Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

@808s Toyota Airport tai Itäkeskus on Corolla Touring Sports 1.8:ia välillä 299 €/kk diili vuodeksi 10tkm/vuosi ja vaaditaan sen perään huollon teettäminen eli kohtuu kulut. Nyt taitaa olla hinta 349 €/kk mut eiköhän noita tule, tai haittaako jos ei tuliskaan? Yarista saa vuodeksi 299 €/kk, mut se on kyl pikkuauto.
 
Kiitos, olen katsonutkin tuon tarjouksen jo. 349€ menee jo pidemmälle kuin tuo Huyndai joka tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Kun ei kannata ottaa Beelyn käytettyä autoa ns. samaan hintaan huonommilla palveluilla.

Protip, jos joku ei tiennyt.
Noissa leasing-autoissa missä viimeinen maksuerä/lunastushinta on tiedossa, on vielä se mahdollinen bonus, että voit saada auton myytyä paremmalla hinnalla kuin mitä lunastushinta on.
Edellisen leasing-auton myin autoliikkeelle ja sain välistä 2750€, sitä ei voi etukäteen huomioida laskelmissa, mutta voi huomioida mahdollisena bonuksena joka laskee sitten kuukausikeskihintaa jonkin verran. Autovexin kautta meni paikalliselle autoliikkeelle. Leasing-firmaa ei kiinnostanut tietenkään yhtään, koska he saivat sopimuksessa kerrotun lunastushinnan.
 
@808s onko kova hinku päästä nykyisestä Audista eroon? Itse olin vastaavassa tilanteessa ALD/Ayvensin kanssa, liisari loppumassa ja mistään ei saanut (korkojen nousun?) takia yhtä hyvää diiliä. Lopulta sovin Ayvensin kanssa vain liisarille jatkoa ja se meni ns. alkuperäisen hintatason mukaan kun liisari oli alkujaan sovittu. Vähän kk-hinta nousi (+20€/kk) mutta siinä jatkosopimuskin oli lyhyempi kuin alkuperäinen
 
Pyysin kyllä tarjouksen tästäkin ja luonnollisesti vuokrahinta nousisi 25€(+9%), vaikka voisi olettaa auton arvonaleneman, korkotason laskun takia (euribor aloitettaessa 4% ja nyt 2.3%) sekä olemassa olevan asiakkuuden kanssa (jolloin ayvensin ei tarvitse tehdä myyntityötä eikä etsiä uutta asiakastaa), että vuokrahinta olisi sama tai jopa alhaisempi. Myös ayvens ottaa 120€ siitä että tehdään jatkosopimus, joka tuntuu myös ihan kohtuuttomalta.

Vuorahinnan nousun takia hintaero tuohon Hyundaihin ei ole kuin sen +27€ ja siinä on se mahdollinen myyntibonus. Lisäksi 1v päästä joutuu taas jumppaamaan uutta autoa jostain, jos tekee jatkosopparin.
 
Onko muuten jostain "perheautoista" leasingeja, eli sellasista rumista kopeista?

Aina tarjoukset on jostain ID.4 tms. Pole 2 tms. ,mutta mites vaikka ID.Buzz, VW.Caravellea tms. Toyota Prius+ perheautoa..
 
Kiitos, olen katsonutkin tuon tarjouksen jo. 349€ menee jo pidemmälle kuin tuo Huyndai joka tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Kun ei kannata ottaa Beelyn käytettyä autoa ns. samaan hintaan huonommilla palveluilla.

Protip, jos joku ei tiennyt.
Noissa leasing-autoissa missä viimeinen maksuerä/lunastushinta on tiedossa, on vielä se mahdollinen bonus, että voit saada auton myytyä paremmalla hinnalla kuin mitä lunastushinta on.
Edellisen leasing-auton myin autoliikkeelle ja sain välistä 2750€, sitä ei voi etukäteen huomioida laskelmissa, mutta voi huomioida mahdollisena bonuksena joka laskee sitten kuukausikeskihintaa jonkin verran. Autovexin kautta meni paikalliselle autoliikkeelle. Leasing-firmaa ei kiinnostanut tietenkään yhtään, koska he saivat sopimuksessa kerrotun lunastushinnan.
Tämä on hyvä vinkki. Varsinkin noissa Toyotoissa voi saada reilusti paremman hinnan kuin taattu lunastushinta.
 
Näin yleisesti käytetyn leasing-auton vs uuden leasing-auton hintaero järjettömyys ihmetyttää.

Esimerkkinä Kia Stonic
- Beelyllä käytettynä 300€ ilman renkaiden vaihtoja/säilytystä/vauriokorjausta
- Arvalilla uutena 339€, sisältäen ne mitä beely ei sisällä.

Autoissa sen verran erona vielä, että Arvalin on automaatti (beelyllä ei tällä hetkellä), joka nostaa yleensä Beelyllä 30-50€ hintaa. Päästään siis täysin samaan hintaan, ehkä jopa parempaan kun ottaa huomioon palvelusisällön.

Jos uusi auto on 339€ paremmilla palveluilla, niin käytetyn huonommilla palveluilla pitäisi olla jossa 250-265€ paikkeilla.
 
Näin yleisesti käytetyn leasing-auton vs uuden leasing-auton hintaero järjettömyys ihmetyttää.

Esimerkkinä Kia Stonic
- Beelyllä käytettynä 300€ ilman renkaiden vaihtoja/säilytystä/vauriokorjausta
- Arvalilla uutena 339€, sisältäen ne mitä beely ei sisällä.

Autoissa sen verran erona vielä, että Arvalin on automaatti (beelyllä ei tällä hetkellä), joka nostaa yleensä Beelyllä 30-50€ hintaa. Päästään siis täysin samaan hintaan, ehkä jopa parempaan kun ottaa huomioon palvelusisällön.

Jos uusi auto on 339€ paremmilla palveluilla, niin käytetyn huonommilla palveluilla pitäisi olla jossa 250-265€ paikkeilla.
Ei se beely ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Ne tavoittelevat voittoa.
 
Ei se beely ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Ne tavoittelevat voittoa.
No meinaatko, että ne uudet autot myydään tappiolla? Otetaan vaikka esimerkiksi Yaris, uusi auto huoltosopimuksen ja kiinteän takaisinostohinnan kanssa 353e/kk ja 48kk ja sama Yaris sitten 4 vuotta vanhana Beelyltä samoin ehdoin 418e/kk (plus vielä 399 aloitusmaksu). Itse en ainakaan ymmärrä, miksi ikinä ostaisin tuon auton Beelyn kautta vs. uusi näillä hinnoilla?

Toki tuo uusi auto ei varsinaisesti ole leasing, mutta eipä ole tuo Beelynkään, aivan sama järjestely näissä on takana. Uuden auton hinta on laskettu 0-käsirahalla, ehkä se sitten tulee vastaan, että noita ei oikeasti saa kaupasta ulos ilman käsirahaa?
 
Uudessa autossa on vielä takuu joten isommat huollot menevät valmistajan piikkiin. Vanhemmissa autoissa leasingyhtiö maksaa huollot.

Voisin myös kuvitella taustalla olevan erilaisia yhteistyö-, rahoitus- ja omistuskuvioita, jotka leasingyhtiö saa sovittua valmistajan kanssa uusista autoista. Esim Polestar 2:sta on saanut Drivalialta auton hintaan nähden edullisesti kun Polestarilla itsellään on ollut kovaa kampanjaa saada autoja liikenteeseen. Ja onhan uusiin autoihin kuluttajillekin nollakorkoa tarjolla kun taas käytettyihin ei
 
Uudessa autossa on vielä takuu joten isommat huollot menevät valmistajan piikkiin. Vanhemmissa autoissa leasingyhtiö maksaa huollot.

Voisin myös kuvitella taustalla olevan erilaisia yhteistyö-, rahoitus- ja omistuskuvioita, jotka leasingyhtiö saa sovittua valmistajan kanssa uusista autoista. Esim Polestar 2:sta on saanut Drivalialta auton hintaan nähden edullisesti kun Polestarilla itsellään on ollut kovaa kampanjaa saada autoja liikenteeseen. Ja onhan uusiin autoihin kuluttajillekin nollakorkoa tarjolla kun taas käytettyihin ei

Toyotassa takuu merkkarilla huollettuna 10v ja 200tkm

 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 181
Viestejä
4 717 192
Jäsenet
76 964
Uusin jäsen
Tietopankki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom