• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Baana Noux -gravelpyörä

Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
46
Tuote: Baana Noux - gravelpyörä
Tarjoushinta: 999,99
Normaalihinta: 1699,99
Kauppa: Verkkokauppa.com
Voimassa: 7.5.2023 klo 23.59 asti.
Linkki: Baana Noux -gravelpyörä, L/56 cm 999,99
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta:
Mielenkiintoinen gravelpyörä tarjouksessa, Baana merkkinä ei anna kovinkaan kummoista ensivaikutelmaa, mutta tässä vaikuttaisi olevan aika laadukasta palikkaa tarjolla touhutontulla.
-Sram Apex osasarjaa
-1x11 vaihteisto
-Hydrauliset jarrut
-Haarukka ja satulatolppa hiilikuitua
-Läpiakselit

Kiekoissa onkin sitten varmaan säästetty, ilmeisen painavat.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
233
Kiinnostaisi kyllä. Tullut tässä pitkään pohdittua gravel-pyörää. Merkistä ei paljon Googlesta löydä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Kiinnostaisi kyllä. Tullut tässä pitkään pohdittua gravel-pyörää. Merkistä ei paljon Googlesta löydä.
Sama juttu, ja tuotahan nyt voisi paremmaksi tuunata. Ei sillä, kyllä tuo nykyisen 8v hybridin hakkaa mennen tullen...
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
233
Sama juttu, ja tuotahan nyt voisi paremmaksi tuunata. Ei sillä, kyllä tuo nykyisen 8v hybridin hakkaa mennen tullen...
Varmasti:hmm: itsellä korvaisi 14 vuotta vanhan kesä fillarin..

Kokoa vain mietin et olisko S sopiva 175cm pitkälle.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Kokoa vain mietin et olisko S sopiva 175cm pitkälle.
Minulla on Eastwayn M-kokoinen runko, olen 182cm. Ja ainakin tuossa hybridissä suurin ongelma on juurikin itselle liian pieni runko, jonka myötä käy selkään/ranteisiin. Ei riitä säätövara, ei edes lisäpalikoilla. Toki nämä ovat aina runkokohtaisia ja osin makuasioitakin, mutta S kuulostaa silti hieman pieneltä..

Verkkokauppa olisi tuossa 500m päässä, kaksi näyttäisi olevan tarjolla.. :)

Eikös tuo Baana ole joku Verkkokaupan oma tuotemerkki?
On
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Vähäsen kyllä houkuttelis korvata tolla vanha maantievenkula sekä CC. Olis aikamoinen upgrade osien ja ominaisuuksien puolesta.

Vanha pyörä on ollut 55 kokoinen ja geo vähän erilainen kuin tuossa Baanassa niin ei oikein tiedä pitäskö mennä M vai L kokoon jos ostaa. Pituutta 181 mutta lyhyet jalat, vanhassa cyclossa menee vaakaputki esim just noiden väliin. Jos tosta olis 54 koko niin se olis varmaan itselle sopivin, mutta kun ei ole... Pitää varmaan vertailla vähän maantievenkulankin mittoihin että miten suhtautuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Itsellä nyt tosiaan on tämä tuolta vuodelta 2014:

Tietämys ja sen myötä vaatimus pyöriltä keskiverto, pääosa on kuitenkin hyötyajoa ja välillä tulee tempastua jotain 50 - 100km väliltä. Eastwayssä on tätä nykyä vähän leveämmät kumit, mutta kyllähän se asfalttipyörä silti on. Siitä tosiaan tuo 54 tuntuu itselle pieneltä ja tuo ergonomia on rajottanut yhtään pidempiä lenkkejä taittamasta.

Kovin paljon yli tonnia ei tohtisi uudesta maksaa, ja tuo tarjouspyörän vaihteistokin kaikessa yksinkertaisuudessaan houkuttelisi.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
46
Löytyi hieman reissutarinaa ja kuvia, verkkiksen työntekijä polkenut baanalla 2000km reissun.

Alkaa vahvasti vaikuttaan siltä että pyörä on lisättävä ostoskoriin. Tarjous on kyllä aika kova, ei tuollaisia tule vastaan joka päivä. Tonnilla saa lähinnä halvoilla 2x vaihteistolla ja mekaanisilla jarruilla olevia graveleita eikä tietoakaan läpiakseleista.
Oliskohan pyörää mennyt nihkeästi kaupan, tai uutta mallia tulossa niin laittoivat alen päälle.

Jos vaan ajoasento natsaa omaan makuun ja kenties jossain vaiheessa kiekkojen päivityksellä tuossa olis pyörää pitkäksi aikaa.
Pyörän hillitty ja ajaton ulkonäkökin miellyttää silmää kovasti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Alkaa vahvasti vaikuttaan siltä että pyörä on lisättävä ostoskoriin. Tarjous on kyllä aika kova, ei tuollaisia tule vastaan joka päivä.
No, minä laitoin tilaten. Voi nukkua vielä yön yli ja miettiä. Antoi tosin noutoajan vasta muutaman päivän päähän, eikä varannut hyllyssä olevaa, eli ilmeisesti parempi kävellä tuohon Verkkikseen paikan päälle jos aamulla vielä on sama fiilis
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kovasti polttelis ton fillarin tilaaminen ja kävin nyt mittailemassa vanhoja pyöriä saadakseni kuvaa miten tuon koko suhteutuu niihin. Näyttäis vanha maantievenkula olevan 54 kokoinen (seat tube) ja CC aiemmin mainitusti 55. Molemmissa kuitenkin esim. top tube suht saman mittainen n. 555 mm, jos nyt oikein mittasin.

Nouxin L-kokoisessa se olis 565, eli pitenis sentin ja M-koossa taas 547 joka lyhenis n. sentin. Toisaalta taas Nouxin stemmi näyttää aika lyhyeltä ja vanhoissa on molemmissa silmämääräisesti vähän pidempi, joten suurta muutosta ajoasentoon ei välttämättä olis tulossa. Jotenkin jäi sellainen fiilis että M-koko eli 52 olis ehkä turhan nafti ja 56 olis lähempänä oikeaa kokoa. Parhaiten varmaan sopis se puuttuva välikoko 54 mitä ei ole saatavilla...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Parhaiten varmaan sopis se puuttuva välikoko 54 mitä ei ole saatavilla...
No, pienemmäksi et suurta pyörää saa, pientä voi toki yrittää vähän "kasvattaa". Silti tuon perusteella vähän arvelen, että L olisi sinulle joka tapauksessa sopivampi vaihtoehto. Se on kuitenkin lopulta hyvin pyöräkohtaista, eikä pelkkien numeroiden tuijottelu kaikkea kerro.

Lähden tästä nyt ilmeisesti itselleni yhden kappaleen lounaan päätteeksi hakemaan, katsotaan olisinko illalla jo kykenevä antamaan jotain kommentteja.. :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
eikä pelkkien numeroiden tuijottelu kaikkea kerro.
No tämähän se ongelma, etenkin kun käsin mittaamalla toleranssia on ja vanhojen pyörien tarkkoja kokospeksejä ei ole itsellä tallessa eikä netissä saatavilla, eikä verkkiskään esim. kerro stemmin pituutta. Joskus vaan aikanaan kävi niin että menin ostamaan liian ison pyörän ja se oli ihan paska ajaa pitkän päälle vaikka olevinaan tuntui hyvältä
Edit: kertoopas, olin puusilmä Ohjainkannatin: 90 mm, 5 astetta, 31,8 mm

Tuli mieleen myös tuo Ape Index mistä kerran pyörää tilatessa multa kysyttiin, eli onko ojennettujen käsien pituus (arm span) suurempi kuin oma pituus, ja mulla on, jolloin yleensä suositellaan menemään koossa mieluummin ylös kuin alas. En usko että tämän pyörän kanssa myöskään persjalkaisuus tulee ongelmaksi koska arvioisin ettei pyörän korkeus ole kovin paljoa eri kuin vanhassa 55 cyclossa.

Lähden tästä nyt ilmeisesti itselleni yhden kappaleen lounaan päätteeksi hakemaan, katsotaan olisinko illalla jo kykenevä antamaan jotain kommentteja.. :)
Pistä toki kokemuksia kun olet kerennyt vähän pyörää testaamaan :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Valmiiksi kasattuna kävelin pyörän kanssa myymälästä ulos. Koeajomahdollisuuksia ei paljon ollut, eli istuskelin vain myymälässä M:n ja L:n päällä. Molemmilla varmasti 182cm pituudella pärjäisin; M oli selkeästi näppärämpi, jos ajo olisi enemmän maastossa ja vähemmän tasaista ja suoraa - ei se pieneltä tuntunut. Mutta päädyin kuitenkin L:ään. @kjns ei varmasti metsään mene pienemmälläkään.

Täytyy koettaa rukata tuo johonkin säätöihin ja käydä illasta pieni lenkki ajamassa. Ero vanhaan on kyllä kuin yöllä ja päivällä kaikilta osin. Tuossa Pirkkalan verkkiksessä oli yksi S-kokoinen 899€, eli varmaan asiakaspalautus kun oli renkaatkin selkeästi hiekassa. Perinteinen verkkiksen palautusoikeushan tuossa on, ja sietää ollakin, kun ei kokeilumahdollisuutta siinä myymälän käytävällä enempää.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Itsellä nyt tosiaan on tämä tuolta vuodelta 2014:

Tietämys ja sen myötä vaatimus pyöriltä keskiverto, pääosa on kuitenkin hyötyajoa ja välillä tulee tempastua jotain 50 - 100km väliltä. Eastwayssä on tätä nykyä vähän leveämmät kumit, mutta kyllähän se asfalttipyörä silti on. Siitä tosiaan tuo 54 tuntuu itselle pieneltä ja tuo ergonomia on rajottanut yhtään pidempiä lenkkejä taittamasta.

Kovin paljon yli tonnia ei tohtisi uudesta maksaa, ja tuo tarjouspyörän vaihteistokin kaikessa yksinkertaisuudessaan houkuttelisi.
OT: Mulla Eastway FB3.0 mutta Sram Apex silti. On ollu ihan *itun hyvä pyörä ja osasarja varsinkin kun maksoi jotain karvan alle 400 € Wigglen alennuksesta + tietty siihen päälle vähän lokaria ja juomapullotelinettä. Moni ja yks kilpaa ajava (Shimanon parhauksiin tottunut) testannutkin ihmetelly, että kylläpä vaihtaa helposti/napakasti/ilman rutinoita jne. (olen säätänyt tuon maanisen tarkasti :D)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
OT: Mulla 3.0 mutta Sram Apex silti. On ollu ihan *itun hyvä pyörä ja osasarja varsinkin kun maksoi jotain karvan alle 400 € Wigglen alennuksesta + tietty siihen päälle vähän lokaria ja juomapullotelinettä.
Joo minä taisin maksaa hieman alta 500€, ja siihen nähden kyllä pätevä laite. Kelpaisi edelleen, jos tuo ajoergonomia olisi parempi. Mietin olisiko ratkennut ihan tankoa vaihtamalla, mutta olisi äkkiä mennyt niin monen muunkin osan vaihtamiseksi, että saa jäädä kaupunkifillariksi. Pidemmät matkat sitten pyörällä, jossa se ergonomia on kohdallaan.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Joo minä taisin maksaa hieman alta 500€, ja siihen nähden kyllä pätevä laite. Kelpaisi edelleen, jos tuo ajoergonomia olisi parempi. Mietin olisiko ratkennut ihan tankoa vaihtamalla, mutta olisi äkkiä mennyt niin monen muunkin osan vaihtamiseksi, että saa jäädä kaupunkifillariksi. Pidemmät matkat sitten pyörällä, jossa se ergonomia on kohdallaan.
Vähähän siinä on liian etukeno ajoasento joo jos huono puoli pitää keksiä / jotenki pidemmän päälle saattaa rasittaa ranteita (jotka jo ennestään väsyt penkkipunnerruksesta/voimanostosta niin syy voi olla siinä). Joskus tangon vaihtoa mietein itsekin mutta fiksailin sitten satulaa eteenpäin ja käänsin tangon asentoa jne.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Vähähän siinä on liian etukeno ajoasento joo jos huono puoli pitää keksiä / jotenki pidemmän päälle saattaa rasittaa ranteita (jotka jo ennestään väsyt penkkipunnerruksesta/voimanostosta niin syy voi olla siinä). Joskus tangon vaihtoa mietein itsekin mutta fiksailin sitten satulaa eteenpäin ja käänsin tangon asentoa jne.
Haha, my words exactly. On tälläset rimpularanteet jotka vaatii ylöstyöntöihinkin melkosen sidonnan, etteivät ole yli 90 asteen kulmassa, niin tuolla fillarointi oli tuskaa.

Ja jottei mene ihan OT:ksi, niin tuo oma Baana oli kyllä hieman villisti kasattu. Ei ole kasaajalla tainnut olla minunkaan vertaa ajatusta, kuinka pyörää pitäisi kohdalleen säätää.. :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Valmiiksi kasattuna kävelin pyörän kanssa myymälästä ulos. Koeajomahdollisuuksia ei paljon ollut, eli istuskelin vain myymälässä M:n ja L:n päällä. Molemmilla varmasti 182cm pituudella pärjäisin; M oli selkeästi näppärämpi, jos ajo olisi enemmän maastossa ja vähemmän tasaista ja suoraa - ei se pieneltä tuntunut. Mutta päädyin kuitenkin L:ään
En tiedä helpottiko vai vaikeuttiko tämä mun päätöstä :D

Kävin nyt uudestaan mittanauhan kanssa huseeraamassa varastossa ja totesin että cyclossa on saman mittainen stemmi kuin baanassa; 90mm, kun taas maantiepyörässä oli pidempi 110mm. Molemmissa tosiaan top tube sen noin 555 kun baanan L-koossa 565. Tästä vois päätellä että L-baanassa olis "kuroteltava" pikkuisen enemmän kuin cyclossa ja pikkuisen vähemmän kuin maantiepyörässä. Jos menis pienempään kokoon niin asento nousis enemmän pystyyn kun etäisyys laskee 457 milliin.

Toinen asia on sitten se korkeus, isommassa runkokoossa satula on alempana jolloin suhteellisesti ajoasento on pystympi kuin pienemmässä rungossa, jossa satula olis pidettävä korkeammalla suhteessa ohjaustankoon, mikä vois olla mukavampi ajoasennon kannalta, koska itse en kaipaa kovin läjässä olevaa ajoasentoa. Kurottelun tarvettakin toki vois lyhentää laittamalla 10mm lyhyemmän stemmin baanaan, jos pidemmälle kurottelu tuntuu ikävältä.

MT ja CC on kiinnostavasti monesta kohtaa liki saman kokoisia, mm. kokonaiskorkeus mitattuna lattiasta seat tuben yläosaan, vaikka koossa tai tarkemmin sen seat tuben pituudessa, on sentin ero, johtunee cyclon pikkuisen suuremmasta kulmasta seat tubessa. Baanan 56 olis sitte varmaan hitusen isompi/korkeampi ja pidempi. Kiinnitin huomiota myös kampien pituuteen, joka on M-koossa 172,5 ja L-koossa 175 mm, vanhoissa MT:ssä ja CC:ssä on molemmissa 170mm kammet, maastopyörässä 175. En tiedä miten paljon tuo vaikuttaa, mutta ainakin se tekee sen, että lyhyemmällä kammella pitää laittaa satulaa ylemmäs ja ajoasento on "avoimempi" kun jalkojen ei tarvitse mennä niin nippuun ajaessa. Nykyinen kammenpituus on tuntunut aika sopivalta mutta tiedä sitten paljonko tuo 5mm oikeasti siihen vaikuttaa.

Jos tuosta olis olemassa se 54 koko niin tilaisin sukkana sen, mutta kun ei ole. Ajatuksen tasolla jotenkin tuntuis oudolta tilata 52 kokoista pyörää kun se menis kuitenkin koon noita nykyisiä pienemmäksi, ja nuo nykyiset on tuntuneet aika sopivan kokoisilta. Toisaalta taas joltain osin se 52 voisi myös olla soveliaan kokoinen, eikä ainakaan olis "liian pitkä", mikä on yks asia mitä en halua.

Ja ettei olis liian helppoa, oon näköjään painunut sentin verran kasaan vanhemmiten, aiemmin olen ollut 181 cm pitkä, mutta nyt kun mittasin itseni uudelleen niin tasan 180 oli tulos, eikä se varmaan ainakaan ylöspäin ole menossa neljänkympin jälkeen :D

Saahan sen pyörän toki verkkikseen palauttaa jos koko menee ihan pieleen, mutta sitäkään ei välttämättä osaa heti kättelyssä sanoa onko hyvä vai huono.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
46
Ja jottei mene ihan OT:ksi, niin tuo oma Baana oli kyllä hieman villisti kasattu. Ei ole kasaajalla tainnut olla minunkaan vertaa ajatusta, kuinka pyörää pitäisi kohdalleen säätää.. :)
Mikäs siinä oli pielessä? Oliko osat kuitenkin samat mitä tuotekuvauksessa? Kerro ihmeessä ensifiilikset jahka saat pyörän nippuun ja koeajolle. Kuvat myös kiinnostaisi, mulla ei oo mahkuja käydä katsomassa pyörää etukäteen. :speechless:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
En tiedä helpottiko vai vaikeuttiko tämä mun päätöstä :D
Ei varmasti helpottanut. Itse arvon tässä vieläkin, onko tuo L iso, mutta kun tosiasiassa näen tangon yli reippaasti nytkin, niin taitaa vain olla edeltävään selkeästi aivan liian pieneen runkoon suhteessa suuri kontrasti ja menee aikaa tottua. Menisi M-koolla sitten aivan liian pystyksi ajoasento. Toki vertaan tässä nyt omenoita ja appelsiineja, tämä mahtaa olla eka kerta kun istun edes droppitangollisen pyörän kyydissä.


Mikäs siinä oli pielessä? Oliko osat kuitenkin samat mitä tuotekuvauksessa? Kerro ihmeessä ensifiilikset jahka saat pyörän nippuun ja koeajolle. Kuvat myös kiinnostaisi, mulla ei oo mahkuja käydä katsomassa pyörää etukäteen. :speechless:
Osat kyllä ovat mitä luvattiinkin, eikä niiden osalta valittamista. Lähinnä kasaus on vain tehty ajatuksella; osat kiinni ja näytille. Tottakai säädettävä ostajan omien mittojen ja tarpeiden mukaan, mutta ainakin omassani oli mm. nuo kahvat kumpikin suhteessa eri asennoissa ja ehkä osin siksi tanko oli nostettu naurettavan ylös. Kahvat kuitenkin sain ihan ok asentoihin ilman, että tarvitsi teippauksia purkaa. Jarrut vaatinee ilmauksen samantien. Vaihteet tuntui napsahtelevan kyllä hyvin kohdalleen.

Polkimethan on muovirimpulat, mutta toisaalta monissa ei tule mukana mitään, kun jokainen valitsee mieleisensä. Itsellä on jossain laatikossa käyttämättömät lukkopolkimet, joten jos saisi uudet kengät hankittua, niin ne toki kiinni suorilta.

Saan nuo jarrut kondikseen niin käyn 30km~lenkin Pyhäjärven ympäri heittämässä :)
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
46
Ja ettei olis liian helppoa, oon näköjään painunut sentin verran kasaan vanhemmiten, aiemmin olen ollut 181 cm pitkä, mutta nyt kun mittasin itseni uudelleen niin tasan 180 oli tulos, eikä se varmaan ainakaan ylöspäin ole menossa neljänkympin jälkeen :D
Sinuna kävisin ehdottomasti paikanpäällä testaamassa molempia jos vain suinkin mahdollista. Kerroit aiemmin että lyhkäset jalat, ehkä se puoltaisi enemmän M-kokoon. Jos ajoasento tuntuu liian pystyltä, on helppo vaihtaa pidempi stemmi.
Ja olihan tuo 2000km reissun ajanut kommentoinut "Olen 180 cm pitkä ja L-koko on itselleni juuri ja juuri sopiva, joten en välttämättä suosittele L-kokoa alle 180 cm pitkille."
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Sinuna kävisin ehdottomasti paikanpäällä testaamassa molempia jos vain suinkin mahdollista. Kerroit aiemmin että lyhkäset jalat, ehkä se puoltaisi enemmän M-kokoon. Jos ajoasento tuntuu liian pystyltä, on helppo vaihtaa pidempi stemmi.
Ja olihan tuo 2000km reissun ajanut kommentoinut "Olen 180 cm pitkä ja L-koko on itselleni juuri ja juuri sopiva, joten en välttämättä suosittele L-kokoa alle 180 cm pitkille."
Just varmistin verkkiksen aspasta että Raision myymälässä (joka on se paikallinen) ei ole tuota fillaria esillä ja testattavana, joten se on no can do...

Samoja juttuja mietin joo itsekin tuon koon kanssa, liian korkea runko ja pitkät kammet voi aiheuttaa ikäviä fiiliksiä polkiessa jolloin pienempi runko vois olla sopivampi. Sinänsähän ei ole välilä jos stemmiä vaihtaa että joutuuko sitä vaihtamaan L:stä lyhyempään vai M:stä pidempään, mutta jos koko runko on turhan iso niin sitä ei välttämättä pelkällä stemmillä korjata... Ja jos tossa Arranger oli mua pari senttiä pidempänä koeistunut sitä pienempääkin ja tuntui ok-kokoiselta hänellekin niin vois tällaiselle persjalkaiselle olla jopa sopiva, etenkin pidemmällä stemmillä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Samoja juttuja mietin joo itsekin tuon koon kanssa, liian korkea runko ja pitkät kammet voi aiheuttaa ikäviä fiiliksiä polkiessa jolloin pienempi runko vois olla sopivampi. Sinänsähän ei ole välilä jos stemmiä vaihtaa että joutuuko sitä vaihtamaan L:stä lyhyempään vai M:stä pidempään, mutta jos koko runko on turhan iso niin sitä ei välttämättä pelkällä stemmillä korjata... Ja jos tossa Arranger oli mua pari senttiä pidempänä koeistunut sitä pienempääkin ja tuntui ok-kokoiselta hänellekin niin vois tällaiselle persjalkaiselle olla jopa sopiva, etenkin pidemmällä stemmillä.
Teen tästä siulle nyt helppoa äskesen kokemuksen perusteella; unohda L-runko. Tuo oli itsellenikin lopulta kuitenkin liian iso. Pitäisi vaihtaa vähintään 20mm lyhyempi stemmi, enkä silti tiedä riittäisikö. Eli näillä eväin käyn varmaan vaihtamassa M:ään.

Muutoin ei ollut pahaa sanottavaa tekniikasta. Noilla renkaillakin rullasi mukavasti
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Teen tästä siulle nyt helppoa äskesen kokemuksen perusteella; unohda L-runko. Tuo oli itsellenikin lopulta kuitenkin liian iso. Pitäisi vaihtaa vähintään 20mm lyhyempi stemmi, enkä silti tiedä riittäisikö. Eli näillä eväin käyn varmaan vaihtamassa M:ään.

Muutoin ei ollut pahaa sanottavaa tekniikasta. Noilla renkaillakin rullasi mukavasti
Jahas, hyvä tietää :D
Alkoikin enemmän mittaillessa epäilyttämään tuo L-koko, aika paljon geometriassa eroa vanhaan pyörään nähden niin haastavaa arvioida, mutta alkoi tuntumaan siltä että L voi olla liian iso. Tuntuis ehkä se M/52 olevan lähempänä omaa kokoa kuitenkin kun pyörä taitaa malliltaan muistuttaa enemmän mun maantiepyörää kuin cycloa, eikä tosta MT:stä kärsis ottaa ollenkaan isompaa…
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
436
Olin tätä jo ostamassa, kunnes tarkastelin käytettyjen tarjontaa ja sieltähän löytyi saman hintaluokan ratsu huomattavasti halvemmalla. Suosittelen samaa myös muille, ellei uutena ostamisesta saa erityistä lisää.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Mitenhän tuol 30 pvä palautusaika toimii pyörässä?

Itsekin 182cm ja vähän arpomassa ylipäätänsä pyörän kanssa mutta eniten koon M vai L.

Onko joku käynyt Helsingissä saako siellä testattua? Jotenkin aina jääny pyörien testaus vähän puolitiehen jossain XXL kun tila on niin pientä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Mitenhän tuol 30 pvä palautusaika toimii pyörässä?

Itsekin 182cm ja vähän arpomassa ylipäätänsä pyörän kanssa mutta eniten koon M vai L.
Tuntui toimivan, toki hain tänään aamupäivästä ja muutaman kilometrin kokeilin. Renkaat siis lähinnä hiekkaiset.

Ja pakko toimiakin: Istuskelin sen M-kokoisen päällä ja olihan se heti paremman tuntunen. Huutelin asiakaspalvelupisteen suuntaan, josko olisi avainta satulan laskemiseksi. "Eikö siinä ole pikalukkoja? No, ei sitä ole tarkoitettukaan ajettavaksi" :rofl: Ei noita siis voi kuin kotona kokeilla.

Palauttaessa juttelin pitkät tovit palautuspisteellä olleen työntekijän kanssa, ja kyllä yhdessä silti siihen tulokseen tultiin, että hinta on osiin suhteutettuna hyvä. Hifistit tosiaan vaihtaisivat vanteet, mutta alkuperäisetkin kelpaavat, jos ei ihan maantienopeuksia tavoittele.

Jätin nyt ottamatta pienemmän tilalle, kun en tykkää tuosta palauttelusta. Pohdiskelen hetken. Tuo Hugidiselin pointtikin on ihan validi, tarjontaa on kyllä käytetyissä.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
69
Mitenhän tuol 30 pvä palautusaika toimii pyörässä?

Itsekin 182cm ja vähän arpomassa ylipäätänsä pyörän kanssa mutta eniten koon M vai L.

Onko joku käynyt Helsingissä saako siellä testattua? Jotenkin aina jääny pyörien testaus vähän puolitiehen jossain XXL kun tila on niin pientä.
Kävin verkkis HKI ja aika huonosti oli testattavissa. Esittelykappale (M-koko) oli kiinni hälyttimessä, joten vain taaksepäin olisi pystynyt polkemaan ja piti vähän varoa. Siellä oli toinenkin mitä ehkä oltiin virittämässä sellaiseen että pystyisi polkemaan paikallaan joku pyörämatto tms takana. Se oli ehkä L. Selvisi kuitenkin itselle se tärkeämpi eli pikkasen päälle 170cm:senä S-koko olisi mukavempi, koska M-kokoisessa kädet oli jo melko suorana.

Myyjä sanoi että toukokuun alussa laittavat useampia pyöriä ulos testattavaksi Noux mukaanlukien. Baana on verkkokaupan oma merkki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Ei ole Sramin osia ollut koskaan ja Shimanon puolelta nuo ilmeisesti vastaa Tiagraa. Mikä Sramilla on yhteensopivuus saako kuluvien osien tilalle vaihdettua kestävämpiä osia vai onko Sram sarjat uniikkeja yhteensopivuuksia?
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Niinpä vastaakin Tiagraa XXL:n osasarjataulukon mukaan. En varmaan ollut ainoa, joka luuli SRAM 11-vaihteisen olevan vähän parempi, mutta se onkin niiden alin vaihteisto maantiepyörään. Mutta onhan Tiagrakin ihan riittävän hyvä perus harrastajalle, ja 11 vaihdetta alimmissakin osasarjoissa on kyllä hyvä. Shimanolla on vielä pari alempaa maantievaihteistoa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Pistin nyt M-kokoisen Nouxin tilaukseen, kotiinkuljetuksella joka oli varsin maltillisen hintainen 9,99 euroa tuohon päälle, kun ei tuota pyörää ollut paikallisessa hyllyssä että olis voinut hakea viikonlopuksi kotiin.

Saas nyt nähdä mitä sieltä tulee ja onko se hyvä koon ja ominaisuuksien puolesta. Mitä nyt yritin katsella muitakin vaihtoehtoja niin hydaulisia levareita ja 1x voimansiirtoa ei kyllä tonnilla muualta saanut. Onneksi tossa nyt on hyvä palautusoikeus jos ei joku mätsääkään, aina saa rahansa takaisin vaikka jääkin sitten ilman pyörää.

On tää foorumi kyllä hieno paikka kun täällä saa niin hyvin apua ja tukea ostopohdintoihinsa, kiitokset vaan kaikille :tup:
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
311
Gravelia hieman katsellut ja tässä ois hinta kyllä kohdillaan, mutta tässä ei tainnut olla xl kokoa tarjolla. Mahtaa L jäädä hieman pieneksi 193cm pitkälle kaverille?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Gravelia hieman katsellut ja tässä ois hinta kyllä kohdillaan, mutta tässä ei tainnut olla xl kokoa tarjolla. Mahtaa L jäädä hieman pieneksi 193cm pitkälle kaverille?
Se on vähän siinä ja tässä. Jos olet lukenut ketjua läpi niin täällä on vahvasti yritetty veikkailla pyörän oikeaa kokoa minun ja parin muunkin käyttäjän toimesta. Tuossa aiemmin juuri Arranger 182 senttisenä kävi viemässä L-kokoisen takaisin koska oli liian iso ja tämän sekä mittailu-vertailu prosessin pohjalta itse tilasin 180 senttisenä M-kokoisen (tosin en tiedä onko se sopiva ennen kuin pääsen kokeilemaan).

Verkkishän ilmoittaa kuskin suosituspituuksiksi S/48=160-170cm, M/52=170-180cm ja L/56=180-190cm, mutta vaikuttaa siltä että koot menee vähän reilumman puoleisina niin ihan kropan mittasuhteiden ja omien mieltymysten mukaan L voi joko tuntua susta sopivalta tai sitten ei. "Merkkipyörissä" koot menee usein kahden sentin välein ja tarjolla on jopa 6-7 eri kokoa, mutta verkkis ei tästä Baanasta ole teettänyt kuin kolme kokoa neljän sentin välein, varmaan kustannussyistä...

Onko sulla vanhaa pyörää jonka mittoihin yrittäis verrata? Lisäksi voisit mitata itseltäs vaikka tuon aiemmin mainitsemani "Ape Indexin", eli onko sivulle ojennettujen käsien pituus suurempi vai pienempi kuin kokonaispituutesi, jos on, tyypillisesti suositaan isompaa runkoa ja jos pienempi niin tyypillisesti suositaan pienempää runkoa. Tosin ei tämäkään ole mikään automaatio, mulla on käsien väli monta senttiä yli pituuden mutta tykkään kuitenkin yleensä pienemmistä rungoista (johtuen varmaan taas lyhyistä jaloista)...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Gravelia hieman katsellut ja tässä ois hinta kyllä kohdillaan, mutta tässä ei tainnut olla xl kokoa tarjolla. Mahtaa L jäädä hieman pieneksi 193cm pitkälle kaverille?
Satulaputkessa & satulassa riittänee vielä pituus ja säätövara, itsellä jäi ainakin L:ssä satula n. nyrkin korkeudelle. Tuo reachi on todennäköisesti se, missä jää vajaaksi, jos jää, eli sitten tarvitsisit pidemmällä stemmillä lisäsenttejä. Mutta todella vaikea sana, kun en ole koskaan saanut noin pitkä olla :whistling:
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
311
Se on vähän siinä ja tässä. Jos olet lukenut ketjua läpi niin täällä on vahvasti yritetty veikkailla pyörän oikeaa kokoa minun ja parin muunkin käyttäjän toimesta. Tuossa aiemmin juuri Arranger 182 senttisenä kävi viemässä L-kokoisen takaisin koska oli liian iso ja tämän sekä mittailu-vertailu prosessin pohjalta itse tilasin 180 senttisenä M-kokoisen (tosin en tiedä onko se sopiva ennen kuin pääsen kokeilemaan).

Verkkishän ilmoittaa kuskin suosituspituuksiksi S/48=160-170cm, M/52=170-180cm ja L/56=180-190cm, mutta vaikuttaa siltä että koot menee vähän reilumman puoleisina niin ihan kropan mittasuhteiden ja omien mieltymysten mukaan L voi joko tuntua susta sopivalta tai sitten ei. "Merkkipyörissä" koot menee usein kahden sentin välein ja tarjolla on jopa 6-7 eri kokoa, mutta verkkis ei tästä Baanasta ole teettänyt kuin kolme kokoa neljän sentin välein, varmaan kustannussyistä...

Onko sulla vanhaa pyörää jonka mittoihin yrittäis verrata? Lisäksi voisit mitata itseltäs vaikka tuon aiemmin mainitsemani "Ape Indexin", eli onko sivulle ojennettujen käsien pituus suurempi vai pienempi kuin kokonaispituutesi, jos on, tyypillisesti suositaan isompaa runkoa ja jos pienempi niin tyypillisesti suositaan pienempää runkoa. Tosin ei tämäkään ole mikään automaatio, mulla on käsien väli monta senttiä yli pituuden mutta tykkään kuitenkin yleensä pienemmistä rungoista (johtuen varmaan taas lyhyistä jaloista)...
Pitää vähän mittailla kunhan kotia pääsee. Ei varmaan ihan vertailu kelpoista dataa saa ulos vanhoista pyöristä kun kesäisin ajelen isän vanhalla tunturilla. Toki saahan tuosta rungon mitattua, mutta ajoasento tulee olemaan ihan erilainen gravelissa kuin tässä. Muut pyörät onkin sitten xl koon läski ja täysjousto.

Satulaputkessa & satulassa riittänee vielä pituus ja säätövara, itsellä jäi ainakin L:ssä satula n. nyrkin korkeudelle. Tuo reachi on todennäköisesti se, missä jää vajaaksi, jos jää, eli sitten tarvitsisit pidemmällä stemmillä lisäsenttejä. Mutta todella vaikea sana, kun en ole koskaan saanut noin pitkä olla :whistling:
Tuossakin jos stemmin vaihdolla selviää, niin ei luulis olevan iso panostus kokonaisuuteen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tuossakin jos stemmin vaihdolla selviää, niin ei luulis olevan iso panostus kokonaisuuteen
Tätä mä itsekin järkeilin että jos muuten on hyvä mutta tarttee pikkuisen lisää reachia niin muutama kymppi pidempään stemmiin ei ole paha rasti kun muuten paketti on edullinen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Tässä noita käytettyjäkin katsellut, ja vaikka osasarjojen / ominaisuuksien osalta pari ihan järkevää tullut vastaan, niin ei tämä silti huono vaihtoehto hintansa puolesta ole uutenakaan. Ja mikä erityisesti tässä Baanassa iskee, on tuo ulkonäkö; väri ja yksinkertaisuus on aivan loistava. Se kun itsellä seisoo näkösällä, niin silläkin asialla on merkitystä. Jos jotain miinusta ulkonäöstä, niin tuo emäputki on melko massiivinen 0,33l tölkin kokoinen tai jopa paksumpi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
S koon varmaan uskaltaa ostaa puolisolle. Se on 48cm kuten kaikkien muidenkin valmistajien suosituskoko 164cm / 73cm henkilölle.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tässä noita käytettyjäkin katsellut, ja vaikka osasarjojen / ominaisuuksien osalta pari ihan järkevää tullut vastaan, niin ei tämä silti huono vaihtoehto hintansa puolesta ole uutenakaan. Ja mikä erityisesti tässä Baanassa iskee, on tuo ulkonäkö; väri ja yksinkertaisuus on aivan loistava. Se kun itsellä seisoo näkösällä, niin silläkin asialla on merkitystä. Jos jotain miinusta ulkonäöstä, niin tuo emäputki on melko massiivinen 0,33l tölkin kokoinen tai jopa paksumpi
Aika heikkoa oli käytettyjen tarjonta täällä Varsinais-Suomen suunnalla, vastaavaa pakettia ei ollut kenelläkään tyrkyllä halvemmalla eikä touhutonnilla olis oikeastaan parempaakaan saanut niin miksi ostaa käytettyä jos samalla rahalla saa yhtä hyvän uuden...

Pitää sanoa että omaakin silmää tuon Nouxin ulkonäkö miellyttää, ainakin kuvien perusteella. Väri on mukavan erilainen ja muuten tyyli sopivan hillitty omaan makuun, tykkään tuosta "old school" lookista ruskeakylkisten renkaiden kanssa :cool:
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
19
Oliskos tässä pyörää sellaisille 20km työmatkoille, joita ei viitsisi enää kakskyt vuotiaalla Tunturin Tangolla tehdä. Mitäs kaikkea tuohon pitäisi sitten ostaa mukaan (satulat, lokarit ja lukko?) ja kuinka iso operaatio tuon viimeistelykasaaminen mahtaa olla?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Oliskos tässä pyörää sellaisille 20km työmatkoille, joita ei viitsisi enää Tunturin Tangolla tehdä. Mitäs kaikkea tuohon pitäisi sitten ostaa mukaan (satulat, lokarit ja lukko?) ja kuinka iso operaatio tuon viimeistelykasaaminen mahtaa olla?
Satula oli ihan ok, 20km matkoille kelpaa varmasti ilman ylimääräisiä pehmusteita housujenkaan puolelta. Lokarit varmasti, jos täytyy ajaan kelillä kuin kelillä eikä halua kotiloitua suojavaatteisiin.

En tiedä missä muodossa nuo postitse toimitettava tulee; todennäköisesti kiinnitettävä tanko ja polkimet ainakin. Ei paha rasti, mutta muuten pyörän säätö omille mitoille vaatii hieman panostamista. Jos ei ole kokemusta ja halua, niin asiansa osaavaan fillariliikkeeseen, mutta esim Youtubesta käyttäjän velogi videoita katsomalla selviää satulan ja tangon säätämisestä kyllä. Vaihteet / jarrut on oletettavasti ihan kohdillaan. Tuo läpi akseli pitäisi ymmärtääkseni taata säätöjen säilyvän, vaikka renkaita irrottelisi. Käytännössä kaikesta selviää kyllä kuusiokulma-avaimilla.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Oliskos tässä pyörää sellaisille 20km työmatkoille, joita ei viitsisi enää kakskyt vuotiaalla Tunturin Tangolla tehdä. Mitäs kaikkea tuohon pitäisi sitten ostaa mukaan (satulat, lokarit ja lukko?) ja kuinka iso operaatio tuon viimeistelykasaaminen mahtaa olla?
Soveltuis varmaan aika hyvin sellaiseen käyttöön, saa talveksikin nastat alle jos haluaa ympäri vuoden vetää koska tilaa isommillekin kummeille.
Työmatkapyörää varten varmaan lukko ja lokarit on aikalailla pakolliset, satulahan tuossa tulee mukana sekä flättipolkimet mutta makuasioiden vuoksi niitä saattaa joku haluta vaihtaa.

Kasausaste taitaa olla 95%
Pyörä toimitetaan tehdaspakkauksessa lähes ajovalmiiksi kasattuna. Jos pyörän kohdalla ei ole ilmoitettu muuta, on kasausaste 95%. Pienillä toimenpiteillä saat pyörän ajovalmiiksi.
Käytännössä siis
95% - Eturengas, polkimet, satulatolppa ja ohjaustanko ovat asentamatta. Tarkista pulttien ja mutterien kireys. Vaihteiden sekä jarrujen säädöt ovat hienosäätöä vaille valmiit.
Eli ei pahakaan rasti laittaa kasaan jos yhtään tuttua touhua. Jos ei lainkaan tuttua touhua niin vaatii ehkä vähän opiskelua.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
302
Pistinpä itsekin tällaisen tilaukseen, 174cm pituutta ja otin M-koon rungon. Katsotaan jahka saapuu että miten passaa :) Lukkopolkimet ja -kengät löytyykin niin pääsee baanaa paahtamaan! Sähkölaatikkopyörä toimiikin sitten lastenkuljetusvälineenä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
En osaa itsekään päättää M ja L välillä, vaikka pituutta 184. Minulla on Whiten gravelpyörä koossa 55 cm ja se oli vakiostemmillä (100) aivan liian pitkä. Vaihdoin 80 mm ja siitä tuli huomattavasti parempi, mutta tuntuu vieläkin että kädet/selkä rasittuu pidemmillä lenkeille enemmän kuin voisi olettaa. Whiten rungot ovat ilmeisesti keskimääräistä pidempiä kuin normaalisti, joten se puoltaisi L, mutta silti epäilen. Jalat minulla ilmeisesti hitusen lyhyemmät kuin keskimäärin, yläkroppa kai sitten suht sopusuhtainen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
18
Kun vertaa kokotaulukkoa esimerkiksi pyörään Active - Wanted Gravel 511 Apex Black - Maantiepyörä, huomaa S- ja M-koon olevan tässä Baanassa ja linkin pyörässä lähes identtiset annetuista tiedoista. Baanan L-koko taas on jo linkin pyörään verrattuna isompi. Linkin pyörässä on annettu kokosuosituksiksi 48cm 155 – 165cm, 52cm 165 – 176cm ja 56cm 177 – 185cm.

Edit: toki nyt oli kyse vain rungon mitoista. Ohjainkannatin ainakin näyttää olevan eri pituinen M-koossa näiden mallien välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Vertailin nyt itse syöttämällä jalan sisäpituuden ja oman pituuden Canyonin taulukkoihin. Sieltä suositeltiin M kokoa ja about osuu samoihin spekseihin Nouxin M koon kanssa paitsi keskiön ja etuakselin välimatka.

Itse siis 181-182cm ja 85cm sisäpituus jalassa (juuri mitattu) :D Tuntuu, että tuo L koko on ehkä 185+ cm, mutta sekin on tietysti yksilöllistä.

Nyt vielä pitäisi päättää hakeeko pyörän vanhan ritsan tilalle :D Pari vuotta sitten ostin Trekin pyörän keskustaan ja lähti salimatkalla 14-16 välillä Helsingin rautatientorilta. Okei omaa vikaa oli huono lukko, mutta silti. Ei voi oikeen jättää täällä mihinkään
 

Liitteet

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
626
Tuntuu, että tuo L koko on ehkä 185+ cm, mutta sekin on tietysti yksilöllistä.
Empiirisen tutkimukseni perusteella sanoisin myös näin. Silloin säätövaraa on ainakin molempiin suuntiin. Mutta koska verkkokaupan politiikka on tuo, ettei pyöriä voi testata liikkeessä, niin ei niitä auta kuin kokeilla.. :) Raskaampi prosessi toki, jos joutuu lähettelemään eestaas.

Minun kokemuksieni kohdalla kannattaa tosiaan huomioida, että olen suhteellisen amatööri ja ensimmäistä kertaa droppitangollisten pyörien kanssa tekemisissä. Silti esimerkiksi L-kokoisessa mallissa nuo nousukahvat jäivät minulla selkeästi 2-3cm liian eteen, kun tanko oli muuten järkevässä asennossa jotta sitä pystyi käyttämään joka asennosta. Lyhyempi stemmi olisi siis asian ratkaissut, mutta toisaalta ajotuntumakin muuttuisi jo merkittävästi. Makuasia sitten, onko terävämpi ohjaus enemmän mieleen

E: Tällaista tää on kun ostaa fillaria elektroniikkaliikkeestä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom