AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Olen rakentamassa uudiskohdetta ja olen suunnittelut kuvan mukaiset kaiutinpaikat kattoon. Korkeus noin 6m, hirsitalo.

Mikko_korjattu.jpg

Punaiset ympyrät = kattokaiutin (Monitor Audio C280 ykkösvaihtoehto saatavuuden ja hinnan peruteella. Klipsch CDT-5800-C II olisi ykkösvaihtoehto, mutta hinta ja saatavuus ei mätsää)
Punaiset neliöt = keski- ja etukaiuttimet (ei valittu, mutta Klipsch Reference -sarja kiinnostaa)
Punaiset raksit = ulkokaiuttimet (ei valittu)

Koska kuuntelemme myös elokuvaharrastuksen lisäksi paljon musiikkia, niin olemme päättäneet laittaa olohuoneen lisäksi keittiöön sekä makkariin kaiuttimet. Harkinnassa myös kodinhoitohuone.

Zone 1 (home theater)
- neljä kattokaiutinta, keski- ja etukaiuttimet sekä subwoofer

Zone 2 keittiö
- kaksi kattokaiutinta

Zone 3 makkari
- kaksi kattokaiutinta

Millainen vahvistin tälle setupille pitäisi hommata? Katselin Onkyo TX RX70, mutta sen hinta hieman hirvittää (Onkyo | TX-RZ70)

Onko muita sopivia vahvareita? Lisäksi kiinnostaa liittää tuo Home Assistantiin.

Onko jotain muuta mitä ottaa huomioon? Pystyyköhän tuolla Onkyolla soittamaan ihan jokaisesta kaiuttimesta yhtäaikaa stereo modessa?

Kiitos paljon!

T. Mikko

Erikoinen ratkaisu jättää olohuoneeseen 3.1.4 ilman kaiuttimia takapäässä sikäli mikäli yhtään kuvaa ymmärsin. Itse rakentaisin monihuonejärjestelmänä (heos, musiccast, yms) enkä edes yrittäisi ympätä kaikkia saman vahvistimen taakse. Mulla on piharivissä Marantz sr7010, main zonessa pukuhuone jossa 5.1, zone 1 sauna 2.0 ja zone 2 terassi 2.0, ja niitä ohjaa Yamaha WXC-50. Pajan puolella vanha Technics SA-TX50, jossa kiinni Yamaha WXAD-10. Vaimon työhuoneessa Yamaha WXA-50, ja olohuoneessa A8A. Lisäksi eri mallisia musiccast kaiuttimia keittiössä, kuistilla, yläkerran aulassa ja pojan huoneessa. Aina musa jossain soi, viikonloppuisin raikaa tontin joka nurkassa. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
265 237
Jäsenet
75 581
Uusin jäsen
mouhotin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom