Battlefield V

Itsellä tuli äsken kolmen Conquest session aikana suurin osa kuolemista konekivääreistä eli niistä voisi tehdä lähes hyödyttömiä. Mielipiteitä on monia eli kumpi meistä on oikeassa ja kumpi väärässä?
Kaikki aseet pitää kieltää. Taistella voi lentosuukoin ja kukkasinkin. Peace. :cool:

Ihan hyvin tässä vois olla moodi, jossa kimpassa rakennetaan kylää ja viljellään maata. Vaikka sodan jälkeiseen aikaan sijoittuva. Väkivalta on tyhmää.
 
Ilmenikös Nvidian korteilla pelaavilla ongelmia uusimman 417.35 ajuripäivityksen jälkeen? Itselläni peli ei suostu lähtemään enää käyntiin... Tätä ongelmaa näkyy olevan myöskin osalla Redditin käyttäjistä. Kannattaa olla varovainen uusimman päivityksen kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Vähän pelkäsinkin että DICE taipuu... Kerrankin olisi ollut mahdollista saada sotapeli jolla on laaja käyttäjäkunta ja jonka olisi mahdollista nostaa miljoonien pelaajien taitotasoa. Sitten nuo tahvot ennemmin pilaavat oman pelisuunnitelmansa kuin oikeasti pyrkisivät kehittämään pelaajia.

Tosin pelaajia tästäkin saa syyttää, onnettomat autofellaatiota harrastavat paskat kun eivät osaa pelata vaan kaikki pitää pureskella valmiiksi ettei vain joutuisi edes vähän pois mukavuusalueeltaan. Blizzard tämän kasualisaation aloitti, kaikki loikkasivat kelkkaan kun näkivät että se läski Homo-Pertti vaikka maksaa jos se helpottaa omaa peliään.


Ja auta armias kun Westiet sun muut haluavat Medicistä käytännössä muutaman viime pelin Assaultin (eli aivan perseestä, parhaat pyssyt ties mille matkalle ja osaavat parantaakin jopa). Puoliautomaatteja ja karbiineja vinkuvat, kun eivät tajua että ei sillä saatanan medicillä jäädä taistelemaan keskipitkälle matkalle vaan silloin vaihdetaan paikkaa. Vaikka kuinka hyviä pelaajia olisivat niin osaavat olla aika helvetin tyhmiä myös. Meinaan joku Gewehr on parempi pitkällä matkalla kuin sniput, kolme nopeaa laukausta pudottaa kenet vain ja kun bullet dropit sun muut Reconin peluuta haittaavat eivät ole tiellä eikä tule edes mitään heijastuksia tähtäimestä (miksi pirussa ei tule jos Reconin 3x tulee, sama helvetin tähtäin se on kuin Reconin pyssyissä ja ihan yhtä hyvä).

Pitänee mennä nukkumaan, pistää vihaksi taas.
 
DICEn kannattaisi paketoida näihin peleihin valmiiksi balansoituja klassikkokarttoja päivitetyin assetein. Esim. Strike at Karkand ja Wake Island mukaan, ja tällä hetkellä vähemmän pelaavilla työssäkäyvillä casuaaleillakin olisi hauskaa alusta saakka. Ei voi olettaa kaikkien haluavan grindata sitä 5-10h alle minkä jälkeen kartat ovat jo vähän tuttuja. Puhumattakaan siitä, että nuo vanhat kartat toimivat vuosien päivitysten takia ihan eri tapaan kuin suuri osa uusista kikkareista.
 
Mitenkään nyt ottamatta sen enempää kantaa snipuihin ja kk miehiin niin olisihan se pelissä fiksumpaa että tiimissä olisi tietyt kiintiöt sen sijaan että kaikki saa heti ne omat suosikkinsa. Vaikka sitten pelimuotona vaan.

Maku mennyt koko peliin kun aukeammat mapit täynnä makailevia snipuja.
 
Pelasin pari peliä breakoutia medic hahmolla ja kyllä tuon huomaa että TTK on muuttunut, eikä parempaan suuntaan.

Tykkään pelata agressiivisesti ja muutoksen vuoksi on pakko vaihtaa pelityyliä ja pyrkiä ampumaan vihollisia piilosta, koska 1 vs 1 tilanteissa tulet aina häviämään oikeastaan kaikille.

Myös jos pääset vaikka 4 vihollisen selkään, tulet saamaan suurimalla todennäköisyydellä ainoastaan yhden heistä alas, koska tuntuu että puolet lippaassa olevista luodeista on vaahtokarkkeja.
 
Ei kyllä kasetti kestä pelata yksin.

Siinä kartassa missä on se iso silta siinä keskellä ni omat on kaikki siellä sillalla ja viholliset valtaa muut paikat.

