Control

harvinaisen itseään toistava ja puuduttava peli.
Ei mitenkään harvinaista Remedyn kohdalla. Alan Wake oli samanlainen. En ole vieläkään jaksanut pelata sitä läpi.

- - -

Epävirallinen ratkaisu DX12-version tökkimisongelmaan: Possible Solution For DX12 Stutter In Individual Games->EG:Metro Exodus/BF5

1. In Windows, search for and open Exploit protection
2. Click on Program settings tab
3. Click on + Add programs to customise
4. Click on Choose exact file path
5. Find Control_DX12.exe and click Open
6. Scroll down to Control Flow Guard (CFG)
7. Check Override system settings, turn it Off and Apply
8. Restart may be needed
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen huomio videosta että jotku efektit tehokonsoleilla niin matalalla laadulla että PC versiosta ei saa edes niin huonoa asetusta. Huutaa aika lujasti uutta geniä konsoleilla jo raudan puolesta.

E: Normikonsoleilla taistelut 10fps 720p resoluutiolla toisessa DF videossa.. Huhhuh.
Jos vertaa mitä sonyn tai mikkiksen omat poppoot tai muut tekijät saavat revittyä konsoleista irti vakaalla 30fps niin kyllä mä tässä tapauksessa syyttäisin enemmän remedyä, suhteettoman raskas vs ulkoasuunsa nähden.

Toki siinä olet oikeassa että uusi polvi saisi tulla jo.

Edit: Jos remedyn tiloja haluaa ihmetellä Jessen opastuksella:
 
Viimeksi muokattu:
Jos vertaa mitä sonyn tai mikkiksen omat poppoot tai muut tekijät saavat revittyä konsoleista irti vakaalla 30fps niin kyllä mä tässä tapauksessa syyttäisin enemmän remedyä, suhteettoman raskas vs ulkoasuunsa nähden.

Toki siinä olet oikeassa että uusi polvi saisi tulla jo.

Edit: Jos remedyn tiloja haluaa ihmetellä Jessen opastuksella:

Kannattaa huomioida, että tässä lähes joka ikinen (yli 90%) esineistä simuloi fysiikkaa. Välillä aika massiivisia huoneita täynnä tavaraa jotka lentelee.
 
Kannattaa huomioida, että tässä lähes joka ikinen (yli 90%) esineistä simuloi fysiikkaa. Välillä aika massiivisia huoneita täynnä tavaraa jotka lentelee.
Liian kunnianhimoinen taitanut olla mutta ei se siltikään saisi pelattavuuden edelle mennä, ehkä seuraava konsolipolvi olisi ollut parempi vaihtoehto ja toivottovasti tuleekin remaster versiot niille.

QB taisi oletettavasti olla sama homma kuin sama moottori kyseessä.
 
yksi parhaista peleistä tähän asti. onneksi pcllä toimii hyvin vaikka raskas onkin, eikä grafiikat ole mitään next level tasoa. pelattavuus ja tarina varsinkin ihan omaa luokkaa. suomalaista laatua:hammer:
 
Lataus homma kuin ajaisi automaattivaihteista autoa manualin jälkeen, hakee kytkinpoljinta vaikka sitä ei ole.
(Tässä tapauksessa rämpytän äksää lataakseni asetta)
 
Heksaeditorilla saa ilmeisesti DLC:t unlockattua:

To unlock the console exclusive content on PC hex edit the exe:
Control_DX11/DX12.exe:
11D4D6: 74 43 -> 90 90
11D4DC: 74 3D -> 90 90

This unlocks:

Tactical_Response_Gear (unlocks Urban Response outfit)
Astral_Dive_Suit (unlocks Astral Dive Suit outfit)
Exclusive_Side_Mission_Isolation (unlocks Yoshimi Tokui/Hideo Kojima PS4-exclusive side mission)
Lähde: CONTROL |OT| Welcome to This Oldest House of Leaves
 
Ollut upea peli nämä ensimmäiset kuusi tuntia mitä ehtinyt pelaamaan. Taistelumekaniikka kasvaa yhdessä pelaajan taitojen kanssa. Vaikeustaso ollut juuri sopiva itselle, ei liian lepsu eikä mahdoton ylittää. Grafiikkahoron silmäkulmat kostuvat alinomaan, niin upeat ovat valot ja ilme pelissä.

Ruudunpäivitys on kyykännyt muutaman kerran PS4 Prolla, kun ruudulle on purskahtanut posketon määrä partikkelia. Muuten on pyörinyt hyvin.

Remedy tuo upealla tavalla Suomea pelissä esille. Tulee mieleen Renny Harlin. Kaikki kunnia heille.

 
Epävirallinen ratkaisu DX12-version tökkimisongelmaan: Possible Solution For DX12 Stutter In Individual Games->EG:Metro Exodus/BF5

1. In Windows, search for and open Exploit protection
2. Click on Program settings tab
3. Click on + Add programs to customise
4. Click on Choose exact file path
5. Find Control_DX12.exe and click Open
6. Scroll down to Control Flow Guard (CFG)
7. Check Override system settings, turn it Off and Apply
8. Restart may be needed

Täällä ei auttanut tuo yhtään. Toistaiseksi DX11 tilassa pitänyt pelata jossa ei yhtään tökkimistä.

Remedyn foorumilla jollain oli auttanut SMT:n kytkeminen pois päältä.

Stuttering on PC - Remedy Community Forums

E: Tuokaan ei tuntunut auttavan yhtään. Tein lisää testailua ja afterburnerin sulkemalla stutterointi tuntui loppuneen.
 
Viimeksi muokattu:
Pari päivää pelailtu ja hyvinhän tämä maistuu. Ihan Remedyn tuntuinen peli. Lonkalta heitettynä 15h takana ja melko monta paikkaa/sivutehtävää on ehtinyt koluamaan. Telekineesi + aseiden käyttö toimii todella hyvin taisteluissa, mutta pitemmän päälle käy hieman puuduttavaksi. Sama homma aiemmin Alan Waken kanssa, aseet sentään tuntuu jämäkämmiltä kuin Quantum Breakissä. Graafisesti ihan siisti peli vaikka näyttiksessä ei tarpeeksi potkua kaikille silmäkarkeille olekkaan.

Ahti jätti aika lähtemättömän vaikutuksen ensikohtaamisessa ja aiheutti spontaania hajoilua sitten myöhemmin toimistossaan. Jotain mutisi itsekseen kun katselin ympärilleni ja yhtäkkiä sieltä rallienglannin perään toteaa sitten "paska mikä paska". Oikein mainio hahmo käännettyine sanontoineen :) Tähän mennessä (veikkaan että jotain isompaa on vielä loppua kohden tulossa) ollut aika pienessä roolissa ja ehkä hyvä niin, minusta ainakin tuntuu että jos tuo olisi yhtenään menossa mukana niin voisi alkaa ärsyttämään.

Pari kaatumista heti ekaan varttiin, mutta sen jälkeen on mentykkin melko vähillä ongelmilla (pikkusen pudotin näyttiksen muistejen kelloja, aiemmin ei kyllä ongelmia ole ollut). Kamera heittää välillä omiaan ja jättää Jessen pään tähtäimen eteen ja ampumisesta tulee "hieman" haasteellista, kartalle tuleva tehtävän opaste/alue on välillä melko paljon vieressä, "suojelutehtävissä" ei aina spawnaa vihollisia ja riittää kun vaan menee paikalle ja seisoskelee siellä hetken. Kaippa sieltä jossain vaiheessa korjausta on tulossa.

Huomenna sitten lisää, löytyisiköhän lisää karmivia "Threshold kids" videoita :confused2:. Jos ei niin näköjään Youtubessa on kaikki.
 
Nyt olisi pelattu läpi - tai siis siihen vaiheeseen, että voi juoksennella ympäriinsä pelkästään sivutehtävien parissa.

Missasin ekalla läpipeluulla ihan tyysti tuon shield -skillin. Yleensä nuo tappelut meni kuin vettä vaan ja sai hymyn huulille, mutta muutamina kertoina healthit tipahti nollille alta sekunnin ja kuolema korjas sadon, niin jälkikäteen hieman harmittaa kun en kerännyt aiemmin tuota shieldiä. Oisin kyllä tykännyt jos noi telekinetiikka -taidot olisi kaikki tulleet saataville pääjuonen edetessä. Mutta nyt ainakin tietää, että sitä karttaa kannattaa koluta. Skilleistä meleetä tuli käytettyä todella harvoin.

Aseista paras oli mielestäni tuo perusase (grip). Projektiilit tarpeeksi nopeita taltuttamaan lentovihut etäältä. Muut aseet jäi itselläni käyttämättä kun vaikuttivat aika tehottomilta, haulikko olisi ollut kiva, mutta peli tontui rohkaisevan enemmänkin pysyttelemään kauempana vihulauman iholta.

Mulle peli oli viihdyttävä pläjäys: Ääninäyttely priimaa, ja Ahti tuntu alkuun ihan hauskalta (vaikkakin pidemmän päälle se alko tuntumaan hieman ärsyttävältä broken-englishin kanssa), mutta, ainakin peli toi nyt mukanaan jotain meidän kotosuomesta: koivumetsistä, saunasta ja järvistä alkaen. Tykkäsin kovasti myös hahmoanimoinnista ja graafisesta ulkoasusta. Peli rullas täällä päässä ruutua ihan sulavasti ja tappelut oli semmosta kivaa rytmikästä mätkettä. Juoni, tarina ja kerronta oli vahvaa. Enemmän control on ollut mieleen kuin QB.

Jos negaa tarvitsee sanoa niin kyllä tuo alkoi toistamaan itseään aika rankaksi arena-tyylisillä mätöillä noissa suljetuissa tiloissa. Ja pidemmän päälle vihollisvariaatio alkoi tuntumaan suht suppealta. Ja vaikka kenttäsuunnittelu oli pääsääntösesti mukiinmenevää, se tosin väliin tuntui aika putkijuoksulta, ja paikoin hyvin sekavalta labyrintiltä. Karttaan olisin halunnut nuolimerkinnät, että onko se fast-travel (bonfire-tallennus-craftaus-respawn) spotti ylemmällä tasolla vai alemmalla. Joskus noissa ruudulle pompsahtavissa aika-haasteissa oon vain tapattanut itseni ja fast-travelilla sitten oikealle alueelle.

Näyttää tuo Control jakavan aika rankasti mielipiteitä MetaCriticissä (vähän kaikilla alustoilla tällä päiväyksellä). Itse rankkaisin tämän johonkin 7/10 tienoille. Toivottavasti tuo metacritikin tilanne muuttuu tulevaisuudessa (oma lehmä ojassa: kotimainen peli kyseessä) - erityisesti jos arviot koskee noita suorituskykyongelmia, jotka remedy tietääkseni paikkailee jossain vaiheessa.
sshot-2.png


Mutta, itse tykkäsin kyllä: Controllin jauhoi ihan mielellään läpi. Uudelleenpeluuarvoa löytyy ainakin itseltäni, voisi tällä kertaa kerätä ne kaikki skilssit ja katsoa josko tappeluihin saisi enemmän taktisuutta ja syvyyttä kun kaikki telekinetiikka jutut käytössä. Newgame+ :aa en ole toistaiseksi löytänyt.
 
Mulle ainakin uppoaa. Nyt takana joku 4h. Jos tämän pituus on jotain 15-20h luokkaa (kun en lue mitään spoilereita/ohjeita ja koitan koluta joka nurkan) niin se riittää itselle vallan mainiosti. Ennen tuon olisi pelannut viikonlopussa läpi ja ehkä siten tuntunut vähän lyhyeltä, nyt perheellisenä tuo on juuri sopivaa maistella sellaisissa 1h annoksissa päivittäin ja kesto on sopiva että tulee edes läpäistyä tämä.

PC ja 7700k/1080ti kellotettuina molemmat ja 1440p resolla kaikki (non-RTX) asetukset täysillä 60+fps stabiilina DX11 moodissa.

Ehkä vähän häiritsee se, että taustamusiikista voi päätellä, onko ns. tilanne päällä. Ei ole sellaista dark souls-tyylistä jokaisen kulman takana voi vaania kuolema -pelkoa perseen alla. Vaan voi rauhassa tutkia alueita kunnes alkaa taas tapahtua isommin.

EPIC storen läsnäolo kyllä vähän ketuttaa. Tai aika paljonkin.
 
EPIC storen läsnäolo kyllä vähän ketuttaa. Tai aika paljonkin.
Huomasin itse, että pelin voi käynnistää suoraan pelin omasta executablesta ilman että epic store on taustalla päällä. Control_DX11.exe tai Control_DX12.exe:stä voi tehdä pikakuvakkeen työpöydälle tms.
Cloud savet / auto updatet ei tietty toimi kun ei storea pidä päällä.
 
Epävirallinen ratkaisu DX12-version tökkimisongelmaan: Possible Solution For DX12 Stutter In Individual Games->EG:Metro Exodus/BF5

1. In Windows, search for and open Exploit protection
2. Click on Program settings tab
3. Click on + Add programs to customise
4. Click on Choose exact file path
5. Find Control_DX12.exe and click Open
6. Scroll down to Control Flow Guard (CFG)
7. Check Override system settings, turn it Off and Apply
8. Restart may be needed

Tämä näytti auttavan jossain määrin. Edelleen tulee ajoittaisia tökkäyksiä, mutta epäilen sen liittyvän johonkin uuden alueen lataukseen lennosta, kun tökkäykset tulevat autioilla käytävillä.
 
Näyttää tuo Control jakavan aika rankasti mielipiteitä MetaCriticissä (vähän kaikilla alustoilla tällä päiväyksellä). Itse rankkaisin tämän johonkin 7/10 tienoille. Toivottavasti tuo metacritikin tilanne muuttuu tulevaisuudessa (oma lehmä ojassa: kotimainen peli kyseessä) - erityisesti jos arviot koskee noita suorituskykyongelmia, jotka remedy tietääkseni paikkailee jossain vaiheessa.

En kutsuisi reilun 80 pisteitä kovinkaan jakautuneiksi.
Jos viittaat käyttäjäarvioihin niin niille ei kannata antaa mitään painoarvoa metacriticissa, tuolla ei ole kuin pelkkiä trolleja, nytkin nuo paskat pisteet johtuu Epic diilistä.
 
Onkohan tämä nyt sitten hyvä vai huono uutinen: Huhun mukaan Sony valmistautuu ostamaan Remedyn
Ellei Control oikeasti floppaa myyneissä ja siten remedyn saisi halvalla mutta itse en kyllä näkisi sonyn kannalta järkee ostaa remedya(kun sellainen arsenaali on jo takana) ja remedyn itsensä takia niin saavat luoda vapaasti luoda sellaisia pelejä mitä itse haluavat ilman että iso kiho hengittää niskassa mahdollisesti.

Järvihän on tässä monesti sanonut että Wake 2 juonihan on pääpiirteittäin valmis mutta lähtölaukausta kehitykselle ei ole tullut.
 
Control läpi.

Vaikka monet puhuu siitä samasta putkijuoksusta mitä monessa pelissä on niin en kyllä havainnut tämmöstä. Pelissä on kyllä paljon semmosta toistoa mutta ei niin pahaa että oisi jotenkin erityisesti haitannut. Kolme iltaa meni pelata tämä läpi, toki sessiotkin oli vähintään +4h koska pelasin striimatessa läpi.

+Hauskaa mättämistä
+Paljon tutkittavia paikkoja
+Kaunis peli (ja onhan tuo päähahmokin :vihellys:)
+Vaikka tarina on pelattu läpi niin varmasti tulee avattua peli jokusen kerran, pitää ainakin päästä kattomaan millaisen tappajan noista aseista saa :rofl:.
+Ahti. Tarviiko muuta sanoa?

-Muutama kohta oli sellanen että pitäisi olla checkpoint
-Mappi pirun sekava, välillä et tiedä mitä kautta pääset jonnekin tiettyyn paikkaan.

Screenshot ketjusta löytyy pari kuvaa mistä huomaa kuinka aikaansa edellä tämä peli on grafiikoissa, miellyttää ainakin omaa silmää todella paljon.
 
Sivutehtävien bossien kanssa meinannu kyllä pari kertaa kasetti hajota. Toisaalta hyvähän se on että on haastetta, mutta loikka vaikeustasossa on aika valtava verrattuna muuhun pelissä vastaantulevaan. Ilmeisesti bossit on laitettu nimenomaan sivutehtäviin ettei niitten kanssa ole pakko hakata päätänsä seinään, joka on itse asiassa ihan hyvä päätös. Voi pelata rauhassa itse juonen läpi vaikkei saisikaan jotain keljua bossia läpi, ja haastetta haluaville ne kuitenkin ovat pelissä. En ole vielä juonta saanut päätökseen mutta useampi sivubossi tullut muilutettua jo.

Eka sivutehtäväbossi johon törmäsin oli se ihan lievästi fallosmainen yksisilmäinen mato. Ekalla yrityksellä oli bossi jo henkihieverissä kun Jesse yhtäkkiä tipahti lattian läpi, en edes tajunnut että siihen ilmestyy reikiä. Sitten menikin useampi yritys että pääsi yhtä pitkälle. Vanhalla ei enää riitä havaintokyky seurata bossin edesottamuksia, sen sylkemiä mällejä ja vielä tarkkailla maata reikien varalta... Jossain vaiheessa tajusi että hei niin määhän osaan levitoida, ja reiät eivät olleet enää niin suuri ongelma. :lol:

Muutkin bossit on kaikki vaatineet useamman yrityksen myöskin, erään lisäpahiksia spawnaavan hepun kanssa tuli väännettyä ainakin kolmisen varttia ennenkuin alkoi strategia hahmottua. Vähän kyllä toivoisi että pelissä olisi checkpointit vähän lähempänä bosseja kun pitää toisinaan juosta aika pitkäkin matka takaisin.
 
En kyllä muutenkaan jaksa pelata näitä uusia hyviä arvosanoja saaneita Sonyn yksinoikeuspelejä. Liian valmiiksi pureskeltua kädestä pitelyä omaan makuun.

Tuo nyt on varmaan semmoisen PC pelaajan ajatuksia jota konsolit ei kiinnosta.

Jos kattoo vaikka Kojiman uutta tekelettä niin huomaa kyllä että ei Sony ole ohjeistamassa heidän studioita.
Jos joku studio sinut haluaa ostaa niin Sonya parempaa kumppania ei pelialalta löydy.

Kyllä se ois Remedille lottovoitto päästä Sonyn siipiin vääntämään seuraavaa peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo nyt on varmaan semmoisen PC pelaajan ajatuksia jota konsolit ei kiinnosta.

Jos kattoo vaikka Kojiman uutta tekelettä niin huomaa kyllä että ei Sony ole ohjeistamassa heidän studioita.
Jos joku studio sinut haluaa ostaa niin Sonya parempaa kumppania ei pelialalta löydy.

Kyllä se ois Remedille lottovoitto päästä Sonyn siipiin vääntämään seuraavaa peliä.

Aika kovia väitteitä.

Omasta mielestä exclusive peleissä ei oo kuluttajalle mitään hyvää, ellet oo tietysti fani. Itse pelasin pelin läpi one äxällä ja voin vain kuvitella kuinka paljo RTX on korttien omistajat nauttii tämän pelin grafiikoista.

Omasta mielestä remedyn pelit pitää ehdottomasti nähdä jatkossakin pc:llä, vaikken itse sillä pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Remedy on kyllä joutunut urheilemaan rahoituksen vuoksi jokaisen Max Paynen jälkeisen tekeleensä kanssa, että sikäli julkaisijan löytäminen ei nyt varmaan studiolle se maailman huonoin asia ole - etenkään sellaisen julkaisijan, joka on kunnostautunut rahoittamaan juuri tälläisiä lineaarisia vähän erikoisempia yksinpelejä.

Vaikea silti innostua noista yksinoikeus jutuista, koska mielelläänhän nämä tietokoneella pelaisi.
 
En oikein näe mitä hyötyä on Remedylle siitä, että sen sijaan pelejä on jokaisella pelialustalla -> peli myydään vain yhdelle alustalle. Toki Sonylla on massia, mutta tähänkin asti Remedy on niittänyt aika hyvää suosiota myös silläkin, että pelejä voi pelata aika universaalisti PC:llä ja boksilla. Joihinkin Kojiman animeseikkailuihin on vähän turhaa vääntää jotain relevanttia omistussuhdetta, kun Remedy painii oikeiden pelintekijöiden liigassa eikä omassa "kojima on jumala, kaikki on niin ihanaa" -sarjassa.
 
Aika kovia väitteitä. Omasta mielestä exclusive peleissä ei oo kuluttajalle mitään hyvää, ellet oo tietysti fani. Itse pelasin pelin läpi one äxällä ja voin vain kuvitella kuinka paljo RTX on korttien omistajat nauttii tämän pelin grafiikoista.

Omasta mielestä remedyb pelit pitää ehdottomasti nähdä jatkossakin pc:llä, vaikken itse sillä pelaa.

PS5 kykenee RTX.
Jos sony oistais Remededin niin se ois oikeasti lottovoitto niille, ne pystyis samantien panostamaan ihan perkeleesti seuraavaan peliin.

Samantien voitais laittaa kaikki paukut tuleen ilman mitään pelkoa.
 
Kykeneeköhän PS5 RTX:ään kun ei meinaa noilla 1300e näyttiksilläkään olla järkeä pitää kaikkia RTX herkkuja päällä.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista ainakin osakekurssin kannalta tuo Sonyn osto. Hyvillä mielillä voi holdata pitkään ja melkein pitäisi tankata lisää nykykurssilla kun siellä on piensijoittajat myyneet pois.

Pitkästä aikaa jaksaa pelata jotain yksinseikkailuja taas. Sekiroa viimeksi tullut mätettyä ja ehkä tämä Control ei ihan niin hyvä tekele ole kokonaisuudessaan, mutta silti viihdyttävää vähän erilaista pelaamista sopivasti Suomi-lasien läpi tiirailtuna.
 
Onhan remedyllä smilegaten kanssa alihankita prokkis meneillään josta tulee rahaa. Luulisi remedyllä hyvin menevän ellei control pahemman kerran floppaa.
Toivottavasti saa jatkossakin nauttia remedyn peleistä pcllä vaikka joutuisi egsiä käyttämään.

Edit: kauppalehdestä.
Remedyllä moniprojektimalli on jo käynnistynyt mutta kaikkien hankkeiden sisällöstä ei ole viellä tarkkaa tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
PS5 kykenee RTX.
Jos sony oistais Remededin niin se ois oikeasti lottovoitto niille, ne pystyis samantien panostamaan ihan perkeleesti seuraavaan peliin.

Samantien voitais laittaa kaikki paukut tuleen ilman mitään pelkoa.

Ehheh...

Tulevien konsolien Ray Traycing tuki tulee olemaan ainoastaan nimellinen. Se on siellä pelkästään markkinointimielessä ja sillä ei todennäköisesti tee juuri mitään.
 
En oikein näe mitä hyötyä on Remedylle siitä, että sen sijaan pelejä on jokaisella pelialustalla -> peli myydään vain yhdelle alustalle. Toki Sonylla on massia, mutta tähänkin asti Remedy on niittänyt aika hyvää suosiota myös silläkin, että pelejä voi pelata aika universaalisti PC:llä ja boksilla. Joihinkin Kojiman animeseikkailuihin on vähän turhaa vääntää jotain relevanttia omistussuhdetta, kun Remedy painii oikeiden pelintekijöiden liigassa eikä omassa "kojima on jumala, kaikki on niin ihanaa" -sarjassa.

Jos Sony tekee julkisen tarjouksen pörssiyrityksen ostamisesta, olisi se niin yritykselle kuin osakkeen omistajille lottovoitto. Pitemmän tähtäimen pörssiyhtiöiden exit-strategiana on kuitenkin yrityksen myyminen kovalla hinnalla.
 
En oikein näe mitä hyötyä on Remedylle siitä, että sen sijaan pelejä on jokaisella pelialustalla -> peli myydään vain yhdelle alustalle.

Hyöty on siinä, että saadaan rahoitettua se ison pelin kehitys. Remedyllä ei ole massia rahoittaa monivuotista, monta kymmentä miljoonaa äyriä maksavaa kehitysrumbaa itse.

Alan Waken kanssa yrittivät, rahat loppuivat kesken, peli typistettiin ja myytiin Microsoftin yksäriksi.
Quantum Break syntyi, kun Microsoftille ei maistunut Alan Wake 2 vaan halusivat jotain muuta. Remedy olisi halunnut tehdä Alan Wake kakkosen, mutta ei olisi ollut varaa tehdä sitä omalla rahalla.
Control eeppisen pelikaupan yksäriksi, mikä takaa että massia tulee ainakin n x 60€ takuumyyntisopparin kautta, ja ties mitä muuta sopparia siellä on takana.
 
Nyt tässä tahkonut kahtakin eri bossia vastaan ja kumpikaan ei kuole syystä tai toisesta / kuolen itse johonkin. Välillä saa kyllä ihmetellä näitä valintoja että vaikeustasoakaan ei pysty vaihtaa mistään, pelistä pitäisi pystyä nauttimaan mutta miten nautit kun on pari matoa mitä et saa tapettua.:rage:
 
En oikein näe mitä hyötyä on Remedylle siitä, että sen sijaan pelejä on jokaisella pelialustalla -> peli myydään vain yhdelle alustalle. Toki Sonylla on massia, mutta tähänkin asti Remedy on niittänyt aika hyvää suosiota myös silläkin, että pelejä voi pelata aika universaalisti PC:llä ja boksilla. Joihinkin Kojiman animeseikkailuihin on vähän turhaa vääntää jotain relevanttia omistussuhdetta, kun Remedy painii oikeiden pelintekijöiden liigassa eikä omassa "kojima on jumala, kaikki on niin ihanaa" -sarjassa.
Remedyn pelejä pitäisi myydä miljoonia että sillä olisi hyötyä konsonlinvalmistajalle maksaa, microsoftille ei ollut hyötyä panostaa remedyyn ja tuskin on sonyllakaan.

Sama kävi Detroitin jälkeen QD:lle ja loppui sonyn kanssa yksinoikeuksien tekeminen. kun pelit eivät olleet miljoona hittejä ja eikä sonylle varmasti järkee panostaa sitä raha määrää mitä katsovat hyödyksi ja taas QD saa pelinsä useamille alustoille jolloin myynnit paranevat oletettavasti.

Ja kyllä ne katsovat sonyllakin Kojiman perään:
Sony ei tahdo kahlita Kojiman neroutta | Muropaketti.com

Euroopan Sonyä vetävä Jim Ryan on nyt kommentoinut, että Hideo Kojiman kaltaiselle vapaalle sielulle ei sovi asettaa kovin tiukkoja rajoja. Samanaikaisesti Ryan kuitenkin muistuttaa, että Sony on laittanut Kojiman teokseen melkoisen läjän rahaa, josta firman johto on lopulta vastuussa osakkeenomistajille.

Toisin sanottuna myös Ryan muistuttaa, ettei Kojima ole Sonynkaan alaisuudessa saanut aivan täyttä vapautta. Ryanin mukaan kyse on tasapainottelusta luovuuden ja sen tosiasian välillä, että peleillä tehdään kuitenkin bisnestä. Joka tapauksessa Death Strandingin ensimmäinen traileri viittaa vahvasti siihen suuntaan, että luovuuden osuus tässä yhtälössä on päästetty ehkä totuttua suuremmaksi.
Jossain luki että Quantum Break maksoi 80 miljoonaa ja Controlin budjetti reilusti pienempi olleen 20-30 miljoonan välissä.

Ja eikös remedyllä ollut muuten tulossa joku toinenkin peli.

Nyt tässä tahkonut kahtakin eri bossia vastaan ja kumpikaan ei kuole syystä tai toisesta / kuolen itse johonkin. Välillä saa kyllä ihmetellä näitä valintoja että vaikeustasoakaan ei pysty vaihtaa mistään, pelistä pitäisi pystyä nauttimaan mutta miten nautit kun on pari matoa mitä et saa tapettua.:rage:
Uskoisin että tässä pitää tehdä sivutehtäviä että saat päivitettyä asettasi paremmaksi, veikkaisin että aseen kehityksen taakse on sijoitettu etenemis mahdollisuudet kun saat päivitettyä asetta niin silloin vasta saat damagea tehtyä(?)
Ei nykypelimäisesti tässä ei ole coveria ja eikä Health regeniä jolloin lähestymistapakin pitää ottaa uusiksi.

Speedrunnerit vetävät jo aika nopeasti pelin läpi:

Lienee ei kannatta katsoa niiden ketkä eivät ole tarina osuutta pelaneet läpi.
 
Pikkusen alle 20h taisi tässä sitten mennä, sitten jäädäänkin odottamaan tuleeko useampi DLC ja kuuluuko samaan rahaan :kahvi:
 
PC:llä ollut äänien kanssa ongelmia, yht´äkkiä pelissä hiljaista kuin huoatossutehtaassa. Ei auttanut muu kuin asentaa Soundblaster Zx:n ajurit uudelleen niin alkoi taas kuulua. Mykistyi myös selain ja videot jne.
 
77 läpipeluun perusteella pääjuoni kestää keskimäärin 11h ja täydelliseen kahlaukseen reilu 20h:
How long is Control?
 
Miksi? Remedy saisi vahvat hartiat toteuttaa peliprojektejaan ja luulempa Sonyn antavan vapauksia paljon enemmän kuin Remedyn edellinen kumppani.

Vahvat hartiat ja vapauksia tarjoaisi myös edellinen kumppani. Sen lisäksi Remedyn pelit olisivat myös jatkossa myös PC-pelaajille tarjolla. Ja mielestäni game pass olisi loistava alusta Remedylle kertoa tarinoitansa ilman suurta painetta hurjista myyntiluvuista.

Paras olisi toki jos pysyvät itsenäisinä ja pelit tulee Controlin tapaan joka alustalle. Julkaisijan löytäminen vaan voi olla hankalaa, varsinkin jos Controlkaan ei myy älyttömiä.

Alan Waken jatkoakin ovat tarjoilleet sinne sun tänne vaan ei.
 
Ellei Control oikeasti floppaa myyneissä ja siten remedyn saisi halvalla mutta itse en kyllä näkisi sonyn kannalta järkee ostaa remedya(kun sellainen arsenaali on jo takana) ja remedyn itsensä takia niin saavat luoda vapaasti luoda sellaisia pelejä mitä itse haluavat ilman että iso kiho hengittää niskassa mahdollisesti.

Järvihän on tässä monesti sanonut että Wake 2 juonihan on pääpiirteittäin valmis mutta lähtölaukausta kehitykselle ei ole tullut.
Miksi saisi halvalla kun olihaan siinä mukana julkaisija 505 ja sitten sai rahat Epic Gamesilta
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä nyt sitten hyvä vai huono uutinen: Huhun mukaan Sony valmistautuu ostamaan Remedyn
Ehkä Sony puntaroi Insomniacin ja Remedyn välillä ja päätti ostaa Insomniacin tai ehkä huhu on perätön. Vastahan siitä kuhistiin, että Sony olisi tekemässä massiivista tarjousta T2:sta (Rockstar, 2K) - yleensä nämä huhut tuppaavat jäädä vain huhuiksi, joissakin voi olla perää ja toisissa ei. Shuhei Yoshidan vierailu Remedyllä kyllä kielisi siitä, että yksinoikeusjulkaisua saattaa olla taas seuraavaksi tulossa, jos esitelty konsepti miellytti Yoshidaa ja pääsevät sopimukseen.
 
Ehkä Sony puntaroi Insomniacin ja Remedyn välillä ja päätti ostaa Insomniacin tai ehkä huhu on perätön. Vastahan siitä kuhistiin, että Sony olisi tekemässä massiivista tarjousta T2:sta (Rockstar, 2K) - yleensä nämä huhut tuppaavat jäädä vain huhuiksi, joissakin voi olla perää ja toisissa ei. Shuhei Yoshidan vierailu Remedyllä kyllä kielisi siitä, että yksinoikeusjulkaisua saattaa olla taas seuraavaksi tulossa, jos esitelty konsepti miellytti Yoshidaa ja pääsevät sopimukseen.
Se käyminen sielä olisi ihan hyvin voinu liittyä vaikka Controllin yksinoikeus sisältöön
 
Nyt tässä tahkonut kahtakin eri bossia vastaan ja kumpikaan ei kuole syystä tai toisesta / kuolen itse johonkin. Välillä saa kyllä ihmetellä näitä valintoja että vaikeustasoakaan ei pysty vaihtaa mistään, pelistä pitäisi pystyä nauttimaan mutta miten nautit kun on pari matoa mitä et saa tapettua.:rage:
Kun melkein joka bossin tapauksessa ympäristö on täynnä jotain palkkia tai pilaria, niin mä nyhväsin vain niiden takana suojassa bossin hyökkäysten aikana. Jotkut bossit kaatui tällä nössöilyllä yllättävän nopsaan. Toinen kohtaaminen Tomassin kanssa aiheutti eniten ragea, kun se pystyi kutsumaan näkymättömiä vihollisia, jotka bossin tapaan pystyi tappamaan melkein kerta osumasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 636
Viestejä
4 552 832
Jäsenet
75 038
Uusin jäsen
Vauhtihirmu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom