Aion irtisanoa tilauksen, kun olen kaikki haluamani katsonut ja jos joskus tulee pakottava tarve palata asiakkaaksi, otan Telian kautta tilauksen ilman mainoksia 8,95 hintaan. Telialta tulee Britbox samalla mukaan, niin ei se ihan paha ole, vaikka harmittaakin nyt tämä pelleily.
Sama aie minulla, kunhan C-more sammuu (marraskuun lopussa) irtisanon tilauksen. Viimeisin vastaus sähköpostiin oli suoraan "hv asiakas" -pelikirjasta:
mtv:n asiakaspalvelu sanoi:
Ja koska tosiaan tilauksesi hallinta (eli muutokset siihen ja laskutusasiat)
hoituvat Telian kautta, emme voi tehdä muutoksia tilauksesi hintaan,
sisältöön tai kestoonkaan. Telia ei tietenkään vastaa palvelun
sisällöstä, vaan ainoastaan tilauksen hallinnasta. Jos et ole tyytyväinen,
voit joko vaihtaa tuotteen tai irtisanoa sen, sillä järjestelmäteknisesti
meillä ei ole muuta vaihtoehtoa asian ratkaisemiseen.
Tähän kokonaisuuteenhan on ainakin kaksi (minun mielestäni) asiakasta oikein kohtelevaa ratkaisua. A) MTV avaa minulle uuden tilauksen (ilman Teliaa välikätenä), jonka sisältö on se "mainokseton vaihtoehto" ja hintana alennettu hinta 6,95/kk, joka oli aikaisemman tilaukseni hinta. Samalla irtisanon tilaukseni Telian kautta. B) Telia upgradeaa tilaukseni mainoksettomaksi (norm. hinta tuo mainitsemasi 8,95/kk) alennetulla hinnalla 6,95/kk.
Joka tapauksessa, kukaan ei siis halua kantaa vastuuta surkeasti harhaanjohtavasta tiedottamisesta. Kuluttajaneuvontaan lienee turha soittaa, koska kuten MTV itse sanoo, "Käyttöehtojemme mukaisesti MTV Oy
kehittää Palvelua jatkuvasti ja sillä on oikeus muuttaa Palvelua ja sen sisältöä osana normaalia toimintaansa parhaaksi katsomallaan tavalla ja aikoina. Tällä hetkellä tilanne on siis sisältöoikeussopimusten puitteissa tämä, että emme voi MTV Katsomossa näyttää osaa sarjoista ja elokuvista mainoksellisen tuotteen tilaajille, joten olemme käyttäneet oikeuttamme muuttaa palvelua ja sen sisältöä."
Toki, voisin ehkä mennä sillä kulmalla, että minulla on sopimus Telian kanssa, Telia on myyvä osapuoli, joten reklamoisin Telialle. Mutta en taida jaksaa. Tulos on todennäköisesti hyvin epävarma ja lisäksi olen muutenkin jo harkinnut C-moren lopettamista.