Kolmella pelaajalla pystyy pelaamaan toista joukkuetta vastaan, mutta yksin se ei oikeen toimi.

edit: toinen mitä en ymmärrä tässä(kään) on, että miks porukka valtaa jonkun paikan ja sit lähtee pois sieltä vaikka siellä on vielä vihollisia?

Veikkaisin että kun pisteet lakkaa juoksemasta niin sen jälkeen alkaa juoksu toiselle lipulle. Tässä pelissä voittaisi joka rundin jos olisi sellainen tiimi että jokainen squadi pitäisi yhtä lippua hallussaan mutta ei tule toteutumaan ikimaailmassa.
 
Mitenkään nyt ottamatta sen enempää kantaa snipuihin ja kk miehiin niin olisihan se pelissä fiksumpaa että tiimissä olisi tietyt kiintiöt sen sijaan että kaikki saa heti ne omat suosikkinsa. Vaikka sitten pelimuotona vaan.

Maku mennyt koko peliin kun aukeammat mapit täynnä makailevia snipuja.

Sama systeemi mikä wildlandsissa sillä erolla että rajoitus olisi squad-kohtainen.
 
Hirveää kuraa joka peli. Kartat täynnä idiootteja jotka pelaa jotain tdm:äänsä huonolla menestyksellä. Custom servereilla ja aktiivisesti potkivilla admineilla potentiaalia ihan 4:n haastajaksi.
 
Medicin aseet oli jokseenkin hyödyttömiä TTK patchin myötä. Toimiihan tämäkin mutta tykkäsin kyllä enemmän vanhasta.
 
Saakohan noita ale oston rahoja takaisin, kun premier loppuu vasta 15. päivä?
 
DICEn kannattaisi paketoida näihin peleihin valmiiksi balansoituja klassikkokarttoja päivitetyin assetein. Esim. Strike at Karkand ja Wake Island mukaan, ja tällä hetkellä vähemmän pelaavilla työssäkäyvillä casuaaleillakin olisi hauskaa alusta saakka. Ei voi olettaa kaikkien haluavan grindata sitä 5-10h alle minkä jälkeen kartat ovat jo vähän tuttuja. Puhumattakaan siitä, että nuo vanhat kartat toimivat vuosien päivitysten takia ihan eri tapaan kuin suuri osa uusista kikkareista.

Tämä on totta, että kartta sunnittelu on mennyt tasaisesti huonompaan suuntaan ja BF5 kohdalla yksi eniten tökkivä asia on nimenomaan nuo kartat. En siltikään enää haluaisi noita ympärikoluttuja vanhoja karttoja pelata ja jos on bäföissä ollut mukana alusta lähtien niin melkein väitän ettei karttojen oppiminen ole sellaiselle pelaajalle ongelma vaikka iltaisin sen tunnin pari vain pelailee. Jos siis tuota hait takaa, että nykyiset vanhat pelaajat jotka muistaa karkkimaan pääsisi peliin helpommin mukaan.

Vähän pelkäsinkin että DICE taipuu... Kerrankin olisi ollut mahdollista saada sotapeli jolla on laaja käyttäjäkunta ja jonka olisi mahdollista nostaa miljoonien pelaajien taitotasoa. Sitten nuo tahvot ennemmin pilaavat oman pelisuunnitelmansa kuin oikeasti pyrkisivät kehittämään pelaajia.

Sitä minäkin kummastelen kovasti, että miksi DICE:llä on olettamus, että pelaajat haluaa helposti omaksuttavaa ja pelattavaa peliä. Käsittääkseni PUBGi ei ole se helpoimmasta päästä oleva peli ja silti sitä pelaa suuri määrä pelaajia. Jos kerta on olemassa jo CODi johon voi tyydyttää nopeasti omat räiskintätarpeensa taikka sitten nykyiset Battlefrontit joita voi pelata aivoleikkaus potilaat niin miksi väkisin tehdä bäfästä vastaavanlainen. Väitän, että edelleen suurin määrä pelaajista haluaa multista haastetta ja oman osaamisen kautta tulevaa onnistumisen tunnetta. Kyllähän COD:sa parhaiten pärjää silloin kun sen pelin oikeasti hallitsee ja siksi ymmärrän miksi aina tulee "sitä samaa", koska sen pelaajakunta haluaakin, että peli tuntuu tutulta kun siihen menee vaikka kentät yms. on uutta.
 
Yritin taas pelailla mutta ei tullut mitään.
10 kerran kun kuolin peräkkäin sniperin headshottiin niin ajattelin että eiköhän tämä ole tässä.
Tosiaan kuolema korjaa oli suojassa, juoksuhaudassa yms. Haluaisin nähdä ne jotka väittää ettei kuole juuri koskaan snipun luotiin, ne on ilmeisesti niitä jotka juurikin kämppivät siellä taka-alalla.
Nykyisellään tuon pelaaminen ei ole hauskaa, ne tosin jotka paukuttelevat niitä 40/5 k/d voivat olla eri mieltä....
Nythän tämä on monesti sitä että jos nostat pääsi ylös sieltä montusta niin samantien kajahtaa pääosuma.
Paras oli eilen kun spawnasin ( vahingossa, ruumisarkkuun ei todellakaan kannata spawnata) miehistönkuljetusautoon niin täsmälleen samalla hetkellä tuli kuula kalloon. Siis täsmälleen samalla hetkellä. Menee tosiaan hieman maku.
 
Viimeksi muokattu:
DICEn kannattaisi paketoida näihin peleihin valmiiksi balansoituja klassikkokarttoja päivitetyin assetein. Esim. Strike at Karkand ja Wake Island mukaan, ja tällä hetkellä vähemmän pelaavilla työssäkäyvillä casuaaleillakin olisi hauskaa alusta saakka. Ei voi olettaa kaikkien haluavan grindata sitä 5-10h alle minkä jälkeen kartat ovat jo vähän tuttuja. Puhumattakaan siitä, että nuo vanhat kartat toimivat vuosien päivitysten takia ihan eri tapaan kuin suuri osa uusista kikkareista.
Hyvä idea, saisivat tuoda noita vanhoja karttoja tosiaan. Olikohan se BF:BC2 jossa oli yks mielikartoista koskaan, siinä oli hyvää sniper-sotaa semmoisen ison vesialueen molemmin puolin, lähi idän mallisia laatikkotaloja, veneitä yms. Harmi kun ei noita nimiä enää muista. Siinä sai oikeita onnistumisen tunteita, kun veti satojen metrien headshotin perille.
Mitenkään nyt ottamatta sen enempää kantaa snipuihin ja kk miehiin niin olisihan se pelissä fiksumpaa että tiimissä olisi tietyt kiintiöt sen sijaan että kaikki saa heti ne omat suosikkinsa. Vaikka sitten pelimuotona vaan.
Pelimuotona fine, muuten se johtaisi todennäköisesti siihen, että osa sakista vetäis ragequitit välittömästi jos eivät saa haluamaansa classia assignmentien suorittamista varten... :vihellys:
 
HC moodi takaisin, mielijohteesta tuli kokeiltua bf sarjaa pitkästä aikaa, ajoneuvotsistelut mukavia, mutta eihän se ketää haittaisi jos hc moodi olisi erillisenä.
 
Saisivat kyllä laajentaa Core-serverit koskemaan jokaista pelimuotoa. Toisaalta, riittäisiköhän enää pelaajia.
 
Kyllä tämä huonommalta tuntuu uuden TTK:n jälkeen. Alkaa tulla BF1 fiiliksiä. Olikohan Dicelta taktinen veto julkaista tämä päivitys heti sen spottaus fixin perään, ettei tuntuisi niin huonolta :think:
 
Sitä vain mietin että miksi eivät tehneet uusia servuja jossa on tuo "fiksi", olisivat pitäneet sen vanhan vakiona. Monella kuitenkin kehittyi jo lihasmuistia sen verran.

Olisivat antaneet sille nimeksi Easy Mode tai jotain.
 
Sitä vain mietin että miksi eivät tehneet uusia servuja jossa on tuo "fiksi", olisivat pitäneet sen vanhan vakiona. Monella kuitenkin kehittyi jo lihasmuistia sen verran.

Olisivat antaneet sille nimeksi Easy Mode tai jotain.

Justiinsa näin. Jos pitää tehdä tällaista kädestäpitämistä niille heikommille niin tekisivät siitä sen erityisservun. Ei niin, että siitä helpotetusta tehdään vakio ja kunnollisesta joku erikoistapaus. Esim. itseäni ei paljoa nuo Conquest Core servut lohduta, kun pelaan pääsääntöisesti Breakthroughta ja GO:ta.
 
Sitä vain mietin että miksi eivät tehneet uusia servuja jossa on tuo "fiksi", olisivat pitäneet sen vanhan vakiona. Monella kuitenkin kehittyi jo lihasmuistia sen verran.

Olisivat antaneet sille nimeksi Easy Mode tai jotain.

Koska nykysopuli ei patch noteja lueskele ja saisi huonon pelikokemuksen jos "korjaus" ei olisi oletuksena kaikissa muodoissa. Tästä sopuli harmistuisi kovin ja kävisi rankkaamassa pelin 0 arvosanalla metacriticiin. Itkisi vielä harmiaan jonnekkin muualle somekanavaan "BF5 is shit, back to COD! LMOA!ROLF!OMG!" tätä sitten muut likettäisi ja EA:ta harmittaisi. Varsinkin kun femakot ja muut alhaisen testotason omaavat poikatytöt eivät peliä sittenkään ostaneet vaikka bäfä juuri heille tehtiin ja mainostettiin on näistä sopuleista pidettävä kiinni kynsin ja hampain. Todellinen soturi joka peliä edes pelaisi osaa kyllä käydä netistä lukemassa missä muodossa voi pelata peliä ilman fiksiä.


Edit: Saatta olla, että vietissäni on hieman kärjitystä ja sarkasmia mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä muita hyviä moninpeli-Fps pelejä on saatavilla?

Paras moninpeli-fps on tällä hetkellä eilen julkaistu Insurgency Sandstorm. Sinänsä kummallista miten jyrkkä Battlefield -sarjan alamäki on ollut nelosen jälkeen, sillä kyseinen Sandstorm vie Battlefieldia ihan miten tahtoo jopa äänisuunnittelun osalta, mikä oli sentään ennen Battlefieldien parhaita puolia. Hui hai.
 
Sandstorm vie Battlefieldia ihan miten tahtoo jopa äänisuunnittelun osalta, mikä oli sentään ennen Battlefieldien parhaita puolia.
On tuo äänimaailma tässäkin bäfässä mielestäni aika lähelle 5/5 matskua. Sandstormista ei tosin kokemusta, ehkäpä se pistää asteikot uusiksi.
 
BF1 HC sitä damagea oli hilattiin 125% ja 200% välillä ja oli se kyllä hankala tottua uuteen ja aseitakin piti vaihtaa optimaalisempaan TTK. Tuli pitkään ammuttua se kolme osumaa ja sitten katsottua muualle, mutta eihän se siihen kuollutkaan ja tuli kuoltua tuon takia monasti.

Tuo damage suurinpiirtein
BF1 125% = BFV Core
BF1 normaali = BFV TTK 2.0
 
Yritin taas pelailla mutta ei tullut mitään.
10 kerran kun kuolin peräkkäin sniperin headshottiin niin ajattelin että eiköhän tämä ole tässä.
Tosiaan kuolema korjaa oli suojassa, juoksuhaudassa yms. Haluaisin nähdä ne jotka väittää ettei kuole juuri koskaan snipun luotiin, ne on ilmeisesti niitä jotka juurikin kämppivät siellä taka-alalla.
Nykyisellään tuon pelaaminen ei ole hauskaa, ne tosin jotka paukuttelevat niitä 40/5 k/d voivat olla eri mieltä....
Nythän tämä on monesti sitä että jos nostat pääsi ylös sieltä montusta niin samantien kajahtaa pääosuma.
Paras oli eilen kun spawnasin ( vahingossa, ruumisarkkuun ei todellakaan kannata spawnata) miehistönkuljetusautoon niin täsmälleen samalla hetkellä tuli kuula kalloon. Siis täsmälleen samalla hetkellä. Menee tosiaan hieman maku.
Itsellä yleensä tapana pelata agressiivisesti ja ennemminkin vallata lippuja kuin puolustaa niitä (Aina vallatessa tulee tyhjennettyä lippu, ettei yhtään vihollista ole hengissä). Oman kokemuksen mukaan snipun luoti löytää juuri silloin, kun jää kykkimään johonkin "suojattomaan" paikkaan liian pitkäksi aikaa. Niin kuin mielestäni pitäisikin(siis luodin löytyä kallosta). Top gunnerin paikka ajoneuvoissa on kyllä turha, kuolee heti.
Liikkestä sniput tappaa joskus, mutta harvoin yhdestä osumasta. Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Joskus tulee pätkä, milloin kuolee useasti peräkkäin snipuihin, mutta silloin yleensä tajuaa vaihtaa pelityyliään/reittejään. Mikään ei ole sen hauskempaa, kuin käydä listimässä pickaxella kentän laidalla kämppäävä sniperi.

TTK olisi saanut jäädä entiselleen, mutta _suurta_ eroa en ole huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
Yritin taas pelailla mutta ei tullut mitään.
10 kerran kun kuolin peräkkäin sniperin headshottiin niin ajattelin että eiköhän tämä ole tässä.
Tosiaan kuolema korjaa oli suojassa, juoksuhaudassa yms. Haluaisin nähdä ne jotka väittää ettei kuole juuri koskaan snipun luotiin, ne on ilmeisesti niitä jotka juurikin kämppivät siellä taka-alalla.
Nykyisellään tuon pelaaminen ei ole hauskaa
, ne tosin jotka paukuttelevat niitä 40/5 k/d voivat olla eri mieltä....
Nythän tämä on monesti sitä että jos nostat pääsi ylös sieltä montusta niin samantien kajahtaa pääosuma.
Paras oli eilen kun spawnasin ( vahingossa, ruumisarkkuun ei todellakaan kannata spawnata) miehistönkuljetusautoon niin täsmälleen samalla hetkellä tuli kuula kalloon. Siis täsmälleen samalla hetkellä. Menee tosiaan hieman maku.

Täysin samat tuntemukset täällä. Olen vieläpä ihan tarkoituksella kokeillut sitä vitun idioottimaista pelityyliä jossa valitaan sniperin sijaan jokin Gewehr 43 semiauto tai pelin tarkin LMG ja siihen 3x skope ja ollaan olevinaan hyviäkin pelaajia kun ei kuolla juuri yhtään ja saadaan jäätävä määrä tappoja. Ei varmaan kun "ei juoksennella aukeilla", eli maataan tietyissä hyväksi havaituissa paikoissa tupla-täppäämässä jengiä päähän. Mitään muita meriittejä ei sitten juuri kerrykään, kuten esimerkiksi kaatuneen tiimikaverin nostamisia, kavereiden supplyämistä (ammukset, medic pouchit) käsikranaatti/meleetappoja saatika objektin valtaamista. Olisi aika mielenkiintoista nähdä näitä(kin) statistiikkoja niiden K/D -ration mukaan "hyvien" pelaajien osalta jotka eivät "...juokse aukeilla ammuttavina".

Tai ehkä en vain ole tarpeeksi HC pelaaja kun ei vain ole aikaa hakata jotain pumpumpeliä 3-5h päivässä miettien eri aseiden "varustekombojen" statistiikkoja matkalle X karttaan Y :bored:
 
Ehdottomasti parhaiten balanssissa mielestäni classit mitä missään bäfässä. En myöskään ymmärrä medicin huonouden kailottajia, sillä pitää pelata agressiivisesti eturintamassa ja sijoittua niin, että vihut on max 10m päässä. Suurimmat tappomäärät saanut just medicillä ja assault hyvänä kakkosena. Ammun myös lähes aina lonkalta ilman rautatähtäintä. Ennätys taitaa olla 8 kulmakämpperiä kylmäksi lähes samaan kasaan.
 
Täysin samat tuntemukset täällä. Olen vieläpä ihan tarkoituksella kokeillut sitä vitun idioottimaista pelityyliä jossa valitaan sniperin sijaan jokin Gewehr 43 semiauto tai pelin tarkin LMG ja siihen 3x skope ja ollaan olevinaan hyviäkin pelaajia kun ei kuolla juuri yhtään ja saadaan jäätävä määrä tappoja. Ei varmaan kun "ei juoksennella aukeilla", eli maataan tietyissä hyväksi havaituissa paikoissa tupla-täppäämässä jengiä päähän. Mitään muita meriittejä ei sitten juuri kerrykään, kuten esimerkiksi kaatuneen tiimikaverin nostamisia, kavereiden supplyämistä (ammukset, medic pouchit) käsikranaatti/meleetappoja saatika objektin valtaamista. Olisi aika mielenkiintoista nähdä näitä(kin) statistiikkoja niiden K/D -ration mukaan "hyvien" pelaajien osalta jotka eivät "...juokse aukeilla ammuttavina".

Tai ehkä en vain ole tarpeeksi HC pelaaja kun ei vain ole aikaa hakata jotain pumpumpeliä 3-5h päivässä miettien eri aseiden "varustekombojen" statistiikkoja matkalle X karttaan Y :bored:

Tuo on juuri se tapa millä itse ainakin kuolen kun yritän kämppiä vaikka supportin aseiden kanssa.

Päinvastoin kokoajan liikkeessä vaikka puolustais lippua ja valitsee kaikki kulkureitit sen mukaan missä ei snipuja ole, tai minne ne ei pääse.

Erittäin olennaista tässä on myös se, että konkassa pidät oman basen lähimmät liput itsellä, jolloin ei tulla myöskään selkään. Selvä johdonmukaisuus touhuun ja ainakin itse tiedän about kokoajan missä vihut noin suunnilleen on. Siis missä suunnassa.
Tällöin on hyvin helppo edetä seuraavalle lipulle suojien lomassa.

Lipulle päästyäkin täytyy olla aktiivinen, eikä jäädä paikalleen kun kuolleet näkee pitkän aikaa missä olet.

Tänään taas muutaman erän pelasin, enkä edes ”nähnyt” snipuja. Siis en kuollut kertaakaan niihin, enkä äkkiseltään muista ostaneeni edes osumaa. Mg42:sta kyllä osumaa tuli ja pari kertaa kuolinkin.
Olin assault/medic pääsääntöisesti ja juurikin medicillä nostin muita ja heitin savuja oletettujen snipu paikkojen eteen.

Ei snipuista tässä pelissä ole kyllä pienintäkään päänvaivaa. Päinvastoin oikein naurattaa välillä kun saavat sen osuman, mutta ei tappoa millään.
 
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Koska snipulla 1-shottaaminen vaatii pääosumaa, liikkeessä pysyminen ei ainakaan tee hommaa viholliselle helpommaksi ja vastaavasti paikallaan olevaan maaliin osuu ihan jokainen. Tänään muutaman kerran snipu pudotti minut kohtalaisen kaukaa ja joka kerralla tajusin, että olin sijoittunut objectivelle väärin. Toisenlaisella sijoittumisella tilanteet olisi olleet vältettävissä joten kuolemat oli ihan omaa syytä kun annoin viholliselle ns. helpon shotin. Toki, aina löytyy niitä jotka osaavat ampua myös liikkuvaan päähän mutta yhtä tehokkaasti se MG42 sarja niskaan pudottaa pelaajan kuin pelaajan.
 
Miksi Dice koski TTK?

TTK oli juuri täydellinen ja aseiden balanssi pientä viilausta vaille valmis. Nyt sitten aseiden balanssi on mitä on TTK muutoksen myötä ja peli käyttäytyy lähes identtisesti BF1 kanssa. Ryhmät pelloilla ja teillä juoksevat kuin kanat joita ei saa enää niin helposti hengiltä ja taktiset ominaisuudet kärsii ja pahasti. En paljoa näe enää savukranaatteja. Jos näen vaivaa ja pääsen vihujen selustaan, en saa enää niin monta hengiltä kuin aikaisemmin. Tämän lisäksi uudet pelaajat kärsii tästä muutoksesta, koska nyt he eivät ainakaan saa minua enää hengiltä normaaleissa "dueli" tilanteissa. Hyvä pelaaja ampuu kovaa kohti TTK:sta riippumatta, mutta (huonommat) uudet pelaajat kärvistelevät maassa. Esimerkiksi ennen huonompi pelaaja saattoi tappaa kylkeen ilman, että ehdin reagoida ja ampua takaisin, nyt sekin on kumottu. Niin ja Medicit ovat kadonneet kiven alle. Toki yksi osa syy saattaa hyvin olla tänään alkanut Tides of War, mutta en ole kertaakaan nähnyt vielä niin vähän Medicejä omalla tiimillä. Nyt puhutaan siis 32vs32 peleistä, jossa on 1-3 Mediciä.

Tämän muutoksen seurauksena ei kannata edes vaivautua käyttämään kuin muutamia asetta:

Medic: Thompson ja Suomi KP ovat nyt käytännössä voittamattomia lähitaistelussa (lukuunottamatta haulikkoa ja M1907). MP28 sinnittelee perässä. Muut SMG:t ovat tasaisesti p**kaa.
Assault: STG44 + 3x scope on tällä hetkellä lähes paras kombinaatio. M1907 toimii myös ihan hyvin vielä tilanteessa kuin tilanteessa. Semi-auto kiväärit saivat iskun vatsaan ja M1A1 karbiini vasta onkin nyt "turha" (4 osumaa läheltä, eikä edes tarvitse paljo kauemmaksi mennä kun tarvitsee 5). Tällöin jää parhaaksi vaihtoehdoksi Gewehr 1-5, jossa riittää hyvin kuteja ja tappaa vielä läheltä 3 osumalla. Gewehr 43 on vielä käyttökelvollinen jos ei vain ammu ohi. Sturmgewehr 1-5 onkin sitten väliinputoaja, jota ei kannata yleisesti enää käyttää. Haulikot ovat edelleen hyviä.
Support: Haulikko tai MMG kouraan, muut ovat enemmän tai vähemmän tuhnuja. Okei, kyllä nämä Medicien hernepyssyt voittaa. Ke7 taitaa olla edelleen se yleinen validi valinta.
Recon: Model 8 ja ZH-29 toimivat jos vain ampuu päähän tai ylärintaan. Muut Sniperit ovat edelleen hyviä pelityylistä riippuen.

Miksi Dice ei voinut sitten tehdä samantien Core servuja joka pelimuodolle? Itse tykkään 80% peleistä pelata Grand Operationia ja nyt minun on käytännössä pakko pelata tällä uudella TTK.

Tähän lisäten vielä, en ymmärrä tätä damage kerrointa, eli koko kropassa sama (poislukien pää). Miksei Dice voisi vain jättää yläkropan (eli paikat joissa sisäelimet sijaitsee) 1x ja kädet/jalat olisi 0.85x?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Olen ihmettellyt että miksi rahaa kertyy tilille todella hitaasti vaikka matsin jälkeen näyttää että olen tienannut esim. 2000CCtä mutta eipä ole ilmestynyt,tässä videossa sitten bongasin että on yleisempi ongelma/bugi.

Olen pelannut melkein kaikki ajoneuvot/koneet tässä pelissä tappiin(1 Blenheim ja 1 Stuka pelaamatta koska IMO turhat specializationit)mutta en ole tienannut lähellekkään tarpeeksi ostaakseni kaikkiin vehkeisiin nuo spesialisoinnit tappiin.
Hitto kun korpee että on tullut joihin aseisiin laitettua rahaa vaikka en niitä käytä,ois voinut säästää ajoneuvoille mutta enhän tuolloin tiennyt että kun lvl50 koittaa niin rahan tulo tyssää.

Tämä ja TTK päivitys kyllä nyt vei mielenkiinnon tähän peliin,se on loppu nyt,en tosin poista peliä siinä toivossa että korjaavat tuon rahantulo bugin ellei se sitten ole DICEn haluttu ominaisuus,en kyllä ihmettelisi vaikka olisi tahallinen nyt kun on katellut näitä DICEn touhuja.
 
Omasta mielestä TTK päivitys ei pilannut peliä. Se ei kuitenkaan korjannut ongelmaa jota varten se tehtiin. Kaiken lisäksi se toi peliin pelkästään huonoja ominaisuuksia. Osa aseista kärsi päivityksestä huomattavasti enemmän kuin toiset. Hieno suoritus kerta kaikkiaan. Päivityksenhän piti korjata TTD ongelmat ja auttaa uusia pelaajia selviämään taisteluista.
Eilen kerkesin pelaamaan ja tuli jo nyt vastaan superluoteja ja muuta hämärää netcoden toimesta. En myöskään ymmärrä miten uusille pelaajille tuo hidas TTK on hyväksi? 1vs1 tilanteessa huonomman pelaajan häviäminen on entistä selvempää. Edes yllätysmomentista ei ole enää niin suurta hyötyä.
 
Onko muuten ollut mitään mainintaan että tähän tulisi CTE:tä (Community Test Environment)?
 
Kyllähän tuo tuntu huonommalta.. ei tippunu Suomi KP:lla porukkaa samaan tahtiin kun eilen. Ei näin... :facepalm:
 
Onnex on Core serverit.

Olisivat vaan saaneet tehdä näitä servuja kaikille pelimuodoille.

Tosi fiksu veto devaajilta puolittaa pelaajakunta. Onnistuivat tässä jopa ilman Premium Passeja tjsp.

Onhan noissa aiemmissakin ollut core ja hardcore, joten eihän tämä sinänsä vielä eroa. Nyt on tosin softcore ja core sekä se hardcore puuttuu. Saa nähdä miten Dice toteuttaa tuon hardcoren, jos meinaavat että nämä Conquest Core servut ovat sen pohja. Meinaan tuo TTK1.0 ei todellakaan ole tarpeeksi hardcore kunnon hardcoreen. Saa nähdä kuka jää lopulta nuolemaan näppejään ja millaiseksi lopulliset core ja hardcore muodostuvat. Imo core saisi olla TTK1.0 ja HC sitten tuo jollain n. 1.5x kertoimilla (asekategoriakohtaisesti, SMG:lle ehkä hieman enemmän ja snipuille vaikka 1.25x).
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tämä ole EA:n rahamiesten paniikkiratkaisuja. Varmaan haluavat että nuorempi fortnite/cod väki innostuisi pelistä helpommin jolloin kaverit houkutellaan kans ja sitten ostellaan tilpehööriä äitin Visalla. Nyt kun peli eroaa liikaa noiden nuorempien suosiossa olevien pelien mekaniikoista, niin ei vaan jaksa opetella.

Veikkaan että iso osa Dicen deveistä pitää tätä muutosta ihan yhtä älyttömänä kuin pelisarjan fanitkin.

Mutta tosiaan, Conquestia enimmäkseen pelailevana, onneks on Core serverit.
 
Kertokaas te ketkä paljon lennätte että miten ootte bindannu aseiden vaihdot, chase cameran, equipmentit jne. Ygösessä oli helpompi kun oli vähemmän aseita jne.
 
Eiköhän tämä ole EA:n rahamiesten paniikkiratkaisuja. Varmaan haluavat että nuorempi fortnite/cod väki innostuisi pelistä helpommin jolloin kaverit houkutellaan kans ja sitten ostellaan tilpehööriä äitin Visalla. Nyt kun peli eroaa liikaa noiden nuorempien suosiossa olevien pelien mekaniikoista, niin ei vaan jaksa opetella.

Veikkaan että iso osa Dicen deveistä pitää tätä muutosta ihan yhtä älyttömänä kuin pelisarjan fanitkin.

Välillä olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että mitkä näistä aivopieruista tulevat EA:n suunnalta ja mitkä DICEltä. Jotenkin vähän samaa veikkailisin, että tämä muutos on lähtöisin EA:n painostuksesta eikä DICE:n suunnalta.

EA voisi kyllä työstää uuden pelisarjan, jolla kalastellaan noita Fortnite/COD pelaajia ja jättää Battlefieldin rauhaan. BF on kuitenkin melko uniikki peli FPS-rintamalla eikä sitä tarvitsisi muuttaa samaksi hutuksi kuin nuo muut. Ei ne Fortnite pelaajat välttämättä innostu bäfästä vaikka kuinka muokattaisiin mutta hyvässä lykyssä menetetään ne loputkin bäfän fanittajat.
 
Käyttäisivät sitä perkeleen Bad Companya ES-jonnejen tavoitteluun.

Se oli alusta asti tehty CoD-janarien makuun. Siinä olisi valmiina spin-off, jolla on hyvä maine vanhojen BF-fanien parissa (aka ne jotka aloittivat sarjan tuolloin, ex-codittajia ja konsolipelaajia kaikki tyynni) ja pelityyli sopii nykyäänkin konsolipelaajille.

Antakaa meidän naavapartojen nauttia kerrankin bäfästä joka on tehty samassa hengessä kuin vanhat bäfät, ennen kuin konsolit tulivat ja pilasivat sarjan. Mistä vetoa että nimenomaan konsolilla on eniten ongelmia tuon paremman TTK:n kanssa?
 
Bugaako tässä nuo class expat? Erän jälkeen katsoin että Assault 19/20 ja kun parin pelin jälkeen menin main menun kautta katsomaan niin nyt näyttää että vain 17/20.
 
Ihan kardinaalivirhe (ja tyypillisen ruotsalainen sellainen) lähteä tekemään muutoksia peliin loputtoman dialogin ja diskuteeraamisen pohjalta. Tämä amerikkalainen malli, jossa devaajien pitää koko ajan kuunnella "communitya" on aivan skeidaa. Itse arvostan kehittäjiä, jotka osaavat tehdä päätöksen itsenäisesti ja pysyä siinä. Millään muullakaan palvelualalla "kaikkea kaikille" malli ei toimi. Mutta tätä on nykyaika, moninpelit on lähtökohtaisesti ikuisessa betassa ja namiskoita väännellään viikoittain ääriasennosta toiseen.
 
Ihan kardinaalivirhe (ja tyypillisen ruotsalainen sellainen) lähteä tekemään muutoksia peliin loputtoman dialogin ja diskuteeraamisen pohjalta. Tämä amerikkalainen malli, jossa devaajien pitää koko ajan kuunnella "communitya" on aivan skeidaa. Itse arvostan kehittäjiä, jotka osaavat tehdä päätöksen itsenäisesti ja pysyä siinä. Millään muullakaan palvelualalla "kaikkea kaikille" malli ei toimi. Mutta tätä on nykyaika, moninpelit on lähtökohtaisesti ikuisessa betassa ja namiskoita väännellään viikoittain ääriasennosta toiseen.

Ongelmahan tässä on juuri päinvastainen, pelaajien mielipidettä ei ole kuunneltu, vaan TTK-muutos tehtiin vastustuksesta huolimatta. Ja siitäkin huolimatta että oli tiedossa ettei se ongelmia korjaisi.
 
Tarkoittaisiko tämä communityn kuunteleminen tilastojen katsomista? Myyntien perusteella jotain pitäisi tehdä, mutta jotenkin mennyt johtoportaalta ohi ne oikeat keinot. Tämähän on aivan loistava peli, mutta se tieto ei ole välittynyt ostajakunnalle. Valitetaan paljon pienistä asioista ja lytätään peli sen takia. Pientä viilausta sieltä täältä, mutta ei mitään näin radikaalia kuten tämä TTK.

Voisin väittää, että suurin osa pelaajista, jotka sanovat, ettei peliä pysty pelaamaan, pelaavat sitä silti. BF4 jälkeen BF1 lytättiin täysin. BF1 jälkeen BFV lytättiin täysin. Silti jotkut puhuvat, että nyt BFV on päässyt lähemmäksi BF4 pelimekaniikkaa.

Nyt Dicen pitäisi tehdä se päätös, että antavat pelaajille työkalut tehdän omanlaisia servuja ja päättelevät sen mukaan, millaisen pelin pelaajat haluavat.
 
Tarkoittaisiko tämä communityn kuunteleminen tilastojen katsomista? Myyntien perusteella jotain pitäisi tehdä, mutta jotenkin mennyt johtoportaalta ohi ne oikeat keinot. Tämähän on aivan loistava peli, mutta se tieto ei ole välittynyt ostajakunnalle. Valitetaan paljon pienistä asioista ja lytätään peli sen takia. Pientä viilausta sieltä täältä, mutta ei mitään näin radikaalia kuten tämä TTK.

Voisin väittää, että suurin osa pelaajista, jotka sanovat, ettei peliä pysty pelaamaan, pelaavat sitä silti. BF4 jälkeen BF1 lytättiin täysin. BF1 jälkeen BFV lytättiin täysin. Silti jotkut puhuvat, että nyt BFV on päässyt lähemmäksi BF4 pelimekaniikkaa.

Nyt Dicen pitäisi tehdä se päätös, että antavat pelaajille työkalut tehdän omanlaisia servuja ja päättelevät sen mukaan, millaisen pelin pelaajat haluavat.

Itse lähdin tähän BF1 jälkeen ja ei kyllä ole valittamista. Hyvin maistuu. En tajua mikä hiton itku tässä nyt on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 855
Viestejä
5 054 162
Jäsenet
80 993
Uusin jäsen
Wolfwood

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom