Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja escalibur, 28.05.2019.

  1. Roje

    Roje

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    11.03.2017
    Äsken tuli shoot house 24/7 takaisin ja samalla crash 24/7 poistui. Itse en tykännyt crashistä ja muutenkin pelannut lähinnä shoot housea niin tämä oli hieno juttu.
     
  2. Paapaa

    Paapaa

    Viestejä:
    3 530
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Argh, miksei molempia :D
     
  3. Roje

    Roje

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    11.03.2017
    Niinpä. Itse pidän pelistä noin yleensä, mutta täytyy sanoa että mapit ovat aika kuraa.
     
  4. rikyy6

    rikyy6

    Viestejä:
    904
    Rekisteröitynyt:
    22.05.2017
    Overkill, 725 + Model & Shoot House 24/7 on parasta hupia. Suola on taattua vastapuolelta! :D
     
  5. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    ":D"
     
    Swagettiyologne tykkää tästä.
  6. TML

    TML Tukijäsen

    Viestejä:
    2 050
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Siis, ne meni pilaamaan ton gun fight nyt sillä et on randomisti (vai aina?) se versio missä tarvii nostaa ne aseet maasta?
     
  7. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Jaahans, jäi sitten vissiin koko Crash testaamatta, kun en jaksa sitä normaalissa kierrossa odotella. Hyvin ne vetää.
     
  8. TML

    TML Tukijäsen

    Viestejä:
    2 050
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ylipäätään vähän ärsyttävää kun tässä tulee ja katoaa kaikenlaisia moodeja ja karttoja. Tai sitten sekotellaan playlistei.
     
  9. KassuX97

    KassuX97

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Onks kukaa päässy vielä pelaamaan vacantiin tai shipmentiin? Ei oo tullu kertaakaa ja siitä asti pelannu aktiivisesti ku season 1 tuli
     
  10. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eihän sieltä tullut nyt kuin crash?
     
  11. KassuX97

    KassuX97

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    No ei näköjää ku meni private pelii selaa mappeja :D Sori sekoilut, koska noi sit tulloo?
     
  12. Roje

    Roje

    Viestejä:
    33
    Rekisteröitynyt:
    11.03.2017
    Tuossa on itsellä tullut lähinnä crashiä ja arklow peakiä tai piccadillyä enkä mistään välitä. Mapit ja niiden arpominen on kyllä pelin heikkous.
     
  13. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Heh kyllä vaan toimii tuo reverse boostaus :lol:

    Pari matsia kun vaan pelleilee eikä välitä kuolemista niin jo tulee seuraavassa vastaan botteja :')

    Kenenköhän idea tuo skill baset matchmaking oli:facepalm:
     
  14. rawjunk

    rawjunk

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    SBMM on kyllä tämän pelin huonoin puoli. Häviää semmoinen luonnollinen vaihtelu ja kun ennen tuli yksittäinen heittopussi/hyvä pelaaja vastaan, niin nyt niitä on joukkueellinen o_O
     
  15. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    SBMM olisi ihan ok järkevästi toteutettuna, mutta ilmeisesti viimeisimmän päivityksen myötä (ainakin konsoleilla) peli huomioi vain edellisen erän ja päättää sillä perusteella seuraavan pelin osallistujat. Hassaat siis yhden matsin kuolemalla useita kertoja ilman tappoja, niin seuraavassa matsissa pääset räiskimään aloittelijoita ja muuta ykköslevelin porukkaa vastaan. Wau!

     
    Cojin de Raton tykkää tästä.
  16. rawjunk

    rawjunk

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mitähän ne oikein hakee tuolla? Ymmärrän, että ihan räikeimpiä tasoeroja vähän siloteltaisiin, mutta jos tavoitteena on esim., että kd on mahdollisimman lähellä yhtä, niin aika tympeältä kuulostaa.
     
  17. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    SBMM:n idea on tietenkin, että pelaajat olisivat suunnilleen saman tasoisia joka matsissa. Vaan jos ja kun koodaajilla on korvien välissä pelkkää sahajauhoa, niin lopputulos on tällainen.
     
  18. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Miten ihmeessä sitä pystyttiin esim cod nelosta pelaamaan aikoinaan.
    Valittiin servu, joinattiin sinne. Joko tuli tukkaan tai ei.
    En ymmärrä mikä tuossa oli niin väärin että piti mennä kusemaan?
     
    |le, rawjunk ja Persojet tykkäävät tästä.
  19. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep. Tehtäisiin joko kunnolla tai antaisi kokonaan olla asian.
     
  20. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kuka edes haluaa hikoilla tossa pelissä kun pelaa ns itseään vastaa
    Kyllä tuon pitäisi perustua vain ja ainoastaan yhteyteen eikä muuhun. En tajua tätä nykypäivän kädestä pitämistä.
     
  21. rawjunk

    rawjunk

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jotenkin vaikea kuvitella, että porukka joka ei koe alun turparallia vaivan arvoiseksi jaksaa pelata pitkään vaikka miten helpotetaan.
     
    kurwaslobo ja Jii85 tykkäävät tästä.
  22. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaikki mulle heti nyt :D
     
  23. JL79

    JL79 omistaja Team R&T

    Viestejä:
    163
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saisi kyllä olla tuolla filttereissä mahdollisuus valita karttoja pois.
     
    Cojin de Raton ja KassuX97 tykkäävät tästä.
  24. KassuX97

    KassuX97

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Tämä, ei mulla muuten mutta Grazna Raidii tulee harvemmin edes lähdettyä siellä ei oo ollu kertaakaa kivaa :rofl:
     
  25. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei se nyt ihan niinkään mene. Kaikki eivät koskaan kehity huippupelaajiksi ja siihen voi olla vaikka mitä syitä ajankäytöstä fyysisiin rajoituksiin jne. Ja jos joutuu koko ajan ottamaan pataan 6-0, niin eihän se hauskaa ole ja siinä toimiva SBMM juuri olisi tarpeen.

    Edit.
    Jos haluaa että nettipelissä ei ole mitään balansointia, niin se on melkein sama asia kuin vaatisi että jossakin lätkässä NHL-joukkueet pelaisivat farmiväkeä vastaan. Sellainen ei varmasti ole hauskaa kenellekään, joten miksi se olisi hauskaa nettipelissä?
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2019
  26. Jii85

    Jii85

    Viestejä:
    364
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos ei pärjää niin sitten tämä peli ei ole häntä varten. Fortineä vaan.
     
  27. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No onpas siellä kovin tiukkapipoinen ja ylimielinen asenne. Tuollainen näkemys on mielestäni ihan yhtä haitallinen, kuin tekijöiden kykenemättömyys nähdä näiden toiseen suuntaan kallellaan olevien päätösten miinuspuolia.

    Millä tavalla se on sinulta tai keneltäkään muulta pois, jos suurempi joukko pelaajia pystyy pitämään hauskaa pelatessa? Hauskuuden vuoksihan näitä pelejä kuitenkin pääosin pelataan. Kurttuotsainen kilpapelaaminen on marginaalissa kokonaisuutta ajatellen.
     
    Jeppu5, |le, Maki-Taaki ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  28. rikyy6

    rikyy6

    Viestejä:
    904
    Rekisteröitynyt:
    22.05.2017
    Vois melkein kysyä, että mikä SBMM? Joka lobbyhan tässä on täynnä aivottomia "maantiekiitäjiä". Crosshair placement on kohti keskivartaloa, nurkan taakse ja choke pointtejen läpi juostaan täysiä, kranaatit heitetään umpimähkään yms. tyhmää.

    Pelaa esim. Hardpointtia tai Headuarteria ja käyttää savua ja miinoja choke pointteihin, niin voittaa lähes joka pelin. Pre aim, shoulder peaks, stunit ja valot toimii myös hyvin objectivea hallussapitäviin... Perkit vielä siten, että UAV ja killstreakit ei nää + aseeseen silencer, niin vielä parempi, kun ilman punaista pistettä minimapissa tässä ilmeisesti muuttuu näkymättömäksi.

    Hauska kun ensin itketään kuinka Codi on joka vuosi samallaista ADHD -juoksua ja sitten myöhemmin kuinka ei voidakaan enää juosta aivottomana.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2019
  29. escalibur

    escalibur ”Tietäjät, ne tietää.” Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    4 202
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jospa jätettäisiin tälläiset turhat ja provosoivat heitot väliin.
     
  30. Wzb

    Wzb

    Viestejä:
    52
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Tää on kyllä jotenkin kustu myös. Eilen pari hyvää peliä alle niin seuraavaks pääsikin premade raiskattavaks oikein kunnolla. Itsellä ei ole tapana jättää pelejä kesken. Tässä tosiaan tulee hyviä tasaisia mähinöitä liian harvoin.
     
  31. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kukas nyt on itkenyt aivottoman juoksun puuttumisesta?

    Sitä paitsi noilla luettelemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä SBMM:n kanssa. Ja ainahan codeissa on ollut vähintään speksitasolla jonkinlainen balansointi, mutta käytännössä se ei ole kuitenkaan toiminut erityisen hyvin. Nyt olivat kuitenkin kämmänneet ihan uudella tasolla ja lisänneet balansointilogiikan, joka perustuu pelkästään edellisen erän tulokseen ja sitä on mahdollista käyttää hyväksi. Kyllä se varmasti korjataan jossakin vaiheessa, mutta se jää nähtäväksi millä tavalla.
     
  32. Lihaliemi

    Lihaliemi

    Viestejä:
    203
    Rekisteröitynyt:
    06.08.2017
    Hyvin optimoitu peli kun pyörii minun ser R9 390 näytönohjaimella 50 - 60 fps 1440p high. Muu rauta on kyllä ajan tasalla. 3600 ja x570 strix
    Hyvältä maistuu kampanja, niinkuin aina on minulle maistunut. Saas nähdä miten mp sitten maistuu. Se ei ole maistunut moneen sukupolveen. MW3 tullut viimeksi hakattua tosissaan.
     
  33. teuvo

    teuvo

    Viestejä:
    391
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Minkä vuoksi Crash 24/7 lähti ja Shoot House 24/7 tuli takaisin? Löytyykö Crash kuitenkin map-listalta jos pelaa "Quick play" kautta?
     
  34. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    580
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
    Löytyy se. Se lähti, koska Shoot House on pelin ylivoimaisesti pelatuin mappi.
     
    teuvo tykkää tästä.
  35. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep. Eiköhän toi oo ihan puhtaasti sitä, että annetaan mitä kansa haluaa. Muutenkin Playlist muutoksia tulee aina kun tarvii johonkin pelimuotoon tms saada enemmän väkeä.
     
  36. Köntsä-Ana

    Köntsä-Ana

    Viestejä:
    104
    Rekisteröitynyt:
    26.06.2017
    Crash on loppupeleissä melko pökäle.
     
  37. TML

    TML Tukijäsen

    Viestejä:
    2 050
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tosin Gunfight "playlist" muutoksessa ei tainnut olla tästä kyse, kun ymmärtääkseni pelimuoto on erittäin suosittu.
    Kunhan vaan tunkivat sen ihan erilaisen OSP:n sinne sekaan. Ilmeisesti Docks on aina se OSP (nosta aseet maasta), ainakin näin oli viime lauantaina.
    Parasta että tuota ei mainita missään patch notes, lukee vaan että Docks lisättiin takaisin Gunfight kiertoon. Turha kai maininta että pelimuoto on hyvin erilainen. :darra:

    Noh, onneksi pelissä ei taida saada keppiä siitä että lähtee lobbystä. Voi aina lähteä menemään jos tulee tuo Docks.
     
  38. Jaytan

    Jaytan

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    16.02.2018
    Osaisko joku heittää noobille parhaat aseet joka classille? :cool:
     
  39. sawataqe

    sawataqe

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    15.12.2016
    Markmanship = mk2
    Sniper = ax50 lähelle, midrange ~ HDR sitten kauemmalle sniputellessa parhaita
    smg = aug
    rifle = m4 oikealla balansoimisella lähelle ja kauaks ylivoimaisesti paras.
    Pistooli = snakeshot, dessu
     
    Jaytan tykkää tästä.
  40. pettma

    pettma

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    22.12.2016
    jotain tämän pelin moninpelissä on tehty todella hienosti, sillä tämän jälkeen muissa pvp-peleissä, esim gears5, bfV, vihun tiputtaminen ei tunnu oikein miltään. En oikein tiedä mikä se on, enkä sitä ole yrittänyt sen kummemmin analysoidakaan, mutta tässä pelissä saa erittäin tuntuvan palautteen vastustajan eliminoimisesta.
     
    ilahama, kurwaslobo ja Paapaa tykkäävät tästä.
  41. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    580
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
    Olen itse eri mieltä muutamasta näistä.

    SMG: MP5 on ylivoimaisesti paras, ei mikään muu SMG pääse lähellekkään tappoajassa ja ainoat aseet koko pelissä mitkä pääsee lähelle on M4A1 ja Ram-7. MP5:sella jyrää kaikki muut sarjatuliaseet aina keskikauas asti, kunhan ampuu rintaan tai päähän vihuja. 10mm lippaalla vielä paremmin keskimatkalle/pitkälle matkalle. Suosittelen 10mm lippaalle tosin muzzle brakea ja commandogrippiä yhdessä rekyylin kuriin saamiseksi. Normi 9mm kudeilla pelkkä commandogrip, loput ADS+speed ja sleight of hand tai jos haluaa laaseripyssyn niin muzzle brake ja merc/ranger foregrip.

    Assault rifle: RAM-7 on paras tällä hetkellä, tappaa nopeammin kuin M4A1, tai mikään muu AR pelissä. Ainoana miinuksena rekyyli, jota pitää osata kontrolloida. M4A1 on about yhtä hyvä, koska pienempi rekyyli.

    Haulikot: 725 jyrää edelleen ja R9 on myös kova.

    Pistoolit: Desert Eagle ja aivan iholla 357 magnumi, kunhan siihen grindaa snakeshotin, snakeshot nerffattiin tosin, jotenka esim. Ground warissa dessu yleensä on parempi.
     
    Jaytan tykkää tästä.
  42. Jaytan

    Jaytan

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    16.02.2018
    Mites vaikuttaako äänenvaimennin siihen miten näkyy tutkassa muille?
     
  43. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    2 161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vaikuttaa ainakin patch notejen mukaan.
     
    Jaytan tykkää tästä.
  44. Vallux

    Vallux

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Mä oon pelannut tota hardcorea nyt tässä viikon päivät ja yleisesti ottaen on kyllä ollut paljon mielekkäämpää tekemistä kun saa pelata oikeastaan mitä asetta haluaa. Toki tässäkin samat ongelmat. Mekaanisesti tosi kiva peli ja pyssyttely on hauskaa mutta ihmiset ovat aivan pasketta, omassa ja vihollisten joukkueessa.
     
  45. Maki-Taaki

    Maki-Taaki

    Viestejä:
    281
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eipä ole itse tullut näitä hardcore pelejä pelattua mutta täytyy varmaan kokeilla niitäkin. Varsinkin kun tuo pistooleiden levelaus kiinnostaisi kovasti mutta noissa core muodoissa jää aika pahasti jalkoihin. En ole ainakaan vielä alkanut mitään makroa rakentamaan, että saisi kunnon ROF:n pistooleihin :D
     
  46. Vallux

    Vallux

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Jep. Pistooleja mäkin olen levuttanut tuossa. Toki matkalla jää edelleen kakkoseksi isoille pyssyille mutta esimerkiksi sisätiloissa ihan toimiva ratkaisu. Eikä tarvitse edes olla mikään revolveri tai dessu, ne pienemmätkin kaliperit toimivat varsin hyvin.
     
  47. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Aika hyvä analyysi, joskaan Spec-opsia en ole testannut:

    [​IMG]
     
    Persojet tykkää tästä.
  48. Jaytan

    Jaytan

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    16.02.2018
    Onko tässä väliä millä grafiikka asetuksilla pelaa jos näkyvyyttä ajattelee, savut yms efektit?
     
  49. jare77

    jare77

    Viestejä:
    55
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2017
    Tuli sitten hommattua tämä bäfän tilalle ja onhan tämä huomattavasti hauskempaa menoa kuin bäfä. Ukot tippuu jo normipuolella kroppaosumista ja hc-pelit on kyllä nannaa tällaiselle huonommalle tähtääjälle. Ainoa mikä tuossa pelissä risoo on tuo camppereiden määrä. Mutta ehkä tuokin vielä muuttuu iloksi kun alkaa oppimaan karttoja ulkoa ja muistamaan ne pahimmat camppi-paikat. Tehtävien monipuolisuus on kyllä iso plussa, ei ole kokoajan samaa tapa 10 vihollista lipulle jne. Harmittaa kun ei tullut ostettua heti julkkarissa, Olisi tuhlannut kuukauden vähemmän elämästä bäfän bugien kanssa. Pakko sanoa loppuun että en muista milloin olisi jonkun pelin uninstalloiminen tuntunut niin hyvältä kuin tänään kun Battlelfield V lähti ajasta ikuisuuteen.
     
    kurwaslobo tykkää tästä.
  50. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    7 261
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kämppiminen on ollut perinteisesti lähinnä juuri HC:n ongelma. Normimatseissa sitä ei juurikaan tapaa, kun killcam paljastaa ampujan sijainnin ja mapit ovat niin pieniä, että kämpperin voi käydä listimässä saman tien.