Call of Duty: Warzone (F2P Battle Royale PC/PS4/XB1)

https://www.callofduty.com/blog/2023/01/call-of-duty-modern-warfare-II-warzone-2-0-season-02-community-update#Battle

Joitain muutoksia Warzoneen:
Gulagista tulee 1v1 ja Jailerin tilalle tulee taas lippu.
Maasta löytyvät rahaniput tulee olemaan minimissään 800, eli enempi rahaa löytynee.
Ukoilta ja laatikoista putoaa tavarat maahan ja medium/large reput poistetaan.
Kaikille pelaajille tulee suoraan 3-plate liivit heti alussa.
Ostopaikkoja tulee lisää ja kaikista saa ostettua loputtomasti Loadout Drop markkereita.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.callofduty.com/blog/2023/01/call-of-duty-modern-warfare-II-warzone-2-0-season-02-community-update#Battle

Joitain muutoksia Warzoneen:
Gulagista tulee 1v1 ja Jailerin tilalle tulee taas lippu.
Maasta löytyvät rahaniput tulee olemaan minimissään 800, eli enempi rahaa löytynee.
Ukoilta ja laatikoista putoaa tavarat maahan ja medium/large reput poistetaan.
Kaikille pelaajille tulee suoraan 3-plate liivit heti alussa.
Ostopaikkoja tulee lisää ja kaikista saa ostettua loputtomasti Loadout Drop markkereita.
Aivan paskaan suuntaan viedään peliä! Vähemmän loottauksen tarvetta = vähemmän oikeaa battle royalea. Kämpperit varmasti tykkää näistä muutoksista, kun saa tarvikkeet helpommin ja tarvitsee liikkua entistä vähemmän ja todennäköisesti birdseye nerffataan vielä samalla.
 
Ei ole ollut suuria ongelmia nykyisten pelimekaniikoiden kanssa, mutta vastaavasti mainiosti käy tulevat uudetkin vai pitäisikö sanoa vanhat.
1v1 Gulag etenkin vielä lipulla on jeppis.
Plus kai se lienee järkevin tasapäistää tilanne liivien ja reppujen kanssa.

Sanoisin silti että helposti isoin juttu tuossa on toi teksti audiosta. Onhan audio kuitenkin ajoittain täysin rikki.
Muuttaa valtavasti tilannetta jos se oikeasti korjaantuisi:

Data suggests that some PC Players may be experiencing audio issues due to discrepancies in the number of channels they are outputting. We've added an option to force PC to stereo output; please be sure to check Windows and in-game audio settings are set correctly in accordance with your listening environment.

Investigation into player reports regarding audio led us to identifying a previously unknown issue impacting occlusion across the game. Audio occlusion is a filter that is applied based on the type of material that an object or structure is composed of, primarily based on its thickness and how it blocks the full frequency of the sound. Only large structural objects should apply the filter, but we found some small items like a stapler or a pile of rags on the ground that were causing the filter to turn on when it shouldn't have. For example, a wastebasket that was tagged with the incorrect material may have occluded the sound like it was behind a wall making the sound more difficult for a player to hear. This issue will be addressed in the Season 02 update and we continue to work on fixes and new audio features to better our players' experience.

Noita aseiden balansointeja odotan myös mielenkiinnolla.
RPK ja Fennec lienee varmasti nerffattu, mutta onkohan siellä jonkinlaista yleisen tason muutosta. Lähinnä liittyen TTK keskusteluun. Toisaalta tuntuu melkein järjestään olevan Fennec 90% tilanteissa missä ukko deletoidaan nanosekunnissa....
 
Aivan paskaan suuntaan viedään peliä! Vähemmän loottauksen tarvetta = vähemmän oikeaa battle royalea. Kämpperit varmasti tykkää näistä muutoksista, kun saa tarvikkeet helpommin ja tarvitsee liikkua entistä vähemmän ja todennäköisesti birdseye nerffataan vielä samalla.
Birdseye on nykyisellään rikki, ei sen kuulua toimia kuten nyt toimii.

1674715736146.png


 
Aivan paskaan suuntaan viedään peliä! Vähemmän loottauksen tarvetta = vähemmän oikeaa battle royalea. Kämpperit varmasti tykkää näistä muutoksista, kun saa tarvikkeet helpommin ja tarvitsee liikkua entistä vähemmän ja todennäköisesti birdseye nerffataan vielä samalla.
Loistavia muutoksia. En muista oikeastaan kuolleeni muuhun kuin noihin tyyppeihin, jotka kämppivät kaupalla. Kauppoja sais olla joku 5x enemmän, että niille uskaltais mennä. Erityisen hyvä muutos meille rushijoille, jotka halutaan aseet nopiaa, jotta voi alkaa pelaamaan.

Birdseye pitääkin nerffata. Sehän oli aivan OP. Käytännössä koko ajan koko pelin ajan enemy tagit kenen tahansa UAV:sta (myös vihollisten). Toisaalta nyt voi olla vähemmän OP kun ei ole isoja reppuja, jossa useampia UAV:ta. Tää reppujuttuki on hyvä, kun ei voi olla 8x UAV tai precision strike kannossa. Se vähän harmittaa, että Smokea ei saa enää kannettua 10x repussa. Oli meinaan ainoa tapa päästä avoimilta paikoilta karkuun, kun heitti 10 smokea putkeen. Tai kyllähän sitä vieläki saa kantaa, mut sit ei mahdu plateja tai ammoja reppuu. Puolensa ja puolensa noissa eri kokoisissa repuissa.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Parempaan suuntaan onneksi menee ja tulee resurgence kartta mitä odotan innolla..viime pelien jälkeen eniten alkanut ärsyttää melee kuolemat. Sen voisi kanssa huonontaa. Aivan perseestä kuolla kahdella joskus jopa yhdellä lyönnillä kun itse ampuu ja osuu viholliseen samalla. Se melee lyöntikin välillä osuu huvittavan kaukaa vaikka ei olisi vielä sillä etäisyydellä, että pitäisi edes osua.. raivostuttavaa.
 
DMZ saisi ainakin tehdä jotain tuon suhteen, että kaveria voi nostaa loputtomia kertoja uudestaan henkiin. Tai sen pitäisi viedä ainakin sitä enemmän aikaa mitä useammin toinen putoaa kunnolla kanveesiin. Jos tiimi linnoittautuu esim. poliisilaitoksen torneihin niin aika hankala niitä on sieltä saada edes sniputtamalla täysin hengiltä kun aina joku tiimistä saa ressattua pudonneen takaisin henkiin. Airstrikenkin ehtii sieltä piiloon ja ei muuta kuin takaisin ylös. Rushiminen kimppuu on hankalaa kun torneihin vie tasan yhdet tikkaat. Eilen downattiin torneissa olevaa kaksikkoa 4-5 kertaa, jonka jälkeen loppui mielenkiinto ja lähdettiin muualle kun nostivat aina toisensa takaisin ylös kun olivat self revivet tuhlanneet.
 
Ihan hyvä että toi plate systeemi muuttuu, alkanu jo kyrsii ku kuollu monesti peräkkäin siihen että toisella kolme platea ja itellä kaks ja sitte toiselle jää milli energiaa siinä kill camissa. Tai vika oli siinä ettei ollu fenec millä ammuin. :D DMZ alkanu kyrsimään ku pitkästä aikaa pelannu, että armor plateja löyvä mistään
 
Ihan hyvä että toi plate systeemi muuttuu, alkanu jo kyrsii ku kuollu monesti peräkkäin siihen että toisella kolme platea ja itellä kaks ja sitte toiselle jää milli energiaa siinä kill camissa. Tai vika oli siinä ettei ollu fenec millä ammuin. :D DMZ alkanu kyrsimään ku pitkästä aikaa pelannu, että armor plateja löyvä mistään

Ai-viholliset tiputtaa ja ostos-paikoista saa niin paljon kun rahaa/loottia löytyy ?
 
Ai-viholliset tiputtaa ja ostos-paikoista saa niin paljon kun rahaa/loottia löytyy ?
Joo, pitää käyvä osteleen. Alko vaan ihmetyttää ku 1-2kk tauon jälkee tuota pelasin ja ai:ltä saa joku 2 platea ku tapan kymmenen niitä ja yhessäkää talosta meinaa löytää. :D Voi olla että ite vaan koomailen.
 
Ovat tosiaan buy stationeissa halpoja (250) ja niitä voi ostaa niin paljon kun haluaa.
 
AI taitaa tiputtaa levyjä vain jos ampuu päähän, olettaen että tiputtaa ollenkaan?
Se on kyllä ihan totta että DMZ:ssä noita kilpiä saa kyllä olla ostamassa melko jatkuvasti. Aika vähän niitä muuten löytää.

..viime pelien jälkeen eniten alkanut ärsyttää melee kuolemat. Sen voisi kanssa huonontaa. Aivan perseestä kuolla kahdella joskus jopa yhdellä lyönnillä kun itse ampuu ja osuu viholliseen samalla. Se melee lyöntikin välillä osuu huvittavan kaukaa vaikka ei olisi vielä sillä etäisyydellä, että pitäisi edes osua.. raivostuttavaa.
Juu toi melee on ihan pelleilyä, saisi siihen 1-2 lyöntiä vaatia lisää plus poistaa se ihme syöksyminen jolla se tuntuu ajoittain lyövän kovin kaukaa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Päivitystäkin pukkas, ei siellä mitään ihmeellistä mutta toki se että kaatumisia vähennetty on aina kiva.

Birdseye on poistettu käytöstä, kunnes se saadaan korjattua.

Huomenna sitten uuden resurgence kartan... kartta. Selviää oliko vuoto viime kuussa oikea.



 
  • Tykkää
Reactions: |le
Olihan se Resurgence kartan vuoto ihan legit, oli vaan 90 astetta käännetty.

On myös kuvia kartasta aiemmissa twiiteissä. Itse olisin tykännyt siitä että on oikein värikäs, mutta vähän synkältä vaikuttaa.

 
  • Tykkää
Reactions: |le
On taas kyllä tää peli niin rikki. Järjetön lagi ja packet loss kokoajan, latency 100-150 jatkuvaan. Tämä ongelma ei läheskään niin paha Ashika Islandin puolella.
Wallhack tuntuu olevan melko yleinen nykyään, huoh!
 
Satuilinpa jälleen mwII ketjuun tänne kuuluvaa asiaa.. Joten repost

Pelisuorituskyky eri prosessoreilla:
Youtubessa valitetaan surkeasta suorituskyvystä season 2:ssa. Suorituskyvyn kanssa itsekin olen paininut, en varsinaisesti season 2:ssa, vaan yleensä ja siksi päivittelin kaiken raudan :D (lähinnä tuo matala 1% low oli toiveina saada nostettua)
Nyt viimeiseksi päivitin suoritinta, 5600x->5800x->5800x3d. Muut osat pysyivät samoina, ollen: Fera 5 jäähy, 1440p(uw)&grafiikka-asetukset samat, 32gb 3600mhzcl16 dualrank ja 4070ti. Fps muuttui seuraavasti (verkkopeli ja "epämääräinen mittaustapa", joten suuretkin heitot sallitakoon)

Sariff Bay oli tekemistäni "vakioitu" mittaus. Eli otettu kartan korkeimman rakennuksen katolta, katse samaan kohteeseen ja paikallaan ollessa. (Korostan. Nämä on silmämääräisiä lukemia ja noukittu fps counterista):

5600x ==fps 128/144 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)
5800x ==fps 138/150 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)
5800x3d fps 164/170 (silmämääräisesti matalin fps ja silmämääräinen avg)

Sitten tuloksia itse pelatessa ympäri mappia tai toisen pelaajan peliä seuraten (tämä ei ole milläänmuotoa replay, joten paikat vaihtuu ja siten luvut hyvin suuntaa-antavia)

5600x ==fps 133/143 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)
5800x ==fps 143/160 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)
5800x3d fps 161/190 (silmämääräisesti matalin fps ja avg rivatunerin overlaysta)

-Prosessorien lämpötilat:

Lämmöt olivat pelatessa 54c(5600x@59,7w), 76c(5800x@99,2w), 77c(5800x3d@86,7w). Tuuletinkäyrät ei ikävä kyllä pysyneet samoina, sillä bios halusi nollata itsensä prosessorinvaihdossa ja vanhoja arvoja en pidä tallessa, mutta arvioisin että 5800x3d ja 5800x lämpenevät erilaisesta tehokäytöstään huolimatta aika samalla tavalla, eli huomattavasti enemmän kuin 5600x.

-Prosessorioptimoinnit:
5600x&5800x PBO2 päällä, custom tehoarvot sekä curve-optimizer -15 (5600x) ja -20 (5800x)
5800x3d:llä PBO2 päällä ja emolevyn jännitekäyrä säädetty minimille (tavoitteena mahdollisimman matala jännite rasituksessa) -CO tai voltage offset asetusta ei ole biossissa, enkä ole PBO2 tunerilla ehtinyt/halunnut leikkiä.

Yhteenveto:
1% low tuloksia seurailin myös, mutta niistä ei ole niin hyviä koosteita, mutta se nousi suunnilleen 103fps->119fps (nämä yksittäiset arvot oli ylhäällä 5600x ja x3d:stä).
Voin suositella AMD x3d päivitystä sellaista harkitsevalle, ainakin mikäli GPU on riittävän kykenevä ja nyt käyttöäaste ei ole korkealla (ja toki eduksi jos löytyy jo soveltuva alusta).

Näytönohjaimen ajuri päivittyi 5800x:llä testatessa uusimpaan (531.18), mutta tuo ei tehnyt havaittavaa muutosta fps lukuihin

edit. korjattu lukuja, kun oli mennyt 1% low:t tuonne mittauksien joukkoon, vaikka ei pitänyt olla kuin yhteenvedossa esillä
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan ollut tänä iltana serverit harvinaisen paskassa kunnossa. Lagia joka pelissä ja muutama mitkä kaatuvat heti pelin alussa. :sdarra:
 
Itsekin tullut tuota dmz pelattua vähän ehkä liikaakin. Pari kertaa ehtoossa peli kaatuu tai servut kyykkää.
Tuo cooldown kyllä vituttaa.
Miksi on niin vaikea koodata sinne valikkoon se nappula, että palaisi takaisin peliin.. Moinen kumminkin löytyy ainakin Tarkovista ja superpeoplesta.
Hieno ja koukuttava pelimuoto noin muuten..
 
Miten muilla suorituskyky tän päivityksen jälkeen?

Kaveri valittelee, että fps putosi n.20-40 ja hänellä on ennen ollut avg fps 1440p resoluutiolla noin 130fps. Itsellä on myös 1440p, mutta ultrawide (21:9) ja rajattu fps 150:een ja edelleen peli pyörii kuten aiemmin (lähinnä siis avg). Maksimeista en tiedä ennen, enkä jälkeen, kun en niitä tosiaan näe tai seuraa. Mutta tuntuu että itsellä pyörisi jopa entistä paremmin, koska ei ole tullut enää yhden yhtään frametime piikkiä (olen tosin vain pari peliä DMZ:aa ehtinyt pelaamaan)
 
JD54pfg.jpg


https://www.callofduty.com/blog/2023/04/call-of-duty-modern-warfare-II-warzone-2-0-season-03-multiplayer-maps-battle-pass


WARZONE 2.0 OVERVIEW
  • Massive Resurgence Eminent. At launch, up to 150 players can drop in for Resurgence across Al Mazrah. Expect chaos (and plenty of XP)!
  • Prepare to Plunder Once More. The team-based, respawn-enabled mad dash for cash is back during Season 03. Time to level up those Loadouts and get rich — or die trying.
  • A Host of Additional New Features In-Season. Redeploy Drones reach Al Mazrah; protect yourself with Tempered Plate Carriers; get Perk Packages (in-season); UAV Towers appear in Battle Royale; and more.
  • DMZ Reaches a New Level. Bring and buy items with the new Barter System; take on a new contract and additional missions from the new REDACTED faction; and tinker on your Contraband workbench before facing off against two new bosses and dropping into a [[REDACTED]].
  • Ranked Play Arrives at Mid-Season. The much-anticipated experience will be the proving ground for all Warzone competitors. Still itching for some competition? Try out for the World Series of Warzone™ in mid-April!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le
JD54pfg.jpg


https://www.callofduty.com/blog/2023/04/call-of-duty-modern-warfare-II-warzone-2-0-season-03-multiplayer-maps-battle-pass


WARZONE 2.0 OVERVIEW
  • Massive Resurgence Eminent. At launch, up to 150 players can drop in for Resurgence across Al Mazrah. Expect chaos (and plenty of XP)!
  • Prepare to Plunder Once More. The team-based, respawn-enabled mad dash for cash is back during Season 03. Time to level up those Loadouts and get rich — or die trying.
  • A Host of Additional New Features In-Season. Redeploy Drones reach Al Mazrah; protect yourself with Tempered Plate Carriers; get Perk Packages (in-season); UAV Towers appear in Battle Royale; and more.
  • DMZ Reaches a New Level. Bring and buy items with the new Barter System; take on a new contract and additional missions from the new REDACTED faction; and tinker on your Contraband workbench before facing off against two new bosses and dropping into a [[REDACTED]].
  • Ranked Play Arrives at Mid-Season. The much-anticipated experience will be the proving ground for all Warzone competitors. Still itching for some competition? Try out for the World Series of Warzone™ in mid-April!

Tuovat sitten vihdoin Intreventionin takasin! Nice. Vielä kun toisivat jotain mw1 tai mw2 mappeja shipmentin lisäksi, entisöityinä niin ei haittaa. Paljon mainostettu airport kävisi multissa (joo löytyy wz2), highrise tms.

Edit: Näyttihän sieltä Og Afgan kenttä olevan tulossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvänoloinen idea oli DMZ:ssa nuo operaattorislotit, mutta tokihan sinne piti sitten vastapainoks repullinen p2w-***kaa tuupata.

h2qFZFZ.jpg


Kappas, näköjään insured slot menee cooldownille tietenkin jokaisesta operaattorislotista, joten aivan turha uudistus tuokin oli.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvänoloinen idea oli DMZ:ssa nuo operaattorislotit, mutta tokihan sinne piti sitten vastapainoks repullinen p2w-***kaa tuupata.

h2qFZFZ.jpg


Kappas, näköjään insured slot menee cooldownille tietenkin jokaisesta operaattorislotista, joten aivan turha uudistus tuokin oli.

Miten niin? Itse näen ainakin hyödyllisenä. En esim. halua välttämättä lähtä parhailla kamoilla (vestit jne.) pelaileen mölyävien randomeiden kanssa vaan säästän ne oman porukan peleihin.
 
DMZ:ssa on kiva bugi, jonka vuoksi valittu field upgrade ei tule mukaan peliin tai valittuna oleva katoaa otettaessa toinen field upgrade reppuun.
 
Huhuh, lopetin viime kauden kun olin saanut battlepassin täyteen, jotain kolmisen viikkoa sitten. Tänään kokeilin uutta seasonia ja voi että, mikään ei muuttunutkaan. Kyllä tämä peli on aivan sieltä ja syvältä,-4 arvosana.
Niin ja naurettavinta on se että latency on muokattu :D
 
Näköjään Building 21 valittelee puuttuvaa DLC:ta yrittäessä mennä sinne pelin ilmaisversiolla.
Onko kenelläkään tiedossa tähän ongelmaan ratkaisua, mikä ei sisällä Multiplayerin ostamista?
 
Näköjään Building 21 valittelee puuttuvaa DLC:ta yrittäessä mennä sinne pelin ilmaisversiolla.
Onko kenelläkään tiedossa tähän ongelmaan ratkaisua, mikä ei sisällä Multiplayerin ostamista?
Eikös Steam versiossa taida saada ladattua niitä gampain ja multiplayer osion datat vaikka sitä peliä ei olekaan? Battle.net versiossa ei saanut ladattua kun tällä viikolla yritin
 
Huhuh, lopetin viime kauden kun olin saanut battlepassin täyteen, jotain kolmisen viikkoa sitten. Tänään kokeilin uutta seasonia ja voi että, mikään ei muuttunutkaan. Kyllä tämä peli on aivan sieltä ja syvältä,-4 arvosana.
Niin ja naurettavinta on se että latency on muokattu :D

DMZ:stako tuo arvosana? Miksi miinus neljä? Mitä vikaa on pelissä ja mikä peli on vastaava ja parempi (millä tavalla parempi?) kuin DMZ (sekä myös ilmainen)?

Mistä tietää, että latency on muokattu?

Kokeilin tänään, mitä peli itse kertoi. Paikkana Ashika Island, koska pääsin sinne lyhyemmällä odotusajalla.
Aamulla ja päivällä Latency 1-2 ms ja illalla 4-5 ms, packet loss koko ajan oli 0 %. Peli Steamissä.
Testasin kokoonpanolla RTX3080, R2700X, 32GB, peli M.2:lla, näyttö 4K/60Hz, valokuitu lähes 100 Mbit/s ja ping 15 ms, yhteys modeemiin WLANilla.
Näytettävien pikselien määrässä 4K/60Hz vastaisi FullHD/240Hz tai 2K/120Hz.

1682245467673.png


Olen tässä pelissä kyllä aloittelija vieläkin... En ole tällaisia moninpelejä koskaan aiemmin ollut edes kokeillut. Esim. tässä on hyvin paljon asioita, joita en ole edes selvittänyt eikä tietääkseni saamillani kymmenillä battlepasseillakaan voi tehdä mitään (niistä kai pitää maksaa... eli niitä saa ilmaiseksi mutta ei saa käyttää... mutta riittäköön ilmaispeli nyt minulle).

Tuota on ollut enemmän ja vähemmän hauskaa kokeilla ja tehdä tehtäviä siitäkin huolimatta, että joskus peli kestää todella vähän aikaa... useitakin jäänyt alle minuutin... ja joskus taas pelaan kymmeniä minuutteja ja lähden viimeisellä kopterilla.
Ilmaispeliksi minusta tämä on ollut ihan hyvä ja toimiva. Kaatumisia on vanhalla versiolla puolikymmentä mutta nyt uusimmalla versiolla ei enää yhtään muutamaan päivään, vaikka nyt viime päivänä olen pelannut ja edennyt yhtä paljon kuin parina viikkona aiemmin yhteensä. Ja onhan tässä hyvin monipuolisesti erilaisia alueita eli siis kenttiä että ei ole vielä ehtinyt kyllästyä.

Minusta tässä DMZ:ssa on huonoa vain se, että siellä on "superpelaajia", jotka etsivät huvikseen muita ihmispelaajia ja ampuvat niitä, vaikka oikeastaan voisi sanoa, että kaikilla on yhteiset tavoitteet ja tehtävät. Mutta tietysti tässä pelissä pelataan kaikkia vastaan, niin kaikkeen on siis varauduttava....
Välillä vaan tulee joku tyyppi jostain ja peli on ohi alle sekunnissa vaikka itsellä olisi jopa kolme ehjää kilpeä käytössä ja lisäksi reppu täynnä... ja ampuisin sarjaa tätä tulijaa kohden päähän tähdäten. Lisäksi kun tietokonehahmot eivät tarkoituksella osu kovin hyvin pitkältä matkalta, niin jos tulee tarkkoja osumia hyvin kaukaa ja henki menee hetkessä, niin se on myös varmaankin ollut toinen pelaaja väijymässä jossain.

Pelitilastoissa on kerrottu Operator Kills ja huomasin, että minulla on DMZ:sta niitä yllättäen vain yksi, vaikka levelini on joku 45-50 (eli se oli siis vain se kerta kun oli kiistaa helikopterista ja voitin... enemmän on tappioita ja on muutamia kuolemia kopterin sisälläkin). Kiinnostaisi nähdä tilastoissa myös se, että mihin on itse kuollut... Luulen, että silloin kun peli näyttää että joku ampuu ja monesti myös varmistaa että edes self revive ei onnistu, niin kyse olisi toisesta operaattorista eli ihmispelaajasta. Tapahtunut aika usein.

No, peliä on kokeiltu ihan kunnolla ja taidan pelata pääasiassa sittenkin Assassin's Creed -sarjaa yms. joissa ei tarvitse olla ihan koko ajan varuillaan ja voi myös laittaa pelin pausellekin.
Tai ehkä palaan tähän silloin, jos kavereitten kanssa kokeillaan ratkoa tehtäviä. Minulla on pari tehtävää valmiiksi jo listalla odottamassa. :)
 
Mistä tietää, että latency on muokattu?

Siitä että aiemmin näytti esim. Itselläni jotain 60-70ms ja nyt vain 10-20, eli tuo uusi mittaa jotain muuta kuin palvelimen ja pelaajan välistä latenssia. Sanoohan sen järkikin ettei 1ms voi olla pelaajan todellinen viive. En tiedä mistä tuo nykyinen viive kertoo. Tuskin mistään. Edelleen serverilageja on, eikä tuo latenssi niitä näytä..

Itse vedin muutamat DMZ viikonloppuna, ja tykkään tuosta. Sopivan lepposta pelailua battleroyaleen verrattuna. Vähän pointittomalta se tehtävien teko tuntuu, mutta tuolla saa ainakin aseita levutettua hyvin.

Myös rebirth ashika on ihan ok balanssissa. Tylsäksi käy jo mappi, joten toivottavasti lisäävät uutta nopeampaan kuin aiemmin. Myös al mazrahin vois heivata pois, liian samanlaisia alueita ja maasto aivan mielikuvituksetonta aavikkoa. Sotiminen pelkkää talosotaa jos haluaa pysyä hengissä.
 
DMZ:stako tuo arvosana? Miksi miinus neljä? Mitä vikaa on pelissä ja mikä peli on vastaava ja parempi (millä tavalla parempi?) kuin DMZ (sekä myös ilmainen)?

Mistä tietää, että latency on muokattu?

Kokeilin tänään, mitä peli itse kertoi. Paikkana Ashika Island, koska pääsin sinne lyhyemmällä odotusajalla.
Aamulla ja päivällä Latency 1-2 ms ja illalla 4-5 ms, packet loss koko ajan oli 0 %. Peli Steamissä.
Testasin kokoonpanolla RTX3080, R2700X, 32GB, peli M.2:lla, näyttö 4K/60Hz, valokuitu lähes 100 Mbit/s ja ping 15 ms, yhteys modeemiin WLANilla.
Näytettävien pikselien määrässä 4K/60Hz vastaisi FullHD/240Hz tai 2K/120Hz.

1682245467673.png

Tuo bugi on ollut koko uuden seasonin ihan samalla tavalla ilmeisesti alustasta riippumatta. Multipuolella ihan sama juttu. Oon tosiaan jo sitä itsekkin ihmetellyt pleikka vitosella pelatessa, kun latency näyttää 1ms aiemman 40-60ms sijaa :D
Joku tubettajakin tuosta mainitti silloin seasonin alussa ettei ole normaalia eikä tuo todellakaan kerro nykyistä latencya. Vaikka asuisit Saksassa/Hollannissa sen serverin vieressä, niin ei silti olisi ihan 1ms latencya vaan jossain 5-20ms välimaastossa
 
Jaa että pelintekijät olisi leikanneet latensseja nähtävästi luokkaa 40-60ms?
Juu ei. :rofl:
Kyllä siellä on tosiaan taiottu tuo näyttämään jotain ihan muuta, kuten Lacsative sanoi.

Aika mielenkiintoinen juttu kyllä.

Eiköhän ajatuksena ole vain testailla riittääkö suurelle massalle plasebo.
 
Kiitos lisätiedoista. En tiennyt, että se oli aiemmin näyttänyt isompiakin lukuja! Eli tosiaan jotain tuossa nyt mättää. Minulla peli pyörii hyvin, joten arvolla ei niin ole väliä, mutta olisi ollut kiinnostavaa kuitenkin nähdä järkeviä tietoja.

Aioin testata latenssit myös Al Mazrahissa, mutta en ole sinne päässyt taaskaan ainakaan kohtuullisella odotusajalla pelaamaan yhden hengen tiimillä. Ovatkohan kolmen hengen tiimit etusijalla pelaamaan pääsyssä?
Mutta sentään taas pääsin Ashika Islandiin nopeasti yksinkin ja pääsin samalla tutkimaan reittiä yhtä tehtävää varten. Paluukopterin noustessa (mukana scavenger backpack ja kolmen kilven liivit, jotka löytyivät pikaisella juoksu- ja uintikierroksella Tsuki Castlen kanavista tai ojista) näytti sekunnin aikana jopa yli 40 ms:n latenssia mutta palasi taas 1-2:een...
(edit: spelling)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuppaa peli korruptoitumaan. Pelin uudelleen käynnistys auttaa yhden rundin ajaksi (DMZ). Tiedostojen tarkistus (pc steam) löytää samat 38 tiedostoa vioittuneena aina. Lataa ne, pelaa rundi ja toisella rundilla grafiikat taas rikki. Tullut season 3 mukana.

Call of Duty  Modern Warfare 2 (2022) Screenshot 2023.05.01 - 21.47.44.06.jpg
 
Toi joku reilu 30 tiedostoa on ollut about koko pelin historian siellä Steam verify, ei taida liittyä oikeastaan mihinkään ongelmaan ikinä.
Se on se pelin restart joka fiksaa ongelmat hetkellisesti.

Mielenkiintoinen bugi kyllä, enpä ole ennen törmännyt.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 817
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom