Battlefield 6

Ei nollannut päivitys konffeja PS5:llä. Huh helpotus. Uusi mappi taasen on melkoista adhd mättöä. Ei mikään erikoinen, mutta ei nyt sentään ihan huonokaan. Kyllähän tuota pelailee, tosin ei montaa rundia putkeen kyllä. Ehdottomasti lisää mappeja tarvitaan nopeasti.
 
Ei nollannut päivitys konffeja PS5:llä. Huh helpotus. Uusi mappi taasen on melkoista adhd mättöä. Ei mikään erikoinen, mutta ei nyt sentään ihan huonokaan. Kyllähän tuota pelailee, tosin ei montaa rundia putkeen kyllä. Ehdottomasti lisää mappeja tarvitaan nopeasti.
Minulla ainaki jotain tapahtui. Esim. Custom näppäin bindingit katosivat. Aim assistanttiin en oikein osaa ottaa kantaa, kun en muista olinko niihin tehnyt jotain. Senssejä ainakin olin muuttanut ja ne olivat säilyneet, mutta nyt en tiedä onko sensseissä tapahtunut jotain muutosta. Aivan hirvea psykologinen lukko. Tuntuu että jotain olisi muuttunut, vaikkei välttämättä edes ole. Vittu sentään.
 
Itselläkin PS5:llä ainakin nuo custom napit oli nollautuneet. Tuli välittömästi vaihdettua kranaatti L1 ja tag R1, niinkuin olivat aiemmassa bäfässä 😅
 
Kaikki näppäinasetukset resetoituneet päivityksen myötä, niin paljon kaikkea pientä että tuntuu kuin olisi joku indie studio väsäämässä ekaa kertaa

EDIT: Tarkennuksena, ei ollut täysin resetoituneet. Asetukset oli muuttunut samoiksi mitä betassa käytin, ihmettelin kun olin mounttaamassa asetta ja heitin kranaatin omiin jalkoihin.

Ai että muuten vituttaa tällainen. Itse olen bindannut räiskintäpeleissä liikkumiset tuonne numpadiin jo sieltä kultaiselta 90-luvulta lähtien ja nyt saa sitten vetää koko hiton palettia uusiksi kun jokin suviuuno ei tajunnut, että ihmiset eivät välttämättä pelaakkaan oletusnapeilla. Etenkin kun tässä tuntuu vielä normaalia selkeästi monimutkaisemmat näppisasetukset.
 
Tosi random juttu, mutta siltä varalta että on kaapelimodeemi niin on olemassa tiettyjä sellaisia mitkä kaatuvat joissain olosuhteissa.
Ongelma voi kirjaimellisesti esiintyä vain yhdessä tietyssä pelissä joka rasittaa yhteyttä just sopivalla tavalla.
Kyseessä on osa Intel Puma piirillä varustetuista modeemeista, mm Arris ja Fritz merkkisiä.

Mut juu jos eri tekniikan netti niin ei sitten mitään.

Itsellä oli tämä ongelma Destiny 2:n kanssa ja se oli laajasta kirjosta ainut peli, joka aiheutti ongelmia. 10-20 minuutin pelaamisen jälkeen peli vain menetti yhteyden ja ei korjaantunut ennen kuin käynnisti pelin uusiksi. Käytännössä oli mahdotonta pelata ellei vetänyt kännykän kautta nettiä. Ja nimenomaan vain tässä yhdessä pelissä oli tämä rautaongelma, en tosin muista että kenen valmistajan päätelaite oli kyseessä mutta käytännössä kuitu tuli taloyhtiön alakertaan ja tulikohan sieltä puhelin- tai kaapelitv-kuparia pitkin huoneistoihin ja nimenomaan tuo huoneiston päätelaite oli se ongelmallinen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Eivät vieläkään näemmä saaneet korjattua niitä assigment bugeja vaan edelleen on osa aseista lukittu vaikka assigmentit on suoritettu jo aika päivää sitten. Steamissa joku EA:n kahvinkeittäjänä toimiva suuri ajattelija esitti korjaukseksi pelin uudelleen käynnistämisen. En tiedä kuvitteleeko tämä ruutihattu että peli on päällä 24/7 vai mistä hän tällaisen nerokkaan korjausehdotuksen keksi. On käynnistetty uudelleen, tarkistettu tiedostot, asennettu koko paska uudelleen ja lukossa on ja pysyy.
Nyt saattaa ehkä aueta sulla, kun tuohon liittyvää korjasivat lisää varsinaisen päivityksen perään. Keskimmäinen juttu alla.
Huomioi toki, että pitää käydä pelissä pyörähtää. Jos tää menee kuten ne challenge helpotukset aiemmin, niin ekassa pelissä näyttää että olisi auki ja vasta tokassa voi niitä valita.

1763545941629.png


Lähde: X

Tuota Escalation moodin pidentämistä taisi täälläkin jotkut pyydellä.

Vikasta pointista, jos on pelannut botteja vastaan enemmänkin ei kannata ihmetellä jos K/D tipahti reippaasti. :D
Tosin jos ymmärsin oikein portal tappoja ei ylipäätään lasketa tällä hetkellä profiilin statseissa, edes pelaajien. Se on vähän keijoa kyllä, kun siellä jengi pelaa kuitenkin myös ns. oikeita pelejä.
 
Itselläkin PS5:llä ainakin nuo custom napit oli nollautuneet. Tuli välittömästi vaihdettua kranaatti L1 ja tag R1, niinkuin olivat aiemmassa bäfässä 😅
Sama täällä. En muista mitä koitin merkata, mutta omaan kranaattiin kuolin heti pelin alussa. :beye:

En tiedä, miksi näppäinten oletuspaikat on ylipäätään vaihdettu. Ei ainakaan itsellä tunnu sormet taipuvan tuohon uuteen.
 
Nyt saattaa ehkä aueta sulla, kun tuohon liittyvää korjasivat lisää varsinaisen päivityksen perään. Keskimmäinen juttu alla.
Huomioi toki, että pitää käydä pelissä pyörähtää. Jos tää menee kuten ne challenge helpotukset aiemmin, niin ekassa pelissä näyttää että olisi auki ja vasta tokassa voi niitä valita.

1763545941629.png


Lähde: X
Kävin pari matsia vetämässä ja menin katsomaan loadoutista niin nyt on kaikki auki niinkuin pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Eilen levutin Mini Scoutin johonkin kymppilevelille. Uutta palikkaa aukesi siihen, mutta niitä ei saanut aseeseen vaihdettua päälle. Aina veti defaultille. Ehkä tänään toimii sitten :cigarbeye:
 
Eilen levutin Mini Scoutin johonkin kymppilevelille. Uutta palikkaa aukesi siihen, mutta niitä ei saanut aseeseen vaihdettua päälle. Aina veti defaultille. Ehkä tänään toimii sitten :cigarbeye:
Joo tämän saman huomannut itsekin. Joskus kilkkeet ja saavutukset tulevat myöhemmin. Uudet avaukset olleet aina viimeistään seuraavalla pelikerralla saatavilla.
 
Eilen levutin Mini Scoutin johonkin kymppilevelille. Uutta palikkaa aukesi siihen, mutta niitä ei saanut aseeseen vaihdettua päälle. Aina veti defaultille. Ehkä tänään toimii sitten :cigarbeye:
Eikös tää ongelma ole ollut alusta lähtien? Ratkaisu on mennä päävalikkoon nii sitten pystyy laittaa palikat kiinni aseeseen.
 
Ei hemmetti tuota revive hommaa, ei sitten millään vaikka melkein kavereita t-bägää niin ei vaan pädit osu kaveriin.. ja näköjään oli sitten vielä samaan syssyyn nostettu sitä revive määrää 20-->50 ja kivahan se on koittaa mätsissä saada se kun edes pädit pelaa :D
 
Mulla oli napit nollautunu PC:llä ja vaikka mitä tein, niin interact ja puukon käteenotto menee päällekkäin. En tiedä kädenkö, se on ainakin että noita näppäinvaihtoehtoja on aivan liikaa. No yksi matsi meni puukkoa heilutellessa aina kun piti avata boksia yms, tiimikaveri ilmeisesti luuli että joku muoti-ilmiö ja heilutti puukkoa takas.

Tankit on ainakin Gauntletissa yllättävän helposti tuhottavissa, joka on hyvä. Tai siis läheltä kun saa tankin taakse sen ohjuksen, niin menee jo aika pahaan kuntoon. Engineer muutenkin hyvä valinta tuossa gauntletissa, pari semmosta tiimiin ja ei häviä ainakaan ajoneuvoille.
 
Ei hemmetti tuota revive hommaa, ei sitten millään vaikka melkein kavereita t-bägää niin ei vaan pädit osu kaveriin.. ja näköjään oli sitten vielä samaan syssyyn nostettu sitä revive määrää 20-->50 ja kivahan se on koittaa mätsissä saada se kun edes pädit pelaa :D
Justiin sain tehtyä ton revive 20 ja sai huokasta kunnes sai pelin seuraavan kerran päälle ja nollaantunu koko paska ja vaikeeneettu vielä 😑 paras mahis siinä casual breakthroughis saada toi 😆
 
En ole ehtinyt vielä pelaamaan ison päivityksen jälkeen, mutta luin että ilmeisesti ovat jälleen menneet lyhentämään conquest pelien pituutta?
Tällä kertaa mainitsematta asiaa missään ja muutenkin salakavalammalla tavalla.

Kuulemma ticket bleed on tihennetty 5 sekunnista 2 sekuntiin.
Toihan on aika jäätävä ero?

Tosi kummallinen kyllä tämä fiksaatio lyhentää pelejä.
Noi conquest pelit on ihan alunperin ollut tässä varsin lyhyitä..... ei mitään syytä lyhentää niitä.
 
Casual Breakthrough kusee jostain syystä KD:n nykyään. Aiemmin KD oli jotain kahden luokkaa ja yhtäkkiä tippui 0.8 paikkeille. Kaveri testaili enemmän ja tuli tulokseen, että yhtään tappoa ei rekisteröidä, mutta jokainen kuolema laskee KD:ta. Jos haluaa mähistä bottien kanssa, niin saa olla välittämättä KD:sta nykyään...
 
En ole ehtinyt vielä pelaamaan ison päivityksen jälkeen, mutta luin että ilmeisesti ovat jälleen menneet lyhentämään conquest pelien pituutta?
Tällä kertaa mainitsematta asiaa missään ja muutenkin salakavalammalla tavalla.

Kuulemma ticket bleed on tihennetty 5 sekunnista 2 sekuntiin.
Toihan on aika jäätävä ero?

Tosi kummallinen kyllä tämä fiksaatio lyhentää pelejä.
Noi conquest pelit on ihan alunperin ollut tässä varsin lyhyitä..... ei mitään syytä lyhentää niitä.
Mietin eilen hiljaa ääneen, että miten tuntuukin niin erilaiselta pelata conquestia. Taisin pelata 6 peliä ja jokainen niistä päättyi yli 500 pisteen erolla, kun tiketit virtaa samantien loppuun jos vihulla on 4-5 lippua edes hetken.

Pelin kesto näkyy myös scoressa ja tappojen määrässä, kun ei yllä millään parin päivän takaiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Tjaa... Conquestin ticket bleedi muutettu 5 sek -> 2 sekunttia.. On se nyt jumalauta kun eivät saaneet tiketti määrä muutosta läpi niin nyt sitten hiljakseen vaihdetaan tuota ja toivotaan ettei kukaan huomaa..
Miten voi olla näin irti todellisuudesta nämä dicen ihmiset
 
Casual Breakthrough kusee jostain syystä KD:n nykyään. Aiemmin KD oli jotain kahden luokkaa ja yhtäkkiä tippui 0.8 paikkeille. Kaveri testaili enemmän ja tuli tulokseen, että yhtään tappoa ei rekisteröidä, mutta jokainen kuolema laskee KD:ta. Jos haluaa mähistä bottien kanssa, niin saa olla välittämättä KD:sta nykyään...
Joo se on suoraan toi muutos minkä tekivät, vika pointti tässä:

Nyt saattaa ehkä aueta sulla, kun tuohon liittyvää korjasivat lisää varsinaisen päivityksen perään. Keskimmäinen juttu alla.
Huomioi toki, että pitää käydä pelissä pyörähtää. Jos tää menee kuten ne challenge helpotukset aiemmin, niin ekassa pelissä näyttää että olisi auki ja vasta tokassa voi niitä valita.

1763545941629.png


Lähde: X

Tuota Escalation moodin pidentämistä taisi täälläkin jotkut pyydellä.

Vikasta pointista, jos on pelannut botteja vastaan enemmänkin ei kannata ihmetellä jos K/D tipahti reippaasti. :D
Tosin jos ymmärsin oikein portal tappoja ei ylipäätään lasketa tällä hetkellä profiilin statseissa, edes pelaajien. Se on vähän keijoa kyllä, kun siellä jengi pelaa kuitenkin myös ns. oikeita pelejä.

Sinänsä mielenkiintoista, että tosiaan ilmeisesti boteille kuolemat lasketaan kuitenkin.
Joku saattaa sanoa, että ai että häviätkö boteille, mutta todellisuudessa kun niitä vyöryy kasa päälle niin kyl ne saattaa sut kyykkää.
Toisekseen itsellä on botti myös laseroinut todella kaukaa ihan nanosekunnissa.
 
Joo saman vian huomasin conquestissä, oltiin johdossa 100-200 tikettiä ja menetettiin neljä lippua viidestä niin peli oli ohi muutamassa minuutissa. En osannut silloin rekisteröidä että miten ihmeessä loppui noin nopeasti, mutta ei siinä ehtinyt edes miettiä mitään vastahyökkäystä kun peli oli jo ohi.

Pikaisella googlauksella löytyi pari postausta asiasta, yhdessä jopa EA:n työntekijän geneerinen "välitämme palautteen eteenpäin" -vastaus.

Kai ne tiktokilla dopamiinireseptorinsa käräyttäneet voivat mennä pelaamaan vaikka TDM:ää tai muita pelimuotoja. Conquest on parhaimmillaan, kun matsissa voi tapahtua useita käänteitä ja molemmat joukkueet pääsevät vuorotellen niskan päälle. Jo aiemmin tässä pelissä se oli ajan puitteissa hankalaa, mutta nyt mahdotonta.
 
Tässä on niin paljon muita pelimuotoja, etten tosiaan ymmärrä miksi koko pelisarjan ykkösmoodia pitää mennä tuhoamaan tuolla tavalla.
Ihan ihme touhua.
 
Heh joo.. toi kd homma bottien kanssa onkin aika mielenkiintoinen. Itse ainakin jossain niissä bottimatseissa muutin pelityyliä vähät välittävämmäksi. Niinhän siinä kävi että tuli lanattua botteja kaamea määrä ja todennäköisesti suurimmaksi osaksi kuitenkin kuoltua oikeaan pelaajaan. Ja nyt kun kd muutettiin ns. sellaiseksi kuin sen pitääkin olla, niin oma kd oli romahtanut. Saattaapi kestää hetkinen, jos enää ikinä pääsen ykkösen kd:en. :)
 
Ihme hiton muutoksia kyllä. Ja sitten tuo uusi haulikko vaatii, että pelaa jotain hemmetin sabotage-pelimuotoa, joka ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Miksei voi vaan tehdä geneerisiä haasteita, joita voi tehdä haluamassaan pelimuodossa?
 
Heh joo.. toi kd homma bottien kanssa onkin aika mielenkiintoinen. Itse ainakin jossain niissä bottimatseissa muutin pelityyliä vähät välittävämmäksi. Niinhän siinä kävi että tuli lanattua botteja kaamea määrä ja todennäköisesti suurimmaksi osaksi kuitenkin kuoltua oikeaan pelaajaan. Ja nyt kun kd muutettiin ns. sellaiseksi kuin sen pitääkin olla, niin oma kd oli romahtanut. Saattaapi kestää hetkinen, jos enää ikinä pääsen ykkösen kd:en. :)
Tuli myös vietettyä lähes koko viime viikonloppu Portalin hardcore conquestissä ja pari normipeliä kokeilin vain pelin asentamisen jälkeen. Tuossa eilen sitten vilkaisin miltä päivitetty K/D näyttää kun Portal-statsit poistettiin niin komiasti tippui K/D 1,8 --> 0,4 :lol:

No onneksi ei tätä statsien takia tule pelattua, ja hardcore conquest palasi näköjään myös päävalikkoon päivän tauon jälkeen!


E: Mutta suosittelen, että mahdollisimman moni täältä menisi myös ilmaisemaan tyytymättömyytensä conquestin muutokseen joko EA:n tai Steamin foorumeille, niin asia menee paremmin EA:n kuuloon! Esim. käy vastaamassa tuohon aiemmin linkkaamaani postaukseen.
 
Heh joo.. toi kd homma bottien kanssa onkin aika mielenkiintoinen. Itse ainakin jossain niissä bottimatseissa muutin pelityyliä vähät välittävämmäksi. Niinhän siinä kävi että tuli lanattua botteja kaamea määrä ja todennäköisesti suurimmaksi osaksi kuitenkin kuoltua oikeaan pelaajaan. Ja nyt kun kd muutettiin ns. sellaiseksi kuin sen pitääkin olla, niin oma kd oli romahtanut. Saattaapi kestää hetkinen, jos enää ikinä pääsen ykkösen kd:en. :)
Vähän sama homma. Jos tuossa pelimuodossa esimerkiksi vastustajalla on tankki, niin ainoa elämäntavoite on sen tuhoaminen. Juoksen vain sinko kädessä ja saatan kuolla viisi kertaa ennen kuin saan yhden tankin tuhottua ja parhaimmillaan tuhonnut neljä tankkia yhdessä matsissa.

Tosin olen saanut oikeitakin pelaajia aika paljon lahdattua ja parhaimmillaan koko matsissa ollut joku 100 tappoa ja yksi kuolema. Tuntuu, että oikeidenkaan pelaajien tapot tässä pelimuodossa eivät rekisteröidy KD:n kannalta. Harmi, kun tuo on itselle mieluisin pelimuoto.
 
Tjaa... Conquestin ticket bleedi muutettu 5 sek -> 2 sekunttia.. On se nyt jumalauta kun eivät saaneet tiketti määrä muutosta läpi niin nyt sitten hiljakseen vaihdetaan tuota ja toivotaan ettei kukaan huomaa..
Miten voi olla näin irti todellisuudesta nämä dicen ihmiset
Tätähän tässä vielä kaivattiinkin. Mikä ihmeen vimma se on koittaa noita matseja väen vängällä lyhentää. Löytyykö tälle muuten lähdettä jostain?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän sama homma. Jos tuossa pelimuodossa esimerkiksi vastustajalla on tankki, niin ainoa elämäntavoite on sen tuhoaminen. Juoksen vain sinko kädessä ja saatan kuolla viisi kertaa ennen kuin saan yhden tankin tuhottua ja parhaimmillaan tuhonnut neljä tankkia yhdessä matsissa.

Tosin olen saanut oikeitakin pelaajia aika paljon lahdattua ja parhaimmillaan koko matsissa ollut joku 100 tappoa ja yksi kuolema. Tuntuu, että oikeidenkaan pelaajien tapot tässä pelimuodossa eivät rekisteröidy KD:n kannalta. Harmi, kun tuo on itselle mieluisin pelimuoto.

Mulla on ollu aina KD noissa bottimatseissa jotain 5 tai yli. Mutta onhan tässä ennenkin eritelty player KD eri statsiksi, niin en ihan ymmärrä, miksi tämä muutos on pitänyt tehdä?

Botteja saa LMG:llä kyllä lanattua niin paljon ku sielu sietää. Ne seisoo liikku aina yleensä pienellä alueella yhdessä. :lol:

Edit:
Jos on ongelmaa kaatumisen kanssa pätsin jälkeen, niin ilmeisesti pelin asentaminen kokonaan uudelleen on auttanut.
 
Viimeksi muokattu:
Tjaa... Conquestin ticket bleedi muutettu 5 sek -> 2 sekunttia.. On se nyt jumalauta kun eivät saaneet tiketti määrä muutosta läpi niin nyt sitten hiljakseen vaihdetaan tuota ja toivotaan ettei kukaan huomaa..
Miten voi olla näin irti todellisuudesta nämä dicen ihmiset

Joo aivan liian lyhyviä noi matsit, et kerkee mitään oikein tekeen kun matsi on ohi.. Ihan perseelleen laittoivat taas pelin, taitaa kohta jäähä hyllylle tää minun osalta. Rank 120 nyt ja tykännyt mutta nyt sitten ihan paskaa tämä.


Tullut myös jotkut hotfix ajurit jotka kuulemma parantaa pelikokemusta BF6:ssa. En tiedä saako linkata mutta poistakoon modet jos haluaa :D

 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista.
En väitä olevani hyvä matikassa, mutta olettaisin 200 tiketin lisäys ei läheskään kompensoi sitä että tiketit bleedaa peräti 60% nopeammin.
Noh, parannus tuo silti on ja tavallaan kyllä ymmärrän pointin tuossa tekstissä.
Periaatteessa nopeammalla bleedillä saa käännettyä helpommin pelin ja se voi kyllä olla ihan hyvä asia. Iso ero tiketeissä kun saattoi nopeasti olla mahdoton kääntää.
Tikettejä vaan ehkä tarvitsisi vielä vähän enemmän sitten.
 
Mielenkiintoista.
En väitä olevani hyvä matikassa, mutta olettaisin 200 tiketin lisäys ei läheskään kompensoi sitä että tiketit bleedaa peräti 60% nopeammin.
Noh, parannus tuo silti on ja tavallaan kyllä ymmärrän pointin tuossa tekstissä.
Periaatteessa nopeammalla bleedillä saa käännettyä helpommin pelin ja se voi kyllä olla ihan hyvä asia. Iso ero tiketeissä kun saattoi nopeasti olla mahdoton kääntää.
Tikettejä vaan ehkä tarvitsisi vielä vähän enemmän sitten.

Joo. Olis nyt heittänyt ainakin 1500 sitten saman tien.
 
Kuulostaa enemmän siltä, että äijät jäi kiinni housut kintuissa ja keksivät nopeasti tämmöisen ”hätäratkaisun”. Miksi muuten se olisi tehty A) staggeroidusti B) ilman dokumentointia (nopeutus).

Lopputulos lienee kuitenkin tämänkin noston jälkeen se, että pelien kokonaispituus on lyhyempi. Nyt se vain saatiin pakotettua hieman eri tavalla.
 
Ihan hyvä muutos. Kun tikettien "bleed" kuitenkin skaalautuu tiimien hallitsemien vallattavien "objective-kohteiden" (mikäs tää ois kätevästi suomeksi?) suhteen mukaan, tämä vaan rohkaisee pelaajia pelaamaan yhteen ja valtaamaan niitä kohteita. Voidaan sit tietty toisaalta kysyä, että kuinka suuri osa pelaajista on tietoisia siitä, että enemmän kohteita hallitsemalla saadaan tällaista etua. Ei se välttämättä oo itsestäänselvyys.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 510
Viestejä
5 004 975
Jäsenet
80 295
Uusin jäsen
Jekkupatteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom