Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Aloin tuossa purkamaan konetta, kun huomen laitan uuden emon ja prossun. Otin koneen käynnissä ollessa D5 pumpun PWM liittimen irti, koska halusin nähdä, et mihin pumpun kierrokset jää, kun haluan puhdistää järjestelmän ja ajaa pumpulla puhdasta nestettä läpi. No tökkäsimpä liittimen sit kii ja perkules, CPU Fan speed onkin nyt N/A Asuksen emolla. Onkos kelleen käynyt näin? Nyt joko pumpulta ei enää tule signaalia, tai emon pirulainen ei sitä tunnista.
 
Aloin tuossa purkamaan konetta, kun huomen laitan uuden emon ja prossun. Otin koneen käynnissä ollessa D5 pumpun PWM liittimen irti, koska halusin nähdä, et mihin pumpun kierrokset jää, kun haluan puhdistää järjestelmän ja ajaa pumpulla puhdasta nestettä läpi. No tökkäsimpä liittimen sit kii ja perkules, CPU Fan speed onkin nyt N/A Asuksen emolla. Onkos kelleen käynyt näin? Nyt joko pumpulta ei enää tule signaalia, tai emon pirulainen ei sitä tunnista.
Itselläkin lopetti EK:n D5 PWM pumppu RPM signaalin antamisen joskus muinoin, olikohan joku pieni SMD sisällä mikä ei tykkää kun _käytön_ aikana nyppäsee irti, PWM toiminut tähän päivään asti muutoin.
 
Aloin tuossa purkamaan konetta, kun huomen laitan uuden emon ja prossun. Otin koneen käynnissä ollessa D5 pumpun PWM liittimen irti, koska halusin nähdä, et mihin pumpun kierrokset jää, kun haluan puhdistää järjestelmän ja ajaa pumpulla puhdasta nestettä läpi. No tökkäsimpä liittimen sit kii ja perkules, CPU Fan speed onkin nyt N/A Asuksen emolla. Onkos kelleen käynyt näin? Nyt joko pumpulta ei enää tule signaalia, tai emon pirulainen ei sitä tunnista.
Joo tuosta on nyt palanut yksi pieni sot23 fet. eli liittyy suoraan rpm lukuun. tuon pystyy korjaamaan jos vaihtaa vain uuden tilalle. Varoittelin tuosta hommasta joku aika sitten miten saat varmasti rikki.

Edit. tuossa kattelin vanhempia viestejä ja paikalla q4 ja siihen käy tälläset BC817-40 SMD transistori NPN Fairchild 10 kpl
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin lopetti EK:n D5 PWM pumppu RPM signaalin antamisen joskus muinoin, olikohan joku pieni SMD sisällä mikä ei tykkää kun _käytön_ aikana nyppäsee irti, PWM toiminut tähän päivään asti muutoin.
Ok, eli siis pumpussa. Aukeaako se pumppu pohjasta jollain ruuvilla? Äkkiähänntuin osannkyllä vaihtaa. Partcosta varmaan saa osan
 
Ok, eli siis pumpussa. Aukeaako se pumppu pohjasta jollain ruuvilla? Äkkiähänntuin osannkyllä vaihtaa. Partcosta varmaan saa osan
eli aukeaa siitä pohjasta jossa on johdot. jos katsot sitä pohjaa reunan sivulta niin siinä on sellanen pieni rako ja siitä varovasti sopivalla meisselillä (tasapää) kampeamalla aukeaa.
eiköhän noita saa partocoltakin.
ja pumpusta palaa toi osa.
pohja.jpgsot23.jpg
 
Viimeksi muokattu:
eli aukeaa siitä pohjasta jossa on johdot. jos katsot sitä pohjaa reunan sivulta niin siinä on sellanen pieni rako ja siitä varovasti sopivalla meisselillä (tasapää) kampeamalla aukeaa.
eiköhän noita saa partocoltakin.
ja pumpusta palaa toi osa.
pohja.jpgsot23.jpg
Jessss. Suuret kiitokset. Onneks mulla on pumppu viel irti, ku tänään saan vasta uudet hilut koneeseen. Käynpä ostamassa ja vaihdan
 
Sama homma odottaa (edelleen) omaa d5:sta. Kun saisi aikaiseksi tyhjentää loopin käyttää pumpun pöydällä.
 
