Olisiko kenelläkään vinkkiä seuraavanlaisen ongelman ratkaisuun?
Minulla on vanha Sonyn blu-ray-soitin (BDP-370), joka on hyvin vähällä käytöllä, mutta nyt olisin halunnut sitä käyttää. Soitin on kytketty vajaan vuoden ikäiseen Denon AVR-X1800H viritinvahvistimeen, joka puolestaan on kytketty myöskin vajaan vuoden ikäiseen Samsung S90D -televisioon (QE65S90DATXXH).
Nyt kun yritin saada blu-rayta näkymään telkkariin, niin telkkariin tulee ilmoitus, että "Ei signaalia" eikä myöskään ääni kuulu viritinvahvistimeen yhdistettyihin kauittimiin.
Muistelen, että kun ostin viritinvahvistimen ja telkkarin, niin siinä vaiheessa kokeilin, että myös blu-ray toimisi niiden kanssa, tosin en ole varma onko muistikuva oikea.
Blu-ray-soitin on kytketty viritinvahvistimeen molemmista päistä HDMI-liittimellä, ja myös viritinvahvistin on kytketty telkkariin HDMI-piuhalla. Kun blu-ray-soittimeen kytkee virran, niin myös viritinvahvistin ja telkkari heräävät kyllä henkiin, mutta tosiaankaan kuvaa ei näy eikä ääntä kuulu. Blu-ray-soittimesta näkee, että se lähtee kyllä pyörittämään blu-ray-levyä, samoin sinne laitettu CD-levy lähtee pyörimään.
Kokeilin yhdistää blu-ray-soittimen myös suoraan vanhaan näyttöön, jossa kuva ja ääni lähtivät toimimaan, joten oletettavasti itse blu-ray-soitin toimii. Olen myöskin kokeillut toista HDMI-piuhaa blu-ray-soittimen ja viritinvahvistimen välissä, tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Mitähän tuossa voisi vielä yrittää tehdä, että blu-rayn kuvan ja äänen saisi toimimaan?