Auto-esimerkki on vähän huono. Tavallisessa liikenteessä ei kuitenkaan ajeta kilpaa, joten eri autoissa voi olla erilaisia avustimia, eikä se haittaa ketään. Jos taas kilparadalla osa osallistujista saisi ansaitsematonta etua muihin verrattuna ihan vaan siksi, että ajavat tietyn merkkisellä kulkineella, se olisi yksiselitteisesti väärin. Tästä on kyse tuossa semi-aimbotiksi muodostuneessa konsolien aimassistissa ja se on ongelma erityisesti tämän crossplay-pakotuksen vuoksi (PC:llä ei siis ole ainakaan tällä hetkellä mahdollisuutta ottaa sitä pois).
PC-maailma on vuosikymmeniä taistellut aimbotteja vastaan ja nyt sitten esitellään tällainen ominaisuus ihan virallisesti. Sanoit itsekin, ettei pelaamisen pidä olla epämukavaa ja tällaiset siitä juuri tekevät sellaista. Minua ainakaan ei millään tavalla haittaisi jos crossplay olisi optio, mutta se ei saa olla pakollinen.
Ja tosiaan noiden videoiden perusteella näyttää siltä, että tuo aimassist avustaa tässä muutenkin vähän liikaa. Itse en sitä pääse testaamaan, eikä kyllä kiinnostakaan, kun olen tattipelaajana niin susipaska, että en usko tältä tasolta lähdettäessä edes aimassistin auttavan.