Auton pesu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Pakko oli auto pestä, oli jo sen näköinen ja käsinpesun tein. Ihan sienellä ja peruspesuaineella, ongelmaksi tuli että ei ollut kuin yksi sanko, niin piti huuhdella auto moneen kertaan että ei naarmutu.

Rahaa meni joku 8e eli aika edullista, vaikka auto oli järkyttävän likainen ja lisäksi tuo on kyllä hyvää hyötyliikuntaa.

Tämän enempää ei oikein jaksa hifistellä, no vanteille pitäs kyllä ostaa joku oma puhdistusaine.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
En viitsi tällaisilla keleillä pestä autoa ollenkaan. Hyöty on olematon, kun auto on kuitenkin parissa päivässä läpeensä paskainen. Omassa pihassa voisi painepesurilla vetää kevyesti, mutta tämä ei valitettavasti ole rivarissa vaihtoehto.
Nämä kelit ovat kyllä perseestä. Lähes päivittäin tulee ajoa n. 60km valtatiellä ja valkoinen auto on yhden matkan jälkeen lähes samanlainen, kuin pesun jälkeen. Pitää sitä kuraa kuitenkin välillä vähentää, mutta näin kerrostalossa asuessa sekään ei ole ihan simppeliä. Ärsyttäviä kelejä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Kävin tuossa laittamassa omaan keraamisen pinnan ja olen ollut tyytyväinen. Toki nyt talvella saa välillä silti hinkkailla isommat irti mutta muuten melkein aina lähtee kun vedellä huuhtelee ja perään pesuaineet ja huuhtelu. Lopuksi voi vielä pistää hoitoaineet pinnalle ja kiiltää kuin uusi.

Ajattelin, että käyttäisi vain käsipesuissa kun ei itse jaksa hinkkailla.

Aikaisempaa autoa käytin koneissa jne. enkä huomannut, että se olisi pinnalle tehnyt pahaa. En tosin pessyt kuin muutamia kertoja puolivuosittain.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
En viitsi tällaisilla keleillä pestä autoa ollenkaan. Hyöty on olematon, kun auto on kuitenkin parissa päivässä läpeensä paskainen. Omassa pihassa voisi painepesurilla vetää kevyesti, mutta tämä ei valitettavasti ole rivarissa vaihtoehto.
Ite käyn pesettämässä lähinnä sen takia että lähtee pohjasta ja helmoista kaikki kura ja suola hittoon. Muu auto nyt on kurainen ihan jatkuvasti joten sen takia en itsekään kyllä kävisi pesettämässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
21
Eilen taas käytin pesussa ja kyllä tämä parikuukautta on ollut sellaista säätä että kerran viikkoon vähintään on joutunut

pesemään valkean auton . Nyt luvassa kuivempaa vaihteeksi .

Eilen jonottaessa pesuhalliin niin katselin kun n70v pappa otti kylmän viileesti lasinpesu ämpärin ja sen lasta/sieni varren

ja meni parkkiruutuun pesemään sillä vanhan farmari golfinsa vanteita ja helmoja myöten :eek: :sfacepalm:
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Mites ja kuinka moni täällä pesee auton pohjaa? Itse ainoastaan sen mitä painepesurilla saa vähä sinneppäi päästettyä, mutta tuskin suurta apua siitä on, vai onko edes mitään muuta keinoa ellei autoa käännä ylösalasin :D. Nytkin oma auto aivan kurassa mutta aina pohjassa oleva suola eniten mietityttää..
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 348
Mites ja kuinka moni täällä pesee auton pohjaa? Itse ainoastaan sen mitä painepesurilla saa vähä sinneppäi päästettyä, mutta tuskin suurta apua siitä on, vai onko edes mitään muuta keinoa ellei autoa käännä ylösalasin :D. Nytkin oma auto aivan kurassa mutta aina pohjassa oleva suola eniten mietityttää..
Nosturille tai tunkin/pukkien päälle pihalla. Omien autojen alle ei pääse edes vähän painepesurilla.

