Autovero poistuu vuonna 2025 ja paremmat veikkaukset


Korotukset tulleet jo.

Uusissa veroperusteissa täyssähköautojen ajoneuvoveron perusvero nousee keskimäärin noin 53 ja käyttövoimavero keskimäärin noin 35 euroa vuodessa.

Ladattavien hybridiautojen perusvero taas kohoaa keskimäärin noin 37 euroa vuodessa.

Lisäksi ladattavien bensiinikäyttöisten hybridien käyttövoimavero nousee keskimäärin noin 41 euroa vuodessa, mutta ladattavien dieselhybridien käyttövoimavero laskee – ministeriön mukaan keskimäärin noin 140 euroa vuodessa.

Ei-ladattavien hybridiautojen perusverot puolestaan nousevat noin 0–11 euroa vuodessa.

Voi kuinka kauhean kamalaa! Miten me tästä selvitään?!

Aiheuttaa varmasti ihan hirveän markkinahäiriön ja nyt ei voi saavuttaa mitään ilmastotavoitteita

kun ihmiset eivät vaihdakaan niitä vanhoja bensakrematorioitaan patteriautohin.
 
Hyvä että meillä köyhilläkin on paremmin varaa ajaa vanhoilla ritsoillamme.
Pitipä tarkistaa. 8 euroa näköjään nousee vuosimaksu Yariksella (hankittu romutuspalkkiokampanjan aikaan 2015 kun vähäpäästöisiä autoja tuolloin oikein virallisesti tuettiin hallituksen toimesta) - onhan tämä hienoa tämä pienikin kädenojennus hallitukselta. Tosin se käsi tietenkin ojentuu ottamaan lisää rahaa taskusta, mutta kuitenkin.
 

Työ on aloitettu sähköautoilun verotuksen nostamiseen. Kohta päästään varmaankin takaisin bensaan.
Siltä se näyttää, jotenkin oletin, että olisi odotettu pikkasen pidempään sähköautokannan kasvua ennenkuin tuodaan julki, että sähköautoilu tulee yhtä kalliiksi kuin polttoaineillakin.
 

Työ on aloitettu sähköautoilun verotuksen nostamiseen. Kohta päästään varmaankin takaisin bensaan.
Lyhytnäköistä on. Ainakin nykyisillä päästövähennyssitoumuksilla se, ettei liikenteen osuutta saada laskuun, voi tuoda aika suuriakin seuraamusmaksuja. Nämä varmaan sitten katetaan verottamalla molempia sähköautoilijoita lisää?

Nämäkin asiat ovat toki poliittisen päätöksenteon piirissä, mutta käsittääkseni niitä ei ihan helpolla kumota.
 

Työ on aloitettu sähköautoilun verotuksen nostamiseen. Kohta päästään varmaankin takaisin bensaan.

Rahaa näytetään otettavan sieltä missä sitä on ja tuolla sitä löysää rahaa on.

Tuskin sähköautoilijoiden verotusta kuitenkaan paljoa kerralla nostetaan, koska päästötavoitteet.
 
Siltä se näyttää, jotenkin oletin, että olisi odotettu pikkasen pidempään sähköautokannan kasvua ennenkuin tuodaan julki, että sähköautoilu tulee yhtä kalliiksi kuin polttoaineillakin.
...mikä toisaalta tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Eipä ne dieselit, petrolit yms koskaan ole ilmaisiksi lounaiksi jääneet.
 
Lyhytnäköistä on. Ainakin nykyisillä päästövähennyssitoumuksilla se, ettei liikenteen osuutta saada laskuun, voi tuoda aika suuriakin seuraamusmaksuja. Nämä varmaan sitten katetaan verottamalla molempia sähköautoilijoita lisää?

Nämäkin asiat ovat toki poliittisen päätöksenteon piirissä, mutta käsittääkseni niitä ei ihan helpolla kumota.
Pieni kutina ettei julkisesti ole profiloitunut miksikään sähköistymisen puolestapuhujaksi, ennemmin päinvastoin ja en nyt muista oliko juuri hänen pöydällä vaalien jälkeiset polttoaina alennukset. Joten vielä varmaan pohtii että kuinka paljon omat joukot on vielä polttisväkeä.

Mutta kuten sanoit tuo kyllä vaikeuttaa entisestään tavoitteiden täyttämistä ja kun suusupussakin olisi voinut, sen sijaan että hyökkään sähkisten suuntaan.

Ilmanmuuta sähkisten kukkarolle halutaan mennä, toistaiseksi on kuitekin se tilanne että halvinta jos sähkikset kävisi kaupaksi ilman houkuttelua, seuraavaksi halvinta vähän vauhdittaa kauppaa pienellä suoralla tuella, romutus, haninta tuki. Perinteisesti valtiolle edullistan tukea jonkin hankintaa on se että järjestää jonkin veron kierto konstin.

Siis polttiskäyttäjien kannattaa tukea sähkistenostajia .
 
Joo, persuilla on vaikea, kun pitäisi saada köyhien ja sairaiden oikeistolaisten tuki ja rahat. Siinä on pakko väkisin miettiä mistä ottaa kun ne perinteiset autot palkka ja viina, ne kaikki on oikealla nounou älä ainakaan lisää verotusta! Vaikea kuvitella että pistäisivät kouluja maksullisiksi, vaikka toki ideologinen tuki lisätyhmistämiselle toki on! Veden tieverkon ja rataverkon yksityistäminenkään ei toisi kuin hetken hurman, joka toki voisi riittää jos siitä jokainen hallituksen uusoligarkki omansa saisi? Niitä petroliautoja oli siinä 70-luvun lopussa? eikä silloinkaan kukaan luullut että sitä kauaa jatkuisi.
Monihan toivoisi että se laitoksen hankinta olisi sitä halpaa, eli jokaisella olisi varaa siihen naapurikateusvehkeeseen, jolla ei sitten olisi varaa ajaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 359
Viestejä
4 606 845
Jäsenet
75 840
Uusin jäsen
hillosika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom