Bongasin täältä tällasen ketjun niin olihan se pakko oma tarina tähän raapustaa vaikkei se mikään ihmeellinen ole
Viime vuonna kun korona tuli ja jäi ulkomaanrahat käyttämättä niin aloin pohtimaan oikeasti sen harrasteauton hankintaa mitä miettinyt jo kauan. Paineet siitä, että Jenkit uittaa kaikki autot Japanista myös pisti aikalailla vauhtia rattaisiin. Lomarahat, veronpalautukset ja kaiken ylimääräisen päätin säästää siihen, että saan hommattua itselle sen unelmien auton. Alkuun budjetti oli alle 10k, mutta se sitte romuttukin yhtä nopeaa siinä, kun alko oikeasti selaamaan tarjontaa. Vaihtoehtoina oli pitkälti R32 Skylle RB25DET koneella, R33, S15 Silvia, Lancer Evo V-VII, Subaru impreza GC8 Type RA/R. Lopuksi päädyin Subaru impreza GC8 V6 Type RA Limited malliin joka oli myynnissä 8000 eurolla. No tottakai siinä kun jahkailin liian kauan niin se sit kerkesi mennä kaupaksi ja vaihtoehdoksi jäi R33 skyline tai impreza type r V5 tai V6. Kaveri omistaa R33 ja muutenkin hain vähän harvinaisempaa mahdollisen arvonnousun mielessä päädyin kaupoille Type R imprezasta. 12.5k euroa makso auto, santanderilta 7% korolla otin 10k euroa lainaan (todellinen vuosikorko 8-9% mitä vuoden seurannu)
Lainaa jäljellä vuoden jälkeen 2.2k euroa. Paljon on menny autoon rahaa korjauksiin (n. 3000e). Nyt on vaihdelaatikko huollossa/korjauksessa ja odotettavissa taas 1000-2500e lasku
. Ei kyl kaduta yhtään. Kauhea polte päästä ajamaan heti kun vaihdelaatikko on kasassa. Tänä vuonna laitetaan vielä uusi alustasarja ja puslat alle sekä uudet renkaat.