Auton pesu

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Jos niitä naarmuja ei näe, niin olkoot siellä. Toista se on mustan kanssa, kun kaikki hyppii suoraan silmille.
Niin, siksi niitä mattaharmaita ja mattavalkoisia autoja on niin paljon, kunei kuulemma näy.
Itselläkin yksi autoista valkoinen, ja kyllä tuo muuttuu aivan täysin erinäköiseksi, kun myllyttää oikeasti kiiltäväksi ja naarmut pois.
Joku musta/ todella tumma taas naarmuttomana on niin komea, että ei ole toista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Se, että ne naarmut ei näy, ei tarkoita, että niitä ei tule.

Monesti ihmetyttää, kun ihmiset sanoo, että ei mustaa autoa, kun on niin vaikea pitää hyvänä. Musta on kaikki helpoin väri pitää kunnossa, kun heti näkee jos on naarmu, ja helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on aivan painajainen saada naarmuttomaksi, tarvii tehokasta valoa joka suunnasta, että saa kaikki naarmut esiin.
Suurimmalle osalle auto on käyttöesine eikä mikään näyttely kapine. Ihan sama onko naarmuja vai ei jos ne ei näy. Mutta ikävää jos ne näkyy niin helpommalla pääsee valitsemalla värin jossa ne eivät näy.

Musta on kyllä hieno kiiltävänä ja naarmuttomana, mutta se on sellainen vain hetken ja yleensä aina likainen ja naarmuinen joka näkyy.

Itselläni valkoinen ja siinäkin toki lika näkyy, mutta naarmut eivät juurikaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 269
Ai satana. Joku tulee vielä parkkipaikalla suurennuslasin tai mikroskoopin kanssa katsomaan ja nauramaan naarmuille! :cool:

Kai se ”uusi” pohjamaalin harmaa tai perinteinen hopea olisivat parhaimmat värit naarmujen ja varsinkin likaisuuden näkyvyyden kannalta.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 015
Ei tuo meiän ford paljoa varmaan muutu myllyttämisellä, jotain hiusnaarmuja ehkä häviää mutta väitän ettei kiiltoon ole juurikaan vaikutusta.

Sitten taas minun musta Volvo muuttui myllykoneella ja pinnoitteella aika hyväksi, mutta ei se tosiaan kauaa ole täydellinen.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 207
Osa ihmisistä käyttää tajuttoman paljon vaivaa siihen, että se vehje näyttää kivalta. Itse olen kiinnostunut enemmän siitä, että sen ajoneuvon helmat/kaaret ja pohja on hyvässä kunnossa. Minua ei haittaa, jos mikronaarmua on päällisin puolin siellä täällä vaan minua haittaa se, että jo 5-6 vuotta vanhoissa vehkeissä näkee täydellistä pesun laiminlöyöntiä pohjan rakenteiden ja helmojen osalta. Mutaa on senttitolkulla kaarissa ja helmoissa. Jo tuon ikäsissä vehkeissä se paskan määrä siellä kriittisissä paikoissa on ehtinyt tekemään aika mukavaa tuhoa. Ja se näkyy nykyvehkeissä nopeammin, koska tehtaalla on suojauksesta säästelty. Varsinkin pyöränkoteloiden osalta tilanne on harmillinen, kun on vedetty niin umpeen, ettei kunnon pesu ole mahdollista ennenkuin iroittaa sisälokarit irti.

Ihan sama, vaikka se auto miten kiiltää ja ei ole naarmun naarmua näkyvillä pinnoilla, mutta jos kaaret alkaa sisäpuolelta kukkimaan, helmat on romuna ja jarruputket on jo kaikki ruosteessa niin se on enemmän merkitsevää.

Viimeeksi kun vaihtoautoa katselin ja ostin, en edes vaivautunut sen enempää tutkimaan päältä vaan nimenomaan alta. Ei sitä katsuriakaan kiinnosta ne mikronaarmut vaan se, tippuuko sieltä helmat irti tai vuotaako jarruputket.

Vituttaisi ajaa autolla, joka kiiltää päältä, mutta tieodstaa sen, että pohja / helmat ja kaaret on huonossa kunnossa.
 
Liittynyt
16.02.2022
Viestejä
56
On sen verran suolaiset hinnat keraamisellapinnoitteella liikkeessä, että meneekö pahasti metsään jos tilaa tämmöisen setin:

ddddddd.JPG

Autossa on vanha pari vuotta sitten laitettu keraaminen pinnoite ja vahapesuja suoritettu sen jälkeen. Eli veänkö ensin vahanpoistopesun, sitten piki ja raudanpoistot ja lopuksi heitän keramiikka mällit pellille? Vai tulisiko tuo vanha keraaminen pinnoitekkin jollain tavalla poistaa?

(Setti valittu puolen tunnin googletuksella ja tekotapa osittain veikkaus. Kokemusta vastaavasta pyöreä 0.)

Edit: lopputulos ei tarvitse olla täydellinen, kuhan on yritetty vähän edes maalipintaa suojata.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 634
On sen verran suolaiset hinnat keraamisellapinnoitteella liikkeessä, että meneekö pahasti metsään jos tilaa tämmöisen setin:



Autossa on vanha pari vuotta sitten laitettu keraaminen pinnoite ja vahapesuja suoritettu sen jälkeen. Eli veänkö ensin vahanpoistopesun, sitten piki ja raudanpoistot ja lopuksi heitän keramiikka mällit pellille? Vai tulisiko tuo vanha keraaminen pinnoitekkin jollain tavalla poistaa?

(Setti valittu puolen tunnin googletuksella ja tekotapa osittain veikkaus. Kokemusta vastaavasta pyöreä 0.)
Kannattaa sitä myllyäkin käyttää. Samalla lähtee myös pinnoitetta jos sitä on jäljellä. On myös kiillotusaineita joissa on SiO2 mukana joka edesauttaa pinnoitteen tarttumista.
Oma 2v/40tkm mainostettu pinnoite kesti kyllä paljon kauemmin näillä stepeillä.

Vähän uskon asioita nämä silti, kun ei ole minun ainakaan mahdollista testata montaa pinnoitetta samoissa olosuhteissa vuosikausia.

Tekee miten parhaaksi näkee
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 269
Se vanha pinnoite pitää varmaan myllyttää reilummin hiovalla laikalla ja tahnalla irti.

Olisko helpompi ja halvempi laittaa vaan Fussot kaksi kertaa vuodessa niin ei tarvi arvuutella keramiikan kestoa? Toki jos tykkää posliinista niin mikäs siinä :cool:
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 634
Se vanha pinnoite pitää varmaan myllyttää reilummin hiovalla laikalla ja tahnalla irti.

Olisko helpompi ja halvempi laittaa vaan Fussot kaksi kertaa vuodessa niin ei tarvi arvuutella keramiikan kestoa? Toki jos tykkää posliinista niin mikäs siinä :cool:
Vaikka ne fussot laittaisin niin itseni tuntien tekisin decontamination vaiheet ja myllyttäisin silti. Joten säästän vaivaa ja myllytän parin vuoden välein vs 2x vuoteen :lol:
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itse olen työautossa käyttänyt fusso ja sitten gyeo wetcoat päälle 2 kertaa talvisin ja sillä olen pärjännyt aika hyvin.
Sain juuri reilu viikko sitten uuden työauton niin mietin pinnoitteen asentamista mutta on hieman työläs jos haluaa myös kattoon asentaa kun vaatii tikkaat että yltää sekä työpaikan hallissa on surkea valaistus mikä vaikeuttaa.
Työpaikalla ei löydy vaahdotinta niin pesu ei ole kovin miellyttävä ainostan suuri kuumavesipesuri ja siiten ilmapainekäyttöinen ruisku mutta siinä on usein raskaskaluston aineet eli ei pysty niitä käyttämään.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
513
On sen verran suolaiset hinnat keraamisellapinnoitteella liikkeessä, että meneekö pahasti metsään jos tilaa tämmöisen setin:


Autossa on vanha pari vuotta sitten laitettu keraaminen pinnoite ja vahapesuja suoritettu sen jälkeen. Eli veänkö ensin vahanpoistopesun, sitten piki ja raudanpoistot ja lopuksi heitän keramiikka mällit pellille? Vai tulisiko tuo vanha keraaminen pinnoitekkin jollain tavalla poistaa?
Millaisia tarjouksia olet sitten saanut pinnoitteesta?
Ja kiinnostaisi tietää mitä vikaa nykyisessä pinnoitteessa on?

Itse harkitsemassa pinnoitusta, tottakai myllytyksen kera.
Onhan se aika iso raha laittaa mutta jos pääsisi 3v vaan pelkillä pesuilla...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Itse olen työautossa käyttänyt fusso ja sitten gyeo wetcoat päälle 2 kertaa talvisin ja sillä olen pärjännyt aika hyvin.
Sain juuri reilu viikko sitten uuden työauton niin mietin pinnoitteen asentamista mutta on hieman työläs jos haluaa myös kattoon asentaa kun vaatii tikkaat että yltää sekä työpaikan hallissa on surkea valaistus mikä vaikeuttaa.
Työpaikalla ei löydy vaahdotinta niin pesu ei ole kovin miellyttävä ainostan suuri kuumavesipesuri ja siiten ilmapainekäyttöinen ruisku mutta siinä on usein raskaskaluston aineet eli ei pysty niitä käyttämään.
Mä olen mennyt käyttöautoissa ihan pelkällä wetcoatilla noin neljä kertaa vuodessa ruiskittuna. Helmeilee vesi ihan kuin just vahattuna kokoajan.
Faija just tuota ihmetteli, kun sillekkin purkin ostin ja kävi tänään auton pesemässä mun pihassa, että ei ole ikinä ollut noin hyvää vahaa, ja toi jaksaa hinkata tuota autoa. Siinä ei edes ollut myllytetty pinta pohjalla, hyvä liuotinpesu, käsinpesu ja wetcoat päälle.
En oikeen näe etua tossa pinnoittamisessa, kun wetcoat lisää pesuun ehkä vartin aikaa neljä kertaa vuodessa...
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
101
Vaha ei oletettavasti tartu kovin hyvin pinnoitetulle pinnalle, mutta mitä kannattaisi tehdä siinä kohtaa, kun keraamisen pinnoitteen "takuuaika" rupeaa olemaan täynnä ja oletettavasti rengaskaarien ympäristöstä ynm. pinnoite saattaa olla osittain kulunut? Mietin jos laittaisi hyvän pesun jälkeen normaalin vahan päälle, mutta epäilys tuleeko pinnasta laikukas jos vaha tarttuu kunnolla vain osaan peltiä. Collinite Liquid Insulator vahaa löytyisi purkki.

Edellinen omistaja oli laitattanut 5 v takuulla olevan keraamiseen pinnoitteen. En huomaa silmämääräisesti erityisiä kulumisen merkkejä, mutta muistikuvien mukaan vesi ei enää yhtä tehokkaasti helmeile pois mitä vuosi sitten. Oletettavasti pinnoitetta on vielä paljon jäljellä, mutta taatusti myös alueita missä se alkaa olemaan kulunut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Vaha ei oletettavasti tartu kovin hyvin pinnoitetulle pinnalle, mutta mitä kannattaisi tehdä siinä kohtaa, kun keraamisen pinnoitteen "takuuaika" rupeaa olemaan täynnä ja oletettavasti rengaskaarien ympäristöstä ynm. pinnoite saattaa olla osittain kulunut? Mietin jos laittaisi hyvän pesun jälkeen normaalin vahan päälle, mutta epäilys tuleeko pinnasta laikukas jos vaha tarttuu kunnolla vain osaan peltiä. Collinite Liquid Insulator vahaa löytyisi purkki.

Edellinen omistaja oli laitattanut 5 v takuulla olevan keraamiseen pinnoitteen. En huomaa maalipinnassa erityisesti mitään kulumisen merkkejä ja oletettavasti pinnoitetta on vielä paljon jäljellä, mutta taatusti myös alueita missä se alkaa olemaan kulunut.
Sopisko jotkut wet coatit alkuun testailuun?
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
101
Sopisko jotkut wet coatit alkuun testailuun?
Nyt kun muistelee tarkemmin niin tällainen tulikin laitettua pintaan ja ei ollut ainakaan negatiivistä vaikutusta.

Ei kyllä tietoa miten tarttui pintaan, mutta näytti ainakin pari päivää käsittelyn jälkeen kiiltävältä ja oli vesi helmeili. Vähän oon epäileväinen näiden aineiden kestolupauksiin ja onko kyseessä pelkkää käärmeöljyä kovilla myyntipuheilla.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 588
Mä olen mennyt käyttöautoissa ihan pelkällä wetcoatilla noin neljä kertaa vuodessa ruiskittuna. Helmeilee vesi ihan kuin just vahattuna kokoajan.
Faija just tuota ihmetteli, kun sillekkin purkin ostin ja kävi tänään auton pesemässä mun pihassa, että ei ole ikinä ollut noin hyvää vahaa, ja toi jaksaa hinkata tuota autoa. Siinä ei edes ollut myllytetty pinta pohjalla, hyvä liuotinpesu, käsinpesu ja wetcoat päälle.
En oikeen näe etua tossa pinnoittamisessa, kun wetcoat lisää pesuun ehkä vartin aikaa neljä kertaa vuodessa...
Tota olen aina sanonut, että lopputulemana käyttöpeleihin lähes yhtä hyvä kuin vahaukset tai pinnoitukset. Ja sit kun tosiaan vielä vaahdottelee välipesut BH Autofoam ja lampaanhanurilla pesee Gyeon Bathe+ -pinnoittavalla shampoolla...

ja hyvä(paras) bioliukkari Liuotinpesuaine Bilt Hamber Surfex HD
paras raudanpoistoaine Raudanpoistoaine Bilt Hamber Korrosol
hyvä ympäristömyrkkyliukkari Liuotinpesuaine CAR5 Cold Degreaser
suvereeni pienpoistaja Pienpoistoaine ValetPRO Citrus Tar Remover toki tää myös hyvää Pienpoistoaine Macserien Prickbort MAC 124 ts. halvinta varsinkin jos Rustasta ostaa 1,99 tai 2,99 € tai milloin ny tarjouksessa... ValetProlla kannattaa muuten olla aika varovainen ikkunan yläkarmien, kumitiivisteiden yms. suhteen...

Silloin ku tuo Gyeon Wetcoat tuli markkinoille, niin vedin tammikuussa nollakelissä huvikseen kokeeksi valkoiseen käyttöpelibemariin. Toukokuussa kun aloin sitten parempiin detailing-hommiin, niin oli työn alla tuon pois saaminen ts. vaati useita tiukkoja liuotinkertoja, että antautui. Sittenhän tuota reseptiä vielä parannettiin pari vuotta sitten (ennen oli vähän eri sävyistä ja läpinäkyvä pullo), eli kesto entistä parempi. Käytän tuota erityisesti vanteiden kausipesujen jälkeen niihin + talvisin jos autojen pinnat antautuu niin tuolla voi kiireessä paikata.

Tuulilasissa toi toki on vähän meh, sitten nimittäin kun antautuu... (siitä ensimmäisenä).

Tossa muuten eräs video näistä

Ja tosiaan Kärkkäisellä nyt toi 26JPN alessa 9,90 €.
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 269
Toi sumutettava suoja-aine taitaa olla samaa tavaraa kuin joidenkin pesuautomaattien ”vahat”. Kyllähän se toimii jonkin aikaa jos pinta vaan on puhdas.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 166
Tota olen aina sanonut, että lopputulemana käyttöpeleihin lähes yhtä hyvä kuin vahaukset tai pinnoitukset. Ja sit kun tosiaan vielä vaahdottelee välipesut BH Autofoam ja lampaanhanurilla pesee Gyeon Bathe+ -pinnoittavalla shampoolla...



Silloin ku tuo Gyeon Wetcoat tuli markkinoille, niin vedin tammikuussa nollakelissä huvikseen kokeeksi valkoiseen käyttöpelibemariin. Toukokuussa kun aloin sitten parempiin detailing-hommiin, niin oli työn alla tuon pois saaminen ts. vaati useita tiukkoja liuotinkertoja, että antautui. Sittenhän tuota reseptiä vielä parannettiin pari vuotta sitten (ennen oli vähän eri sävyistä ja läpinäkyvä pullo), eli kesto entistä parempi. Käytän tuota erityisesti vanteiden kausipesujen jälkeen niihin + talvisin jos autojen pinnat antautuu niin tuolla voi kiireessä paikata.

Tuulilasissa toi toki on vähän meh, sitten nimittäin kun antautuu... (siitä ensimmäisenä).

Tossa muuten eräs video näistä

Ja tosiaan Kärkkäisellä nyt toi 26JPN alessa 9,90 €.
Pesit siis Bathe+ koko tuon välin? Omissa testeissä tuo ei kestä talvioloissa kuin 1000-1500km joka tulee n. kuukaudessa. Eli suojan kesto varmaan johtuu tuosta Bathe + pesusta Wetcoatin kestosta.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 588
Pesit siis Bathe+ koko tuon välin? Omissa testeissä tuo ei kestä talvioloissa kuin 1000-1500km joka tulee n. kuukaudessa. Eli suojan kesto varmaan johtuu tuosta Bathe + pesusta Wetcoatin kestosta.
En mä oo Bathe+:aa käyttänyt kuin n. 2 vuotta ts. nykyisin käytössä talvishampoona (käytän myös Bilt Hamberin shampoota ym. mitä nyt halvalla hyvää saakaan milloinkin). Tuo Wetcoat ilmestyi jo paljon ennen sitä ja 2018 koklasin alkuperäistä Bemariin ja vuonna 2019 jo muuttui resepti. Toki Bemarissa oli BH Finis Waxit pohjilla syksyltä ja hyvin sileeksi heti uutena 2016 autokaupasta ulosajon jälkeen myllytelty lakkapinta (ruttusiahan/appelsiinisia noi F-sarjalaiset oli tehtaan jäljiltä pinnan osalta). Mulla on vieläkin 1 kpl litran pullo alkuperäistä läpinäkyvää ja tilasin nyt taas Dudelta lisää, niin voiskin verrata nyt alkuperäisen reseptin tuotetta vs. uudistunutta, että onko uudessa edes parempi kesto.

Tilasin eilen muuten tän


Ja Dudelta näky saavan alennusten lisäksi vielä -10 % juoksevafiksari -koodilla tarjoushinnoistakin, eli vaikka BH Autofoamia ja muutamaa muuta tuotetta saa tosi halvalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
732
En mä oo Bathe+:aa käyttänyt kuin n. 2 vuotta ts. nykyisin käytössä talvishampoona (käytän myös Bilt Hamberin shampoota ym. mitä nyt halvalla hyvää saakaan milloinkin). Tuo Wetcoat ilmestyi jo paljon ennen sitä ja 2018 koklasin alkuperäistä Bemariin ja vuonna 2019 jo muuttui resepti. Toki Bemarissa oli BH Finis Waxit pohjilla syksyltä ja hyvin sileeksi heti uutena 2016 autokaupasta ulosajon jälkeen myllytelty lakkapinta (ruttusiahan/appelsiinisia noi F-sarjalaiset oli tehtaan jäljiltä pinnan osalta). Mulla on vieläkin 1 kpl litran pullo alkuperäistä läpinäkyvää ja tilasin nyt taas Dudelta lisää, niin voiskin verrata nyt alkuperäisen reseptin tuotetta vs. uudistunutta, että onko uudessa edes parempi kesto.

Tilasin eilen muuten tän


Ja Dudelta näky saavan alennusten lisäksi vielä -10 % juoksevafiksari -koodilla tarjoushinnoistakin, eli vaikka BH Autofoamia ja muutamaa muuta tuotetta saa tosi halvalla.
Kiitos, koodi näytti toimivan edelleen!
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
11
Olisiko mahdollista saada joltain asiaan perehtyneeltä sellainen hyvä aloituspaketti koottuna vaikka Motonetin tai Autoduden tuotteista? Ei jaksaisi kuluttaa useita tunteja tiedon etsimiseen..Painepesuri löytyy ja siihen vaahdotuspää, mutta siihen se oikeastaan jääkin. 2 autoa kuitenkin pihalla ja ainakin tuo valkoinen auto oli kyljistään täynnä sellaista mustaa pistettä ja hieman ruostepilkkuja myös, mitkä ei ihan helpolla tuntunut lähtevän pois.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Olisiko mahdollista saada joltain asiaan perehtyneeltä sellainen hyvä aloituspaketti koottuna vaikka Motonetin tai Autoduden tuotteista? Ei jaksaisi kuluttaa useita tunteja tiedon etsimiseen..Painepesuri löytyy ja siihen vaahdotuspää, mutta siihen se oikeastaan jääkin. 2 autoa kuitenkin pihalla ja ainakin tuo valkoinen auto oli kyljistään täynnä sellaista mustaa pistettä ja hieman ruostepilkkuja myös, mitkä ei ihan helpolla tuntunut lähtevän pois.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
11
No perhana, siinähän tuo listaus oli kun katsoi tarkemmin. Alkoi ehkä liikaa tulemaan kerralla kaikkea tietoa kun tätä lähti tutkimaan. Laitoin eilen tilaukseen aikalailla tuon mukaisen setin tulemaan, toivottavasti jaksan myös käyttää noita kaikkia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Mitä porukka mieltä tosta Korrekin "pika" pinnoitteesta? Lupaavat suojaa jopa 6kk ajaksi eli jos keväisin ja syksyisin tuon pistää pintaan vahan sijaan. Onko kokeilemisen arvoista tai muilla jopa kokemuksia?
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
7
Mitä porukka mieltä tosta Korrekin "pika" pinnoitteesta? Lupaavat suojaa jopa 6kk ajaksi eli jos keväisin ja syksyisin tuon pistää pintaan vahan sijaan. Onko kokeilemisen arvoista tai muilla jopa kokemuksia?
Ei kestä 6kk, korkeintaan 2-3kk. Itse kokeillut Korrek Pro TFC Polymatrix pinnoite ja perään Korrek Pro TFC Ultra Finish viimeistelyaine jota olen myös laittanut aina pesun (Korrek Pro TFC Reload autoshampoo) jälkeen.

Edelleen vaatii sen että pinta on myllytetty läpi että varmasti puhdas. Pinnasta tulee toki liukas ja kiiltävä, mutta kesto ei riitä siihen paljonko vaatii lopulta vaivaa että kestäisi edes tuon 3kk.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Ei kestä 6kk, korkeintaan 2-3kk. Itse kokeillut Korrek Pro TFC Polymatrix pinnoite ja perään Korrek Pro TFC Ultra Finish viimeistelyaine jota olen myös laittanut aina pesun (Korrek Pro TFC Reload autoshampoo) jälkeen.

Edelleen vaatii sen että pinta on myllytetty läpi että varmasti puhdas. Pinnasta tulee toki liukas ja kiiltävä, mutta kesto ei riitä siihen paljonko vaatii lopulta vaivaa että kestäisi edes tuon 3kk.
Juu, vähän epäilinkin että 6kk kestää varsinkin talviolosuhteita. Ehkä täytyy vaan pysyä Autoglymin punaisessa ja pistää sitä pari/kolme kertaa vuoteen.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Kiinnostuin myös itse tuosta Korrekin pinnoitteesta. 2-3kk kesto ei kuitenkaan riitä, jos haluaisi pärjätä talven suolakelien läpi. Sonaxin testivoittajavahalla siis jatketaan. Laitoinkohan syys- vai lokakuussa autoon ja vieläkin vesi helmeilee maalipinnalta alas. Riittää, että vahaa kahdesti vuodessa auton. Kestää myös muutamat harjattomat pesut järeämmillä aineilla.

Tilasin myös Autodudelta uuden laikan ja 1-step-kiillotustahnan. Pientä pesunaarmua näkyy sopivassa valossa, niin voisi myllytellä kevyesti ensimmäistä kertaa tuon auton. Tuo Sonaxin vaha ei peitä kovin hyvin naarmuja, vaikka kestää ja tuo kiiltoa.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 166
Juu, vähän epäilinkin että 6kk kestää varsinkin talviolosuhteita. Ehkä täytyy vaan pysyä Autoglymin punaisessa ja pistää sitä pari/kolme kertaa vuoteen.
Ei pysy punainen paljon 1-2kk pitempään. Se kun ei ole varsinainen vaha. Jos haluat, että kestää sen 6kk niin teet pohjat hyvin ja vedät vaikka Sonax Polymer Netshieldin pintaan niin pysyy (kunhan et vie konepesuun).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Kesemmällä pitäisi pestä parista autosta kangaspenkit. Vuokraan painehuuhtelulaitteen ja ilmeisesti pineline on ihan menevää penkkien pesuun 1:100 laimennettuna. Kannattaa ilmeisesti myös hankkia pehmeä porakoneharja niin saa helpommin hinkattua tuon pesuaineen, vai onkohan se jo liian raju?

Käsipesuun lie tommonen pehmeä heppaharja hyvä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Kiinnostuin myös itse tuosta Korrekin pinnoitteesta. 2-3kk kesto ei kuitenkaan riitä, jos haluaisi pärjätä talven suolakelien läpi. Sonaxin testivoittajavahalla siis jatketaan. Laitoinkohan syys- vai lokakuussa autoon ja vieläkin vesi helmeilee maalipinnalta alas. Riittää, että vahaa kahdesti vuodessa auton. Kestää myös muutamat harjattomat pesut järeämmillä aineilla.

Tilasin myös Autodudelta uuden laikan ja 1-step-kiillotustahnan. Pientä pesunaarmua näkyy sopivassa valossa, niin voisi myllytellä kevyesti ensimmäistä kertaa tuon auton. Tuo Sonaxin vaha ei peitä kovin hyvin naarmuja, vaikka kestää ja tuo kiiltoa.
Jos sieltä autodudelta tilaa, niin tilaa samalla gyeon wetcoattia, ei tarvii kuin suihkia pintaan ja ja huuhdella, ja kesto ja kiilto on jotain ihan muuta kuin korrekin markettipaskeilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 274
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom