Baldur's Gate 3

  • Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Miksihän välillä vetäsee GPU kellot alas niin kuin olisi "2D-tilassa" ja FPS 15?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Miksihän välillä vetäsee GPU kellot alas niin kuin olisi "2D-tilassa" ja FPS 15?
Edit: Asensin MSI Afterburner, saisiko tolla jotenkin forcetettua 3d modeen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Nvidia kortti ? niin kokeiles mennä Nvidia settings ja sielä valitset manage 3d settings/power managment mode = prefer maximum performance
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Miksihän välillä vetäsee GPU kellot alas niin kuin olisi "2D-tilassa" ja FPS 15?
Edit: Asensin MSI Afterburner, saisiko tolla jotenkin forcetettua 3d modeen?
Yleisin syy että ”välillä” GPU kellot tipahtaa on pitkähkö pelisessio, muistivuoto ja GPU:n meneminen tukkoon. Restart tässä tapaukessa korjaa tilanteen.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Nvidia kortti ? niin kokeiles mennä Nvidia settings ja sielä valitset manage 3d settings/power managment mode = prefer maximum performance
Ei auttanut tämä

Yleisin syy että ”välillä” GPU kellot tipahtaa on pitkähkö pelisessio, muistivuoto ja GPU:n meneminen tukkoon. Restart tässä tapaukessa korjaa tilanteen.
Tai itseasiassa se alkaa melkein heti ja on suurimman osan ajasta. Välillä pompsahtaa kellot korkeammiksi ja 60FPS hetkeksi. Uusimmat Nvidia ajurit.
Uusi Windows 11 asennus, ei ollut tätä ongelmaa aiemmin. Tosin silloin käytin HP:n Omen Gaming Hubia ja pelatessa laitoin Performance modeen. Kaippa se pitää taas asennella jospa niin onnistuisi. En tuosta Afterburnerista ottanut oikein selvää miten saisi 3d modeen pakotettua.

Edit: ei auttanut Omenkaan. Kellot laskevat kun olen pelissä ja nousevat korkealla kun alt tabaan pelistä pois windowsiin... eli juuri väärin päin :p
Edit 2: Olikin Omenissa auto select profile päällä. Laitoin manuaaliseksi ja Performance mode päälle niin nyt tykittää. Jostain syystä tuo BG3 haluaa olla kevyt 2d modessa pyörivä ohjelma... Olisi kyllä kiva löytää ratkaisu joka ei vaadi HP Omenia.

Edit: Tämä ongelma katosi "itsestään"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Mahdollisesti spoilaava kysymys romansseista
alussa köyrin Astarionin kaa ja sit aloin oleen Laezel kanssa. Se meni act 3 alussa vakavaksi seurusteluksi. Mut kokoajan olen oikeasti halunnut Shadowheart mut se on ainut joka ei halua mua panna. Lukitsinko hänen romanssinsa ulos koska olin Laezelin kaa? Jätin nyt Laezelin siinä toivossa että SH alkas nyt mut samat jutut oli edelleen. Olen tehnyt paljon juttuja mistä se pitää niin siltä kannalta pitäs olla ok, annoin mm
jonku kukan.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
100
Onko muilla sellainen fiilis, että Dark Urge on rikki ja keskeneräinen...?

Suurimman osan I- ja II-akteissa tuntuu siltä, että päädyn vain tappamaan kaikki, koska alun goblineja lukuunottamatta "pahisten" kanssa ei voi oikein liittoutuakaan...

Lisäksi esim. tapatin Isobelin ja sitä kautta Last light inn on tuhoutui josta Jaheira vannoi luonnollisestikin kostoa. Siellä hän nyt kuitenkin III-actin alussa pönöttää leirissä jutellen mukavia vanhoista hyvistä ajoista, mitä oikein missasin?

Hovimestari olisi mielenkiintoinen, mutta hänkään ei tunnu tulevan käymään kuin satunnaisesti. Kaikkea tätä ei toki auta se, että pahoista hahmoista suuri osa on niin rasittavia(Nere, Kar'niss) että ne herättävät oman sisäisen synkän halun vahingoittaa niitä.
Toivon että loppupeli tarjoaa enemmän, mutta tämä toinen läpipeluu vaikuttaa paljon ensimmäistä nihkeämmältä. Vai enkö vain osaa olla riittävän paha...?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Meikällä ACT 3 noin puolessavälissä. Bugeja on vähän liikaa.
Ihmetyttää että on tehty paljon sokkeloita missä kamera ei toimi.

Jos kuljet ovesta "pää" hahmolla niin keskutelu alkaakin väärällä hahmolla vaikka oli kaukana.

Npc näkee tai aloittaa keskutelun seinän tai kerroksen läpi.

Monesti ei pysty targettaa avonaisen oviaukon läpi, mutta vihut pystyy.

Nämä kaikki tulee vastaan usein koska kaupunki ja pienet tilat.
On paljon muitakin mutta nämä ainakin tulee esiin joka pelikerralla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
184
Meikällä ACT 3 noin puolessavälissä. Bugeja on vähän liikaa.
Ihmetyttää että on tehty paljon sokkeloita missä kamera ei toimi.

Jos kuljet ovesta "pää" hahmolla niin keskutelu alkaakin väärällä hahmolla vaikka oli kaukana.

Npc näkee tai aloittaa keskutelun seinän tai kerroksen läpi.

Monesti ei pysty targettaa avonaisen oviaukon läpi, mutta vihut pystyy.

Nämä kaikki tulee vastaan usein koska kaupunki ja pienet tilat.
On paljon muitakin mutta nämä ainakin tulee esiin joka pelikerralla.
Muutenkin ärsyttävää kun dialogi voi tapahtua random hahmolla taistelun jälkeen. En ymmärrä miksei voi vain valita henkilöä joka puhuu keskustelun alussa ja joka lukittuu, ettei voi vaihdella hahmoa aina optimi nopanheitolle.

Ovet bugittavat monin tavoin, esim hahmo ei osaa lentää avatun oven läpi, vaan pitää lentää oven eteen, kävellä metri, jatkaa lentämistä. Yhdessä tapauksessa NPC:t ei reagoinut vaikka tapoin niiden kavereita parin metrin päässä, koska avoin oviaukko välissä. Pysyivät neutraaleina.

Silti peli maistui erinomaisesti, muutama päivä sitten tuli vihdoin pahis läpipeluu pakettiin noin 200 tunnin jälkeen. Pitänee ensivuonna pelata hyviksenä läpi, puolet companioneista kun jäi kokematta pahiksena.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Muutenkin ärsyttävää kun dialogi voi tapahtua random hahmolla taistelun jälkeen. En ymmärrä miksei voi vain valita henkilöä joka puhuu keskustelun alussa ja joka lukittuu, ettei voi vaihdella hahmoa aina optimi nopanheitolle.

Ovet bugittavat monin tavoin, esim hahmo ei osaa lentää avatun oven läpi, vaan pitää lentää oven eteen, kävellä metri, jatkaa lentämistä. Yhdessä tapauksessa NPC:t ei reagoinut vaikka tapoin niiden kavereita parin metrin päässä, koska avoin oviaukko välissä. Pysyivät neutraaleina.
Hyvin kiteytettynä pelin ärsyttävimmän ominaisuudet. Varsinkin noi dialogit kun kuitenkin jossakin paikoissa kun hahmo A käy keskustelua, niin sitten hahmo C pystyy heittämään jonkun intuition sinne väliin. Ja dialogissa näkyy se vaihda hahmoa -nappi joka ei tunnu tekevän tota.
Ovista läpi kävelykin vaatii joutavan tarkkaa klikkailua ettei mee pelkäksi saranoiden kuluttamiseksi. Mutta tää ei taida olla mitenkään uniikki BG3 ongelma. Tai ainkin muistelisin että tätä on saanut kiroilla ennenkin.
Muuten toi kolmosepisodin maisema on kyllä mun makuun tosi jees - tykkään kaupunkiympäristöstä. Ekat selkeet bugit tuli vastaan. Yksi salaovi katosi reloadiin saakka ja toisesta ovesta sain 3/4 partysta warppaamaan läpi kun klikkasin sitä vaihda hahmoa -nappia kun tiirikointidialogi oli auki.
 
  • Tykkää
Reactions: OD.
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Onhan tämä hieno peli.
PS5:llä pelaan ja ei mitään kokemusta aiemmin tämän kaltaisista peleistä joten oppimiskäyrä on ollut jyrkkä. Pääjuoni on vieläkin 50h tunnin päästä vähän hakusessa mutta kaikki muu on vaikuttanut. En tiedä onko nämä ihan peruskauraa tämän tyylisissä peleissä mutta tykkään että:
  • Dialogilla ja valinnoilla on ihan oikeasti merkitystä pelin kulkuun
  • Taistelut voi ratkaista todella monella monella eri taktiikalla
  • Ylempään liittyen että joukon koostumuksella on oikeasti väliä, vaikka olenkin vetänyt 90% ajasta samalla porukalla
  • Sivutehtävät hienoine hahmoineen ja kaikki pieni sälä kuten eläimien kanssa keskustelu on niin hauskaa :D
Toisaalta ärsyttää että kaikkea on ihan liikaa tässä pelissä eli dialogia joka ei sitten kuitenkaan vaikuta yhtään mihinkään ja aivan liikaa kaikkea tavaraa kerättäväksi kun suurimmalla osalla ei oikeasti ole muuta kuin arvo myydä pois.

Tosiaan jatkuvasti ihan hukassa pelin kanssa, mutta sitten aina kuitenkin etenee vähän eteenpäin vaikka sitten kompuroiden.

Ite pelannut Paladin-hahmolla ja jo kahdesti onnistunut menettämään kunniani :lol:
Eka kerta kun pelastin naisen suolta Hagin kynsistä ja herätin kuolleen miehensä henkiin. Olisi ollut vältettävissä. Toinen kerta oli kun tapoin Neren Grymforgessa ja sitä en oikeasti ymmärtänyt ennen kuin Redditistä luin että siinä taistelussa meni visiin Neren puolelle liittyneitä sivullisiakin. Iso taistelu ja ärsytti huomata että leima otsassa tuon jälkeen. Rahallahan noista on selvinnyt, mutta voisin olla 1000+2000 rikkaampi...

PS5 spoilaa pelinvalinta-ruudussa että 50% olisi edistytty. Jospa ennen joulua pääsis läpi.
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
58
Patch #4 on julkaistu ja muutosten/fiksien lista on jälleen pitkä kuin nälkävuosi, kelpaa :)

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Patch #4 on julkaistu ja muutosten/fiksien lista on jälleen pitkä kuin nälkävuosi, kelpaa :)

Vaatimattomat 58.27 GB lataa GOG nyt päivitystä :)
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
tekisipä muutkin pelistudiot tällä kaliiberilla töitä julkaisunsa eteen. Massiivisia pätchejä ja kuuntelevat peliyhteisöä. Pisteet Lariania kohtaan nousee vain päivä päivältä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 626
Vihdoin korjaantui myös splitscreen bugi ainakin pc:llä. (toisen pelaajan ruutu jäätyi koko ruudun keskustelun jälkeen, meni mustaksi, kamerakontrolli hävisi yms.)
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Nyt alkaa lapset olla siinä iässä, että isukilla jää välillä aikaa pelaillakin vanhojen hyvien aikojen tapaan. Jagged Alliancet olivat siinä yläasteella kova juttu ja JA3 tulikin ostettua vähän aikaa sitten ja pelattua nostalgiakyyneleet silmissä läpi. Seuraavana onkin varmaan tämän Baldur's Gaten uusimman painoksen vuoro. Bugien puolesta taitaa siirtyä viikonloppuna ostoslistalle, viimeinen päivitys taisi korjata paljon ongelmia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Tauon jälkeen palasin peliin. Menetin hetkeksi kaikki varusteet, sain takaisin ja voi elämä nyt ne on kaikki yhdellä hahmolla. On mukava urakka räplätä ne takaisin kaikkien kesken. Ihan meni maku koko touhusta. Pitää laittaa jossain välissä, kun viitsii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.04.2018
Viestejä
12
Pitihän se tätä kokeilla, edelliset - Pillars of Eternity 2 ja Divinity: Original Sin 2 - aiheuttivat ähkyn ja piti pitää taukoa. Elden Ringin jälkeen jäi kuitenkin rpg-hammasta kolottamaan kun ei sen DLC:tä ole vieläkään saatu julkaistua. Alussa meinasi taas vaihtoehtojen runsaus hämmentää mutta kun pääsi siitä yli, alkoi pelaaminen maistua. Taisteluista piti kylläkin oivaltaa yrityksen ja erehdyksen kautta kuinka damage outputtia on syytä optimoida ja tästä syystä usein riskinotto kannattaa (tai on jopa ainoa vaihtoehto). Act 1 on kohta taputeltu, en ole pitänyt kiirettä, luultavasti tässä menee vielä pitkä tovi ennen kuin lopputekstit rullaa. Ehkä melee-hahmotkin paranee kun löytyy parempaa gearia ja kykyjä levelien myötä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Act2 on ehkä lopuillaan ja noin 50h takana. Katsoo, että pärjäänkö tuossa pomotaistelussa edes. Level 6 hahmot. Voi olla, että pitää katsella jotain muuta. Taidan olla jumissa tällä alueella. Noh pitää katsella. Onhan tuossa aiempi talletus niin ettei mitään peruuttamatonta ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
BG3 swiippasi Golden Joystick pystit:

- Best Storytelling
- Best Visual Design
- Studio Of The Year
- Best Game Community
- Best Supporting Performer (@NeilNewbon / Astarion)
- PC Game Of The Year
- Ultimate Game Of The Year

Starfield pokkasi "Xbox Game Of The Year"-kategorian, Cyberpunk parhaimman lisärin ja Alan Wake 2 kriitikkojen valinnan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Jatkanut itse act2 tehtäviä ja en vielä mene loppua kohden. Healing church voi että mitä settiä taas peli tarjoaa. Ehdottomasti vuoden peli, vaikka kesken itsellä vielä.
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
58
Kohta Act II takana ja sen kunniaksi pari sanaa omasta pelikokemuksestani.

Olen vuosien varrella pelannut Baldur's Gate ykkösen ja kakkosen monta, monta kertaa läpi. Jokainen läpipeluukerta on alkanut tarkasta suunnittelusta, mutta mennyt aina lopulta saman kaavan mukaan: Maagit linkoavat kiviä 95 % ajasta, taistelijat taistelevat ja noh, kaikki muutkin viskovat vain vihollisten niskaan nuolta, kiveä, puukkoa jne. Kaikkien taikojen ja muiden erikoisominaisuuksien hyödyntäminen ja kaikenlainen syvempi taktikointi on aina jäänyt tekemättä, koska homma on hoitunut muutenkin.

BG3:n kanssa on tietenkin aivan eri tilanne: Koska peli on aidosti vuoropohjainen, on pakko syventyä miettimään, että mitä juuri tällä hahmolla haluan tehdä tällä vuorolla. Maagista ei tule vahingossakaan maailman kalleinta linkokallea, cleric muistaa loitsunsa ja niin edespäin. Tästä olen pelille loputtoman kiitollinen.

Mutta, kuitenkin. Nyt kun vika ei ole pelimekaniikassa, olen huomannut että se on minussa :D Olen loputtoman kärsimätön ja laiska pelaaja, en jaksa suunnitella taisteluja yli yhtä vuoroa pidemmälle: En malta buffata omia tyyppejä tai heikentää vihollisia - saati maltilla hakeutua parhaisiin asemiin - vaan ihan liian usein käyn täydellä höngällä päälle. Ja eihän se kovin optimaalista ole. Viholliset malttavat heikentää minua murskatakseen minut sitten armottomasti, mutta silti en jotenkin malta tehdä sitä itse. Kiroan vihollismaageja, jotka sinkoilevat jostain kielekkeeltä heikennysloitsuja, mutta itse annan Galen seistä keskellä aukiota räimimässä loitsuja puhtaassa damagejärjestyksessä isoimmasta paukusta aloittaen...

En silti aio luovuttaa. Yritän koko ajan korjata omaa toimintaani, ja viimeistään kun aloitan seuraavan läpipeluun ja ruuvaan vaikeustasoa ylöspäin (aloitin balanced-tasolla), niin varmaan vähän pakkokin jo oppia pelaamaan hyvin. Tiedän, että varmasti olisi palkitsevampaa pelata suunnitelmallisesti ja nähdä sitten vihollisten murskaantuvan oveluuteni alla, joten ehkä siihen vielä joskus pääsee.

(Hieman asiasta toiseen, minulla on ollut aina sama ongelma Civilization-pelien kanssa. Tykkään kovasti alussa suunnitella mitä teen, mutta lopulta huomaan klikkailevani mitä sattuu ja rakentelevani paniikinomaisesti isoa armeijaa toivoakseni, että jonkinlainen summittainen jyräystaktiikka toimisi.)

Pelkkää hyvää sanottavaa pelistä muutenkin. Pelaan hyvin poikkeuksellisesti pahiksena, koska tässä pelissä se oikeasti toimii. Olen missannut varmaan puolet pelin sisällöstä suututtamalla kaikki ihan liian aikaisin, mutta se on tuntunut tosi palkitsevalta. Olen toiminut selän takana, valehdellut päin naamaa ja saanut liittolaisekseni tyyppejä, jotka petin törkeästi juuri minuuttia aiemmin. Aivan mahtavaa!
 
Liittynyt
31.07.2023
Viestejä
31
60h takana ja act 3 alussa. Tämän jälkeen iski ähky. Tuli siirryttyä muiden pelien pariin. Hyvä peli mutta näin pitkänä itselle liian raskas.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
60h takana ja act 3 alussa. Tämän jälkeen iski ähky. Tuli siirryttyä muiden pelien pariin. Hyvä peli mutta näin pitkänä itselle liian raskas.
Minäkin pidin hetken taukoa act2 alkupuolella. Itse tarvitsen näissä aina välillä pientä taukoa. Hyvä, jos vaikka vähän kirjoittaa ylös, että missä oli ja mikä meno ellei ihan selvää ole ettei umohda tms.

Töiden takia nyt arkipäivät ollut taukoa. Viikonloppuna jatkan taas.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Itellä vähän sama että ähky iskee Act3:ssa. aatimattomasti 100h pelattu :/ Itsellä PS5 niin jopa vähän nykivää on meno kaupungissa; hahmoja sekä portaita kadonnut kun kiertelee. Onko muilla ollut ongelmia?

Romansseista:
Perhana kun itsellä mieshahmo ja mielestäni heteroosi ja kaikille naisille pelissä mielinkielin niin eikö Halsin sitten ala ehdottelemaan x)
Emperor myös. Olisi kyllä kiinnostanut sanoa "kyllä", mutta ehkä joskus toiste
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 326
Itsellä PS5 niin jopa vähän nykivää on meno kaupungissa; hahmoja sekä portaita kadonnut kun kiertelee. Onko muilla ollut ongelmia?
Mun mielestä eilen redditistä tosta puhuttiin Act3:n osalta, vai oisko ollut että kyselivät oisko korjaantunu uusimmassa patchissä. En lukenu niin tarkasti kun pelaan PC:llä. Tai pelasin kertaalleen läpi, yritin eilen aloittaa alusta mutta en kyllä vielä kyennyt. En tiedä miksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Act2 minulla jatkuu. Menin tuonne maan alle nyt syvemmälle ja siellähän on vaikka mitä hienoa. Kohta 8 levelillä olen eli kohti act2 loppua, mutta vielä on varmasti jonkin verran tekemistä ennen kuin olen act3. Act2 lopputaistelun tiedän jo missä. Piti ottaa talletusta vähän taempaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Itellä vähän sama että ähky iskee Act3:ssa. aatimattomasti 100h pelattu
Sama ähkyn tunne tuli itsellä tässä vaiheessa. Ei itse peliä kohtaan, tuli vaan semmoinen fiilis että ei jaksaisi edetä pelissä eteenpäin. Meinasin jopa aloittaa uudella hahmolla alusta kun alkoi ahdistamaan, mutta päätin kuitenkin puskea eteenpäin.

Alla spoilereissa avattuna vähän syitä mikä minulla tuossa kolmannessa actissa hiersi. Ei varsinaisesti sisällä spoilereita, mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi.
Tuntui että joka puolella oli aivan liikaa tekemistä ja tutkimista ja vaikea oli päättää mistä aloittaa. Lopulta sitten päätin että en mieti sen enempää vaan annan mennä vaan eteenpäin ja katson mihin päädytään.
Aika nopeasti tuli myös eteen tilanteita, että pitää alkaa tekemään isoja loppuratkaisuun vaikuttavia päätöksiä. Nämä oli vähän ahdistavia kun haluaa roolipelata tietyllä tavalla ja ei oikein tiedä että mikä ratkaisu olisi ns. oikea. Tässä päädyin myös siihen, että fiiliksellä eteenpäin ja katsotaan miten käy.
Vähän ärsyttävää oli myös se, että paljon isoja tehtäviä maaliin vietäväksi, mutta tarinan mukaan pitäisi olla kauhea kiire. Minusta tuota kiireellisyyden pakottamista pitäisi peleissä muutenkin vähentää jos ei lopulta ole mitään merkitystä vaikka kuinka viivyttelee.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Tässä on kyllä taas yksi täysin raakileena julkaistu peli. Hankin tämän melko pian julkaisun jälkeen ja jätin kesken tarinaan ja tallennuksiin liittyvien bugien takia (tarina meni umpikujaan bugien takia ja vanhemmat tallennukset eivät sitten toimineetkaan välissä tapahtuneen päivityksen jälkeen).
Aloitin viikko sitten uudestaan ja eikös tämä ole edelleenkin ihan rikki, jatkuvaa jumitusta minuuteiksi joka tekee pelistä ihan totaalisen pelikelvottoman.

Mikä ihme pelialaa vaivaa kun tällaista julkaistaan? Toimin itsekin softabisneksessä ja jos me julkaisisimme näin paskaa laatua olisimme oikeudessa vastaamassa synneistämme - ja QA osaston vetäjä etsisi varmasti uutta työpaikkaa.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Tässä on kyllä taas yksi täysin raakileena julkaistu peli. Hankin tämän melko pian julkaisun jälkeen ja jätin kesken tarinaan ja tallennuksiin liittyvien bugien takia (tarina meni umpikujaan bugien takia ja vanhemmat tallennukset eivät sitten toimineetkaan välissä tapahtuneen päivityksen jälkeen).
Aloitin viikko sitten uudestaan ja eikös tämä ole edelleenkin ihan rikki, jatkuvaa jumitusta minuuteiksi joka tekee pelistä ihan totaalisen pelikelvottoman.

Mikä ihme pelialaa vaivaa kun tällaista julkaistaan? Toimin itsekin softabisneksessä ja jos me julkaisisimme näin paskaa laatua olisimme oikeudessa vastaamassa synneistämme - ja QA osaston vetäjä etsisi varmasti uutta työpaikkaa.
Varmaan hyvä huomata että minuuttien jumittelu ei kulosta omaan korvaan kovin tavalliselta ongelmalta. Luen steamia lähes joka päivä tämän pelin osalta.

Itse lähtisin full cleanuppi installilla etenemään. Uninstall normihan ei siivoa mitään pelin tilapäistiedostoja.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Tässä on kyllä taas yksi täysin raakileena julkaistu peli. Hankin tämän melko pian julkaisun jälkeen ja jätin kesken tarinaan ja tallennuksiin liittyvien bugien takia (tarina meni umpikujaan bugien takia ja vanhemmat tallennukset eivät sitten toimineetkaan välissä tapahtuneen päivityksen jälkeen).
Aloitin viikko sitten uudestaan ja eikös tämä ole edelleenkin ihan rikki, jatkuvaa jumitusta minuuteiksi joka tekee pelistä ihan totaalisen pelikelvottoman.

Mikä ihme pelialaa vaivaa kun tällaista julkaistaan? Toimin itsekin softabisneksessä ja jos me julkaisisimme näin paskaa laatua olisimme oikeudessa vastaamassa synneistämme - ja QA osaston vetäjä etsisi varmasti uutta työpaikkaa.
Kokeileppa noita ohjeita tuolta: Support - Larian Studios . Tuo level cache kannattaa ainakin tyhjentää ( %LocalAppData%\Larian Studios\Baldur's Gate 3\LevelCache ).
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Läpi meni. Balanced vaikeustaso ja jotain 124h oli viimeinen lukema. Olihan upea peli vaikka loppua kohden alkoikin puuduttamaan. Harmi että Act3 ei omasta mielestä ole oikein tasapainossa ja level 12 tuli hahmoilla turhan helposti vastaan eikä viimeiset taistelutkaan äityneet eeppiselle tasolle.

Mutta niin paljon hyviä juttuja sekä vaihtoehtoja että pakko tämä on uudestaan pelata jossain vaiheessa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 733
Linkki ei toimi minulla, menemällä "Twitter.com/1730234381719998650 " tulee tieto että kyseistä tiliä ei ole olemassa. En nähnyt kirjoittamaasi lyhyttä kuvausta ja tietoa / tiivistelmää siitä mitä tuossa linkissä on, voisitko laittaa sen?

EDIT: näköjään ottamalla kopion viestistäsi sain sitä hieman paremmin auki, eli oikea linkki on:


ja tieto on:
"
Patch 5 is launching soon! This update will clock in at roughly 30GB and will require approximately 130GB of free space to install. If you find yourself without the space to install the update, we recommend uninstalling BG3 and then re-downloading the patched version.
"
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
116
Patch 5 live
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Patch 5 live
Ei ole tullut pelattua, mutta community updatesta nuo custom difficultyt ja perffi ipdatet, kaikkien inventoryt jne., niin ei voi sanoa kuin että kunnon updatea on luvassa!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Kysymys liittyen act 3 ja tietyn vasaran käyttöön:
Menin tapaamaan aivoa sinne Morphic Poolille ja enpä tajunnut että Orphic hammer pitää olla jo tässä kohtaa mukana. Vasara on Karlachilla, joka ei ole partyssa mukana ja nyt olen Astral Planella johon Emperor jätti minut ja aikeenani oli vapauttaa Orpheus. Onko tässä muuta mahdollisuutta kuin ladata aiempi tallennus, kun ei pysty matkustamaan camppiinkaan?

E: Oli sittenkin
Laezelin kyydissä mukana, eikä ollutkaan hätää. Olin jossain vaiheessa siirtänytkin sen hänelle. Silti mietin että onkohan yhä mahdollista päästä tähän pisteeseen ilman että vasara on mukana? Netistä ainakin löytyy vastaavia ongelmia, mutta voi olla korjattu tavalla tai toisella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Olipas act2 lopussa vähän vaikeuksia taisteluissa tai siinä viimeisessä lähinnä.

Nyt siis act3 minulla. Melkein 80h takana ja hahmot kohta 9 levelillä. Kohti loppua mennään. :)
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Sattuipa tulemaan tuo isompi päivitys ja uusi epilogi juuri pari päivää oman läpipeluun jälkeen :) En tiedä olinko tässä Itsenäisyyspäivän pikku glögeissä hitaalla, mutta ainakaan itse en älynnyt että mistä sen saisi aktivoitua viimeisestä tallennuspisteestä vaikka niin netissä väittivät. Tulipa nyt pelattua uudelleen läpi viimeiset taistelut että näki epilogin, mutta ehkä juuri humalasta johtuen sain kulutettua siihen koko illan kun ekalla kerralla meni toisella yrittämällä läpi:lol:

Edit.
Vielä omaan pelikertaan liittyen että onnistuin oikeasti vielä kolmannen kerran menettämään Paladinin kunniani :D Onneksi oli Withers ja kerätty ihan kaikki myytäväksi kelpaava.
Edit2. Ei kun eihän se tietenkään ollut Withers jonka kanssa näistä asioista juteltiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 029
85h Steamin kellossa eli varmaan 70h varsinaista peliaikaa takana ja Act 3 ähky pahenee. Saa nähdä millä tahdilla saan pelin läpäistyä vai jääkö tämä kesken pidemmäksi aikaa. Pari kysymystä spoilerin lopussa;

Tarkoituksenani oli ensin mennä tuhoamaan Steel Foundry, jotta saan ne rautasotilaat pois käytöstä. Matkan varrella löysin tuon "vesikultin" ja heitä auttaessani päädyin sukellusveneeseen ja vapautin kaikki työntekijät vedenalaisesta vankilasta (vankilassa oli vain tehtaan työntekijöitä ja esim. Ravengard ja Omeluum eivät olleet siellä).
Tämän jälkeen vihdoin tuhosin tuon Steel Foundryn ja sain robotit pois pelistä. Huh mikä määrä taistelua lyhyen aikavälin sisällä.

Vihdoin hyvä aika mennä katsomaan Gortashin koronaatio, koska jätin tämän välistä kaupunkiin tullessani sillä luulin sen edistävän pääjuonta liikaa. No tietenkin linnaan saapuessani kaikki hyökkäävät minua vastaan, jopa Ravengard. Tässä kohtaa jätin pelin kesken, sen verran uuvuttavalta tuntui taistelu Gortashia vastaan.

Menetinkö nyt mahdollisuuden pelastaa Ravengard, vai aloittaako hänen "tappamisensa" jonkin välivideon tms.? Voinko soluttautua koronaatioon naamiointiloitsun tai itemin avulla? Naamiointi ei ainakaan toiminut, kun koitin sitä sukellusveneessä matkalla Iron Throneen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 626
145h pelin saven mukaan ja läpi. Eihän tällaisia pelikokemuksia montaa elämän aikana saa. Aika tyhjä olo. Jaettu ilo on paras ilo. Split screeninä mentiin vaimokkeen kanssa. Myös molemmat Divinityt on vedetty yhdessä. Ehkä joskus sitten myös yksin tämäkin, erilaisten hahmojen kanssa. Astarionin, Laetzelin, Shadowheartin ja Karlachin tarinoista pelattiin kaikki mahdollinen. Wyllin ja Galen ei juuri lainkaan.
Kohti uusia seikkailuja. Peli ansaitsee kaikki saamansa palkinnot.
:kippis:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 865
BG1, BG2 ja Fallout2 määritteli vuosituhannen molemmin puolin omat pelikokemukset, joita ei sittemmin ole ylitetty. Ei ylitetty BG3 kanssa myöskään, mutta jaksoin pelata pitkästä aikaa yhtä tarkkaan ja kaikki paikat koluten, kuten pelasin edeltäjätkin. Noin 200 tuntia siinä meni ja tuli nautittua koko aika.
 
Liittynyt
16.09.2021
Viestejä
108
Kokeilin tämän läpäisyn jälkeen muita pelejä, eniten tunteja sai Starfield ja Phantom Liberty. Jälkimmäinen tuli pelattu läpi ja ihan hauskaa koko matkan läpi oli. Starfield on kesken, 45h takana 28 levelillä, mutta tätä jaksaa nopeissa 1-2h pätkissä korkeintaan. Tuntuu kuin peli olisi 10 vuotta vanha ja vahvasti toiston makua on (Fallout 3 ja 4, Skyrim jne).

Totesin muutama päivä sitten, että jos pari kuukautta sitten läpäisty peli on ajatuksissa edelleen päivittäin, niin pelataanpa lisää sitten:

40h takana Act 1:ssä toista kertaa, eka kerralla tuli näköjään missattua jonkin verran sisältöä esim. Gale jäi välistä kokonaan, Ethel myös, ison hämiksen sain hengiltä tällä kertaa, puhumattakaan kuinka paljon tapoja hoitaa eri asiat maaliin on. Tämä ei ole vielä tuntunut toistolta ollenkaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Act3 etenee hyvin. Oli vaan pirun vaikeaa päättää, että mitä isoja päätöksiä teen. Ihan heti en uusiksi kuitenkaan pelaa. 11 levelillä olen nyt. Pikkusen bugeja ollut, mutta ei mitään pahaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Olipahan/onpahan se peli! Läpi meni ensimmäisen kerran. Hirveästi tietysti kaikkea kokematta, mutta pitää muille peleille seuraavat pelihetket suoda. Ei paljoa valittamista kyllä. Jotain bugeja ja kameran kanssa välillä temppuilua, mutta lajissaan kympin peli kyllä. Hieno kokemus.

Nyt mietin, että onko seuraava isompi urakka Pathfinder Kingsmaker vai Pillars 2. Molemmissa vuoropohjaisena.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
84
Act 3:ssa olin peliin jo aivan kypsä. Piti ihan väkisin vääntää läpi, monet sivutehtävät jäivät tekemättä, koska ei vaan enää kiinnostanut. Pelissä on lukemattomia asioita joista en pitänyt, pahimpana tietysti grafiikkabugit, eli erittäin pahat popupit, muutamassa välivideossa Jaheiraa ei näkynyt eikä kuulunut, teksti kyllä näkyi ja kerran eläimeksi muuttuneena peitti koko ruudun ettei välivideossa näkynyt muita hahmoja ollenkaan, eikä ruudunpäivitys pysynyt millään tasaisena varsinkaan kaupungissa liikkuessa. En tykkää yhtään tästä nopanheittosysteemistä, ja kaikki taistelut kestää jumalattoman pitkään kun lyönnit menee välillä ohi, mutta onneks pelasin barbaarilla joka pysty liikkumaan pitkän matkan ja tekemään monta lyöntiä ja Galella oli onneks hyviä taikoja esim. se mikä osuu varmasti.

On pelissä hyviäkin puolia, nimittäin hahmonluominen. Oli paljon vaihtoehtoja, mutta mitään läskiä hahmoa ei voinut tehä, harmi. Keskusteluissa oli vaihtoehtoja, mutta tuon kertojan ääni rupes kymmenien tuntien jälkeen ottamaan päähän toden teolla. HDR-toteutus on ihan ok PS5:lla.

Onneks meni läpi, enkä uusintakierrosta taida ottaa ainakaan vähään aikaan, ei taida hirveästi ainakaan nyt kiinnostaa.

Annetaan 6/10 kun jäi sentään ihan ripauksen plussan puolelle. Alan Wake 2 ja Starfield nappaavat selvästi enemmän, pitää varmaan vielä Elden Ringit ja Sekirot läpäistä uudelleen.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
595
Act 3:ssa olin peliin jo aivan kypsä. Piti ihan väkisin vääntää läpi, monet sivutehtävät jäivät tekemättä, koska ei vaan enää kiinnostanut. Pelissä on lukemattomia asioita joista en pitänyt, pahimpana tietysti grafiikkabugit, eli erittäin pahat popupit, muutamassa välivideossa Jaheiraa ei näkynyt eikä kuulunut, teksti kyllä näkyi ja kerran eläimeksi muuttuneena peitti koko ruudun ettei välivideossa näkynyt muita hahmoja ollenkaan, eikä ruudunpäivitys pysynyt millään tasaisena varsinkaan kaupungissa liikkuessa. En tykkää yhtään tästä nopanheittosysteemistä, ja kaikki taistelut kestää jumalattoman pitkään kun lyönnit menee välillä ohi, mutta onneks pelasin barbaarilla joka pysty liikkumaan pitkän matkan ja tekemään monta lyöntiä ja Galella oli onneks hyviä taikoja esim. se mikä osuu varmasti.

On pelissä hyviäkin puolia, nimittäin hahmonluominen. Oli paljon vaihtoehtoja, mutta mitään läskiä hahmoa ei voinut tehä, harmi. Keskusteluissa oli vaihtoehtoja, mutta tuon kertojan ääni rupes kymmenien tuntien jälkeen ottamaan päähän toden teolla. HDR-toteutus on ihan ok PS5:lla.

Onneks meni läpi, enkä uusintakierrosta taida ottaa ainakaan vähään aikaan, ei taida hirveästi ainakaan nyt kiinnostaa.

Annetaan 6/10 kun jäi sentään ihan ripauksen plussan puolelle. Alan Wake 2 ja Starfield nappaavat selvästi enemmän, pitää varmaan vielä Elden Ringit ja Sekirot läpäistä uudelleen.
Livevideon huono puoli, arvaamattomia asioita saattaa tapahtua verrattuna täysin esirenderöityihin. Muutamia tuli itelläkin vastaan, mutta ei mitään peliä rikkoneita. Underdarkissa tuntui olleen enemmän noita videoista kadonneita hahmoja vrt. muut actit, mutta se voi olla vaan oma kokemus.

Nopan heitot, sen osuminen tai huti, on sitten se dnd-mekaniikka, ja siitä joko tykkää tai ei, vertailu AW2 tai Starfieldiin ei sinänsä ole mahdollista jos genren ottaa huomioon. Itelle tuo on maistunut, nyt tokalla pelikerralla on osannu rakentaa hahmoja huomattavasti ekaa läpipeluuta paremmin, ja ne hutilyönnit on vähentyny radikaalisti kun osaa käyttää hahmojen kykyjä ryhmänä etulyöntiaseman saamiseks, samoin esineillä & aseilla & varusteilla & potioneilla saa huomattavan paljon etua kun pystyy muokkaamaan lähestymistapaa joustavasti taistelusta toiseen. Mutta jos ei dnd ja mekaniikat ole lähimpänä sitä omaa sydäntä, niin toista pelikertaa ei tosiaan varmaan jaksa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 807
Viestejä
4 204 324
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom