Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Miten ihmeessä sitä pystyttiin esim cod nelosta pelaamaan aikoinaan.
Valittiin servu, joinattiin sinne. Joko tuli tukkaan tai ei.
En ymmärrä mikä tuossa oli niin väärin että piti mennä kusemaan?
 
Miten ihmeessä sitä pystyttiin esim cod nelosta pelaamaan aikoinaan.
Valittiin servu, joinattiin sinne. Joko tuli tukkaan tai ei.
En ymmärrä mikä tuossa oli niin väärin että piti mennä kusemaan?
Jep. Tehtäisiin joko kunnolla tai antaisi kokonaan olla asian.
 
SBMM:n idea on tietenkin, että pelaajat olisivat suunnilleen saman tasoisia joka matsissa. Vaan jos ja kun koodaajilla on korvien välissä pelkkää sahajauhoa, niin lopputulos on tällainen.

Kuka edes haluaa hikoilla tossa pelissä kun pelaa ns itseään vastaa
SBMM olisi ihan ok järkevästi toteutettuna, mutta ilmeisesti viimeisimmän päivityksen myötä (ainakin konsoleilla) peli huomioi vain edellisen erän ja päättää sillä perusteella seuraavan pelin osallistujat. Hassaat siis yhden matsin kuolemalla useita kertoja ilman tappoja, niin seuraavassa matsissa pääset räiskimään aloittelijoita ja muuta ykköslevelin porukkaa vastaan. Wau!



Kyllä tuon pitäisi perustua vain ja ainoastaan yhteyteen eikä muuhun. En tajua tätä nykypäivän kädestä pitämistä.
 
Jotenkin vaikea kuvitella, että porukka joka ei koe alun turparallia vaivan arvoiseksi jaksaa pelata pitkään vaikka miten helpotetaan.
Ei se nyt ihan niinkään mene. Kaikki eivät koskaan kehity huippupelaajiksi ja siihen voi olla vaikka mitä syitä ajankäytöstä fyysisiin rajoituksiin jne. Ja jos joutuu koko ajan ottamaan pataan 6-0, niin eihän se hauskaa ole ja siinä toimiva SBMM juuri olisi tarpeen.

Edit.
Jos haluaa että nettipelissä ei ole mitään balansointia, niin se on melkein sama asia kuin vaatisi että jossakin lätkässä NHL-joukkueet pelaisivat farmiväkeä vastaan. Sellainen ei varmasti ole hauskaa kenellekään, joten miksi se olisi hauskaa nettipelissä?
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei pärjää niin sitten tämä peli ei ole häntä varten. Fortineä vaan.
No onpas siellä kovin tiukkapipoinen ja ylimielinen asenne. Tuollainen näkemys on mielestäni ihan yhtä haitallinen, kuin tekijöiden kykenemättömyys nähdä näiden toiseen suuntaan kallellaan olevien päätösten miinuspuolia.

Millä tavalla se on sinulta tai keneltäkään muulta pois, jos suurempi joukko pelaajia pystyy pitämään hauskaa pelatessa? Hauskuuden vuoksihan näitä pelejä kuitenkin pääosin pelataan. Kurttuotsainen kilpapelaaminen on marginaalissa kokonaisuutta ajatellen.
 
Vois melkein kysyä, että mikä SBMM? Joka lobbyhan tässä on täynnä aivottomia "maantiekiitäjiä". Crosshair placement on kohti keskivartaloa, nurkan taakse ja choke pointtejen läpi juostaan täysiä, kranaatit heitetään umpimähkään yms. tyhmää.

Pelaa esim. Hardpointtia tai Headuarteria ja käyttää savua ja miinoja choke pointteihin, niin voittaa lähes joka pelin. Pre aim, shoulder peaks, stunit ja valot toimii myös hyvin objectivea hallussapitäviin... Perkit vielä siten, että UAV ja killstreakit ei nää + aseeseen silencer, niin vielä parempi, kun ilman punaista pistettä minimapissa tässä ilmeisesti muuttuu näkymättömäksi.

Hauska kun ensin itketään kuinka Codi on joka vuosi samallaista ADHD -juoksua ja sitten myöhemmin kuinka ei voidakaan enää juosta aivottomana.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä jotenkin kustu myös. Eilen pari hyvää peliä alle niin seuraavaks pääsikin premade raiskattavaks oikein kunnolla. Itsellä ei ole tapana jättää pelejä kesken. Tässä tosiaan tulee hyviä tasaisia mähinöitä liian harvoin.
 
Vois melkein kysyä, että mikä SBMM? Joka lobbyhan tässä on täynnä aivottomia "maantiekiitäjiä". Crosshair placement on kohti keskivartaloa, nurkan taakse ja choke pointtejen läpi juostaan täysiä, kranaatit heitetään umpimähkään yms. tyhmää.

Pelaa esim. Hardpointtia tai Headuarteria ja käyttää savua ja miinoja choke pointteihin, niin voittaa lähes joka pelin. Pre aim, shoulder peaks, stunit ja valot toimii myös hyvin objectivea hallussapitäviin... Perkit vielä siten, että UAV ja killstreakit ei nää + aseeseen silencer, niin vielä parempi, kun ilman punaista pistettä minimapissa tässä ilmeisesti muuttuu näkymättömäksi.

Hauska kun ensin itketään kuinka Codi on joka vuosi samallaista ADHD -juoksua ja sitten myöhemmin kuinka ei voidakaan enää juosta aivottomana.
Kukas nyt on itkenyt aivottoman juoksun puuttumisesta?

Sitä paitsi noilla luettelemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä SBMM:n kanssa. Ja ainahan codeissa on ollut vähintään speksitasolla jonkinlainen balansointi, mutta käytännössä se ei ole kuitenkaan toiminut erityisen hyvin. Nyt olivat kuitenkin kämmänneet ihan uudella tasolla ja lisänneet balansointilogiikan, joka perustuu pelkästään edellisen erän tulokseen ja sitä on mahdollista käyttää hyväksi. Kyllä se varmasti korjataan jossakin vaiheessa, mutta se jää nähtäväksi millä tavalla.
 
Hyvin optimoitu peli kun pyörii minun ser R9 390 näytönohjaimella 50 - 60 fps 1440p high. Muu rauta on kyllä ajan tasalla. 3600 ja x570 strix
Hyvältä maistuu kampanja, niinkuin aina on minulle maistunut. Saas nähdä miten mp sitten maistuu. Se ei ole maistunut moneen sukupolveen. MW3 tullut viimeksi hakattua tosissaan.
 
Minkä vuoksi Crash 24/7 lähti ja Shoot House 24/7 tuli takaisin? Löytyykö Crash kuitenkin map-listalta jos pelaa "Quick play" kautta?
 
Jep. Eiköhän toi oo ihan puhtaasti sitä, että annetaan mitä kansa haluaa. Muutenkin Playlist muutoksia tulee aina kun tarvii johonkin pelimuotoon tms saada enemmän väkeä.
 
Muutenkin Playlist muutoksia tulee aina kun tarvii johonkin pelimuotoon tms saada enemmän väkeä.
Tosin Gunfight "playlist" muutoksessa ei tainnut olla tästä kyse, kun ymmärtääkseni pelimuoto on erittäin suosittu.
Kunhan vaan tunkivat sen ihan erilaisen OSP:n sinne sekaan. Ilmeisesti Docks on aina se OSP (nosta aseet maasta), ainakin näin oli viime lauantaina.
Parasta että tuota ei mainita missään patch notes, lukee vaan että Docks lisättiin takaisin Gunfight kiertoon. Turha kai maininta että pelimuoto on hyvin erilainen. :darra:

Noh, onneksi pelissä ei taida saada keppiä siitä että lähtee lobbystä. Voi aina lähteä menemään jos tulee tuo Docks.
 
Osaisko joku heittää noobille parhaat aseet joka classille? :cool:

Markmanship = mk2
Sniper = ax50 lähelle, midrange ~ HDR sitten kauemmalle sniputellessa parhaita
smg = aug
rifle = m4 oikealla balansoimisella lähelle ja kauaks ylivoimaisesti paras.
Pistooli = snakeshot, dessu
 
jotain tämän pelin moninpelissä on tehty todella hienosti, sillä tämän jälkeen muissa pvp-peleissä, esim gears5, bfV, vihun tiputtaminen ei tunnu oikein miltään. En oikein tiedä mikä se on, enkä sitä ole yrittänyt sen kummemmin analysoidakaan, mutta tässä pelissä saa erittäin tuntuvan palautteen vastustajan eliminoimisesta.
 
Markmanship = mk2
Sniper = ax50 lähelle, midrange ~ HDR sitten kauemmalle sniputellessa parhaita
smg = aug
rifle = m4 oikealla balansoimisella lähelle ja kauaks ylivoimaisesti paras.
Pistooli = snakeshot, dessu

Olen itse eri mieltä muutamasta näistä.

SMG: MP5 on ylivoimaisesti paras, ei mikään muu SMG pääse lähellekkään tappoajassa ja ainoat aseet koko pelissä mitkä pääsee lähelle on M4A1 ja Ram-7. MP5:sella jyrää kaikki muut sarjatuliaseet aina keskikauas asti, kunhan ampuu rintaan tai päähän vihuja. 10mm lippaalla vielä paremmin keskimatkalle/pitkälle matkalle. Suosittelen 10mm lippaalle tosin muzzle brakea ja commandogrippiä yhdessä rekyylin kuriin saamiseksi. Normi 9mm kudeilla pelkkä commandogrip, loput ADS+speed ja sleight of hand tai jos haluaa laaseripyssyn niin muzzle brake ja merc/ranger foregrip.

Assault rifle: RAM-7 on paras tällä hetkellä, tappaa nopeammin kuin M4A1, tai mikään muu AR pelissä. Ainoana miinuksena rekyyli, jota pitää osata kontrolloida. M4A1 on about yhtä hyvä, koska pienempi rekyyli.

Haulikot: 725 jyrää edelleen ja R9 on myös kova.

Pistoolit: Desert Eagle ja aivan iholla 357 magnumi, kunhan siihen grindaa snakeshotin, snakeshot nerffattiin tosin, jotenka esim. Ground warissa dessu yleensä on parempi.
 
Mä oon pelannut tota hardcorea nyt tässä viikon päivät ja yleisesti ottaen on kyllä ollut paljon mielekkäämpää tekemistä kun saa pelata oikeastaan mitä asetta haluaa. Toki tässäkin samat ongelmat. Mekaanisesti tosi kiva peli ja pyssyttely on hauskaa mutta ihmiset ovat aivan pasketta, omassa ja vihollisten joukkueessa.
 
Mä oon pelannut tota hardcorea nyt tässä viikon päivät ja yleisesti ottaen on kyllä ollut paljon mielekkäämpää tekemistä kun saa pelata oikeastaan mitä asetta haluaa.
Eipä ole itse tullut näitä hardcore pelejä pelattua mutta täytyy varmaan kokeilla niitäkin. Varsinkin kun tuo pistooleiden levelaus kiinnostaisi kovasti mutta noissa core muodoissa jää aika pahasti jalkoihin. En ole ainakaan vielä alkanut mitään makroa rakentamaan, että saisi kunnon ROF:n pistooleihin :D
 
Eipä ole itse tullut näitä hardcore pelejä pelattua mutta täytyy varmaan kokeilla niitäkin. Varsinkin kun tuo pistooleiden levelaus kiinnostaisi kovasti mutta noissa core muodoissa jää aika pahasti jalkoihin. En ole ainakaan vielä alkanut mitään makroa rakentamaan, että saisi kunnon ROF:n pistooleihin :D

Jep. Pistooleja mäkin olen levuttanut tuossa. Toki matkalla jää edelleen kakkoseksi isoille pyssyille mutta esimerkiksi sisätiloissa ihan toimiva ratkaisu. Eikä tarvitse edes olla mikään revolveri tai dessu, ne pienemmätkin kaliperit toimivat varsin hyvin.
 
Aika hyvä analyysi, joskaan Spec-opsia en ole testannut:

jVdxqVg.png
 
Onko tässä väliä millä grafiikka asetuksilla pelaa jos näkyvyyttä ajattelee, savut yms efektit?
 
Tuli sitten hommattua tämä bäfän tilalle ja onhan tämä huomattavasti hauskempaa menoa kuin bäfä. Ukot tippuu jo normipuolella kroppaosumista ja hc-pelit on kyllä nannaa tällaiselle huonommalle tähtääjälle. Ainoa mikä tuossa pelissä risoo on tuo camppereiden määrä. Mutta ehkä tuokin vielä muuttuu iloksi kun alkaa oppimaan karttoja ulkoa ja muistamaan ne pahimmat camppi-paikat. Tehtävien monipuolisuus on kyllä iso plussa, ei ole kokoajan samaa tapa 10 vihollista lipulle jne. Harmittaa kun ei tullut ostettua heti julkkarissa, Olisi tuhlannut kuukauden vähemmän elämästä bäfän bugien kanssa. Pakko sanoa loppuun että en muista milloin olisi jonkun pelin uninstalloiminen tuntunut niin hyvältä kuin tänään kun Battlelfield V lähti ajasta ikuisuuteen.
 
Tuli sitten hommattua tämä bäfän tilalle ja onhan tämä huomattavasti hauskempaa menoa kuin bäfä. Ukot tippuu jo normipuolella kroppaosumista ja hc-pelit on kyllä nannaa tällaiselle huonommalle tähtääjälle. Ainoa mikä tuossa pelissä risoo on tuo camppereiden määrä. Mutta ehkä tuokin vielä muuttuu iloksi kun alkaa oppimaan karttoja ulkoa ja muistamaan ne pahimmat camppi-paikat. Tehtävien monipuolisuus on kyllä iso plussa, ei ole kokoajan samaa tapa 10 vihollista lipulle jne. Harmittaa kun ei tullut ostettua heti julkkarissa, Olisi tuhlannut kuukauden vähemmän elämästä bäfän bugien kanssa. Pakko sanoa loppuun että en muista milloin olisi jonkun pelin uninstalloiminen tuntunut niin hyvältä kuin tänään kun Battlelfield V lähti ajasta ikuisuuteen.
Kämppiminen on ollut perinteisesti lähinnä juuri HC:n ongelma. Normimatseissa sitä ei juurikaan tapaa, kun killcam paljastaa ampujan sijainnin ja mapit ovat niin pieniä, että kämpperin voi käydä listimässä saman tien.
 
Kämppiminen on ollut perinteisesti lähinnä juuri HC:n ongelma. Normimatseissa sitä ei juurikaan tapaa, kun killcam paljastaa ampujan sijainnin ja mapit ovat niin pieniä, että kämpperin voi käydä listimässä saman tien.

Okei eli mentävä sinne normipuolelle, kiitos vinkistä.
 
Voi kun osaisi pelata. Tuntuu tulevan vastaan vaan lvl 55+ kokovitun ajan. Ei tässä oikein pysy perässä. Viimeiset 10 matsia ja hauskuus on ollut aika kaukana. Kerkesinkin kaikki 8 tuntia pelata moninpelia kun taitaa jäädä tähän :D

Eipä tässä osaavillakaan niin hauskaa ole. Pienissä moodeissa sbmm (skill-based matchmaking), niin se on jatkuvasti pakko vetää "täysillä" ja GW:ssä taas on joka matsissa täysin epätasaväkiset tiimit (ja oon ite varma, että siinäkin on löysä sbmm käytössä) ja peli on käytännössä pysähtynyttä, kun kaikki haluu vaan camppia itelleen hurjat kd-ratiot.
 
Eipä tässä osaavillakaan niin hauskaa ole. Pienissä moodeissa sbmm (skill-based matchmaking), niin se on jatkuvasti pakko vetää "täysillä" ja GW:ssä taas on joka matsissa täysin epätasaväkiset tiimit (ja oon ite varma, että siinäkin on löysä sbmm käytössä) ja peli on käytännössä pysähtynyttä, kun kaikki haluu vaan camppia itelleen hurjat kd-ratiot.

K/D on fps-pelien syöpä pelimuodoissa joissa tarkoitus olisi pelata objektia. Juuri äsken cod:ssä sai todistaa search & destroyssa miten oli tiimissä yksi elossa, parinkymmenen metrin päässä pommista mikä piti purkaa niin hän antoi kellon käydä loppuun ja hävisimme koska hän ei edes yrittänyt purkaa pommia koska olisi todennäköisesti kuollut ja se virtuaalipippeli olisi ottanut osuman siitä kuolemasta.
 
K/D on fps-pelien syöpä pelimuodoissa joissa tarkoitus olisi pelata objektia. Juuri äsken cod:ssä sai todistaa search & destroyssa miten oli tiimissä yksi elossa, parinkymmenen metrin päässä pommista mikä piti purkaa niin hän antoi kellon käydä loppuun ja hävisimme koska hän ei edes yrittänyt purkaa pommia koska olisi todennäköisesti kuollut ja se virtuaalipippeli olisi ottanut osuman siitä kuolemasta.

Saisi tulla niin että k/d näkyy ja tallentuu ainoastaan perus deatmatch tai free for all.
 
Itellä nous kd 0.5 averagen päälle kun rupesin streakkejä jälestämään muilla aseilla.

oli jotain 1.3 kun snipulla sun muilla pilipali vehkeillä rushin menemään, varmaan ois 2-4 kd jos nyt tuosta mitättömästä statsista välittäisin.

10k+ tappoa snipu rushilla gw:ssä ei nyt kovin kummosta saa, mutta helkkarin hauskaa.
 
Pelaan nykyää pelkkää dominationia ja yleensä kilvellä yritän pitää b:tä. K/d jotain 0.9 mut w/l 1.9

Välillä tulee lämmin olo kun jotkut randomit kässää mitä teen ni rupee seuraa mua ku hai laivaaa ja auttaa.
 
Saisi tulla niin että k/d näkyy ja tallentuu ainoastaan perus deatmatch tai free for all.
Itse olin tyytyväinen että nuo kartat sun muut tulee ilmaiseksi ja kosmeettisia parannuksia voi ostaa jos haluaa (itsellä ei tarvetta). Mutta tähän K/D liittyen sen saa näkyviin ostamalla Mother Russia Bundlen jossa on kello, joka sitten avaa tämän näkymän. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :rofl::facepalm: Niin ja hintaa on joku 20$...
 
Ei tämä tosiaan ole ihan yhtä hauskaa kuin betassa, kun ei tullut lähettyä samalta viivalta muiden kanssa. Ei muuta vikaa, kuin että aloittelijan elämä on erittäin lyhyt varttuneiden +60 kovassa seurassa. En tiedä onko se hyvä asia sitten, että pelit vaihtelevat melko lailla tässä: yksi matsi vedetään turtleseja vastaan, toinen on sinkohippaa, kolmannessa paetaan haulikkomurhaajaa, joskus etsitään kadonneita camppereitä, jne. Yhdistävä tekijä kaikissa objektipohjainen pelimuoto, jossa kaikki pelaa miestä. Ero TDM/CA/HQ/jne muotojen välillä on tosiaan hiuksenhieno: sattuma. Yksi kymmenestä matsista on oikeasti hauska, jossa kumpikin osapuoli yrittää viimeiseen asti objektia ja jossa ei tule saman tien RPG ohjuspatteristosta naamaan. Ei ole kyllä avautunut vielä, onko tuo SBMM sattuman vai ohjelmoinnin tulosta.
 
Just näin. Pahin kämppäys CoD ikinä, toisaalta myös yksi parhaista. Pienillä säädöillä olis huippu.

Pelaan lähinnä Shoot housea ja siellä ei kyllä kämpitä juuri lainkaan. Todella nopeatempoista ja aktiivista pelaamista. Siellä ei voi oikein linnoittautua piiloon kämppimään.
 
Kyllä oman kokemuksen mukaan Shoot Housessakin kämpitään, se on sitten eri asia pystyykö sitä kuolematta pitkään tekemään. Silti, samat jannut ne palaa tekemään samaa asiaa vaikka kuinka kuolevat.
Suosituimmat lienee olla joko laidoissa tai keskellä sen hetken "omaa spawnia" eli kartan päätyä. Keskellä snipun kanssa sen seinän yli, tai sitten siinä avoimemmassa laidassa snipu/lmg kanssa.
Sitten siellä sumpummassa laidassa näkee semmosia sankareita jotka makaa tai on vaan paikallaan haulikko pystyssä. Claymore vielä varmuudeksi kaverina.
Toki ne saa sieltä hoidettua tai vältettyä.

Viehätystä en ymmärrä, mutta hupinsa kaikilla ja se niille suotakoon. :D
 
Pelaan lähinnä Shoot housea ja siellä ei kyllä kämpitä juuri lainkaan. Todella nopeatempoista ja aktiivista pelaamista. Siellä ei voi oikein linnoittautua piiloon kämppimään.

Shoot housessa tosiaan vähiten kämpitään, ja tämän version ”nuketown”. Muissa kentissä erijuttu, mutta ompahan sniperille käyttöä. Edellisessä sillä ei tehnyt juuri mitään.
 
Mitähän tässä tapahtuu? Asentelin eilen ja homma pelitti ihan hyvin. Tänään uudestaan tulille ja hiiri nykii aivan helvetisti ja ping 150-200. Ja tilanne koskettaa vain tätä peliä. Olen toki uusi näille Modern Warfaren oikuille, mutta eipä ole tällaista tullut hetkeen eteen.
 
Mitähän tässä tapahtuu? Asentelin eilen ja homma pelitti ihan hyvin. Tänään uudestaan tulille ja hiiri nykii aivan helvetisti ja ping 150-200. Ja tilanne koskettaa vain tätä peliä. Olen toki uusi näille Modern Warfaren oikuille, mutta eipä ole tällaista tullut hetkeen eteen.

Annoit alkuvalikossa asentaa shaderit, jos siellä oli asiasta notifikaatio?
 
Tietääkö ketään miten nuo blueprintit poistetaan aseesta? Sain nyt sen aavikko mp5 ja koitin sitä, se on sen hiekan värinen. Noh armorystä saa kyllä resetoitua kaikki hilut mutta se on edelleen sen hiekan värinen.
 
Tietääkö ketään miten nuo blueprintit poistetaan aseesta? Sain nyt sen aavikko mp5 ja koitin sitä, se on sen hiekan värinen. Noh armorystä saa kyllä resetoitua kaikki hilut mutta se on edelleen sen hiekan värinen.
Väriä saat vaihdettua kun meet aseen kohdalta Edit ja valkkaa sen customise välilehden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 926
Viestejä
4 482 962
Jäsenet
74 033
Uusin jäsen
AuthenticNaabi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom