Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Positiivinen yllätys että pyörii näinkin kivasti Asuksen Strix Rog G15 AE kannettavalla. 70-80fps Ultra asetukset/RT off. :kippis:
 
Portaali toimii ja sain kokeiltua. Arica harborissa ja Valparaisossa on kyllä muutoksia. Uavia ei pysty ampumaan alas vaan sillä pystyy dominoimaan todella helposti, ainakin kaksi uavia spämmäsi viime matsissa Rushia pelatessa. Puolustavalla joukkueella ei mitään mahdollisuuksia vaan instakilliä tulee todella paljon. Ja onhan se helppo spämmätä kun on pelaajiakin nyt enemmän. Sniperiin on laitettu tietenkin tuo "scope glint", toivottavasti saa servun asetuksista pois. Kiinteillä kk-aseilla ei minkäänlaista tehoa. Vihollispelaajat spawnasi suoraan mcomille jotenkin.
Mutta eiköhän näistä bugeista jotenkin päästä eroon.
Miten tässä saa UAV:n?
 
Aikamoinen epic fail tämä early access. Pitää multiplayeriin spämmää sisälle ja toivoa ettei vedä erroreita latausruudussa.

Open betakin toimi paremmin. :rofl:
 
Suuresti odotetun pelin servut kyykkäävät julkaisupäivänä ja yllättyneitä olivat:
-
-
-

Olisivat edes rehellisesti julkaisseet tämän pelkällä Hazard Zone moodilla f2p + maksullinen battle pass joka selkeästi on ollut pelin pääkehityssuunta.

Jossain kohtaa tullut mahti-idea että hei, liimataan päälle Conquest ja annetaan pelaajien vähän muokata servujen konffeja ja julkaistaan peli satasen hinnalla ulos.

Tuntuu että on tehty vähän kaikkea muttei mitään hyvin.
 
On kyllä ainakin PS5:llä melkoisen buginen. Myös erroria lyö 9/10 yrityksestä päästä pelaamaan. Nooh silti joku 5h tuli jo mittariin pelaamista. Hyvä tästä tulee, mutta hiontaa vaatii vielä ja paljon.
 
Aikamoinen epic fail tämä early access. Pitää multiplayeriin spämmää sisälle ja toivoa ettei vedä erroreita latausruudussa.

Open betakin toimi paremmin. :rofl:
Päivällä toimi ihan hyvin mutta nyt kun koittaa, niin joka kerta error lataustuudussa pc:llä. :srofl:
 
Heti lähti crossplay pois päältä plegellä kun starttasi. Eikä mene päälle ihan äkkiä.
 
No joo, tietyt kikat toimi millä pääsi pelaamaan, mutta ei aina. Oli kyllä itelle pienonen yllätys, että näin huonosti toimi servut jo ennakko launchissa. Puolet peli ajasta meni siinä, että yritti päästä peliin.
 
Mikä sellainen pullonkaula on, jos kerran CPU pysyttelee 50-70% loadilla? Jos CPU tahkais 90% tai yli isoimman osan ajasta, voitaisiin puhua pullonkaulasta.

Montaako corea tämä peli edes osaa hyödyntää?

50% load task managerissa tarkoittaa esimerkkinä että puolet coreista hakkaa 100% ja puolet idlaaa turhan panttina. Tai pari corea on 100% ja loput pyörittelee käyttistä, discordia etc, mitä nyt ihmisillä taustalla onkaan.

Monta hidasta corea (joista ei käytetä kaikkia) ei ole pelikäytössä useinkaan parempi kuin muutama nopeampi core (joista siltikään ei käytetä kaikkia).
 
PS5:llä graafisesti on ok ja toimivuus verrattuna betaan 500% parempi. Optimointia oli tehty siis ja paljon. Vielä kun servereihin liittyvät ongelmat saavat kuriin niin hyvä tulee.
 
Mikä sellainen pullonkaula on, jos kerran CPU pysyttelee 50-70% loadilla? Jos CPU tahkais 90% tai yli isoimman osan ajasta, voitaisiin puhua pullonkaulasta.

Sellainen, että peli käyttää tehokkaasti vain muutamaa ydintä ja ne ytimet on liian hitaita.
 
Aika tylsiä kyllä suurin osa näistä spessu-urhoista.

Riippuu vähän. Itsellä tylsä Angel + medpack, mutta se toimii vaan erittäin hyvin. 120hp, loputtomat ammukset ja heal. Tosin heal pitänee vaihtaa pois, koska ajoneuvot on niin naurettavan OP.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä niin ristiriitaiset tuntemukset. Se uus all out warfare vai mikä olikaan oli silkkaa kaaosta. Ei mitään järkeä.

Hazard zone, liikaa väkeä, Ai-botit on välillä jopa ihmispelaajia vaikeampia vastuksia, sekavaa sekin. Portal ja bf3. Nostalgisia tunteita nostaa esiin, mutta ei se pelasta sitä pettymystä joka tulee 100€ pelin hinnasta.

Ehkäpä se lopullinen versio tulee viikon päästä ja siellä ois HC valinta, mappien etsiminen, ja squadin vaihtaminen matsissa.

Lippaallinen uppoaa vihuun, ennenkuin saa kumoon.

Pahasti laahaa peli ja ei paljoa kiinnosta pelailla. Uudet hahmot ja heidän erikoiskyvyt vaatii opettelua.

Ainoa plussa tosiaan tästä uudesta aseen säätömahdollisuudesta lennosta pelin aikana.

Annan arvosanaksi 6,5/10.
 
Noin kolmen tunnin pelailun jälkeen on kyllä vähän pettyneet fiilikset.

Yleinen pelituntuma kuten, hahmon liikkeet ja varsinkin ajoneuvot ottaneet kyllä takapakkia aikaisemmista versioista. En tiedä mistä johtuu, mutta todella tunkkaisen oloista kaikki liikkuminen ylipäänsä. Tähtääminen ja hiiren liikkeet eivät tunnu luonnollisilta. Ihan kuin verkkoyhteys takkuaisi?

Aikaisemmin tykännyt paljon lentohärveleistä (bf3, bf4 ja bfv) mutta tässä kyllä ei sytytä yhtään.

Classit ja niille määrätyt aseet ja tarvikkeet olisi parempi ratkaisu, kuin specialistit. Ainakin tuossa warfaressa. Ilmeisesti tämä peli on alkujaan suunniteltu hazard zone painotteisesti.

Portalia testailin bf3 classic conquestia muodossa. Upean näköinen graafinen päivitys, mutta samanlaista takkuamista kuin pääpelissäkin.

Vaikea tästä on tykätä, jos peliä ei saada tuntumaltaan sellaiseksi kuten hyvän fps-shooterin pitäisi olla. Esim bfv huomattavasti parempi liikkuvuudeltaan ja sujuvuudeltaan. Ja aikaisemmin äänimaailma ollut täyttä rautaa. Tässä ei edes tiedä mistä askeleet kuuluu ja muutenkin äänet aika monotooniset.

Visuaalisesti hieno (bfv mielestäni näyttävämpi), mutta pyörii suht kehnosti. 3700x ja rtx3800 1440p, ultrahkoilla asetuksilla ilman dlss fps noin 70-100.
 
servut vissiin alhaalla taas kun ei pääse pelaamaan. pelasin eilen 10levelille asti eli en kovinkaan kauan ja on kyllä todella ristiriitaiset fiilikset pelistä :D vanhemmat bäfät oli loistavia ja tässä uudessa ampuminen tuntuu jotenki arcadepeliltä tai ehkä ekana tuli mieleen että avasinko HALON vai bäfän :D

edit: ja siitä pyörimisestä, 8700k@5200mhz, 24gb ram ja 1080ti jaksaa ihan hyvin sekalaisilla asetuksilla(osa high ja osa medium/Low)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on koneena Ryzen 5900x + 3080TI + 32GB ram ja kun laitan FPS:t näkyviin tuolta BF consolista niin näyttää CPU FPS vaan 50-80. Välillä tulee ihan 35 fps dippejä. Onko toi se arvo joka on se FPS mitä seurata?

Pelaan 4k:n mutta jos tosiaan toi se mun FPS niin aika hankala pelaa. Ihan sama oikeestaan mitä säätää laatuasetuksista (muuta kun resoluutiota) niin FPS ei oikein nouse (näyttönä televisio niin ei oikein tykkää miten tää skaalaa jos tiputan resoluutiota).
 
Montaako corea tämä peli edes osaa hyödyntää?

50% load task managerissa tarkoittaa esimerkkinä että puolet coreista hakkaa 100% ja puolet idlaaa turhan panttina. Tai pari corea on 100% ja loput pyörittelee käyttistä, discordia etc, mitä nyt ihmisillä taustalla onkaan.

Monta hidasta corea (joista ei käytetä kaikkia) ei ole pelikäytössä useinkaan parempi kuin muutama nopeampi core (joista siltikään ei käytetä kaikkia).
Sellainen, että peli käyttää tehokkaasti vain muutamaa ydintä ja ne ytimet on liian hitaita.

Mutta eikö syy ole silloin enemmän pelimoottorissa kuin prossussa? Mutta rikkihän tuo peli on joka tapauksessa, ja Devit ovat tuon noteeranneet. Korjausta ei ilmeisesti ole launchiin mennessä luvissa.
 
Jännä kyllä kun itellä ei juuri mitään framedroppeja tule, mitä siinä RT trailerissa ilmeni, hyvin tasaisest pyörii peli. En kyllä ole RTAO:ta ole vielä kokeillutkaan, ehkä sen kanssa sitten kusee. Tuossa Tom Hendersonin jutussahan kyse nimenomaan RT trailerin fps dropeista.

Myös Stodeh jonka striimiä katselin sanoi, että peli pyörii erittäin tasaisesti eikä stutteroi, hänellä n. 100fps. Ehkäpä Ryzen prossuilla on sitten ongelmia, kun moni tosiaan sanoo että jossai 60-80fps tuntumissa mennään.
 
Ei taida olla kovin montaa peliä, jotka rasittaa 100%:sesti kaikkia ytimiä kun niitä pelataan nykyaikaisilla 6c/12t+ prossuilla. Osaatko mainita yhtäkään?


Linkkiä tähän?

En osaa mainita, vasta siirryin ylipäätään 4c/8t ajasta 6c/12t aikaan. Mutta et vastannut kysymykseen, onko se prossun "vika" ettei pelimoottori osaa säikeistää tehokkaasti? Onko se silloin CPU pullonkaula, vai paskaa optimointia?
 
Mutta et vastannut kysymykseen, onko se prossun "vika" ettei pelimoottori osaa säikeistää tehokkaasti? Onko se silloin CPU pullonkaula, vai paskaa optimointia?
Pelimoottorin kuormaa on vaikea/mahdoton jakaa säikeille täydellisesti. Minä en näistä asioista paljoa ymmärrä, mutta mm. tältä foorumilta löytyy postauksia asiasta paremmin ymmärtäviltä.
 
pääseekö joku pelaamaan?
mulla tulee vaan "Error Code 2002G" oon kokeillut ottaa crossplay pois päältä niinkuin tuolla jollain sivulla oli ohje mutta samaa erroria pukkaa
 
pääseekö joku pelaamaan?
mulla tulee vaan "Error Code 2002G" oon kokeillut ottaa crossplay pois päältä niinkuin tuolla jollain sivulla oli ohje mutta samaa erroria pukkaa

Onko toi se persistence data -hommeli? Jos niin, niin se on servujen vika ja ainoa "korjaus" on vaan yrittää uusiksi kunnes pääsee.
 
jaa, hahmolle jäi päälle et juoksee koko ajan sivullepäin. Mitehä tosta pääsis eroo.
 
Tosiaan Xbox Game Passin kautta saa tämän eurolla kokeiluun (ja paljon muitakin pelejä), kun siihen sisältyy vielä EA Play.
Kannattaa kokeilla ennen ostopäätöksen tekoa
 
Täällä kyllä pyörii ihan mainiosti, 120-160fps ultra ja DLSS balanced, GPU rasitus 90-100%. Ultrawide 4k resolla, ilman DLSS siinä 100-110fps.

3080ti ja 7960x @ 5GHz, kuumentaa kyllä aika rajusti näköjään enemmän kun muut pelit.
 
"Sinulla ei ole pelejä, jotka oikeuttavat hyvitykseen juuri nyt. "

Ei tästä näköjään rahoja poiskaan saa. Kai se vaan on kärsittävä tyhmyydestään ja jatkettava 3:n ja 4:n kanssa.
 
Täällä kyllä pyörii ihan mainiosti, 120-160fps ultra ja DLSS balanced, GPU rasitus 90-100%. Ultrawide 4k resolla, ilman DLSS siinä 100-110fps.

3080ti ja 7960x @ 5GHz, kuumentaa kyllä aika rajusti näköjään enemmän kun muut pelit.

Jos tää on totta, tässä pelissä on kyllä jotain pahasti vikana, kun kukaan ei paremmilla prossuillakaan pääse tommosiin lukemiin.
 
Tuota listaa kun lukee, niin kiinnostus tippu aika vähiin. Sad.

En kyllä vaan pysty ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa, joka niillä henkilöillä on jotka näitä ominaisuuksia ovat päättäneet poistaa. Pelit muuttuvat kehittyessään ja sitä rataa, mutta onhan tuo nyt naurettavaa että täysin itsestään selviä ominaisuuksia aletaan pelistä poistamaan (poissa mm. all chat, loadoutin muokkaaminen pelin ulkopuolella, scoreboard, pelaajatilastot, jne.)

Siis mitä helvetin peliä tässä on oikein yritetty kehittää:D
 
En kyllä vaan pysty ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa, joka niillä henkilöillä on jotka näitä ominaisuuksia ovat päättäneet poistaa. Pelit muuttuvat kehittyessään ja sitä rataa, mutta onhan tuo nyt naurettavaa että täysin itsestään selviä ominaisuuksia aletaan pelistä poistamaan (poissa mm. all chat, loadoutin muokkaaminen pelin ulkopuolella, scoreboard, pelaajatilastot, jne.)

Siis mitä helvetin peliä tässä on oikein yritetty kehittää:D
Koko engine vaikuttaa kovin erilaiselta aiempiin bäfyihin. Ihan kuin tämä tosiaan olisi kyhätty jostain spinoff-pelimallista jota ei koskaan saatu valmiiksi tehtyä.

Scoreboardin nyt ymmärtää, koska nykyisin kaikkien pitää pärjätä ja kiusaamista esim. huonosta K/D:sta ei saa tulla jne.
 
Jos tää on totta, tässä pelissä on kyllä jotain pahasti vikana, kun kukaan ei paremmilla prossuillakaan pääse tommosiin lukemiin.

Nojoo, testasin viel ilman DLSS tossa niin kyl se noilla hujakoilla vaan pyörii. Liekkö se tykkää tästä HEDT alustasta sitten..

Battlefield™ 2042 13.11.2021 13.09.01.png
 
En kyllä vaan pysty ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa, joka niillä henkilöillä on jotka näitä ominaisuuksia ovat päättäneet poistaa. Pelit muuttuvat kehittyessään ja sitä rataa, mutta onhan tuo nyt naurettavaa että täysin itsestään selviä ominaisuuksia aletaan pelistä poistamaan (poissa mm. all chat, loadoutin muokkaaminen pelin ulkopuolella, scoreboard, pelaajatilastot, jne.)

Siis mitä helvetin peliä tässä on oikein yritetty kehittää:D

Voisikohan siinä huhussa olla jotain perää, että tämän oli tarkoitus olla Battle Royale? Noita mainittuja ominaisuuksia harvemmin on noissa BR peleissä. Samoin nuo specialistit ja aseiden muokkaukset lennosta sopisivat enemmän BR asetelmaan kuin perus Bäfään. Täytyy kai tämä testata jonkun game passin tms kautta mutta ei kuulosta kovinkaan hyvältä. Poikkeuksena Portal joka on mielenkiintoinen lisä, tuohon voisi pistää enemmän paukkuja ja tuoda standalonena myyntiin.
 
Pelimoottorin kuormaa on vaikea/mahdoton jakaa säikeille täydellisesti. Minä en näistä asioista paljoa ymmärrä, mutta mm. tältä foorumilta löytyy postauksia asiasta paremmin ymmärtäviltä.
Battlefieldit on BF1:stä lähtien pyörinyt ala-arvoisesti jos on vain 4 säikeen prossu (eli vaikkapa 4 ydintä ilman hyperthreadingia) eli kyllä siellä jotain säikeistystä on olemassa. Ja konsolit on ollut 8 ytimisiä vuodesta 2013 lähtien.
 
Battleroyale-pelimoodia kyllä kaipaisi, en usko että Hazard Zonea tulee kokeilun jälkeen enää pelattua.
Firestorm oli kyllä kiva BF5:ssä. Harmi että se kuoli hyvin nopeasti. PUBGin lisäksi ainoa BR jota jaksanut pelata.
 
Äänet on kyllä jotenkin kumman vaisut ja epäselvät, kokeilin vähän kaikkia presettejä mutta ei mikään oikein lähteny.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 853
Viestejä
4 568 038
Jäsenet
75 320
Uusin jäsen
tus3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom