Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

BF4:ssä asetuntuma oli lähes täysin olematon. BF5:ssä oli lähes täydellinen. Näköjään saadaan myös taas palata siihen että paskaksi ammutussa kentässä ei ole mitään suojaa kun ei näytä 2042:ssa olevan fortificationien rakentelua. Eli puskaröllit saa taas vapaasti loputtomilla ammuksillaan rellestää.
Hyvä pointti muuten tuo, että rakentelua ei ole.
 
BF4:ssä asetuntuma oli lähes täysin olematon. BF5:ssä oli lähes täydellinen. Näköjään saadaan myös taas palata siihen että paskaksi ammutussa kentässä ei ole mitään suojaa kun ei näytä 2042:ssa olevan fortificationien rakentelua. Eli puskaröllit saa taas vapaasti loputtomilla ammuksillaan rellestää.
On siellä spesialistilla (Irish?) sentään Deployable cover gadget: r/battlefieldleaks - Supposed list of specialist gadget names & r/battlefield2042 - Details on Irish's Specialty and Trait
 
Olikos tästä jo tietoa että mitenkä tuo "slaidaus" toimii tässä? En siis warzonea edes pelaa, mutta vituttaa katsoa kun sitä pelataan kun pelaajat liukuvat 2sek välein koska siten voi liikkua nopeammin.

Samantien roskakoriin ja refundiin tämä jos tuota adhd paskaa on tähän ängetty
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Olikos tästä jo tietoa että mitenkä tuo "slaidaus" toimii tässä? En siis warzonea edes pelaa, mutta vituttaa katsoa kun sitä pelataan kun pelaajat liukuvat 2sek välein koska siten voi liikkua nopeammin.

Samantien roskakoriin ja refundiin tämä jos tuota adhd paskaa on tähän ängetty
BF5:ssä slaidauksessa ainakin on pieni cooldown ennenkuin sen voi tehdä uudelleen. Eikä sitä niin paljoa ihmiset käytä. Slaidin loppuessa on pieni hidastus joten ei voi suoraan sprinttinä vetää slaidaten jatkuvasti.
 
Juu mutta ei tuo paljoa pelasta. Hiekkasäkit, piikkilangat, panssariesteet jne. oli todella hyviä. Sai lisäsuojaa jalkaväelle ja esteitä vihollisen etenemiselle.

Joo hyvä että ei ole enää rakentamista, ei tarvitse rakentamisen takia tehdä tietynlaisia mappeja. nuo kuitenkin oli kaikki staattisia paikkoja eikä mitenkään dynaamisia. jos mapit ei toimisi ilman rakentamista on niissä jotain vikaa muutenkin.

BF5:ssä slaidauksessa ainakin on pieni cooldown ennenkuin sen voi tehdä uudelleen. Eikä sitä niin paljoa ihmiset käytä. Slaidin loppuessa on pieni hidastus joten ei voi suoraan sprinttinä vetää slaidaten jatkuvasti.

Bfv liukuminen on perseestä (käytän toki itsekkin) voit vaihtaa kesken liukumisen suuntaa mikä tekee siitä typerää ja liian tehokkaan.
 
Joo hyvä että ei ole enää rakentamista, ei tarvitse rakentamisen takia tehdä tietynlaisia mappeja. nuo kuitenkin oli kaikki staattisia paikkoja eikä mitenkään dynaamisia. jos mapit ei toimisi ilman rakentamista on niissä jotain vikaa muutenkin.
Tehdä tietynlaisia mappeja? Mitähän tarkoitat tällä? Ja miksei hommaa olisi voinut kehittää niin että noita olisi voinut vapaammin rakennella? Tällaista toimintoa Battlefieldit oli kaivannut aina ja nyt kun se viimein BF5:ssä saatiin niin viedään heti pois. Ihan suoraan sanoen perseestä pelata BF4:ää kun kaikki paikat ammuttu paskaksi eikä saa mitään suojaa kentälle.
 
No eipä se bf4 lähelläkään mestariteosta ole myöskään. Asiaa ei kyllä helpota se, että tää näyttää käytännössä isolta bf4-dlc:ltä.
Eihän se sinällään yllätä että kun peli sijoittuu jotakuinkin samalle aikakaudelle kuin mitä BF4, niin pelihän väistämättä näyttää hyvin samalta. Ihan hirveästi improvisaation varaa ei ole, kun halutaan pitää taistelun osapuolet mahdollisimman geneerisinä. Harmi sinänsä.
 
Eihän se sinällään yllätä että kun peli sijoittuu jotakuinkin samalle aikakaudelle kuin mitä BF4, niin pelihän väistämättä näyttää hyvin samalta. Ihan hirveästi improvisaation varaa ei ole, kun halutaan pitää taistelun osapuolet mahdollisimman geneerisinä. Harmi sinänsä.
Ootko muuten millon viimeks tsekannut BF3 PC:llä? Näyttää yllättävän realistiselta verrattuna neloseen...
 
Tehdä tietynlaisia mappeja? Mitähän tarkoitat tällä? Ja miksei hommaa olisi voinut kehittää niin että noita olisi voinut vapaammin rakennella? Tällaista toimintoa Battlefieldit oli kaivannut aina ja nyt kun se viimein BF5:ssä saatiin niin viedään heti pois. Ihan suoraan sanoen perseestä pelata BF4:ää kun kaikki paikat ammuttu paskaksi eikä saa mitään suojaa kentälle.
Joo, mäkin tykkäsin tuosta rakentelusta. :confused2:
Pitääköhän sitä BF5 asennella uudelleen.

Ps. Toi viimeisin videohan näytti ihan paskalta? Vai onko siinä jotkut ultra-low graffat tai joku Alpha-versio? Muutenkin tempo oli kuin CoDin pahimmissa Black Opseissa. Ei hyvä, jäädään odotteleen revikoita ja siihen asti jatketaan CoDilla.
 
Ootko muuten millon viimeks tsekannut BF3 PC:llä? Näyttää yllättävän realistiselta verrattuna neloseen...
Sanotaan näin, että BF3 ja BF4 oli kyllä sellaisia ajantappopelejä etten ole niiden suuntaan enää katsonut sen jälkeen kun mitta tuli täyteen.
 
Tehdä tietynlaisia mappeja? Mitähän tarkoitat tällä? Ja miksei hommaa olisi voinut kehittää niin että noita olisi voinut vapaammin rakennella? Tällaista toimintoa Battlefieldit oli kaivannut aina ja nyt kun se viimein BF5:ssä saatiin niin viedään heti pois. Ihan suoraan sanoen perseestä pelata BF4:ää kun kaikki paikat ammuttu paskaksi eikä saa mitään suojaa kentälle.
Nimenomaan tuo rakentelu on pois muusta pelaamisesta, ei mielestäni lisännyt mitään bfv:hen kuin että, breakthrough:ssa oli valmiiksi rakennettu lisää mikä sopi siihen mutta en satsaisi resursseja moiseen. tarkoitin tuolla suunnitelulla että, ne rakennettevat tavarat pitää erikseen valmistella mihin menee mikäkin, ei niitä noin vain nappia painamalla lisätä mappeihin ja jos ne olisi yksinkertaistettu enemmän ne olisi vielä enemmän "gimmick".

Ja voit varmaan kuvitella kuinka täysin dynaaminen rakentaminen rikkoisi mappien "flown" kun ovien eteen aletaan rakentamaan.
 
Juu mutta ei tuo paljoa pelasta. Hiekkasäkit, piikkilangat, panssariesteet jne. oli todella hyviä. Sai lisäsuojaa jalkaväelle ja esteitä vihollisen etenemiselle.
Vuosi sitte oli huhuja että Dice uudelleenlämmittää sen mikä sai parhaan vastaanoton viimevuosina, eli kevyt rebootti Bf3:a tarkotuksella on otettu joissain määrin samoja ominaisuuksia mukaan ku bf3/4 on. Tuo että rakentelumahdollisuus ja revaaminen animaation kautta on jätetty tässä pois voi hyvinki olla läsnä taas seuraavassa battlefieldissä joka luultavasti tulee olemaan päälinjanpeli.
Katellu nyt useamman videon tuubista nuista gameplay videoita ja näyttää peli mielenkiintoselta. Kuitenkin vaikuttaa ja näyttää ihan eriltä mitä bf3/4
Nuo taistelutilanteet näyttää kovin refleksi painotteisilta ja nopea tempoisilta.
 
Onko siis varmistettu, että rakentelu on jätetty pois 2042:sta? Esim. teknisen testin tapauksessahan tuskin on kaikkia ominaisuuksia käytössä.
 
BF5:n jälkeen CoDit tuntuu todella tönköiltä :think:

Missään bäfässä ei ole mitään irokeesikampauksia. Viittoja nähnyt vain BF1:ssä. Oletko pahastikin seksistinen jos nainen pelissä iskee noin pahasti hermoon?

Oletko noita koskaan nähnyt? Minä ainakin näin joka roundilla kun tuota pelasin.

Toisen maailmansodan sotilaista ei käsittääkseni ollut naisia noin suurta prosenttia kuin BfV:ssä. Itse asiassa naissotilaat olivat erittäin harvinaisia. Tiedän, ei tämä ole historiaan perustuva peli muutenkaan mutta jos kerran WW II:sta kuitenkin on kyse niin...

Juu, tiedän myös ettei (toivottavasti) liity threadin aiheeseen, eli siis vahvasti off-topiccia.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2021-08-16 203301.png
    Näyttökuva 2021-08-16 203301.png
    503 KB · Luettu: 106
  • Näyttökuva 2021-08-16 203614.png
    Näyttökuva 2021-08-16 203614.png
    188,8 KB · Luettu: 109
Nimenomaan tuo rakentelu on pois muusta pelaamisesta, ei mielestäni lisännyt mitään bfv:hen kuin että, breakthrough:ssa oli valmiiksi rakennettu lisää mikä sopi siihen mutta en satsaisi resursseja moiseen. tarkoitin tuolla suunnitelulla että, ne rakennettevat tavarat pitää erikseen valmistella mihin menee mikäkin, ei niitä noin vain nappia painamalla lisätä mappeihin ja jos ne olisi yksinkertaistettu enemmän ne olisi vielä enemmän "gimmick".

Ja voit varmaan kuvitella kuinka täysin dynaaminen rakentaminen rikkoisi mappien "flown" kun ovien eteen aletaan rakentamaan.
Jännä kuinka se ei rikkonut mitään BF5:ssä vaan nimenomaan toi pelaamiseen realistisuutta ja taktisuutta. Mutta kaippa kaikki nykyään haluaa bäfänkin olevan adhd:ta codien tyyliin.
Nuo taistelutilanteet näyttää kovin refleksi painotteisilta ja nopea tempoisilta.
= codilta
Oletko noita koskaan nähnyt? Minä ainakin näin joka roundilla kun tuota pelasin.

Toisen maailmansodan sotilaista ei käsittääkseni ollut naisia noin suurta prosenttia kuin BfV:ssä. Itse asiassa naissotilaat olivat erittäin harvinaisia. Tiedän, ei tämä ole historiaan perustuva peli muutenkaan mutta jos kerran WW II:sta kuitenkin on kyse niin...

Juu, tiedän myös ettei (toivottavasti) liity threadin aiheeseen, eli siis vahvasti off-topiccia.
Eli et ole pelannut BF5:ttä koskaan. Muuten tietäisit että pelissä EI ole irokeesikampausta valittavissa. Tuo viitta on tuolla yhdellä Elite hahmolla.
Jos haluat irokeesin historiallisuudesta toisessa maailmansodassa väitellä niin laskuvarjojääkärit muunmuassa kyseistä kampausta käytti:

Naissotilaita toisessa maailmansodassakin oli vaikka ei valtavissa määrin. Mutta jos näin tarkasti aletaan autenttisuuden suhteen nussimaan pilkkua niin aletaan sitten valittamaan myös siitä kuinka Battlefieldeissä on Bad Companyistä lähtien voinut käyttää sekaisin eri maiden aseita.
Siis onko tämäkin puolillaan naisia, irokeesikampauksia ja viitta päällä juoksevia kummajaisia? Jos on niin ostamatta jää. En kyllä itse ole niitä videoissa huomannut, tosin en montaa ole katsonutkaan.
Ja tämä ketjuhan on tosiaan BF2042:sta eli sijoittuu yli 20 vuoden päähän tulevaisuuteen. Nykyäänkin jenkkiarmeijassa palvelee todella paljon naisia lähes kaikissa rooleissa. Sinua selvästi häiritsi se että modernissa sodassa on mukana naisia.
 
Pahasti näyttää siltä että tässä on taannuttu takaisin BF4:n tasolle ja heitetty roskakoriin kaikki BF1:ssä ja BF5:ssä aikaansaatu kehitys :thumbsdown:

Itsekin ottaisin tähän pohjaksi monilta osin BF3/BF4 mutta kyllähän noissa paljon parjatuissa BF1 ja BF5 oli omat vahvuutensa. Mielestäni BF1 on onnistuttu luomaan ehkäpä paras tunnelma ja äänimaailma. BFV kohdalla erityisesti gunplay oli toteutettu hyvin, random deviationista päästiin vihdoin eroon, aseissa oli kunnon rekyyli ja ne tuntuivat erilaisilta käyttää sen ansiosta sekä omalla osaamisella pystyi paikkaamaan tuota aiempaa enemmän. Lisäksi mielestäni tuo rakentaminen, tykkien yms. siirreltävyys ja ne squad reinforcementsit olivat ihan hyvä lisä. Ajoneuvojen rajallisia ammuksiakaan en välttämättä pitänyt puhtaasti negatiivisena asiana vaikkakin ajoneuvoista etenkin tankit olivat turhan heikkoja BFV:ssä.

Siis onko tämäkin puolillaan naisia, irokeesikampauksia ja viitta päällä juoksevia kummajaisia? Jos on niin ostamatta jää. En kyllä itse ole niitä videoissa huomannut, tosin en montaa ole katsonutkaan.
Oletko noita koskaan nähnyt? Minä ainakin näin joka roundilla kun tuota pelasin.

Toisen maailmansodan sotilaista ei käsittääkseni ollut naisia noin suurta prosenttia kuin BfV:ssä. Itse asiassa naissotilaat olivat erittäin harvinaisia. Tiedän, ei tämä ole historiaan perustuva peli muutenkaan mutta jos kerran WW II:sta kuitenkin on kyse niin...

Juu, tiedän myös ettei (toivottavasti) liity threadin aiheeseen, eli siis vahvasti off-topiccia.

Sinänsä ymmärrän nämä kommentit tuohon historiaan perustuvaan BFV liittyen mutta en oikein tällaiseen fiktiivisen tulevaisuuteen pohjautuvan pelin kohdalla. Naissotilaissa ei ole nykyään mitään erikoista ja tuollaiset irokeesitkin (jotka eivät BFV:ssä koskaan päätyneet itse peliin asti) ovat tavallaan ihan ok, jos sotilas ei varsinaisesti edusta minkään maan armeijaa. Tässä tosin taisi olla perinteinen US vs. RU asetelma, joten sinällään toivoisi sotilaiden näyttävän oman maansa sotilailta ja käyttävän kunnollisia univormuja. BFV:ssä tuo epämääräisten kustomisaatioiden kavalkadi ei aiheuttanut pelkästään hallaa historialliselle tunnelmalle vaan myös haasteita ihan pelattavuuteen, kun omia ja vihollisia saati sitten pelaajien classeja ei ollut aina helppo tunnistaa noiden räikeimpien asujen takaa. Tämänkin olisi fiksannut sillä, kun olisi tuotu joku asetus sille haluaako nähdä pelaajien kosmetiikat vai pelipuolen ja classin mukaiset univormut mutta ei.
 
Viimeksi muokattu:
Lisää vuotanutta pelivideota:
 
BFV:ssä tuo epämääräisten kustomisaatioiden kavalkadi ei aiheuttanut pelkästään hallaa historialliselle tunnelmalle vaan myös haasteita ihan pelattavuuteen, kun omia ja vihollisia saati sitten pelaajien classeja ei ollut aina helppo tunnistaa noiden räikeimpien asujen takaa. Tämänkin olisi fiksannut sillä, kun olisi tuotu joku asetus sille haluaako nähdä pelaajien kosmetiikat vai pelipuolen ja classin mukaiset univormut mutta ei.
Itse taas erotin viholliset omista paljon aiempia sarjan pelejä paremmin BF5:ssä :)
Lisää vuotanutta pelivideota:
Tuhnut aseet näyttäisi tosiaan tehneen paluun. Lipas per vihollinen....
 
Eli et ole pelannut BF5:ttä koskaan.

Tuossa olet kyllä melkein oikeassa, taisi jäädä alle kahden sadan tunnin kun kolmosta ja nelosta on tullut pelattua yhteensä noin 5000 tuntia. Ja lähes päivittäin lisää.

Enempää en jankuta noista V:n kampauksista ja vaatteista, ei kuulu tähän threadiin.
 
En ole ostamassa kyseistä peliä. Ensimmäinen hyvä kokemus pelisarjaan oli Battlefield V. Ostin toki Bf4:n ja vaikka kaikki lisäosatkin omistin en koskaan oppinut sitä peliä hallitsemaan tavalla jolla battlefield v:sta hallitsin. Jos 2042 ei tunnu samalta kuin bfv, tai on tehty liian bf4:n kaltaiseksi kaikkineen hankaluuksineen, niin se vain varmentaa päätökseni siihen että kyseinen peli ei ole minulle tarkoitettu.
 
En ole ostamassa kyseistä peliä. Ensimmäinen hyvä kokemus pelisarjaan oli Battlefield V. Ostin toki Bf4:n ja vaikka kaikki lisäosatkin omistin en koskaan oppinut sitä peliä hallitsemaan tavalla jolla battlefield v:sta hallitsin. Jos 2042 ei tunnu samalta kuin bfv, tai on tehty liian bf4:n kaltaiseksi kaikkineen hankaluuksineen, niin se vain varmentaa päätökseni siihen että kyseinen peli ei ole minulle tarkoitettu.
Sen ymmärrän, että BF V on helppo ja yksinkertainen ilman haasteita, mutta mikä tuosta BF 4 tekee hankalan? :,D
 
Sen ymmärrän, että BF V on helppo ja yksinkertainen ilman haasteita, mutta mikä tuosta BF 4 tekee hankalan? :,D
En tiedä, mutta olisikohan se kauhean laaja aseiden customointi että mitä grippiä käyttää ja mitä kaikkea näitä turhia ominaisuuksia on joiden kanssa saa säheltää.
 
Ootko muuten millon viimeks tsekannut BF3 PC:llä? Näyttää yllättävän realistiselta verrattuna neloseen...

Viimeks eilen tuli kolmosta pelattua ja kyllähän se tuntuu niin luontevalta näiden parin uusimman jälkeen. Liikkuminen, äänet yms ei ei uusiempien tasolla, mutta pelin yleinen mekaniikka on sellainen mikä mulla ainakin toimii hyvin. Tätä uutta bäfää siis odottaa kauhulla ja innolla samaan aikaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Tässähän alkaa taas innostumaan pelikuvaa katsellessa, mutta niin sitä innostui 1:n ja V:n kohdallakin ja kuinkas sitten kävikään? Minulle riittäisi jo ulkoisesti ehostettu ja uusilla kartoilla päivitetty 4, josta olisin valmis maksamaan täyden hinnan + premiumin siihen päälle.
 
Tässähän alkaa taas innostumaan pelikuvaa katsellessa, mutta niin sitä innostui 1:n ja V:n kohdallakin ja kuinkas sitten kävikään? Minulle riittäisi jo ulkoisesti ehostettu ja uusilla kartoilla päivitetty 4, josta olisin valmis maksamaan täyden hinnan + premiumin siihen päälle.
Tämähän se on.. Tosin kuvien yms perusteella tätä taitaa olla luvassa :thumbsup:
 
Eiköhän tämä tule ostettua vaikka vaikuttaakin melkoisen tuhnulta julkaisulta. DICE saa vapaasti tehdä vaikka mitä aivopieruja kun ei ole mitään kilpailua.
 
Eiköhän tämä tule ostettua vaikka vaikuttaakin melkoisen tuhnulta julkaisulta. DICE saa vapaasti tehdä vaikka mitä aivopieruja kun ei ole mitään kilpailua.
Olet koko ketjussa ainoa jonka mielestä lapsille tehty BF V on hyvä ja BF4 huono. Eikös tämä sun spammaus asiasta jo riitä? Suurin osa on fiiliksissä siitä, että palattaisiin suurilta osin BF3/4 fiiliksiin.
 
Olet koko ketjussa ainoa jonka mielestä lapsille tehty BF V on hyvä ja BF4 huono. Eikös tämä sun spammaus asiasta jo riitä? Suurin osa on fiiliksissä siitä, että palattaisiin suurilta osin BF3/4 fiiliksiin.
Millä tavalla se on lapsille tehty? BF3 ja BF4 oli myös tullessaan pelisarjan parhaita tuotoksia. Niissä on vain aika tehnyt tehtävänsä ja uusia parempia pelejä tullut. Faktaa on että niissä on aivan umpisurkea asetuntuma ja täälläkin ketjussa on muutkin kehunut kuinka BF5:ssä asetuntuma on todella hyvä.

Kritiikin antaminen on myös osa keskustelua. Vai ottaako noin pahasti sieluun kun kaikki ei jumaloi kritiikittä?
 
Kaikissa näissä uusissa battlefieldeissa ammuskelu on yhtä tyhjänpäiväistä ja tasapaksua. Suurimmat erot tulee siitä, ammutko sarjaa vai kertalaukauksia. Mutta minkäänlaista oppimiskäyrää aseen X suhteen ei todellakaan ole.
 
Kaikissa näissä uusissa battlefieldeissa ammuskelu on yhtä tyhjänpäiväistä ja tasapaksua. Suurimmat erot tulee siitä, ammutko sarjaa vai kertalaukauksia. Mutta minkäänlaista oppimiskäyrää aseen X suhteen ei todellakaan ole.
Onhan noissa ihan selviä eroja aseiden välillä.
 
Selvät erot on kyllä aika pieniä nyansseja. Lähinnä eroja miten helposti pystyt ampumaan pitkille matkoille. Mutta ei mitään oikeaa syvyyttä, joka pistäisi opettelemaan mm: rekyylikuviota.
 
Kaikissa näissä uusissa battlefieldeissa ammuskelu on yhtä tyhjänpäiväistä ja tasapaksua. Suurimmat erot tulee siitä, ammutko sarjaa vai kertalaukauksia. Mutta minkäänlaista oppimiskäyrää aseen X suhteen ei todellakaan ole.
Omasta mielestä taas loistava juttu, sillä toimii paremmin casuaalille. Bäfässähän tuo ampuminen ei ole muutenkaan se "pääasia".
 
Selvät erot on kyllä aika pieniä nyansseja. Lähinnä eroja miten helposti pystyt ampumaan pitkille matkoille. Mutta ei mitään oikeaa syvyyttä, joka pistäisi opettelemaan mm: rekyylikuviota.
No eipä nämä mitään ARMA:n tasoisia simulaattoreita ole koskaan ollut :) Kuitenkin tuoreimmissa osissa nämä aseet on toiminut selvästi ja jotakuinkin loogisesti. BF2:n aikoina sai todellakin ihmetellä että minne ne luodit muka lentää kun ei ainakaan sinne mihin tähtää :D
 
Kaikissa näissä uusissa battlefieldeissa ammuskelu on yhtä tyhjänpäiväistä ja tasapaksua. Suurimmat erot tulee siitä, ammutko sarjaa vai kertalaukauksia. Mutta minkäänlaista oppimiskäyrää aseen X suhteen ei todellakaan ole.

Bf4, bf1 ja bfv kaikissa erilainen "gun play". Esim. Bf4 oli rekyyli opittavana ja vahinko muuttui riippuen etäisyydestä. Bf1 oli "sweet spot" ja randomi hajonta (random hajonta oli mielestäni aivan perseestä). Bfv oli osittain random hajontaa ja muuten opittavissa oleva rekyyli.
 
BF2:n aikoina sai todellakin ihmetellä että minne ne luodit muka lentää kun ei ainakaan sinne mihin tähtää
Meinasin samaa kirjoittaa. Kamala hitreg oli BF2:ssa, kovasti on tultu eteenpäin noista ajoista pelinsarjan uudemmissa osissa gunplayn suhteen.
 
Maksaisin 70€ koska tahansa BF4K-remasterista/päivityksestä konsoleille. Mutta ehkä olenkin osa ongelmaa BF1:kköseen ja BFV:iidenteen pahasti pettyneenä. :cool:
BF4 oli aikoinaan kova peli, mutta ei siihen olisi tullut 1600h tuntia laitettua jos se ei olisi jatkuvasti kehittynyt ja mennyt parempaan suuntaan.

Voisivat tällä kertaa ottaa edellisistä osista hyvät pelimekaniikat mukaan, eikä unohtaa kaikkea mitä viimeisissä pelisarjan osissa on saatu aikaiseksi.
 
Bf4, bf1 ja bfv kaikissa erilainen "gun play". Esim. Bf4 oli rekyyli opittavana ja vahinko muuttui riippuen etäisyydestä. Bf1 oli "sweet spot" ja randomi hajonta (random hajonta oli mielestäni aivan perseestä). Bfv oli osittain random hajontaa ja muuten opittavissa oleva rekyyli.
Paljon on parjattu siitä Onen random bulletista, mutta sitäkin pystyi kompensoimaan (jos osasi). Keski ja lähietäisyydellä sitä ei havainnu juurikaan, mutta mitä kauemmalla etäisyydellä ampu ja mitä pitempää piti nappia pohjassa se random hajonta suureni. Jonkuverran suomalaisia striimaajia seurannu jotka pelaa bf1 aktiivisesti ovat neuvoneet miten sitä random hajontaa pysty "hallitsemaan"
Itelle Onessa suurimmat murheen kryynit oli ne behemothit joilla ei ollu 90% pelin lopputulokseen mitään ratkaisevaa merkitystä, lisäksi hevos ja centry ukot oli tosi epärasapainottavia elementtejä
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Paljon on parjattu siitä Onen random bulletista, mutta sitäkin pystyi kompensoimaan (jos osasi). Keski ja lähietäisyydellä sitä ei havainnu juurikaan, mutta mitä kauemmalla etäisyydellä ampu ja mitä pitempää piti nappia pohjassa se random hajonta suureni. Jonkuverran suomalaisia striimaajia seurannu jotka pelaa bf1 aktiivisesti ovat neuvoneet miten sitä random hajontaa pysty "hallitsemaan"
Itelle Onessa suurimmat murheen kryynit oli ne behemothit joilla ei ollu 90% pelin lopputulokseen mitään ratkaisevaa merkitystä, lisäksi hevos ja centry ukot oli tosi epärasapainottavia elementtejä
Itseä pänni BF1:ssä ehkä eniten juurikin tuo random hajonta. Sen lisäksi että koska "tottakai" piti saada skinejä niistä "loottibokseista" niin oli "pakko" pelata Operationsia joka on pelkkää Breakthroughta eli camppimuuria vasten puskemista / itse camppimistä. Conquestista pidän eniten muotona (ja BF4:ssä Chain Link oli todella rautaa). Tässä BF2042:ssa hyvä asia tuo uusittu lippujen rykelmähomma joka on käytännössä Chain Linkistä jalostettu.
 
Random hajonnan ideana oli mielestäni sama kuin ttk muutoksilla. Yritetään kaventaa hyvän ja heikon pelaajan taso eroa.
 
Random hajonnan ideana oli mielestäni sama kuin ttk muutoksilla. Yritetään kaventaa hyvän ja heikon pelaajan taso eroa.

Sitä nää bäfät kyllä on olleet. Toinen hyvä esimerkki asiasta on suppression. Palkitaan sitä, että ammutaan ohi. Mikä mahtava idea se oli.
 
Olikohan tietoa onko tähän tulossa jotain HC modia tms? Ainakin vitosessa ei ollut mitään järkeä kun piti lipas tyhjentää yhteen tyyppiin.

Olen aikaisemminkin tähän vastannut, en usko että julkaisussa on mitään virallista HC moodia, mutta eiköhän portaliin tule hyvin äkkiä vaikka kuinka monta. Ja oma veikkaus on että jostain niistä tulee ns virallinen HC moodi. Portalissa on valtava potentiaali.
 
Olen aikaisemminkin tähän vastannut, en usko että julkaisussa on mitään virallista HC moodia, mutta eiköhän portaliin tule hyvin äkkiä vaikka kuinka monta. Ja oma veikkaus on että jostain niistä tulee ns virallinen HC moodi. Portalissa on valtava potentiaali.
Jep, varmaan servun nimessä HC. Ite ainaki pelaan heti alusta lähtien ainoastaan niitä.
 
Random hajonta on realistinen. Rekyylikuviot eivät ole. Sarjatulen "hallitseminen" on muutenkin ihan räiskintäpeleihin keksittyä diibadaabaa jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten aseilla oikeasti ammutaan tarkasti.

Samaten suppression on erinomainen tapa kuvata sitä, että kukaan ihminen ei ammu kovin tarkasti kun kuulaa viuhuu ohi korvien. Suojatulta käytetään myös oikeassa elämässä omien miehien etenemisen suojaamiseen. Siinä vaiheessa kun kk:lla laitat sarjaa vihollisen poteroiden suuntaan niin sieltä ei nouse yksikään ampumaan takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 672
Viestejä
4 492 024
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom