Auton pesu

Siis nehän oli niitä pieniä pajan pöydältä roskien puhaltamista varten tarkoitettuja pikku puhaltimia.. Eikä lähellekkään näitä 'lehtipuhaltimia'.
Kyllä tolla mun pikkumakitalla kuivailee mukavasti pinnoitetun auton + ikkunat ja akkua jää vielä reilusti jäljelle. Ei ehkä ergonomisesti paras, mutta ajaa kyllä hyvin asiansa.
 
Dudella alekoodilla 17,55 €/5 litraa niin hinta melkein kolmasosa vaan... 2 x 5 l otin kokeeks, ohan niissä palautusoikeus. Toki ulkomaillakin on Briteissä v2:sta litra 9,99 puntaa normihinta ilman alea ja 5 litraa 29,95 puntaa.
Oli itekkin pakko ottaa 2 x 5 l testiin. YouTube-videoiden perusteella pitäisi olla erinomainen esipesuaine. Tähän asti olen käyttänyt vahaturvallisia MAC 44+ ja Bilt hamber Auto-foam. Kummastakaan en ole löytänyt valittamista.
 
Kertokaa kokemuksia uudesta Touch-lessistä jahka semmoista kertyy. Itsellä myös käytössä BH Auto-foam eikä valittamista. Korrekin Snowfoamiin hairahdin S-Bonus päissäni, mutta tämä ei tuntunut tehoavan mihinkään.
 
Piti kanssa 5 L tonkka ja 1 L wetcoat laittaa tulemaan. Noilla mennään pari vuotta taas. Kiitos kanssa alekoodista.
 
Kertokaa kokemuksia uudesta Touch-lessistä jahka semmoista kertyy. Itsellä myös käytössä BH Auto-foam eikä valittamista. Korrekin Snowfoamiin hairahdin S-Bonus päissäni, mutta tämä ei tuntunut tehoavan mihinkään.

No mut hei se Korrekin aine vaahtoaa tosi hyvin! :D Eikös se ollu pääasia? Irrottaa vaan likaa huonommin ku pelkkä vedellä huuhtelu :D Pilttihampparin Auto-foamilla irtoo lika todella hyvin, vaikka hätätilanteessa vetäis sumupullolla ilman vaahtoutumista.
 
Mites 7-paikkaiset isot SUV:t menee esim. ABC:n autopesusta läpi vai kannattaako suosiolla viedä käsinpesuun? Kakkosautoa pesettänyt sen suuremmin miettimättä näillä tarjouspesuilla, mutta nyt jotenkin arveluttaa viedä XC90 samasta..
 
Kävin hakemassa K-raudasta tämän ja ei tuota nyt varmaan palauttaa tarvi.

- Yhteen henkilöautoon riittää 5 Ah akku mutta itse vaihdoin sen lopussa toiseen, kun teho alkaa hiipua. 2x5 Ah olisi varmaan optimi että vaihtaa akun puolivälissä

En allekirjota tota akun kulutusta, eilen tuon sain ja 5 Ah akku kiinni. Puhaltelin takapihalla rappusten aluset + poreallasterdeä + laatoitusta 40 m2, sivupihan laatoitusta ja terden 27 m2, etupihalta 50 % 110m2 laatoituksesta ja annoin pojankin tuolla leikkiä niin 1 pykälä meni akkua (toki voi olla hyvin lähellä toisen pykälän häippäsyä?). Akku tollanen


Tossa ajassa oisin kyl kuivannu moneen kertaan auton.

Tehokas peli, miinuksena se et imasee imupäästä t-paidan helmaa aika herkästi ritilikköön, parempi pitää paita housussa. Ja tietysti katella, ettei ammu laatoitukselta pikkukiviä autoon tai roskia silmiinsä. Jossain auton vesiurassakin jos joku männyn neulanen sopivasti niin äkkiä törröttää verkkokalvossa.

Miellyttävä äänitaso tommoseksi. Kevyt ja hyvä kyl.

Baukkarissa muuten nyt Ryobi koneet ota 3 maksa 2 jos haluu tän kaveriks vaikka varakappaleen tai muuta...
 
En allekirjota tota akun kulutusta, eilen tuon sain ja 5 Ah akku kiinni. Puhaltelin takapihalla rappusten aluset + poreallasterdeä + laatoitusta 40 m2, sivupihan laatoitusta ja terden 27 m2, etupihalta 50 % 110m2 laatoituksesta ja annoin pojankin tuolla leikkiä niin 1 pykälä meni akkua (toki voi olla hyvin lähellä toisen pykälän häippäsyä?). Akku tollanen


Tossa ajassa oisin kyl kuivannu moneen kertaan auton.

Tehokas peli, miinuksena se et imasee imupäästä t-paidan helmaa aika herkästi ritilikköön, parempi pitää paita housussa. Ja tietysti katella, ettei ammu laatoitukselta pikkukiviä autoon tai roskia silmiinsä. Jossain auton vesiurassakin jos joku männyn neulanen sopivasti niin äkkiä törröttää verkkokalvossa.

Miellyttävä äänitaso tommoseksi. Kevyt ja hyvä kyl.

Baukkarissa muuten nyt Ryobi koneet ota 3 maksa 2 jos haluu tän kaveriks vaikka varakappaleen tai muuta...

Juu, voi olla että tuli hierottua turhan kauan. Mutta tosiaan se teho hiipuu rajusti loppua kohden myös ja ihan eri asia vetää nappi pohjassa kun vähän töräytellä lehtiä sinne tänne.
 
Juu, voi olla että tuli hierottua turhan kauan. Mutta tosiaan se teho hiipuu rajusti loppua kohden myös ja ihan eri asia vetää nappi pohjassa kun vähän töräytellä lehtiä sinne tänne.

Joo enhän mä sitä liipaisinlukolla pitänyt päällä, vaan tarpeen mukaan eri tehoilla, jotta kivet ja muut lenteli sopivasti mutta kyllä siinä nyt varmaan 15-20 min tuli leikittyä. Sellaista testailua toki vielä ilman auton pesua, mutta eiköhän se siihenkin hommaan pian pääse. Kyllä mä uskon, ettei 5 Ah akusta mene kuin max puolet yhden auton huolelliseen kuivuuseen kun ei tuolla nyt oikein liipasin pohjassa lukittuna varmaan tuu vedeltyä kun autot hylkii pisaroita aika hyvin. Eihän tota esim. kylkiin tartte missään nimessä täydellä ilmavirralla pl. peilit ja kahvat sekä korisaumat. Pitänee myös katella, ettei puhaltele maasta pölyä kosteisiin ovien alareunoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Uusi käytetty auto, jossa maalipinta suht siistissä kunnossa joitakin kiveniskemiä ja hiusnaarmuja lukuunottamatta.

Tarkoitus on pitää autoa useita vuosia.

Mitä kannattaisi pesurintamalla tehdä, että saisi säilymään asiallisena maalipinnan?

Edellisen auton konepelti on aivan totaalista reikäjuustoa koska tullut paljon ajoa motarilla/ruuhka-aikana. Minkä hintainen tuollainen ppf on esim. konepeltiin ja suojaako se kiveniskemiltä?
 
Testasin nyt auton kuivaamisen tolla Ryobin uudella puhaltimella. Ei oo pinnoitettu, Gyeon WetCoat käsittely jokaisen pesun jälkeen. '23vm auto ja vain käsinpesty.

Huolellisesti puhaltelin joka paikan, pisara jäi sinne tänne, ei ne ihan hönkäisyllä liukuneet pinnoilta kuitenkaan pois. 2x 5Ah akkua oli, ja toiseen jäi yksi palkki, toisesta sain reilu puolet kulumaan. Käytännössä joutuu liipaisin pohjassa puhaltelemaan. Mutta ihan sopiva laite mun käyttöön. Helpottaa kuivausta ja etenkin kun pienpoistoa tekee, niin pinta täytyy kuivaksi saada, eikä kukaan likaista pintaa ala räteillä hinkkaamaan.
 
Testasin nyt auton kuivaamisen tolla Ryobin uudella puhaltimella. Ei oo pinnoitettu, Gyeon WetCoat käsittely jokaisen pesun jälkeen. '23vm auto ja vain käsinpesty.

Huolellisesti puhaltelin joka paikan, pisara jäi sinne tänne, ei ne ihan hönkäisyllä liukuneet pinnoilta kuitenkaan pois. 2x 5Ah akkua oli, ja toiseen jäi yksi palkki, toisesta sain reilu puolet kulumaan. Käytännössä joutuu liipaisin pohjassa puhaltelemaan. Mutta ihan sopiva laite mun käyttöön. Helpottaa kuivausta ja etenkin kun pienpoistoa tekee, niin pinta täytyy kuivaksi saada, eikä kukaan likaista pintaa ala räteillä hinkkaamaan.

Joo ja kun ei jaksa kinnastella mutta haluais kuivata, niin tuo auttaa siihenkin. Varmaan pitää katsoa josko jonkun kunnon keraamisen laittaisi. Edellisessä autossa oli ja kyllä se oli toista maata kuin nähä quick coatit, vaikka nämäkin on hyviä.
 
Auto tuli taas vaihteeksi kinnasteltuu ja lopuksi vähä Turtle Waxin Ceramin spray coating pintaan. Tilasin myös tulevaisuutta ajatellen testiin Gyeon Q²M WetCoat jos vielä enemmän laiskuttaa niin ei muutaku vähä spraytä pintaan ja huuhtelu.

Eilen illasta oli upea keli ja auringonlasku.

pesu1.jpg
 
Testasin nyt auton kuivaamisen tolla Ryobin uudella puhaltimella. Ei oo pinnoitettu, Gyeon WetCoat käsittely jokaisen pesun jälkeen. '23vm auto ja vain käsinpesty.

Huolellisesti puhaltelin joka paikan, pisara jäi sinne tänne, ei ne ihan hönkäisyllä liukuneet pinnoilta kuitenkaan pois. 2x 5Ah akkua oli, ja toiseen jäi yksi palkki, toisesta sain reilu puolet kulumaan. Käytännössä joutuu liipaisin pohjassa puhaltelemaan. Mutta ihan sopiva laite mun käyttöön. Helpottaa kuivausta ja etenkin kun pienpoistoa tekee, niin pinta täytyy kuivaksi saada, eikä kukaan likaista pintaa ala räteillä hinkkaamaan.

Aika lailla samat havainnot vajaa 2 kk vanhaan EV6:een, joka on kyllä myllytetty ja hieroskeltu hartaasti. Tosin alotin 5 Ah akulla, millä tein jo nuo aiemmin mainitsemani testit eli 3 pykälää oli (saattoi olla lähellä 2 pykälää aloittaessa) ja aika äkkiä 2 pykälää. Teho tuntui hiipuvan 1 pykälän kohdilla niin vaihdoin täyteen ladattuun 5 Ah akkuun niin puhaltelikin taas kovempaa.

Enimmät / säleiköt, tuulilasinpyyhkijät, lasit, katto, helmojen, listojen ja kahvojen sekä peilin välit saa kyllä aika nopee + sillain nopeesti puhalleltuna menis ehkä se puolet 5 Ah akusta, jolloin ei enää Woolly Mammothille jää paljoakaan kastuttavaa/kosketeltavaa.

Autonkuivuukäytössä tosiaan täytyy pidellä liipasinta pohjassa pidempään -> syö akkua, mut kai ne sitä varten sitten on :D

Samalla testailin omaan autooni BH Touch-less 2024. Aika paksua keltasta mönjää kanisterista vaahdottimen pulloon kaadettaessa vs. Auto-Foam paljon ohuempaa lirua. Vedin samalla seossuhteella ku mitä AF:ää aina käyttänyt ts. lonkalta vaan puoli kiekkaa aina täysiltä pienemmälle seokselle. Muuta eroa en puhtaassa kesäautossa vielä AF:iin huomannut, kuin että vaahdottimesta sai laskea ihan pirusti vettä läpi, että sai vaahdon loppumaan elikkäs vaahtotusverkon puhtaaksi. Laitan siis pesuainepullon tilalle vesipullon (vaahdotinpulloja siis monta ja eri aineille), jotta imuletku yms. huuhtoutuu ja sitten vielä ilman pulloakin. Tiedä pitäiskö tota lantrata jotain 50:50 tuonne vaahdotinpulloon, ettei olis niin paksua.

Auton pinnalta tuo ehkä huuhtoutuu helpommin pois kuin aiempi Touch-less, ja myös ehkä helpommin kuin Auto-Foam ts. sivuosumatkin huuhtelee tuon veke. Samalla seossuhteella Touch-less pysyy tietysti märkänä pidempään kun tiukempana tavarana vaahtoaa enempi, mut toisaalta Auto-Foam on valuvampaa niin uskon kuitenkin vielä sen olevan parempi puhdistamaan, jos ei tarvi välittää menekistä. Menekin puolestahan 2024 Touch-less lienee lyömätön ja varsinkin tohon Duden 17 € / 5 litraa hintaan...

Voisin veikata, että 2024 Touch-lessilla mökkiolosuhteissakin suihkepullolla pintaan ja vesiletkulla perään antaa ihan ok lopputuleman esipesuun.
 
Miten saisi kuivalla soratiellä joka paikkaan tunkeutuvan hienon hiekkapölyn mahdollisimman vähän maalipintaa vaurioittamalla pois? Esipesun jäljiltä sitä jää ovien ympärille, B-pilariin ja takaluukun ympärille (sedan auto.) Tiivisteet kyllä pitävät pölyn ulkopuolella, mutta esipesulta jää katveeseen alueet, jotka ovat oven/takaluuklun reunojen takana piilossa.
 
Painepesurista paineet pienellä tai pelkällä letkulla huuhtoo ovien välit läpi esipesun aikana. Sit kinnastelussa taas ovenympärykset läpi ja taas normaali huuhtominen. Ei ainakaan merkittävää naarmuuntumista ole ilmestynyt ja puhdasta tulee.
 
Miten saisi kuivalla soratiellä joka paikkaan tunkeutuvan hienon hiekkapölyn mahdollisimman vähän maalipintaa vaurioittamalla pois? Esipesun jäljiltä sitä jää ovien ympärille, B-pilariin ja takaluukun ympärille (sedan auto.) Tiivisteet kyllä pitävät pölyn ulkopuolella, mutta esipesulta jää katveeseen alueet, jotka ovat oven/takaluuklun reunojen takana piilossa.

Huuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen. Muista antaa pesuaineen tehdä työ, ei mekaanista hinkkausta.

Tulipa testattua ryobia mustaan autoon ja sen kanssa on kyllä vähän onnettomampi tilanne. Tuo väri ei anna kyllä mitään anteeksi. Käytännössä kuivauksen jälkeen vedettävä liinaan joku QD aine ja käytävä läpi ettei jää pientä kalkkijämää näkyviin, kun ei ne kaikki pienen pienet vesipisarat tahdo lentää pois. Lämpöteho tosiaan vois auttaa tässä kuivauksessa jotain.

Edelleen silti merkittävä parannus, kun jos vaihtoehto pelkän huuhtelu jälkeen on olla kuivaamatta.
 
Huuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen. Muista antaa pesuaineen tehdä työ, ei mekaanista hinkkausta.

Tulipa testattua ryobia mustaan autoon ja sen kanssa on kyllä vähän onnettomampi tilanne. Tuo väri ei anna kyllä mitään anteeksi. Käytännössä kuivauksen jälkeen vedettävä liinaan joku QD aine ja käytävä läpi ettei jää pientä kalkkijämää näkyviin, kun ei ne kaikki pienen pienet vesipisarat tahdo lentää pois. Lämpöteho tosiaan vois auttaa tässä kuivauksessa jotain.

Edelleen silti merkittävä parannus, kun jos vaihtoehto pelkän huuhtelu jälkeen on olla kuivaamatta.

Tummansininen auto ittellä, niin eipä sitä oikein kannata pelkästään esipestä, jos yhtään aurinko pääsee mistään paistamaan pisaroiden kuivattamiseksi jolloin ei kerkii kuivata riittävän ajoissa -> johonkin jää kalkkitäplä saletisti. Vaimolla keltainen, niin paljon anteeksiantavampi ja ex-valkoisessa ei vaikuttanut...
 
Huuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen. Muista antaa pesuaineen tehdä työ, ei mekaanista hinkkausta.
Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sitten
:cool: Tai vaihtaa vanhaan romuun, jossa sisälle päässyt vesi valuu ulos lattian rei'istä. Sitten vaan on auto sisältäkin täynnä sitä pölyä.
 
Tummansininen auto ittellä, niin eipä sitä oikein kannata pelkästään esipestä, jos yhtään aurinko pääsee mistään paistamaan pisaroiden kuivattamiseksi jolloin ei kerkii kuivata riittävän ajoissa -> johonkin jää kalkkitäplä saletisti. Vaimolla keltainen, niin paljon anteeksiantavampi ja ex-valkoisessa ei vaikuttanut...

Joo, itte kun tallissa pesen niin aika ei ole niin kortilla. Mutta silti tahtoo olla niin, että pakko siihen autoon on vielä mikrokuidulla koskea. Tai siirryttävä suodatettuun pesuveteen.
 
Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sitten
:cool: Tai vaihtaa vanhaan romuun, jossa sisälle päässyt vesi valuu ulos lattian rei'istä. Sitten vaan on auto sisältäkin täynnä sitä pölyä.
B-pilari toki hankalampi, mutta ei noissa muissa kohteissa pitäisi ongelmaa olla painepesurillakaan. Muutamat tipat kuivuu kyllä pois.
 
Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sitten
:cool: Tai vaihtaa vanhaan romuun, jossa sisälle päässyt vesi valuu ulos lattian rei'istä. Sitten vaan on auto sisältäkin täynnä sitä pölyä.
Ei sitä vettä sinne sisälle tarvi suihkia. Oikealla tekniikalla ja sopivalla vedenmäärällä huuhtoaminen onnistuu ilman, että vettä menee sisälle. Ovenkarmeissa ja takaluukun reunassa suihkuttaa aina hieman sisäpuolelta ulospäin niin kyllä se vesi ohjautuu ulospäin puhtaasti autonsuunnitelunkin avulla. Muutama tippa voi roiskua jos tekee nopeasti/huolimattomasti, mutta ei mitään mikä olisi huolestuttavaa uudessakaan autossa.
 
Ostin alun perin pyörän pesuun itselle tuon Kärcherin OC-3:n mutta voi sitä kyllä suositella autonkin herkkien/tarkkojen paikkojen pesuun jos varsinaisessa pesurissa ei ole paineen säätöä.

Melkein tekisi mieli tilata tuo OC-3:n vaahdotin ja katsoa saisiko sillä pientä ylläpitoa tehtyä kurakelien alkaessa esim. kyljille.
 
Uusi käytetty auto, jossa maalipinta suht siistissä kunnossa joitakin kiveniskemiä ja hiusnaarmuja lukuunottamatta.

Tarkoitus on pitää autoa useita vuosia.

Mitä kannattaisi pesurintamalla tehdä, että saisi säilymään asiallisena maalipinnan?

Edellisen auton konepelti on aivan totaalista reikäjuustoa koska tullut paljon ajoa motarilla/ruuhka-aikana. Minkä hintainen tuollainen ppf on esim. konepeltiin ja suojaako se kiveniskemiltä?

Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.

Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.

Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.

SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
 
Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.

Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.

Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.

SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
Tuo sisälokasuojien irtikäyttö ja sieltä takaa löytyvän moskan poistaminen kyllä kannattaa tehdä muihinkin kuin vag-konsernin kulkineisiin ainakin tarkastuksen muodossa. Itse kun vaimentelin omasta autostani sisälokasuojat muutama viikko sitten niin sieltä ohjaamon puoleisista alakulmista löytyi tilavuusmitaltaan noin puoli litraa moskaa per puoli. Koostumus oli juurikin kompostin kaltaista, eli pohjalla hiekkaa/multaa ja sen yläpuolella kuivia puun lehtiä. Kyseessä on kuusi vuotta vanha auto.
 
Kertokaa kokemuksia uudesta Touch-lessistä jahka semmoista kertyy. Itsellä myös käytössä BH Auto-foam eikä valittamista. Korrekin Snowfoamiin hairahdin S-Bonus päissäni, mutta tämä ei tuntunut tehoavan mihinkään.

Viime talven pesin pinnoitettua autoa Touch-lessilla, muutaman kerran vaivauduin kinnastelemaan. Kyllä se hyvin toimii, tilasin just uuden tonkan ensi talven varalle Autonhoitokaupasta. Auto-Foam on käytössä silloin kun kinnastelen. Ei, en ole verrannut rinnakkain millainen tehoero noissa on.

Kuivaukseen tuli hankittua pitkähkön harkinnan jälkeen Bigboi Mini+, voittaa ergonomiassa lehtipuhaltimen ja lisäksi puhallusilma on suodatettu + lämmitetty. Tehoa ministä löytyy aika lailla ja ääni on mukavan vaimea. Vaatisi kyllä pinnoitteen laittamisen, vasta se on tässä puoli vuotta ollut työn alla...
 
Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.

Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.

Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.

SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
Tätä itse laittaisin Dinitrol ML kotelonsuoja-aine spray ruskea 500ml saa myös isommassa purkissa mikä vaatii paineilmaruiskun.
 
Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.

Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.

Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.

SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)

Tää on ainaski loistava tuote Ruosteenestoaine Bilt Hamber Dynax-S50, 750 ml elikkäs sprayna ja sisältää irrallisen 60 cm taipuisan jatkosuuttimen. UB toki on Under Body ja kestää iskemiä paremmin. Toi S-50 menee hyvin saumojen ja kanttien alle jne. esim. lokarin sisäkaarissa. UB ja UC on enempi sitten paljaaksi / näkyviin jääville osille, elikkäs UV-suojattuakin.

Suolapaskaanhan yms. noi on ihan törkeen hyviä, kuten BH:t aina olleet:



Ja onhan sitä sitten vaikka Auto-Balm -vaha, millä saa ok kiillon lisäksi korroosiosuojankin.
 
Tää on ainaski loistava tuote Ruosteenestoaine Bilt Hamber Dynax-S50, 750 ml elikkäs sprayna ja sisältää irrallisen 60 cm taipuisan jatkosuuttimen. UB toki on Under Body ja kestää iskemiä paremmin. Toi S-50 menee hyvin saumojen ja kanttien alle jne. esim. lokarin sisäkaarissa. UB ja UC on enempi sitten paljaaksi / näkyviin jääville osille, elikkäs UV-suojattuakin.

Suolapaskaanhan yms. noi on ihan törkeen hyviä, kuten BH:t aina olleet:



Ja onhan sitä sitten vaikka Auto-Balm -vaha, millä saa ok kiillon lisäksi korroosiosuojankin.


Joo katselinkin että noilla Dynaxeilla oli useampi versio ja tuo S50 juurikin enemmän koteloihin ruiskutettava ja helpommin leviävä.

Tarkoitus on käsitellä piiloon jääviä osia ja mahdollisesti esim. takaluukun kotelot, koska luukuthan näissä vageissa ruostuu ennemmin tai myöhemmin. Eli UB yksin tai S50 lisäksi kylkeen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 821
Viestejä
4 411 037
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom