Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Kysytääs muuten täällä mielipidettä seuraavaan koteloon; ehdottakaa näyttäviä, hyviä ja vesijäähdytysystävällisä koteloita mATX -buildiin.

Lämpökuormaa on aika reilusti, kun emona olisi maximus gene ja siihen korkattu devils canyon iSeiska, jolle voi antaa aika huoletta sen 1.4V. Sen lisäksi olis kellotetut 780ti (2kpl) SLIssä. Eli tarvis jotenkin löytää size/performance -point, jossa saan järeän radin tai kaksi pieneen koteloon - ehdotuksia?

P.S tempered glass tietty maistuisi!

Phanteks Enthoo EVOLV ikkunallinen mATX-tornikotelo, Musta - 119,00€

Se on tietysti makuasia mikä on kenenkin mielestä näyttävä, mutta omasta mielestä tuo Phanteks on varsin mukiinmenevän näköinen, ja yleensä ottaen Phanteksilla on otettu myös vesijäähdytys hyvin huomioon.

En myöskään tiedä onko tuosta mATX kotelosta olemassa tai tulossa tempered glass variantti joka isommassa form factorissa jo löytyy.

En dissaa mutta pääsis aika paljon vähemmällä jos nuo näyttikset päivittäis, tuohon samaan tehoon pääsis huomattavasti vähemmällä lämmöllä.
 
Phanteks Enthoo EVOLV ikkunallinen mATX-tornikotelo, Musta - 119,00€

Se on tietysti makuasia mikä on kenenkin mielestä näyttävä, mutta omasta mielestä tuo Phanteks on varsin mukiinmenevän näköinen, ja yleensä ottaen Phanteksilla on otettu myös vesijäähdytys hyvin huomioon.

En myöskään tiedä onko tuosta mATX kotelosta olemassa tai tulossa tempered glass variantti joka isommassa form factorissa jo löytyy.

En dissaa mutta pääsis aika paljon vähemmällä jos nuo näyttikset päivittäis, tuohon samaan tehoon pääsis huomattavasti vähemmällä lämmöllä.
Joo kyllähän nuo 780ti -kortit vois laittaa jo eteenpäin. Yksi 1070 tilalle ja toinen sitten käytettynä kun alkaa hinnat tulemaan enemmän alas 1080ti:n tullessa myyntiin.

Vaan miten järeät radit tuohon Evolvin mATX koteloon on jengi saanut ängettyä?
 
Kysytääs muuten täällä mielipidettä seuraavaan koteloon; ehdottakaa näyttäviä, hyviä ja vesijäähdytysystävällisä koteloita mATX -buildiin.

Lämpökuormaa on aika reilusti, kun emona olisi maximus gene ja siihen korkattu devils canyon iSeiska, jolle voi antaa aika huoletta sen 1.4V. Sen lisäksi olis kellotetut 780ti (2kpl) SLIssä. Eli tarvis jotenkin löytää size/performance -point, jossa saan järeän radin tai kaksi pieneen koteloon - ehdotuksia?

P.S tempered glass tietty maistuisi!

Itellä on ollut käytössä Arc Mini R2 jossa AC st30 240mm edessä ja katossa AC xt45 360mm katossa ja jäähtyy hyvin :)
Jos vaan tilaa on niin joku Define S tai R5 olis aika jees

Phanteks Enthoo EVOLV ikkunallinen mATX-tornikotelo, Musta - 119,00€

Se on tietysti makuasia mikä on kenenkin mielestä näyttävä, mutta omasta mielestä tuo Phanteks on varsin mukiinmenevän näköinen, ja yleensä ottaen Phanteksilla on otettu myös vesijäähdytys hyvin huomioon.

En myöskään tiedä onko tuosta mATX kotelosta olemassa tai tulossa tempered glass variantti joka isommassa form factorissa jo löytyy.

En dissaa mutta pääsis aika paljon vähemmällä jos nuo näyttikset päivittäis, tuohon samaan tehoon pääsis huomattavasti vähemmällä lämmöllä.

Komppaan tätä, etenkin kun pieneen koppaan tulee niin kortit vaihtoon ja uudempaa tilalle. Noi tarvii iha älyttömä custom loopin ja poweriakin virtalähteeltä jos yhtään kellotus vielä tulee kuvioihin modattuine biosineen nimimerkillä omistanut tommoset slissä i7 3930k prossun kanssa ;)
 
Joo no laitan noi 780ti:t myyntiin - oottehan te oikeessa et aika lailla tulee lämpökuormaa kahesta tollasesta custom biosilla..
 
Ei kyllä tuo naarmuuntuva pleksi kauheesti nappais, niin mikä olis sitten pienikokoinen kotelo, jossa olisi tempered glass kylki?

EDIT: ja haluan pitää kiinni standardikokoisesta atx-virtalähteestäni.
 
Tällainen on omassakin käytössä. Näitä tuli ostettua kaksi kappaletta ja huvikseni testasin tarkkuutta. Termistori ei ole erityisen tarkka ja n. 35° tuntumassa eroa oli 0.8-.9°. Mittalaitteena aquaero 5 lt. Käytännössä sillä ei ole merkitystä kun tuulettimien säädöt pitää kuitenkin hakea näppituntumalla ja merkitystä on vain lämpötilan muutoksella, ei absoluuttisella lämpötilalla.
 
Tällainen on omassakin käytössä. Näitä tuli ostettua kaksi kappaletta ja huvikseni testasin tarkkuutta. Termistori ei ole erityisen tarkka ja n. 35° tuntumassa eroa oli 0.8-.9°. Mittalaitteena aquaero 5 lt. Käytännössä sillä ei ole merkitystä kun tuulettimien säädöt pitää kuitenkin hakea näppituntumalla ja merkitystä on vain lämpötilan muutoksella, ei absoluuttisella lämpötilalla.

Juu kovin suurta tarkkuutta alle kympin mittalaitteelta on turhaa odottaakkaan. Mutta kyllä noillakin nyt jo "samalle seinälle" päästään.
 
Mulla oli kierrossa joskus tälläinen:
Phobya Lämpömittari digitaalisella näytöllä, sininen taustavalo - 6,90€
Ihan asiallinen kapistus se oli, tarkkuudesta tiedä mutta riitti että suuntaa antoi. Riitti ainakin itelle ettei lämmöt nousseet plus 60c jolloin olisi voinut kasvillisuutta esiintyä :) Tätä nykyä pärjään ilmankin, hwmonitorin anturit riittää =)

Tämännäköistä:

LckhdGt.jpg


FD Arc mini r2
Korkattu i7 6700k
Gene VIII plus monoblockki prossulla ja emolevyn virransyötöllä
Titan X Pascal ek cu acetal blokilla
Ek x-res 140 pumppu combo
Ek liittimet
Ek zmt 16/10mm letkua
Ek kirkasta koolanttia
Xt45 360mm radi
St30 240mm radi
Ek tyhjennys venttiili
Tuuletinsäädin paneeli edessä ja 5kpl Scythe GT 800rpm tuulettimia plus yks GT 1450

Tyytyväinen olen ollut looppiini, toimiva ja hiljainen :)
 
Viimeksi muokattu:
Eli tollasella missä on 2-pin liitäntä emoon? voisi ohjata esim. tuulettimia vedenlämmön perusteella. Aiemmassa loopissa tuulettimet meni prossun lämpöjen mukaan ja jos tuli pieni piikki prossun lämmöissä, niin tuulettimet saattoi ottaa kierroksia suotta. Eihän sitä toki usein tapahtunut mut silti. Tuuletinprofiilin saisi varmaan pysymään "rauhallisempana" seuraamalla veden lämpöä kuin prossun?
 
Eli tollasella missä on 2-pin liitäntä emoon? voisi ohjata esim. tuulettimia vedenlämmön perusteella. Aiemmassa loopissa tuulettimet meni prossun lämpöjen mukaan ja jos tuli pieni piikki prossun lämmöissä, niin tuulettimet saattoi ottaa kierroksia suotta. Eihän sitä toki usein tapahtunut mut silti. Tuuletinprofiilin saisi varmaan pysymään "rauhallisempana" seuraamalla veden lämpöä kuin prossun?

Itselläkin juurikin tuo phobyan lämpöanturi suoraan emossa (r5e) kiinni ja saa esim. Asuksen fanexpertillä tai biosista säädetty tuon mukaan tuulareita.

Phobya Lämpötila-anturi Phobya G1/4 sisä- ja ulkokierre - 9,90€
 
Täytyy laittaa tollanen tulemaan, kun omaankin emoon taitaa tollasen saada kiinni.

edit. Löytyisikä keltään joutavaa Alphacoolin ST30 240 koossa, ei x-flow. Luin uudestaan revikkaa tosta EK:n CoolStream Se:stä ja ei se oikein vakuuta laadultaan edelleenkään. Jos kokeilisi yhdellä AC:llä tota mahtumista ihan käytännössä kun hankala sommitella mitään pahvimallia ja olla varma sen oikean mahtumisesta kun toleranssit on pienet.

Toinen kysymys, mikähän mahtaa olla pienin putkisäiliö, Löytyykö EK:n x-res 110 pienempiä?
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä omat vesilelut (kuvassa ekan kerran käynnissä ja ikkuna ei paikallaan). Ensimmäistä kertaa kovaputkien kanssa ja yllättävän helppoa kun apuna oli muutama video ja tipsi. Lapset saivat päättää nesteen värin mutta luultavasti vaihtuu siniseen teemaan vielä. Huom. Väliaikaiset prossu + emo kunhan Ryzen testit tulee ulos.

MSI B250 Mortar
Pentium G4560
MSI Seahawk 1070 EK X
2x8GB Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4
Corsair RM850

Thermaltake Core P5
EK Supremacy EVO
16/13 kovaputkea ja liittimiä
D5 pumppu
480mm Monsta
Corsair SP120mm

B9D91FC6-5401-4062-A37A-1395D0D6F116_zpsvzdnftwx.jpg
 
Tässäpä omat vesilelut (kuvassa ekan kerran käynnissä ja ikkuna ei paikallaan). Ensimmäistä kertaa kovaputkien kanssa ja yllättävän helppoa kun apuna oli muutama video ja tipsi. Lapset saivat päättää nesteen värin mutta luultavasti vaihtuu siniseen teemaan vielä. Huom. Väliaikaiset prossu + emo kunhan Ryzen testit tulee ulos.

MSI B250 Mortar
Pentium G4560
MSI Seahawk 1070 EK X
2x8GB Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4
Corsair RM850

Thermaltake Core P5
EK Supremacy EVO
16/13 kovaputkea ja liittimiä
D5 pumppu
480mm Monsta
Corsair SP120mm

B9D91FC6-5401-4062-A37A-1395D0D6F116_zpsvzdnftwx.jpg

Melkoinen ilmatasku tuossa putkessa radin edessä kuvanotto hetkellä. o_O Nätisti taivutetut putket näyttäis olevan, käytitkö sapluunaa tjm? Kovin sekamelska vaan omaan makuun värien puolesta, mutta nättiä silti. :tup:

Nakkaa ihmeessä omat vinkit tuonne kans: Hardline eli kovaputket
 
Viimeksi muokattu:
Melkoinen ilmatasku tuossa putkessa radin edessä kuvanotto hetkellä. o_O Nätisti taivutetut putket näyttäis olevan, käytitkö sapluunaa tjm? Kovin sekamelska vaan omaan makuun värien puolesta, mutta nättiä silti. :tup:

Nakkaa ihmeessä omat vinkit tuonne kans: Hardline eli kovaputket

Niin, tuossa loopissa kun säiliö on T-liittimeen kytkettynä niin joutui ilmaamaan radin ylimmistä lähdöistä mutta onnistui hyvin. Kuten sanoin niin lapset sai päättää värin ja vaihtuu siniseen kaikki lähiaikoina.

Putkien taivutuksessa apuna oli vain se pakollinen 13mm silikoni insertti ja tarkkaan mitatut putket ja taivutukset.
 
Niin, tuossa loopissa kun säiliö on T-liittimeen kytkettynä niin joutui ilmaamaan radin ylimmistä lähdöistä mutta onnistui hyvin. Kuten sanoin niin lapset sai päättää värin ja vaihtuu siniseen kaikki lähiaikoina.

Putkien taivutuksessa apuna oli vain se pakollinen 13mm silikoni insertti ja tarkkaan mitatut putket ja taivutukset.

Juu kyllä minä sen värin vaihtumisen luin jo aikaisemmin, kommentoinkin tämän hetken kuvaa. Laita uutta kuvaa kun on vaihtunut, katsotaan ja kommentoidaan sitten uudestaan. ;)

Nätisti on taivutukset onnistunut käsivaralta, osaispa itsekkin. :shy:
 
Mikäs on "suositeltava" aika custom loopin vesien vaihtamiselle ja blokin yms putsaamiselle?

Vuosi sitten siirsin loopin uuteen koteloon, ja samalla putsasin osat. Nesteenä toimii akkuvesi ja 2-3kk välein muutama tippa Mayhems Biocidea looppiin. Epäpuhtauksia ei näy säiliössä. Veden lämmöt max 34c.
 
Itse olen vaihtanut kun pyörinyt vuoden päivät. Ei kai toi kovin suuri prokkis ole jos tyhjennys jotenkin edes järkevästi toteutettu ja akkuvesi ei maksa maltaita :)

Tiedä sitten noita blokkien putsaamisia, jos kierrossa ei näy mitään epäpuhtauksia.
 
20170228_225949.jpg

Henk.koht ensinmäinen custom loop räpellys yritys menossa ja tiedän näyttää ihan ripulilta :D:D:D
 
Ei juma, on kyllä uuden kopan metsästys hankalaa.

Millaisessa hienossa kopassa on vastaava layout kuin esimerkiksi FD Arc Minissä?

Tempered glass mATX -kokoonpano olisi työn alla ja nestekamat mahduttava sisään.
 
Tyhmä kysymys taas, mutta aiheuttaako ongelmaa esim. oikosulun, jos jäähdytin ottaa kontaktin muistien heatspreaderiin. Väittäisin, että ei vaikuta mitenkään mihinkään, mutta hyvä saada varmuus. Ei taida mistään löytyä ddr4 low profileja :(

Toi heatspreaderin irrotus ei oikein innostaisi...
 
Viimeksi muokattu:
20170228_225949.jpg

Henk.koht ensinmäinen custom loop räpellys yritys menossa ja tiedän näyttää ihan ripulilta :D:D:D

No, jostahan se pitää aloittaa, kyllähän tuo ensimmäiseksi, asiansa ajaa. Tuosta sitten vaan "parantelemaan", vähän toisella lailla letkut, pumppu hässäkkä kiinni ja prossu ilman muuta samaan looppiin mukaan :)

Ei juma, on kyllä uuden kopan metsästys hankalaa.

Millaisessa hienossa kopassa on vastaava layout kuin esimerkiksi FD Arc Minissä?

Tempered glass mATX -kokoonpano olisi työn alla ja nestekamat mahduttava sisään.

Tämä on kyllä tosi, itellä kans tuo Mini R2:nen. Tyytyväinen olen siihen silti ollut. Tälläinen vaihtoehto voisi olla aika jees:
http://www.anidees.com/ai-crystal/ai-crystal-cube
 
Tiedote kaikille:

Aina kun lisäätte nestettä looppiin ja liikutatte loopissa kamoja, niin tehkää uusi vuototesti... ei mulla muuta, RIP GTX 770
 
Tiedote kaikille:

Aina kun lisäätte nestettä looppiin ja liikutatte loopissa kamoja, niin tehkää uusi vuototesti... ei mulla muuta, RIP GTX 770

Miksi niitä tarvisi liikutella sen jälkeen kun on todettu looppi vuotamattomaksi. Osien vaihdon yhteydessä muutenkin tulee uudet litkut looppiin ala vuototestien kera :)
 
Miksi niitä tarvisi liikutella sen jälkeen kun on todettu looppi vuotamattomaksi. Osien vaihdon yhteydessä muutenkin tulee uudet litkut looppiin ala vuototestien kera :)

Lähinnä tässä jouduin liikuttamaan säiliötä vanhasta paikastaan ulos, että pääsin täyttöaukolle ja takaisin laittaessa päätti ruveta vuotamaan salakavalasti. Oppirahoja ilmeisesti tuli maksettua.
 
Voisin kuvitella halpojen liittimien olevan syynä:beye:. Ei ole itellä vielä tähän päivään mennessä alkanut vuotamaan kun on siirrelly vesijäähykamppeita.
 
Voisin kuvitella halpojen liittimien olevan syynä:beye:. Ei ole itellä vielä tähän päivään mennessä alkanut vuotamaan kun on siirrelly vesijäähykamppeita.

Itse tiedän kylläkin vian ja ei johtu todennäköisesti halvasta liittimestä vaan orientaatio ongelmasta, jota koitin ratkaista teflon tiivistenauhalla, mutta ilmeisesti kun liittimeen kohdistuu hieman vääntöä, niin alkaa vuotamaan huonosti kontaktia ottavan o-renkaan välistä silloin, kun ei ole enää kunnollinen tiiveys.

Ongelmana siis user error, että adapterit jotka eivät ole pyöritettäviä, niin osoittavat 180 astetta väärään suuntaan ja ovat nyt silleen 130 astetta liian löysällä.

Pitää tässä varmaan lisätä teflon tiivisteen määrää tai ostaa lisää matalia kulma adaptereita ja toivoa, että tulisi sopivalla suuntauksella..

Lisäsin teflon teippiä nyt reippaasti lisää, joten nähtäväksi jää vuotaako edelleen vai olisko nyt niinkuin hyvä, kun tuntui todella tiukalta.
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman kulman ottasin mukaan, ja jos suinkin tila sallii niin vaihtasin tuon SE radin PE radiin. Nuo SE:t on melko heikkoja suoriutujia.

edit: ja suoraan EK:lta saisit luultavasti nopeammin.
 
Eka customlooppi ois suunnitelmissa, ja tuollasta settia mietin tuossa oiskosesiin
Jotain muutettavaa? Vai kehtaako tuolla mennä?
Osat sinällään ok, mutta pikaisesti laskettuna liittimiä ei tule tuossa tarpeeksi. Näyttis ja kenno syövät 4. Venttiili vie vähintään yhden. Haaran käyttötarkoitus on pahasti auki, mutta siihenkin menee 1 lisäksi.
 
Haara lienee tyhjennystä varten. miten ajattelit tuon kytkeä? suunnittele hyvin ennen kuin tilaat niin tulee sitten kerralla kaikki.
 
Eka customlooppi ois suunnitelmissa, ja tuollasta settia mietin tuossa oiskosesiin
Jotain muutettavaa? Vai kehtaako tuolla mennä?

Suosittelisin kyllä laittamaan suosiolla 16/10mm liittimillä, EK käy hyvin ja letkuilla koska on paksumpaa--> ei sitten taitu niin helposti etenkin jos on jotain hepposta 13/10mm letkuakin vielä. Suosin itse tuota EK ZMT 16/10mm letkua jos voi olla mustan värinen letku. Tuosta halvalla 3m: EK-Waterblocks 15,9/9,5mm ZMT letku, 3metriä, mattamusta - 14,00€
 
Kappas ei ollut päivittäny ostokoriin sopivaa määrää noita liittimiä. Haara tyhjennystä varten ja sen meinasin toisen radin "kylkeen". Yks slimmi radi tilantakia pakko ottaa, kotelona define r4 ja siihen kattoon ei mahdu ns normi paksunen. Mitä tuohon letkun paksuuteen tulee niin 16mm näyttää omaan silmään typerältä. Näyttis blokin nyt ainaskim tuolt ek;lt tilaan et joskus saapuukin. Aivan noi kulmat jäi kokonaan unholaan että niitäkin olemassa, pitänee suunnitella hieman paremmin.
 
Kappas ei ollut päivittäny ostokoriin sopivaa määrää noita liittimiä. Haara tyhjennystä varten ja sen meinasin toisen radin "kylkeen". Yks slimmi radi tilantakia pakko ottaa, kotelona define r4 ja siihen kattoon ei mahdu ns normi paksunen. Mitä tuohon letkun paksuuteen tulee niin 16mm näyttää omaan silmään typerältä. Näyttis blokin nyt ainaskim tuolt ek;lt tilaan et joskus saapuukin. Aivan noi kulmat jäi kokonaan unholaan että niitäkin olemassa, pitänee suunnitella hieman paremmin.

No millain vain, huomaat sitten kun sitä pilliletkua rupeet vetää niin ei paljon anteeksi anna tiukkoja kurveja.

Niin ja mitä blokkeihin tulee niin suosi Cupari malleja, ei nickeli paskeita. Niistä kun saattaa irrota pinnoitteita, melko varmaan ainakin ajanmyötä :)
 
Kiitoksia teille vastauksista. Jätin nyt toistaiseksi tuon näyttiksen pois loopista, kiehtoo hieman ajatus 1080ti:st. Laitellaan mietteitä kasauksesta jahka palikat saapunee.
Ps Corsairin h110i jäämässä yli.
 
Jokohan näin lähes viikon jälkeen uskoisi, että looppi olisi vuoto vapaa? *kop kop*

Ostin sitten "uuden" GTX 770:n, että katsotaan mitenköhän tässäki sitten käy...
 
Nonneeh, romut saapu tänään ja sain jopa kasattuakin, lisään kuvia vähän myöhemmin. Ongelmitta asennus ei sujunut, tilan puute harmitti vähän. Suurimmaksi ongelmaksi osottautui vuotava Y-haara josta joutunee reklan laittaa jimmsille. Yks mitä tuohon valmiiseen kittiin ois tosiaan voinut ottaa mukaan ni 45asteen kulmia pari kpl ois saanu huomattavasti nätimmät linjat, ja joutunee kaapeleille jotain tekemään että saisi nätimmin. Pieniä testi kelloja ajelin ja yksi mikä häirittee paljon on tämä Jaahas 10asteen ero yhden coren välillä, ja muutenkin tuntuu että korkeahkot lämmöt silti vakio kelloille. (Kivenä i5 7600k)
 
Viimeksi muokattu:
Niin, vika ei ole vesijäähyssä vaan blokin ja kiven välillä mitä luultavammin...
 
En nyt kyllä mietkään lähtenyt henkilökohtaista hyökkäystä toteuttamaan laajamittaisemmin vaan ihan viestihistoriasi perusteella sinulla on i7 7600K ja korkkaus + kontakti ja kellotus on ne taikasanat jotka tuottavat lämpöä ja lisäävät corejen välisiä lämpötilaeroja.
 
Mitkä on parhaita kulmaliittimiä? Onko esimerkiksi Bitspowerin liittimet hintansa väärti?
Itellä ollu EKn 45- ja 90-asteen kulmia ja tuntuu että kaikki vuotavat enemmän tai vähemmän ja olenkin pari joutunut vaihtamaan :beye:
 
Niin siis kiveä ei ole korkattu.

Tällänen kaaos oli lähtöön Lähtötilanne ja Lopputulos tuohon päädyttiin, pitäää joko vaihtaa koppa isompaan, tai sitten joku paneeli tehdä tuohon alas että saa jemmaan noita piuhoja. Tosiaan ekaa kertaa ylipäätänsä looppia tekemässä.
 
Nyt ajettu muutama päivä vuototestejä uudella GTX 770 (Niggabyte).

Toistaiseksi näyttää hyvältä, lämmöt normaalit, mutta 5.0GHz ei oikein ole järkevä kun vetää näytönohjaimen ja prossun tappiin 3x120mm radilla
:ssweat:

Lisäksi ihmeiden aika ei ole, kiinasta saapui viimeinen osa kokoonpanoon, että viikonloppuna sitten viimeinkin artikkelin kirjoittelua ja julkaisua
 
Tässä tämänhetkinen viritys (pahoittelut huonoista kuvista):

Katossa 30mm 360 radi puhaltaa sisään ilmaa ja edessä 45mm 280 radi tekee samaa, ilma poistuu kotelon takaa jossa on yksi 140mm tuuletin.

Tarkoitus olisi hieman modata tuota Enthoo Evolv ATX -koppaa niin, että saan yläradin tuulettimet piiloon kotelon katon alle. Samalla vaihtaisin pumpun kannen ja säiliön esimerkiksi tälläiseen säiliökomboon, jonka pitäisi nippanappa mahtua kunhan otan tuon alemman pull-tuulettimen pois eturadista. Letkut myös pitää vetää vähän siistimmin; prossulta/yläradiaattorista eturadin 'taakse' ja eturadin 'etupuolelta' sitten säiliölle/pumpulle.

Mittaillessa huomasin että saisin tuota kattoradia siirrettyä vielä n. 2cm kotelon etuosaan päin, mistä heräsikin ajatus että kotelon taakse voisi olla mahdollista heittää vielä yksi 120/140mm slim radi ja tuuletin. Olisikohan siinä mitään järkeä ja miten tuulettimet silloin ohjaisi? Filtterin kanssa takaa ja edestä sisään, katon kautta ulos? Toisaalta katon kautta mieluummin ottaisin sisään ilmaa, sillä tuntuu että sinne pitäisi muuten modata hieman isompi aukko ilmalle. Pitää vielä testailla lämpöjä ilman kattopaneelia. Onko järkeä edes olla radit kaikissa paikoissa vai puhalletaanko silloin vain lämmintä ilmaa radilta toiselle?

Sitten väriteemaan, letkut ajattelin vaihtaa läpinäkyviksi, esimerkiksi EK:n Duracleareiksi, ja samalla värjätä nesteen johonkin väriin. Myös liittimet tulevat vaihtumaan, sillä mielestäni nuo modmytoysin monsoonin liittimet ovat rumia, ellei tarkoitus ole tehdä valko-punaista teemaa. Ajattelin värjätä nesteen violetiksi tai sinikseksi, vaihtaa letkuliittimet mustiin tai värjättyihin (violetti/sininen/valkoinen?) EK:n liittimiin ja pitää Hue+:n värin valkoisena, violettina tai sinisenä. Emolevykin tulee todennäköisesti vaihtumaan johonkin uudempaan ennemmin tai myöhemmin (ja samalla tod näk blokki ja muistit). Mietin esimerkiksi jotain Asrockin Taichi -emoista, sillä niissä on simppeli musta-valkoinen teema ja ei yliammuttuja ledejä. Ideana siis musta-violetti/sininen teema ja valkoisia aksentteja esim emossa ja muisteissa (kenties liittimissä?).

Kaapelitkin pitää tietty sukittaa teemaan sopiviksi.

Kehitysideoita otetaan vastaan. Todennäköisesti toteutan projektin vasta kesällä, mutta kiva jo suunnitella. :)
 
@Merkath
Hyvännäköinen setuppi sulla, vissiin 16/10 ZMT letkua sullakin? Joo liittimet ehkä vähän rumat, muuten kyllä pitäisin ton. Ei mitään järkeä tunkea jotain 1kpl slim radia taakse koska hyöty on käytännössä 0 luokkaa. Jäähdytys tehoa tosa on muutenkin enemmän kuin tarpeeksi :) Nyrkkisääntönä 1x 120mm radi / kohde +ylimääräinen 1kpl 120mm radi "varalla" / kohde :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 762
Viestejä
4 498 202
Jäsenet
74 279
Uusin jäsen
Muskotti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom