• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:40 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Call of Duty: Vanguard (2021)

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 308
Nähtävästi tulevan CoD:n vuodot ovat käynistyneet.

This year's Call of Duty returns to World War 2, according to fresh reports in part verified by Eurogamer.


Tylsää etteivät osaa tai halua kokeilla jotain muuta aikakautta kuten esim 50- tai 80-lukua. Veikkaan että tälläkin kertaa tulee raskaan sarjan copy-pastaa jonkinlaisella Battle Royale-lisärillä.
 
Muutama vuotanut kuva:

1628776716918.png


1628776798845.png


1628776810985.png


1628776702752.png
 
Kaipa tuokin tulee ostettua kunnon alennuksella, mutta saisivat vaihteeksi tehdä vaikka:
  • Call of Duty Second Sino-Japanese War 1937-45
  • Call of Duty Korea 1950-53
  • Call of Duty Vietnam
 
Ilmeisesti cross platform / crossplay tulee tähänkin jos aiempia seuraa, ja warzone mukana? Toiminut parissa edellisessä todella saumattomasti, ja pääsee itte PC kanssa kavereiden messiin joilla Xboxit.

Tämä teema ei kauheasti inspiroi vielä, mutta varmaan sopivasti vaihtelua kun BF tulee olemaan tulevaisuutta.

Kaksi edellistä CoDia olleet pitkästä aikaa todella hyviä, toivottavasti jatkaa samaa laatua. Sulavaa ja terävää arcade-henkistä pelituntumaa toivottavasti tässäkin, kuten tapana on ollut. BF tarjoilee sitten erilaista räiskintää vastapainoksi.
 
Kuinka monelle tulee näistä kuvista ensimmäisenä toinen maailmansota mieleen?
Mulla tuli mieleen Bäfä 1. Tää onkin itellä jäänyt ihan piiloon ja nyt vasta tajusin, että uuttä codia jälleen pukkaa. Edellinen jota pelailin paljon, oli WW2 ja se maistui. Saas nähä millainen tämä on. Odotuslistalla korkealla.
 
No tulipa tuosta Twiitistä varmistus että eri alustojen välinen pelaaminen jatkuu:
”Cross everything - Play, Progression and Gen!”
 
Kaveri tuossa oli jostain lukenut (tai joku arvaili) ettei tähän välttämättä tulisi Hardcore pelimuotoa, onko perää ? Kuullostaa kamalalle, aina HC:ta pelattu ettei ihan sinkohipaksi mene.
 
Gyazo
Toisenlainen näkemys stenistä.
Mikä helvetti toi osa edes on? Liukuu vielä suoraan peukalon läpi :lol:
Kyllä nämä jutut naurattaa kun pelistudiot ei edes yritä, mutta tarkemmin ajateltuna masentaa, kun ajattelee minkä kokoiset studiot näitä liukuhihnalta tuottaa. Pelialan alennustila (varsinkin tässä genressä) on järkyttävä.
Kaikki ymmärtää miksi pelit on keskenjulkaistuja kikkareita, mutta että mainokset on myös tehty päin helvettiä, eikä ketään kiinnosta :poop:
 
Kaveri tuossa oli jostain lukenut (tai joku arvaili) ettei tähän välttämättä tulisi Hardcore pelimuotoa, onko perää ? Kuullostaa kamalalle, aina HC:ta pelattu ettei ihan sinkohipaksi mene.
Muutenkin noi COD ollu liika ahtaita et se voittaa joka juokseehyppiipomppiiampuu koviten on voittaja. Seuraavaanhan vois sitten tehdä vain yhden mapin jossa on yksi huone johon kaikki laitetaan ja sit vaan silmät kiinni ja ammutaan
 
Kaveri tuossa oli jostain lukenut (tai joku arvaili) ettei tähän välttämättä tulisi Hardcore pelimuotoa, onko perää ? Kuullostaa kamalalle, aina HC:ta pelattu ettei ihan sinkohipaksi mene.
Varmaan tästä kyse?


Players are able to select Combat Pacing within the filters in MP, allowing players to pick between three different pacing options: Tactical, Standard, and Blitz.

Tactical play is similar to that of the Hardcore experience of past Call of Duty games.

Olisiko vain nimetty uusiksi, eikä sen suuremmin muita eroja.
Vaikea kuitenkin kuvitella ettei ole lähes identtinen hc kuin nykyään, oli se toi tactical tai ei, kun kuitenkin aika iso populaatio hc puolellakin.
 
Varmaan tästä kyse?




Olisiko vain nimetty uusiksi, eikä sen suuremmin muita eroja.
Vaikea kuitenkin kuvitella ettei ole lähes identtinen hc kuin nykyään, oli se toi tactical tai ei, kun kuitenkin aika iso populaatio hc puolellakin.

Joo, tuo se "korvaava" olikin. Kyllä tuo HC on ihan ehtaa kamaa joten vaikea kuvitella että sivuuttais sen kokonaan. Kun pitää uudistaa joka kerta niin nimetty eritavalla ja valikot toisella puolella ruutua sekä jonkun verran saatu sekavammaksi tarrojen keräilyä.
 
no ensi tuntuma aika hc kun joka elämä on tärkeä.
muutoin perus refleksi mättöä.

tykkään enemmän huolettomasti pelata perus codia joten tällainen puskajussia suosiva eli näe ensin ammu se riittää ei kovin mieleen just nyt. pelon ilmapiiri on läsnä sitä se sota on mistään tiedä mistä ammutaan
 
Olipas oksettava ilmestys. Ruskean ruma ja tylsä. Jääpi hyllyy ensimmäistä kertaa sitten exo-hyppely CODien. Kämperillä aina etu, koska näkökenttä häviää heti ekasta itseen osutusta panoksesta. Sitten vielä tulossa sama SBMM, joka pilasi pari viimekin codia. Ja ovet tulossa kämpereille. Ei kiitos.

Hype kuoli heti, mutta hyvä näin. Voin ostaa sit yksinpeliä ajatellen esim. vuoden päästä käytettynä, koska WW2 on kiinnostava. Tai no. Onha näitä pelejä kyl tehty tuohon aikaan liittyen.
 
Ei kyllä herätä mitään tunteita tämä. Onneksi uusi BF tuloillaan.
 
Omat toiveet Vanguardilta:
  • Grindauksen arvoinen Mastery Camo multiplayerissa, toivottavasti ei ole yhtenä camo challengena saada mounting killsejä
  • Upouusia hyviä karttoja, London Docks WW2:sta voi minun puolesta vaikka tehdä paluun
  • Create-a-class järjestelmä joka ei ole copy-pastettu Modern Warfare (2019) pelistä
  • Värikäs ja vibrantti grafiikka pelissä yleensäkin, ettei kaikki kartat ole harmaan ruskeita
  • Time-to-kill, joka on pidempi kuin mitä Alphassa oli
  • Pelimuodot Snipers Only ja Gun Game
  • XP rankki, joka ei resetoidu joka Seasonin alussa
  • Skill Based Matchmakingin voisi minun puolesta poistaa koko pelistä
  • Matsien jälkeen peli ei potkisi pelaajia pois lobbyistä
  • Map voteaminen, kuten Cold Warissa
Syyskuun 7. päivä ilmeisesti luvassa Multiplayer Reveal Trailer, kaiketi CoDin YouTube-kanavalla:
 
Miksi ei ole ongelmaa? Pelaat ilmeisesti jollain omalla servulla kerta ei konsolilla koodareita ole?
Aimbotit, wallhackit yms loistaa poissaolollaan konsoleilla. Tai ei ainakaan 300h Warzonen ja 500h BF V pelailuiden aikana ole tullut vastaan. No recoil ja vastaavat eivät itselleni ole ongelmaa myöskään tuottaneet, vaikka niihin saattanut joskus törmätäkin. Crossplay luonnollisesti pois päältä codissa.

PC:n syöpä tuo hacksailu on 95 prosenttisesti.
 
Aimbotit, wallhackit yms loistaa poissaolollaan konsoleilla. Tai ei ainakaan 300h Warzonen ja 500h BF V pelailuiden aikana ole tullut vastaan. No recoil ja vastaavat eivät itselleni ole ongelmaa myöskään tuottaneet, vaikka niihin saattanut joskus törmätäkin. Crossplay luonnollisesti pois päältä codissa.

PC:n syöpä tuo hacksailu on 95 prosenttisesti.


Tuollaisellahan saa melkein aimbotin aikaiseksi ja mikä tärkeintä, niin lähes riskitönkin vielä.

Ja vaikka tuo huijaaminen on edelleen PC:llä yleisempää, niin ei siitä voi oikein syyttää kuin pelin kehittäjiä ja surkeita huijaustenestoja. Siihen kun voi panostaakin ja esim. Valorant on toteuttanut anti-cheatinsä esimerkillisesti vrt. lähes kaikki muut.
 
Viimeksi muokattu:


Tuollaisellahan saa melkein aimbotin aikaiseksi ja mikä tärkeintä, niin lähes riskitönkin vielä.

Ja vaikka tuo huijaaminen on edelleen PC:llä yleisempää, niin ei siitä voi oikein syyttää kuin pelin kehittäjiä ja surkeita huijaustenestoja. Siihen kun voi panostaakin ja esim. Valorant on toteuttanut anti-cheatinsä esimerkillisesti vrt. lähes kaikki muut.

Kehittäjien tuohon tosiaan täytyisi alkaa panostamaan kunnolla. Ihmettelen kuinka se vielä nykypäivänäkin voi olla niin lapsenkengissä kun peli tehdään/julkaistaan. Toivotaan tulevaisuudessa suurta muutosta tähän.
 
Aimbotit, wallhackit yms loistaa poissaolollaan konsoleilla. Tai ei ainakaan 300h Warzonen ja 500h BF V pelailuiden aikana ole tullut vastaan. No recoil ja vastaavat eivät itselleni ole ongelmaa myöskään tuottaneet, vaikka niihin saattanut joskus törmätäkin. Crossplay luonnollisesti pois päältä codissa.

PC:n syöpä tuo hacksailu on 95 prosenttisesti.
En tiedä millä seteillä konsoli pelaajat vetää mutta esim warzonen statsi listaa jos seuraa niin kyllä siellä +25kd.lla vedellään. Ja tosiaan ihan ohjelmia saa noihinkin kuten pc.llekkin jolla huijata
 
En tiedä millä seteillä konsoli pelaajat vetää mutta esim warzonen statsi listaa jos seuraa niin kyllä siellä +25kd.lla vedellään. Ja tosiaan ihan ohjelmia saa noihinkin kuten pc.llekkin jolla huijata
En ole KD listauksia seurannut. Perustuu omaan kokemukseen vain. PC:llä pelasin Warzonea noin 250h ennenkuin siirryin konsolipuolelle kokonaan. Kokemus oli, huono. Joka toisessa rundissa karkeasti tuli jotain härskiä ja peittelemätöntä koodausta vastaan. Pleikkarilla pelannut nuo ilmoittamani tunnit, ja en suoraan sanoen ole selviin tapauksiin törmännyt. Aina on kuolemat voinut pistää joko omaan piikkiin tai harvemmin lagailuihin (nurkan taakse kuolemat esim). Joten omalla kokemuksella konsolipuoli on tuolta osin valovuoden edellä ja pelikokemus ei mene huijareiden tähden pilalle.

Mutta riittää "offi" tällä erää omalta osalta.
 
Eilenhän tuli kauhea kasa kaikenlaista pätkää.
Ekassa tekijät käyvät läpi pelin asioita, tokassa ihan pelkkää pelailua Jackfragsin toimesta PC:llä.



 
Kerrankin voitin arvonnasta jotain:
"Osallistuit tänään Pelaaja.fissä Call of Duty: Vanguardin betakoodien arvontaan, ja voitto osui kohdallesi." :kippis:
 
Koska beetat ja pääseekö betaan missään vaiheessa (xbox) jos ei ennakkotilaa?
 
Vähän fiiliksiä PlayStation PreOrder exclusive betasta:
  • Näkyvyys pelissä kun ammutaan aseella on valitettavan heikko (ks. video: /watch?v=npDrbmEB12s), toivottavasti se korjataan julkaisuun mennessä
  • Pelin announcer voisi olla välillä pää kiinni, en halua kuulla koko ajan pulinaa kun saan pelissä Double Killin tai Bloodthirstyn
  • Mosin-Nagant sniper tuntuu tehokkuutensa puolesta hyvältä, mutta tähtääminen on minusta liian hidasta. Toivoisin, että sniperit olisivat yhtä nopeita kuin WW2:ssa tai Black Ops 4:ssa
  • Tiimien nimet kaipaa kyllä muutosta, ne ovat nyt vain "My Team" ja "Enemy Team" kun niiden pitäisi olla samat kuin WW2:ssa eli "Allied forces" ja "Axis forces."
  • Edit: niin ja PS4 Prolla pelaillessa olen huomannut sellaisen erittäin positiivisen seikan, että assetien striimaus kiintolevyltä tapahtuu huomattavasti nopeammin kuin pelatessa vaikka Black Ops Cold Waria PS4 Prolla. Pisteet siitä IW enginelle :tup:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Näkyvyys pelissä kun ammutaan aseella on valitettavan heikko (ks. video: /watch?v=npDrbmEB12s), toivottavasti se korjataan julkaisuun mennessä
Tosta vielä upotuksena video tuosta näkyvyydestä:




On kyllä hurja esim. LMG:llä toi savun määrä kun alkaa tykittää, huh. Videossa 2:43+ :rofl:

Pitää kyllä ensi viikolla tesmailla kun on PC open beta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 863
Viestejä
4 480 426
Jäsenet
74 021
Uusin jäsen
Lumikki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom