Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

Emännällä jo toinen auto Hedin Automotive (Laakkosen) fiksudiilillä. Tuohan on käytännössä osamaksu sopimus jossa liike lupaa ostaa sulta auton takaisin tiettyyn hintaan sopparin päättyessä. Suurin ero normaaliin leasing soppariin on se, että tästä pääsee eroon halutessaan myymällä auton eteenpäin kesken sopparin ja maksamalla loppusumman liikkeelle, jos auto on kunnossa niin siitä pitäisi saada loppusumman verran rahaa. Normi leasingistä on vaikeampi päästä eroon kesken kaiken.
Nää on sieltä edukkaimmasta päästä:

Oletan että rahat on tiukassa kun lähdetään keskusteluun pelkkä hinta edellä.
olisiko tämä hyvä auto
 
Käytännössä täällä on kans takaisinostosopimus autoverkkokaupasta "uusi vuodeksi" jolla nyt ajan toista vuotta.

Olen ollut tyytyväinen huolettomuuteen, mutta selvisi että parkkipaikalle saisi sähköauton latauksen, joten sellainem kiinnostaisi.
 
Käytännössä täällä on kans takaisinostosopimus autoverkkokaupasta "uusi vuodeksi" jolla nyt ajan toista vuotta.

Olen ollut tyytyväinen huolettomuuteen, mutta selvisi että parkkipaikalle saisi sähköauton latauksen, joten sellainem kiinnostaisi.
Siinä olis sähköhyundaita vuodeks aika hyvään hintaan. En tiedä kaupasta sen tarkemmin, mutta ilmeisesti luotettava.
 
Autoverkkokaupan #uusivuodeksi -takaisinostoehdot on myös muuttuneet jossain vaiheessa vähän paremmiksi; aikaisemmin takaisinostosopimus toimi vain tasan 12kk kohdalla ja sen jälkeen jatkui normaalisti rahoituksella, nykyään auton voi myydä takaisin 12kk jälkeen milloin vain kuukauden varoitusajalla.
Lisäksi kun liittyy asiakasetuohjelmaan (eli käytännössä antaa markkinointiluvan), sopimusta voi vaihtaa 6kk jälkeen, mikä mahdollistaa esim. sähköauton kokeilemisen jos ei ole varma soveltuuko omaan käyttöön...
 
Siinä olis sähköhyundaita vuodeks aika hyvään hintaan. En tiedä kaupasta sen tarkemmin, mutta ilmeisesti luotettava.

Olikos tästä firmasta kokemusta ? Ihme toimitusmaksuja toistasataa euroa, rengashotellikin samaa luokkaa.
Muutenhan tuolla olisi emännälle näppärää pientä työmatka-autoa ihan järkevään hintaan.

Vai suositteletteko ennemmin jotain muuta esim. palveluiden tai muun syyn vuoksi ?

*******************

Korjataan, noutamalla näköjään ei tule tuota toimitusmaksua.
 
Viimeksi muokattu:
Onko olemassa autoliikettä jossa ei ole mitään toimisto / toimituskulua?
 
ALD:lta kun otti liisarin niin ei mielestäni tullut mitään ylimääräisiä kuluja kun auton kävi liikkeestä hakemassa.

On kyllä liisareiden hinnat noussut, nyt 335€/kk maksava auto olisi samanlaisella sopimuksella 390€/kk
 
Olikos tästä firmasta kokemusta ? Ihme toimitusmaksuja toistasataa euroa, rengashotellikin samaa luokkaa.
Muutenhan tuolla olisi emännälle näppärää pientä työmatka-autoa ihan järkevään hintaan.

Vai suositteletteko ennemmin jotain muuta esim. palveluiden tai muun syyn vuoksi ?
Tämä on tosiaan vanhalta nimeltään autoverkkokauppa, joka on hiljattain muuttanut nimeään bassadoneksi, emoyhtiönsä mukaiseksi. Ei siis sinänsä mikään uusi tekijä, vaan ihan iso suht iso pulju täällä Suomessa, ollut useamman vuoden autobisneksissä mukana.

