Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Ei ole vielä aika ulkoiselle radille... Mukavampi rakennella kotelon sisään. Ehkä sitten seuraava looppi ulkoisella.

Taidan kokeilla tuota vaihtoehtoa 1. Hieman kiehtoi tuo vaihtoehto 2 vain sen takia kun on mahdollista survoa kotelo radeja täyteen...
 
Jos on looppiin tulossa 2x360mm + 480mm radit puhaltamaan ilmaa kotelon sisään kumpi seuraavista olisi parempi vaihtoehto:

1) 2x140mm tuulettimet puhaltamaan ilmaa ulos kotelosta
2) 2x120mm tuulettimet + 240mm radi poistamaan ilmaa kotelosta

Varmaankin vaihtoehto 1 olisi parempi?

Tai vaihtoehto 4. Radit puhaltamaan ulos ja 2x140 lykkäämään tupaan ilmaa.
 
Komia alipaine ainaki saadaan tuolla aikaan.
Noista vaihtoehdoista 1

Kyllä se vaan paras tapa on puhaltaa radeista ulopäin. Mutta yli 90% tuo vaan ei onnistu kopan puutteiden takia. Ja tuota alipaine pointtia en tuossa ymmärrä. Täällä tuntuu surullisen moni tykätä lämmittää radeilla sisuskaluja että itse en ainakaan konaisuutta ajatellen näe mitään hyötyä tuossa.
 
Jos on looppiin tulossa 2x360mm + 480mm radit puhaltamaan ilmaa kotelon sisään kumpi seuraavista olisi parempi vaihtoehto:

1) 2x140mm tuulettimet puhaltamaan ilmaa ulos kotelosta
2) 2x120mm tuulettimet + 240mm radi poistamaan ilmaa kotelosta

Varmaankin vaihtoehto 1 olisi parempi?

Ääneni ehdottamasti vaihtoehto 3. eli Mo-Ra3 420 tai vastaava.
Jos muuten tykkäät kotelosta niin anna olla tai vaihda pienempi.
Hinta ei juuri tule kalliimmaksi ja on taatusti parempi ja ennen kaikkea HILJAISEMPI
 
Prime95 small fft + valley toimii paremmin
edit: jos siis on tarkoitus yrittää kiehuttaa se vesi mahdollisimman tehokkaasti. Toinen hyvä tapa on laittaa esim. 3dmark fire strike stress test tulille 30+ loopilla
prime 95 + valley testattu ja lämmöt nousi 36,5 asteeseen. CPU 90c ja GPU 51c
 
Kysytääs nyt ennenkuin hajoitetaan jotain:
3x360 radit tulee nyt uuteen looppiin push-pullina eli yhteensä 18 tuuletinta. Mistä näille virta turvallisesti ilman mitään hajottamatta?

1.Tuulettimet ovat Articin P12 pwm pst tuulettimia eli ketjutettavissa
2. tuulettimia olen aiemmin ohjannut commander prolla, mutta en koskaan näin montaa
3. Commander pron kaverina tuommonen sata virtaliitännällä oleva tuuletin adapterijohto, josta löytyy muistaakseni 6 tuulettimelle pistoke

Ilmeisesti commander pron portteihin ei kärsi suoraan liittää kuin 2 kpl per kanava tuulettimia. Paljonkohan tuohon sata tuuletinadapteri johtoon kärsii laittaa per pistoke?

Alustavana suunnitelmana oli että pari tuuletinta commanderiin per kanava mitä mahtuu ja sitten tuohon adapteriin ketjuttais esim 2-3 tuuletinta per pistoke ja adapterin tuulettimiin pwm signaali commanderin kanavasta ja virta tuulettimille tuon adapterin sata liitännän kautta suoraan virtalähteeltä. Kuulostaako tämä ihan hazardilta hommalta?

Nämä sähköhommat on aina ollu vähän heikolla tolalla. :cigarbeye:
 
Corsair Commander Pron manuaalissa mainitaan että 1A / portti maksimivirta ja yhteensä max 4.5A.
Arctic P12 PWM PST tuulettimet on 0.08A eli niitä voit teoriassa laittaa 12kpl / portti.

Mutta jos varman päälle haluat pelata niin laitat 6kpl/portti niin varmasti toimii.

Ei tarvitse mitään lisävirtahärpäkkeitä noiden tuulettimien kanssa.
 
Corsair Commander Pron manuaalissa mainitaan että 1A / portti maksimivirta ja yhteensä max 4.5A.
Arctic P12 PWM PST tuulettimet on 0.08A eli niitä voit teoriassa laittaa 12kpl / portti.

Mutta jos varman päälle haluat pelata niin laitat 6kpl/portti niin varmasti toimii.

Ei tarvitse mitään lisävirtahärpäkkeitä noiden tuulettimien kanssa.
Onko näin? :nb: Tuo kyllä helpottaisi, jos kaikki rupellit saisi suoraan tuohon commanderiin. Muistelin vain lukeneeni jostain että porukka on polttanut noita commandereita kytkemällä useamman tuulettimen yhteen porttiin haaroittimella.
 
Onko näin? :nb: Tuo kyllä helpottaisi, jos kaikki rupellit saisi suoraan tuohon commanderiin. Muistelin vain lukeneeni jostain että porukka on polttanut noita commandereita kytkemällä useamman tuulettimen yhteen porttiin haaroittimella.
Itsellä on 3x noctuan 12cm tuulettimia commanderissa kiinni samassa portissa, kohta pari vuotta pyörinyt ja hyvin toimii. 3x tämmöisiä 3kpl jakajan settejä porteissa.
 
Tuon specseissä on 1A/portti ja 4.5A max.
Arctic ilmoittaa P12 tuulettimille virraksi 0.08A, tosin käynnistyessään saattaa hetkellinen virta olla isompi. Tuossahan on 6 porttia niin laittaa siihen 3 tuuletinta / portti niin ei ainakaan tule mitään ongelmia.
 
:think: Josko kokeilisitten "sämpylä-asennusta" eli 2 x 360 radit vastakkain ja flektit niiden väliin, sämpylän täytteeksi... kertovat maailmalla sellaisenkin toimivan :kahvi:
Tuossa jotain testiä aiheesta
 

Liitteet

  • Screenshot_20200207_160905.jpg
    Screenshot_20200207_160905.jpg
    90 KB · Luettu: 81
  • Screenshot_20200207_160846_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200207_160846_com.android.chrome.jpg
    516,8 KB · Luettu: 80
Kysytääs nyt ennenkuin hajoitetaan jotain:
3x360 radit tulee nyt uuteen looppiin push-pullina eli yhteensä 18 tuuletinta. Mistä näille virta turvallisesti ilman mitään hajottamatta?

1.Tuulettimet ovat Articin P12 pwm pst tuulettimia eli ketjutettavissa
2. tuulettimia olen aiemmin ohjannut commander prolla, mutta en koskaan näin montaa
3. Commander pron kaverina tuommonen sata virtaliitännällä oleva tuuletin adapterijohto, josta löytyy muistaakseni 6 tuulettimelle pistoke

Ilmeisesti commander pron portteihin ei kärsi suoraan liittää kuin 2 kpl per kanava tuulettimia. Paljonkohan tuohon sata tuuletinadapteri johtoon kärsii laittaa per pistoke?

Alustavana suunnitelmana oli että pari tuuletinta commanderiin per kanava mitä mahtuu ja sitten tuohon adapteriin ketjuttais esim 2-3 tuuletinta per pistoke ja adapterin tuulettimiin pwm signaali commanderin kanavasta ja virta tuulettimille tuon adapterin sata liitännän kautta suoraan virtalähteeltä. Kuulostaako tämä ihan hazardilta hommalta?

Nämä sähköhommat on aina ollu vähän heikolla tolalla. :cigarbeye:

Aquacomputer Quadro tai uusi Octo, 4x25W tai 6x25W PWM tuuletinkanavia. Toki tuo nykynenkin corsairi varmaan riittää iha hyvin.
 
Kysytääs nyt ennenkuin hajoitetaan jotain:
3x360 radit tulee nyt uuteen looppiin push-pullina eli yhteensä 18 tuuletinta. Mistä näille virta turvallisesti ilman mitään hajottamatta?

1.Tuulettimet ovat Articin P12 pwm pst tuulettimia eli ketjutettavissa
2. tuulettimia olen aiemmin ohjannut commander prolla, mutta en koskaan näin montaa
3. Commander pron kaverina tuommonen sata virtaliitännällä oleva tuuletin adapterijohto, josta löytyy muistaakseni 6 tuulettimelle pistoke

Ilmeisesti commander pron portteihin ei kärsi suoraan liittää kuin 2 kpl per kanava tuulettimia. Paljonkohan tuohon sata tuuletinadapteri johtoon kärsii laittaa per pistoke?

Alustavana suunnitelmana oli että pari tuuletinta commanderiin per kanava mitä mahtuu ja sitten tuohon adapteriin ketjuttais esim 2-3 tuuletinta per pistoke ja adapterin tuulettimiin pwm signaali commanderin kanavasta ja virta tuulettimille tuon adapterin sata liitännän kautta suoraan virtalähteeltä. Kuulostaako tämä ihan hazardilta hommalta?

Nämä sähköhommat on aina ollu vähän heikolla tolalla. :cigarbeye:

Kyllä noita nax 12kpl uskaltaa laittaa yhteen kanavaan mutta itse laittaisin yksi radi per kanava.
 
Tuon specseissä on 1A/portti ja 4.5A max.
Arctic ilmoittaa P12 tuulettimille virraksi 0.08A, tosin käynnistyessään saattaa hetkellinen virta olla isompi. Tuossahan on 6 porttia niin laittaa siihen 3 tuuletinta / portti niin ei ainakaan tule mitään ongelmia.
Aquacomputer Quadro tai uusi Octo, 4x25W tai 6x25W PWM tuuletinkanavia. Toki tuo nykynenkin corsairi varmaan riittää iha hyvin.
Kyllä noita nax 12kpl uskaltaa laittaa yhteen kanavaan mutta itse laittaisin yksi radi per kanava.
Jees, tämä homma on selvä ja propellit pyörii. Kiitokset vastauksista. :tup:
 
:think: Josko kokeilisitten "sämpylä-asennusta" eli 2 x 360 radit vastakkain ja flektit niiden väliin, sämpylän täytteeksi... kertovat maailmalla sellaisenkin toimivan :kahvi:
Huonompi kuin yksi paksu 360 radi. Toki jos on radit ja paikka valmiina niin miksei kokeilisi. Ensin vesi "taaempaan" ja sitten vasta "edempään" niin menee paremmin.
 
Onko kukaan vaihtanut prosessoria custom loopistaan pehmeillä putkilla purkamatta kiertoa? Ei vielä ole ajankohtaista, mutta ajattelin, että kun on eka nesteiden vaihto, voisi samalla prosessorin vaihtaa. Paperillahan tuo olisi helppoa, ruuvaa blokin irti kun letkut on tyhjänä, nostaa blokkia apukäsien avulla, vaihtaa cpun, pyyhkäisee blokin pohjan puhdistusaineella, uusi tahna ihslle ja blokki takaisin kiinni. Lähinnä siksi epämieluista olisi purkaa koko kiertoa, kun nuo barrowin liittimet zmtssä on niin saatanan tiukasti kiinni :cautious:
 

Liitteet

  • D29E9CFC-226A-4D9E-86A3-EE1CB740367F.jpeg
    D29E9CFC-226A-4D9E-86A3-EE1CB740367F.jpeg
    268,2 KB · Luettu: 68
Onko kukaan vaihtanut prosessoria custom loopistaan pehmeillä putkilla purkamatta kiertoa? Ei vielä ole ajankohtaista, mutta ajattelin, että kun on eka nesteiden vaihto, voisi samalla prosessorin vaihtaa. Paperillahan tuo olisi helppoa, ruuvaa blokin irti kun letkut on tyhjänä, nostaa blokkia apukäsien avulla, vaihtaa cpun, pyyhkäisee blokin pohjan puhdistusaineella, uusi tahna ihslle ja blokki takaisin kiinni. Lähinnä siksi epämieluista olisi purkaa koko kiertoa, kun nuo barrowin liittimet zmtssä on niin saatanan tiukasti kiinni :cautious:

Korotetaan, on vaihdettu sekä emo että prossu purkamatta kiertoa. Vähän joutui toki emon kanssa pujottelemaan. Pelkkä CPU nyt vaihtuu helposti. Emon vaihtamisen mahdollisuus taas riippuu aika paljon kotelosta ja putkien vedoista.
 
Korotetaan, on vaihdettu sekä emo että prossu purkamatta kiertoa. Vähän joutui toki emon kanssa pujottelemaan. Pelkkä CPU nyt vaihtuu helposti. Emon vaihtamisen mahdollisuus taas riippuu aika paljon kotelosta ja putkien vedoista.
Korotetaan, pumpun vaihto tyhjentämättä kiertoa. :rofl:

En voi suositella. :beye:
 
No joo mulla pika liittimet joka välissä niin saa vaihdettua kaikkia osia ilman nesteiden tyhjäystä........
 
Mites täällä porukka on noita Arctic P14 tuulettimia kiinnittänyt esim radiaattoreihin kun nuo ovat 27mm paksuja ja ruuvit ovat usein 30mm pitkiä. Riittääkö tuon mittaiset ruuvit? Minulle on tulossa MO-RA3 420 ja siihen nuo P14 PWM PST tuulettimet.
 
Mites täällä porukka on noita Arctic P14 tuulettimia kiinnittänyt esim radiaattoreihin kun nuo ovat 27mm paksuja ja ruuvit ovat usein 30mm pitkiä. Riittääkö tuon mittaiset ruuvit? Minulle on tulossa MO-RA3 420 ja siihen nuo P14 PWM PST tuulettimet.

Mo-Ran mukana tulee kiinnityskamppeita, siinä on enemmän väliä kiinnityspisteen ja kennon välissä mitä pienemmissä. Joten ei niin tarkkaa ole se mitta, mutta tuo 30mm pitäisi riittää.
 
Mites täällä porukka on noita Arctic P14 tuulettimia kiinnittänyt esim radiaattoreihin kun nuo ovat 27mm paksuja ja ruuvit ovat usein 30mm pitkiä. Riittääkö tuon mittaiset ruuvit? Minulle on tulossa MO-RA3 420 ja siihen nuo P14 PWM PST tuulettimet.
Täällä samat tuulettimet, sama syyläri ja samat kiinnitysruuvit, eli muistaakseni ne Moran mukana tulleet. Jos et laita mitään sormisuojia, niin ei ongelmaa. Sen sijaan sormisuojien kanssa nuo ruuvit on just sen verran lyhyet että kiroilulta ei voi välttyä.
 
Onko kukaan vaihtanut prosessoria custom loopistaan pehmeillä putkilla purkamatta kiertoa? Ei vielä ole ajankohtaista, mutta ajattelin, että kun on eka nesteiden vaihto, voisi samalla prosessorin vaihtaa. Paperillahan tuo olisi helppoa, ruuvaa blokin irti kun letkut on tyhjänä, nostaa blokkia apukäsien avulla, vaihtaa cpun, pyyhkäisee blokin pohjan puhdistusaineella, uusi tahna ihslle ja blokki takaisin kiinni. Lähinnä siksi epämieluista olisi purkaa koko kiertoa, kun nuo barrowin liittimet zmtssä on niin saatanan tiukasti kiinni :cautious:
Täällä on kans tullu vaihettua prossua ja tahnoja ilman nesteiden laskemista pehmeillä putkilla. Apukädet oli pitämässä blokkia ilmassa.
 
Useita kertoja olen vaihtanut, laitoin blokin kotelon kylkeä vasten. Emolevynkin olen vaihtanut purkamatta kiertoa ja ilman apua, oli silloin myös näyttis kierrossa mukana.

Edit tuossahan luki tosiaan putkilla, joten... Jäi hieman väsyneenä huomaamatta olennainen, letkuilla on oma viritelmä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuvan perusteella kysyjällä on letkut, vaikka pehmeistä putkista puhui ;)
 
Moro!Itellä sama koppa kuin sulla, ja osina 3700x ja Vega 64. Alottelijana tuumasta toimeen tyrkkäsin tämmösen paketin EK-Waterblocks EK-KIT Classic RGB S360 -vesijäähdytyspaketti prosessorille - 312,50€ ja samaan kiertoon pistin näyttiksen. Kellotella ei ihan kehtaa, veden lämmöt nousee liian korkealle, hiljaisuuden taso ei ole sen kummoisempi. Näin hätävaraksi olen ensviikolla hankkimassa 120 paksun radin tohon taakse ja asiallisen tuulettimen.
IMG_20200226_114053.jpg
 
Siinä se taas hyrrää, jos jättäisi yöksi ilmauksen. Huomenna piuhat kuntoon ja tutkimaan paljon veden lämpötila tippui kun CE 280 -> XE 360.

IMG_20200223_220615.jpg
En mitään hirveen empiiristä tutkimusta asiasta tehnyt.
Ennen 120mm tuulettimet ~1450RPM ja 140mm ~1100RPM niin veden lämmöt nousi parin tunnin RDR2 pelisession aikana 41-42c.
Eilen saman mittainen pelituokio, 120mm tuulettimet 1350RPM ja vedet 39-40c.
Kone nyt siis hiljaisempi ja viileämpi. Eniten yllätti kuinka suuri ero oli 1300RPM ja 1350RPM välillä lämpöjen suhteen kun hitaammalla nousi noihin samoihin lukemiin vesi kun aikaisemmin.
 
En mitään hirveen empiiristä tutkimusta asiasta tehnyt.
Ennen 120mm tuulettimet ~1450RPM ja 140mm ~1100RPM niin veden lämmöt nousi parin tunnin RDR2 pelisession aikana 41-42c.
Eilen saman mittainen pelituokio, 120mm tuulettimet 1350RPM ja vedet 39-40c.
Kone nyt siis hiljaisempi ja viileämpi. Eniten yllätti kuinka suuri ero oli 1300RPM ja 1350RPM välillä lämpöjen suhteen kun hitaammalla nousi noihin samoihin lukemiin vesi kun aikaisemmin.
Ööh, nyt meni vähän ohi mikä tässä yllätti. Radin pinta ala kasvoi selvästi, 280 x 45 -> 360 x 60. Lisäksi tuulettimia tuli enemmän, ja 120 milliset tuulettimet ovat pääsääntöisesti parempia radien kanssa kun niissä on parempi staattinen paine.
Mitkä sulla olivat 140 milliset tuulettimet ja mitkä uudet 120 milliset ovat?
 
Ööh, nyt meni vähän ohi mikä tässä yllätti. Radin pinta ala kasvoi selvästi, 280 x 45 -> 360 x 60. Lisäksi tuulettimia tuli enemmän, ja 120 milliset tuulettimet ovat pääsääntöisesti parempia radien kanssa kun niissä on parempi staattinen paine.
Mitkä sulla olivat 140 milliset tuulettimet ja mitkä uudet 120 milliset ovat?
Ei tässä mitään yllätyksiä ollutkaan, lähinnä postasin jos jotakuta kiinnostaa paljon tuollainen muutos vaikuttaa. Itse alunperin odotin vähän isompaa eroa.

140mm tuulettimet oli NF-A14 PWM, kaikki 120mm radituulettimet pushina NF-A12x25 PWM.
 
Eikös tuo XE ala jo vaatimaan push-pullia että se jäähdyttää hyvin ? :hmm:
Aina pitää ostoslistalla olla jotain eli eiköhän ne 3 lisätuuletinta jossain välissä tuonne koteloon ilmesty ;)
Raamatun mukaan XE 360 pelkällä pushilla parhaimmistoa suurilla RPM eli saa nyt mennä pelkällä pushilla aluksi :)
 
Aina pitää ostoslistalla olla jotain eli eiköhän ne 3 lisätuuletinta jossain välissä tuonne koteloon ilmesty ;)
Raamatun mukaan XE 360 pelkällä pushilla parhaimmistoa suurilla RPM eli saa nyt mennä pelkällä pushilla aluksi :)
Aivan, niinhän se taisi olla :)
 
Aika samoissa, mutta heittäisin mutulla ut60 pushilla, etenkin jos antaa enemmän jerkkua tuulettimille.

No tilasin jokatapauksessa 240mm xt45 joten ehkä sen saa hiljasemmaks sitten. Toisena radina 360 sr2 60mm joka menee push-pullina. Ulkosena vielä phobyan versio mo-ra:sta joten varmaan ihan hyvä tulee.

Vielä pitää keksiä miten nuo tuulettimien suuntaukset, kun koppana toimii fd define s2. Edessä 360 ja katossa tuo 240 näin alustavasti suunnitteilla. Kovaputki kilkkeet vielä jumissa Kiinassa joten ei kiirettä.
 
No tilasin jokatapauksessa 240mm xt45 joten ehkä sen saa hiljasemmaks sitten. Toisena radina 360 sr2 60mm joka menee push-pullina. Ulkosena vielä phobyan versio mo-ra:sta joten varmaan ihan hyvä tulee.

Vielä pitää keksiä miten nuo tuulettimien suuntaukset, kun koppana toimii fd define s2. Edessä 360 ja katossa tuo 240 näin alustavasti suunnitteilla. Kovaputki kilkkeet vielä jumissa Kiinassa joten ei kiirettä.
XT45 ei välttämättä edes tarvitse push-pullia, vasta 60mm alkaa olemaan sellainen paksuus että olisi hyvä olla jos ei halua isoilla kierroksilla huudattaa tuulettimia. Toki ainahan se on parempi jos on push-pull, sama jäähdytysteho pienemmillä kierroksilla.
 
XT45 ei välttämättä edes tarvitse push-pullia, vasta 60mm alkaa olemaan sellainen paksuus että olisi hyvä olla jos ei halua isoilla kierroksilla huudattaa tuulettimia. Toki ainahan se on parempi jos on push-pull, sama jäähdytysteho pienemmillä kierroksilla.
Se on ihan tiheydestä kiinni, ainakin 60mm phobya g-changer hönki pelkästään puhalluksella läpi kennon ja kattoritilän ihan helposti. Kierroksia en muista, mutta ei ne gentle typhoonit täysillä olleet, vaikka olivat hiljaisia myös 1850rpm:llä.
 
No tilasin jokatapauksessa 240mm xt45 joten ehkä sen saa hiljasemmaks sitten. Toisena radina 360 sr2 60mm joka menee push-pullina. Ulkosena vielä phobyan versio mo-ra:sta joten varmaan ihan hyvä tulee.

Vielä pitää keksiä miten nuo tuulettimien suuntaukset, kun koppana toimii fd define s2. Edessä 360 ja katossa tuo 240 näin alustavasti suunnitteilla. Kovaputki kilkkeet vielä jumissa Kiinassa joten ei kiirettä.
Tuskin tuolla 240 kovin eroa saa aikaan kun on jo phobya ulkoisena?
 

Tuolta löytyy ihan mukavasti dataa miten push, pull ja push-pull vaikuttavat eri radiaattoreilla.
Ei siinä paljoa eroa ole, tuo 1300rpm on käytännössä äänetön, mutta ihan hyvä testi. Alhasten kierrosten push-pull on kaikissa huonompi kuin pelkkä 1300rpm, mutta kuinka monella on vielä nykyisin testissä käytettyjä gentle typhooneja. Hyrrä on niin hyvä, että yksilläkin pärjää, mutta ei se jokaiseen hyrrään päde.
 
Viimeksi muokattu:
Joo eihän tossa tarvii push-pullia käyttää, mutta kun noita ml120 proita on toi 10kpl jo nyt niin sama se on laittaa noi molemmat push-pull. Samoin tuo phobyan ulkonen on 8x180mm tuulettimilla push-pull ihan vaan, koska sillon joskus halvalla sai :cool:

Uutena elementtinä siirrän pumppu res combon tuohon ulkosen radin kylkeen kiinni pois kopasta, koska tulee tosiaan vaihdettua toi överi iso phanteks 719 pienempään koteloon.
 
Oliko se nyt ihan alottelijan moka laittaa tuo 360 eteen puhkumaan sisään ja katosta ulos toisen läpi? Taakse tulee yks ml140 pro puhkumaan sisään ilmaa rameille. Se tuskin kuitenkaan yksin riittää puhaltamaan koko kopan sisään ilmaa, jos radit puhaltavat ulos? Lähinnä mietin pölyn kertymistä, jos joka kolo imee sisään. Pohjalle saattaa mennä yksi 120mm tuuletin, mutta ei varmuutta ja tuo psu suojaava peltin blockaa sen joka tapauksessa.
 
Joo eihän tossa tarvii push-pullia käyttää, mutta kun noita ml120 proita on toi 10kpl jo nyt niin sama se on laittaa noi molemmat push-pull. Samoin tuo phobyan ulkonen on 8x180mm tuulettimilla push-pull ihan vaan, koska sillon joskus halvalla sai :cool:

Uutena elementtinä siirrän pumppu res combon tuohon ulkosen radin kylkeen kiinni pois kopasta, koska tulee tosiaan vaihdettua toi överi iso phanteks 719 pienempään koteloon.
Millaiset osat sulla on ja kohoaako veden lämpö kuinka kovassa rasituksessa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 528
Viestejä
4 491 211
Jäsenet
74 253
Uusin jäsen
petelius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom