Battlefield 6

Saakos tuota liikkumista responsiivisemmaksi? Redditistä kävin sen verran tutkimassa, että kaikki anti-lag, fsr, vsync jne. kävin sammuttamassa ja nyt tankilla tähtääminen on ok, mutta liikkuminen juosten tuntuu vielä vähän siltä, että viivettä on vai pitääkö vain kylmästi nostaa senssiä. HC modeen tullut myös jokin laskuri, että päättyy 4h päästä? Aika paljon tuntui botteja olevan :(
 
Kyllähän kaupungeissa yleensä pääsee vähän joka suuntaan. Oletan, että conquestia tai escalationia on pelattu, niin kyllä se on omasta spawnaamisen suunnittelusta kiinni. Joka paikkaan ei vaan voi päättömästi syntyä katsomatta kartasta kokonaistilannetta. Noin yleisesti tietenkin aina squadiin spawni, mutta jos ne on yksinään punasella lipulla, niin se on syytä kameroista katsoa kannattaako sinne mennä vai ottaako vauhtia oman linjan takaa.

Pitää katsoa missä se oman joukkueen etulinja menee, kuinka monta siellä on ja missä pinteessä oma squadi on. Usein pitää ottaa spawni ihan sinne perimmäiselle omalle lipulle ettei joudu suoraan vihollislinjojen taakse ja niiden spawniraiskaamaksi alakynnessä. Ei ole mapin vika.
Kyse ei ollut nyt:
- Omasta spawnaamisesta
- Oman joukkueen etulinjasta
- Perimmäisimmästä omasta lipusta

Joten jos viitsisit lukea kunnolla tekstini eikä perustella asioita sanoilla joista en maininnut tai sitten jätät kokonaan vastaamatta.

PS: Mapin suunnittelu vaikuttaa eniten siihen millaiseksi se pelaaminen 32vs32 muodossa muodostuu eikä sillä ole mitään tekemistä noilla kolmella pointilla mistä kirjoitit.

Ja sitten varsinaiseen ketjun aiheeseen niin pitäis yrittää saada edes jonkinlaiset asetukset että 6x tähtäimen läpi asiat ei näyttäisi ihan puurolta, nyt on kaikenlaiset dlss yms. käytössä ja on kyllä aivan hirveetä yrittää ampua vähänkään kauas kun saat laskea pikseleitä että onko tähtäin vihun pään kohdalla vai vieressä.
 
Karttavalikoima on kyllä pieni pettymys. Tai ainakin tuo, miten niitä 64 pelaajan conquestissa kierrätetään. Tuntuu, että vähintään joka toinen kierros on Siego of Cairo. Saisi siirtää tuon mapin pelkästään TDMään.
 
Hit Regin kanssa ongelmia. En ole varma johtuuko aseesta (sniper PSR) vai servereistä vai molemmista. M2010 ESR tuntuu olevan osumien rekisteröinnin kanssa tasalaatuisempi. Korjauksia odotellessa..
 
Jep, hitreg tuntuu olevan jotenkin perseellään tässä pelissä, mutta tiedä sitten onko se vaan sitä että bloom on etenkin liikkuessa niin railakas, että osuminen menee arpapeliksi. Ei kyllä tunnu että olisi pelkästään siitä kyse.

Oisko jotain sen tyyppisiä bugeja pelissä vielä mitä Shroud esitteli betan aikaan.
 
Ekana päivänä hit regi oli parempi minusta, nyt tuntuu, että osa kudeista menee vain läpi tekemättä mitään.

Nurkan taakse kuolematkin lisääntyneet.

Pingi ollut kokoajan hyvä, noin 26. Nettinä 1000/500 valokuitu.
 
Mikä homma tää nyt on että HC Conquestia ei enää ole valikoimassa? Juuri kun olin pääsemässä vauhtiin, mutta ei, aina saa pettyä.

e: hakemalla serverilistasta löytyi, miksiköhän tämäkin pitänyt taas tehä näin hankalaksi
 
Viimeksi muokattu:
Mikä homma tää nyt on että HC Conquestia ei enää ole valikoimassa? Juuri kun olin pääsemässä vauhtiin, mutta ei, aina saa pettyä.

e: hakemalla serverilistasta löytyi, miksiköhän tämäkin pitänyt taas tehä näin hankalaksi
Olisi mielenkiintoista kuulla syy sille miksei hyviä servereitä saa laitettua suosikkeihin niin ei tarvitsisi arpoa sen haun kanssa.
 
Joo voin kyllä yhtyä tuon hit regin kanssa, että ei ole kyllä kohdallaan. Ei ole raudasta eikä netistä kiinni, kun on 7800x3d, 5090 ja 1000mb kuitu. Pingi yleensä ~35 luokkaa.

edit. ei siis aina ole ongelma, mutta aika usein heittää ja just noita nurkan taakse kuolemisia tulee reilummin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi mielenkiintoista kuulla syy sille miksei hyviä servereitä saa laitettua suosikkeihin niin ei tarvitsisi arpoa sen haun kanssa.
Huomaa , että BF2042 on kehittäjille ensimmäinen Battlefield-peli, jota ovat työstäneet kun ovat perusasiat niin hukassa. Varmaan ensimmäinen server browser, jota koskaan työstävät..
 
Itselläni ei kyllä eilen muutaman tunnin session aikana ollut mitään ongelmaa hit regin kanssa, enkä kuollut kertaakaan nurkan taakse. Ero betaan oli todella iso, missä tuntui todella huonolle molemmat aspektit ison osan ajasta.

Singon splash damagea jalkaväkeen saisi kyllä edes hitusen nostaa. Kyllä sillä nyt pitäisi kämppivä snipu saada hengiltä, jos edes ihan viereen osuu.

Todella typerää, että noita cadgetteja on lukittu joidenkin challengejen taakse... Ei kiinnostaisi yhtään alkaa tavaamaan jostain valikoista, mitä kuperkeikkoja pitää heitellä, että mikäkin aukeaa. Aiemmissa bäfissä oli oikein hyvin hoidettu tuo. Nostaa vaan leveliä. Onko noita aseidenkin palikoita pistetty noiden haasteiden taakse?
 
Mikä profiili on päällä ohjaimen asetuksista? Mites senssi? Välillä tulee itelläkin ohjaimella pelattua mutta ihan ei vielä säädöt ole naulattu.
Normi dualsense (toki Scuf Reflex FPS) eli ei profiileja. Olen pelannut kahdella sensillä ja molemmat on ollut hyviä. En käytä päällä kummassakaan uniform soldier aimingia ja response curve on standard kaikkeen. Vertical aim Ratio ja Vertical Zoom ratio 45 molemmat

Deadzonet molemmissa tateissa center 5, axial 8, mutta vasemmas tatis max input threshold 70

Vaihtoehto 1
Sensitivity 70
ADS sens 80, jonka lisäksi olen erikseen siihen päälle laittanut kaikki alle 3x scopesenssit 75, 3x-5x asetus 80, 6x 100 ja sitä isommat 110
Aiming left / right acceleration 60

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/D4rYPQfhtew?si=tfAlFwkAFUAlQ6b-


Tässä tarkemmin selitetty vaihtoehto 1 eli betasta otettu XclusiveAcen senssit

------------------------------------------------------

Vaihtoehto 2
Sensitivity 60
ADS sens 80, jonka lisäksi kaikki alle 3x scopesenssit 75, 3x-5x asetus 80, 6x 100 ja sitä isommat 110
Aiming left / right acceleration 20

Tässä tarkemmin selitetty päivitetyt senssit ja muutkin asetukset parin päivän takaa XclusiveAcelta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ExQfa1YafI0?si=6CrwJMEO3POtuUv_
 
Peli on kyllä todella cpu-intensiivinen. Oma Ryzen 5600X tuntuu olevan valtava pullonkaula, CPU FPS roikkuu 70-110 (1440p resolla) kun samaan aikaan GPU FPS olisi valmis puskemaan 170+ eli näyttis käy melkein idlenä... tietää mihin investoida rahansa siis.
 
Onko täällä kellään ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa kun käyttää AMD:n kortteja?
Itsellä on ny parina päivänä ollut sellaista ongelmaa että peli kaatuu parin matsin jälkeen ja herjaa jotain näytönohjaimen ajureista.
Käytössä on RX 9060 XT ja tää ajuriongelma on itselle uusi tuttavuus kun vaihdoin vastikään AMD:n korttiin...
 
Onko täällä kellään ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa kun käyttää AMD:n kortteja?
Itsellä on ny parina päivänä ollut sellaista ongelmaa että peli kaatuu parin matsin jälkeen ja herjaa jotain näytönohjaimen ajureista.
Käytössä on RX 9060 XT ja tää ajuriongelma on itselle uusi tuttavuus kun vaihdoin vastikään AMD:n korttiin...
Kannattaa asentaa toi neljä päivää sitten tullut ajuri. Siinä on tuki Battlefield 6:lle. Itselläni peli on toiminut kaatumatta tolla ajurilla.

 
Onko täällä kellään ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa kun käyttää AMD:n kortteja?
Itsellä on ny parina päivänä ollut sellaista ongelmaa että peli kaatuu parin matsin jälkeen ja herjaa jotain näytönohjaimen ajureista.
Käytössä on RX 9060 XT ja tää ajuriongelma on itselle uusi tuttavuus kun vaihdoin vastikään AMD:n korttiin...

9070XT kanssa kippasi ekalla käynnistyskerralla. Sen jälkeen ei ongelmia. Toisessa koneessa 6800XT ja on toiminut täysin ilman ongelmia.

’Alt-tabaamista’ ei tosin kestä kumpikaan kone ja silloin joutuu pakkosulkemaan pelin lähes joka kerta.
 
Peli on kyllä todella cpu-intensiivinen. Oma Ryzen 5600X tuntuu olevan valtava pullonkaula, CPU FPS roikkuu 70-110 (1440p resolla) kun samaan aikaan GPU FPS olisi valmis puskemaan 170+ eli näyttis käy melkein idlenä... tietää mihin investoida rahansa siis.

Joo tää on optimoitu current gen konsoleille, niissä 8 ydintä. 6-core vähän pinteessä varmasti.

Devaajat kertoivat että juuri viime genin pois jättö mahdollisti kunnon destructionin tähän.
 
Mistä te servereitä löyvätte tietokeella? Tarvin ison kentän. En mahu kaupunkii, mitään kerkee siellä tehä. Muuta ku medikkii huutaaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toi kulkuneuvojen fov on kyllä jotain niin uskomattoman kauheeta, esim tankilla kun ajaa ulkokuvasta. Niin kamera on tankin konehuoneessa kiinni. Voiko tässä käydä jossain treenaileen yksinään noita hekoja tankkeja sun muita? Niinku aikoinaan tais bf4 olla.
 
Toi kulkuneuvojen fov on kyllä jotain niin uskomattoman kauheeta, esim tankilla kun ajaa ulkokuvasta. Niin kamera on tankin konehuoneessa kiinni. Voiko tässä käydä jossain treenaileen yksinään noita hekoja tankkeja sun muita? Niinku aikoinaan tais bf4 olla.
Hekoon on muuten asetuksissa joku assist optio. No helvetti en moisesta tiennyt (tai peli taisi muistuttaa siitä vasta kun noin 20s päästä tultiin tonttiin) ja kun hyppäsin ekaa kertaa puikkoihin sai squadkaverit aika kylmää kyytiä...

Jossain Bäfässä (vai olikohan MW) tuli käytettyä padia noihin osuuksiin, lienee tässäkin mahdollista?
 
Onko tämä Cronus siis PS vitoseen kytkettävä palikka, jolla voit käyttää hiiri/näppis komboa ja konsoli luulee että sinulla on ohjain käytössä? Saaden myös aim asissistit käyttöön hiirellä? Vai olenko ihan hakuteillä :)
Palikka ohjaimen perään alustasta riippumatta.
Siihen saa sitten skriptejä, jotka esim poistaa rekyylin. Käytännössä se pystyy muokkaa ohjaimen liikettä ja sillä voi tehdä vaikka mitä.
Ihan kunnon huijaamista.

Olisi mielenkiintoista kuulla syy sille miksei hyviä servereitä saa laitettua suosikkeihin niin ei tarvitsisi arpoa sen haun kanssa.
Olen lähes täysin varma, että tuon piti olla jo. Ilmeisesti ei?
 
Olen lähes täysin varma, että tuon piti olla jo. Ilmeisesti ei?
Jos se on jo mukana niin on kyllä niin hyvin onnistuttu piilottamaan että minä en sitä ainakaan löydä.
Onko kenelläkään tietoa mitä tuossa rapid fire assignmentin ekassa osassa pitää tehdä siinä missä on että inflict damage with assault rifle 0/300? Se 10000 kohta meni nopeasti läpi mutta tämä 300 on nyt parin illan rätkimisen jälkeen hikisesti puolessa välissä.
 
Jos se on jo mukana niin on kyllä niin hyvin onnistuttu piilottamaan että minä en sitä ainakaan löydä.
Ei tosiaan näemmä voi vielä, tämä kyllä mainittiin ominaisuutena mutta kai se on tuleva. En nyt saanut nopeasti kaivettua.

Pöljä juttu silti, melko kriittinen asia.
 
Onko täällä kellään ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa kun käyttää AMD:n kortteja?
Itsellä on ny parina päivänä ollut sellaista ongelmaa että peli kaatuu parin matsin jälkeen ja herjaa jotain näytönohjaimen ajureista.
Käytössä on RX 9060 XT ja tää ajuriongelma on itselle uusi tuttavuus kun vaihdoin vastikään AMD:n korttiin...
Kerran kaatunut 9070XT kortti alivoltitettuna. Peruutin 10mV jonka jälkeen ei kaatunut kertaakaan pelitunteja yli 20h.

Jos n. 20-50m päästä on tällainen bullet spread niin aseet voisi suosiolla poistaa kokonaan ja tehdä taisteluista suoraan kivi/paperi/sakset-ratkaistavia.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/BF6Meta/status/1977425825122402658



Tuo Bloom on väärin ymmärretty tässä. Jos asetta ei ole buildattu oikein niin luodit menee minne sattuu jos nappia vaan pitää pohjassa. Aseen kun rakentaa oikein eli palikoita kiinni missä Precisionia niin bloom vähenee huomattavasti.
Rekyyli ei vaikuta tuohon vaan juurikin tuo precision. Ihan vaan vinkkinä muillekin. Kun tajusi tuon niin helpotti huomattavasti koska rekyyliä voi itse kontrolloida bloomia ei.
 
Tuo Bloom on väärin ymmärretty tässä. Jos asetta ei ole buildattu oikein niin luodit menee minne sattuu jos nappia vaan pitää pohjassa. Aseen kun rakentaa oikein eli palikoita kiinni missä Precisionia niin bloom vähenee huomattavasti.
Rekyyli ei vaikuta tuohon vaan juurikin tuo precision. Ihan vaan vinkkinä muillekin. Kun tajusi tuon niin helpotti huomattavasti koska rekyyliä voi itse kontrolloida bloomia ei.
smg:llä ainakin foregrippi paskoo ads tarkkuuden liikkuessa ja silencerit ei vaikuta rekyyliin mitenkään. 2 osaa millä saa paskottua osuma tarkkuuden vahingossa.
 
Normi dualsense (toki Scuf Reflex FPS) eli ei profiileja. Olen pelannut kahdella sensillä ja molemmat on ollut hyviä. En käytä päällä kummassakaan uniform soldier aimingia ja response curve on standard kaikkeen. Vertical aim Ratio ja Vertical Zoom ratio 45 molemmat

Deadzonet molemmissa tateissa center 5, axial 8, mutta vasemmas tatis max input threshold 70

Vaihtoehto 1
Sensitivity 70
ADS sens 80, jonka lisäksi olen erikseen siihen päälle laittanut kaikki alle 3x scopesenssit 75, 3x-5x asetus 80, 6x 100 ja sitä isommat 110
Aiming left / right acceleration 60

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/D4rYPQfhtew?si=tfAlFwkAFUAlQ6b-


Tässä tarkemmin selitetty vaihtoehto 1 eli betasta otettu XclusiveAcen senssit

------------------------------------------------------

Vaihtoehto 2
Sensitivity 60
ADS sens 80, jonka lisäksi kaikki alle 3x scopesenssit 75, 3x-5x asetus 80, 6x 100 ja sitä isommat 110
Aiming left / right acceleration 20

Tässä tarkemmin selitetty päivitetyt senssit ja muutkin asetukset parin päivän takaa XclusiveAcelta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ExQfa1YafI0?si=6CrwJMEO3POtuUv_

Iso kiitos, näistä on hyvä lähteä säätämään. Response curvea joo tarkoitin tuolla "profiililla".
 
Hekoon on muuten asetuksissa joku assist optio. No helvetti en moisesta tiennyt (tai peli taisi muistuttaa siitä vasta kun noin 20s päästä tultiin tonttiin) ja kun hyppäsin ekaa kertaa puikkoihin sai squadkaverit aika kylmää kyytiä...

Jossain Bäfässä (vai olikohan MW) tuli käytettyä padia noihin osuuksiin, lienee tässäkin mahdollista?
Juu lennosta voi vaihtaa pädin käyttöön ja taas jatkaa hiirellä kun on sen aika.
 
Jos se on jo mukana niin on kyllä niin hyvin onnistuttu piilottamaan että minä en sitä ainakaan löydä.
Onko kenelläkään tietoa mitä tuossa rapid fire assignmentin ekassa osassa pitää tehdä siinä missä on että inflict damage with assault rifle 0/300? Se 10000 kohta meni nopeasti läpi mutta tämä 300 on nyt parin illan rätkimisen jälkeen hikisesti puolessa välissä.
Eikös se ole tappojen määrä rynkyllä.
 
Tulipahan huomattua tuossa että 90% tulevaisuuden sotaväestä onkin naispuolisia! Noh, eikait sillä niin väliä, hauska vaan huomata kun vihdoin hiukan keskittyi mitä ympärillä tapahtuu ja ensimmäisenä huomasin tämän
 
Peli on kyllä todella cpu-intensiivinen. Oma Ryzen 5600X tuntuu olevan valtava pullonkaula, CPU FPS roikkuu 70-110 (1440p resolla) kun samaan aikaan GPU FPS olisi valmis puskemaan 170+ eli näyttis käy melkein idlenä... tietää mihin investoida rahansa siis.
Kannattaa kokeilla:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/pGvyXENXFUk?si=LiSOInsHo1DUQRSw
 
Tuo Bloom on väärin ymmärretty tässä. Jos asetta ei ole buildattu oikein niin luodit menee minne sattuu jos nappia vaan pitää pohjassa. Aseen kun rakentaa oikein eli palikoita kiinni missä Precisionia niin bloom vähenee huomattavasti.
Rekyyli ei vaikuta tuohon vaan juurikin tuo precision. Ihan vaan vinkkinä muillekin. Kun tajusi tuon niin helpotti huomattavasti koska rekyyliä voi itse kontrolloida bloomia ei.
Miten bloom liittyy aseisiin? Bloomihan on tuo ”häikäisyefekti”, joka tulee ilmi sisätiloista ulos astuessa.
 
Miten bloom liittyy aseisiin? Bloomihan on tuo ”häikäisyefekti”, joka tulee ilmi sisätiloista ulos astuessa.
Se on myös luotien hajontaan liittyvä termi. Tietäjät osaa selittää paremmin. En mäkään ole tästä kuullut ennen kuin tän pelin yhteydessä.
 
Miten bloom liittyy aseisiin? Bloomihan on tuo ”häikäisyefekti”, joka tulee ilmi sisätiloista ulos astuessa.
Tässä hyvin yksinkertaisuudessa selitetty asia, en edes tienny että tää sama "ominaisuus" ollu jo BF3 :woot:. Selittää myös ehkä hieman tota omaakin turhautumista noihin LMG missä varmaankin precision statsi ollu pohjamudissa (en jaksa enää avata peliä tarkistaakseni asiaa) kun meitsi vaa rakentanu asetta rekyylin mukaan :smoke:

"Bloom is also commonly referred to as accuracy spread — the longer you fire your weapon, the worse its accuracy gets. It's a common thing in many shooter games, and in Battlefield 6, it works exactly the way you think it does. However, what makes it problematic in BF6 is the fact that bloom still affects your weapons even if you're aiming down sights."
 
Ei tolle rekyylistä riippumattomalle hajonnalle taida olla parempaakaan sanaa kuvailemaan niin lainattu tuota "bloom" termiä vaikka sen yleinen käytötarkoitus liittyy grafiikkaan.
Unity - Manual: Bloom Kirkkaat valoa tuottavat esineet hohtavat kyseistä väriä = bloom

tuo sisätiloista ulos astuessa aiheutuva kirkkauden tasapaino on ihan oma juttunsa josta on myös valitettu.
Tuo on vähän buginen systeemi tässä bf6 välillä, mutta ei ole itseä haitannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Wzb
Ei tolle rekyylistä riippumattomalle hajonnalle taida olla parempaakaan sanaa kuvailemaan niin lainattu tuota "bloom" termiä vaikka sen yleinen käytötarkoitus liittyy grafiikkaan.
Unity - Manual: Bloom Kirkkaat valoa tuottavat esineet hohtavat kyseistä väriä = bloom

tuo sisätiloista ulos astuessa aiheutuva kirkkauden tasapaino on ihan oma juttunsa josta on myös valitettu.
Tuo on vähän buginen systeemi tässä bf6 välillä, mutta ei ole itseä haitannut.
Viittasin juuri tähän aiemmin olleeseen videoon jossa viitattii ADS bloomiin. Tuo valaistuksen homma on sitten ihan eri juttunsa. CPU usage on ollut kaikissa BF peleissä ihan järkyttävällä tasolla se taitaa olla tuo käytössä oleva grafiikka engine.
Itse ainakin ratkonut tuota, että prossu on alivolteilla niin ei tarvitse senkään puolesta hikoilla ;)
 
Onko kukaan koittanut pelata kampanjaa?

Mulla kaatuu joka kerta kun koittaa käynnistää. Kokeilin paria redditissä ehdotettua ratkaisua, mutta ei tuntunut auttavan kuten tiettyjen DLC disaplointia. Päivitin näyttiksen ajuritkin eikä sekään auttanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 842
Viestejä
4 965 088
Jäsenet
79 701
Uusin jäsen
Seve_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom