Battlefield 6 (10.10.2025)

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Ei samaa kuin sinulla mutta meikällä vaihtaa toisinaan aseeen sarjatulelta singlelle,olen bindannu tuon kirjaimeen Z ettei vahingossa tule painettua ja olen kyllä varma ettei kyse ole vahinkopainalluksesta koska senverran usein tuo tapahtuu.

Ei samaa kuin sinulla mutta meikällä vaihtaa toisinaan aseeen sarjatulelta singlelle,olen bindannu tuon kirjaimeen Z ettei vahingossa tule painettua ja olen kyllä varma ettei kyse ole vahinkopainalluksesta koska senverran usein tuo tapahtuu.
Mulla tämä ongelma selvisi omalla kämmillä, eli siellä oli sittenkin kaksi bindausta samalle painikkeelle.

Ensifiilikset 20 min jälkeen -> näyttää ja tuntuu paskalta. Kontrolleista lähtien kaikki on jotenkin tahmeaa ja todellakin tulee fiilis beta-tason pelistä.
Täytyy parin illan jälkeen ottaa tätä vähän takaisin. Nyt kun on asetukset saanut vähän paremmin kohdalleen, niin onhan tämä ihan hauskaa puutteista ja bugeista huolimatta. Beta haisee kilometrin päähän, mutta on tässä potentiaalia.

Lähinnä dominationia on tullut hakattua ja ihan kivasti on maistunut codin korvikkeena silloin kun ei kaipaa mitään syvällisempää tiimipelaamista. Edelleen tosin pidän bf3/bf4:n close quarters -pelimuotoja ja mappeja parempana, mutta ei niitä taida enää juuri kukaan pelata, joten näillä mennään. En tiedä missä pelimuodossa tällainen keskitason pelaaja saisi parhaiten kerättyä pisteitä, mutta ainakaan dominationissa ei tunnu olevan pitään tuulen nopeaa etenemistä luvassa. :D

Supportilla porukkaa nostellessa ja ammoa jakaessa on jonkun verran tullut pisteita,keskivero pelaaja itsekin,Conquest ja Breakthrough pelimuotoina mutta joo,nyt pitää mennä unille,ei oikein suju pelit näin väsyneenä.

Täytyy parin illan jälkeen ottaa tätä vähän takaisin. Nyt kun on asetukset saanut vähän paremmin kohdalleen, niin onhan tämä ihan hauskaa puutteista ja bugeista huolimatta. Beta haisee kilometrin päähän, mutta on tässä potentiaalia.

Lähinnä dominationia on tullut hakattua ja ihan kivasti on maistunut codin korvikkeena silloin kun ei kaipaa mitään syvällisempää tiimipelaamista. Edelleen tosin pidän bf3/bf4:n close quarters -pelimuotoja ja mappeja parempana, mutta ei niitä taida enää juuri kukaan pelata, joten näillä mennään. En tiedä missä pelimuodossa tällainen keskitason pelaaja saisi parhaiten kerättyä pisteitä, mutta ainakaan dominationissa ei tunnu olevan pitään tuulen nopeaa etenemistä luvassa. :D
Kontrolleissa kyllä on jotain, kun motion blurrit ottaa pois niin hiiren liike on ikään kuin puolella fps:llä. Conquestia itse koittanut pelata mutta nämä betan kartat on tasoa 24-32 pelaajan bad company-kartat johon jostain syystä heitetty 64 pelaajaa, niin ei toimi ollenkaan.

Torstai pelailujen perusteella olisi voinut ostaa julkaisussa kun itse tykkäsin breakthrough moodista.
perjantaista tähän aamuun saakka ei enään kiinnosta. Liian suolainen fiilis kun useampi matsi heitetään hukkaan evottamalla.
Joko porukka kämpää Liberation Peak mapin ekalla kielekkeellä ja häviää matsin 10 minuutissa tai ei osaa puolustaa ollenkaan cairo mapissa ja se on yhtä respawnia +20 minuuttia.

En tiedä johtuuko vain crossplaystä vai mikä on ongelma.

Nyt kun vihdoin pääsin pari tuntia testailemaan niin pitää sanoa että tykkäsin. Etukäteen pelkäsin että siellä polviliukujat menevät niin että savu punteista nousee mutta ainakaan minun kohdalleni ei sattunut ensimmäistäkään. Pelaajat näyttävät sotilailta eikä sirkuksesta karanneilta kummajaisilta. BF3 ja 4 tästä tulee mieleen, mikä on ehdottoman hyvä juttu.

Yllätyin myös siitä että peli pyöri ihan pelattavasti koneellani vaikka näytönohjaimen pitäisi 4 GB muistin kanssa olla pullonkaula. Asetuksista katselin että 4.2GB oli muistin kulutus mutta en silti huomannut mitään tökkimistä pelattaessa. Toki oletusasetukset varmaan olivat ihan minimillä mutta hyvältä se silti näytti.

Alunperin oli ajatuksena alkaa pelaamaan tätä vasta sitten kun tulee EA Playhin mutta eiköhän tämä tule ostettua heti julkaisusta. Päivitän sitten samalla näytönohjaimenkin.

Viimeksi muokattu:
Kuka noita komentoja antaa tiimille ja squadille? Toisinaan näkyy objectiven ympärillä keltaiset markkerit että sinne pitäisi hyökätä. Onko tässä AI commander vai mikäkä?

peli ehdottelee automaattisesti mitä kannattaisi tehdä ja squad lead voi vahvistaa sen.
En kyllä ymmärrä mitä hyötyä tuosta vahvistamisesta on kun ei kukaan edes kiinnitä tuohon systeemiin huomiota.

Ilmeisesti tuosta näkee kuinka moni muu squadi on ottanut tehtäväkseen puolustaa/hyökätä tiettyä kohdetta.
2042 pelaajat varmaan tietäisi tarkemmin.

Noniin, ensimmäisestä kompastuskivestä kun selvittiin (pelin vaatima "anti-cheat") niin ensituntumat noin 4 tunnin jälkeen:

-Visuaalinen puoli ja meininki lähimpänä BF4:sta (itse en pitänyt Nelosesta Kolmosen jälkeen.)
-5700x3D + 2080 Ti 3440x1440 resoluutiolla melkein kaikki Lowilla pl. pari-kolme juttua High ja ilman mitään AA:ta tai upscalingia = FPS heiluu siinä 80-100 riippuen mikä kenttä ja mitä ruudulla tapahtuu. Muuten ulkoasu muistuttaa PS3 peliä, joko suttuinen tai liian rosoinen.

Sanotaan, että 3/5. Tästä ehkä sen 30€ voi maksaa korkeintaan. Kun lopetat pelin, niin jää joko semmoinen "ihan ookoo, meni ihan hyvin" tai "vituttaa koko loppupäivä, kun matsit oli niin paskaa" fiilis. Tunnin rykäsyissä jaksaa pelata noin keskimäärin (toki tässä ensimmäisessä betassa vain 3 mappia Conquestissa, niin sekin vaikuttaa "uudelleenpeluuarvoon")

Ja onko taas niin, että konsolipelaajat pystyvät laittamaan cross-playn pois päältä, mutta tietokonepelaajat ei?? Tätä paskaa oli/on jo CoDeissa.

Aivan erinomaisen näköinen peli xboxilla, grafiikat näyttää tarkalta vaikka käytetystä resosta ei hajuakaan. Pelattavuus on myöskin hyvää eikä säätöjä kontrolleihin tai tattien X/Y- säätöihin tarvinnut koskea. Frameratesta vaikea sanoa mitään muuta kuin ettei ainakaan mikään häirinnyt pelaamista. Kenttänä Kairo jota n. 10 minuttia testailin, tiukkaa kaupunkisotaa eli ei välttämättä mun suosikkikenttä.

Ei viitsi enempää pelailla tähän siivuun ja onhan myöhemmin toinen testisessio tarjolla ( oliko nyt 14-15.8? ) mutta todella positiiviset fiilikset tästä jäi. Saattaapi mennä ostoon.

Ihan selviä huijareita alkaa näkyä kyllä aika paljon.
1754813380161.png

Ei tosin mitään wallhackia tai vastaavaa käyttänyt vaan jotain tämän tyylistä:

Mitä ehmettiä, tämä pyörii kaikki tapissa todella sulavasti ja vieläpä hyvän näköistä grafiikkaa.

Positiivinen yllätys kyllä.

Näköjään ollut muillakin samaa ongelmaa:

Ainakaan minulla ei tosiaan ole mitään muuta vaihtoehtoa poistua matsista kuin sammuttaa koko peli ja aloittaa alusta latausanimaatioiden ja muiden herkkujen kanssa.

Suurin osa nykypäivän pelaajista taitaa kaivata lähinnä juuri nopeatempoista peliä, johon on helppo liittyä mukaan milloin tahansa, vaikka vain hetkeksi. Siinä itseään vuodesta toiseen toistava COD on ollut selvä ykkönen. Myös muutamissa aiemmissa BF-sarjan peleissä "close quarter" -mapit ja tiiviit pelimuodot ovat tarjonneet hyvää viihdettä samassa genressä. Kaiken maailman "24/7 Metro only" -mappeja on tullut tahkottua aika paljon. :D

Tässä uudessakin on kyllä potentiaalia, mutta todella heppoiselta vaikuttaa edelleen betan perusteella edes noihin aiempiin verrattuna. Mm. BF4 on kuitenkin julkaistu 12 vuotta sitten ja kyllähän se vähän ihmetyttää, että mihin kaikki aika ja kehitystyö on mennyt, kun nyt katsellaan käytännössä samaa menoa.

Kilpailtu ADHD-Jonneista ja koitettu lähteä trendeihin mukaan, sen sijaan että olisi pysytty siinä mitä tehty parhaiten. Bisnesstrategia ollut paska eikä kantanut hedelmää, kun lähdetty kilpailemaan samasta kohdeyleisöstä. Se että olisi kiillotettu tuotetta, tuotu maltilla uusia ominaisuuksia sekä kuunneltu edes ajatuksen tasolla käyttäjiä.

Tämän varaan olisi oikein hyvä ollut rakentaa sarjaa pidemmälle. Ei ne pelaajat lopu ketkä tykkää siitä menosta mikä oli ensimmäisestä Battlefieldistä saakka.

Eli TLDR; Raha, ahneus, kilpailu samasta kohdeyleisöstä muiden kanssa.

Mä en pelin kehittämisestä tiedä, mutta näyttää siltä että aivan susipaskat strategiat on monella puljulla.

Sitten kommentti itse peliin. Mapit pieniä, liukuminen on syöpästä, nopea tempo. Toki nämä 2 voi olla seuraus pienistä mapeista. Katellaan rauhassa miltä vaikuttaa seuraava beta sekä sen jälkeen julkaisun tienoilla. On tämä parempi kun CoDit nykyisin, mutta ei sillä vielä mun tilille mennä.

Ihan selviä huijareita alkaa näkyä kyllä aika paljon.
1754813380161.png

Ei tosin mitään wallhackia tai vastaavaa käyttänyt vaan jotain tämän tyylistä:

116 lol
Matseissa missä itse pelannut on parhaimilla pelaajilla ollut jotain 60 luokkaa ja niiden peli tyyli vaikutti siltä että anticheati vois tarkastaa niiden koneen kun tullaan kulman takaa sokkona ja kudit lentää heti omaan päähän alle 200ms ihmisen keskiverto reaktio ajan.

Onko mitään tietoa pääseekö ennakkotilanneet pelaamaan ennen julkaisua muussa kuin näissä open betoissa?
Käsitin itse että ennakkotilaus ei sisällä early accessiä julkaisussa.

Lähes hämmentävä juttu nyky AAA pelien rahastuksessa, mutta tietenkin mahtava juttu.

Liikkuminen on sulavaa ja aseet erottuu mukavasti. Äänet 10/10. Omalla kokoonpanolla huomannut mitään stutterointia yms.

Betan mapit aika pieniä, mutta ei ole toistaiseksi haitannut ja sopivat annettuihin peli muotoihin.

Täyden serverin sulkeminen on vieläkin aivan älyttömän typerää. Miksi meitä voi siirtää seuraavaan karttaan?

Kanssa pelaajat herättää henkiin yllättävän usein, varmaan challenge auttaa asiaan.

Ajoneuvot CV ja tankki on oikeissa käsissä suht tehokkaita, vaatii kavereita korjaamaan joten sooloilulla selviä.

Aikaa on vielä viilailla peliä kohdilleen ym. mutta näin alkuun vaikuttaa tosi hyvältä! On tämä ihan eri tasolla kuin 2042 _beta_.

Takana 20 tuntia peliaikaa, ja pakko sanoa, että hymyilyttää. On ollut tosi hauskaa pelata kavereiden kanssa erästä toiseen ilman suurempia ongelmia. Peli pyörii sulavasti, näyttää hyvältä, ja bugeja on huomattavasti vähemmän kuin aiemmissa betoissa.

Ymmärrän kyllä kaiken kritiikin, jota näkee Redditissä ja täällä, peli ei ole täydellinen. Mutta kun pelaaminen on näin hauskaa, niin menee ehdottomasti ostoon.

Mitä ehmettiä, tämä pyörii kaikki tapissa todella sulavasti ja vieläpä hyvän näköistä grafiikkaa.

Positiivinen yllätys kyllä.
Itsekin olen ylllättynyt miten hyvin tää pyörii jo betassa. 9800x3d ja 9070xt, kaikki grafiikat tapissa, natiivi 4k:lla fps 80-100. FSR Balanced päällä fps 120-150, enkä huomaa mitään eroa natiiviin.

Takana 20 tuntia peliaikaa, ja pakko sanoa, että hymyilyttää. On ollut tosi hauskaa pelata kavereiden kanssa erästä toiseen ilman suurempia ongelmia. Peli pyörii sulavasti, näyttää hyvältä, ja bugeja on huomattavasti vähemmän kuin aiemmissa betoissa.

Ymmärrän kyllä kaiken kritiikin, jota näkee Redditissä ja täällä, peli ei ole täydellinen. Mutta kun pelaaminen on näin hauskaa, niin menee ehdottomasti ostoon.
Samoilla linjoilla. Visuaalisesti hienosti toteutettu, kyllä tästä toivon mukaan perempi tulee. 4090 Ultralla 4k: lla pyörii todella hyvin - optimuitu hyvin siis.

Itsekin olen ylllättynyt miten hyvin tää pyörii jo betassa. 9800x3d ja 9070xt, kaikki grafiikat tapissa, natiivi 4k:lla fps 80-100. FSR Balanced päällä fps 120-150, enkä huomaa mitään eroa natiiviin.
Juu, unohdin viestissä mainita että itseltä löytyy 7800X3D ja 9070 XT. Ja 4k näyttö.

EI käynnisty peli ollenkaan. Aika moista rakettitiedettä pelien käynnistäminen nykyään kun ei pelkkä ikonin klikkaaminen riitä.
Ensin valittaa secure bootista no sen sai onneksi biosista päälle ja sitten ilmaantu joku ajuri error ja sen jälkeen direct x error josta en pääsen eroon vaikka teen kaikki mitä netin ohjeet kertoo. En siis ole kertaakaan saanut käynnistettyä peliä vielä.

Kaatuilee satunnaisesti, ratkaisuja etsitty ja kokeilu mutta silti samaa.
Ainoa lohtu on että ilmeisesti en ole ainoa jolla samaa ongelmaa mutta ei oikeaa ratkaisua ole löytynyt. Raudassakin poikkeavuuksia niin kai se on saatanan kuun asennosta ja intialaisen paskakäden koodista kiinni

EI käynnisty peli ollenkaan. Aika moista rakettitiedettä pelien käynnistäminen nykyään kun ei pelkkä ikonin klikkaaminen riitä.
Ensin valittaa secure bootista no sen sai onneksi biosista päälle ja sitten ilmaantu joku ajuri error ja sen jälkeen direct x error josta en pääsen eroon vaikka teen kaikki mitä netin ohjeet kertoo. En siis ole kertaakaan saanut käynnistettyä peliä vielä.
En oo varma auttaako tää, mutta jos käytät steamia, niin lisää sinne -dx11 launch optionssiin. Itellä kaatuili alkuvalikoissa, mutta ton ku lisäsin, nii alko toimii eikä kaatuillut.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 753
Jäsenet
78 681
Uusin jäsen
kemikaaliananas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom