Auton pesu

Milläs ihmiset on autonsa suojanneet? Itselle tulee tämä.

PXL_20250407_131615093.jpg

Viimeksi muokattu:
Milläs ihmiset on autonsa suojanneet? Itselle tulee tämä.

PXL_20250407_131615093.jpg

Tuota on tullut asennettua ja myytyä kymmeniin autoihin ja oma on myös tuolla käsitelty. Hyvää tavaraa, mutta työläs asennettava kun pitää kahteen kertaan levittää ja pyyhkiä pinnoille. Kannattaa ennen talvea ja talven jälkeen "puhdistaa" tuo pinnoite auki, että se alkaa taas toimimaan. Tarkoittaa siis kunnon pesua eli rauta/piki/ynnämuut ja sen jälkeen korrekin pinnoittavalla pesuaineella pesu niin pysyy hyvänä.

Tuota on tullut asennettua ja myytyä kymmeniin autoihin ja oma on myös tuolla käsitelty. Hyvää tavaraa, mutta työläs asennettava kun pitää kahteen kertaan levittää ja pyyhkiä pinnoille. Kannattaa ennen talvea ja talven jälkeen "puhdistaa" tuo pinnoite auki, että se alkaa taas toimimaan. Tarkoittaa siis kunnon pesua eli rauta/piki/ynnämuut ja sen jälkeen korrekin pinnoittavalla pesuaineella pesu niin pysyy hyvänä.

Toisaalta tää levittyy helposti ja sitten pisarointi indikoi milloin on valmis pyyhittäväksi, niin sitäkään ei tartte kantapään kautta oppia. Oon tätä vuosikausia käyttänyt itsekin. Pidän melko mukavana käyttää.

Esim. Ceramic Pro:n 9H + Topcoat-käsittelyyn verrattuna helppo tehdä, eikä kerää kalkkia sun muuta skeidaa yhtä helposti :) Eikä juuri käryä nenässä levitysvaiheessa :D

Itsellä on kyllä korrekin pp clean toiminut ihan fine. Otin sitä kun sai motonetin hyllystä ja bh autofoamia vaan tilaamalla jostain nettikaupasta.

Muuten olen kyllä tykännyt innovacarin tuotteista ja kesää varten mulla onkin s2 foamya ja sp1 prewashia sekä ds scalea ja ikkunanpesuainetta. Näitä saa autonhoitokaupasta

Itsellä on kyllä korrekin pp clean toiminut ihan fine. Otin sitä kun sai motonetin hyllystä ja bh autofoamia vaan tilaamalla jostain nettikaupasta.

Muuten olen kyllä tykännyt innovacarin tuotteista ja kesää varten mulla onkin s2 foamya ja sp1 prewashia sekä ds scalea ja ikkunanpesuainetta. Näitä saa autonhoitokaupasta
Öö, Autonhoitokauppa (Projectech oy) on tietääkseni BiltHamberin maahantuoja?

Öö, Autonhoitokauppa (Projectech oy) on tietääkseni BiltHamberin maahantuoja?
Kyllä mutta just sillon kun ostin innovacarin tuotteita niin en tarvinnut muita juurikaan. Ja yhtä bilt hamber purkkia en viitsi tilata jos mulla ei oikein muuta ole tilattavaa.

Tuntuu että nuo autokäyttöön tehdyt lasinpesut on maailman suurin kusetus. 0.75l pullot aina jotain 15€, eikä pese sen paremmin kuin 3€ pullolta maksavat Kiillon tuotteet :D

Ainoa autonhoitokauppojen aine, mitä erikseen voin kehua, on Riwax Glass Clear. Hajusta päätellen sisältää ammoniakkia, ja liuottaa liimaakin melko nopeasti.

Tuli vaan tuossa mieleen, kun joku mainitsi lasinpesun tossa aiemmin.

Tuntuu että nuo autokäyttöön tehdyt lasinpesut on maailman suurin kusetus. 0.75l pullot aina jotain 15€, eikä pese sen paremmin kuin 3€ pullolta maksavat Kiillon tuotteet :D

Ainoa autonhoitokauppojen aine, mitä erikseen voin kehua, on Riwax Glass Clear. Hajusta päätellen sisältää ammoniakkia, ja liuottaa liimaakin melko nopeasti.

Tuli vaan tuossa mieleen, kun joku mainitsi lasinpesun tossa aiemmin.

No mä käytän tota. Ja ostin myös ison purkin. Kulutus ei ole päätä huimaava. Käytännössä joka pesun jälkeen tykkään pestä lasit, tuulilasista ainakin näkee että vasta esim tuolla aineella se tulee oikeesti puhtaaksi.

Jos ikkunoiden pesuista muuten puhutaan niin Vilizun mielestä kaikki lasinpesuaineet on kusetusta, fairylla pärjää.

Mutta joo, onhan nuo autokäyttöön olevat lasinpesuaineet kyllä kalliita, se on totta.

^ Kuka on Vilizu?

Ikkunoiden puhtaaksisaamiseen vaikuttaa paljon sekin millä rätillä pyyhkii. Meillä on töissä 10kg paali jotain leikkaussalilakanaa. Lähtee melkein pelkän veden kanssa puhtaaksi, kun noilla pyyhkii :D Sitten taas niillä autonhoitokauppojen vohveliliinoilla ei saa puhtaaksi vaikka käyttäs raakaa viinaa..

^ Kuka on Vilizu?

Ikkunoiden puhtaaksisaamiseen vaikuttaa paljon sekin millä rätillä pyyhkii. Meillä on töissä 10kg paali jotain leikkaussalilakanaa. Lähtee melkein pelkän veden kanssa puhtaaksi, kun noilla pyyhkii :D Sitten taas niillä autonhoitokauppojen vohveliliinoilla ei saa puhtaaksi vaikka käyttäs raakaa viinaa..
Vähän ehkä offtopikkia mutta:

En tiedä millaista tuo bilt hamberin lasinpuhdistuaine on mutta jos auton ikkunat ovat esim puista tulleen mählän peitossa joka ei normi lasinpesuilla lähde niin tällä aineella lähtee:

No mä käytän tota. Ja ostin myös ison purkin. Kulutus ei ole päätä huimaava. Käytännössä joka pesun jälkeen tykkään pestä lasit, tuulilasista ainakin näkee että vasta esim tuolla aineella se tulee oikeesti puhtaaksi.

Jos ikkunoiden pesuista muuten puhutaan niin Vilizun mielestä kaikki lasinpesuaineet on kusetusta, fairylla pärjää.

Mutta joo, onhan nuo autokäyttöön olevat lasinpesuaineet kyllä kalliita, se on totta.
Millä sinä peset auton, jos pesun jälkeen pitää vielä erikseen ikkunat pestä?

Aivan sairas litrahinta ja jos on samanlaista kuraa kuin muut bilt hamberit niin ei voi kyllä suositella.
Koitatko provota vai mihin perustuu väitteesi? Mikä Bilt Hamberin tuote sun mielestä on kuraa ja miksi?

Painepesuri ja siihen integroitu harja. Veden seassa tulee pesuaineet. Pesuharja puhdistuu siitä pesuvedestä.

Ihan hyvin noilla pärjää. Ei siellä mitään henkilökuntaa ole.

Haluan nimen omaan asiasta vilpittömästi kiinnostuneena insinöörinä ja 21 vuotta detailing-hommia tehneenä tietää tämmöiseltä integroidun pesuharjan mieheltä näkökulman, mistä moinen väite Bilt Hamberia kohtaan on peräisin. Jään odottelemaan hyviä teknisiä perusteluja, sillä BH:t ovat erittäin edullisia niin kuluttaja- kuin ammattikäyttöön ja todella todella riittoisia, tuote kuin tuote + voittaneet about kaikki eri detailingia sivuavien eurooppalaisten medioiden testit vuodesta toiseen mitä vaan voi olla + tuotteet kehittyy jatkuvasti ja yhdelläkään YT-kanavalla ei ole kukaan haukkunut tai ei ole ainakaan tullut vastaan detailing-kanavien vertailuissa moisia väitteitä. Jos ei joku detaileri käytä ainuttakaan BH:n tuotetta hommissaan, niin on harvinaisuus tai sitten pitää olla kaupallinen yhteistyö jonkun huonomman merkin edustajan kanssa, millä tehdään sitten edustuksellisista syistä parempi kate.

Voidaan toki yleisestikin täytellä vaikka ao. taulukkoon parempi tuote kategoria kerrallaan, niin tietää täälläkin sitten ihmiset varoa noita "kuraa olevia" ja ostaa paljon halvempia ja parempia:

• Esipesuaine: BH Auto-foam / BH Touch-less < mikä? (talvivarauksin Macserien Mac 44+ on ainakin halvempaa ja suola/piki saattaa lähteä vähintään yhtä hyvin kuin T-L mutta sitten taas kurat ja pölyt yms. lähtee BH:lla paljon paremmin)
  • Bioliukkari: BH Surfex HD < mikä? (tässä on monia yhtä hyviä vaihtoehtoja, mutta ei niistä oikein mikään miellyttävämpää/monikäyttöisempää ole, riippuen toki käytöstä)
  • Vannepesu: BH Auto-Wheel < mikä?
  • Raudanpoisto: BH Korrosol / Auto-wheel < mikä?
  • Lasinpesu: BH Trace-less < mikä?
  • Maalipinnan viimeistelypuhdistusaine: BH Cleanser-fluid < mikä?
  • Neutraali autoshampoo: BH Auto-wash < mikä? (heittäkääs muutenkin vastaavia shampoita liukkaudeltaan ja pinta-aktiivisuudeltaan, missä laimennettavuus 1:2000...)
  • Paras hybridivaha (kemialliselta ja mekaaniselta kestoltaan): BH Finis-wax < mikä?
  • Paras yleisvoiteluaine: BH Ferrosol < mikä?

Yks asia mistä en BH:ssa tykkää, on ne clay-purkkien savien jauhoset kääreet ja tykkään tilailla ulkomailta Zainon Z-18 punaista savea, kun se on tavallaan monikäyttöisempi ku et tarvii kolmea eriä (toki mulla on BH:n kaikkia eri saviakin ja Flexipadsin clay mittiä ja sen sellasta). Ei niillä tietysti kaikkia tarvittavia tuotteita löydy, niin tuotevalikoiman kapeus estää noita olemasta vielä tunnetumpi/suurempi valmistaja.

Päivätöistä on sen verran hyvä liksa (ja vaimolla kans), että ostelen huvikseenkin/täysin tarpeettomasti aina kaikki uutuudet ja jätän käyttöön jos on hyviä ja jos ovat huonoja ja ei tuu käyttöön niin nakkaan roskiin sit kun ei enää autotallien hyllyille mahdu. Tai sit lapset saa opetella fillareihinsa tai polkuautoihinsa tms. tai annan naapuriin.

Koitatko provota vai mihin perustuu väitteesi? Mikä Bilt Hamberin tuote sun mielestä on kuraa ja miksi?
Siis tolkuton litrahinta, samanlaista kuraa saa varmaan halvemmallakin. Kyllä noilla varmaan auton puhtaaksi saa mutta taidetaan myydä enemmän mielikuvia/tuotemerkkiä kuin itse kemikaalia. Ei noissa nyt kuitenkaan taida mitään ihmereseptiä olla.

Millä sinä peset auton, jos pesun jälkeen pitää vielä erikseen ikkunat pestä?
Normi kinnastelun jälkeen mulla ainakin jää yhä pyyhkijöiden rajat lasiin vaikka se on muuten puhdas. Lasit pitää jokatapauksessa kuivata niin parempi käyttää tollasta ainetta samalla.

Taitaa koko "autonhoitokauppa.fi" olla aika käärmeöljypuoti -miesten kemikalio ;-D

Siis tolkuton litrahinta, samanlaista kuraa saa varmaan halvemmallakin. Kyllä noilla varmaan auton puhtaaksi saa mutta taidetaan myydä enemmän mielikuvia/tuotemerkkiä kuin itse kemikaalia. Ei noissa nyt kuitenkaan taida mitään ihmereseptiä olla.

Niin eli kokemus noista Bilt-Hambereista oli pyöree nolla? Kerro sitten, mistä saa samanlaista kuraa halvemmalla niin mäkin ostan heti vaikka monta pulloo elämää helpottamaan.

Meinasin tilata tuota Bilt Hamber Touch-Lessia vaahdottimen kaveriksi, mutta meni sormi suuhun kun ei löytynytkään perus sekoitussuhdetta vaan puhutaan jostain PIR lukemista. Toki tuolla BH:n sivuilla oli ohje miten tuo tulisi mitata. Mutta jos "hatusta heittää" niin onko se tyyliin ~2dl ainetta joa vaahdottimen purkki on esim. 1l tilavuudeltaan?

Josko näillä lähtisi suurin osa liasta ja erinäisistä läiskistä kun tekee perusteellisemman pesun, tarkoituksella valitsin vain biohajoavia tuotteita. Toivottavasti purevat myös oransseihin täpliin jotka ilmeisesti rautaa? Jos ei niin pitää sillekin kattoa oma mömmönsä...
Liuotinpesuaine King Carthur NextGen Degreaser + Esipesuaine Bilt Hamber Touch-Less (2024)

Autoshampoo CAR5 Shampoo kinnastelupesuun tuon BH:n esipesun perään, silloin kun ei mene pelkällä esipesu + kuivaus kaavalla

Autoshampoo Gyeon Q²M Bathe+ tätä löytyy jo kotoa, ei tarkoitus sen enempää hifistellä joten tämä saa korvata erillisen wetcoat tms aineen

Normi kinnastelun jälkeen mulla ainakin jää yhä pyyhkijöiden rajat lasiin vaikka se on muuten puhdas. Lasit pitää jokatapauksessa kuivata niin parempi käyttää tollasta ainetta samalla.
Tosi kumma juttu, jos vielä kinnasteletkin. Kyllä sen fyysisen hankauksen pitäisi poistaa kaikki. Ainakin minulla lähtee.

Tosi kumma juttu, jos vielä kinnasteletkin. Kyllä sen fyysisen hankauksen pitäisi poistaa kaikki. Ainakin minulla lähtee.
Ei se mikään kumma juttu ole. Katso tarkemmin sitä lasia

Ja lasinpesuainetta käyttämällä saa sitten ne mahdollisesti jääneet kalkkispotit pois.

Onko sinulla millaiset esipesuaineet ja shampoot käytössä?
Korrek pp clean, kc total snowfoam, noita oon talvisin käyttäny. Kesällä innovacarin sp1 prewashia. Voisi varmaan tolla pp cleanilla mennä vaikka ympäri vuodenkin mutta sattuu tota sp1 olemaan hyllyssä niin sitä oon kesäsin käyttäny.

Shampoona s2 foamy ja ds scale. Ds scalea kerta kuussa about.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, pidin itseäni autistisena auton hoidon suhteen ja kuinka tarkka olen sen siisteydestä, mutta tätä ketjua kun on lukenut, niin olen täysin normaali vielä.
Vähän on sellanen laji että voi helposti lähteä lapasesta jos kiinnostaa puunata autojaan.

Aivan sairas litrahinta ja jos on samanlaista kuraa kuin muut bilt hamberit niin ei voi kyllä suositella.
Joo, aika paljon suihkupullosta ja räteistä. 5l kanisterilla litrahinta melkein puolittuu.

Ideana tossa kamassa on, että se haihtuu pois pinnalta. On vähän kuin IPAlla vetelis. Ei tietenkään voi olla yhtä halpaa, kuin käsitiskiaine-tyyppiset.

Vähän on sellanen laji että voi helposti lähteä lapasesta jos kiinnostaa puunata autojaan.

Mua kyllä kiinnostaa, että auto on puhdas ja jaksan vahailla sitä, mutta täällä ihmiset ei koske lumiharjalla autoa ym. menee aika pitkälle siitä mitä itse ajattelen "lähtee vähän lapasesta" :btooth:

Enkä mä nyt sano tätä pahalla, jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee :tup: Pidin vain itseäni tarkkana, mutta olin väärässä :tdown:

No tämä testivoittaja ainakin on huomattavasti edullisempaa, oletko kokeillut? Pineline 25l tehopesu | Karkkainen.com verkkokauppa

On kuulunut Pineline valikoimiin ihan alusta asti vuosituhannen alusta lähtien. Oikein hyvää tiettyihin tarkoituksiin mut ei toi Surfex HD:n veroista ole vaikka APC:nä kun pitää käyttää paljon tiukempia seoksia ts. toi on kalliimpaa ja huonompaa. Toki erityisesti havupuiden pihkaan ja lehtipuiden esim. lehmuksista yms. vuotavaan mähmään tepsii superhyvin. Solmaster AS 40 myös ihan jeessiä. Mut kokeilkaapa noilla vaikka 20 %:iin laimennettuna yrittää poistaa silikoni- tai SiO2-jäämiä, niin aika hiljasta on. Surfex HD:lla antautuu paljon nopeemmin laimeemmilla seoksilla -> halvempaa ja parempaa.

Mua kyllä kiinnostaa, että auto on puhdas ja jaksan vahailla sitä, mutta täällä ihmiset ei koske lumiharjalla autoa ym. menee aika pitkälle siitä mitä itse ajattelen "lähtee vähän lapasesta" :btooth:

Enkä mä nyt sano tätä pahalla, jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee :tup: Pidin vain itseäni tarkkana, mutta olin väärässä :tdown:
Lumiharjalla on erittäin helppo saada pitkä viiva esim konepellille.

Meinasin tilata tuota Bilt Hamber Touch-Lessia vaahdottimen kaveriksi, mutta meni sormi suuhun kun ei löytynytkään perus sekoitussuhdetta vaan puhutaan jostain PIR lukemista. Toki tuolla BH:n sivuilla oli ohje miten tuo tulisi mitata. Mutta jos "hatusta heittää" niin onko se tyyliin ~2dl ainetta joa vaahdottimen purkki on esim. 1l tilavuudeltaan?

Josko näillä lähtisi suurin osa liasta ja erinäisistä läiskistä kun tekee perusteellisemman pesun, tarkoituksella valitsin vain biohajoavia tuotteita. Toivottavasti purevat myös oransseihin täpliin jotka ilmeisesti rautaa? Jos ei niin pitää sillekin kattoa oma mömmönsä...
Liuotinpesuaine King Carthur NextGen Degreaser + Esipesuaine Bilt Hamber Touch-Less (2024)

Autoshampoo CAR5 Shampoo kinnastelupesuun tuon BH:n esipesun perään, silloin kun ei mene pelkällä esipesu + kuivaus kaavalla

Autoshampoo Gyeon Q²M Bathe+ tätä löytyy jo kotoa, ei tarkoitus sen enempää hifistellä joten tämä saa korvata erillisen wetcoat tms aineen

Toi uusi Touch-less-versio on niin paksua tököttiä, että sitä on melkein pakko laimentaa vaahdottimen pulloon tai jos ei laimenna, niin toisella vesipullolla huuhdeltava vaahdottimen imu- ja suutinpuoli erittäin huolella käytön perään vaikka auton vaahtojen valuessa ettei hyytelöt jämähdä vaahdottimen verkkoon. Vaahdottimen ruuvista säätelet sitten lähtötilanteen mukaan seosruuvista. Jos haluut tarkan seossuhteen säätää, niin ammut lancella mittaämpäriin ja samalla katot, paljonko aikayksikössä hävisi vaahdottimen pullosta ainetta niin saat laskettua tarkan suhteen jos haluut. Touch-less on niin paksua, ettei säiliössä raakana säädöt päde (jos vedellä tai muilla aineilla teet mittauksen) eli sitä voi lantrata 50:50 vaikka vedellä sinne pulloon niin menee sinnepäin -> helpompi vaan vedellä raakana ja lancesta säätö kullekin aineelle perstuntumalla sopivaksi, siten että lähtee liat. Kyllä mä noita joskus säätelin millintarkasti, mut käytännössä se on menny siihen et puoli kierrosta säätö aukipäin niin osuu mun painepesurilla suunnilleen. Auto-Foam on pirusti lirumpaa ja helpompaa, eli vaahdotin putsautuu käytön jälkeen ilman pulloa helposti.

Lentoruosteeseen jos pitäis yks aine valita, niin BH Auto-Wheel tai Korrosol (A-W about samaa ku Korrosol, mutta paksumpi koostumus/ei valu niin nopee ja sisältää degreaser-ominaisuuksia, puolensa ja puolensa koska Korrosol leviää huomattavasti paremmin) ihan suvereeneja. Itte ostan aina 5 litran kanistereissa vaan Auto-Wheeliä, niin ei tarvi Korrosolia säilöä. Vaikka kuinka jengi vannois vaikka ValetPro Dragon's breathin nimiin tuhansien arvosteluiden voimin tms. niin se on kyllä ihan paskaa verrattuna BH:iin. Bleedaa kyllä hyvin ja maa tulee pinkinksi, mut ei ole pelkästään siitä kiinni vaan sietäis myös liuottavan/irroittavan ne lentoraudat pinnasta. Vähän sama ku moni esipesufoami vaahtoaa superhyvin, mutta ei puhdista mitään tai jopa yhtä huonosti ku pelkällä vedellä.

Joo mutta jaksaako käyttöautoa vuosittain myllytellä?
Ei mun ainakaan ole tarvinnut, karkeasti joka toinen/kolmas vuosi tullut myllyteltyä kun naarmuja alkanut kertymään. Kuten sanottu niin en jaksa ihan niin tarkkaan stressata maalipinnasta ja lähellä kyllä varmasti naarmuja näkee, mutta jos katson metrin päästä kaupan parkkipaikalla, on mun auto aina käytännössä puhtain ja kiiltävin ja ainoa mistä sateella helmeilee vesi pois.

PXL_20240427_174907776.PORTRAIT.ORIGINAL~3.jpg

Ei mun ainakaan ole tarvinnut, karkeasti joka toinen/kolmas vuosi tullut myllyteltyä kun naarmuja alkanut kertymään. Kuten sanottu niin en jaksa ihan niin tarkkaan stressata maalipinnasta ja lähellä kyllä varmasti naarmuja näkee, mutta jos katson metrin päästä kaupan parkkipaikalla, on mun auto aina käytännössä puhtain ja kiiltävin ja ainoa mistä sateella helmeilee vesi pois.

PXL_20240427_174907776.PORTRAIT.ORIGINAL~3.jpg
Jos sulla hyvin helmeilee vesi niin kevyt pakkaslumikin menisi puhaltimella kätsysti pois :)

Ostat Rustasta Brikborttia, sillä lähtee lentoruosteet ja piki. Huippuaine eikä maksa paljoa.

Viimeksi muokattu:
Talvella auto harvoin on niin puhdas että helmeilee, kiitos suolauksen ja moottoritie ajon.
Ja suomen talvea vasten on ihan turhaa mitään vahoja levitellä, kun pesee ne maantiesuolat ja piet pois, samalla antautuu ihan mikä tahansa vahakin.

Tuosta syystä pinnoite varsinkin uuden auton luovutuksen yhteydessä on ihan ehdoton..

Talvella auto harvoin on niin puhdas että helmeilee, kiitos suolauksen ja moottoritie ajon.
Helppo se on hopeanharmaan auton ratista huudella, mutta kokeileppa vetää mustassa autossa samanlaista konepeltiä lumiharjalla pari talvea niin alkaa kiinnostaa miten paljon sitä lunta oikeastaan tulee harjailtua.

BH:t ovat erittäin edullisia niin kuluttaja- kuin ammattikäyttöön ja todella todella riittoisia, tuote kuin tuote + voittaneet about kaikki eri detailingia sivuavien eurooppalaisten medioiden testit vuodesta toiseen mitä vaan voi olla
Olisiko linkata näitä testejä tai sivustoja?

Olisiko linkata näitä testejä tai sivustoja?
Googlettele tuotteiden nimillä tai kato vaikka AutoExpressistä tai Youtubesta vertailuja. BH:n sivustollakin on tuotekohtaisesti tietoja / linkkejä. Moottori-lehdessäkin on käynyt testissä ja niiden sivustoltakin löytyy jostain vertailua.

Helppo se on hopeanharmaan auton ratista huudella, mutta kokeileppa vetää mustassa autossa samanlaista konepeltiä lumiharjalla pari talvea niin alkaa kiinnostaa miten paljon sitä lunta oikeastaan tulee harjailtua.

Pakko koittaa, kun käyttiksenä myös se musta auto, jota kyllä harjataan harjapesussa ihan joka viikko
fkfyuk.PNG

Googlettele tuotteiden nimillä tai kato vaikka AutoExpressistä tai Youtubesta vertailuja. BH:n sivustollakin on tuotekohtaisesti tietoja / linkkejä. Moottori-lehdessäkin on käynyt testissä ja niiden sivustoltakin löytyy jostain vertailua.
Eli valmistajan sivulta vertailuja, jotka sattui voittamaan?
Pikaisella googlettamisella juuri Moottorin testit olivat yleisiä ohjeita tai yhden tuotteen testejä, ei vertailuja. Silläpä kysyin, kun ei osunut vastaan kunnon luettavaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 787
Jäsenet
77 232
Uusin jäsen
ArmandoJUIPT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom