Ehkä parempi ketju näille pohdinnoille.
Olen tässä yrttänyt päästä eroon vuoden 2019 Kia Optima lataushybridistä, jolla on rullattu 130 tkm. Nettiautossa tuon ikäisiä ja about vastaavia määriä rullattuja näkee 19-21 kiloeuron pyynneillä, vähän varusteita ym. riippuen. Omani on about kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä autoihin ylipäätään saa, siihen päälle vielä vetokoukku, etäkäyttöinen Eberi ja melkein bränikät Hkpl 10:t ym ja suurjänniteakkutakuutakin vielä vajaa vuosi / 20 tkm jäljellä.
AutoVexin kautta paras tarjous oli 16 000€ (ja muutamia 10-12 k€ läppiä) ja äsken tuli Baanalta 7 400€ "tarjous". Hylkäsin sen suoriltaan, mutta jäin miettimään olisikohan siellä jäänyt vahingossa ykkönen edestä? Noh, mennyt mikä mennyt. Sitä vähän mietin, että osaakohan nuo automaattisesti hintaa-arvioivat himmelit huomioida tuota käyttövoimaa? Optimaa kun on myös pelkällä bensalla ja dieselillä myynnissä myös, mikä voisi selittää miksi esim. Baana arvioi auton arvioksi tyyliin 12-15 k€.
Teslaan olisi tarkoitus siirtyä ja heiltä sain alustavan 16 200€ vaihtotarjouksen ja nyt tässä mietin, että otanko vaan helpouden nimissä tuon, vai yritänkö lähteä suoramyyntinä Nettiauton kautta. Uskoisin, että sitä kautta voisi sen jonkun 18-19 tonnia saadakin, mutta vähän kyllä kuumottaa säädön määrä, auto kun on vielä rahoitusyhtiön nimissäkin. En ole koskaan siis käynyt yksityisten välistä autokauppaa ja tiedä sitten lähteekö kukaan muutenkaan ostamaan käteiskaupalla noin tyyristä autoa ilman edes sitä pientä liikkeiden virhevastuuta. Kokemuksia moisesta?