Talviromua ei tule pestyä kuin joskus jos jaksaa, kesällä kesäautoa sitten vaikka jokapäivä, jos sille päälle sattuu. Usein kuitenkin kerran, kaksi, viikossa. Ja ei, en todellakaan käytä tuulipukukansan harjapesussa vaan itse omalla pihalla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Jos ei ole omaa paikkaa pestä niin sitten johonkin huoltiksen painepesurilla. Pesun ajankohdaksi kantsii valita hiljainen aika esim.aamu yö...siellä sitten tunkilla nostaa kulmat vaikka vuorotellen ylös niin pääse pesurilla sinne pohjalle asti...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 688
Eilen katselin säätiedotusta, että on pidempi pakkasjakso tulossa, niin käytin auton käsinpesussa Martinlaakson ostoskeskuksen parkkihallissa. 20EUR ja autokin kiiltää vaihteeksi. Viimeksi pessyt auton ~3kk sitten, kun totesin marras-joulukuussa, että ihan turha pestä, yksi rundi kehä 1:llä ja se on yhtä likainen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Viimeksi kävin harjattomassa niin jäi puoliautoa aivan kuraseksi, ehkä tuo toimii kesäisin jos todella usein käy mutta aivan turha oli syksyllä.
Eipä ole minullekaan osunut kohdalleen vielä harjatonta automaattia, jossa auto tulisi oikeasti puhtaaksi, kun aika harvoin sitä saa sanoa harjapesustakaan. Tämän vuoksi käytän autoa vähiten huonoksi havaitussa "pehmo"harjakoneessa about 1-2 kertaa kuussa vähän keleistä riippuen. Kesällä jos on hyvät kelit, niin voi mennä parikin kuukautta ilman pesutarvetta.

Nyt tosin ostin kokeeksi paikallisen ABC:n pesukadulle 1kk voimassa olevan kortin (tarjous 49€, ovh. 59€), jolla saa käyttää autoa pesussa vaikka joka päivä. Muutama tuttu oli sitä mieltä, että ko. pesula on ihan ok ja siltähän se vaikuttaisi. Levittävät ensin käsitohottimella liuotinta ja sen jälkeen pesevät enimmät moskat painepesurilla. Sen jälkeen automaattikuljetin vetää linjan läpi.

Korttiin kuuluva pesuohjelma maksaa erikseen ostettuna 25€. Omalla kohdalla tuo ei normaalisti kannattaisi, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla tarjouksen siivittämänä. Onhan se kieltämättä kätevää, kun voi näillä loskakeleillä vaikka jokaisen kauppareissun yhteydessä käydä vetäisemässä kurat pois. Jos vakiohinta olisi tuo 49€/kk, niin saattaisin ostaa kortin jatkossakin, mutta koska tuo on kuitenkin aika perustason pesu ja normihinta kortille 59€/kk, niin taitaa jäädä hankkimatta.

Edit.typoja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Aika monet harrastaa tätä. Sitten kun siitä huomauttaa niin käskevät klopin suksia kuuseen siitä neuvomasta. :rofl:
No tämä. :lol:

Ei liity itse auton pesuun, mutta on myös "hauskaa" katsella kun ihmiset käy laittamassa ilmaa renkaisiin huoltsikoilla missä on ilmapistooli letkun päässä.
Letkua ei vedetä ulos kelalta ns. "stop asentoon" vaan jousi kiristää letkua kokoajan letkukoneeseen päin ja sankarit hierovat hiekkapaskaista autoaan kireällä letkulla, kun täyttelevät renkaitaan auton toisella puolen. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Itse aion aika varmasti hankkia tuon Juhlapesun yösopimuksen. 39e/kk ja rajattomat pesut 20:00-8:00. Nyt kun saivat PK-seudun HOK-ABC:t mukaan tuohon. Ratkaisevana tekijänä on lähinnä se että mihin tulee muutettua keväällä.
Kävi harkinnassa, kunnes tajusin että tuo on vuoden sopimus. Shellin harjaton yöpesu n. 9€ alkaa toki vasta 21:00

Kesällä pesen käsin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Eilen jonottaessa pesuhalliin niin katselin kun n70v pappa otti kylmän viileesti lasinpesu ämpärin ja sen lasta/sieni varren ja meni parkkiruutuun pesemään sillä vanhan farmari golfinsa vanteita ja helmoja myöten
Anteeks mit vit? :eek:

Letkua ei vedetä ulos kelalta ns. "stop asentoon" vaan jousi kiristää letkua kokoajan letkukoneeseen päin ja sankarit hierovat hiekkapaskaista autoaan kireällä letkulla, kun täyttelevät renkaitaan auton toisella puolen.
Täytyy muuten tunnustaa, etten ole koskaan tajunnut noissa olevan stoppia, kiva kun kerroit :vihellys:
Onneksi paikallisella huoltsikalla on ihan vapaana hilluva kierreletku kompurassa ja auton saa parkkiin suoraan toosaa päin ihan viereen niin ei hinkkaile mihinkään vaikka olisi mitä rengasta täyttämässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Itse aion aika varmasti hankkia tuon Juhlapesun yösopimuksen. 39e/kk ja rajattomat pesut 20:00-8:00. Nyt kun saivat PK-seudun HOK-ABC:t mukaan tuohon. Ratkaisevana tekijänä on lähinnä se että mihin tulee muutettua keväällä.
Teoriassa voisin jopa harkita myöskin tätä.
Mutta taloudessa kolme autoa (yksi noista tosin kesäauto joka ei kyllä konepesua tule enää näkemään), niin kalliiksi tulee kun pitää extraa maksaa että molemmat käyttöautot saisi pestä...

Naapurissa tosin virolaisten pyörittämä pesufirma, siellä tullut käyttöautoja käytettyä. Vähän vain nihkeää aikataulullisesti meinaa olla, sinne kun ei mennä silloin kun siltä tuntuu...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Täytyy muuten tunnustaa, etten ole koskaan tajunnut noissa olevan stoppia, kiva kun kerroit :vihellys:
Onneksi paikallisella huoltsikalla on ihan vapaana hilluva kierreletku kompurassa ja auton saa parkkiin suoraan toosaa päin ihan viereen niin ei hinkkaile mihinkään vaikka olisi mitä rengasta täyttämässä.
Vedät letkun ihan ulos (tai niin paljon kuin tarvitsee) kelalta ja teet terävän nykäyksen letkuun niin se lukittuu tällöin yleensä pitkäksi.
Saattaa vaatia muutaman nykäyksen, että lukittuu.

Vapautuu samalla tavalla takaisin jousen varaan. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Tarvitsen autoa päivittäisiin työmatkoihin, joten se on marras-huhtikuun ajan kamalan näköinen. Autonpesu harrastuksena ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta julkisen paineen vuoksi sitä täytyy aina joskus tehdä. Rahan laittaminen autonpesuun on aika järjetöntä, koska kärry on yhden päivän jälkeen taas surkean näköinen.

Nyt koitin ensimmäistä kertaa Kalevan Prisman autonpesupaikkaa ja se on kyllä pesulinjaan verrattuna parannus. Käytin 9€ pesutunnuksesta euron vaahdotukseen ja toisen huuhtomiseen. Auto ei tullut puhtaaksi, mutta siitä näkee että on edes yritetty pestä. Aikaa aktiin sai kulumaan jonotuksen osalta 10 min ja pesuun pissapojantäyttöineen ym. 5 min. Tämäkin on kaikki pois muutenkin lyhyestä elämästä, mutta parempi ja halvempi vaihtoehto kuin kolme varttia Citymarketin autopesulan jonossa. Pesuaikojen osalta saa olla tarkkana. Nyt olin ensimmäinen jonossa, mutta iltaisin/vkoloppuisin (jolloin työssäkävijällä olisi aikaa) pesupaikat ovat epäilemättä pitkän jonottamisen takana. Nytkin pesupaikat valloittaneet papat -02 autoineen kiillottivat aarteitaan niin antaumuksella että odottavan aika kävi pitkäksi.

En tiedä onko hormonitasoissa jotain vikaa, mutta minua eivät autot, niiden räpeltäminen ja varsinkaan niihin tuhlaaminen jaksa kiinnostaa pätkän vertaa. Tuossa poikien/tyttöjen kodeissa/autoissa -ryhmittelyssä kuulun heti tyttöporukkaan. Tuntisin itseni idiootiksi jos maksaisin suomalaista autoveroa sentinkään enemmän kuin on työssä kulkemisen ja kauppakeikkojen vuoksi pakko.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Vedät letkun ihan ulos (tai niin paljon kuin tarvitsee) kelalta ja teet terävän nykäyksen letkuun niin se lukittuu tällöin yleensä pitkäksi.
Saattaa vaatia muutaman nykäyksen, että lukittuu.

Vapautuu samalla tavalla takaisin jousen varaan. :tup:
Terävät nykäisyt on huono tapa. Kaikista keloista kuuluu semmoinen hyvin kuuluva klikklikklikklik ääni tietyssä osaa kelan kierrosta, jolloin kun päästää irti niin letku ei kelaudu takaisin. Kun vetää letkua sitten sen verran että kliksutus loppuu, niin letku kelautuu takaisin sisään.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Omalla paikkakunnalla on ainakin yksi käsinpesupaikka. Sillon tällön olen omaa autoa siellä käyttänyt ja vierestä seurannut pesua. Puhtaalla sienellä vetää koko auton lävitse eikä mitään harjoja missään vaiheessa käytä. Puhtauteen enemmän ku tyytyväinen :) Sama jantteri tekee kyllä myös puleerauksia ja kovavahauksia :)

edit.

Olen myös katsonut hänen työnjälkeään puleerauksissa kun on korjattu näitä huonojen puleeraajien jälkiä.. on tiukkaa hologrammia yms. maalipinnassa. Käsittelyn jälkeen on pinnat ku peilistä katsois kirkkaassa auringonvalossa :) Hinnat oli muistaakseni 100e muut autot kuin mustat ja musta oli 120e.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
25
Kuinka tehokas tuo pesukatujen alustapesu on? Onko se vaan lumelääkettä, vai onko siitä oikeasti jotain hyötyä?

Pariin kertaan tullut vastaan sellainenkin väite, että kun auton ruostesuojaa kunnolla ja uusii käsittelyn ~3-4v välein, niin alustapesuja ei tarvita. Itsellä on vaan sen verran vanhoja (=halpoja) kikottimia ollut alla, eikä ne ole pysyneet 4v kauempaa, ettei tommosta olisi järkevä lähteä tekemäänkään. Tosin jos pistäisi elämän risaiseksi ja investoisi vähän kalliimpaan, niin luonnollisesti silloin haluaa autolleensa vain parasta.

Kuitenkin toinen käyttäjäkunta huutelee alustapesun tärkeydestä, ongelma vaan, että konepesulat tuntuu olevan ainoita paikkoja mistä saa alustapesua. Niissä kyllä auto jää muuten sitten paskaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Mistään mitään tietämättä, miten se voi olla tehokas kun muu osa autosta jää yhä likaiseksi? Toisaalta, heti kun ajaa metrin, niin alustahan siellä ensimmäisenä likaantuu.

Varmasti olisi hyödyllistä pestä kevään lopuksi alustasta suolat pois. Mutta onko siitä mitään hyötyä ekalle tai tokalle omistajalle?

Olen siis varsin skeptinen. Auton alusta on nykyään lähes täysin muovin peitossa. Se suola mitä sinne muovien taakse pääsee, sitä ei sieltä voi myöskään purkamatta pestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
36
Varmaan riippuu ihan konepesulasta minkälaista jälkeä tulee. Itse käytin juuri harjattomassa tehopesussa, ja lähti kyllä hyvin kuukauden liat pois. Sisälsi toki alustapesunkin mutta en kurkkinut minkälaista jälkeä tuli. Mieluitenhan sitä pesisi itse painepesurilla jossain TI-hallissa mutta täällä ei sellaista mahdollisuutta ole, ja harjalliseen pesuun en ole viemässä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Varmaan riippuu ihan konepesulasta minkälaista jälkeä tulee. Itse käytin juuri harjattomassa tehopesussa, ja lähti kyllä hyvin kuukauden liat pois. Sisälsi toki alustapesunkin mutta en kurkkinut minkälaista jälkeä tuli. Mieluitenhan sitä pesisi itse painepesurilla jossain TI-hallissa mutta täällä ei sellaista mahdollisuutta ole, ja harjalliseen pesuun en ole viemässä.
Se vaan noissa pesuissa on, että vahapintakin poistuu hyvin tehokkaasti.
Hitto, kun keksisivät tehdä koneellisen pesun, joka laskee ensin vahaturvallisen pesuainevaahdon pintaan, ja hetken päästä huuhtelee paineella. Olisi maali ja vahaystävällinen.

Toki vahaamattomista ei paska lähtisi, tai muuten kuukausikaupalla pesemättömistä.
Oman työautonkin pesin ensimmäisen kerran kintaalla kesän jälkeen. Tähän asti vain vaahdottanut ja huuhdellut painepesurilla. Nyt alkoi olemaan senverran suolaa pinnassa, ettei ilman pesukinnasta lähtenyt.

Tuommoinen painepesula vahaturvallisella aineella olisi vaan niin paljon helpompi, kuin näillä paskakeleillä pestä kolmea autoa vähintään kerran viikossa painepesurilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 781
Itse pesemällä säästää eikä mene pinnat miksikään jos ei itse sille mitään tee. Omassa pihassa voi pestä koska tahansa.
Pakkasella kyllä vähän nihkeetä.

Talvella tulee käytettyä koneessa, mutta se on kyllä aika harvoin. Jos on vahattu niin harjaton riittää yleensä, ellei oikein kurapaskaa ja ehtiny kuivahtaa.

Hitto, kun keksisivät tehdä koneellisen pesun, joka laskee ensin vahaturvallisen pesuainevaahdon pintaan, ja hetken päästä huuhtelee paineella. Olisi maali ja vahaystävällinen.
En tiedä vahaturvallisesta, mutta tuossa läheisessä pesulassa, missä ite käytän tulee semmonen paksuhko vaahto ensin ja sitten aika kovalla paineella vaahdot pois.

Sen jälkeen suihkuaa semmosta laimeampaa pesuaine/vesiseosta samalla kuin harjat käy autoa läpi.

Ei se ainakaan tunnu haisevan kovin liuotinmaiselle.. tiedä sitten.

Letkua ei vedetä ulos kelalta ns. "stop asentoon" vaan jousi kiristää letkua kokoajan letkukoneeseen päin ja sankarit hierovat hiekkapaskaista autoaan kireällä letkulla, kun täyttelevät renkaitaan auton toisella puolen. :tup:
No noi letkuthan yleensä toimii niin, että ennen kuin saat sen stop asentoon niin menee hermo. Sitten kun alat rullaamaan letkua takaisin niin johan jumittuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tuossa katselin taas eräässä Tamperelaisessa käsinpesulassa, kun käyttivät letkuharjaa pesemiseen. En nähnyt kuin vilaukselta niin oletan, että olivat ensin painepesurilla isoimmat paskat vetäneet päältä pois, mutta jotenkin vaan tuntuu, että tuohon harjaan jää sitä edellisen auton hiekkaa väkisinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Jää ja ei se mikään ihanteellinen väline ole puhtaanakaan. Itse pesutapahtuman lisäksi kannattaa vilkaista, että mitä niille välineille käy pesun jälkeen ja miltä ne näyttävät. Parhaimmillaan harja heitetään sellaisenaan ämpäriin lojumaan seuraavaa pesua odotellessa ja ämpärin vesi on mustaa.

Toki monesta paikasta saa vähän parempaa ja tarkempaa palvelua, jos sitä osaa pyytää. Kaikista ei.
 

Opamees

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Tuossa katselin taas eräässä Tamperelaisessa käsinpesulassa, kun käyttivät letkuharjaa pesemiseen. En nähnyt kuin vilaukselta niin oletan, että olivat ensin painepesurilla isoimmat paskat vetäneet päältä pois, mutta jotenkin vaan tuntuu, että tuohon harjaan jää sitä edellisen auton hiekkaa väkisinkin.
Älä nyt ihmeessä jätä paikan nimeä mainitsematta että tietää olla menemättä. :eek:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kalevan Prisman pesulasta oli kyse. Ajoin tosiaan ohitse vain ja välineen nähdessäni totesin, että tuonne en ainakaan vie autoa pesuun ikinä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Kalevan Prisman pesulasta oli kyse. Ajoin tosiaan ohitse vain ja välineen nähdessäni totesin, että tuonne en ainakaan vie autoa pesuun ikinä.
Onko sama meno muilla ketjun asemilla / onko suositella Treen alueelta? Hinta nyt ei sinällään ratkaise vaan hinta/laatusuhde :tup:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Onko sama meno muilla ketjun asemilla / onko suositella Treen alueelta? Hinta nyt ei sinällään ratkaise vaan hinta/laatusuhde :tup:
En osaa tuon ketjun muista pesuloista sanoa. Itse käytän Tampereen Ajoneuvopesun pisteissä, nykyään Hämpissä, aiemmin Hatanpäällä. Heidän työn jäljestä ei ole ollut moitittavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Viimeiseen asti tulee vältettyä automaattipesuja, mutta pakkasella se on vähän vaikea pihassakaan pestä ja polettipesut on perseestä, joten...Konalan Autopesu-Center (Hki) on omien kokemusten mukaan näitten automaattipesuloitten paremmasta päästä. Pahimmat liat esipesevät painepesurilla ennen linjapesua ja auto tulee oikeasti puhtaaksi-jopa vanteet. Ja linjapesu on nopea. Keväällä sitten taas Bilt & Hamberia ja Fussoa maalipinnan päälle ja hyvä tulee. :)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
En osaa tuon ketjun muista pesuloista sanoa. Itse käytän Tampereen Ajoneuvopesun pisteissä, nykyään Hämpissä, aiemmin Hatanpäällä. Heidän työn jäljestä ei ole ollut moitittavaa.
Kiitän, siispä Hatanpäälle pesulle (koska lähempänä) :tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
En ymmärrä pihassa pesu ongelmaa talvella. Jos on niin lämmin, että auto paskottuu, on myös niin lämmin, että voi hyvin pestä pihalla, kunhan ajaa auton ensin lämpimäksi ja pitää pesun ajan käynnissä/käyttää sisätilan lämppäriä.
Pesun jäkeen kuivaa mikrokuituliinalla tiivisteet, niin saa aamulla ovet auki.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Kyllä se auto menee pikkupakkasellakin paskaiseksi, kiitos tiesuolan. Kurakelien päätteeksi tulee joskus pestyä autoa, mutta muuten ei. Ei myöskään kiinnosta tehdä hallin pihasta luistinrataa.
Itse tulee pestyä pihan reunalla, josta vedet valuvat pois, niin ei tule luistinrataa. -5c vielä pystyy auton pesemään, kun on ripeä ja auto lämmin.
Kolme autoa ajossa, ja harvoin nuo likaisia ovat.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Alkaa tämä kevät taas olla ovella. Autoduden valikoimaa selannut tässä ja miettinyt mitä täksi kesäksi tilaisi :rofl::rofl: joo jos vaikka muijan autoa pesemään seuraavaksi, eilen tuli pestyä oma
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 005
Olin just syömässä paikallisella Teboililla ja näin ekaa kertaa elämässä, kun joku pesi koko autonsa sillä lasinpesulastalla ja paskavedellä. Muija hinkas poikansa kanssa farkku-Focuksen kokonaan ''puhtaaksi'' ja vielä kuivaskin auton jollain paskasella rätillä. Kai se auton ''peseminen'' noinkin onnistuu :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Olin just syömässä paikallisella Teboililla ja näin ekaa kertaa elämässä, kun joku pesi koko autonsa sillä lasinpesulastalla ja paskavedellä. Muija hinkas poikansa kanssa farkku-Focuksen kokonaan ''puhtaaksi'' ja vielä kuivaskin auton jollain paskasella rätillä. Kai se auton ''peseminen'' noinkin onnistuu :D
Selvää säästöä, välineet ja vedet valmiina huoltiksella:D

Offina tähän, kerran katselin sivusta kun joku vanhempi rouva ensin putsasi auton lumesta harjalla, sitten raappasi ikkunat, ja sitten alkoi raappaamaan konepeltiä, paksia jne. Eipä ainakaan iglulla ajellut:tup:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Olin just syömässä paikallisella Teboililla ja näin ekaa kertaa elämässä, kun joku pesi koko autonsa sillä lasinpesulastalla ja paskavedellä. Muija hinkas poikansa kanssa farkku-Focuksen kokonaan ''puhtaaksi'' ja vielä kuivaskin auton jollain paskasella rätillä. Kai se auton ''peseminen'' noinkin onnistuu :D
Nuorempana olin hommissa huoltoasemalla, ja sanotaanko että kerran vuoteen tuli joku asiakas mainitsemaan jonkun pesevän autoaan siellä lasinpesupisteellä, ja ne yleensä pyyhki sillä lastapäällä sen auton :D Ai että kun näihin olikin kiva mennä puuttumaan "kun mitäs haittaa tästä on" :vihellys: Mietin itsekseni että kuinka monesti siellä sitten yleensä auto pestään, kun kyseisessä paikassa sinne ei ollut huoltamon sisältä näköyhteyttä :nb:

Ongelmallisin tilanne tuli kun eräs jamppa keksi että hän ei käytä autopesua tai pese pihassa enää ollenkaan, vaikka olikin aika pesuintoinen ja rupesi kerran per viikko / kaksi käymään pesulla siinä :facepalm: Pakkohan siihen oli stoppi laittaa heti alkujaan, hieman mieltä kyllä järkytti kun tämä ei edes tajunnut että mitä käy seuraavan tuulilasille kun hän ne hiekat pesee sieltä takapuskurista sillä samalla "sienellä" o_O Näistä vuosista voisi enemmänkin avautua mutta riittäköön tämä autopesutopiciin :D
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 005
Tuolla Teboililla oli kyl niin karseen näköset ne lastat ja vesi, etten olis kyl omaan autoon vienyt lähellekkään. Muutenkin tuntuu, et noista lasinpesupisteistä ei isommilla asemilla (varsinkin ABC) huolehdi kukaan.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
986
Tuulilaseja tulee kuitenkin ajoittain vaihdeltua ja se naarmuuntuu väkisinkin kokoajan. Se on kuitenkin ainut ikkuna minkä huoltiksen lasinpesupisteellä pesen eikä siitä jaksa niin stressata.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Täsä näin kun talven aikana keli on ollut enemmän kurakeliä etelässä ja auton tuulilasin ja ajovalojen takia on tullut pysähdyttyä useasti putsaamaan niitä, niin saanut todella usein itse olla se joka vaihtaa sen pesuveden sinne ämpäriin/reihin.
Itse todennut parhaaksi kun kaataa kannusta puhdasta vettä samalla ko. pinnalle
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
En huomannut että kukaan olisi laittanut mutta heitetään nyt tämmöinen. Autonhoito ABC - Ohjeet Auton Hoitoon - AUTODUDE.FI
Aloittelijoille erittäin hyviä vinkkejä ja ohjeita.

Itse on tullut "opiskeltua" aihetta ja onpa noita pesu/kiillotus/vahaus välineitä haaliutunut nurkkiin jonkin verran vuosien saatossa. En käytä konepesuja vaan aina pesen auton käsin sekä vahaan käsin. Kiillotuskonekin löytyy kun kavereiden autoja tulee silloin tällöin puunattua.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 219
Olisko suosituksia edullisesta painepesurista auton pesuun. Ajatuksena olisi että voisi vaahtopestä pirssejä kesäaikaan kohtuu helposti. Ja vielä sen verran edulliseen hintaan että hankinta maksaisi ittensä takaisin vs. pesukadulla käyttäminen edes laitteen käyttöiän puitteissa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllähän nuo äkkiä maksaa muutaman satasen laitteet itsensä takaisin ja toki pesuria voi käyttää muuhunkin kuin pelkän auton pesuun. Meillä on mökillä ollut käytössä Kärcherin K4 jossa ennytmuistaminkämerkkinen foam lance ja hyvin sillä on pärjännyt. Varmasti 30-40 pesua on tehty joten jos parikymppiä kappale olisi pesuista maksanut niin hyvinkin on maksettu jo takaisin. Pesuaineethan ei montaa kymmentä senttiä per pesu maksa kun ostaa isossa pönikässä.

Ei siis kannata miettiä sitä takaisinmaksuaikaa ja ostaa jotain satasen rimpulaa vaan siirtyä suoraan "keskihintaisiin" 300-500 euron hintaluokassa. Niissä on yleensä kuitenkin kestävyys ja teho selvästi parempi kuin noissa halvimmissa romuissa.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Olisko suosituksia edullisesta painepesurista auton pesuun. Ajatuksena olisi että voisi vaahtopestä pirssejä kesäaikaan kohtuu helposti. Ja vielä sen verran edulliseen hintaan että hankinta maksaisi ittensä takaisin vs. pesukadulla käyttäminen edes laitteen käyttöiän puitteissa.
Varmaan kaikki halvimmatkin painepesurit kestää sen takuu-ajan. Itselläni on isän kanssa puoliksi Nilfiskin n. 300euron kone. Muutaman vuoden ollut käytössä ja kesä-aikana sillä pestään 2-4 autoo viikossa. Ei ole tarvinnut huoltaa vielä ainakaan.
Tähän myös sai Autodudelta vaahdottimen suoraan bolt-on säiliöllä :joy:
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 219
Jotenkin ajattelin että edullinen olisi alta kolmen sadan euron =) Mutta kyllähän se tahtoo olla että edullisemmaksi tulee ostaa kerralla se hyvä ja jättää halpa kauppaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Olisko suosituksia edullisesta painepesurista auton pesuun. Ajatuksena olisi että voisi vaahtopestä pirssejä kesäaikaan kohtuu helposti. Ja vielä sen verran edulliseen hintaan että hankinta maksaisi ittensä takaisin vs. pesukadulla käyttäminen edes laitteen käyttöiän puitteissa.
Pelkkään foam lancen käyttämiseen varmaan riittää se Kärcherin hinnat alkaen -mallikin jos ei sillä muuta tarvitse tehdä kuin vaahdottaa.

Itse halusin vähän enemmän pesutehoa ja ostin Boschin AQT-45:n joka tuntui olevan ihan hyvällä hinta-laatusuhteella. 140 bar ja 450 l/h, letkukelalla, mukana tulee aika hyvä setti tarvikkeita. Vaahdotin vaihtui kyllä PA:n laadukkaampaan.

Ainakin Kodin Terrasta saa järkihinnalla Bosch AQT 45-14 X painepesuri | Kodin Terra
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 216
Viestejä
4 194 824
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom