Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
Ollut vasta viikon myynnissä, yhteydenottoja jonkin verran, mutta moni valittaa että ei ole oikean hintainen ja kun kysyy että mikä sitten olisi hyvä hinta niin radiohiljaisuus. Onko se vain päänaukomista vai eikö ihmiset osaa nykyään tehdä rehtiä tarjousta ja tingata?

https://www.nettiauto.com/honda/civic/10225848
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Ollut vasta viikon myynnissä, yhteydenottoja jonkin verran, mutta moni valittaa että ei ole oikean hintainen ja kun kysyy että mikä sitten olisi hyvä hinta niin radiohiljaisuus. Onko se vain päänaukomista vai eikö ihmiset osaa nykyään tehdä rehtiä tarjousta ja tingata?

https://www.nettiauto.com/honda/civic/10225848
Vastaavan ikäisen ja vähän vähemmän ajetun Renault Clion myin 800 eurolla. Pari muuta autoa 700 ja 840 euroa.

Jos hinta tuntuu vähän kalliilta, niin 2002 auto voisi olla vaikka 1500€ kaksilla renkailla.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
No äkkiseltää auton sijainti ja se että samanmoisia saa liikkeestä halvemmalla/samaan hintaan laske kiinnostavuutta.
Melkein pitänee etsiä jostain jotkin myyntipeltivanteet jollain mitä sattuu renkailla tuohon alle ja tiputtaa hinta alle 2000€. Ahdistaa antaa ilmaiseksi tuota rengastusta tuohon mukaan ns. "ilmaiseksi"
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Vanha Civic, jonnevarusteilla, rullattu yli maagisen 200k, sijaitsee ns. korvessa ja hintapyynti 2500€. Itse maksaisin tuosta sen 1600€ maks. Ei kai tuossa ole muuta vikaa kuin hinta; se on liian korkea.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Komee peli on kyllä, ei voi muuta sanoa. Mutta mutta. Ranskalaisuus siinä varmaan eniten rassaa. Itsellekin väkisin iski mielikuvat kaikista tulevista sähkövioista ja vuotavasta lasikatosta kun kuvia katseli (vaikkei välttämättä mitään vikoja tulisikaan). Lisäksi pikaisella katselmuksella samaan hintaluokkaan saa 5-sarja bemaria, audin a6:sta ja mersultakin taisi pari e-sarjalaista olla. Taitaa moni sitten vain ajatella kuten minä eli saksalainen > ranskalainen, vaikka kuinka olisi huoltokirjaa ja varustetta.
Et varmaan ole ainut, uskoisin että Rellun kohdalla 1,33l:n 160hv kone katotaan epäilyttäväksi, kun sama kone Mersun keulalla taas ei epäilytä, siis Esson baarissa, koska "eihän sitä aina tiedä, että millä täytteillä patongin saa." Onko nykyisin ranskalainen Opel tai Nissan... ...noin se paikotellen menee.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
Vanha Civic, jonnevarusteilla, rullattu yli maagisen 200k, sijaitsee ns. korvessa ja hintapyynti 2500€. Itse maksaisin tuosta sen 1600€ maks. Ei kai tuossa ole muuta vikaa kuin hinta; se on liian korkea.
Joo aika spesifin ostajan tuolle tarviskin. Mutta kuten sanottua, osataan jo lähestyä ja sanoa että hinta on kova ja kun kysyn että mitäs me sille tehtäis, että mä voin siihen laittaa vaikka peltivanteet alle ja myydään ihan kauppakäyttikseksi jos hinta kohtaa niin ei osata sanoa mikä se hinta on minkä olis valmis maksamaan. Mutta osataan sanoa että ”ei ihan noin kallista autoa oo katseltu” ‍♂
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Yleensä myyjä osaa sanoa viimeisen hinnan puhelimessa, jos auto tuntuu ostajasta liian kalliilta. Kyllähän ne ostajat sitten tinkaa paikanpäälläkin, jos hinta ei ole vielä tippunut. Itse oon laskenut harkinnan mukaan hintaa vielä 10-50€ paikanpäällä, niin ei jää kaupat enää siitäkään kiinni. Joskus ostajat kun löytävät vielä jotain valitettavaa, esim renkaista tai sitten muuten vaan tinkaavat pikkusen hintaa pois. Kuuluuhan se kaupankäyntiin, vaikka joskus saa myytyä ihan sillä alkuperäiselläkin hinnallakin.

Se että myytävää autoa aletaan jotenkin huonontamaan, jos hinta on korkea, niin ei varmaankaan kaupankäyntiin kuulu. Auto kun on kumminkin liian kallis.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
Joo pakko sitä on lähtee tiputtamaan. Hinta hankala kyllä sanoa, siskoni myi kolmiovisen, samalla koneella, huonommilla varusteilla mutta vuoden uudemman, jossa enemmän kilsoja, viime kesänä hintaan 2300€. Paikkakunta oli sama ja hintapyyntö sama 2500€...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 344
Joo pakko sitä on lähtee tiputtamaan. Hinta hankala kyllä sanoa, siskoni myi kolmiovisen, samalla koneella, huonommilla varusteilla mutta vuoden uudemman, jossa enemmän kilsoja, viime kesänä hintaan 2300€. Paikkakunta oli sama ja hintapyyntö sama 2500€...
Toisinpäin käännettynä sinä yrität myydä vanhempaa kalliimmalla. Eikä mukaan edes tule poppeja eikä kesärenkaita.

Talvi tuntuu muutenkin olevan huonoa aikaa auton myymiselle, joten sen pitää näkyä hinnassa myös.

Yksi vaihtoehto on, että hankit ne halvat talvirenkaat, pistät myyntikuvat kesärenkailla ja laitat auton myyntiin kesä- ja talvirenkaiden kanssa esimerkiksi hintaan 1900e.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Tosiaan tuo 2300€ maksanut oli käytännössä 2 vuotta uudempi silloin. Tuo näkyy äkkiä hinnassa. Jos hinta laskisi vaikka 500€ vuodessa, niin nyt autosta voisi saada enää 1300€.

Käytetyssäkin siis ikä vaikuttaa äkkiä auton hintaan, vaikka tietysti paljon vähemmän kuin uusissa autoissa. Aina kumminkin tulee uudempaa valikoimaa halvennettuun hintaan markkinoille ja uudempia malleja.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
Ei noissa Hondissa aivan sillä vauhdilla hinta tipu mitä seurannut mutta joo, ymmärrän. Nyt nakattu 2000€ pyynti, löytyypähän sellaisillekin hakijoille joilla hakuagentissa kattona se.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 106
Vanha Civic, jonnevarusteilla, rullattu yli maagisen 200k, sijaitsee ns. korvessa ja hintapyynti 2500€. Itse maksaisin tuosta sen 1600€ maks. Ei kai tuossa ole muuta vikaa kuin hinta; se on liian korkea.

Mies maksaa jotain >20000 euroa fiatista ja sitten valittaa, että 2500 euron honda on liian kallis :facepalm:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Mies maksaa jotain >20000 euroa fiatista ja sitten valittaa, että 2500 euron honda on liian kallis :facepalm:
Hienoa, että sinua kiinnostaa muiden tekemät valinnat näin paljon! Vielä kun välttäisit nollapostauksia, olisi sinullakin paikka tällä foorumilla.

Nyt siihen asiaan. Kellään kokemusta traktoreiden myynnistä? Olisi yksi ~70 luvun Massey Ferguson josta pitäisi päästä eroon. On kabiini (jälkikäteen asennettu), käy ja kukkuu, jotain hydrauliikkasettiäkin on, koska siinä on kauha jota voi liikutella jotenkin. Renkaat on eessä ~10 vuotta vanhat ja takarenkailla ikää n. 15 vuotta. Eivät kuitenkaan ole mitenkään erityisen lohkeilleet tm. ne kumit siinä. Missä helvetissä tuota kauppaisi? Malli taitanee olla 165S(?). Nettikoneessa noita ilmeisesti myydään, mutta kun emmä tajua traktoreista mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Kellään kokemusta traktoreiden myynnistä? Olisi yksi ~70 luvun Massey Ferguson josta pitäisi päästä eroon. On kabiini (jälkikäteen asennettu), käy ja kukkuu, jotain hydrauliikkasettiäkin on, koska siinä on kauha jota voi liikutella jotenkin. Renkaat on eessä ~10 vuotta vanhat ja takarenkailla ikää n. 15 vuotta. Eivät kuitenkaan ole mitenkään erityisen lohkeilleet tm. ne kumit siinä. Missä helvetissä tuota kauppaisi? Malli taitanee olla 165S(?). Nettikoneessa noita ilmeisesti myydään, mutta kun emmä tajua traktoreista mitään.
Tavallaan on, nettikoneessa myin Valmetin, jonkun hemmetin vanhan rotiskon. Itse ajanut sillä muutaman kerran, kauha toimi eli hydrauliikka ok, lumilinko kuului kauppaan ja jotain muutakin. Jälkiasennettu koppi siinäkin. Renkaatkin oli, no varmaan vanhat mutta kuitenkin.
Kyseinen roju ei ollut mun, toimin vaan myyjänä. Olihan se rekisterissä kuitenkin, tuoreehko akku, ja toimintakuntoinen vehje. Hintaa on muista, mutta jotain 2500€ suuntaan tai toiseen. Riittävästi kuvia ja kaikki tieto mitä vaan ikinä laitteesta löytyy, kun ei itse noista mitään tiedä, niin ostaja ainakin tässä tapauksessa tiesi riittävästi. Hidastahan tuo oli, mutta ensimmäinen ja ainoa ostaja osti. Kyllähän nuo alan osaajille ja harrastajille menevät.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
180
Tämä - elämässä ei ole niin paljoa ylimääräistä aikaa että kannattaisi edes harkita myyvänsä tai ostavansa mannelta jotain...
Itsellä tuli ns. viimeinen pisara, kun myin muutama vuosi sitten oman B Vectran pois, olin myymässä autoa pois turhana joka tapauksessa, mutta kun autossa alkoi vielä ABS valo palamaan ja huolto sanoi korjausarvioksi yli 1500€ niin pistin auton myyntiin viidelläsadalla vaikka auto oli muuten siistissä kunnossa ja kilometrejä kohtalaisesti. Olisi pitänyt muistaakseni levyt ja palat vaihtaa ja jotain antureita ainakin.

No, ostajaksi tuli sitten ihan asiallisen oloinen romani joka sanoi ostavansa autonsa vaimolleen käyttöautoksi. Ei käynyt edes koeajolla, maksoi käteisellä ja lähti. Kahta päivää myöhemmin aamulla joku nuori sälli soitti ja kyseli että mullahan oli Vectra myynnissä "ei ole enää". Joo, auto oli ilmestynyt uudestaan myyntiin, uudet pölykapselit oli laitettu ja autoa puunattu siistimmäksi. HP 1500€ eikä puhettakaan mistään jarrurempasta.

Ei enää ikinä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Itsellä tuli ns. viimeinen pisara, kun myin muutama vuosi sitten oman B Vectran pois, olin myymässä autoa pois turhana joka tapauksessa, mutta kun autossa alkoi vielä ABS valo palamaan ja huolto sanoi korjausarvioksi yli 1500€ niin pistin auton myyntiin viidelläsadalla vaikka auto oli muuten siistissä kunnossa ja kilometrejä kohtalaisesti. Olisi pitänyt muistaakseni levyt ja palat vaihtaa ja jotain antureita ainakin.

No, ostajaksi tuli sitten ihan asiallisen oloinen romani joka sanoi ostavansa autonsa vaimolleen käyttöautoksi. Ei käynyt edes koeajolla, maksoi käteisellä ja lähti. Kahta päivää myöhemmin aamulla joku nuori sälli soitti ja kyseli että mullahan oli Vectra myynnissä "ei ole enää". Joo, auto oli ilmestynyt uudestaan myyntiin, uudet pölykapselit oli laitettu ja autoa puunattu siistimmäksi. HP 1500€ eikä puhettakaan mistään jarrurempasta.

Ei enää ikinä.
Mikä tässä oli se ongelma?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
180
Mikä tässä oli se ongelma?
Meinaat että päivässä tyyppi teki autoon täydellisen jarruremontin ja fiksasi abs-ongelmat, puunasi kaiken ja jotenkin nyt vaan mieli muuttui kun vaimo ei tykännytkään autosta, ja sen jälkeen pisti auton myyntiin muistamatta kirjoittaa että jarrut on juuri laitettu?

Ja olihan siinä ilmoituksessa muutenkin kaikkea paskaa, kuulemma siististi tallissa pidetty vaikka sanoin että ihan kadulla oli auto majaillut edelliset pari vuotta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Tavallaan on, nettikoneessa myin Valmetin, jonkun hemmetin vanhan rotiskon.
Okei kiitos! Eli hiljalleen vaan nyt otan selvää, kaivan paperit ja muut (tälläkin saa ajaa kyllä, paprut on, mutta "jossain"). En ole ikinä mitään traktoria tai puimuria ollut myymässä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Meinaat että päivässä tyyppi teki autoon täydellisen jarruremontin ja fiksasi abs-ongelmat, puunasi kaiken ja jotenkin nyt vaan mieli muuttui kun vaimo ei tykännytkään autosta, ja sen jälkeen pisti auton myyntiin muistamatta kirjoittaa että jarrut on juuri laitettu?

Ja olihan siinä ilmoituksessa muutenkin kaikkea paskaa, kuulemma siististi tallissa pidetty vaikka sanoin että ihan kadulla oli auto majaillut edelliset pari vuotta.
Myit auton ja sait siitä rahat. Ei se ole sun harteilla sen jälkeen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Ei vaikuta asiaan millään tavalla. Negatiivinen kokemus 100%.
Kyseisten hemmojen kanssa tehdyt kaupat tuskin koskaan ovat positiivisia.
Minä en esim. tee edes kauppaa kyseisten henkilöiden kanssa, koska mulla on vapaus valita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Okei kiitos! Eli hiljalleen vaan nyt otan selvää, kaivan paperit ja muut (tälläkin saa ajaa kyllä, paprut on, mutta "jossain"). En ole ikinä mitään traktoria tai puimuria ollut myymässä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Kaikki vaan selville, käyttötunnit jos on. Tehdyt rempat, varusteet mitä on, tai mitä voi liittää, hyvät kuvat toki kuten muutenkin. No traktorista nyt vaikea saada mitään hyviä kuvia, mutta totuudenmukaiset, ja nitä riittävästi. Tämänkin meni niin että vanhempi mies halusi luopua, mutta netin käyttö kun on mitä on, niin homma lankesi mulle. Eipä siinä, kysyin mitä ikinä mieleen tuli ja katselin vähän muiden ilmoituksia - niin lopulta tuokin meni vanhemmalle miehelle joka tykkää rassata vanhoja vehkeitä. Vaikkakin tuo nyt ihan käyttökunnossa oli. Yksinkertaista tekniikkaahan nuo on ja osia hyvin saatavilla, käsittääkseni. Kunhan käy ja kukkuu nätisti, perusjutut kunnossa, niin menee se, ei heti mutta ajan kanssa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Mä oon kyllä romanien kanssa tehny muutamatkin asialliset kaupat. Vähemmistössä varmaan nämä, mutta tähän mennessä kaupanteosta heikäläisten kanssa ei pahaa sanottavaa. Pirun kovia tinkimään ja soittelevat kyllä ärsyttävyyteen saakka mutta itse pidän sitä ainakin ihan "normaalina" kauppamiehen ominaisuutena.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Se on noiden kulmahousumiesten kanssa kaupanteko mielenkiintoista. Yleensä jää siirtämättä omiin nimiin ja sitten saa itse hoitaa asiat kuntoon konttorilla.
Nyt taas kauhulla odotan, kun pitäis laittaa ilmotusta tuosta Citroenista. Osuu sellaseen kilpailtuun tonnin hintaluokkaan missä kaikki oman elämänsä huutokauppakeisarit tarjoaa puolet hintapyynnistä. :facepalm:

Edittiä:
Se citroen on ollut tuolla omat autot ketjussa jos joku nyt kiinnostuu.
Se on juuri näin. Luovari kuntoon, niin saa siirron tehtyä katsastuskonttorilla.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Tämä - elämässä ei ole niin paljoa ylimääräistä aikaa että kannattaisi edes harkita myyvänsä tai ostavansa mannelta jotain...

Mikään sovittu ei pidä, tarjottu hinta tuotteesta kuin tuotteesta on korkeintaan puolet sen todellisesta arvosta, jne...
Itse olen myynyt mannelle kevarin ja ostanut toiselta kodinkoneen.

Lisäksi olen ostanut Saksan turkkilaiselta avoauton.

Kaikki kaupat olivat onnistuneita ja ilman säätöä, vaikka monesti kyseisistä ryhmistä varoitetaan. Poikkeuksia löytyy, onneksi. Paljon kauppaa tehnyt huomaa nämä poikkeukset helpommin.

Toisaalta jos paha ryhmittymä mustalaisia tulee kauppaasi niin saat kyllä olla todella varoillasi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Itse olen myynyt mannelle kevarin ja ostanut toiselta kodinkoneen.

Lisäksi olen ostanut Saksan turkkilaiselta avoauton.

Kaikki kaupat olivat onnistuneita ja ilman säätöä, vaikka monesti kyseisistä ryhmistä varoitetaan. Poikkeuksia löytyy, onneksi. Paljon kauppaa tehnyt huomaa nämä poikkeukset helpommin.

Toisaalta jos paha ryhmittymä mustalaisia tulee kauppaasi niin saat kyllä olla todella varoillasi.
Toki poikkeuksia löytyy, mutta itse käytän tässä omaa moraalista tutkaa joka perustuu omiin kokemuksiin.
Se poikkeusprosentti on niin pieni että itse en viitsi sille aikaa uhrata.

Ja tuo jälkimmäinen on enemmän kuin tuttu asia. Vanha äitimuori on pyörittänyt pikkupuljua vuosikymmenet ja suurin hävikki tapahtuu aina kun 3-4 kpl vierailijoita saapuu; pari hyörii kaikenlaista häirintää ja muut tunkee julkeasti kassan taakse ja tunkee hameet täytee tavaraa... :rolleyes:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
En ole ikinä mitään traktoria tai puimuria ollut myymässä, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Näköjään oli hyvä aika myydä traktori. Löysin kaikki tarvittavat paperit aina alkuperäistä myyntikuittia myöden. Vielä tuli "pestyä" se tuolla tallissa, eli lähinnä putsattua näkyvät pinnat ja lasit, joissa oli varmaan 30 vuoden skeidat. Pientä imurointia ja hinkkausta sisältä ja sinne män. Toinen soittaja tulikin jo näkemättä traktoria hakemaan tarvittavan kuormurin kanssa. Käyttötunteja tällä oli takana jo/vain (en tiedä mikä on paljon) 6900. Hintapyyntiä oli 7500€ eli mielestäni yläkanttiin, mutta kaupaksihan se meni 7200€ hintaan. En tiiä kusetettiinko mua tässä kaupassa vai ei, mutta ainakin Torin kautta löytyi nopeasti ostaja. Nettikoneen kautta ei tullut yhtään kyselyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Näköjään oli hyvä aika myydä traktori. Löysin kaikki tarvittavat paperit aina alkuperäistä myyntikuittia myöden. Vielä tuli "pestyä" se tuolla tallissa, eli lähinnä putsattua näkyvät pinnat ja lasit, joissa oli varmaan 30 vuoden skeidat. Pientä imurointia ja hinkkausta sisältä ja sinne män. Toinen soittaja tulikin jo näkemättä traktoria hakemaan tarvittavan kuormurin kanssa. Käyttötunteja tällä oli takana jo/vain (en tiedä mikä on paljon) 6900. Hintapyyntiä oli 7500€ eli mielestäni yläkanttiin, mutta kaupaksihan se meni 7200€ hintaan. En tiiä kusetettiinko mua tässä kaupassa vai ei, mutta ainakin Torin kautta löytyi nopeasti ostaja. Nettikoneen kautta ei tullut yhtään kyselyä.
Onnea onnistuneista kaupoista. Tuo 165 massikka on varmaan yksi halutuimmista pihatraktoreista. Ei vielä liian iso omakotitalon pihaan, ja kuitenkin jollain lailla nykyaikainen. Lisäksi niitä myös entisöidään, eli ostaja saattaa jopa ottaa kopin pois. Sen takia hinnat on kovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Näköjään oli hyvä aika myydä traktori. Löysin kaikki tarvittavat paperit aina alkuperäistä myyntikuittia myöden. Vielä tuli "pestyä" se tuolla tallissa, eli lähinnä putsattua näkyvät pinnat ja lasit, joissa oli varmaan 30 vuoden skeidat. Pientä imurointia ja hinkkausta sisältä ja sinne män. Toinen soittaja tulikin jo näkemättä traktoria hakemaan tarvittavan kuormurin kanssa. Käyttötunteja tällä oli takana jo/vain (en tiedä mikä on paljon) 6900. Hintapyyntiä oli 7500€ eli mielestäni yläkanttiin, mutta kaupaksihan se meni 7200€ hintaan. En tiiä kusetettiinko mua tässä kaupassa vai ei, mutta ainakin Torin kautta löytyi nopeasti ostaja. Nettikoneen kautta ei tullut yhtään kyselyä.
No sehän meni hyvin, ja melkoisen hinnan sait, vielä kun laitteellla oli ikääkin jo kivasti. Olisko tää vuodenaika sitten, ja toki jos se oli edes jotenkin kunnollinen niin mikäs siinä sitten. Mä myin valtran nettikoneen kautta, se meni kyllä siellä nopeasti. Kun en itekään noista niin ymmärrä, kattelin vaan vaan samanlaisia myytäviä ja hinta suunnilleen sen mukaan.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 541
Tuo 165 massikka on varmaan yksi halutuimmista pihatraktoreista.
En muuten tiennytkään, että noissa pyörii omat entisöintirinkinsä. Tuo kyllä selittänee miksi se niin ripeästi otti ja lähti. Tuo koppa tuossa päällä on melko helposti irroitettavissa ja kuten mainitsitkin, itse traktorissa ei ole mitään vikaa ja oli ikäisekseen sen mitä itse tuollaisista työkoneita ymmärtää, hyvässä kunnossa. En sen enempää kysellyt mihin käyttötarkoitukseen menee, mutta ostaja oli ainakin "alan mies" sen perusteella miten vielä nopsaan syynäsi tuon lävitse.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Kuinkahan lähellä traktorin hinta on markoiksi muutettuna sitä mitä se uutena maksoi?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Heitin vanhan autoni Nettiautoon myyntiin. Viikossa on tullut yksi yhteydenotto, jossa henkilö läpällä tarjosi ronskisti alle pyynnin. Ei vissiin ole ihan paras vuodenaika myydä autoa, mutta missäs muualla kuin nettiautossa kannattaa myydä käytettyä autoa? En ole muita palveluita itse käyttänyt käytettyjen autojen sihtailuun, ja mietityttää, että onko vaivan arvoista kopioida ilmoitus muihin palveluihin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Heitin vanhan autoni Nettiautoon myyntiin. Viikossa on tullut yksi yhteydenotto, jossa henkilö läpällä tarjosi ronskisti alle pyynnin. Ei vissiin ole ihan paras vuodenaika myydä autoa, mutta missäs muualla kuin nettiautossa kannattaa myydä käytettyä autoa? En ole muita palveluita itse käyttänyt käytettyjen autojen sihtailuun, ja mietityttää, että onko vaivan arvoista kopioida ilmoitus muihin palveluihin.
Automerkkiin kohdistuneella foorumilla voisi olla linkki nettiauton ilmoitukseen. Mutta kyllä kaikki ketkä autoa ovat ostamassa, niin selaavat nettiautoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Heitin vanhan autoni Nettiautoon myyntiin. Viikossa on tullut yksi yhteydenotto, jossa henkilö läpällä tarjosi ronskisti alle pyynnin. Ei vissiin ole ihan paras vuodenaika myydä autoa, mutta missäs muualla kuin nettiautossa kannattaa myydä käytettyä autoa? En ole muita palveluita itse käyttänyt käytettyjen autojen sihtailuun, ja mietityttää, että onko vaivan arvoista kopioida ilmoitus muihin palveluihin.
Monesti on peiliin katsomisen paikka jos pitempään menee ilman yhteydenottoja. Esimerkiksi huonot kuvat, heikosti tietoja, sotkuinen auto, hinta ei ole verrattavissa muihin vastaaviin tai sitten vastaavanlaisia on liikaa samassa hintahaarukassa jolloin pitäisi erottua jotenkin edukseen (esim tyyppiviat korjattu, vasta leimattu).
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Monesti on peiliin katsomisen paikka jos pitempään menee ilman yhteydenottoja. Esimerkiksi huonot kuvat, heikosti tietoja, sotkuinen auto, hinta ei ole verrattavissa muihin vastaaviin tai sitten vastaavanlaisia on liikaa samassa hintahaarukassa jolloin pitäisi erottua jotenkin edukseen (esim tyyppiviat korjattu, vasta leimattu).
No laitetaas ilmoitus retosteltavaksi:
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 Trend X 5ov Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tiedän, että kuvia on turhan vähän. Urpouttani otin liian harvoista kuvakulmista kuvia pesun jälkeen, ja kuraisen kelin takia auto likaantui heti kun ajoi pesulan pihalta kotiin, joten lisäkuvien ottaminen edellyttäisi uutta pesulakäyntiä. Hinta on mielestäni kohtuullinen, kun vertaa Uudenmaan alueen muuhun tarjontaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Jotkut ilmoittelee jopa tori.fi:ssa. On vaan niin sekava ja huono paikka, ja autoista ei ole joko kuvia ollenkaan, tai jos on, niin tiedot on jotenkin puutteellisia.

Autotie.fi

Sitten on tuollainen, mihin törmäsin kun tuttu heitteli mulle linkkejä autokuumeessaan, siellä tosin vaan liikkeet ilmoittelee.

En mä tuossa ilmoituksessa juuri mitään huonoa nähnyt, paitsi hinta. Kun siinä alhaalla "samanlaiset" on alle 10k.
 

Xlim

Tukijäsen
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
34
No laitetaas ilmoitus retosteltavaksi:
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 Trend X 5ov Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tiedän, että kuvia on turhan vähän. Urpouttani otin liian harvoista kuvakulmista kuvia pesun jälkeen, ja kuraisen kelin takia auto likaantui heti kun ajoi pesulan pihalta kotiin, joten lisäkuvien ottaminen edellyttäisi uutta pesulakäyntiä. Hinta on mielestäni kohtuullinen, kun vertaa Uudenmaan alueen muuhun tarjontaan.
Ilmoitus vaikuttaa ihan hyvältä. Jos itse olisin autoa ostamassa niin muutamia kysymyksiä tulee kuitenkin heti mieleen mihin voisi olla vastaus jo ilmoituksessa.

- Renkaiden kunto ja kuva kesävanteista
- Mitä viimeisin huolto on pitänyt sisällään, milloin seuraava huolto ja jos jakopää hihnalla niin milloin vaihdettu?
- Joillekkin on tärkeä tietää onko tupakoitu / kuljetettu eläimiä
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
No laitetaas ilmoitus retosteltavaksi:
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 Trend X 5ov Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tiedän, että kuvia on turhan vähän. Urpouttani otin liian harvoista kuvakulmista kuvia pesun jälkeen, ja kuraisen kelin takia auto likaantui heti kun ajoi pesulan pihalta kotiin, joten lisäkuvien ottaminen edellyttäisi uutta pesulakäyntiä. Hinta on mielestäni kohtuullinen, kun vertaa Uudenmaan alueen muuhun tarjontaan.
Pyydän autoliikkeiden hintoja yksityisenä.

Jos aikomuksesi on myydä auto, niin hinta pitää erottua.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Pyydän autoliikkeiden hintoja yksityisenä.

Jos aikomuksesi on myydä auto, niin hinta pitää erottua.
Mielestäni laitoin kyllä tonnin alle sen, mitä autoliikkeet pyytävät samasta vuosimallista samalla moottorilla suunnilleen yhtä paljon ajettuna. Noh, tuunasin nyt hintaa hiukan ja täydensin muutenkin hiukan ilmoitusta.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Mielestäni laitoin kyllä tonnin alle sen, mitä autoliikkeet pyytävät samasta vuosimallista samalla moottorilla suunnilleen yhtä paljon ajettuna. Noh, tuunasin nyt hintaa hiukan ja täydensin muutenkin hiukan ilmoitusta.
Valtaosa hakijoista jos pitää tuon hintaluokan autoa hakukoneessa valitsee hinnaksi alle 10 000. Nyt menetät aika monta potentiaalista ostajaa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Valtaosa hakijoista jos pitää tuon hintaluokan autoa hakukoneessa valitsee hinnaksi alle 10 000. Nyt menetät aika monta potentiaalista ostajaa.
Mietin kyllä, että kymppitonni on sellainen hinta, että monella on varmaan se hakuvahdissa ylärajana, mutta kun mielestäni se on turhan alhainen lähtöhinta, kun kuitenkin ostaja haluaa tinkiä. Noh, pitää nyt katsoa. Viikon päästä voi tiputella hintapyynnön kymppitonniin, jos ei sitä ennen löydy ostajaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Ehkä vain on sellainen auto mille ei niin paljoa ole kysyntää, että sen viikossa parissa saisi myytyä?
Tarjontaa on ja auto ei uniikki kuitenkaan ole. Itsekin myin omaa vanhaa skodaa 3viikkoa+ ja yhteydenottoja oli pari jobbaria ja pari turhaa kyselijää ja yksi joka lupasi tulla paikalle. Meni lopulta hintapyynnillä Kamuxille heidän soitettua minulle. Ei aina helppoja myytäviä nuo lainaa useimmille tarvitsevat autot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Kohta ajattelin omaa autoa laittaa myyntiin. Mitäs olette mieltä hifivehkeiden sisällyttämisestä kauppaan? Pyynti -300€ jos puran pois tai pyynti +300€ jos jätän paikalleen? Tai turhaa hämmentää ilmoituksessa ja neuvotellaan sitten paikanpäällä?

Hintapyynnöksi olen miettinyt jotain 4-5k€ ehkäpä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Kohta ajattelin omaa autoa laittaa myyntiin. Mitäs olette mieltä hifivehkeiden sisällyttämisestä kauppaan? Pyynti -300€ jos puran pois tai pyynti +300€ jos jätän paikalleen? Tai turhaa hämmentää ilmoituksessa ja neuvotellaan sitten paikanpäällä?

Hintapyynnöksi olen miettinyt jotain 4-5k€ ehkäpä.
Riippuu ihan autosta, jos on jonnemobiili, niin hifien kanssa vaan myyntiin sillä hintaa mitä meinaat:D Jos taas tavan kuljetin, niin pura pois jos itse tarvit ja laita alkuperäiset tilalle. Mutta joku 300€, niin en nyt keksi mitä erityisen hienoa sillä edes saa. Itse en jaksaisi alkaa rassaamaan. Toki joitain voi häiritä subbariloota paksissa, minua ainakin kun tarvin sitä tilaa ja hifi aika meni jo vuosia sitten ohi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Riippuu ihan autosta, jos on jonnemobiili, niin hifien kanssa vaan myyntiin sillä hintaa mitä meinaat:D Jos taas tavan kuljetin, niin pura pois jos itse tarvit ja laita alkuperäiset tilalle. Mutta joku 300€, niin en nyt keksi mitä erityisen hienoa sillä edes saa. Itse en jaksaisi alkaa rassaamaan. Toki joitain voi häiritä subbariloota paksissa, minua ainakin kun tarvin sitä tilaa ja hifi aika meni jo vuosia sitten ohi...
Ennemmin pappa mobiili, Volvo XC70. Alpinen 2DIN soitin, kenwoodin vahvistin ja 10" Rockfordin subi olisi sellaisia mille voisi löytyä käyttöä tai ostaja vaikka torista. Kaiuttimia, kaapeleita tai vaimennusmatskua en tietty revi irti. Ei kovin kummoisia vehkeitä ole mutta kuitenkin melkein 10% auton arvosta ja hyvä parannus alkuperäiseen kasettisoittimeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
laitoin omat avoautot myyntiin nyt hiljattain...katsotaan meneekö...yritin talven mittaan mutta ei kauppa käynyt....jospa nyt keväämmällä olis kiinnostusta.
päivitän uudella postauksella jos saan myytyä jotain
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 253
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom