Gobi
Make ATK Great Again
Hydrauliikkapikaliittimillä sekä jokaisesta autovaraosaliikkeestä (Biltema, Motonet) saatavilla messinkiliittimillä tuollaisen tekee itsekin näppärästi. Toki noita "vesijäähdytys"käyttöön tarkoitettuja liittimiäkin voi ostaa.
Jos ihan välttämättä haluaa käyttää pienintä ja ahtainta mahdollista liitintä:
Kotelon ulkopuolelle 1/4" naaraskierteellä varustettu pikaliitin - iso aluslevy (prikka) - 1/4" uros-uros nippa (keskikohta tulee kotelon läpi) - iso aluslevy (prikka) - 1/4" naaras-naaras muhvi - itse haluamasi vapaavalintainen tietokoneen vesijäähdytykseen tarkoitettu g1/4" liitin.
suosittelen kuitenkin valitsemaan pikaliittimet vähintään 1/2" kierteellä jotta nesteen kulku ei ahdistu noissa pikaliittimissä tarpeettomasti (koska kierteen koko korreloi suoraan myös liittimen kokoon ja vesikanavien kokoon sekä muotoon.) Itse käytän 3/4" pikaliittimiä omassa systeemissäni jossa 2x ulkoista radia ja molemmat 5m letkuilla.
Letkussa suosittelen myös 13/19mm EPDM teollisuusletkua / puutarhaletkua, joustavaa kestävää sekä ei värjää / tahraa nestettä irtoavilla kemikaaleilla.
edit. viestissä #7860 on yksi esimerkkikuva.
Saahan noilla hydrauliikkaliittimillä toki tehtyä, tosin jälki on minusta jotain muuta mitä itse etsin. Vertaa Shiftin takakanteen:
Nuo EKn läpiviennit tulee kotelon sisäpuolelle sen 9-10mm, ei juuri aiheuta ahtautta. Ja jos Ghostiin suunnittelee läpivientejä, voi käydä kuten Ncase M1n kanssa. Sai todella tarkkaan miettiä mihin sen reiän poraa, tilaa ei juuri ole. Ncasessa päätin poistaa takana olevan versiokilven ja käyttää sitä reikää läpivientiin. Hintaerokaan en näe, EKn liittimet maksaa sen 10€, hydrauliikkaliittimet varmasti kustantaa enemmän. Pikaliittimet voi viedä vaikka puoli metriä kotelosta radin suuntaan, ei vaikuta irroitteluun tai liikuteltavuuteen.
Eipä nuo läpiviennit ahdista kiertoa, sitä kun ei tarvi Moran kanssa ajaa lujaa.