Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

@808s Toyota Airport tai Itäkeskus on Corolla Touring Sports 1.8:ia välillä 299 €/kk diili vuodeksi 10tkm/vuosi ja vaaditaan sen perään huollon teettäminen eli kohtuu kulut. Nyt taitaa olla hinta 349 €/kk mut eiköhän noita tule, tai haittaako jos ei tuliskaan? Yarista saa vuodeksi 299 €/kk, mut se on kyl pikkuauto.
 
Kiitos, olen katsonutkin tuon tarjouksen jo. 349€ menee jo pidemmälle kuin tuo Huyndai joka tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Kun ei kannata ottaa Beelyn käytettyä autoa ns. samaan hintaan huonommilla palveluilla.

Protip, jos joku ei tiennyt.
Noissa leasing-autoissa missä viimeinen maksuerä/lunastushinta on tiedossa, on vielä se mahdollinen bonus, että voit saada auton myytyä paremmalla hinnalla kuin mitä lunastushinta on.
Edellisen leasing-auton myin autoliikkeelle ja sain välistä 2750€, sitä ei voi etukäteen huomioida laskelmissa, mutta voi huomioida mahdollisena bonuksena joka laskee sitten kuukausikeskihintaa jonkin verran. Autovexin kautta meni paikalliselle autoliikkeelle. Leasing-firmaa ei kiinnostanut tietenkään yhtään, koska he saivat sopimuksessa kerrotun lunastushinnan.
 
@808s onko kova hinku päästä nykyisestä Audista eroon? Itse olin vastaavassa tilanteessa ALD/Ayvensin kanssa, liisari loppumassa ja mistään ei saanut (korkojen nousun?) takia yhtä hyvää diiliä. Lopulta sovin Ayvensin kanssa vain liisarille jatkoa ja se meni ns. alkuperäisen hintatason mukaan kun liisari oli alkujaan sovittu. Vähän kk-hinta nousi (+20€/kk) mutta siinä jatkosopimuskin oli lyhyempi kuin alkuperäinen
 
Pyysin kyllä tarjouksen tästäkin ja luonnollisesti vuokrahinta nousisi 25€(+9%), vaikka voisi olettaa auton arvonaleneman, korkotason laskun takia (euribor aloitettaessa 4% ja nyt 2.3%) sekä olemassa olevan asiakkuuden kanssa (jolloin ayvensin ei tarvitse tehdä myyntityötä eikä etsiä uutta asiakastaa), että vuokrahinta olisi sama tai jopa alhaisempi. Myös ayvens ottaa 120€ siitä että tehdään jatkosopimus, joka tuntuu myös ihan kohtuuttomalta.

Vuorahinnan nousun takia hintaero tuohon Hyundaihin ei ole kuin sen +27€ ja siinä on se mahdollinen myyntibonus. Lisäksi 1v päästä joutuu taas jumppaamaan uutta autoa jostain, jos tekee jatkosopparin.
 
Onko muuten jostain "perheautoista" leasingeja, eli sellasista rumista kopeista?

Aina tarjoukset on jostain ID.4 tms. Pole 2 tms. ,mutta mites vaikka ID.Buzz, VW.Caravellea tms. Toyota Prius+ perheautoa..
 
Kiitos, olen katsonutkin tuon tarjouksen jo. 349€ menee jo pidemmälle kuin tuo Huyndai joka tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Kun ei kannata ottaa Beelyn käytettyä autoa ns. samaan hintaan huonommilla palveluilla.

Protip, jos joku ei tiennyt.
Noissa leasing-autoissa missä viimeinen maksuerä/lunastushinta on tiedossa, on vielä se mahdollinen bonus, että voit saada auton myytyä paremmalla hinnalla kuin mitä lunastushinta on.
Edellisen leasing-auton myin autoliikkeelle ja sain välistä 2750€, sitä ei voi etukäteen huomioida laskelmissa, mutta voi huomioida mahdollisena bonuksena joka laskee sitten kuukausikeskihintaa jonkin verran. Autovexin kautta meni paikalliselle autoliikkeelle. Leasing-firmaa ei kiinnostanut tietenkään yhtään, koska he saivat sopimuksessa kerrotun lunastushinnan.
Tämä on hyvä vinkki. Varsinkin noissa Toyotoissa voi saada reilusti paremman hinnan kuin taattu lunastushinta.
 
Näin yleisesti käytetyn leasing-auton vs uuden leasing-auton hintaero järjettömyys ihmetyttää.

Esimerkkinä Kia Stonic
- Beelyllä käytettynä 300€ ilman renkaiden vaihtoja/säilytystä/vauriokorjausta
- Arvalilla uutena 339€, sisältäen ne mitä beely ei sisällä.

Autoissa sen verran erona vielä, että Arvalin on automaatti (beelyllä ei tällä hetkellä), joka nostaa yleensä Beelyllä 30-50€ hintaa. Päästään siis täysin samaan hintaan, ehkä jopa parempaan kun ottaa huomioon palvelusisällön.

Jos uusi auto on 339€ paremmilla palveluilla, niin käytetyn huonommilla palveluilla pitäisi olla jossa 250-265€ paikkeilla.
 
Näin yleisesti käytetyn leasing-auton vs uuden leasing-auton hintaero järjettömyys ihmetyttää.

Esimerkkinä Kia Stonic
- Beelyllä käytettynä 300€ ilman renkaiden vaihtoja/säilytystä/vauriokorjausta
- Arvalilla uutena 339€, sisältäen ne mitä beely ei sisällä.

Autoissa sen verran erona vielä, että Arvalin on automaatti (beelyllä ei tällä hetkellä), joka nostaa yleensä Beelyllä 30-50€ hintaa. Päästään siis täysin samaan hintaan, ehkä jopa parempaan kun ottaa huomioon palvelusisällön.

Jos uusi auto on 339€ paremmilla palveluilla, niin käytetyn huonommilla palveluilla pitäisi olla jossa 250-265€ paikkeilla.
Ei se beely ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Ne tavoittelevat voittoa.
 
Ei se beely ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Ne tavoittelevat voittoa.
No meinaatko, että ne uudet autot myydään tappiolla? Otetaan vaikka esimerkiksi Yaris, uusi auto huoltosopimuksen ja kiinteän takaisinostohinnan kanssa 353e/kk ja 48kk ja sama Yaris sitten 4 vuotta vanhana Beelyltä samoin ehdoin 418e/kk (plus vielä 399 aloitusmaksu). Itse en ainakaan ymmärrä, miksi ikinä ostaisin tuon auton Beelyn kautta vs. uusi näillä hinnoilla?

Toki tuo uusi auto ei varsinaisesti ole leasing, mutta eipä ole tuo Beelynkään, aivan sama järjestely näissä on takana. Uuden auton hinta on laskettu 0-käsirahalla, ehkä se sitten tulee vastaan, että noita ei oikeasti saa kaupasta ulos ilman käsirahaa?
 
Uudessa autossa on vielä takuu joten isommat huollot menevät valmistajan piikkiin. Vanhemmissa autoissa leasingyhtiö maksaa huollot.

Voisin myös kuvitella taustalla olevan erilaisia yhteistyö-, rahoitus- ja omistuskuvioita, jotka leasingyhtiö saa sovittua valmistajan kanssa uusista autoista. Esim Polestar 2:sta on saanut Drivalialta auton hintaan nähden edullisesti kun Polestarilla itsellään on ollut kovaa kampanjaa saada autoja liikenteeseen. Ja onhan uusiin autoihin kuluttajillekin nollakorkoa tarjolla kun taas käytettyihin ei
 
Uudessa autossa on vielä takuu joten isommat huollot menevät valmistajan piikkiin. Vanhemmissa autoissa leasingyhtiö maksaa huollot.

Voisin myös kuvitella taustalla olevan erilaisia yhteistyö-, rahoitus- ja omistuskuvioita, jotka leasingyhtiö saa sovittua valmistajan kanssa uusista autoista. Esim Polestar 2:sta on saanut Drivalialta auton hintaan nähden edullisesti kun Polestarilla itsellään on ollut kovaa kampanjaa saada autoja liikenteeseen. Ja onhan uusiin autoihin kuluttajillekin nollakorkoa tarjolla kun taas käytettyihin ei

Toyotassa takuu merkkarilla huollettuna 10v ja 200tkm

 
Autokuumetta pukkaa ja hakusessa ollut n. 60-65ke:n sähkökulkine. Vanhasta varovasti arvioiden voisi saada 30ke ja nyt huomasin polestar 3-yksityisleasingtarjouksen (kuljetin olisi kooltaan juuri passeli omaan käyttöön, mutta hankintahinnaltaan turhan tyyris) 15tkm/vuosiajoilla 24kk sopparilla n. 1000e/kk. Tuohan kuulostaisi jopa hyvältä diililtä, sillä edullisimmissakin hinnasta sulaa parissa vuodessa tuon verran pois. Voisi parin vuoden päästä katsella kulkineita uudestaan, sillä Zeekr 7x tai Niot ei vaan näytä ehtivän markkinoille ja tarve ois about heti uudelle...

täähän nyt oli enemmänkin tämmöinen monologi, toiveena saada edes joltain foorumilaiselta näkymys aiheeseen :)


Edit. Piti vielä kokeilla konfiguraattorilla varustella samanlainen kuin mitä tarjoavat liisarina, niin antaa 0-käsirahalla 24 kk sopparilla ja 15tkm 1807e/kk.
 
Viimeksi muokattu:
Autokuumetta pukkaa ja hakusessa ollut n. 60-65ke:n sähkökulkine. Vanhasta varovasti arvioiden voisi saada 30ke ja nyt huomasin polestar 3-yksityisleasingtarjouksen (kuljetin olisi kooltaan juuri passeli omaan käyttöön, mutta hankintahinnaltaan turhan tyyris) 15tkm/vuosiajoilla 24kk sopparilla n. 1000e/kk. Tuohan kuulostaisi jopa hyvältä diililtä, sillä edullisimmissakin hinnasta sulaa parissa vuodessa tuon verran pois. Voisi parin vuoden päästä katsella kulkineita uudestaan, sillä Zeekr 7x tai Niot ei vaan näytä ehtivän markkinoille ja tarve ois about heti uudelle...

täähän nyt oli enemmänkin tämmöinen monologi, toiveena saada edes joltain foorumilaiselta näkymys aiheeseen :)


Edit. Piti vielä kokeilla konfiguraattorilla varustella samanlainen kuin mitä tarjoavat liisarina, niin antaa 0-käsirahalla 24 kk sopparilla ja 15tkm 1807e/kk.
Jos tuo malli kiinnostaa, niin kannattaa käydä tutustumassa myös Volvon samalla pohjarakenteella olevaan EX90: een. Siitä voi paikalliselta liikkeeltä saada myös ihan mukiinmenevän tarjouksen. Jos lähtee vähän kauemmas PK-seudulta (esim. Autosalpa), niin myyjät voivat laskea varsin hyviä alennuksia. Näin tein itse ennen koronaa, kun tilasin V90 hybridin mielummin heiltä vrt. Biliaan.

Pahoittelut offtopicista.
 
Jos tuo malli kiinnostaa, niin kannattaa käydä tutustumassa myös Volvon samalla pohjarakenteella olevaan EX90: een. Siitä voi paikalliselta liikkeeltä saada myös ihan mukiinmenevän tarjouksen. Jos lähtee vähän kauemmas PK-seudulta (esim. Autosalpa), niin myyjät voivat laskea varsin hyviä alennuksia. Näin tein itse ennen koronaa, kun tilasin V90 hybridin mielummin heiltä vrt. Biliaan.

Pahoittelut offtopicista.
Ei haittaa mua ollenkaan. Ex90 tuskin lähtisi tonnin liisarina, enkä meinannut oikein uskoa tuota polestarin tarjousta ollenkaan, että mikä siinä onkaan koira haudattuna. Mutta kun siinä näyttää tulevan talvirenkaatkin vanteineen, väri vissiin perus, mutta pilot ja plus-paketeilla, eli sais parempaa äänentoistoa mukaan, niin kai se on uskottava. Ilmeisesti myynti sakkaa (eikös niillä jotain softabugeja ollut) tai malli ei vaan istu hinnan puolesta, niin haluavat saada uusia autoja kiertoon...tai mikälie syynä moiseen? 30.4 saakka ois voimassa tuo tarjous
 
Ei haittaa mua ollenkaan. Ex90 tuskin lähtisi tonnin liisarina, enkä meinannut oikein uskoa tuota polestarin tarjousta ollenkaan, että mikä siinä onkaan koira haudattuna. Mutta kun siinä näyttää tulevan talvirenkaatkin vanteineen, väri vissiin perus, mutta pilot ja plus-paketeilla, eli sais parempaa äänentoistoa mukaan, niin kai se on uskottava. Ilmeisesti myynti sakkaa (eikös niillä jotain softabugeja ollut) tai malli ei vaan istu hinnan puolesta, niin haluavat saada uusia autoja kiertoon...tai mikälie syynä moiseen? 30.4 saakka ois voimassa tuo tarjous
Puoli vuotta Polestar 3:lla ajaneena voin suositella yksityisleasingia. Et saa mistään muualta ajoon sadan tonnin autoa tonnin kuukausikuluilla. Jos ostat Volvo EX90:n reilulla alennuksella hintaan 90 000 euroa, laskee sen arvo silti enemmän kuin 1 000 euroa kuussa. Lisäksi päälle kaikki omistamisen murheet. Leasingautoa voit piestä kuin vierasta sikaa ja autosta voi pitää huolta tai olla pitämättä. Ei tarvitse murehtia jälleenmyyntiarvosta. Jos saat ajettua renkaat sileäksi niin ei ongelmaa, uudet vaan alle ilmaiseksi.

Autohan on aivan erinomainen ajaa, hiljainen ja loistava äänentoisto. Ajoin juuri pidemmän reissun Volvo XC60:lla ja meinasi oikeasti itku tulla ajaessa. Eroa on kuin yöllä ja päivällä 60 000 euron auto vs 100 000 euron auto.

Polestarin huonoina puolina pieni tavaratila sekä softaongelmat. Tavaratila pienuus korjaantui suksiboksin hankkimisella ja softaongelmia on korjailtu kuukausittain. Jos auto ei halua toimia saat alle ilmaisen vuokra-auton korjauksen ajaksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 354
Viestejä
4 741 715
Jäsenet
77 322
Uusin jäsen
Juvo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom