Olen vaihtanut jarrupalat ja jarrulevyt sekä yhden jarrusatulan ja korjannut toisen. Olen vaihtanut ABS-anturin. Olen vaihtanut pinnapultteja. Olen vaihtanut polttimoita (umpioihin ja mittaristoon). Olen vaihtanut raitisilmansuodattimia ja moottorin ilmansuodattimia. Olen vaihtanut moottoriöljyn suodattimineen. Olen vaihtanut lämmityslaitteen suuntauksenohjauksen kaapelin. Olen vaihtanut pyyhkijät. Olen vaihtanut sulakkeen. Suoritan renkaiden kausivaihdot itse.
Oliko tuossa mitään ihmeellistä? Ei varmastikaan, ei ammattilaiselle ja moni autoharrastaja tekee paljon enemmän kuin minä. Mutta jos mennään bensapumpulle kyselemään, niin tuskin suurin osa on koskaan vaihtanut esim. jarrupaloja ja -levyjä.
Tilastotietoa Amerikasta. Vain kolmasosa on erittäin luottavainen sen suhteen, että osaa vaihtaa sulakkeen tai ilmansuodattimen! Olen selkeästi Advanced-tasolla, mitä tulee autonhuoltoon.
Many Americans don't know basic car care, study finds
If you’re inclined to compare your car to a ball and chain, you’re not alone, as one in four drivers feels burdened by their car, new research reveals.www.foxnews.com
Huh huh! Sittenhän minäkin olen. Enpä olisi tullut ajatelleeksi...