Mites teillä on muuten D5:t toimineet ilman pwm-signaalia? Oma, aikoinaan EK:n pumppu-säiliökombon mukana tullut D5 pwm defaulttaa minimikierroksille jos signaalia ei tule. Tuo tekee täyttämisestä ja vuototestaamisesta välillä vähän vittumaista. Mietin, että onkohan kukaan keksinyt mitään niksiä tuon välttämiseksi?
 
Mites teillä on muuten D5:t toimineet ilman pwm-signaalia? Oma, aikoinaan EK:n pumppu-säiliökombon mukana tullut D5 pwm defaulttaa minimikierroksille jos signaalia ei tule. Tuo tekee täyttämisestä ja vuototestaamisesta välillä vähän vittumaista. Mietin, että onkohan kukaan keksinyt mitään niksiä tuon välttämiseksi?
Mulla EK:n Revo TOP ainakin menee 90% ilman PWM -signaalia :woot:
 
Mites teillä on muuten D5:t toimineet ilman pwm-signaalia? Oma, aikoinaan EK:n pumppu-säiliökombon mukana tullut D5 pwm defaulttaa minimikierroksille jos signaalia ei tule. Tuo tekee täyttämisestä ja vuototestaamisesta välillä vähän vittumaista. Mietin, että onkohan kukaan keksinyt mitään niksiä tuon välttämiseksi?

Siis onhan sulla se PWM-piuha irti emosta? Tuolloin pitäisi pyöriä suunnilleen täysillä kierroksilla.
 
On irti ja menee aina minimikierroksille. Molex vain kiinni ja powerin 24-pin sillattu jumpperilla siis.

Kuulostaa vialliselta yksilöltä. Elleivät nyt sitten oo uudemmissa versioissa muuttanut tuota, mutta olisi kyllä ihan älytön muutos. Laita EK:lle viestiä että mitäs tehdään?
 
Kuulostaa vialliselta yksilöltä. Elleivät nyt sitten oo uudemmissa versioissa muuttanut tuota, mutta olisi kyllä ihan älytön muutos. Laita EK:lle viestiä että mitäs tehdään?
Ettei olisi juuri toisinpäin, että on niin vanha pumppu, että ei ole tuota ominaisuutta? Oma D5 on ostettu 2016 syksystä.
 
Ettei olisi juuri toisinpäin, että on niin vanha pumppu, että ei ole tuota ominaisuutta? Oma D5 on ostettu 2016 syksystä.

No sekin voi tietty olla. Mutta tosiaan ainakin oma EK:n D5 tosiaan vetää 100% (tai en tiiä, voi olla 90% tms.) kierrokset kun PWM-piuha on irti.
 
Taitaa olla 2016 nurkilla tämäkin ostettu, EK-XRES Revo 140 D5 pwm komboyksikkö. En tiedä viitsiikö tuosta edes reklamoida kun pwm-signaalin kanssa toimii moitteetta ja tällä on vuosia tullut rullattua. Olisi kyllä mukava kuulla onko kellään muulla vastaavaa kokemusta, vai onko mulle sattunut jostain syystä vähän erikoinen kappale.
 
Taitaa olla 2016 nurkilla tämäkin ostettu, EK-XRES Revo 140 D5 pwm komboyksikkö. En tiedä viitsiikö tuosta edes reklamoida kun pwm-signaalin kanssa toimii moitteetta ja tällä on vuosia tullut rullattua. Olisi kyllä mukava kuulla onko kellään muulla vastaavaa kokemusta, vai onko mulle sattunut jostain syystä vähän erikoinen kappale.
Tuolla ainakin on maininta: "Default behavior: Runs at 100% duty cycle when no PWM feedback signal is present "
 
Suunnittelussa seuravaa kasausprojekti ja pitää hankkia 2-3kpl 480/560mmx>50mm valkoisia jäähdyttimiä. Hardwarelabs:lla näyttää olevan kyseiset jäähdyttimet, muttei mistään EU kaupoista ole saatavilla. Kyselen myös tätä kautta, että löytyykö sattumalta keneltäkään vesijäähyguru ihmisiltä?
 
Suunnittelussa seuravaa kasausprojekti ja pitää hankkia 2-3kpl 480/560mmx>50mm valkoisia jäähdyttimiä. Hardwarelabs:lla näyttää olevan kyseiset jäähdyttimet, muttei mistään EU kaupoista ole saatavilla. Kyselen myös tätä kautta, että löytyykö sattumalta keneltäkään vesijäähyguru ihmisiltä?
Mites itse maalaaminen? Käsittääkseni ei hirveän vaikeaa maalata kehikkoa, kun suojaa vaan rivaston vaikka teipillä hyvin.
 
Mites itse maalaaminen? Käsittääkseni ei hirveän vaikeaa maalata kehikkoa, kun suojaa vaan rivaston vaikka teipillä hyvin.
Joo, viimeisessä projektissa maalasin kotelon itse, mutta ahtaan tilan vuoksi oli todella haasteellista. Tällä hetkellä pitää maalata koko koteloa ja jos ei löydy valkoisena, niin jäähdyttimetkin valkoiseksi. Kerrostaloasukkaana luulen, että ymmärätte asian aika hyvin. Ajatuksessa olisi ehkä tehdä jonkun automaalamon kanssa yhteistyötä, mutta eivät suostu sellaiseen pieneen projektiin. Ei ainakaan Pääkaupungin seudulla.
 

Tuolla aikoinaan puhallutin ja jauhemaalautin auton vanteet vitivalkoisiksi, hyvää jälkeä ja hintakin oli muistaakseni todella edullinen vrt. muista paikoista saamiini tarjouksiin nähden. Kannattaa kysäistä tekisivätkö saman tempun kotelolle + jäähyille.
 

Tuolla aikoinaan puhallutin ja jauhemaalautin auton vanteet vitivalkoisiksi, hyvää jälkeä ja hintakin oli muistaakseni todella edullinen vrt. muista paikoista saamiini tarjouksiin nähden. Kannattaa kysäistä tekisivätkö saman tempun kotelolle + jäähyille.
Kiitoksia ehdotuksesta. Jää vähän liian kaukana. Asutaan Vantaalla.
P.s: Anteeksi kaikille O.T:sta.
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.
Ainoat hyödyt mitä tuosta saa, on jos toinen pumppu kosahtaa niin vain toinen komponenteista ylikuumenee ja voi mahdollisesti vaurioitua. Todennäköisyys tällaiselle vaurioitumiselle on kuitenkin hyvin pieni, ja senkin voi minimoida asentamalla esim. virtausilmaisimen tai failsafen virtausnopeuden mennessä liian pieneksi (esim. Aquaerossa tällainen). Toinen "hyöty" onkin sitten ulkonäöllinen; saa esim. kaksi eriväristä nestettä jos näin haluaa.
 
Ainoat hyödyt mitä tuosta saa, on jos toinen pumppu kosahtaa niin vain toinen komponenteista ylikuumenee ja voi mahdollisesti vaurioitua. Todennäköisyys tällaiselle vaurioitumiselle on kuitenkin hyvin pieni, ja senkin voi minimoida asentamalla esim. virtausilmaisimen tai failsafen virtausnopeuden mennessä liian pieneksi (esim. Aquaerossa tällainen). Toinen "hyöty" onkin sitten ulkonäöllinen; saa esim. kaksi eriväristä nestettä jos näin haluaa.
Onhan tuossa myös se hyöty, että toinen komponenteista ei kärsi toisen lämpökuormasta. Esim. jos teet prossupainotteista työtä niin näyttis ei turhaan lämpene sen prossun vaikutuksesta ja toisinpäin. Tosin samalla kasvaa hinta kahden pumpun myötä yms. ja hyöty jää lopulta kuitenkin vähäiseksi.
 
Ainoat hyödyt mitä tuosta saa, on jos toinen pumppu kosahtaa niin vain toinen komponenteista ylikuumenee ja voi mahdollisesti vaurioitua. Todennäköisyys tällaiselle vaurioitumiselle on kuitenkin hyvin pieni, ja senkin voi minimoida asentamalla esim. virtausilmaisimen tai failsafen virtausnopeuden mennessä liian pieneksi (esim. Aquaerossa tällainen). Toinen "hyöty" onkin sitten ulkonäöllinen; saa esim. kaksi eriväristä nestettä jos näin haluaa.
Ei myöskään tarvi koskea prossun kiertoon, jos näyttistä vaihtaa ja ajelee ilmalla. Itsellä tosin oli pitkään universaali gpu blokki kierrossa, vaikka ei ollutkaan näyttiksessä kiinni.
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.

Täysin ulkonäöllinen asia, eli jos itseäsi kiinnostaa tuplalooppi niin tottakai kannattaa. Aikaisemmin mainitut mahdollinen pumpun rikkoontuminen sekä lämpökuorman siirtyminen yhdellä kierrolla toiselle komponentille on kuitenkin niin vähäinen "ongelma" etten ainakaan niiden varaan laskisi päätöstä.
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.
Riippuu toki minkälainen järjestys on kyseessä. Jos suunnittelussa monimutkaisempi/paralel loopi, (iso kotelo, pitkät putket/letkut ja paljon kulmaliittimiä, sli), jne. Vaikka hyöty olisikin ~ 2-5c, niin on harkittava double loop. Toki riippuu budjetista ja kuten kaverit yllä mainitsivat, ettei ole marginaalinen lämpöero ja jotkut laittavat myös ulkonäöllisestä syystä näin. Esim; itsellä viimeisessä projektissa oli double loop ja hyöty oli siellä vain ~ 2-4c. Tähän voi vaikuttaa esim; jäähdyttimien paksuus, säiliöiden/distrojen tilavuus ja pumppu (D5 tai DDC). Esim; jos käytössä iso säiliö/distro, niin nesteen määräkin lisäntyy ja tuossa tapauksessa 1 kpl DDC jää vähän heikoksi. Tätä myötä laitoin itse kaksi ddc pumppua.

Prosessori 10900k @5,1ghz 1,39v ja idle:ssa 30-33c Cinebench 20 testissä lämpö nousee ad 80-85 asteeseen.. Eli jos jäähdytin olisi vielä paksumpi, niin tippuisi ad 28-29c. Käytössä <30mm jäädytin. Nyt toki molemmat vaihtuu 40mm:seen.
katso liitettä P1211697.jpg
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.
Haittapuolena voi olla esim. 90W lämpökuorma prossulta jäähtyy hyvin ja 300W näyttikseltä sitten huonommin kuin jäähtyisi yhteisessä kierrossa.
 
Miksi näyttis jäähtyisi huonommin omalla kierrolla?
Olettaen, että molemmissa kierroissa on yksi radi, niin vain toista (gpu /cpu) kuormittaessa toisen jäähdytysteho menee hukkaan. Esim. pelikäytössä kuorma on enimmäkseen näyttiksellä, ja vaikka jotain rendaillessa näyttis huilaa, mutta cpu paahtaa täysiä.
 
Mitäs olette mieltä kannattaako nestejäähdytys kasata kahdella eri kierrolla? Näyttikselle ja sitten prossulle/emolle oma pumppu.
Itse olen kokeillut kaikki variaatiot. Mulla on itsellä 2kpl 280mm radeja sarjassa ja pumppu imee siitä jäähdytettyä vettä ja painaa prossuun, josta se menee suoraan näyttikselle ja sieltä radeihin. Tämä toimii todellä hyvin. Toinen radi on kotelon pohjalla, joten se saa kaikkein viileintä ilmaa ja toinen on kotelon etu osassa, josta se saa toiseksi viileintä ilmaa. Noissa on Noctuan mustat tuularit, eli ne laadukkaimmat. Katossa on 3kpl Bequite: tuulareita jotka imee radien lämpöä ulos. Kaikkien tuulareiden ohjaus on emolevyltä ja emo ajaa niitä pumpun vesiliitoksen välissä olevan lämpöanturitiedin mukaan. Tällöin saadaan tasainen ja hiljainen kone eikä tule soutavaa puhaltimien pumppaus ääntä, jos ohjauksena on prossu
 
Kiitos kaikille neuvoista. Nyt on tarkoitus rakentaa uusi kone kun 3000-sarjan näyttikset tulevat. Aika luopua tuosta ensimmäisen sarjan titaanista ja samalla päivittää myös prossu. Aikaisemmin tämäkin oli vedellä, mutta tällä hetkellä ilmalla. En jaksanut alkaa uusimaan letkuja, kun silloin aikanaan tein pehmeillä letkuilla ja ne alkoi olla vaihto kunnossa niin päätin vaan laittaa ilmalle. Taidan laittaa sitten uuden setupin vain yhdellä kierrolla. Saahan sen muutettua myöhemmin, jos jaksaa alkaa näpräämään.
 
Kiitos kaikille neuvoista. Nyt on tarkoitus rakentaa uusi kone kun 3000-sarjan näyttikset tulevat. Aika luopua tuosta ensimmäisen sarjan titaanista ja samalla päivittää myös prossu. Aikaisemmin tämäkin oli vedellä, mutta tällä hetkellä ilmalla. En jaksanut alkaa uusimaan letkuja, kun silloin aikanaan tein pehmeillä letkuilla ja ne alkoi olla vaihto kunnossa niin päätin vaan laittaa ilmalle. Taidan laittaa sitten uuden setupin vain yhdellä kierrolla. Saahan sen muutettua myöhemmin, jos jaksaa alkaa näpräämään.
Jooo, kyllä se yksi kierto on paras ja helpoin. D5 pumppu on pommin varma
 
Mulla on jossain Only4pron kupariblokki, joka tuli emoon kiinni ulkoisella kehikolla, jossa keskellä kiristysruuvi. Ainakin 939 socketiin toimi, vanhemmista en mee takuuseen. Pitääpä tonkia, ja tutkia.
 
Kyselläänpäs täällä, kun oletettavasti tietoa löytyy hieman enemmän ja tonne spekulaatioketjuun katoo viestit kaiken näkösen tauhkan alle.

Tarkoituksena siis tilata FE 3080, ajella sitä vakiona Zen 3:een asti (ohitan siis nykyisen loopin näyttisblokin) ja rakentaa silloin uusi kone looppeineen. EK:lta löytyy jo tuotesivut 3080/3090 refuille, mutta ei siis FE:lle.
Itse en ole FE:n kanssa aiemmin puljannut, eli kysymys onkin, kuinka todennäköisesti FE:lle tulee blokkia vaikka nyt seuraavan 6kk:n sisään? Aiemmin vissiin FE:n hommaaminen oli kuitenkin varmin tapa saada sopiva blokki?
 
Kyselläänpäs täällä, kun oletettavasti tietoa löytyy hieman enemmän ja tonne spekulaatioketjuun katoo viestit kaiken näkösen tauhkan alle.

Tarkoituksena siis tilata FE 3080, ajella sitä vakiona Zen 3:een asti (ohitan siis nykyisen loopin näyttisblokin) ja rakentaa silloin uusi kone looppeineen. EK:lta löytyy jo tuotesivut 3080/3090 refuille, mutta ei siis FE:lle.
Itse en ole FE:n kanssa aiemmin puljannut, eli kysymys onkin, kuinka todennäköisesti FE:lle tulee blokkia vaikka nyt seuraavan 6kk:n sisään? Aiemmin vissiin FE:n hommaaminen oli kuitenkin varmin tapa saada sopiva blokki?

Ainakin ekn configuratorissa lukee coming soon eli eiköjän heti pian julkkarin jälkeen tulee.
Mielenkiintoinen havainto kyllä että fe kortti ei ole referenssi desing eli onkohan founderissa pelkästään toi 12pin virtaliitin viritys?
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin ekn configuratorissa lukee coming soon eli eiköjän heti pian julkkarin jälkeen tulee.
Mielenkiintoinen havainto kyllä että fe kortti ei ole referenssi desing eli onkohan founderissa pelkästään toi 12pin virtaliitin viritys?
Joo, itekin olin siinä uskossa, että FE=reference design, mutta ei näköjään. Taitaa tosiaan ainakin toistaiseksi jäädä 12P pelkästään ton FE:n ominaisuudeksi (omituisuudeksi?), mutta itse kyllä tykkään siitä enemmän, kuin 2x8pin ihan estetiikan ja kaapelihallinnan kannalta. Toki itselläni on Seasonicin poweri, johon saa hommattua adapterin suoraa virtalähteeseen sopivana, joten moni muu on varmasti asiasta eri mieltä. :D
Edit. Näköjään oli tosiaan tuonne EK:n configuraattoriin ilmestyny toi FE. Aiemmin kun tarkistin, niin ei löytyny ja haullakin tuli vaan noi refublokit. Ei kai tässä sitten muuta, kun odotellaan tilauskanavien aukeamista.:thumbsup:
Johtuukohan tuo fe mallin puuttuminen siitä ihmeen muotoisesta pcb:stä?
Se on hyvä kysymys.. Onhan noilla AIB valmistajillakin kortteja "läpivedolla", eli oletettavasti niistäkin se PCB:n peräosa puuttuu. Itse en vielä ole törmännyt viralliseen reference designiin, niin en osaa sanoa minkä muotoinen piirilevy siinä on.. :hmm:
 
Joo, itekin olin siinä uskossa, että FE=reference design, mutta ei näköjään. Taitaa tosiaan ainakin toistaiseksi jäädä 12P pelkästään ton FE:n ominaisuudeksi (omituisuudeksi?), mutta itse kyllä tykkään siitä enemmän, kuin 2x8pin ihan estetiikan ja kaapelihallinnan kannalta. Toki itselläni on Seasonicin poweri, johon saa hommattua adapterin suoraa virtalähteeseen sopivana, joten moni muu on varmasti asiasta eri mieltä. :D
Edit. Näköjään oli tosiaan tuonne EK:n configuraattoriin ilmestyny toi FE. Aiemmin kun tarkistin, niin ei löytyny ja haullakin tuli vaan noi refublokit. Ei kai tässä sitten muuta, kun odotellaan tilauskanavien aukeamista.:thumbsup:

Se on hyvä kysymys.. Onhan noilla AIB valmistajillakin kortteja "läpivedolla", eli oletettavasti niistäkin se PCB:n peräosa puuttuu. Itse en vielä ole törmännyt viralliseen reference designiin, niin en osaa sanoa minkä muotoinen piirilevy siinä on.. :hmm:
Jahas rapakon takana ihmetellään samaa...
NVIDIA founders edition 3080/3090 are NOT reference PCBs
 
Vähän on alkanut kiinnostamaan Mo-ran hommaaminen joskus tulevaisuudessa - jaksaisiko yksi D5 pumppu pyörittää moraa, cpu ja gpu blokit ja 1 x 360 radin läpi vettä?
 
Vähän on alkanut kiinnostamaan Mo-ran hommaaminen joskus tulevaisuudessa - jaksaisiko yksi D5 pumppu pyörittää moraa, cpu ja gpu blokit ja 1 x 360 radin läpi vettä?
Veikkaan, että jaksaa jollain tavalla. Omaan setuppiin tulee 2x 360 radit, gpu ja cpu blokit ja MO-RA 420. Kotelon sisään tulee EK:n D5 ja moran kylkeen pistän kiinalaisen Barrowin D5 kopiopumpun. Ei toivottavasti ainakaan joudu pumppuja huudattamaan.
 
Vähän on alkanut kiinnostamaan Mo-ran hommaaminen joskus tulevaisuudessa - jaksaisiko yksi D5 pumppu pyörittää moraa, cpu ja gpu blokit ja 1 x 360 radin läpi vettä?

Helposti. Itellä oli 360 ja 480. Eikä pumppua tarvinnut huudattaa yli 50% kierroksilla. Pumppuna vielä Barrowin kopio.
 
Vähän on alkanut kiinnostamaan Mo-ran hommaaminen joskus tulevaisuudessa - jaksaisiko yksi D5 pumppu pyörittää moraa, cpu ja gpu blokit ja 1 x 360 radin läpi vettä?
Kyllä jakssaa, tosin en ymmärrä mihin oikeen tarvitset tuota tuota 360 Radia? Itse ajan Mo-raa yhdellä D5 pumpulla prosan (Ryzen 9 3950X) ja gpun ( Radeon RX 5700 XT Liquid Devil) läpi.
Vedet rasituksessa max jotian 35-38 asttetta, riippuen huoneen lämmöstä.
 
Itsellä tulossa nyt mora 420 kunhan Jimssi saa sen varastoon. Idea oli kyllä yhdellä D5 pumpulla pyöritellä. Itse en kyllä näillä näkymin muita radeja kiertoon laita mutta muuten peruskaava cpu+gpu. Pakko malttaa odotella nyt vaan uudet ryzenit ja amd:n gput ennen kun polkaistaan rakennelmaa tulille :nb:
 
Kyllä jakssaa, tosin en ymmärrä mihin oikeen tarvitset tuota tuota 360 Radia? Itse ajan Mo-raa yhdellä D5 pumpulla prosan (Ryzen 9 3950X) ja gpun ( Radeon RX 5700 XT Liquid Devil) läpi.
Vedet rasituksessa max jotian 35-38 asttetta, riippuen huoneen lämmöstä.
Itellä on ideana laittaa lisäksi nuo 2x360 ja pikaliittimillä mora kiinni. Sitten tarvittaessa voi irrottaa moran ja käyttää konetta pelkillä sisäisillä radeilla jos joskus on vaikka tarve kuljettaa kone jonnekin.

Toki tuskin tulen konetta oikeasti koskaan siirtämään mihinkään, mutta ideana mielestäni ihan hieno. Ja saapahaan syyn lyödä vielä pahemmin overkillin.
 
Itellä on ideana laittaa lisäksi nuo 2x360 ja pikaliittimillä mora kiinni. Sitten tarvittaessa voi irrottaa moran ja käyttää konetta pelkillä sisäisillä radeilla jos joskus on vaikka tarve kuljettaa kone jonnekin.

Toki tuskin tulen konetta oikeasti koskaan siirtämään mihinkään, mutta ideana mielestäni ihan hieno. Ja saapahaan syyn lyödä vielä pahemmin overkillin.

Vähän tämmöstä itsekin mietinnässä. Voi myös olla että jätän 360 kokonaan pois, koko mora vielä ajatuksen tasolla vasta.
 
Itellä on ideana laittaa lisäksi nuo 2x360 ja pikaliittimillä mora kiinni. Sitten tarvittaessa voi irrottaa moran ja käyttää konetta pelkillä sisäisillä radeilla jos joskus on vaikka tarve kuljettaa kone jonnekin.

Toki tuskin tulen konetta oikeasti koskaan siirtämään mihinkään, mutta ideana mielestäni ihan hieno. Ja saapahaan syyn lyödä vielä pahemmin overkillin.

Sama mielessä väänsin omani, että voi siirtää joskus. Ensimmäisen kerran siirsin pari viikkoa sitten ja alkuperäisestä pumppu oli jo siirtynyt moran kylkeen joten koko paska oli raahattava mukana vaikka pikaliittimillä olikin irrotettavissa :dead:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 705
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom