CLAIR OBSCUR EXPEDITION 33 * RPG vuoropohjaisella taistelulla * PS5, Xbox Series X/S & GP, PC * GOTY?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JouBqa
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se menee kun yrität ja ajoitat hyvin
Ei yhtään lähtenyt niin päätin palata myöhemmin takas kun on korkeempi level. Jos ei sit one hittais niin enemmän mahista.
Oli vaikea saada selvää millon piti väistää kun niin kummalliset liikkeet.

Kaksi bossia piesty ja kyllä tämä on GOTY

Olin ajatellut tehdä kaiken side contentin mut toi gestral beachillä pomppiminen on kyl niin kuraa että saatan skipata 😅
Edit: Meni se pomppiminen!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä sopivan överi aloitus kyllä pelillä. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja hieno "art style". Katotaan alkaa liika rytmipeli tympimään, mutta kokeillaan nyt.

Vähän kummallista miten bugaa hiukset hahmoilla vähän väliä, varsinkin jos depth of field päällä, pilaa muuten ihan nättejä kohtauksia. Samaa shimmeriä näkyy kyllä välivideoissa, että taitaa olla ihan ominaisuus. Huulisynkat on myös ihan hukassa välillä, en tiiä toimisko paremmin jos ois Ranskaks äänet tms 🍷
 
Ei yhtään lähtenyt niin päätin palata myöhemmin takas kun on korkeempi level. Jos ei sit one hittais niin enemmän mahista.
Oli vaikea saada selvää millon piti väistää kun niin kummalliset liikkeet.
Parin pelitunnin jälkeen vaikea sanoa levelin skaalauksesta, mutta tuosta trubaduurista jäi vähän sellainen fiilis että siihen on vaan pakko opetella dodge/parry ajoitukset. Sen verran kovaa tuntui lyövän, ettei leveleistä ole välttämättä hirveästi etua, jos väistöt ei onnistu. Just annoin tuolle selkään, kyllä se useamman yrityksen vaati, mutta lopulta aika simppeli tapaus.
 
Kaksi bossia takana ja kyllähän tuo toistaiseksi maistuu oikein kivasti. On kyllä semmoset jrpg meets soulslike vibat mitkä tuli jo ennakostakin.
Itsellä peli kaatuili muutaman kerran alussa, mutta tuntuu että tällä oli jotain tekemistä resoluution kanssa ja lopulta sain pelata aika pitkään ilman kaatumista. Joutui hieman etsimään sopivia asetuksia että telkkarilta pelattaessa oli järkevä FPS kun oma mylly alkaa kohta olemaan jo kunnioitettavassa kymmenen vuoden iässä, niin ei ihan ultra asetuksilla enää mitään pelata.
En tiedä teinköhän virheen että oman jääräpäisyyteni takia aloitin expertillä. On ollut pakko toistaiseksi skipata jokainen optional bossi, kun dodge/parry on pakko saada joka kerta nappiin tai henki lähtee suorilta. Nuo ajoitukset tuntuu todella tiukoilta(varsinkin parry), en tiedä vaikuttaako expert ollenkaan nuihin vai pelkästään vihujen damageen. Toistaalta huomasin pari asiaa mitä pitää vielä kokeilla tänään. Kun pitkään aikaan en ole pelannut oikein mitään varsinkaan telkkarin kautta, niin game mode taisi unohtua kokonaan, jolla voi olla isokin vaikutus QTE kanssa. Toinen olisi myös vielä kokeilla pelata ihan näytöltä ja vetää FPS tappiin, joka tosin vähän harmittaisi kun peli on pirun nätti ja ikävä laittaa jokin perunamode päälle.
 
Kyllä noista obscure-vihuista tulee final fantasyn Ultima Weapon vibat eli palaan niihin myöhemmin. Toki jos on parry/dodge jumala niin menisi pienemmällä levelillä väistämällä kaikki ja chippailemalls isoa health palkkia pois.

Lampmasterilta tuli eka yrityksellä turpaan ja vaikutti ekalta todella haastavalta bossilta. Voisin grindata levelin ja katella luminat bossiin sopiviksi ja kokeilla uusiksi. Tärkeintä tässä on kyllä opetella bossin patternit ja väistellä. En ole mikään rytmimestari niin normal antaa ihan sopivasti haastetta.

Edit: Toka yrityksellä dominoitiin! Hauska boss

Parasta tässä on kyllä kun voi skilleillä ja luminoksilla buildata hahmoja niin että ne tukevat toisiaan ja voi ns. comboilla niillä.


1000032665.jpg
 
Viimeksi muokattu:
PC twiikkaminen jos kiinnostaa, ao. testattu toimiviksi game pass versiolla ja varmasti myös Steamissa.

Vielä ois joku 3 eri modia jotka tekee samanlaisia engine.ini viilauksia, mikä niistä sit ois paras vai kaikki yhtä huonoja/hyviä :hmm:

HDR:

Cutscenet fps limit pois, samoin överi terävöintifiltteri
 
Kolmisen tuntia takana ja hyvältä maistuu. En muista koske viimeksi pelin ensimmäiset 30min olisi osunut näin pahasti tunteisiin...
 
Siis tuo Strongest beach volleyhän on aivan mahdoton päästä...? Joku juju hoksaamatta kun en pääse lähellekään ja puoli tuntia tätä hakannu
 
Jostain syystä dodgen ja parryn ajoitukset tuntuu tosi vaikeilta tässä pelissä. Pelaan normaalilla vaikeustasolla ja en millään saa Chromatic Lancelier nimistä vihollista hengiltä ihan pelin alussa.
 
Jostain syystä dodgen ja parryn ajoitukset tuntuu tosi vaikeilta tässä pelissä. Pelaan normaalilla vaikeustasolla ja en millään saa Chromatic Lancelier nimistä vihollista hengiltä ihan pelin alussa.
Eipä sen pointti taidakkaan olla että sen heti alussa saisi tapettua, vaan vasta sitten kun hahmot on tarpeeksi kehittynyt.

E: tai sitten vaan treenaa sitä parrya ettei hahmot ole kerrasta vainaa.
 
Eipä sen pointti taidakkaan olla että sen heti alussa saisi tapettua, vaan vasta sitten kun hahmot on tarpeeksi kehittynyt.

E: tai sitten vaan treenaa sitä parrya ettei hahmot ole kerrasta vainaa.

No nythän se viimein meni! Joo arvelinkin että tähän voisi varmaan palata myöhemmin, mutta ihan hyvää treeniä tämä oli.
 
On tää kyl hauskempi peli mitä kuvauksista ja videoita kattelemalla aattelis, taistelu toimii. Ympäristöt ja graffat on hienoja nyt kun sai asetukset kuntoon. Ei oo myöskään stutteroinu ja nykiny mitenkään enää :thumbsup:
 
On tämä ollut ainakin tähän asti todella hyvä mielestäni. Olen nyt maailmankartalle pääsyn jälkeisessä ensimmäisessä paikassa, eli aika alussa vasta. Myös tuo on todella hyvä, että lorea ei tuputeta kaikennäköisenä luettavana muodossa, koska itselläni tulee niistä aina hyvin nopeasti ähky. Harvemmin keskittyminen itselläni riittää niissä kovin pitkälle, vaikka aluksi päättäisikin lukea jokaisen kääreen ja journal-kirjoituksen. En tiedä sitten onko tämä merkki pienemmän studion tekeleestä, kun sitä ei paljoa ole, mutta se käy itselleni. Juoni tuntuu mielenkiintoiselta ja haluaa saada selville mitä on tapahtunut. Taistelusysteemi todella hyvä ja pidän Dodge/parry mekaniikasta vaikka aina ei QTE jutut välttämättä ole hyviä, mutta tässä ne sopii hyvin mukaan. Hahmojen taitosynergioissa myös paljon rakentelumahdollisuuskia. Jos taso pysyy tällaisena, niin aika korkealle pääsee peli omalla listalla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 678
Viestejä
4 750 011
Jäsenet
77 356
Uusin jäsen
Ullendeerus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom