Kyllähän tuo tulee täyteen laitettua kuten ennenkin. Nyt se vain hupenee melko nopeaan. Tällähetkellä tuon verran ja noin kuukausi sitten täyttäbyt viimeksi
Kyllähän tuo tulee täyteen laitettua kuten ennenkin. Nyt se vain hupenee melko nopeaan. Tällähetkellä tuon verran ja noin kuukausi sitten täyttäbyt viimeksi
Jos se täyteen tulee laitettua niin eipä kumma, että jostain aina porsii. Esim litra nestettä laajenee 60 asteisena jo 5%, tankkiin sais jättää melko hyvästi väljää.
Talouspaperi kauniisen käteen ja käymään paikat läpi
Kummasti häviää nestettä. Ainakin vesisäiliön pinta laskee melko nopeaan ainakin aikaisempaan verrattuna. Mitään ilmakupliasinne ei kumminkaan tule
Toivottavasti tuo paska ei taas vuoda jostain kulmaliittimestä. Vasta pari kuukautta sitten vaihdoin yhden 45asteen EKn liittimen
Eihän noin suurta nesteen vajoamista voi selittää muu kuin vuoto tai ilmaantuminen. Luulisi noin suuren vuodon näkyvän jo. Haihtumista se ei voi olla noin isossa mittakaavassa, vaikka letkut hengittäisivätkin.
Eikun vaan vuototarkastus nyt ensialkuun. Tai sitten et vaan ole huomannut että on vielä ilmaa ollut kennossa/blokeissa jumissa.
Eihän noin suurta nesteen vajoamista voi selittää muu kuin vuoto tai ilmaantuminen. Luulisi noin suuren vuodon näkyvän jo. Haihtumista se ei voi olla noin isossa mittakaavassa, vaikka letkut hengittäisivätkin.
Eikun vaan vuototarkastus nyt ensialkuun. Tai sitten et vaan ole huomannut että on vielä ilmaa ollut kennossa/blokeissa jumissa.
Itselläki nyt tämä uusi vajunut, mutta epäilen vain olevan ilmaa, kun vaihdoin emolevyn vajumisen jälkeen, niin kattelin kaikki paikat missä letkut kiertää, niin ei ollut nestettä eksynyt ylimääräisenä minnekkään ulos loopista, että eiköhän sekin ollut vain radeista poistunut ilmaa.
Joo minäkin heitän että se on jossain radissa ollutta ilmaa vaan. Toi kannattaa hoitaa ilmausvaiheessa silleen että kääntelee vähän konetta sivuttain ja pitkittäin. Itellä ainakin lähtee sillä ne isoimmat ilmataskut ja loput pikkukuplat sitten vuototestin aikana.
Noin ison nestemäärän vuodon luulisi huomanneen jo. Se nesteen lämpölaajeneminen ei ole ihan niin dramaattista kuin tuossa sanottiin. Ensinnäkin vesiloopeissa pitäisi muutenkin jäädä nesteen lämpöjen reilusti alle 50 asteeseen ja joku 3% laajeneminen 1½ litran loopissa on alle puoli desilitraa elikkä tuommoisesta vesisäiliöstä varmaan alle sentin. Kunhan niitä nyt ei ihan piripintaan täytä niin ollaan aika turvallisilla vesillä.
Kummasti häviää nestettä. Ainakin vesisäiliön pinta laskee melko nopeaan ainakin aikaisempaan verrattuna. Mitään ilmakupliasinne ei kumminkaan tule
Toivottavasti tuo paska ei taas vuoda jostain kulmaliittimestä. Vasta pari kuukautta sitten vaihdoin yhden 45asteen EKn liittimen
Sulla on vaan jäänyt ilmaa loppuun, sillähän se pinta laskee. Ei sinne niitä kuplia tule enää mitenkään reilusti perus ilmauksen jälkeen. Seuraa silti tilannetta...
Tuli hullu ajatus. Mutta onko kukaan koskaan miettinyt jos ostaisi pienen arkkupakastimen tai muun pakastimen, mihin laittaisi ison säiliön tai tiivistäisi vesitiiviksii. Pitemmässäkään dataus sessiossa kierron nestelämpötila tuskins muuttuu kovinkaan paljon. Toisaalta nesteen saisi pakkasen puolelle helposti. Hintaakaan tuommoisilla ei ole ja torista ilmaisia, kalliita kun nämä komponentit yleisesti ovat.
Tuli hullu ajatus. Mutta onko kukaan koskaan miettinyt jos ostaisi pienen arkkupakastimen tai muun pakastimen, mihin laittaisi ison säiliön tai tiivistäisi vesitiiviksii. Pitemmässäkään dataus sessiossa kierron nestelämpötila tuskins muuttuu kovinkaan paljon. Toisaalta nesteen saisi pakkasen puolelle helposti. Hintaakaan tuommoisilla ei ole ja torista ilmaisia, kalliita kun nämä komponentit yleisesti ovat.
EK:n sivuilla on nyt kätevä configurator, joka kertoo tasan tarkkaan mitä tarvitset omaan looppiisi: EKWB - Custom Loop Configurator
(kyllä, katsoin Jayn uusimman videon)
Toi EKWB configuraattori on ihan jees mutta se ei ota huomioon nousseita lämpökuormia kellottaessa vaikka siellä voikin valita "overclocking" vaihtoehdon. Jos prossua ja näyttistä on tarkoitus kellottaa reilusti niin tohon saa yleensä lisätä vähintäänkin toisen koppaan mahtuvan radin ja sitä myöten vähän lisää letkua ja muutaman liittimen. Toisekseen tossa tulee se minimimäärä liittimiä vaikka yleensä mukaan kannattaisi ottaa edes pari ekstraa ja ehkä muutama kulmaliitin siltä varalta että omassa setupissa kaikkia ei saisikaan ihan suorilla vedoilla.
Ihan hyvä lähtökohta toi configurator on kyllä. Se on vaan aika vittumainen homma jos ensin odottelee ~10 päivää että tuolta saa kamppeet kotiin ja sitten kasatessa joutuu tilaamaan Jimmsiltä jotain 10 euron palikkaa jota pitää odottaa se 3 päivää lisää kun setti on auki.
260 Litran pakastimen jos vääntäs -20 asteeseen jäähdytys nesteen. Veden lämpökapasiteetilla laskettuna kellotettu i7-7700k (TPD 140w) + GTX 1080 (TPD 180w) 12h täydellä teholla paahtamisesta olisi nostanut -7 asteeseen jäähdytin nesteen ilman, että pakastin tekisi yhtään työtä ja voitaisiin olettaa että eristys hävikkiä ei oteta huomioon. Jos voitaasiin olettaa, että pakastin kerkeää yön aikana laskea nesteen lämpötilan takaisin -20 asteeseen ennen seuraavaa 12h tykitystä. 24h käytön kanssa tulee varmastikkin ongelmia.
EK:n sivuilla on nyt kätevä configurator, joka kertoo tasan tarkkaan mitä tarvitset omaan looppiisi: EKWB - Custom Loop Configurator
(kyllä, katsoin Jayn uusimman videon)
Käytin tuota joulukuussa kun tilasin omat osani. Se ehdotti minulle yhtä 480 radia, mutta laitoin varuilta toisenkin ja oli ihan hyvä päätös, en tiedä miten yksi olisi oikeasti riittänyt. Lisäksi tuo ei ota huomioon mitään tyhjennysportteja, itse tilasin lisäksi T-haaroittimen ja hanan.
Löytyiskö keltään ylimääräistä, ehjää EK:n näyttisblokin terminaalia vai mikä toi on nimeltään, osa johon liittimet tulee kiinni näyttiksen päällä. Pari kierrettä on kelvottomassa kunnossa, eikä jaksaisi alkaa tilailemaan EK:lta jos sieltäkään enää edes löytyy. Asuksen Gtx 780 CUII-blokkiin menossa, ohessa kuva. Eli liittimen reiät molemmalla puolella.
edit. sain kierretapilla avattua kierteitä sen verran, että ainakin tulpat kiertyy tiukkaan. Täytyy testailla miten pysyy vedet oikealla puolella...
260 Litran pakastimen jos vääntäs -20 asteeseen jäähdytys nesteen. Veden lämpökapasiteetilla laskettuna kellotettu i7-7700k (TPD 140w) + GTX 1080 (TPD 180w) 12h täydellä teholla paahtamisesta olisi nostanut -7 asteeseen jäähdytin nesteen ilman, että pakastin tekisi yhtään työtä ja voitaisiin olettaa että eristys hävikkiä ei oteta huomioon. Jos voitaasiin olettaa, että pakastin kerkeää yön aikana laskea nesteen lämpötilan takaisin -20 asteeseen ennen seuraavaa 12h tykitystä. 24h käytön kanssa tulee varmastikkin ongelmia.
Pakastin ei ole valitettavasti laskettu jäädyttävän edes 12h täydellä teholla. Kyse on tunneista tehomoodissakin ja pakastin todennäköisesti ylikuumenee ja jokin laukeaa silloin.
Alkoi R9 290 lehtipuhallin vituttamaan senverta, että joulun tienoilla väsäilin tuollaisen taideteoksen.
Kyllähän siinä p*rkeleitä lensi, kun ensimmäistä kertaa customia tekemässä & ilman mitään visioita/mittauksia/mallailuja tekemättä. Mm. minne säiliö, pumppu ymsyms. (Onneksi 2-puoli teipillä voi tehdä ihmeitä)
Piti rossulle kanssa blokki hommata, mutta kerran kun Ryzenit tuloillaan & samalla mahd. päivitys, niin mitä turhia.
Eipä sitä tuolla phanteksillakaan saa yli 60c normikäytössä menemään, korkattu kun on.
Tämän voi laskea melkeinpä harjoitteluksi.
Nooh..ensi kerralla paremmalla menestyksellä & siistimmän näköiseksi...toivottavasti
St30 240mm 2x GT ap-15 pull confissa (st30 120mm löytyy vielä tulevaisuutta varten + ap-15)
D5 EK:n kannella
Phobya balancer 250
EK:n blokki
13/10 kilikoli uv- letkua, kun jimmsillä ei muuta ollut varastossa. (Jäi senteistä kiinni ettei loppunut)
Kovojen paikka ehkä vähän kyseenalainen, mutta minkäs teet kun tila loppuu.
Alkoi R9 290 lehtipuhallin vituttamaan senverta, että joulun tienoilla väsäilin tuollaisen taideteoksen.
Kyllähän siinä p*rkeleitä lensi, kun ensimmäistä kertaa customia tekemässä & ilman mitään visioita/mittauksia/mallailuja tekemättä. Mm. minne säiliö, pumppu ymsyms. (Onneksi 2-puoli teipillä voi tehdä ihmeitä)
Piti rossulle kanssa blokki hommata, mutta kerran kun Ryzenit tuloillaan & samalla mahd. päivitys, niin mitä turhia.
Eipä sitä tuolla phanteksillakaan saa yli 60c normikäytössä menemään, korkattu kun on.
Tämän voi laskea melkeinpä harjoitteluksi.
Nooh..ensi kerralla paremmalla menestyksellä & siistimmän näköiseksi...toivottavasti
St30 240mm 2x GT ap-15 pull confissa (st30 120mm löytyy vielä tulevaisuutta varten + ap-15)
D5 EK:n kannella
Phobya balancer 250
EK:n blokki
13/10 kilikoli uv- letkua, kun jimmsillä ei muuta ollut varastossa. (Jäi senteistä kiinni ettei loppunut)
Kovojen paikka ehkä vähän kyseenalainen, mutta minkäs teet kun tila loppuu.
Aika lämpöisenä käy imo. Itsellä oli aikanaan HD7970 @ 1250/1800 1.25V + FX8350 @ 4,6GHz, 360mm EK:n PE kenno ja GT ap12 ~ 800rpm Heavenissa ~ Max 52C. Idlessä oli 32C Gentlet ~ 400rpm.
Onhan kontakti kunnossa? Tuulareiden kiekat?
Edit. Ahaa tuossahan tuo olikin että 100%, sitä suuremmalla syyllä jotain on kyllä pielessä.
Aika lämpöisenä käy imo. Itsellä oli aikanaan HD7970 @ 1250/1800 1.25V + FX8350 @ 4,6GHz, 360mm EK:n PE kenno ja GT ap12 ~ 800rpm Heavenissa ~ Max 52C. Idlessä oli 32C Gentlet ~ 400rpm.
Onhan kontakti kunnossa? Tuulareiden kiekat?
Edit. Ahaa tuossahan tuo olikin että 100%, sitä suuremmalla syyllä jotain on kyllä pielessä.
Kieltämättä voltit on kyllä aika tuuheat, joten voi selittyä ehkä silläkin. Kokeile tosiaan vakioilla niin helpompi verrata. Tosin itsekin ajoin karkkimarkkia 1.3V @ 1300/1850, eikä ne lämmöt nousseet 55C korkeammalle samoilla kierroksilla.
Kieltämättä voltit on kyllä aika tuuheat, joten voi selittyä ehkä silläkin. Kokeile tosiaan vakioilla niin helpompi verrata. Tosin itsekin ajoin karkkimarkkia 1.3V @ 1300/1850, eikä ne lämmöt nousseet 55C korkeammalle samoilla kierroksilla.
Eipä se tuosta näytä nousevan, seilaa 48c-49c väliä
edit: nämä tulokset siis define r4 oven/tuuletinritilän ollessa auki, laitetaas kiinni & katotaan muuttuuko.
Eipä se tuosta näytä nousevan, seilaa 48c-49c väliä
edit: nämä tulokset siis define r4 oven/tuuletinritilän ollessa auki, laitetaas kiinni & katotaan muuttuuko.
Aika kovat kierrokset se silti vaatii tuulareilta että noissa lämmössä vakiona on. Ihan en sanoisi, että kaikki ois kunnossa mutta kyllä se vähän paremmalta näyttää noin. Itsellä ei vakiona yli 45C noussut, ja tuulareissa puolet pienemmät kiekat?! Onko miten vaikea kokeilla laittaa pushiin Gentlet sulla, mun mielestä ne toimi paremmin niin kuin pullina.
PS. Omat lämmöt oli Define S paneelit kiinni ja myös suodatin/kenno edessä. Pushina.
Aika kovat kierrokset se silti vaatii tuulareilta että noissa lämmössä vakiona on. Ihan en sanoisi, että kaikki ois kunnossa mutta kyllä se vähän paremmalta näyttää noin. Itsellä ei vakiona yli 45C noussut, ja tuulareissa puolet pienemmät kiekat?! Onko miten vaikea kokeilla laittaa pushiin Gentlet sulla, mun mielestä ne toimi paremmin niin kuin pullina.
PS. Omat lämmöt oli Define S paneelit kiinni ja myös suodatin/kenno edessä. Pushina.
Radi teipattuna suodattimeen ei muuten pysynyt paikoillaan.
Eikä kyllä jaksaisi viritellä koko helahoitoa uudestaan, push / pull ei pitäisi paljoa eroa olla. eikä näköjään olekkaan
Radi teipattuna suodattimeen ei muuten pysynyt paikoillaan.
Eikä kyllä jaksaisi viritellä koko helahoitoa uudestaan, push / pull ei pitäisi paljoa eroa olla. eikä näköjään olekkaan
Ei se ihan niin suoraviivaista ole kuin Jayn videot aina antaa ymmärtää. Itsellä oli Gentlejen kanssa ainakin useamman asteen ero oliko push vaiko pull, ainakin pienemmillä kierroksilla. Voi olla, että jos huudattaa 1850rpm niin merkitystä ei ole. Toki myös käytetty kenno ja rivaston tiheys jne vaikuttaa asiaan.
Uskaltaako ottaa riskin ja vaihtaa Evga Gtx 1080 classified korttiin EK FC780 blokin? virallisesti Ek on peruuttanut 1080 blokin ko korttiin. mutta heidän (Ek) configurator sanoo että FC780 käy tuohon korttiin. Onko siihen luottamista?
Vielä parempi olisi jos joku on tämän itse jo tehnyt ja antaa varman vastauksen.
EVGA on jo siunauksen antanut että takuuta en siinä menetä jos sen vaihdan, mikäli en itse sitä asentaessa riko.
Uskaltaako ottaa riskin ja vaihtaa Evga Gtx 1080 classified korttiin EK FC780 blokin? virallisesti Ek on peruuttanut 1080 blokin ko korttiin. mutta heidän (Ek) configurator sanoo että FC780 käy tuohon korttiin. Onko siihen luottamista?
Vielä parempi olisi jos joku on tämän itse jo tehnyt ja antaa varman vastauksen.
EVGA on jo siunauksen antanut että takuuta en siinä menetä jos sen vaihdan, mikäli en itse sitä asentaessa riko.
Mulla ei ole custom looppia, mutta löysin tällaisen keskustelun. Katso ainakin #post 8236, 8250 ja 8258. Jos oikein ymmärsin niin FC780 blokki sopii 0.5mm tyynyillä. Viimeisessä postauksessa on ohjeet asennukseen. [Official] NVIDIA GTX 1080 Owner's Club - Page 824
Ei se ihan niin suoraviivaista ole kuin Jayn videot aina antaa ymmärtää. Itsellä oli Gentlejen kanssa ainakin useamman asteen ero oliko push vaiko pull, ainakin pienemmillä kierroksilla. Voi olla, että jos huudattaa 1850rpm niin merkitystä ei ole. Toki myös käytetty kenno ja rivaston tiheys jne vaikuttaa asiaan.
Uskaltaako ottaa riskin ja vaihtaa Evga Gtx 1080 classified korttiin EK FC780 blokin? virallisesti Ek on peruuttanut 1080 blokin ko korttiin. mutta heidän (Ek) configurator sanoo että FC780 käy tuohon korttiin. Onko siihen luottamista?
Vielä parempi olisi jos joku on tämän itse jo tehnyt ja antaa varman vastauksen.
EVGA on jo siunauksen antanut että takuuta en siinä menetä jos sen vaihdan, mikäli en itse sitä asentaessa riko.
Itsellä 980ti clasyssä tuo 780classyn blokki ja menee tähän heittämällä. Piirilevykin näyttää identtiseltä tuossa 1080 niin en näe syytä miksi ei kävisi.
Konetta päivitellessä innostuin kokeilemaan putkia letkujen sijaan. Hieman oli jo hermo palaa tuota prossun ja pumpun välistä putkea väännellessä, mutta kyllä se siihen sit muutaman ärräpään jälkeen asettui. Ei priimaa, mutta ajanee asiansa.
Ja eihän tässä hommassa taas mitään järkeä ollut kun kotelossa ei ole edes ikkunaa
Radin tuulettimet on menossa vaihtoon, joten siellä on vielä johdotukset ja tuulettimien kiinnitykset siistimättä.
Konetta päivitellessä innostuin kokeilemaan putkia letkujen sijaan. Hieman oli jo hermo palaa tuota prossun ja pumpun välistä putkea väännellessä, mutta kyllä se siihen sit muutaman ärräpään jälkeen asettui. Ei priimaa, mutta ajanee asiansa.
Ja eihän tässä hommassa taas mitään järkeä ollut kun kotelossa ei ole edes ikkunaa
Radin tuulettimet on menossa vaihtoon, joten siellä on vielä johdotukset ja tuulettimien kiinnitykset siistimättä.
Konetta päivitellessä innostuin kokeilemaan putkia letkujen sijaan. Hieman oli jo hermo palaa tuota prossun ja pumpun välistä putkea väännellessä, mutta kyllä se siihen sit muutaman ärräpään jälkeen asettui. Ei priimaa, mutta ajanee asiansa.
Ja eihän tässä hommassa taas mitään järkeä ollut kun kotelossa ei ole edes ikkunaa
Radin tuulettimet on menossa vaihtoon, joten siellä on vielä johdotukset ja tuulettimien kiinnitykset siistimättä.
Eihän toi näytä ollenkaan hassummalta, jotain värillistä nestettähän tuo vähän huutelee imo, mutta toki jos ei ikkunaa ole, niin ei taida olla hirveästi tietty iloa. Mukavaa että moni muukin näitä kovaputkellisia innostunut testailemaan, käyhän nakkaamassa tuonne kovaputki -thrediin tää kans. Hardline eli kovaputket
Sormipelillä tuli taivuteltua, joten aavistuksen on eri ärrällä jokainen mutka. Tarkoitus oli kyllä Jimssiltä pistää ostoskoriin se taivutusmuotti, mutta pitkän toimitusajan takia jäi laittamatta.
Insertin tarpeenkin hoksasin vasta sit kun oli tarkotus alkaa putkia vääntelee, onneks sattu tallista löytymään pätkä jotain ohkasta polttoaineletkua mikä oli suht tiukka sovitukseltaan. Toisaalta hyvä, mutta sitä ei kyllä saanut enää takaisin tungettua jos erehtyi sen taivutetusta putkesta ottamaan pois. Tosin en tiedä meniskö se oikeakaan insertti enää takaisin mutkiin.
Vedelle pitäisi saada vielä lämpöanturi jonka mukaan radin tuulettimet pörräämään. Nyt ne on CPU:n perässä ja eihän tuossa kyl mitään järkeä ole kun hetkellisistä kuormituksista aina muutaman kierroksen pyörähtää tuulettimet.
Tuossa vielä radista kuva. Kunhan alkaa osat asettumaan niin vaihdan letkut uusiin ja sopivamman mittasiin ja siistin tuulettimien johdot.
Tuossa on lähes pakko käyttää letkua putken sijaan kun kylkipaneelia joutuu varsinkin tässä kotelossa ennemmin tai myöhemmin irroittelemaan.
Radi on siis kylkipellissä kiinni ja tosiaan koko paketti lähtee liikkeelle yhtenä könttinä kun ne kaksi sormiruuvia irrottaa takaata. Koko paketti pysyy tukevasti pystyssä, eli on helppo siirtää sivuun. Helpottaa myös ilmaamista kun radia voi käännellä koneen käydessä.
Eihän toi näytä ollenkaan hassummalta, jotain värillistä nestettähän tuo vähän huutelee imo, mutta toki jos ei ikkunaa ole, niin ei taida olla hirveästi tietty iloa. Mukavaa että moni muukin näitä kovaputkellisia innostunut testailemaan, käyhän nakkaamassa tuonne kovaputki -thrediin tää kans. Hardline eli kovaputket
Veden värjäys kyllä kävi mielessä mutta ehkä turhan myöhään. Komponentteja valitessa ei tullut ajateltua mitään tiettyä värikomboa jota olisi sitten värjätyllä vedellä voinut tehostaa.
Mutta pitää katsella tulevaisuudessa jos jostain löytää tuohon ikkunan niin on aavistuksen enemmän järkeä siinä värjäilyssä.
Miten perusteellisesti porukka on huuhdellut alpha coolin radiaattorinsa? itse hölskyttelin noin 1l akkuvettä läpi radista ja jokunen työstöstä jäänyt metallin pala sieltä tulikin mutta punainen neste on tässä kolmen päivän aikana muuttunut purppuraksi ja lueskelin että johtunee juurikin radiin jääneistä epäpuhtauksista kuten esim. öljy. millähän nämä saisi kaikkein helpoiten pois loopista? pelkkä vedellä läträys ei ainakaan googlen mukaan riitä vaan värjää nesteen uudelleen.
Miten perusteellisesti porukka on huuhdellut alpha coolin radiaattorinsa? itse hölskyttelin noin 1l akkuvettä läpi radista ja jokunen työstöstä jäänyt metallin pala sieltä tulikin mutta punainen neste on tässä kolmen päivän aikana muuttunut purppuraksi ja lueskelin että johtunee juurikin radiin jääneistä epäpuhtauksista kuten esim. öljy. millähän nämä saisi kaikkein helpoiten pois loopista? pelkkä vedellä läträys ei ainakaan googlen mukaan riitä vaan värjää nesteen uudelleen.
Tuosta paskasta häviää edelleen ihan vitusti vettä ihan muutamassa päivässä. Oon nyt pitäny korkkia auki jos sillä ois ollu jotain vaikutusta mut sinne vaan häviää.
Ei mielestäni vuoda mistään eikä ilmaakaan tunnu olevan kierrossa mitä olen kallistellut tuota koteloa.
Tuosta paskasta häviää edelleen ihan vitusti vettä ihan muutamassa päivässä. Oon nyt pitäny korkkia auki jos sillä ois ollu jotain vaikutusta mut sinne vaan häviää.
Ei mielestäni vuoda mistään eikä ilmaakaan tunnu olevan kierrossa mitä olen kallistellut tuota koteloa.
Jos et vuotoa löydä, niin sitten siellä on ilmaa. Varsinkin paksujen radien päätytankkeihin tuntuu helposti jäävän ilmataskuja. Sitä koteloa saa oikeasti heilutella sen 90 astetta kaikkiin mahdollisiin suuntiin (eteen, taakse, oikealle, vasemmalle) varmaan tunnin ajan pumpun ollessa päällä, jos haluaa kerralla saada edes suurimman osan ilmasta pois kierrosta. Käy ihan treenistä siinä vaiheessa kun painoa on se ~30kg nesteiden kanssa.
Onko tuosta lopin huuhtelematta jättämisestä jotain muuta haittaa kuin että värjää veden ja mahdolliset purseet työstön jäljiltä lähtee? Eilen täytin järjestelmän ja ilmaillessa huomasin että vesi värjäyty aluks hieman harmaaksi josta se sitten tasottui taas läpinäkyväksi.
Jos et vuotoa löydä, niin sitten siellä on ilmaa. Varsinkin paksujen radien päätytankkeihin tuntuu helposti jäävän ilmataskuja. Sitä koteloa saa oikeasti heilutella sen 90 astetta kaikkiin mahdollisiin suuntiin (eteen, taakse, oikealle, vasemmalle) varmaan tunnin ajan pumpun ollessa päällä, jos haluaa kerralla saada edes suurimman osan ilmasta pois kierrosta. Käy ihan treenistä siinä vaiheessa kun painoa on se ~30kg nesteiden kanssa.
Jep, ainakin omassa huimassa setupissa (huimat 1x240 radi) en ollut näköjään tehnyt ilmausta kunnolla, kun pumpun heitti täysille, kuului radista veden tippumista/lorinaa (vähän sama kun laittaisi kraanan auki)
Säiliöön rupesi tulemaan erittäin paljon pieniä ilmakuplia & veden taso laski ~1-2cm
Ei kyllä lämpöihin vaikuttanut yhtään, max 1c parantui
Onko tuosta lopin huuhtelematta jättämisestä jotain muuta haittaa kuin että värjää veden ja mahdolliset purseet työstön jäljiltä lähtee? Eilen täytin järjestelmän ja ilmaillessa huomasin että vesi värjäyty aluks hieman harmaaksi josta se sitten tasottui taas läpinäkyväksi.