Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Itse ehkä laittaisin uudet kesärenkaat (jotkut ok laatuiset, ei halvinta paskaa) ja jättäisin talvirenkaat ostajan harteille. Ei voi tietää tykkääkö kitkoista vai nastoista niin saapahan mieleiset. Talvirenkaat tosin taisi tässä kysyjillä olla ok muutenkin.
 
Eikö ole hyvä kaupan kloussaus kun saa uudet renkaat kaupantekijäisinä? Hyvässä lykyssä menee ilmankin.
 
Itse ehkä laittaisin uudet kesärenkaat (jotkut ok laatuiset, ei halvinta paskaa) ja jättäisin talvirenkaat ostajan harteille. Ei voi tietää tykkääkö kitkoista vai nastoista niin saapahan mieleiset. Talvirenkaat tosin taisi tässä kysyjillä olla ok muutenkin.

Tämä kyllä, talvirenkaissa varsinkin. Itsehän en ajaisi muilla kun kitkoilla. No nykyisen mukana tuli nastat, eikä niissä nyt mitään vikaa sinänsä ole kun hyvässä kunnossa ovat. Jos olisivat olleet jotkut loppuun ajetut jommatkummat, niin se olisi kyllä hinnassa tullut esiin.

Tämä kiesi tuli kyllä sellaisella kaupalla, että ihan sama mitä siinä oli alla.. Itse jos myisin, niin sellaisilla kumeilla mitä alla on. Huomioidaan hinnassa jos ihan kurjat, niin jää seuraavan omistajan harteille mitä haluaa.

Enkä muuten ostaisi mitään kebab 19" vanteilla missä jotkut kuminauhat päällä oli sitten mitä vaan.
 
Oma mielipiteeni on että noissa halvoissa 1-3000€ kärryissä renkaiden kunto ja että on juuri katsastettu on ostajille tärkeempi. Kalliimmissa sitten ostaja on ehkä enemmän kiinnostunut laittamaan enemmän rahaa kiinni saadakseen mieleisen kulkineen ja ostaa uusia vanteita ja gummeja.

Ainakin oma ostoprioriteettini olisi vanhoissa halvoissa että on katsastettu ja renkaissa on pintaa. Uudempiin voisin sitten investoida enemmän ostohinnan jälkeenkin.
 
Oma mielipiteeni on että noissa halvoissa 1-3000€ kärryissä renkaiden kunto ja että on juuri katsastettu on ostajille tärkeempi. Kalliimmissa sitten ostaja on ehkä enemmän kiinnostunut laittamaan enemmän rahaa kiinni saadakseen mieleisen kulkineen ja ostaa uusia vanteita ja gummeja.

Ainakin oma ostoprioriteettini olisi vanhoissa halvoissa että on katsastettu ja renkaissa on pintaa. Uudempiin voisin sitten investoida enemmän ostohinnan jälkeenkin.

Näin se yleensä menee.

Mutta aina kuulee sitä, että jos on vaikkapa 2500e auto, niin siihen ei kannata tehdä kallista 1000e remonttia.
Riippuu aina remontista tietty, mutta jos vehje muuten on kunnossa ja hyvin pidetty niin mikä ettei. Ruostepommia ei kannata kenenkään alkaa korjaamaan isolla rahalla. Se on hävitty peli.

Missä loppujen lopuksi menee se raja: Auton arvo vs. remontin hinta.
 
Itse kun autoja ostanut niin tärkeä kriteeri on ollut renkaat, ettei niitä tarvitse heti olla uusimassa. Joko siis uudehkot kumit alla tai hinnassa huomioitu reilusti huonot.

Tässä on varmaan jotain psykologista efektiä. Jos auto on ok ja muuten hyvä, mutta alla loppuunajetut renkaat. Niin silti vaikka se olisi hinnassa jotenkin huomioitu, niin ajatuskin riipii että heti pitää olla ostamassa jotain rengassarjaa. Mutta mä olenkin pihi eikä lompakko aukea ihan helposti.
 
Sekin päivä koitti, kun sain autoni myytyä. 3,3% arvosta hävisin, mutta vuoden pitoajalla tuo on ihan ok. Ostajalla löytyi riihikuivaa, kun oma auto oli mennyt lunastukseen, mikä oli sitten mun kannalta hyvä juttu.
 
Sain kanssa tämän vuoden kolmannen auton myytyä. 13 eri soittajaa soitteli autosta, kun tallensin numerot. Tällä kertaa kävi ihan mukavasti, kun alkuvuodesta 2017 ostin auton 425 eurolla ja myytäessä sai 700€. Nyt Citroenia täytyi myydä ainakin 2 viikkoa, kun sopivia ostajia ei oikein ollut. Autohan oli hirmu toimiva, mutta eipä se juuri vaikuta tuohon auton myyntihintaan. Vielä kumminkin kaksi autoa jäljellä.
 
Näin se yleensä menee.

Mutta aina kuulee sitä, että jos on vaikkapa 2500e auto, niin siihen ei kannata tehdä kallista 1000e remonttia.
Riippuu aina remontista tietty, mutta jos vehje muuten on kunnossa ja hyvin pidetty niin mikä ettei. Ruostepommia ei kannata kenenkään alkaa korjaamaan isolla rahalla. Se on hävitty peli.

Missä loppujen lopuksi menee se raja: Auton arvo vs. remontin hinta.
Ei ole järkeä ajatella asiaa autossa olevan pääoman kautta. Kysymys on käyttöarvosta ja auton ylläpitoon nyt vain menee rahaa. Usein se 1000€ menee myös siihen kalliimpaan autoon jolloin et voita mitään vanhan paalatessa ja kalliimman ostaessa. Päinvastoin, häviät pääomakuluissa.
 
Ei ole järkeä ajatella asiaa autossa olevan pääoman kautta. Kysymys on käyttöarvosta ja auton ylläpitoon nyt vain menee rahaa. Usein se 1000€ menee myös siihen kalliimpaan autoon jolloin et voita mitään vanhan paalatessa ja kalliimman ostaessa. Päinvastoin, häviät pääomakuluissa.

Totta. Emännän auto vm. 99 oleva. Tuulilasi pitäisi vaihtaa. Moni olisi tuossa vaiheessa neuvomassa, että auto paaliin ja uutta tilalle. Ei hitossa.
Ajettu 253tkm, eli ihan kohtalaisesti työnnetty, mutta tekniikka pelaa hyvin. 1,6 litran padalla oleva ja kulutus 5,5 matka ajossa ja sekalaisessa sellaista 6,2. Ok hintaiset vakuutukset niin mikäs siinä.
 
Heitä yks/kaks sisäkuvaa. Ei ainakaan pitäisi olla hinnasta kiinni.
 
Jos on tarkoitus laittaa lähiaikoina alle 10k auto myyntiin, niin kannattaako vaihdattaa jakopäänhihnaa? Maksaa jotain 500€. Ehkä vois vaan antaa ostajan tinkiä pyyntihinnasta 500€, kun pitää nokkahihnakin vaihtaa.
 
Jos on tarkoitus laittaa lähiaikoina alle 10k auto myyntiin, niin kannattaako vaihdattaa jakopäänhihnaa? Maksaa jotain 500€. Ehkä vois vaan antaa ostajan tinkiä pyyntihinnasta 500€, kun pitää nokkahihnakin vaihtaa.

Kyllä kannattaa menee huomattavasti aikasemmin kaupaks kun ei heti tarvi "isoja" huoltoja alkaa tekemään.
 
Kyllä kannattaa menee huomattavasti aikasemmin kaupaks kun ei heti tarvi "isoja" huoltoja alkaa tekemään.
Tätä vähän mietin kanssa. Mut sit jäin miettimään, että meneekö siinä viisi hunttia vaan harakoille, kun ostaja tinkaa kuitenkin hinnasta?
 
Tätä vähän mietin kanssa. Mut sit jäin miettimään, että meneekö siinä viisi hunttia vaan harakoille, kun ostaja tinkaa kuitenkin hinnasta?

Nostaisin pyyntihintaa rempan verran. Monesti ihmisillä on kuva että jakopään ropaaminen olisi erityisen kallista (toki joissain autoissa on), niin väittäisin että menee paremmin kaupaksi rempattuna ja hieman kalliimmalla hinnalla.

Edit: toki jos suositusvälit eivät ole vielä paukkuneet, niin en hirveän etukenossa kuitenkaan olisi vaihtamassa.
 
Täältä ääni ja jakopään remppaamiselle. Omaa E30 bemaria myymässä kun ovat ilmeisen haluttuja ja kivoissa hinnoissa. Kaksi ostajaa jättäneet kaupanteon sikseen kun olisi jakopäähuolto tiedossa. Osathan tuohon maksaa noin 100€ ja nelipyttysellä motilla on melko hyvin tilaakin tehdä se vaikka itsekin, eikä ole mitenkään vaikea homma. Pitäis saada aikaseks tehtyä ite joku viikonloppu.
Pääsi yllättämään tuon hihnan säälittävä 40 tkm vaihtoväli.
 
Täältä ääni ja jakopään remppaamiselle. Omaa E30 bemaria myymässä kun ovat ilmeisen haluttuja ja kivoissa hinnoissa. Kaksi ostajaa jättäneet kaupanteon sikseen kun olisi jakopäähuolto tiedossa. Osathan tuohon maksaa noin 100€ ja nelipyttysellä motilla on melko hyvin tilaakin tehdä se vaikka itsekin, eikä ole mitenkään vaikea homma. Pitäis saada aikaseks tehtyä ite joku viikonloppu.
Pääsi yllättämään tuon hihnan säälittävä 40 tkm vaihtoväli.
Itse en taas edes reagoi "tein sen itse" vaihdettuihin jakopäihin, vaan otan asenteeksi vaihdattaa sen itse ellei mitään todisteita oikeasti ole muuta kuin myyjän sana ja joku geneerinen varaosakuitti joka voi olla kenen tahansa naapurin jonnen jolla on samanlainen laitos. Sitten kun on leimat ja laput, niin OK.

Vastaan on tullut ihan liian monta juttua ja omallekin kohdalle osunutta "just on vaihdettu" ja sitten kun sitä alkaa ihan oikeasti tutkimaan (vaatii purkamista, jne), niin näkee heti että paskaa oli puhuttu öljynvaihdosta hihnaan...

Näin siis varsinkin kalliimmissa utoissa. Yleensä siis halpista ostaessa melkein budjetoi siihen samantein öljynvaihtohuollon ja jakohihnan ellei nyt hihna satu olemaan näkyvissä ja ihan kiiltele uutuuttaan.
 
Itse en taas edes reagoi "tein sen itse" vaihdettuihin jakopäihin, vaan otan asenteeksi vaihdattaa sen itse ellei mitään todisteita oikeasti ole muuta kuin myyjän sana ja joku geneerinen varaosakuitti joka voi olla kenen tahansa naapurin jonnen jolla on samanlainen laitos. Sitten kun on leimat ja laput, niin OK.

Vastaan on tullut ihan liian monta juttua ja omallekin kohdalle osunutta "just on vaihdettu" ja sitten kun sitä alkaa ihan oikeasti tutkimaan (vaatii purkamista, jne), niin näkee heti että paskaa oli puhuttu öljynvaihdosta hihnaan...

Näin siis varsinkin kalliimmissa utoissa. Yleensä siis halpista ostaessa melkein budjetoi siihen samantein öljynvaihtohuollon ja jakohihnan ellei nyt hihna satu olemaan näkyvissä ja ihan kiiltele uutuuttaan.
No juu. Itse kun tuossa kesällä katselin uudempaa autoa 25 k€ paikkeilla, niin jotenkin noi tein itse jutut karahti aina korvaan. Sikäli olen samoilla linjoilla kanssasi, uudemman käyttöauton kohdalla ei ite rassatut jakopäät houkutellut.
Nää 30 vuotta vanhat harrastekipot on tuon suhteen mielestäni eri asia. Tai en usko että kukaan E30 ostava olettaa että tohon on 10 kertaa käyty hihna vaihtamassa merkkihuollossa ja rullia lähes toinen mokoma.
Jotta pysyttäis jotenkin aiheessa, niin alkuperäiseen kysymykseen siis itse kävisin sen jakopään huoltamassa jossei meinaa mennä kaupaksi muuten. Kuitenkin juuri sellainen perus käyttöauto mitä ei ainakaan itse huvittaisi heti ajaa pajalle ja vaivata päätä työmatkojen järkkäämiseen.
 
Helppo oli myydä. Muutama päivä nettiautossa ja kaupat tehty.
Autosta hyvät kuvat ja kattava rehellinen kuvaus. Auto tietenkin ehjä ja katsastettu
 

Sanoppa se. Tuohon hintaan ostaisin kiljuen jos nyt just sattuisi olemaan tarvetta halpikselle, joka vielä farkku, AC ja leimattu. Joku yks lommo ei tuossa mitään haittaa. Toki kuvilla huomiota, mutta tuohon hintaan pitäisi mennä leikiten.

Ps. jos olis automaatti, ostaisin tänään:D

Edit: vain tekstarit tai whats up?
Itse laitan omiin ilmoituksiin, ettei tekstareita ja soittot tiettyyn kellonaikaan esim 12-21 tms. En siis jaksa naputella turhaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tohon auton myymisen vaikeuteen voi vaikeuttaa sekin, että moni ostaja osaa nykyään tarkastaa auton tiedot esim vaikkapa trafin kautta, josta selviää katsastukset - onko mennyt läpi vai ei. Sieltä myös näkyy aina se viimeisin katsastus ihan yksityiskohtaisesti, että mistä on pompannut. kannattaa aina katsoa nuo läpi.

Esimerkkinä sanottakoon (ei omalle kohdalle sattuneita, mutta muilla)

- Auton moottori pesty - siisti kuin mikä. -> Selvisi, että öljyvuodosta kehoitus.
- Ajovalojen korkeudensäätö ei toimi -> tod näk umpio vaihtoon ja sillä hintaa kuitenkin melko paljon.

Puhumattakaan sitten ruoste ongelmista - nämäkin asiat ovat vaivana jo 5-10 vuotta vanhoissa autoissa. Ruostekohdan paikallisuus (tyyppivika tai vastaava) ei aiheuta harmaita hiuksia, mutta jos koko kosla on ruostunut helmoja myöten niin sitten eri asia.
 
Helvetti, että on vaikeaa myydä '98 Mondeota satasella varaosiksi. Auton myynti-ilmoituksesta löytyvät suunnilleen kaikki viat, auto ei ole ajokunnossa eikä se varmaan lähde pihasta irti kuin väkivallalla mutta kyselyt ovat poskettomia.

Pitäisi olla molemmat renkaat, katsastettu, kunnossa, puunattu, ruosteeton jne.

Auto on loppujen lopuksi jäänyt pihaan suoraan 61-vuotiaan anoppini ajosta, jolla on ikään nähden ajettu todella vähän.
 
Kuten todettua, suomessa on todelliset ostajan markkinat. +10v hyvän kulkineen saa jo niin halvalla ettei voi ymmärtää.

Vaikuttaa siltä , että +10v iso diesel ei mene nyt kaupaksi (500 samanlaista myynnissä). Toisaalta ymmärtäähän sen, egr, dpf pelko ja kohtuullisen kova dieselvero karistaa ostajat.
 
Helvetti, että on vaikeaa myydä '98 Mondeota satasella varaosiksi. Auton myynti-ilmoituksesta löytyvät suunnilleen kaikki viat, auto ei ole ajokunnossa eikä se varmaan lähde pihasta irti kuin väkivallalla mutta kyselyt ovat poskettomia.
.

Tuommoisen ajokuntoisen sain ilmaiseksi. Ja oli muuten hyvä ajaa! Ruostetta toki oli.
 
Itse en meinaa saada +200hp dieselfarkkua kaupaksi. vm. 2012 ja 220tkm mittarissa. Tasan yksi käynyt ihmettelemässä saakka, yllättävä vesivahinko ostajan kämpässä vesitti kaupat (pun intended). Kaikilla mahdollisilla varusteilla pl. tehtaan Webasto. Nyt jo 2000e halvempi hintapyynnöltään kuin seuraava vastaava. Ei muutakun hintaa taas pois.

edit: verokaan ei mikään mahdoton ole, kun päästöt 154g/km
 
Itse en meinaa saada +200hp dieselfarkkua kaupaksi. vm. 2012 ja 220tkm mittarissa. Tasan yksi käynyt ihmettelemässä saakka, yllättävä vesivahinko ostajan kämpässä vesitti kaupat (pun intended). Kaikilla mahdollisilla varusteilla pl. tehtaan Webasto. Nyt jo 2000e halvempi hintapyynnöltään kuin seuraava vastaava. Ei muutakun hintaa taas pois.

edit: verokaan ei mikään mahdoton ole, kun päästöt 154g/km
Liekkö nuo saksasta kantautuvat kaupunkien diesel-kiellot osasyynä? DPF ja yli 200tkm kilsat kyllä karkottavat kans ostajia jonkin verran. Itse vaihdoin bensalla kulkevaan ja tyrkkäsin edeltävän diisselin (3.0tdi ilman dpf) liikkeeseen vaihdossa kun tarjosivat tyyliin tonnia vaille sen mitä nettiautossa oli pyynnit vastaavasta. 500-1000eur olisi kuitenkin joku polkassut hintaa niin ei ollut vaivan väärti alkaa itse myymään.
 
Sehän tässä on kun ei ole itselle tulossa mitään tilalle. Tai ainakaan kalliimpaa, muuten olisinkin pistänyt liikkeeseen vaihdossa. Pistin tuon myyntitiliin kun yksityisenä tuo kauppaaminen on vielä astetta hankalampaa ja mitään en ole vaihdossa ottamassa vastaan. Autoliike nyt voi vielä jonkun romun vaihdossa ottaakin ja jäädä vielä voitolle.

Toki yksi vaihtoehto olisi laittaa huutokauppaan ja pohjahinnaksi sitten se millä minimissään myy, eiköhän joku trokari sen sieltä sitten loppuminuuteilla nappaa.
 
Komee peli on kyllä, ei voi muuta sanoa. Mutta mutta. Ranskalaisuus siinä varmaan eniten rassaa. Itsellekin väkisin iski mielikuvat kaikista tulevista sähkövioista ja vuotavasta lasikatosta kun kuvia katseli (vaikkei välttämättä mitään vikoja tulisikaan). Lisäksi pikaisella katselmuksella samaan hintaluokkaan saa 5-sarja bemaria, audin a6:sta ja mersultakin taisi pari e-sarjalaista olla. Taitaa moni sitten vain ajatella kuten minä eli saksalainen > ranskalainen, vaikka kuinka olisi huoltokirjaa ja varustetta.
 
Lasikattokin on reilu vuosi sitten vaihdettu uuteen vaikkei sitä tainnut tuossa luettelossa ollakaan :) Mutta harva lasikatto kuitenkaan vuotamaan ryhtyy. Enemmän taitaa ihmisiä huolettaa sen hajoaminen. Tuokin vaihdettiin kun kiveniskemästä lähti halkeamaan.

Saksalaisissa saa kyllä muutaman vuosimallin vanhemman ottaa tai ainakin enemmän ajetun jos saman rahan sijoittaa. Mielikuviahan nämä...
 
Lasikattokin on reilu vuosi sitten vaihdettu uuteen vaikkei sitä tainnut tuossa luettelossa ollakaan :) Mutta harva lasikatto kuitenkaan vuotamaan ryhtyy. Enemmän taitaa ihmisiä huolettaa sen hajoaminen. Tuokin vaihdettiin kun kiveniskemästä lähti halkeamaan.

Saksalaisissa saa kyllä muutaman vuosimallin vanhemman ottaa tai ainakin enemmän ajetun jos saman rahan sijoittaa. Mielikuviahan nämä...

Se on vain liian kallis.
 
12k hintaluokassa on kyllä valinnanvaraa ja eipä tuo ranskalaisuus ole etu kuin ostajalle(saa halvalla). Itsekkin yritin myydä 307 avoa ja yhteydenottoja 0, saa nähdä mitä ensi keväänä käy. Veikkaan että hintaa joutuu pudottamaan aika lailla, jotta joku ostaisi auton pois.
 
Täytyy vielä lisätä, että myyjänä Fitimax-niminen firma ei juuri herätä ostohaluja. Varsinkaan kuin ole omia verkkosivuja eikä muita tietoja löydy osoitteen ja numeron lisäksi löydy.

Eikä olisi kyllä tullut mieleenikään katsoa pösöä jos olisin 200hp diisseliä ostamassa. Eikä kyllä ole mitään vaikutusta vaikka sellaisen on nyt nähnyt. 100-kertaa mieluummin saksalainen mikä on varmaan se vallitseva mielipide.
 
Nojoo kyllähän nuo kaikki varmaan vaikuttaa:

- Ranskalainen
- Diesel (DPF, EGR, lisäksi täytyy kilsoja tulla aika paljon että ylipäätään diesel järkevä)
- Yli 10k hintaluokka
- Pieni liike myyjänä (mielikuva jobbarista). Kuitenkin varmaan parempi vaihtoehto kuin myydä yksityisenä.

Varmasti tuohon hintaan hienoa kyytiä, eipä siinä.
 
Helvetti, että on vaikeaa myydä '98 Mondeota satasella varaosiksi. Auton myynti-ilmoituksesta löytyvät suunnilleen kaikki viat, auto ei ole ajokunnossa eikä se varmaan lähde pihasta irti kuin väkivallalla mutta kyselyt ovat poskettomia.

Pitäisi olla molemmat renkaat, katsastettu, kunnossa, puunattu, ruosteeton jne.

Auto on loppujen lopuksi jäänyt pihaan suoraan 61-vuotiaan anoppini ajosta, jolla on ikään nähden ajettu todella vähän.

mk2 mondeot on jo sellaisia autoja että täytyy vähän päässä viirata että sellaiseen ostelee varaosia... tai kokonaisia varaosa-autoja.
 
Taannoin, kesällä, myin coupe mallista kesäautoa joka ollut lähes kymmenen vuotta pelkässä kesäkäytössä.

Laitoin heti hinnan sellaiseksi että oli Nettiauton halvin, vaikkei ollutkaan huonoin eikä huonoiten varusteltu.

Pariin viikoon ei oikeastaan mitään kiinnostusta, vain jonninjoutavia vaihtotarjouksia, pariinkin vastasin että käy vaihto, jonka jälkeen tarjoajasta ei enää mitään kuulunutkaan.

Sitten laskin hintaa parilla sadalla. About viikkoon ei sen kummemmin luuri soinut.

Sitten yksi keski-ikäinen äijä soitti että kiinnostaisi, mutta pitäisi käydä näyttämässä hänelle autoa.
No se sopi mulle, ei asunut kaukana.
Hetihän se rupesi mollaamaan että vähän rupua löytyy ja vähän kuskinpenkki huonona.

Vähän tämä myynti rupesi vituttamaan pikkuhiljaa, koska auto tosiaan täysin ylimääräinen ja seisoi vaan pihalla.

Laitoin heti sen näytön jälkeen hintaa alemmas taas sen pari sataa euroa ja sitten tunnin päästä auto oli myyty.

Parin tonnin auto.
 
Täällähän on taas koko Esson baari selittelemässä, kun ranskiksessa hajoo (saksalaiset) sähköt :D Samaa Boschin yms. palikkaa noissa on kuin kaikissa muissakin. Todellinen myynnin este lienee se, että vastaavan saa pienemmällä koneella vielä halvemmalla.
 
Jobbarit tuntuu tekevän kauppaa ennätystahtia. Käsittääkseni kamux tekee hyvää tulosta ja kasvaa. Onko kyse siis pelkästään rahoituksesta ja miksi sitä ei voi käyttää yksityiseltä ostettaessa, kun esim nettiauto sitä santander bannerissa tarjoaa samassa ilmoituksessa?

Kai se on liikaa jos joutuu tekemään enemmän kuin yhden allekirjoituksen.
 
Santanderin perus rahoituskorko on ihan posketon, luokkaa 8.99%. Esim. Kamuxilla on sama Santanderin rahoitus mutta myyjä sai sen parilla soitolla neuvoteltua pariin prosenttiin ja kulut pois. Auto jäi silti kauppaan :D
 
Santanderin perus rahoituskorko on ihan posketon, luokkaa 8.99%. Esim. Kamuxilla on sama Santanderin rahoitus mutta myyjä sai sen parilla soitolla neuvoteltua pariin prosenttiin ja kulut pois. Auto jäi silti kauppaan :D
Jos pankista hakee lainaa ilman vakuutta, niin korko on luokkaa 7 prosenttia. Vakuudellisen luoton korko on luokkaa 3 prosenttia. Siinä mielessä tuo jälkimmäinen kuulostaa kovin matalalta, jos auton hintaan ei ole upotettu luottokustannuksia.
 
Täällähän on taas koko Esson baari selittelemässä, kun ranskiksessa hajoo (saksalaiset) sähköt :D Samaa Boschin yms. palikkaa noissa on kuin kaikissa muissakin. Todellinen myynnin este lienee se, että vastaavan saa pienemmällä koneella vielä halvemmalla.
Sillähän ei ole mitään merkitystä että onko niissä oikeasti vikoja vai ei, tietty mielikuva kun ihmisille jää niin varmasti vaikuttaa myyntiin. Sama juttu itsellä, en harkitse ranskalaista kun vaihtoehtojakin on. Ellei saa todella polkuhintaan.
 
Sillähän ei ole mitään merkitystä että onko niissä oikeasti vikoja vai ei, tietty mielikuva kun ihmisille jää niin varmasti vaikuttaa myyntiin. Sama juttu itsellä, en harkitse ranskalaista kun vaihtoehtojakin on. Ellei saa todella polkuhintaan.
Niin, autoja myydään mielikuvilla.

Ja viimeiset 30 vuotta on saanut muuten kuulla sitä "näissä ranskalaisissa on ihan samat sähköt" -tarinaa, ja kyllä hän ne usein ekat 5-10 vuotta tuntuvat toimivankin. Mutta niin vain jossain C5:ssa, ym. ollut edelleen kaikenlaisia ihmevikoja mittaristosta lähtien tai saanut kuulla kun alle 3v vanha sitikka on jättänyt mystisesti kesken ajon tien varteen kun lapinreissulla elohopea ryömi -30 asteeseen. Ja sitten keksivät vielä esim. Rellut että alkavat alkaa ruostua (00/10 vaihteessa vielä ainakin).

Vähän samat kuin ne "ihan hyvin ne ilmajouset toimii" joka vuosien saatossa muuttuu "no ei ne kaasupallot paljoa maksa" -mantraksi. :D


Itse voisin miettiä ranskista joskus, mutta juuri jonkin verran käytettynä, ehkä alle viisivuotiaana. Juuri sen takia kun hinta putoaa yleensä huomattavasti nopeammin kuin muilla.
 
Kyllä mun 307 autossa on ollut just ne ranskalaisten oletetut viat että se on ainakin vahvistanut mielikuvia. Mutta eipä sillä ole edes merkitystä jos mietitään tätä myyntiasiaa. Monessa ilmoituksessa näkyy vaihdon osalta, että ei ranskalaisia joten kyllä se maine on ja pysyy oikeastaan riippumatta siitä mikä se oikea laatu on ja se näkyy taatusti kun autoa on myymässä. Monelle ranskalaiset eivät ole vaihtoehto ollenkaan.
 
Niin, autoja myydään mielikuvilla.

Ja viimeiset 30 vuotta on saanut muuten kuulla sitä "näissä ranskalaisissa on ihan samat sähköt" -tarinaa, ja kyllä hän ne usein ekat 5-10 vuotta tuntuvat toimivankin. Mutta niin vain jossain C5:ssa, ym. ollut edelleen kaikenlaisia ihmevikoja mittaristosta lähtien tai saanut kuulla kun alle 3v vanha sitikka on jättänyt mystisesti kesken ajon tien varteen kun lapinreissulla elohopea ryömi -30 asteeseen. Ja sitten keksivät vielä esim. Rellut että alkavat alkaa ruostua (00/10 vaihteessa vielä ainakin).

Vähän samat kuin ne "ihan hyvin ne ilmajouset toimii" joka vuosien saatossa muuttuu "no ei ne kaasupallot paljoa maksa" -mantraksi. :D


Itse voisin miettiä ranskista joskus, mutta juuri jonkin verran käytettynä, ehkä alle viisivuotiaana. Juuri sen takia kun hinta putoaa yleensä huomattavasti nopeammin kuin muilla.
Eikös me jo viimeksi todettu, että tuo lappiin jäänyt sitikka ollut ihan puhdas user error. Näin ainakin muistelin. Ja edelleen parempi tuo on kuin joku vag, josta vääntyy kylkipellit jäätymisen takia. Sähköistäkin 5-10 vuotta on ihan hyvin, jos vagit ei kestä nykyään puoltakaan tuosta. Niiden koneongelmat ja huijaussetit päälle. Jousitustakin joutuu aina välillä uusimaan, oli sitten nestejousitus tai tavalliset rautapalikat. Rohkenen väittää kustannuseron olevan aika lailla mitätön koko elinkaaressa, kun rautapalikoita menee enemmän. On se kumma, kun ranskiksen pieninkin risaus on ihan katastrofi, mutta muut merkit saa laukeilla miten sattuu. "Samat sähköt" ei tarkoita sitä, että "virheetön".

Mut edelleen, on paljon porukkaa, jotka kyttää tuollaisia päästä varpaisiin varusteltuja alehintaisia ranskattaria, josta saa todella hyvät kyydit. Ja ymmärtävät, että sillä hintaerolla muun merkkiseen vastaavaan nähden pystyy jo korjaamaan aivan hemmetisti tarvittaessa. Korjauksesta puheen ollen tuossa myynti-ilmossa mainittu toimimaton penkinlämmitin kannattais korjata sen liittimen osalta, tyyppivika. Jos ei ole liitin sulanut, irrotus, putsaus ja tiukemmin kiinni ettei pääse enää löystymään. En tiedä mahtaisko maahantuoja vielä tulla vastaan.
 
Eikös me jo viimeksi todettu, että tuo lappiin jäänyt sitikka ollut ihan puhdas user error.

Mut edelleen, on paljon porukkaa, jotka kyttää tuollaisia päästä varpaisiin varusteltuja alehintaisia ranskattaria, josta saa todella hyvät kyydit. Ja ymmärtävät, että sillä hintaerolla muun merkkiseen vastaavaan nähden pystyy jo korjaamaan aivan hemmetisti tarvittaessa. Korjauksesta puheen ollen tuossa myynti-ilmossa mainittu toimimaton penkinlämmitin kannattais korjata sen liittimen osalta, tyyppivika. Jos ei ole liitin sulanut, irrotus, putsaus ja tiukemmin kiinni ettei pääse enää löystymään. En tiedä mahtaisko maahantuoja vielä tulla vastaan.
No jos lappiin lähtö ranskiksella oli se error, niin sitten. :D
(Tuohon vikaanhan ei koskaan saatu edes selvyyttä vaan se lähti uudelleen toimimaan lämmettyään korjaamossa - vitsi oli että tuo taisi tapahtua samassa perheessä kummallekin C5:lle, toinen bensa ja toinen diesel, eri vuosina tosin.)

Mutta mitä itse myyntiin ja ostamiseen tulee, niin ranskisten maine tuntuu pysyvän niin hyvässä kuin huonossakin. Onhan noita esim. pakupuolella monta "hyvää merkkiä" mennyt pilalle kun uusi malli onkin ollut Pösön, tms sisarmalli eikä ole kestänyt käyttöä niin kuin edellinen (esim. Nissanilla). Eikä nuo uudemman sukupolven THP (pienempi) Pösö/Bemari -sekasikiökään ole luotettavuusmainetta lisännyt. (Noin niin kuin VAG-ketjuista valittajille verrokiksi. ;) )

Mutta kuten sanoin, joskus voisin ihan hinnan takia erehtyä ehkä itsekin kokeilemaan - sitten kun sopiva >200hv/neliveto pösö osuu kohdalle (jota ei onneksi kovin montaa ole tarjolla)...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 887
Viestejä
4 585 046
Jäsenet
75 520
Uusin jäsen
Prosti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom