Sitten varsinkin kaupunkialueilla ei kannata sokeasti luottaa niihin pelkkiin karttapaikan tai mastokartan mastomerkintöihin, sillä vaikka karttapaikan ja Cellmapperin mukaan se tukiasema voisi periaatteessa sijaita mastossa, niin se voikin olla muutaman sadan metrin päässä kerrostalon katolla. Itse olen joitakin tällaisia korjannut, missä tukiasema on siirretty karttapaikan tai mastokartan mukaiseen maston sijaintiin ja todellisuudessa se tukiasema on sijainnut muutaman sadan metrin päässä olevan kerrostalon katolla. Elisan kartasta tosiaan on aika hyvä nähdä monien LTE-A tukiasemien oikea sijainti. Sitten sattumalta saattanut paikan päällä huomata, kun pyörinyt kerrostalon ympäri.
Tässäkin on hyvä mastokartta:
Mastot
Näin se on Ei oo välttämättä katolla ja saman juttu että ei oo useita eNB yleensä samassa paikassa ainakaan 4G puolella. Itse alkanut testailee 3G puolella noita tukiasemia ja miettimään miten saisi ryhmitettyä... Siinä pakko olla joku logiikka mutta ei oo hajuakaan mikä - ainakaan vielä.
---
Ja ihan pian uutta: Windows 10 Mobile käyttäjille tulossa LIVE UPLOAD ominaisuus todellakin että sellainen ihan tässä lähiaikoina BETA:aan ja sitten vaan kokeilemaan. Enpä tiedä kuinka monta Windows 10 Mobile käyttäjää mutta jos on niin ei muuta kuin sitten kokeilemaan kunhan tulee ulos.