Herätellääs ketjua. Mun S60 vm. 2001 päätti viimeviikolla ilmoittaa "Ei öljynpainetta", jonka jälkeen ajoin pari kilometriä kotiin ja jätin auton siihen. Myöhemmin käynnistin sen, niin venttiilikopasta kuului vähän rapinaa. Oli sellainen lievä dieselauton käyntiääni. Laitoin vittuuntuneena kärryn Nettiautoon ja 500€ hintalappu. Painotin myynti-ilmoituksessa vielä, että tuo on tiukka hinta ja turha tingata. Talvirenkaat, kaasuläppäkotelo sekä startti+laturi ovat jo yli 500€ arvoiset. 2tkm sitten tehtiin yli 600€ remppaa jarruihin ja vetoniveliin. Silti tuli joku 20 soittoa, jossa kysyttiin asioita, jotka selvivät lukemalla myynti-ilmoituksen. Lopuksi "joo no mä tuun kolmellasataa hakemaan ton". Laittoi vituttamaan taas kunnolla, kun kaikki pitää saada lähes ilmaiseksi eikä osata lukea edes myynti-ilmoitusta. Viimein kun yksi tuli katsomaan, niin yritti saada neljällä sadalla ja vielä kesärenkaat mukaan (arvo n. 300€ ja ilmoituksessa mainittu "vain talvirenkaat").
En yhtään ihmettele, että autoliikkeillä menee hyvin. Yksityisten kanssa autokaupan tekeminen on niin vittumaista ja raastavaa touhua, että pienemmän vaihtohinnan saaminen vituttaa vähemmän kuin itse myyminen. Ei ainakaan tarvi vastata kymmeneen puheluun per päivä ja selittää samat asiat lukutaidottomille "ihmisille".
En yhtään ihmettele, että autoliikkeillä menee hyvin. Yksityisten kanssa autokaupan tekeminen on niin vittumaista ja raastavaa touhua, että pienemmän vaihtohinnan saaminen vituttaa vähemmän kuin itse myyminen. Ei ainakaan tarvi vastata kymmeneen puheluun per päivä ja selittää samat asiat lukutaidottomille "ihmisille".