Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On niin hauskasti ilmaistu, että pakko tarkertua.. Miten meinasit tulevaisuudessa muuttaa ekaa autoasi?Volkswagen Golf -02
Toistaiseksi eka autoni.
Ja kerta pyörätkin tähän saa luetella niin...
- Toyota Corolla 1.6 SE '90
- Volvo S40 1.9TD '98
- BMW 320d touring '00 (edelleen omistuksessa)
- BMW 518i '89
- BMW 518i '88
- BMW 323i touring '96
- BMW 316i '93
- BMW 530iA touring '92
- Toyota Carina E 1.6 farkku '96 (edelleen omistuksessa)
- BMW 328i coupe '95 (edelleen omistuksessa)
- BMW 525iA '91
- BMW 320i '92
- BMW 523i '96
- BMW 318is coupe '92
- Mitsubishi Pajero 2.5 TDIC '89
- BMW 520i '83 (edelleen omistuksessa)
- BMW 316i '91
- BMW 525i touring '92
- Citroen C5 2.0 '01 (edelleen omistuksessa)
- BMW 320i '98
- BMW 530dA '02
- BMW 740iA '95 (edelleen omistuksessa)
- Tunturi Tiger '84
- Samurai Enduro (Kinroad XT50GY) '06
- Tunturi Tiger '85
- Yamaha DT50R '07
- Honda CBR 600F PC31 '96
- Yamaha YZF Thundercat 600R '98
- Honda Super Hawk 996 (VTR:n jenkkimalli) '98 (edelleen omistuksessa)
Merkkiuskovaiseksi en itseäni lue Käyttiksenä nyt menee mikä vaan kinneri, mutta pitäähän miehellä joku harrastus olla mihin upottaa vähät rahansa
Kaikenlaisia romuja on ollut piha puolillaan vuodesta 2004 lähtien, mutta tässä ne joilla on ajettu yli pari kuukautta.
Jollain tavalla kronologisessa järjestyksessä, vaikka osa on ollut pihassa myös samaan aikaan.
Opel Corsa B 1.4Si -96
Ford Fiesta 1.4 -03
Opel Tigra 1.8i -05
Volvo 940 Turbo -96
BMW E46 325Xi Touring -04
MG MGF 1,8i -98
Ford Fiesta 1.25 -99
Opel Astra Sedan 1,8i -01
Volvo V70 D5 AWD -07
Toyota Hiace 2,4D -96
Renault Grand Scenic 2.0T -05
Näistä pihassa on vielä MGF, Hiace ja tuorein hankintani Scenic.
Tavoitteena olisi saada tämän vuoden aikana hankittua uudempi nelivetoinen pakettiauto ja joku sopivan urheilullinen "käyttöharraste" sen kaveriksi, joten voi olla että Hiace ja Scenic päätyvät myyntiin kesällä.
Edellisistä omistuksistani kadun eniten tuon 940 Turbon myyntiä, enää ei edes ruotsista saa alle 250 tkm ajettua hyväkuntoista 940 Turboa.
On niin hauskasti ilmaistu, että pakko tarkertua.. Miten meinasit tulevaisuudessa muuttaa ekaa autoasi?
Skoda meni vaihtoon jo melkolailla ton alkuperäsen viestin jälkeen, eli 2018. Valitettavasti kakkosgolffit kallistuneet/harvinaistuneet, joten piti korvaavaksi ostaa 2005 vuoden w211 E-Mersu 200 CDI taksialustalla. Tähän on sittemmin asennettu Tuikun softa ni nyt kerkiääki jonneki. Väliä piti maksaa tässä vaihtokaupassa Skodan lisäksi 500e.Kortti vuodesta 2009.
Lista:
- Volkswagen Golf 1.3 CL vm.1988, minulla vuosina 2008 - 2009, Halpa pitää ja erittäin halpa ajaa kaupungissa, maantiellä imi sitten pirusti bensaa koska vain 4 vaihdetta.
- Volkswagen Golf 1.8 CL vm.1989, minulla vuosina 2009 - 2011, Todellinen tykki edelliseen verrattuna, tykkäsin paljon moottorin vääntävästä luonteesta ja ei syönytkään hirveästi.
- Skoda Octavia 1.8t vm.2004, minulla vuodesta 2011, nykyinen auto, ollut erittäin vähävikainen ja tykkään moottorista muutenkin, mutta jotenkin nuo kakkosgolffit on juurtunu sydämeen ja mieli tekisi palata niihin. Harmi vaan että gti-versiot hävinnyt tai hinta noussut liikaa.
Lisätääs listaan:Mitsubishi Galant 2.0 GLSi -89
Nissan Almera 1.6 Si sportdeck -99
Volvo V40 T4 -02
Audi A6 3.0TDI quattro -06
2020, Audi A6 45 TFSI Quattro -19 16tkm -->Kortti vuodesta 2006, mutta olin pitkään ilman omaa autoa kun en tarvinnut opiskellessani Tampereella.
2015, Opel Vectra C 1.8 -02 200-230tkm
2016, Audi A4 1.8T Quattro -08 77-127tkm. Pelkäsin öljynsyömisremppaa ja ketjunkiristintä. Myin pois.
2018, Audi A4 1.4 TFSI Business -16 44-68tkm.
2019, BMW 428ix -15 33-80tkm.
Audi 200:sta levisi takapyöränlaakeri, juuri ja juuri pääsin motonetin pihaan ja vaihdoin siinä uuden. Sen jälkeen vaihteisto alkoi pitää pahaa ääntä.. myin halvalla pois.
Ugh... miten tässä onnistuit? Onkohan vanhoissa VAG:ssa erilaiset kiinnitykset, kuin 2000 luvun peleissä. Kahdessa autossa olen yrittänyt laakerin vaihtoa. Toisessa luovutin jo parin tunnin jälkeen ja vein pajalle, kun ei lähtenyt irti. Toisessa sama juttu, mutta otin koko helkutin rakennelman irti ja yritin prässätä tallissa lämmön kanssa. Ei lähtenyt. Vein sen tukirakennelma härpättimen irtonaisena korjaamolle ja siellä 20t prässillä ottivat laakerin irti. Pitäis joskus päästä kattomaan miten joku taitaja nasauttaa tuon irti parkkipaikalla. Mulla ei enää usko riitä. Laakerien vaihto onkin sitten ainoa joka jäänyy tekemättä tähän mennessä.