Osa niistä pomoista oli helvetin vaikeita. Kai osa vähän haastavia muttei niin pysäyttäviä kuin ne viimeiset joiden kanssa meni tunteja yrittäessä.
Pelin maailmahan haarautuu kunnolla vasta myöhemmin, uskoisin että sen jälkeen voi törmätä vihollisiin joita ei millään pysty hoitamaan. Ennenkuin käy muualla tekemässä muita juttuja tullen voimakkaammaksi.
Mutta se peli on melko putkimainen sitä ennen. Ei niissä pitäisi olla mitään ylitsepääsemätöntä. Kuitenkin kai selviä pomotaisteluita, joissa hyvin voi kestää ennenkuin oivaltaa miten se pitää hoitaa. Tuosta ekasta olin kommentonut että siinä meni puolisen tuntia.
Tämä vissiin. Muistelisin että ihan vaan juoksentelin ympäriinsä ja grindasin sen hitaasti. Ylhäällä ja alhaalla noiden pilareiden takaa, samalla kun noita minioneita hyökkäsi ympäriinsä ja lopussa kaikki paikat olivat täynnä räjähtänyttä irtoroskaa.
Tuossa videolla tuo näyttää
todella helpolta, kyllä muistan tuota monta kertaa yrittäneeni mutta ei sillä tavalla että se tuntui koskaan mahdottomalta kuten ne viimeisimmät taistelut. Että enemmän vaan hidasta etenemistä koska joutuu väistelemään ja hoitamaan niitä minioneita ja aina välillä hieman osumaa siihen pomoon.
Muistaakseni tuossa pomolla oli myös joku mekaniikka jossa se räjäyttää noita alakerrassa keskellä olevia juttuja ympäriinsä aika kovaa. Tai jotain siinä räjähteli ympäriinsä helvetisti, mikä itsessään ei ollut ongelma vaan se kaikki muu tapahtuen samalla. Erityisesti kun ne viholliset swapnasi ihan mihin tahansa, jolloin ei ollut koskaan mitään "turvallista" suuntaa johon keskittyä. Tuossa videolla ei näy mitään sellaista miten sen itse muistelin. Se pomovastus sentään pysytteli siinä keskialueella.
Itse kanssa siinä lopussa aloin olemaan epätoivoinen niiden oikeasti viimeistem pomojen kanssa. Niitä sai auki useamman samalla kertaa, kokeilin yhtä uudestaan ja uudestaan, siirryin seuraavaan uudestaan ja uudestaan, eikä mitään aavustustakaan että pääsisin eteenpäin yhdestäkään. Meinasin siis että pitkääkö niitä vastuksia ihan googlettaa ja katsoa miten ne kuuluisi hoitaa. Kuitenkin tykkään itse oivaltaa ja keksiä, ja yleensä oikeasti haastavat pelit ovat harvinaisempia herkkuja kuin liian helpot.
Tässähän on tuon Control 2:n ketju.
Remedy Games vahvisti juuri Control 2:n olevan tekeillä. Control 2’s initial development budget amounts to EUR 50 million, and Remedy will retain the ownership of the game’s intellectual property. The development, marketing, and post-launch investments as well as the future net revenues...
bbs.io-tech.fi