Totta. Samalla kannattaa kuunnella myös väli ja virtakaapelit, se rhodium -liitin saattaa mullistaa maailman...
Minusta nyt on vaan aivan turha tulla selittämään että kaikki stereovahvistimet ovat kauttaaltaan "paremmalta" kuulostavia kun av -vehkeet. Tuollainen yleistäminen on ihan sitä itseään. Esim. laadukas huonekorjain tuo ihan helvetisti lisää toistoon, jos akustiikkaan ei ole panostettu.
Joo ois varmaan voinu taas itse olla hieman tarkempi kirjoituksissaan, kun tosiaan itse siirryin siitä yamahasta tuohon kotiteatteri pioneeriin
. En siis todellakaan itse yleensä kuule eroja juuri missään ja eikä sellaiset kiinnosta. Enempi kiinnostaa juurikin vahvistimen ominaisuudet ja se mihin käyttöön se on tulossa.
Yllätti vain silloin se, kun Pinohiiri kuulosti paskemmalta kuin loppuun ajettu Yamaha. Yamahan vaste varmaan sopivasti mutkalla, tämä oli minun johtopäätelmä.
Ja myös täysin mahdollista olisi, kun nyt vaihtaisin Yamahan takaisin käyttöön olisi lopputulos päinvastainen, pitääpä joskus testata kun jammukin on tuossa hyllyssä vielä.
Ja harmi kun pinohiiressä ei ole Pre-outteja niin vois ottaa tuon vanhan jammun päätteen käyttöön, kun siinä on eroteltava etu -ja pääteaste. Tai sitten joku napakka Pa-pääte vois olla kiva, kun tehonkestoa mökäpurkeista löytyy varmaan puolen kilowattia. Eniten kyllä nimenomaan himottaisi kunnon huonekorjain, mutta sitäkin varten tarvitsisi olla pre outit ja erillinen pääte. Pioneeri oma on aivan onneton tapaus ainakin tämän ikäluokan vehkeessä.
Ja tosiaan en usko kyllä itsekkään, että saman hintaluokan stereo ja av vehkeissä juurikaan on äänenlaadullisia eroja. Puhumattakaan johdoista
.
Mutta joo yhä kuuntele itse ja mieti mitä siltä vahvistimelta tarvitset. Jos ei tarvetta hdmi yms digipuolen liitännöille niin ehkä stereo kampe on sulle juuri parempi. Mutta heti jos tarvetta digi härpäkkeille on käyttöä, niin enpä paljon miettisi kumman ostaisin oli niitä eroja tai ei
. Ja tuo hymiö, koska voin.
Ps: Latexii olikos sulla linkkiä niihin sun 12"+driveri kajareihin joista jonkun kuvan oon jossain nähny. Mielenkiintoset purkit nimittäin varsinkin, kun itsellä on hieman saman tyyppiset kotona
.