Heiltä liisaamisesta ei ole kokemusta, mutta nykyisen Hyundain olen sieltä ostanut 3v sitten ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt - kolme määräaikaishuoltoa heillä, ja pari takuukorjausta. Kokemusta Vantaan ja Raision toimipisteistä, joista jälkimmäinen ollut mielestäni selkeästi parempi palvelultaan, vaikkei Vantaakaan huono ollut (Vantaalta itse auto ostettu). Mutta ei siis pahaa sanottavaa.
 
Autoverkkokaupasta "melkein uusi"-soppari päättymäisillään. Konepellissä pari pientä kiveniskemää ja yhdessä ovessa pieni naarmu. Mikä lie käytäntö palauttaessa? Kiveniskemät varmaan menee normaalin käytön aiheuttamaan kulumaan mutta naarmu pitää ehkä korjauttaa vaikka kaskon piikkiin?
 
Autoverkkokaupasta "melkein uusi"-soppari päättymäisillään. Konepellissä pari pientä kiveniskemää ja yhdessä ovessa pieni naarmu. Mikä lie käytäntö palauttaessa? Kiveniskemät varmaan menee normaalin käytön aiheuttamaan kulumaan mutta naarmu pitää ehkä korjauttaa vaikka kaskon piikkiin?
Miten kävi?
 

Korjautin naarmun etukäteen, oli se sen verran roisi etten olisi itsekään hyväksynyt. Kiven/ nastan iskemät konepeitossa meni näemmä normaaliin kulumaan kun niistä ei edes mainittu.

Kaikkineen kyllä hyvin toimiva ja helppo konsepti, voin suositella jos istuu omaan auton tarpeeseen. Kaikki meni kuten mainostavat. Auton palautus oli sutjakka prosessi, liikkeen pihaan ja ulos noin vartissa.

Aikoinaan auton haku oli myös helppoa, ostivat vanhan auton lupaamallaan hinnalla, edes kuvia ei tarvinnut lähettää etukäteen.

E. Epäilemättä kyllä katteensa repivät, ei välttämättä tarkan markan autoilijan ratkaisu. Mutta helppoa. Tuoreehkot ranskalaiset tosin näyttävät melko rumasti tiputtavan hintaa. "Jäännösvelkaa" jäi enemmän, millä vastaavia nyt myydään liikkeissä.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan missään nyt kohtuullisia leasing tarjouksia? Ajattelin että jos myisin nykyisen rahoitetun octavian ja ottaisin jostain leasingin tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noi ”liisareiden” hinnat nousseet korkojen myötä muutaman vuoden takaisesta. Vähän aikaa sitten silmiin pisti Astra Sports Wagonin ”uusi vuodeksi” -tarjous hintaan 299€/kk, mikä vaikutti suht edulliselta. Tarkempi tutustuminen kuitenkin paljasti, että asiakas maksaa itse toimitusmaksut (200€) ja auton ensihuollon (reilu 300€).

Ajokilometrit olivat kuitenkin 15tkm vuoteen.
 
Onhan noi ”liisareiden” hinnat nousseet korkojen myötä muutaman vuoden takaisesta. Vähän aikaa sitten silmiin pisti Astra Sports Wagonin ”uusi vuodeksi” -tarjous hintaan 299€/kk, mikä vaikutti suht edulliselta. Tarkempi tutustuminen kuitenkin paljasti, että asiakas maksaa itse toimitusmaksut (200€) ja auton ensihuollon (reilu 300€).

Ajokilometrit olivat kuitenkin 15tkm vuoteen.
Aina se huolto noissa uusi vuodeksi pitää itse maksaa.
 
Meillä on syksyllä katkolla 3v yksityisleasing. Eipä mitään, tuolla pääsin taas tänään itsekin liikkumaan kun toinen auto päätti taas piiputtaa ja odottelee osia että saisi ehjättyä.

Tuo on ollut huoltosopparilla eikä sinänsä ole pahaa sanottavaa, kun on vielä otettu kamppiksesta (Peugeot 208) ja maksaa huoltoineen päivineen vajaat 250e/kk.
 
Voi olla, että tuolla puljulla pitää. Mitä Toyotan vastaaviin tutustuin, niin niissä ensimmäinen huolto on leivottu sisään soppariin.

Ei ollut ainakaan kummassakaan mun Corolla vuodeksi diileissä. Ei toki paljoa se eka huolto maksanut.
 
Okei, no nää varmaan sit vaihtelee. Tuossa ny nopeella googletuksella muutama esimerkkiauto:
Klik
Joo varmasti liike- ja/tai tarjouskohtaisesti menee nämä. Mulla on ollut Toyota Airportin kautta molemmat, mutta sielläkin on ollut sellaisia tarjouksia, jossa huolto kuuluu mukaan.
 
Varmaan tarjouskohtaisia. Me pyydettiin hinta jyvitettynä kuukausille koko kolmen vuoden ajalta. N. 30€/kk kustansi lisää. Vielä kertaalleen näemmä pitää käyttää ennen luovutusta.
 
Okei, no nää varmaan sit vaihtelee. Tuossa ny nopeella googletuksella muutama esimerkkiauto:
Klik

Astra on Corollan kokoinen auto. Nuo mainitsemasi lisäkulut kun jakaa vuodelle, tulee ~40e/kk lisähintaa, linkkaamasi Corolla on vieläkin yli satasen kuussa kalliimpi. Bassadonen toimitusmaksu tarkoittaa kotiintoimitusta, liikkeestä itse noudettaessa ei tuota toimitusmaksua makseta.
 
Astra on Corollan kokoinen auto. Nuo mainitsemasi lisäkulut kun jakaa vuodelle, tulee ~40e/kk lisähintaa, linkkaamasi Corolla on vieläkin yli satasen kuussa kalliimpi.
Niin? En minä näitä linkittänytkään ajatuksella, että nämä olisivat jotenkin parempia tarjouksia vaan kyse oli siitä että onko kk-maksuun sisäänleivottu huolto vai ei.

Bassadonen toimitusmaksu tarkoittaa kotiintoimitusta, liikkeestä itse noudettaessa ei tuota toimitusmaksua makseta.
Seison korjattuna tuon toimitusmaksun kanssa. Ymmärsin Bassadone-myyjän puheista, että uuden auton tilausmaksun joutuu maksamaan kun uusi auto tilataan erikseen tehtaalta. Mutta netin perusteellahan tuo näyttäisi koskevan vain fyysistä kotiintoimitusta.
 
Tsekkaappa nämä:
Hyundai Go! -yksityisleasing - Huoletonta ja helppoa autoilua

Uutta sähkäriä mielestäni kilpailukykyiseen hintaan.
Kiitos vinkistä, tuli tehtyä 4v soppari Ioniq 6:sta. Hinta nousi vähän ylemmäs kun mitä olin ajatellut, mutta työmatkojen kilometrikorvaukset kuittaavat suurimman osan kuluista.
Jospa sitä sitten 4 vuoden päästä uskaltaisi ostaa oman sähkärin (tai sitten jatkuu liisinkinä)

Lisävarusteita ei oikeastaan tarvinnut ottaa, kun premiumissa on oletuksena kohtuu hyvät varusteet.
1722176304187.png
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä, tuli tehtyä 4v soppari Ioniq 6:sta. Hinta nousi vähän ylemmäs kun mitä olin ajatellut, mutta työmatkojen kilometrikorvaukset kuittaavat suurimman osan kuluista.
Jospa sitä sitten 4 vuoden päästä uskaltaisi ostaa oman sähkärin (tai sitten jatkuu liisinkinä)

Lisävarusteita ei oikeastaan tarvinnut ottaa, kun premiumissa on oletuksena kohtuu hyvät varusteet.
1722176304187.png
Hyundain malleissa kyllä oletuksena hyvät varusteet. Tai juuri noissa Premium -malleissa on (ostaako joku muka niitä karvalakkimalleja?)
Paljonko nousisi hinta jos vuodessa kilometrejä 5-10tkm enemmän?
 
Hyundain malleissa kyllä oletuksena hyvät varusteet. Tai juuri noissa Premium -malleissa on (ostaako joku muka niitä karvalakkimalleja?)
Paljonko nousisi hinta jos vuodessa kilometrejä 5-10tkm enemmän?
En kysynyt hintaa korkeammilla kilometreillä, mutta Hyundain sivujen mukaan muutaman kympin vaikutus.
1722177987643.png
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä, tuli tehtyä 4v soppari Ioniq 6:sta. Hinta nousi vähän ylemmäs kun mitä olin ajatellut, mutta työmatkojen kilometrikorvaukset kuittaavat suurimman osan kuluista.
Jospa sitä sitten 4 vuoden päästä uskaltaisi ostaa oman sähkärin (tai sitten jatkuu liisinkinä)

Lisävarusteita ei oikeastaan tarvinnut ottaa, kun premiumissa on oletuksena kohtuu hyvät varusteet.
1722176304187.png

Onnittelut valinnasta! Tarjouksen kuvituskuva taitaa ilmeisesti olla aina tuon värinen. Mutta millä värillä sinun autosi tulee ja kuinka nopean toimitusajan lupasivat?
 
Onnittelut valinnasta! Tarjouksen kuvituskuva taitaa ilmeisesti olla aina tuon värinen. Mutta millä värillä sinun autosi tulee ja kuinka nopean toimitusajan lupasivat?
Thanks. Väriksi valittiin Curated Silver Metallic, 18" vanteilla, musta sisusta ja tummennetut takalasit. Toimitusaika 3-4 viikkoa. Väri näyttää paremmalta livenä kun kuvissa.

20" vanteet olisin halunnut, mutta range olisi tippunut n. 70km niin jätin ottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksia Beelystä? Autobassadoneen verrattuna huollot ilmeisesti sisältyy kk-hintaan, mutta toki on sit vähän kalliimpi nopealla vilkaisulla. Muita eroja?
 
Kokemuksia Beelystä? Autobassadoneen verrattuna huollot ilmeisesti sisältyy kk-hintaan, mutta toki on sit vähän kalliimpi nopealla vilkaisulla. Muita eroja?

Neljä vuotta Beelyn asiakkaana nyt ollut. Kahden vuoden välein vaihtanut auton, minimi sitoutumisajan. Neljän vuoden aikana on tasaisesti hinnat kasvanut kokoajan, silleen että itellä kipuraja tuli nyt vastaan kun olisi taas aika vaihtaa. Tällä hetkellä ajossa Peugeot 5008 ja hintana 480€/kk. Kun hankin sen, se oli neljä vuotta vanha (vm -18). Tällä hetkellä heiltä löytyy sama malli, vm -20 eli myös neljä vuotta vanha, tasan samat varusteet niin 543€/kk. Ei mahdoton nousu mutta yritän pitää alle 500 eurossa tuon kulun. Silloin kun 2020 otin neljä vuotta vanhan VW Touranin niin se oli vaan 360€/kk niin siihen nähden paljon noussut.

Mutta muuten ollut 9/10 palvelu itelle, huollot ja katsastukset tosiaan kuuluu tuohon hintaan, nykyään saa pienellä lisämaksulla kanssa rengasturvaa yms siihen päälle. Ainoa miinus on että jos renkaat pitää uusia niin se on omasta pussista. Auton vaihto on myös vähän kömpelöä, pitää ajoittaa vanhan sopimuksen purku ja uuden ottaminen oikein että välttää päällekkäisyyden, ei onnistu yhdellä kertaa. Uuden auton tilaaminen kyllä ollut aina helppoa, ja kotiinkuljetus nolla euroa.
 
Astra on Corollan kokoinen auto. Nuo mainitsemasi lisäkulut kun jakaa vuodelle, tulee ~40e/kk lisähintaa, linkkaamasi Corolla on vieläkin yli satasen kuussa kalliimpi. Bassadonen toimitusmaksu tarkoittaa kotiintoimitusta, liikkeestä itse noudettaessa ei tuota toimitusmaksua makseta.
Seison korjattuna tuon toimitusmaksun kanssa. Ymmärsin Bassadone-myyjän puheista, että uuden auton tilausmaksun joutuu maksamaan kun uusi auto tilataan erikseen tehtaalta. Mutta netin perusteellahan tuo näyttäisi koskevan vain fyysistä kotiintoimitusta.

Meille tuli juuri tuo Bassadonen tarjous-Astra hintaan 309€/kk. Valkoinen olisi ollut 299, mutta koska halusin toisen värin tuli kymppi lisää kuussa. Tähän päälle Bassadonen kautta vakuutukset n. 65€ per kuukausi eli säännölliset kulut tulevat olemaan n. 375/kk, ts. 4500€ ekasta vuodesta. Muita kertakuluja ei tullut, kun kävin auton itse hakemassa 15km päästä liikkeestä. Mukana tietysti kahdet uudet renkaat, takuu 2v ja eka katsastus vasta 2028, joten ainakaan parin vuoden aikana ei yllättäviä kuluja pitäisi itselle tulla. Toki itselle maksettavaksi tulevat ajoneuvovero, vuosittainen huolto ja renkaiden säilytys ja vaihto, joista arvelen kertyvän jotain 500-700€ väliin lisää vuodelle. Sanotaan siis pyöreästi, että 5 tonnia vuodessa (ilman bensakuluja) maksaa ajaa uudella leasarilla tässä tapauksessa. Ei halvin vaihtoehto, mutta toisaalta pitäisi olla hyvin huoleton.

Tuolla tarjoushinnalla oli mielestäni aika sopuisa diili, normaalihinta eli satasen enemmän per kk olisi sitten ollut ehkä jo kipurajan yli. Katselin myös Beelyn käytettyjä, mutta muutaman vuoden ikäiset Astran kokoluokan autot olisivat käytännössä olleet siellä saman hintaisia tai jopa yli.
 
Viimeksi muokattu:
Meille tuli juuri tuo Bassadonen tarjous-Astra hintaan 309€/kk. Valkoinen olisi ollut 299, mutta koska halusin toisen värin tuli kymppi lisää kuussa. Tähän päälle Bassadonen kautta vakuutukset n. 65€ per kuukausi eli säännölliset kulut tulevat olemaan n. 375/kk, ts. 4500€ ekasta vuodesta. Muita kertakuluja ei tullut, kun kävin auton itse hakemassa 15km päästä liikkeestä. Mukana tietysti kahdet uudet renkaat, takuu 2v ja eka katsastus vasta 2028, joten ainakaan parin vuoden aikana ei yllättäviä kuluja pitäisi itselle tulla. Toki itselle maksettavaksi tulevat ajoneuvovero, vuosittainen huolto ja renkaiden säilytys ja vaihto, joista arvelen kertyvän jotain 500-700€ väliin lisää vuodelle. Sanotaan siis pyöreästi, että 5 tonnia vuodessa (ilman bensakuluja) maksaa ajaa uudella leasarilla tässä tapauksessa. Ei halvin vaihtoehto, mutta toisaalta pitäisi olla hyvin huoleton.

Tuolla tarjoushinnalla oli mielestäni aika sopuisa diili, normaalihinta eli satasen enemmän per kk olisi sitten ollut ehkä jo kipurajan yli. Katselin myös Beelyn käytettyjä, mutta muutaman vuoden ikäiset Astran kokoluokan autot olisivat käytännössä olleet siellä saman hintaisia tai jopa yli.
Itsekin tartuin tähän tarjoukseen. Sain eilen auton ja jätin oman K Astran liikkeeseen, josta pitäisi kilahtaa maanantaina rahulit tilille.

Vakuutuksen otin itse POPilta. Oli vuosihinnaltaan yli satasen halvempi kuin Autobassadonen ”oma”.
 
Alkaa leasingin palautus lähestymään - ensi viikolla vielä huollossa käyttö ja varmaan jossain kuun vaihteen tienoilla sitten vien tuon takaisin liikkeeseen.

Tuli luettua sopparia lähinnä tuon palautuksen osalta ja katsoin samalla kuluja 3v ajalta ja vertasin hiukan sitä auton nykyiseen arvoon.

Paljonhan tuolla ei ole ajettu, ainoastaan reilut 16tkm. Leasingkulu on ollut n. 7731,74e 3v ajalla. Huoltosoppari oli muistaakseni n. 30e/kk eli siitä 1080e kulua kolmelle vuodelle. Tämän lisäksi vero joka on muistaakseni n. 122e/v ja vakuutus IFiltä 500,03e/v. Kokonaiskulut siis kolmelle vuodelle yhteensä 10677,83e.

Auto oli leasingia otettaessa yllättävän halpa , 16386e talvirenkaineen ja kumimattoineen. Välissä noiden hinnat nousivat usealla tonnilla ja nykyinen hinta 3v vanhalle 208:lle alle 20tkm kilometreillä lienee siellä 12-13te paikkeilla. Harmillisesti loppulunastushintaa ei ole esitetty missään, jotta voisi verrata aivan täysin. Alle kympillä tuo varmaan liikkeelle menee joten tekevät mukavasti parin tonnin voiton jälleenmyydessä.

Sinänsä varsin vaivaton tapa joskaan ei ihan halvin tapa saada auto käyttöön. Päädyin siihen, että seuraava auto ostettiin käytettynä omaksi, joten siihen ei tule rahoituskuluja. Hinnaksi jäi varsin maltillinen 6000e, käyttökulut tulevat dieselillä olemaan verojen ja vakuutusten kanssa kolmelle vuodelle hyvinkin lähellä tuota kymppiä (mikäli suurempia remontteja ei tule eteen). Auto ei kyllä tuohon hintaan ole todellakaan uusi, mutta isompi.
 
Tänne tuli autobassadonelta clion tilalle tarjouksessa ollut 2008. Autossa oli minulla reilut 24kk ja pientä käytönjälkeä oli. Vaihto sujui hyvin ja uusi auto tullut eilen alle.
 
Kiitos vinkistä, tuli tehtyä 4v soppari Ioniq 6:sta. Hinta nousi vähän ylemmäs kun mitä olin ajatellut, mutta työmatkojen kilometrikorvaukset kuittaavat suurimman osan kuluista.
Jospa sitä sitten 4 vuoden päästä uskaltaisi ostaa oman sähkärin (tai sitten jatkuu liisinkinä)

Lisävarusteita ei oikeastaan tarvinnut ottaa, kun premiumissa on oletuksena kohtuu hyvät varusteet.
1722176304187.png

Itse olen kiinnostunut Ioniq 5:stä ja huomasin heidän nettisivuiltaan, että liisarihinta on varsin houkutteleva 576,36 €/kk @ 20 tkm/v jos ottaa neljän vuoden sopparin. Kysyin sitten huvikseni tarjouksen nelikosta vetokoukulla ja 25 tkm/v. Hinta olikin sitten jo "hieman" vähemmän houkutteleva 850 €/kk, joten jäi kyllä Hyny liisaamatta...
 
Itse olen kiinnostunut Ioniq 5:stä ja huomasin heidän nettisivuiltaan, että liisarihinta on varsin houkutteleva 576,36 €/kk @ 20 tkm/v jos ottaa neljän vuoden sopparin. Kysyin sitten huvikseni tarjouksen nelikosta vetokoukulla ja 25 tkm/v. Hinta olikin sitten jo "hieman" vähemmän houkutteleva 850 €/kk, joten jäi kyllä Hyny liisaamatta...

Sehän näissä tahtoo aina olla vikana, että se mainostettu hinta on hinnat alkaen -mallille ja paremmat versiot maksaakin sitten huomattavasti enemmän.

Itsekin olen moneen kertaan käynyt katsomassa kun on ollut näitä 499€/kk -tarjouksia, mutta todennut että enemmän se ottaisi päähän maksaa viisi hunttia kuussa sellaisesta autosta jossa ei ole itselle tarpeelliisia kilkkeitä.
 
Itse olen kiinnostunut Ioniq 5:stä ja huomasin heidän nettisivuiltaan, että liisarihinta on varsin houkutteleva 576,36 €/kk @ 20 tkm/v jos ottaa neljän vuoden sopparin. Kysyin sitten huvikseni tarjouksen nelikosta vetokoukulla ja 25 tkm/v. Hinta olikin sitten jo "hieman" vähemmän houkutteleva 850 €/kk, joten jäi kyllä Hyny liisaamatta...

Tuossa Hynyliisarissa maahantuojalla taitaa olla tarve päästä eroon niistä kaksvetoisista kärryistä ja siks varmaan on se aggressiivinen hinnoittelu niissä. Nelikot ilmeisesti menee paremmin kaupaksi niin ei tartte kikkailla hinnoilla.
 
Korandoa saisi nyt 399€/kk suht OK 15tkm/v kilsoilla, 25tkm saisi myös kohtuu edullisesti.

Tollahan pääsisi vaikka harjoittelemaan sähköautoilua vuoden verran, ennen kuin ostaisi "oikean" sähköauton?

 
Onko kellään kokemusta yksityisleasing-sopimuksista tilanteessa, jossa edessä on vakituinen muutto ulkomaille? Kiinnostaisi hankkia leasing-auto, mielellään pidemmällä sopimuksella, mutta on pieni mahdollisuus että leasingsopimuksen aikaan joutuisi muuttamaan pois Suomesta. Salliikohan esim. joku leasingtarjoajista sopimuksen purkua kyseisellä verukkeella? Toinen vaihtoehto, mitä tuli Beelyn kanssa esiin oli, että auton myisi eteenpäin autoliikkeelle kesken sopimuskauden, ja näillä rahoilla maksaisi jäännösvelan pois. Oletettavasti tässä kyllä jäisi jonkin verran tappiolle, kun ei se liike mitä todennäköisemmin ihan sillä jäännösvelan hinnalla sitä autoa ostaisi pois.
 
Onko kellään kokemusta yksityisleasing-sopimuksista tilanteessa, jossa edessä on vakituinen muutto ulkomaille? Kiinnostaisi hankkia leasing-auto, mielellään pidemmällä sopimuksella, mutta on pieni mahdollisuus että leasingsopimuksen aikaan joutuisi muuttamaan pois Suomesta. Salliikohan esim. joku leasingtarjoajista sopimuksen purkua kyseisellä verukkeella? Toinen vaihtoehto, mitä tuli Beelyn kanssa esiin oli, että auton myisi eteenpäin autoliikkeelle kesken sopimuskauden, ja näillä rahoilla maksaisi jäännösvelan pois. Oletettavasti tässä kyllä jäisi jonkin verran tappiolle, kun ei se liike mitä todennäköisemmin ihan sillä jäännösvelan hinnalla sitä autoa ostaisi pois.

Kysyttiin meidän yksityisleasingissa että olisiko sopimusta mahdollista purkaa kesken kauden kun ei autolla tuntunut olevan sille tarkoitettua käyttöä.

Autoliikkeelle olisi käynyt, mutta rahoitusyhtiö iski auton lunastushinnan päälle varmaan jäljellä olevat erät kun hinta oli 5000€ kalliimpi kuin auton ostohinta.

Ajeltiin sitten leasingkausi loppuun ja pitkälti siksi päädyttiin seuraavaksi omaan autoon. Voi toki olla parempia ehtoja nykyään.
 
Ihan tässä lomamatkalta palanneena aloin selvitellä hiukan yksityisliisarin (joka siis palautettiin jo 6.9. ja sopimus loppui virallisesti 16.9.) tilannetta, kun Trafi muisti ajoneuvoverolipulla ja vakuutusyhtiölläkin auton vakuutus on edelleen meillä.

No rahoitusyhtiöhän siellä tietenkin kuppaa sen loppulaskun kanssa kuten arvasinkin.

Kun kyse on 36kk määräaikaisesta sopparista, jossa vielä erikseen mainitaan, että sopimus päättyy silloin ja silloin, ellei muuta sovita, niin olisiko se homma niin vaikea hoitaa siten, että se auto ei olisi enää asiakkaan nimissä ainakaan sopparin päättymisen jälkeen.

Tuntuu ettei mikään kyllä toimi nykyään minkään vertaa. Tokihan niin Trafi kuin vakuutusyhtiö sitten palauttaa aikanaan maksut, mikäli nyt sattuvat tajuamaan merkitä oikean päivän proopuskaan.

Mutta kun auto on ollut tuolla jo toista viikkoa, niin jokuhan olisi voinut jo haluta ostaa sen ja lyödä taalat tiskiin. Niin eihän nuo saa edes siirrettyä sitä autoa sitten sille omistajalle. Hienosti.
 
@RealityBites Ne koittaa tahallaan munia joka autossa noin, säästääkseen pari viikkoa vakuutuksissa ja veroissa jne... Et saane niitä parin viikon rahoja kuitenkaan takaisin, ellei rahoitusosuutta ole hoidettu ja rahoitusyhtiö ilmoittanut omistajatiedoista. Ois pitäny laittaa auto seisontaan/poistaa liikennekäytöstä ja irtisanoo vakuutus niille sijoilleen.

Sama homma autokaupassa liikkeillä, uudesta saa kyllä sähköisenä kaiken reaaliajassa mut hups vanhan auton jäännösvelan lunastamisessa menikin muka 2 viikkoa ja sit soittelet rahoitusyhtiöön et wtf "niin juu ei meille oo liike vielä mitään ilmoittanu/maksanu". Sit soitat liikkeeseen myyjälle+sihteerille ja juujuu näissä aina viivettä ja ihan just ja kestää silti viikko vielä -> "maksakaa se NYT" "ok maksetaan" -> kesti 4 päivää ja sun ex-autos jo liikkeen sivuilla myynnissä, vaikka asia kesken ja Trafissa edelleen haltijana ja vakuutus juoksee...

Tällä tavoin firmoilla pysyy kassa paremmassa kunnossa, ihan alan tapa nykyään.
 
@RealityBites Ne koittaa tahallaan munia joka autossa noin, säästääkseen pari viikkoa vakuutuksissa ja veroissa jne... Et saane niitä parin viikon rahoja kuitenkaan takaisin, ellei rahoitusosuutta ole hoidettu ja rahoitusyhtiö ilmoittanut omistajatiedoista. Ois pitäny laittaa auto seisontaan/poistaa liikennekäytöstä ja irtisanoo vakuutus niille sijoilleen.

Sama homma autokaupassa liikkeillä, uudesta saa kyllä sähköisenä kaiken reaaliajassa mut hups vanhan auton jäännösvelan lunastamisessa menikin muka 2 viikkoa ja sit soittelet rahoitusyhtiöön et wtf "niin juu ei meille oo liike vielä mitään ilmoittanu/maksanu". Sit soitat liikkeeseen myyjälle+sihteerille ja juujuu näissä aina viivettä ja ihan just ja kestää silti viikko vielä -> "maksakaa se NYT" "ok maksetaan" -> kesti 4 päivää ja sun ex-autos jo liikkeen sivuilla myynnissä, vaikka asia kesken ja Trafissa edelleen haltijana ja vakuutus juoksee...

Tällä tavoin firmoilla pysyy kassa paremmassa kunnossa, ihan alan tapa nykyään.

Kyllä joo, tiedossa on.

Mutta kyllä ne yleensä tosiaan merkkaa sitten siinä maksun yhteydessä, että tänä ja tänä päivänä on luovutettu ajoneuvo ja sitten noita korjaillaan sen mukaan.

Eihän se vero ja vakuutus nyt tuosta pikkukiposta mahdottoman paljoa ole parilta viikolta mutta etenkin näin leasingin tapauksessa ottaa hitusen päähän.

Edellisessä tapauksessa myytiin entinen auto liikkeen myyntitiliin ja se ostettiin pois - silti omistajatieto vaan asui itsellä vielä kotvasen. Auto oli jo kuitenkin käytössä uudella omistajalla niin periaatteessa olisi voinut piruuttaan poistaa liikenteestä ja siirtää vahinko seuraavalle, mutta en viitsinyt alkaa ilkeäksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom