Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Näistä vesiantureista kun oli aiemmin juttua niin oon tässä kerenny jo aika paljon testaamaan viime kuukausina. Jokuhan taisi aiemmin todeta että noi Phobyan liitin-anturit näyttävät pari astetta liikaa ja omat testit osoittavat samaa. Mulle tuli keväällä Aquaeron mukana 4kpl lämpötila-antureita, joista olen yhtä pitänyt mittaamassa ympäröivän ilman lämpötilaa ja kolmea loopin eri kohdissa mihin olen ne saanut näppärästi esimerkiksi pumpussa. Lisäksi mulla on syksystä asti ollu Barrowin tulppa-anturi joka on tällä hetkellä molempien pumppujen välissä ja viime viikolla looppiin askarrellussa D5 Nextissä on sisäänrakennettu lämpötila-anturi. Pääsääntöisesti anturien lukemat menevät niin että Barrowin tulppa-anturi ja D5 Nextin oma lämpötila-anturi ovat virhemarginaalin sisällä toisistaan. Kaikki Aquaeron anturit näyttävät noin 0,5 - 0,7 astetta enemmän huolimatta missä kohtaa looppia ne ovat ja Phobyan liitin-anturi näyttää vielä niistä noin 2 astetta lisää.

Koska nuo muut anturilukemat ovat niin lähellä toisiaan jätin phobyan liittimen nyt kokonaan pois ja pidän näiden anturien keskiarvoa todellisena nesteen lämpönä, minkä mukaan Aquaero ohjaa nyt MO-RA:n tuulettimia. Pumput ovat kiinteillä nopeuksilla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla Phobyan välikappale anturi ja sitten barrowin oled näytöllä oleva. Tällä hetkellä Barrowin oled näyttää työpöytä lämmöt 23,1c ja phobya 25c pitäisi jollain varmemmalla mitata, että kumpi näyttää totta. rasituksessa 37-38 vesi.
 
Mulla Phobyan välikappale anturi ja sitten barrowin oled näytöllä oleva. Tällä hetkellä Barrowin oled näyttää työpöytä lämmöt 23,1c ja phobya 25c pitäisi jollain varmemmalla mitata, että kumpi näyttää totta. rasituksessa 37-38 vesi.
Hwinfo tai joku vastaava monitori päälle. Kone yöksi sleeppiin ja aamulla herättää suoraan windowsiin. Silloin nesteen lämpö pitäisi olla sama kuin ympäröivän ilman. Jos ei ole niin anturissa virhettä.

Oma Phobyan kierreanturi näyttää myös 2 astetta liikaa. 10k anturi itse viriteltynä vanhasta lämpömittarista näyttää oikein.
 
Mulla Phobyan välikappale anturi ja sitten barrowin oled näytöllä oleva. Tällä hetkellä Barrowin oled näyttää työpöytä lämmöt 23,1c ja phobya 25c pitäisi jollain varmemmalla mitata, että kumpi näyttää totta. rasituksessa 37-38 vesi.

Mulla testaillessa ja pelaillessa sellasts 38-40c. Toivon että tuon huonokuntoinen radi on tähän syynä ja joskus, kun saadaan uusi tilalle tämä vielä laskisi.
 
Mistähän voisi johtua, että tämä Barrowin D5-kopio (SPG40A-S) välillä vaihtaa yhtäkkiä täysille kierroksille ja lakkaa välittämästä PWM-nopeussäädöstään? Ainut keino saada takaisin hitaalle on bootata kone. Onko muilla tehnyt vastaavaa?
 
Mistähän voisi johtua, että tämä Barrowin D5-kopio (SPG40A-S) välillä vaihtaa yhtäkkiä täysille kierroksille ja lakkaa välittämästä PWM-nopeussäädöstään? Ainut keino saada takaisin hitaalle on bootata kone. Onko muilla tehnyt vastaavaa?

En ole vielä ainakaan huomannut vastaavaa, mutta eiköhän toiki kohta tapahdu :btooth:
 
Ei ole tätä parempaa kuvaa nyt tarjolla.
W2.jpg
W2b.jpg

Kuvan ottamisen jälkeen on vielä cpu-blokki vaihtunut barrowin blokkiin ja samalla pumpuksi tuli barrowin DDC. Edessä 280mm(kuvassa vielä 240mm) ja takana 120mm radi, molemmat puhaltavat ulospäin. Siitä syystä W2:n kiinteään etupaneeliin pitäisi leikata aukko ja laittaa siihen vaikka joku metallinen verkko. Pumppusäiliöcombo on takakammiossa, etupeltiin pultattuna kiinni.
Näyttää tutulta:). Loistavasti mennyt kyllä.
 
Hwinfo tai joku vastaava monitori päälle. Kone yöksi sleeppiin ja aamulla herättää suoraan windowsiin. Silloin nesteen lämpö pitäisi olla sama kuin ympäröivän ilman. Jos ei ole niin anturissa virhettä.

Oma Phobyan kierreanturi näyttää myös 2 astetta liikaa. 10k anturi itse viriteltynä vanhasta lämpömittarista näyttää oikein.
Mitä nyt koneen käynnistää ja menee se ~20sek ja. Windows niin Barrow näyttää sen 22 23 ja 25 näyttää tää phobyan. Uskon, ehkä Kiinan vehkeesee
 
Ei jumalauta tää alkaa olemaan jo farssi ton Aquatuningin kanssa. Uutenavuotena tehty tilaus yhä edelleen "Payment complete" -tilassa, no tulihan sieltä sentään yks vastaus kun lähetin viime sunnuntaina melko kiukkuisen mailin että miksi vitussa ei kukaan vastaa viesteihin tai soittopyyntöihin, vastauksessa todettiin että yksi tuote on loppunut varastosta ja laittavat muut rojut heti postiin, ja että jos haluan tehdä muutoksia niin yhteyttä vaan sähköpostitse.

Tuo yksi viesti tuli tiistaina, sen jälkeen taas täydellinen radiohiljaisuus sähköpostiviestinnässä vaikka spämmäsin samaa mailia muutamaankin eri osoitteeseen.

Vittu mitä paskaa.
Itse tilasin Aquatuningilta MORA:n ja siihen liittyvää kilkettä Black Fridayn aikaan kun kaikessa oli 15% alennus. Näillä näkymin saavat kaikki palaset kasaan kuukauden päästä :facepalm:. Suurimman osan kasaan haalimiseen niillä meni kuukausi, loppuaika odotellaan sitten tuota yhtä Watercoolin PCI-läpivientikalikkaa (jota olisi Watercoolilla itsellään ollut saatavilla jo muutaman viikon).

No onneksi tässä ei ole ollut mikään kiire noiden kanssa, muuten vois ärsyttää enemmänkin. Normaalihintaan olisin kyllä perunut koko homman, mutta tuon alennuksen kanssa tulee koko paketista sen verran halvempi että päätin odotella.
 
Tommosta projektia tuli just kasattua. Ekaa kertaa custom loopin parissa.

I9-9900k, 32gb G.Skill 3200 CL14 , EVGA 2080 Ti XC2 Ultra + Hydrocopper, Corsair C700P, Maximus Hero XI

Miellyttävän hiljainen on.
Edellinen setuppi oli i7-7700k,24 gb Kingston HyperX, EVGA 1080 Ti hybrid, HAF-X, Maximus Hero VIII

20190119_134123.jpg 20190120_184024.jpg
 
Pientä muutosta värimaailmaan. Musta-valkoisesta -> musta-valko-oranssiin.

Eli tässä ei juuri ole muuta muutosta edelliseen kuin kaapelit, neste ja muistit sekä niiden modauskitti. Kaapelit ja modauskitti CableModsilta, neste EK:lta.

Orangejuice.jpg
 
En tiedä onko tuo sitten joku uusi revisio vai väärät kuvat, mutta omissa perus XT45:ssa on aina ollut myös pohjassa yksi tulppa. Niin on myös tossa noin pari kk sitten jimmsiltä ostetussa. Eli kannattaa ainakin varmistaa ensin ennekun laittaa tilausta, eikä vaan sokeasti luota kaupan tuotekuviin.

Eli tommonen:

XT45-140-280-420-560-15542283dd2fa8_large.jpg

Mulla ainakin 4-5vuotta vanhat xt45set ja niissä ei toisessa päädyssä tuota yhtä reikää mutta toisessa päässä noita tulppia sitten joka reunas ja jäävät kantamaan jos suoraan peltiin radeja asentaa....
 
Näistä vesiantureista kun oli aiemmin juttua niin oon tässä kerenny jo aika paljon testaamaan viime kuukausina. Jokuhan taisi aiemmin todeta että noi Phobyan liitin-anturit näyttävät pari astetta liikaa ja omat testit osoittavat samaa. Mulle tuli keväällä Aquaeron mukana 4kpl lämpötila-antureita, joista olen yhtä pitänyt mittaamassa ympäröivän ilman lämpötilaa ja kolmea loopin eri kohdissa mihin olen ne saanut näppärästi esimerkiksi pumpussa. Lisäksi mulla on syksystä asti ollu Barrowin tulppa-anturi joka on tällä hetkellä molempien pumppujen välissä ja viime viikolla looppiin askarrellussa D5 Nextissä on sisäänrakennettu lämpötila-anturi. Pääsääntöisesti anturien lukemat menevät niin että Barrowin tulppa-anturi ja D5 Nextin oma lämpötila-anturi ovat virhemarginaalin sisällä toisistaan. Kaikki Aquaeron anturit näyttävät noin 0,5 - 0,7 astetta enemmän huolimatta missä kohtaa looppia ne ovat ja Phobyan liitin-anturi näyttää vielä niistä noin 2 astetta lisää.

Koska nuo muut anturilukemat ovat niin lähellä toisiaan jätin phobyan liittimen nyt kokonaan pois ja pidän näiden anturien keskiarvoa todellisena nesteen lämpönä, minkä mukaan Aquaero ohjaa nyt MO-RA:n tuulettimia. Pumput ovat kiinteillä nopeuksilla.

Itse kans todennut saman että tuo phobya näyttää muutaman asteen liikaa. Nyt kierrossa phobya, innovatekin kuparinen tulppa antturi ja aqacomputerin highflow usb virtaus mittari jossa sisään rankennettu lämpöanturi.innovatek ja aquacomputer näyttävät alle 0.5c sisään samaa.

Tällänen siis innovatekin anturi
Innovatek Fass-O-Matic temperature sensor [52146] from WCUK Online
 
20190120_210234.jpg
Vaihdoinpa nyt nesteet Mayhems X1 kirkkaaseen, oli sopivasti ylimääräinen pullo kaapissa. Samalla käänsin yläradinkin intakeksi ja sivutuularit poistoilmalle. Hyvin mielestäni sopii tämä kirkas nestekin tähän :)
 
Putken taivutteluun tarvittavat työkalut:
- kuumailmapuhallin, jonka saa pöydälle puhaltamaan ylöspäin
- sopivan kokoinen silikoni-insertti
- putkileikkuri
- putkenkalvain/purseenpoistaja
- hiekkapaperia
(- taivutusmuotit)
En tiedä onko mulla jotenkin erityisen huono purseenpoistaja, mutta ei tuolla tee yhtään mitään PETG:n kanssa. Käytetyn voiman määrästä riippuen se ei tee oikein mitään tai lähes pilaa putken pään. Olen lueskellut että muilla toimii hyvin akryyliputkien kanssa, mutta petgille liian "raju". Tästä johtuen olen päätynyt käyttämään pelkkää hiomapaperia.

Vähän jo meinasin tällaseen porakoneeseen kiinnitettävään Acrylic/PETG Deburrer/trimmer - 12mm OD sijoittaa, kun oli allaolevalla videolla äärettömän näppärän oloinen (vrt. hiekkapaperi), mutta vähän on suolanen hinta eikä toi sitten toimisi OD16 putkille, jos sellasiin joskus haluaa vaihtaa :oops: Jos löytyisi halvemmalla, niin voisin harkita.

Elikkä osaako joku sanoa löytyykö vastaavaa 12mm kokoista Suomen lvi-liikkeistä tms? Olen löytänyt vastaavanoloisen kapineen LVI-Dahl:in sivuilta nimellä "KALIBROINTITYÖKALU HENCO 16 MM" ja ulkomailta "Henco Kalispeed" tms. mutta noi on kaikki liian isoja nykyiseen tarpeeseen, kun 12mm putkikoko jo päätetty ja liittimet hommattu.
 
Putken sisäreuna nätisti ja nopeasti dremel tai vastaava & kartio- hiomakivi.
Ulkoreunankin saa samalla kivellä kohtuu helposti nätiksi. Toki hiekkapaperilla voi käsipelillä hioa molemmat.
 
Itse tilasin Aquatuningilta MORA:n ja siihen liittyvää kilkettä Black Fridayn aikaan kun kaikessa oli 15% alennus. Näillä näkymin saavat kaikki palaset kasaan kuukauden päästä :facepalm:. Suurimman osan kasaan haalimiseen niillä meni kuukausi, loppuaika odotellaan sitten tuota yhtä Watercoolin PCI-läpivientikalikkaa (jota olisi Watercoolilla itsellään ollut saatavilla jo muutaman viikon).

No onneksi tässä ei ole ollut mikään kiire noiden kanssa, muuten vois ärsyttää enemmänkin. Normaalihintaan olisin kyllä perunut koko homman, mutta tuon alennuksen kanssa tulee koko paketista sen verran halvempi että päätin odotella.

Jahas, nojoo, teoriassa ei mullakaan mikään kiire noiden palikoiden kanssa kun tässä tuli muuttokin vielä kuun vaihteessa eteen mutta tuo kommunikaation totaalinen puute vituttaa tässä eniten. Pelkään ettei noihin mun muutosmaileihin edes reagoida vaan paketti lähtee sellaisenaan matkaan ja vieläpä vanhaan osoitteeseen..
 
Onkos loopinhallintakotrolleri suosituksia? Pitäisi saada D5 pumppu sekä 12 kpl tuulettimia jotenkin näppärästi ottamaan parista pwm signaalipaikasta.
 
Onkos loopinhallintakotrolleri suosituksia? Pitäisi saada D5 pumppu sekä 12 kpl tuulettimia jotenkin näppärästi ottamaan parista pwm signaalipaikasta.
Minä ajelen EK:n SPC-60 pumppua ja viittä tuuletinta Corsair Commander Pro:lla. Myös yksi lämpöanturi on kytketty tuohon. Hyvin tuntuu toimivan, tosin softa ei ole mikään käyttäjäystävällisin ja vie resursseja aika paljon.
Tuuletin liittimien max virta on 1A, se on hyvä huomoida.
 
2x GTS 360 radeina, katossa yksi ja tuolla PSU kammion puolella toinen.

En suosittele noita PC-O11 Air RGB:n mukana tulevia RGB tuulettimia. Pitää karmeaa nakutusta. :tdown: Tuli ne jo vaihdettua pois.

IMG_20190120_194942__01.jpg
Mulla ne RGB tuulettimet kyllä hyviä ja hiljaisia, mutta ne kaksi muuta oli äänekkäitä.
 
2x GTS 360 radeina, katossa yksi ja tuolla PSU kammion puolella toinen.

En suosittele noita PC-O11 Air RGB:n mukana tulevia RGB tuulettimia. Pitää karmeaa nakutusta. :tdown: Tuli ne jo vaihdettua pois.

IMG_20190120_194942__01.jpg
GPU-blokin in ja out näyttäisi menevän ristiin, millaiset lämmöt on tolla loopilla? :)
 
Löytyykö muuten Suomesta loopin tyhjennystä helpottavaa ilmausventtiiliä? Tai vastaavasti, kuinka olette vastaavan systeemin rakentaneet?
 
Viimeksi muokattu:
GPU-blokin in ja out näyttäisi menevän ristiin, millaiset lämmöt on tolla loopilla? :)
En kehdannut suosituksista välittää tuon kanssa. :D GPU:n lämmöt on 3-4°C (tai jopa alle) veden lämpötilan yläpuolella.Taitaa näyttää alakanttiin näyttiksen sensori.

GPU 300W powerlimitillä parin tunnin pelisession jälkeen 36°C vesi ja 39°C max näytönohjain. En siis ainakaan usko paljoa vaikuttavan lämpöihin, mutta saatan vaihtaa joskus toisin päin. :)
 
En kehdannut suosituksista välittää tuon kanssa. :D GPU:n lämmöt on 3-4°C (tai jopa alle) veden lämpötilan yläpuolella.Taitaa näyttää alakanttiin näyttiksen sensori.

GPU 300W powerlimitillä parin tunnin pelisession jälkeen 36°C vesi ja 39°C max näytönohjain. En siis ainakaan usko paljoa vaikuttavan lämpöihin, mutta saatan vaihtaa joskus toisin päin. :)
Aika hurjaa, kun itsellä veden lämmöt pysyy alle 30°C, mutta näyttiksen sensori näyttää ~45°C parhaimmillaan :D. EK:n fc blokki myös. Ehkä heittoja sitten aika paljon noissa sensoreissa?
 
Taitaa nyt olla koneessa jollain 700rpm ja äänetön kyllä.
Itsellä noissa lukee minimi RPM 900, sain säädettyä about 950RPM. Kehtaakohan noista alkaa kaupalle itkemään, jos kerran sulla hiljaiset. :btooth:

Aika hurjaa, kun itsellä veden lämmöt pysyy alle 30°C, mutta näyttiksen sensori näyttää ~45°C parhaimmillaan :D. EK:n fc blokki myös. Ehkä heittoja sitten aika paljon noissa sensoreissa?
1080 TI FTW3 näytti ainakin 5-10C kovempia lämpöjä (verrattuna veden lämpöön) kuin tämä FE. Sitä ei saanut alle 50C pysymään 38C vedellä, useamman pelitunnin jälkeen. Toki suurempi n. 360W Power Limit vaikutti asiaan, muttei se noin isoa eroa tee.
 
1080 TI FTW3 näytti ainakin 5-10C kovempia lämpöjä (verrattuna veden lämpöön) kuin tämä FE. Sitä ei saanut alle 50C pysymään 38C vedellä, useamman pelitunnin jälkeen. Toki suurempi n. 360W Power Limit vaikutti asiaan, muttei se noin isoa eroa tee.
Voi se tehdäkin.

Itsellä noissa lukee minimi RPM 900, sain säädettyä about 950RPM. Kehtaakohan noista alkaa kaupalle itkemään, jos kerran sulla hiljaiset. :btooth:
Custom loop ja hyväksymässä melkein 1000rpm miniminä... ei ei ei. Itsellä tuularit idlessä 400-500rpm.
 
Voi se tehdäkin.


Custom loop ja hyväksymässä melkein 1000rpm miniminä... ei ei ei. Itsellä tuularit idlessä 400-500rpm.
Tilalla on jo ML 120 PRO:t. Suurin ongelma noissa Lian Li:n tuulettimissa on nakutus, vaikka turhan kovat minimikierrokset olisikin.
 
Tilalla on jo ML 120 PRO:t. Suurin ongelma noissa Lian Li:n tuulettimissa on nakutus, vaikka turhan kovat minimikierrokset olisikin.
Omasta mielestäni kaikissa perinteisissä tuulettimissa on sama ongelma: laakerit. ML vain koneeseen niin ei laakerit kulu. (jopa kalliit noctuat kuluu ajan kanssa).
 
Löytyykö muuten Suomesta loopin tyhjennystä helpottavaa ilmausventtiiliä? Tai vastaavasti, kuinka olette vastaavan systeemin rakentaneet?

Tarkoitat siis että toista reikää josta korvausilma pääsee järjestelmään että vesi valuisi nopeammin pois? Tuohan on helppo toteuttaa 1/4" naaraskierteisellä hanalla jonka voi sitten ruuvata esim. 1/4" uros-uros adapterilla johonkin jäähdyttimen tulpan tilalle mikäli pelkäät sitä että pelkän tulpan avaamalla nestettä saattaa pikkaisen tulvia ulos.
 
Millasilla asetuksilla pidätte tuulettimia ja pumpun rpm verrattuna vaikka nesteen lämpöön? Jos vaikka sais sellasia kattavia vinkkejä, kun tuntu aikalailla lämpeevän tuo neste.

Harjottelin päivän pari, kunnes huomasin tuon radin vuotavan.

2 lämpötila anturia toinen on emossa vaan siksi, että nään sen hwinfossa. Toinen commander prossa jolla ohjaan tuulettimia nesteen lämmön mukaan.

Myös pumpun kierroksia saa kertoa eri lämpötiloilla ja koitan sitten vastauksista koosta jonkun näköisen kokeilu setin itselleni.
 
Millasilla asetuksilla pidätte tuulettimia ja pumpun rpm verrattuna vaikka nesteen lämpöön? Jos vaikka sais sellasia kattavia vinkkejä, kun tuntu aikalailla lämpeevän tuo neste.

Harjottelin päivän pari, kunnes huomasin tuon radin vuotavan.

2 lämpötila anturia toinen on emossa vaan siksi, että nään sen hwinfossa. Toinen commander prossa jolla ohjaan tuulettimia nesteen lämmön mukaan.

Myös pumpun kierroksia saa kertoa eri lämpötiloilla ja koitan sitten vastauksista koosta jonkun näköisen kokeilu setin itselleni.
Tuularit menee mulla jotain 600-700rpm kun ovat äänettömät. 33asteeseen ja nousee vähän aina 40 asti. Tosin 40 asteessa en ole nestettä saanut käytettyä. Saisin kyllä idlessä nuo tuulettimet pysäytettyäkin.

Kuuntele millä kierroksilla ääni katoaa ja seuraa sitten veden lämpöjä. Yli 40 ei kannata veden lämmetä.

Pumppu taitaa pyöriä mulla jossain 40% huiteilla kun siinä äänetön.
 
Onko kenelläkään kokemusta säiliön tilavuudesta ja sen vaikutuksesta huoneen lämpötilaan? Itsellä tuntuu kämppä lämpenevän aika herkästi kun vähän pitempiä pelisessioita tekee, yleensä GPU meneekin sen takia 50% power limitillä. Mietin että jos vaihtaisi vesijäähdytykseen joskus, ja hommaisi mahdollisimman suuren vesisäiliön johonka lämpö sitten jäisi talteen. Eikö tämän pitäisi käytännössä ainakin tasata lämmönnousua ja saada se tulemaan pidemmälle ajalle kevyemmin?
 
Aika hurjaa, kun itsellä veden lämmöt pysyy alle 30°C, mutta näyttiksen sensori näyttää ~45°C parhaimmillaan :D. EK:n fc blokki myös. Ehkä heittoja sitten aika paljon noissa sensoreissa?

Joo kyllähän nuo näyttää mitä sattuu...itsellä titanxP idlessä kylmempi kun vesi mikä ei millään fysiikalla ole mahdollista. Kellotettuna rasituksessa sitten jotai 39-42c luokkaa kun vesi jotain 32c.
 
Onko kenelläkään kokemusta säiliön tilavuudesta ja sen vaikutuksesta huoneen lämpötilaan? Itsellä tuntuu kämppä lämpenevän aika herkästi kun vähän pitempiä pelisessioita tekee, yleensä GPU meneekin sen takia 50% power limitillä. Mietin että jos vaihtaisi vesijäähdytykseen joskus, ja hommaisi mahdollisimman suuren vesisäiliön johonka lämpö sitten jäisi talteen. Eikö tämän pitäisi käytännössä ainakin tasata lämmönnousua ja saada se tulemaan pidemmälle ajalle kevyemmin?

Säiliön tilavuus ei vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen miten nopeasti neste lämpenee kierrossa, mitä enemmän nestettä, sitä kauemmin nesteellä vie saavuttaakseen maksimilämpötila. Erot eivät kuitenkaan ole kovin suuria, puhutaan korkeintaan kymmenistä minuuteista, jos siitäkään. Säiliö on myös hyödyllinen täyttämistä ajatellen ja sen on hyvä olla ennen pumppua jotta pumppu saa aina tasaisesti nestettä. Se ei vaikuta jäähdytystehoon millään tavalla, eikä huoneen lämpötilaan.
 
Onko kenelläkään kokemusta säiliön tilavuudesta ja sen vaikutuksesta huoneen lämpötilaan? Itsellä tuntuu kämppä lämpenevän aika herkästi kun vähän pitempiä pelisessioita tekee, yleensä GPU meneekin sen takia 50% power limitillä. Mietin että jos vaihtaisi vesijäähdytykseen joskus, ja hommaisi mahdollisimman suuren vesisäiliön johonka lämpö sitten jäisi talteen. Eikö tämän pitäisi käytännössä ainakin tasata lämmönnousua ja saada se tulemaan pidemmälle ajalle kevyemmin?

Jos ajattelit että tuolla on jotain oikeaa havaittavaa eroa niin tällöin taidetaan puhua jostain 50 litran säiliöstä, ja mutulla heittäisin myös että tuossa kävisi juuri päinvastoin kuin mietit, se lämpö siirtyisi suuremmalla teholla siitä isosta säiliöstä huoneilmaan kun kerran luovuttavaa pinta-alaa on paljon enemmän. Tottakai jos eristät sen vesisäiliön niin tuo lämpöenergian luovutus saattaa hidastua, mutta sun tapauksessa lähtisin ratkaisemaan itse ongelmaa eikä kiertämään sitä poppakonsteilla, eli siirrät sen lämmön pois huoneesta kytkemällä letkut ja jäähdyttimen toiseen huoneeseen/ikkunasta ulos.
 
Tarkoitat siis että toista reikää josta korvausilma pääsee järjestelmään että vesi valuisi nopeammin pois? Tuohan on helppo toteuttaa 1/4" naaraskierteisellä hanalla jonka voi sitten ruuvata esim. 1/4" uros-uros adapterilla johonkin jäähdyttimen tulpan tilalle mikäli pelkäät sitä että pelkän tulpan avaamalla nestettä saattaa pikkaisen tulvia ulos.

Jep, päästämään korvausilmaa loopin yläosaan. Tuollaista hanaa mietin jo kyllä vaihtoehtona. Nykyinen looppi on vain niin kompaktissa kopassa, ettei tilaa ole liikaa.
 
Hieman lähti piirtään suunnitelmat radien suhteen, kun pongasin käytettyn monsta 360:n. Alaradiksi siis 360 Monsta ja yläradiksi 360 UT60. Molemmissa ML120 tuularit pushpull confina.

Alunperin piti tulla vaan 2x 360xt45:t radit push tuulettimilla.

Hitto toi on kauhee mötkö :p
IMG_20190121_173431.jpg

IMG_20190121_180720.jpg

sit vaan odotellaan Jimmsin kuormaa, pitää saada tyhjennysventtiiliin romppeet.
 
Hieman lähti piirtään suunnitelmat radien suhteen, kun pongasin käytettyn monsta 360:n. Alaradiksi siis 360 Monsta ja yläradiksi 360 UT60. Molemmissa ML120 tuularit pushpull confina.

Alunperin piti tulla vaan 2x 360xt45:t radit push tuulettimilla.

Hitto toi on kauhee mötkö :p
IMG_20190121_173431.jpg

IMG_20190121_180720.jpg

sit vaan odotellaan Jimmsin kuormaa, pitää saada tyhjennysventtiiliin romppeet.

Mikä koppa tämä on?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom