Autohaaveet ja suunnitelmat niiden toteuttamiseksi

Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
19
Autokuume iski taas kun kesä lähestyy ja veikkaan etten ole ainut tämän ongelman kanssa. Pitkästä aikaa on sellainen tilanne ettei tallista löydy mitään kivaa menopeliä ja jotain tekisi mieli asialle tehdä, mutta harrasteautobudjetti on näin lyhyellä varoitusajalla melko olematon..

Muutama harrasteauto on vuosien varrella ollut, mahtavia autoja kaikki, mutta toistaiseksi yksi asia on vaivannut.. tehon puute. Nyt onkin alkanut kiinnostamaan vähän tehokkaampi harrastepeli. Pidän ns. hyvistä ajettavista ja radallekkin sopivista autoista, joten toistaiseksi haaveet ovat kohdistuneet lähiaikoina Porscheen, mutta ei kuitenkaan aivan niihin vanhempiin malleihin.

Kyseisen automerkin hinnan ja harrastebudjetin nykykoon erotus on kuitenkin sen verran suuri, ettei tämä haave tule toteutumaan tänä kesänä, vaan se vaatii ainakin noin vuoden lisäaikaa. Tällä hetkellä tuo aika tietenkin tuntuu aivan älyttömän pitkältä, mutta jostain se on aloitettava.

Mites muilla? Onko teillä meneillään pitkäaikaisempaa säästötavoitetta, hankintasuunnitelmia tai muuta vastaavaa unelma auton saamiseksi, vai juoksetteko vain pankkiin lakki kourassa ja auto alle?
 
Juu, kyllä on kutkutellut. Tässä tilanteen vain sanelee se että kohta alkaa taas työt pienen työttömyyden jälkeen ja se on määräaikainen se. Jatkosta ei vielä tietoa, mutta jos olisi, niin olisin käynyt jo varmaankin poistamassa vitoskoppaisen Golf R32:n. Kertakirpaisuna ostohinta saattaisi vielä mennä (vaikka hinnoissaan ovat edelleen) mutta sitten ne muut maksut mitä siitä vuosien varrella tulee. Kilometrejä etäsuhteessa olevana myös vuoteen mahtuu vähän liikaakin. Ehkäpä sitten odotellaan tovi josko saisi selvyyttä taloudelliseen tilanteeseeni ja mietitään vaikka S3:sta tai Golf R:ää, vaikka ensin ehdotettua tuntuisi löytyvänä manuaalivaihteisena enemmän.

...Mutta ne R32:n äänet jää kyllä nelospyttyisistä uupumaan... :c


Aina sitä saa köyhä haaveilla.
 
Hankintasuunnitelma on, velkaa ei tarvi ottaa mutta sen hyvän yksilön löytäminen on hankalaa ja vanhasta pitäs päästä eroon. V6 automaatti takaveto olis listalla. Taidan aloittaa hankkimisen huoltamalla, katsastamalla ja myymällä tuon nykyisen auton.
 
Haaveita on vaikka kuinka. Ikäväkseni olen aina onnistunut ostamaan hyviä ja kestäviä autoja, joten niistä eroon hankkiutuminen on ollut vaikeasti perusteltavissa. Kun autoaan on pitänyt hyvin ja tietää sen olevan kunnossa ja että sillä pitkä elämä edessä, niin ei vaan raaskisi antaa sitä kiertoon muiden vastaavien romujen hinnalla. Eikä tuohon pihaan niitä autoja ihan loputtomasti kehtaa varastoida. Helpompi esim. ostaa uusia kännyköitä ja läppäreitä pöytälaatikot täyteen.

Tehon puute on aina vieraana. Nykyinen bensa-BMW ei ole mitenkään kaikkein nuhaisin, mutta silti jotain rajumpaa tekisi mieli. Raha on tietenkin aina rajoittava tekijä, muutenhan meillä kaikilla olisi 911 Porschet pihalla ajovalmiina ja olohuoneessa kiillotettavana Jaguar e-type ;)

En kuitenkaan elä kädestä suuhun, tilillä on syytä pitää pesämunaa. Minulle henkilökohtaisesti otsikko voisi olla oikeammin vaikkapa: autohaaveet, autot joihin sinulla olisi heti varaa, mutta jostain oudosta syystä et ole haaveita täyttänyt.

Esimerkiksi tämä Ford Focus RS. Jokainen bensalenkkari tietää sen, RS:n on jokainen autotoimittaja kehunut maasta taivaaseen. Kyykyttää radalla helposti kalliimpia urheiluautoja. Mahtava 350 heppainen turbo-kone ja älykäs neliveto yhdistettynä loistavaan alustaan. Suorituskyky ei jätä ketään kylmäksi, on voimaa ja on ajettavuutta. Leikkimielisille aikuisille löytyy driftausmoodi kylki edellä menoon. Takavetomiehetkin tykkäävät. Silti autossa on tilaa perheelle, takaovet, tavaratila, kulutus ei ole paha ja uusi turvallinen korirakenne.

Hintaa on tietenkin enemmän kuin sillä rumalla perhe-Skodalla, mutta ominaisuuksiin nähden RS on omassa luokassaan. Kerranha se rahan menetys tililtä vain kirpaisee, ja tuossa olisi autoa pitkäksi aikaa. Nyt joku sanoo, että perheauton tulee olla farkku tai jokin Verso, mutta kyllä meidänkin perhe (2+2+koirat) matkusti koko lapsuuteni hyvin pienessä sedan-Opelissa 80-luvulla. Pitäisi vaan mennä kauppaan pistää tilaukseen, tosin jossain uutisissa oli että Focus RS myy maailmalla niin hyvin ettei Suomeen riitä autoja.

Sitten on se yksi ikuinen haave. Vanha mölyävä jenkki isolla V8:lla. Tämä nyt on jo klisee, ja siihen varmaan kyllästyisi hyvinkin nopeasti, mutta jokin sairaalloinen himo olisi kokea sellainen kesäautona Suomea (ja Eurooppaa) ympäri ajellen. Hyväkuntoiset alkavat olla hyvinkin arvossaan, mutta toisaalta, ymmärtääkseni ikäisekseen ihan perusluotettavaa tekniikkaa ja varaosia saatavilla jenkkilästä verkkokaupoista. Tietenkään tuon takia en esim. Bemariani myisi, koska BMW nyt on käytännössä jokaisella mitattavalla suurella parempi käyttöauto: nopeampi, taloudellisempi, luotettavampi, hiljaisempi, turvallisempi, jne. Onneksi harrasteautoa ei tarvitse ostaa järjellä ;)
 
Hankintasuunnitelma on, velkaa ei tarvi ottaa mutta sen hyvän yksilön löytäminen on hankalaa ja vanhasta pitäs päästä eroon. V6 automaatti takaveto olis listalla. Taidan aloittaa hankkimisen huoltamalla, katsastamalla ja myymällä tuon nykyisen auton.

Nykyisen pois myynti nopeuttaa kummasti uuden hankintaa, jos ei tarvitse toista autoa. Harmi kun ei itsellä onnistu.

Raha on tietenkin aina rajoittava tekijä, muutenhan meillä kaikilla olisi 911 Porschet pihalla ajovalmiina ja olohuoneessa kiillotettavana Jaguar e-type ;)

Onko se enää haave jos voisi mennä kauppaan ja ostaa? Saamattomuutta ennemminkin :D Toisaalta, kyllähän tuota itsekkin voisi marssia kauppaan ja ottaa osan velaksi vaikka heti, mutta ei luonne salli sellaista vetoa.

Sopivasti palkkapäivä niin voi taas todeta että ompahan x rahaa lähempänä tämäkin hankinta :)
 
Kyllähän se Ferrari on itsellä haaveena. Ostohinnan lisäksi noissa on tietty käyttökulut aika korkeat, mutta ei näilläkään tuloilla tunnu ihan mahdottomalta idealta kuitenkaan. Tosin pitäähän harrasteauto(ja) olla ennen tuonkin hommaamista, joten saa nyt nähdä milloin tuon haaveen oikeasti toteuttaa.
 
Onhan sitä tullut haaveiltua kaikenlaisista vehkeistä, mutta jotenkin ne ovat jääneet hankkimatta loppupeleissä kuitenkin vaikka omat kiinnostuksen kohteet ovat ihan palkansaajan hankittavissa eli raha ei sinänsä ole se suurin este. Ferrarit ja muut vastaavat huomioautot eivät oikein ole olleet se juttu, koska tuntuu että saisi olla koko ajan pelko perseessä että joku kateellinen vittuillakseen naarmuttaa tai muuta vastaavaa. Olen aina muutenkin ollut enemmän sleeper-henkisyyden kannattaja ja melkein jo viime kesänä ostin Subaru Forester XT:n hieman kutiteltuna. Asiaa tuntemattomille siis kerrottakoon että tuossa on sama kone kun WRX-Imprezassa mutta asennettuna pappamallin maasturikoriin. Vakiona 6sek 0-100 ja kutiteltuna hieman paremmin, juuri sopiva "vanhusauto" millä kiusata teinejä liikennevaloissa jos lapsettaa.

Nykyään tahtoo tuo realiteetti vain astua sen verran vahvasti kuvioihin, että kun leipä on aikalailla kiinni siitä että pääsee autolla liikkumaan niin hieman jännittää tehokkaammalla vehkeelläkin että milloin sitten napsahtaa. Siinä ei puhuta enää siitä paljonko on sakot vaan muukin elannonhankinta kärsii. Kyllä se vaan niin on, että jos sitä tehoa on niin mielellään sitä aina välillä kokeileekin. Eli sikäli suunnitelmaa autonhankinnalle ei ole, korkeintaan jos joku sopiva sattuu sopuhintaan kohdalle niin ostaa pois ja miettii myöhemmin..

Tietysti se nuoruusajan haaveauto MKIV Supra kiinnostaa edelleen, mutta LHD-yksilöiden hinnat ovat karkaamassa niin pitkälle että taitaa sellainen jäädä hankkimatta ikinä...
 
Rohkeesti vaan RHD jos ei tarvi koko ajan olla parkkipaikan porteilla yms.

Ite melko monta vuotta haaveilin kaikenlaisesta ja värkkäilin kaikenmaailman raatojen kanssa kun ei muka sitä rahaa ikinä ollut. Aina ajatuksena että tästä mä jotain fiksua teen.. No, loppuviimein nyt n. 7 vuoden jälkeen olen pikkuhiljaa tekemässäkin, en tosin yksinään enää vaan on toinenkin persaukinen samassa raadossa mukana. Tosin vaihtunut tavoitteet katuharrasteesta ei-katulailliseksi samalla. Katulaillisen "harrasteen" paikkaa täyttämään kävin hakemassa st205 celika gt-4 wrc:n jokapäiväiseen käyttöön. Jännästi sitä tuohonkin änkeää vaimon ja pari lasta jos tiukka paikka tulee. Tosin toinenkin auto löytyy taloudesta johon sitten mahtuu muutakin ja jolla hoidetaan perheen lomareissut yms.

Vaimokin oppinut ajamaan tuolla ja ihan mielellään ajeleekin nyt kun oppinut miten penskat saa helposti taakse kiinni :rolleyes:

Alunperin piti olla celikalle vielä vara-auto vaan sehän räjähti n. 2 viikkoa sen jälkeen kun olin celikan ostanut. Tuolla se pellolla odottelee motivaatiota. Vara-auto oli tarkoitus olla ihan sillä ajatuksella että celikaa joutuisi sillon tällöin räpeltämäänkin mutta on tuo nyt ainakin vuoden kulkenut ihan mukisematta, tosin nyt on seinonut kun jarrut rupesi rahisemaan ja ei ole ehtinyt katella mistä johtuu.

Mutta tosiaan, kannattaa ostaa samointein jos rahaa ja halua on, itse arvoin asian järkevyyden kanssa liian kauan ja alkuperäinen "kuumeen" nostattaja ehti mennä. Toisaalta ihan hyväkin kun tuo Celika on osoittautunut hyväksi hankinnaksi ja vei kyllä kuumeen.
 
Olen aina muutenkin ollut enemmän sleeper-henkisyyden kannattaja ja melkein jo viime kesänä ostin Subaru Forester XT:n hieman kutiteltuna. Asiaa tuntemattomille siis kerrottakoon että tuossa on sama kone kun WRX-Imprezassa mutta asennettuna pappamallin maasturikoriin. Vakiona 6sek 0-100 ja kutiteltuna hieman paremmin, juuri sopiva "vanhusauto" millä kiusata teinejä liikennevaloissa jos lapsettaa.

Subarun sivujen mukaan nopein Forester olisi 7,5s 0-100 :think:

Parhaat viivavehkeet on kyllä juuri niitä jotka näyttää siltä että mitään ei löydy pellin alta, mutta sitten liikahtaa sinne amg-luokkaan sekaan :D

Omat autohaaveet on aika varovaisen maltillisia, e39 M5, e46 M3 sekä e38 750LiA tai e38 740dA, ja muutama alpina :drool:

Varmaan tuollaisen e38 facelift seiskan ostan seuraavaksi, bensahirmut himottaisi mutta järki potkii vastaan, täysin samoin kuin ämmäläisten ostossa. Tuo 740d menisi vielä aika pienellä, mutta vähän sieltä potkua puuttuu omaan makuun :)

Serkkupoika ostaa leiskautti CLK 55 AMG:n, katsotaan kauanko se sitä pitää eli pitääkö ostaa kuitenkin ämmäläinen että saa pätkiä sen mersun tuolla tien päällä :D Minä kun olen noihin baijerilaisiin päin ja kaveri taasen "vain-mersu" miehiä :D
 
Subarun sivujen mukaan nopein Forester olisi 7,5s 0-100 :think:

Parhaat viivavehkeet on kyllä juuri niitä jotka näyttää siltä että mitään ei löydy pellin alta, mutta sitten liikahtaa sinne amg-luokkaan sekaan :D

Omat autohaaveet on aika varovaisen maltillisia, e39 M5, e46 M3 sekä e38 750LiA tai e38 740dA, ja muutama alpina :drool:

Varmaan tuollaisen e38 facelift seiskan ostan seuraavaksi, bensahirmut himottaisi mutta järki potkii vastaan, täysin samoin kuin ämmäläisten ostossa. Tuo 740d menisi vielä aika pienellä, mutta vähän sieltä potkua puuttuu omaan makuun :)

Serkkupoika ostaa leiskautti CLK 55 AMG:n, katsotaan kauanko se sitä pitää eli pitääkö ostaa kuitenkin ämmäläinen että saa pätkiä sen mersun tuolla tien päällä :D Minä kun olen noihin baijerilaisiin päin ja kaveri taasen "vain-mersu" miehiä :D

Kakkoskoppainen vehje oli kyseessä, eli mallivuodet 2002-2008 mitä katseltiin, eihän nämä uudet tonnikeijut mihinkään liikukaan.
SUBARU Forester specs - 2005, 2006, 2007, 2008

Kyllähän M-bemari aina mielessä pyörii, mutta onneksi niissä on ollut sen verran isoja tyyppivikoja niissä malleissa mitä itse katselee että jää ostamatta. Ja kun tietää kuinka hyvällä pidolla keskimäärin tuollainen on ollut ja kenellä, niin ei juuri houkuta.
 
Kakkoskoppainen vehje oli kyseessä, eli mallivuodet 2002-2008 mitä katseltiin, eihän nämä uudet tonnikeijut mihinkään liikukaan.
SUBARU Forester specs - 2005, 2006, 2007, 2008

Katohan mokomaa sehän liikahtaakin jo ihan mukavasti :tup: Subaruista en ole yhtään kartalla niin piti kysäistä :)

Kyllähän M-bemari aina mielessä pyörii, mutta onneksi niissä on ollut sen verran isoja tyyppivikoja niissä malleissa mitä itse katselee että jää ostamatta. Ja kun tietää kuinka hyvällä pidolla keskimäärin tuollainen on ollut ja kenellä, niin ei juuri houkuta.

Nojuu, tämä on aika iso kysymys juurikin, eli pitäisi saada hyvältä harrastajalta. Btcf foorumilla niitä toki pyörii, ja sitä kautta tietää auton ja historian, mutta samalla hinta nousee ja paljon, mikä on toki ymmärrettävää :) En minäkään hyvällä pidolla olleesta autosta ilman luovu. Mitä tyyppivikoja meinasit niin pahoiksi mitkä nousee oston esteeksi? :)
 
Katohan mokomaa sehän liikahtaakin jo ihan mukavasti :tup: Subaruista en ole yhtään kartalla niin piti kysäistä :)

Nojuu, tämä on aika iso kysymys juurikin, eli pitäisi saada hyvältä harrastajalta. Btcf foorumilla niitä toki pyörii, ja sitä kautta tietää auton ja historian, mutta samalla hinta nousee ja paljon, mikä on toki ymmärrettävää :) En minäkään hyvällä pidolla olleesta autosta ilman luovu. Mitä tyyppivikoja meinasit niin pahoiksi mitkä nousee oston esteeksi? :)

Tuohon Foresteriin saa n. 4ke -summalla viripaketin asennettuna millä tehot menee n. 320hp, komeat pörinät tulee ja hymy laajenee entisestään..

Jotain M5 tyyppivikoja joskus Googlettelin, taisi olla tosin E60 sillä V10 koneella missä oli jokin melko fataali vika joka johti totaaliseen koneremppaan pahimmillaan. Liittyi kai laakerointeihin jotka ovat "kulutustavaraa" mikä taas omasta mielestä ei tuon hintaluokan autossa pitäisi olla ikinä ongelma.
 
Kyllä se vaan niin on, että jos sitä tehoa on niin mielellään sitä aina välillä kokeileekin.

Itselläni on aikaisempien harrastusvehkeiden kanssa onneksi maltti pysynyt liikenteessä, ehkä osin siksi että on tullut käytyä radalla purkamassa pahinta paloa. Liikennevalokiihdyttelyt ja vastaavat ei kiinnosta lainkaan. Ennemminkin haen hyvää fiilistä ja hienoja ajokokemuksia.

Nettiautoa taas selaillessa tuli taas huomattua että melko huono valikoima on kotimaassa tarjolla. Esimerkiksi jos etsii vähänkään erikoisempaa väriä niin ei löydy. Tuntuu että Suomalaisille musta ja harmaa ovat ainoat vaihtoehdot..
 
Itselläni on aikaisempien harrastusvehkeiden kanssa onneksi maltti pysynyt liikenteessä, ehkä osin siksi että on tullut käytyä radalla purkamassa pahinta paloa. Liikennevalokiihdyttelyt ja vastaavat ei kiinnosta lainkaan. Ennemminkin haen hyvää fiilistä ja hienoja ajokokemuksia.
Omalla kohdalla olen huomannut että harrastevehkeillä tulee vähemmän "kisailtua" tuolla liikenteessä. Käyttisautolla tulee enemmän sellaista näyttämisen tarvetta. Olen tuota pohtinut ja tullut siihen lopputulokseen että kun alla on tehokas ja näyttävä auto ei sen kulkemista sitten enää tarvitse enää todistella itselle eikä kellekkään muulle.

Tosin jos haaveena on hankkia sleeperi ja tarkoituksena nimenomaan päästä kisailemaan muiden kanssa, voipi olla ihan todellinen riski että siinä ajamisessa ei pysy maltti mukana...
 
Tosin jos haaveena on hankkia sleeperi ja tarkoituksena nimenomaan päästä kisailemaan muiden kanssa, voipi olla ihan todellinen riski että siinä ajamisessa ei pysy maltti mukana...

Näissäkään "kisoissa" ei tarvitse ajaa päättömästi, eikä edes rikkoa mitään liikennesääntöjä. Kuten minäkin tein kerran: lähdin valoista sen verran rivakasti että näytin vieressä olevalle teinin GTI Volkkarille mistä oma Opeli on tehty, mutta heti kun mittarissa rajoitus eli 80km/h niin kaasu ylös ja pidän nopeuden. Golf tulee pian ohi niin viimeistä päivää, todella reilua ylinopeutta, ja suoraan poliisin tutkaan :D
 
Näissäkään "kisoissa" ei tarvitse ajaa päättömästi, eikä edes rikkoa mitään liikennesääntöjä. Kuten minäkin tein kerran: lähdin valoista sen verran rivakasti että näytin vieressä olevalle teinin GTI Volkkarille mistä oma Opeli on tehty, mutta heti kun mittarissa rajoitus eli 80km/h niin kaasu ylös ja pidän nopeuden. Golf tulee pian ohi niin viimeistä päivää, todella reilua ylinopeutta, ja suoraan poliisin tutkaan :D

+1 :tup: itse otan aina jos ns. viivoille joudun vahingossa, niin rajotus +10km/h mittariin ja siihen jään, lähinnä nolottaa noitten puolesta joiden on pakko jatkaa tunteakseen voittaneensa :D Vai mitäköhän ne miettii, "hahaa nyjjäi bemari ku tikku paskaan ku sivikin turbo herää vasta satasen vauheista" :facepalm::vihellys::D:D
 
Tai sitten ne muut luulee että kisaat vaikka otat ihan normi ripeän lähdön. Varsinki nelikolla talvella on näitä nähty että ensin kaveri sutii siellä ja sitten tullaan rajotus +30 ohi kun päästään liikkeelle. Onneksi ite asun sen verran pienellä kylällä että kai nuo tietää jo kaikki junnut kuka kalkkis totakin ajaa :dead:

Noita sleepereitä jos haluaa katella niin e39a Galantti vr4 ois hyvä (itellä tälläinen rakentelussa ei-katulaillisena), Legnum tai uudempi Galant 2.7t koneella tai vanha Nissan Pulsar (Pulsar piti ensin tulla vaan sitten ostinkin Celikan)
 
Tai sitten ne muut luulee että kisaat vaikka otat ihan normi ripeän lähdön.

No tämäkin, ja tietysti miten suomalainen mies siihen reagoi? -> Lähtee itsekin sen jälkeen talla pohjassa vaikka ensin olikin vain ihan tavallinen ripeä lähtö :D
 
Itsellä nyt ei sen kummempia haaveita autojen suhteen ole, muita kun että kerran elämässään pitää ainakin se yksi uusi auto saada.
Ja olen tullu siihen lopputulemaan että uuden kun ostaa, niin sillä ajetaan sitten loppuikä ja että auto kestää mahdollisimman kauan, se on oltava Mersu.
Mersuakaan en ole koskaan omistanu joten jos joskus olis fyffet kasassa uuteen E-Mersuun niin siinäpä se oma haave on. :kahvi:
Ja miksei C-Mersu kelpaa? No jos uuden mersun ostaa niin ei kait tässä ny mitään perusmallia sitten osteta.. ;)
 
Itselläni on aikaisempien harrastusvehkeiden kanssa onneksi maltti pysynyt liikenteessä, ehkä osin siksi että on tullut käytyä radalla purkamassa pahinta paloa. Liikennevalokiihdyttelyt ja vastaavat ei kiinnosta lainkaan. Ennemminkin haen hyvää fiilistä ja hienoja ajokokemuksia.

Nettiautoa taas selaillessa tuli taas huomattua että melko huono valikoima on kotimaassa tarjolla. Esimerkiksi jos etsii vähänkään erikoisempaa väriä niin ei löydy. Tuntuu että Suomalaisille musta ja harmaa ovat ainoat vaihtoehdot..

Ennemmin se napsahdus käy jossain ohitustilanteessa tai muussa normaalin mukaisessa toiminnassa. Siinä vähänkään tehokkaammalla vehkeellä aina tahtoo mennä ohi eri paikoissa kuin 100hp Corollalla, huomaamattakin voi nousta "kaaharilukemiin".

Eihän tässä näin vanhana tule mitään liikennevaloleikitelyä edes harrastettua, koska on tullu todettua että pelkällä automaattilaatikolla tosiaan "voittaa" 90% lähdöistä ja sitten tosiaan joku sankari tulee ohjuksena ohi.
 
Mä oon vissiin vähän tylsä autoilija kun ei ole mitään ihmeellisempiä haaveita.

Ajan vuodessa 45-50tkm ja nykyisin mennään vm2008 Fiat Bravo 1.9l Multijetillä. Sain talvella lainaksi Volvon V40 D2:sen. Siitä se ajatus lähti... Jos joskus olisi varaa laittaa tuollainen V40 D3 Business automaatti

Tietty jos Eurojackpot vetää kiinni niin työmatka taittuu jatkossa Audin RS6:lla, matta punainen mustilla vanteilla ja MTM:n muutoksilla, eli RS6-R.

Mutta todennäköisyydet on tietty heikohkot
 
Kyllähän tuollaisen 100v auton ajoon saa jos vain löydät niitä osia, köyhä ei saa olla eikä kiirettä kannata pitää, sillä jokainen työvaihe vie paljon aikaa eikä osaavia ihmisiä ole liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, varmasti riippuu paljon autosta ja mallista ja näin.

Itsellä meinas aikanaan olla tuskaa löytää edes 70-luvun autoon tiettyjä osia. Osan osista taas sai sitten ihan mätänetistä..

Ja on noihin galantteihinkin tullu osia vastaan joita ei helpolla löytänyt. Tai toki, tilaamalla jostain jenkeistä ja maksamalla rahdista yms. 300e 40e osalle. Lopulta sit Saksasta kaivoin.

Manne vois toki vähän ottaa provoahtoja pari naksua alemmas, nyt on sunnuntai, ei jakseta paskoa trediä kinastelemalla.

Muutenkin toki se mikä on toiselle helppoa on toiselle vaikeaa. Itseltäkin löytyy kavereita kelle edes paypällin ja eebain käyttö on ylivoimaista. Mä olen osat niille sit tilaillu.
 
Eipä ole juu. Lähinnä tohon sun kirjotyyliisi viittasin. Jos on faktaa sulla olemassa niin sen voi heti laittaa pöytään.

Ootko montakin vanhempaa/harvinaisempaa autoa muuten tehny? Ihan mielenkiinnosta siis.
 
Jees ok :tup: Ehkä vähän turhaan provohälytin sitten laukesi.

Ite kans sivummalta paria seurannut vaan ei nekään 50-lukua kauempaa ole olleet.
 
Kyllä, pidemmän aikaa on jo tehnyt mieli R129:iä, koneella ei niin väliä. Sellaiseen ei kuitenkaan ole varaa kun tälläkin hetkellä nettiautossa halvin on 8500€
Kesäautoksi ostin vähä yli kuukausi sitten lähimmän korvikkeen, eli C124:n. Olen tyytyväinen.

Mitään suunnitelmaa R129:n hankkimiselle ei ole, eikä tule. Jos rahaa jostain putkahtaa yhtäkkiä sen verran että saisin sellaisen hankittua, niin sitten. Mutta säästämään en rupea, kun en osaakkaan. Jos lotossa tulisi esim. 20k€ niin siitä ostaisin sen ensin, ja sitten muuta mukavaa.

Tietäjät tietää "hieroglyfisistä merkinnöistä", en availe.
 
Melkosia hieroglyyfejä kun googlen ensimmäinen hakutulos kertoo jo vastauksen.

Muutenkin ihme pätemistä tollanen tietäjät tietää meininki noin helposti selvitettävistä asioista. Sisäpiirijutut sitten erikseen.
 
Melkosia hieroglyyfejä kun googlen ensimmäinen hakutulos kertoo jo vastauksen.

Muutenkin ihme pätemistä tollanen tietäjät tietää meininki noin helposti selvitettävistä asioista. Sisäpiirijutut sitten erikseen.
Nii muttaku nyt sä paljastit ittes, ettet oo tietäjä ku jouduit googlaamaan.
Nettiautossa näkee tota samaa. Perustellaan jonkun romun älytöntä ylihintaa tyyliin "ASIASTA JOTAIN TIETÄVÄT KYLLÄ KÄSITTÄÄ, MITÄ ON MYYNNISSÄ!!" tai " ÄLÄ KYSY TURHIA, AMMATTILAISET TIETÄÄ JA TAJUAA!!!".

Nii ja en tienny, mitä noi hieroglyfit tarkotti enkä jaksanu edes googlata. Ilmeisesti C124 on joku mersun malli?

Autokuumetta vähän pukkaisi taaskin. Rahaa saisi sen verran irroitettua siihen, että saisi jonkun kivan museoauton hankittua. Mutta taas, neljä autoa pihassa olisi vähän liikaa, joten eiköhän se nyt haaveilun tasolle jää.

E: Ja mitä tuohon erittäin vanhoihin autoihin tulee, niin useampi vuosi sitten yhdessä liikkeessä oli tämmöinen peli myynnissä
is_automotive_333-kopiomv.jpg

Vähän huono kuva, mutta eiköhän se siitä löydy.
Yrittivät sitä myydä varmaan toista vuotta ja hintakin oli vain 10k euroa. Harmi, että juuri silloin ei sitä rahaa ole, kun sitä todella tarvitsisi.
 
Mersujahan ne. Vituttaa kun bemariautistikaverikin aina puhelee niistä n+1 raadoistaan e12 e32 e39 yms. ja olettaa että mulla ois pienintäkään käryä mikä niistä oli mikäkin. No okei, e12 nyt tunnistan minäkin.

90% nettiauton ilmoituksista yli 10-vuotta vanhoista autoista on kyllä totaalista paskaa. Juuri tota "Emmää voi täällä tästä mitään kertoa ei tässä vikaakaan ole mutta en vaan jaksanut tehdä tätä loppuun mutta helmi tää on" tyylistä paskan selittämistä kullaksi kun kuvistakin näkee (jos ylipäänsä näkee mitään) että koko raato on mätä kuin helvetti ynnä muuta mukavaa.

Kaveri ostikin jonku "entisöidyn" kadetin korin suurinpiirtein näkemättä kun halvalla sai. Ei siihen tarvinnutkaan uusiksi tehdä kuin lattiat, kardaanitunneli, takakontin pohja, kaaria vähän..

Mutta joo, alkaa valua offtopiciksi.
 
piiiiitkään jo tehny mieli ostaa mersun w204 mielellään faceliftinä. Toki jos lotossa niin 205:nen, mutta eipä mun palkoilla siihen muuten ole asiaa kun taksissa...
 
Nyt kyllä herää kysymys, että mistä sä tätä mutua ja jäjetöntä yleistystäoikein heität?
Esimerkiksi T-Fordiin saa suurinpiirtein kaikki osat kaupanhyllyltä ja sama muilla yleisillä malleilla ja merkeillä.

MACs Antique Auto Parts - Classic & Antique Ford Parts - Macs Auto Parts
Snyder's Antique Auto Parts - Model A Ford and Model T Ford Parts

Tietysti jos haluaa satavuotiasta Bugattia harrastaa, niin homma menee vähän hankalammaksi.
Mutta sinänsä 100 vuotta vanhan auton harrastaminen ei ole sen kummoisempaa kuin 90 vuotta uudemmankaan.

Hyvin on hintaa t-fordin laatikolla ym. voimansiirron hilppeillä, pelkkä pinjonin ratas +200$ + rahti + ALV:cigar2: eikä noita T-foordeja tonnilla tai kahdella löydy.

Eli köyhä ei kannata olla vaikka osia saa uutena...
 
Kyllä, pidemmän aikaa on jo tehnyt mieli R129:iä, koneella ei niin väliä. Sellaiseen ei kuitenkaan ole varaa kun tälläkin hetkellä nettiautossa halvin on 8500€
Kesäautoksi ostin vähä yli kuukausi sitten lähimmän korvikkeen, eli C124:n. Olen tyytyväinen.

Mitään suunnitelmaa R129:n hankkimiselle ei ole, eikä tule. Jos rahaa jostain putkahtaa yhtäkkiä sen verran että saisin sellaisen hankittua, niin sitten. Mutta säästämään en rupea, kun en osaakkaan. Jos lotossa tulisi esim. 20k€ niin siitä ostaisin sen ensin, ja sitten muuta mukavaa.

Tietäjät tietää "hieroglyfisistä merkinnöistä", en availe.
R129 on täälläkin yhtenä haaveiluautoista. Itelle kyllä pitäis olla V12:lla.

C124 tuli myös kokeiltua ja onhan nuo mersut hienoja autoja. Lisäsi vain kiinnostusta tuohon 600SL:ään.
 
Kyllähän tuota joskus haluaisin tuollaisen auton joka on "must own" listalla. Itsellä ne enimmäkseen sijoittuvat japanilaisten akselille.
MX-5 on ehkä realistisin kun eivät niin hirveän hintaisia ole.
 
Oma suosikkiauto lapsuudesta oli skylinen R32 koppanen GT-R. Opiskelujen päätyttyä sellaisen ostin ja yhden kesän ajelin. Oli alustasarjaa, takokonetta, uutta turboa ja n. 400 heposta. Mukava auto ajella, mutta hieman liikaa työtä olis ollut saada mieleinen. Nyt ajelen sitten R32 korisella sedan turbolla 2 litran myllyllä. Sama fiilis on ajella vaikkei lähdekään ihan yhtä kovaa. Takavetona polttaa kumia kyllä herkästi ja listalla on putkivirien lisäksi pieni turbopäivitys ja maltillinen ahtojen nosto. Toistaiseksi nautin toimivasta japsisportista ja mietin noita tulevaisuudessa. Noi japsit ei onneksi kauheita maksa, mutta skyllejen hinnat on pahasti lähdössä lapasesta. Melkein sanoisin, että jos skylinen nyt haluaa niin odottelee ensimmäisen sopivan vastaantulevan ja ostaa. Jenkkimarkkina on aiheuttanut noiden maahantuonnin suomeen kyllä ihan kannattamattomaksi, ja hyväkuntoisen skyllen arvo suomessakin kasvaa, kun määrä vähenee ja autot hapantuu.
 
Omistamisesta en niin välitä, mutta tekis mieli ottaa huiput jostain Plymouth Superbirdistä. Vaikuttaa ihan helvetin hazardilta vehkeeltä liukkaine ja tuettomine penkkeineen. Siinä olis varmaan hymy persiissä sen sadasosan ennen kuolemaa.
 
W124 500E olisi kiva harrasteauto, jos olisi erillinen talli moisen säilyttämiseen. Härskeinhän tuo olisi ilman minkäänlaisia ulkoisia poikkeamia perus-W124:stä ja mielellään vielä 200E-tekstillä takakontissa :D
 
Pitäis kyllä jostain lentokonehalli vuokrata, jos meinaa kaikki autohaaveet toteuttaa. Päällimmäisenä ehkä olisi r32 tai r34 koppanen GTR skylle ja neloskoppanen Supra. Joku noista varmaan ennenpitkää tulee hankittua, mutta hinnat alkaa karata jo nyt käsistä. Vanha jenkkikin tekisi mieli jossain vaiheessa omistaa. Joku turbo ladakin täytyy varmaan huviksi rakentaa.

Nyt harrastelu ja viikonloppuautona on s15 koppanen Silvia. Tuntuu vähän tyhmältä kuolata joidenkin kakskymppisten japsirutkujen perään mutta minkäs teet kun Gran Turismot yms. on syövyttänyt aivot niin tehokkaasti :darra:
 
Pitäis kyllä jostain lentokonehalli vuokrata, jos meinaa kaikki autohaaveet toteuttaa. Päällimmäisenä ehkä olisi r32 tai r34 koppanen GTR skylle ja neloskoppanen Supra. Joku noista varmaan ennenpitkää tulee hankittua, mutta hinnat alkaa karata jo nyt käsistä. Vanha jenkkikin tekisi mieli jossain vaiheessa omistaa. Joku turbo ladakin täytyy varmaan huviksi rakentaa.

Nyt harrastelu ja viikonloppuautona on s15 koppanen Silvia. Tuntuu vähän tyhmältä kuolata joidenkin kakskymppisten japsirutkujen perään mutta minkäs teet kun Gran Turismot yms. on syövyttänyt aivot niin tehokkaasti :darra:
S15 korista en ole livenä edes nähnyt saatika että osaisin kommentoida kyydistä, mutta uskon jo ihan iän perusteella, että tuo on huomattavasti mukavampi ajettava kuin R32 koppanen getari. Jos getari on pakko saada ja pelimerkit ei riitä supraan tai R34 skylleen ni sit ehkä se r32. Omat kokemukset siitä oli vaan ne, että ylläpitokustannukset, ajokokemus (ainakaan stadin seudulla asuvalle) ja auton kauppahinta eivät oikein täsmänneet. Kunnon harrastajalle tilanne varmaan erilainen. Oma kompromissi olikin sit siistikuntonen ja suomessa harvinaisempi 4-ovinen gts-t jonka parilitranen kone on ihan ripeä vielä. Turboja tossa on 1kpl, moottoritilassa mahtuu jotain tekemään ilman laajaa purkamista ja varaosat on halvempia ilman gt-r "veroa". Toki uudempi supra ja getari ovat kalliita myös. Jos skylineä haluaisi kokea niin ehkäpä r34 koppanen takavetomalli?
 
Minä oon päässyt oikein ajamaan tuollaista r34 mallia, takaveto, ilman turboa ja 200hv.

Ei sen nyt ihan älytöntä ihastusta aiheuttanut, itsellä oli silloin Lexus LS400 ja eipä Skylinessa riittänyt edes kulku Lexuksen rinnalla. Mutta kyllä r34 mallistakin jäi sellainen peruspositiivinen kuva, aika japsi se silti on huonossa mielessä, ei ole juurikaan laadun tunnetta mukana. Hyvät tilat on kyllä kun ottaa huomioon että on urheiluauto kyseessä ja muutenkin jäi mielikuva sellaista perustoimivasta autosta, jolla oli ihan mukava ajella menemään.

Mutta ei siitä jäänyt oikein fiilistä, että nyt olis oltu klassikon ratissa.
 
Minä oon päässyt oikein ajamaan tuollaista r34 mallia, takaveto, ilman turboa ja 200hv.

Ei sen nyt ihan älytöntä ihastusta aiheuttanut, itsellä oli silloin Lexus LS400 ja eipä Skylinessa riittänyt edes kulku Lexuksen rinnalla. Mutta kyllä r34 mallistakin jäi sellainen peruspositiivinen kuva, aika japsi se silti on huonossa mielessä, ei ole juurikaan laadun tunnetta mukana. Hyvät tilat on kyllä kun ottaa huomioon että on urheiluauto kyseessä ja muutenkin jäi mielikuva sellaista perustoimivasta autosta, jolla oli ihan mukava ajella menemään.

Mutta ei siitä jäänyt oikein fiilistä, että nyt olis oltu klassikon ratissa.
Ilman turboa summannee tuota hyvin. RB25det neo kone on kyllä koeajon perusteella mukava kone aivan vakionakin
 
S15 korista en ole livenä edes nähnyt saatika että osaisin kommentoida kyydistä, mutta uskon jo ihan iän perusteella, että tuo on huomattavasti mukavampi ajettava kuin R32 koppanen getari. Jos getari on pakko saada ja pelimerkit ei riitä supraan tai R34 skylleen ni sit ehkä se r32. Omat kokemukset siitä oli vaan ne, että ylläpitokustannukset, ajokokemus (ainakaan stadin seudulla asuvalle) ja auton kauppahinta eivät oikein täsmänneet. Kunnon harrastajalle tilanne varmaan erilainen. Oma kompromissi olikin sit siistikuntonen ja suomessa harvinaisempi 4-ovinen gts-t jonka parilitranen kone on ihan ripeä vielä. Turboja tossa on 1kpl, moottoritilassa mahtuu jotain tekemään ilman laajaa purkamista ja varaosat on halvempia ilman gt-r "veroa". Toki uudempi supra ja getari ovat kalliita myös. Jos skylineä haluaisi kokea niin ehkäpä r34 koppanen takavetomalli?
Ajoltaan tuommonen s15:sta on aika lähellä s14:sta mitä nyt yleisilme ja sisätilat on paljon modernimmat. Tuo on siitä hyvä, että osia on maailma pullollaan ja varsinkin Briteistä on saanut tähän asti mitä on tarvinnut, usein järkevään hintaan.

Mulla ainoat kokemukset Skylineistä on gtst r33 joka kyllä oli automaatti. Ihan hyvät fiilikset siitä jäi, mutta ei kyllä nappaa se mehulinkolaatikko ja r33 on vähän tylsän näköinen. Sopis kyllä ainakin vakio alustalla ihan käyttikseksi. Vois kuvitella että r34 takapotkuna on samanlainen. Saahan nekin varmasti pilattua alustasarjalla ja kunnon holsetilla :D

Varmaan taloudellisesti järkevintä olisi uittaa Japanista r34 koppanen takaveto tässä muutaman vuoden sisällä tai ostaa Suomesta r32 kun Ameriikan pojat huutaa kolmekakkosten hinnat taivaisiin Japanin päässä. Ei kyllä tosin ole mitään hoppua tuosta Silviasta luopua kun miellyttää vielä silmää tuo korimalli.
 
Ajoltaan tuommonen s15:sta on aika lähellä s14:sta mitä nyt yleisilme ja sisätilat on paljon modernimmat. Tuo on siitä hyvä, että osia on maailma pullollaan ja varsinkin Briteistä on saanut tähän asti mitä on tarvinnut, usein järkevään hintaan.

Mulla ainoat kokemukset Skylineistä on gtst r33 joka kyllä oli automaatti. Ihan hyvät fiilikset siitä jäi, mutta ei kyllä nappaa se mehulinkolaatikko ja r33 on vähän tylsän näköinen. Sopis kyllä ainakin vakio alustalla ihan käyttikseksi. Vois kuvitella että r34 takapotkuna on samanlainen. Saahan nekin varmasti pilattua alustasarjalla ja kunnon holsetilla :D

Varmaan taloudellisesti järkevintä olisi uittaa Japanista r34 koppanen takaveto tässä muutaman vuoden sisällä tai ostaa Suomesta r32 kun Ameriikan pojat huutaa kolmekakkosten hinnat taivaisiin Japanin päässä. Ei kyllä tosin ole mitään hoppua tuosta Silviasta luopua kun miellyttää vielä silmää tuo korimalli.
Juu, R34 on varmaan melko lähellä R33 tuntumaltaan, mutta snadisti parempi motti VVT:n takia. Ulkonäöltään en itekään tykkää tuosta R33 kovinkaan paljoa. Alustasarjalla näistä saa alustaltaan kovan, mutta mutka-ajo on mukavampaa. Oikeestaan putkistomodilla paremmat äänet, yleishuolto ja alustasarja jos tykkää niin autoa riittää jo aika paljon jos virittelyn sijaan haluaa luotettavan käyttöä kestävän auton.
 
Tälläinen olis hieno, harmi että hinnat nousee jos teettää ja voi olla ettei tuolla tekniikalla ja alustalla saa leimaa suomessa (en ole varma), mutta tuon tyylinen...

 
Eikai nyt kukaan mistään vajaakoneisista skylleistä yms haaveile?

Itelle meinas yks r32 jäädä haaviin mutta ku on nelikkomies niin on nelikko mies..
 
Eikai nyt kukaan mistään vajaakoneisista skylleistä yms haaveile?

Itelle meinas yks r32 jäädä haaviin mutta ku on nelikkomies niin on nelikko mies..
Noh, getarin koneessa on kovat nostajat jotka yksistään vaatii ajoittain välysten säädön (mahdollistavat toki paremmat kierrostehot), ahtimia on kaksi jne. RB25 neo koneessa saa vvt:n jne. Itsellä on kaikista kokemusta, omistuksessa ollut myös getari. Kyllähän godzilla on godzilla ja varmasti hieno viedä kovaa ja radalla, mutta kyllä ihan käytössä kesäisin takaveto on aivan riittävä. Harva ajaa niin kovaa vaikka kuivalla maantiellä ettei takaveto riittäisi vaan nelikko ratkaisee.

Pointtina siis että r32 getaria vastaavalla summalla r34 takaveto voisikin olla monelle harraste skylleä halajavalle mieluisampi auto kuin getari tai vastaavasti r32 gts-t voikin olla halvalla hinnalla mieluisa harrastepeli. Ei se suprakaan ole neliveto :)
 
Ääh tarkotin kun joku tuolla sanoi ajaneensa sellaisella ja ei tullu elämyksiä. Ja päissäni sekotin autotkin. Tai en kyllä edes muista mitä yritin ilmaista.
 
Sitten on se yksi ikuinen haave. Vanha mölyävä jenkki isolla V8:lla. Tämä nyt on jo klisee, ja siihen varmaan kyllästyisi hyvinkin nopeasti, mutta jokin sairaalloinen himo olisi kokea sellainen kesäautona Suomea (ja Eurooppaa) ympäri ajellen. Hyväkuntoiset alkavat olla hyvinkin arvossaan, mutta toisaalta, ymmärtääkseni ikäisekseen ihan perusluotettavaa tekniikkaa ja varaosia saatavilla jenkkilästä verkkokaupoista. Tietenkään tuon takia en esim. Bemariani myisi, koska BMW nyt on käytännössä jokaisella mitattavalla suurella parempi käyttöauto: nopeampi, taloudellisempi, luotettavampi, hiljaisempi, turvallisempi, jne. Onneksi harrasteautoa ei tarvitse ostaa järjellä ;)

Samantyylinen pakkomielle alkoi itseänikin vaivata ala-asteikäisenä nassikkana kun V8 Magazine alkoi säännöllisesti tarttua lehtihyllystä mukaan.

Pakkomielteeni sain sitten viimein tyydytettyä teini-ikäisenä kun pistin äidin vaivalla säästämät lapsilisät sileäksi ja pihaan ilmestyi tällainen.

43429_Front_3-4_Web.jpg


1969 Mercury Cougar XR7

1990-luvulla näitä sai vielä sangen edullisesti. Hintapyynnöt ovat nykyään samaa luokkaa kuin silloinkin, mutta valuutta on vaihtunut. Haaveeksi jäisi tänä päivänä.

Jos jenkkiautoa haaveilee, unohtakaa ne ylihinnoitellut muskeliautot ja suunnatkaa etsintänne -70-luvun suuntaan. Cadillacia ja Lincolnia sekä muita personal luxury-luokan risteilyaluksia saa edelleenkin hyvinkin kohtuullisella budjetilla.
 
Samantyylinen pakkomielle alkoi itseänikin vaivata ala-asteikäisenä nassikkana kun V8 Magazine alkoi säännöllisesti tarttua lehtihyllystä mukaan.

Pakkomielteeni sain sitten viimein tyydytettyä teini-ikäisenä kun pistin äidin vaivalla säästämät lapsilisät sileäksi ja pihaan ilmestyi tällainen.

43429_Front_3-4_Web.jpg


1969 Mercury Cougar XR7

1990-luvulla näitä sai vielä sangen edullisesti. Hintapyynnöt ovat nykyään samaa luokkaa kuin silloinkin, mutta valuutta on vaihtunut. Haaveeksi jäisi tänä päivänä.

Jos jenkkiautoa haaveilee, unohtakaa ne ylihinnoitellut muskeliautot ja suunnatkaa etsintänne -70-luvun suuntaan. Cadillacia ja Lincolnia sekä muita personal luxury-luokan risteilyaluksia saa edelleenkin hyvinkin kohtuullisella budjetilla.
Plymouthin Valianttia saanee kait -60 lukulaisenakin kohtuu hintaan vielä, tosin isokoneisena mahtaa sekin jo maksaa jotain, toisin kun sillon kun ite ajokortista haaveili 80 luvulla, kun nuo ei maksanu kun tuhannen ja pari mummonmarkoissa... Jos tuota nyt voi ees muskeliks sanoa...
 
Plymouthin Valianttia saanee kait -60 lukulaisenakin kohtuu hintaan vielä, tosin isokoneisena mahtaa sekin jo maksaa jotain, toisin kun sillon kun ite ajokortista haaveili 80 luvulla, kun nuo ei maksanu kun tuhannen ja pari mummonmarkoissa... Jos tuota nyt voi ees muskeliks sanoa...

Suht edullisia ovat kyllä edelleenkin. Slant sixillä olevaa peruskuntoista Valtteria on tarjolla nettiautossa alkaen parin-kolmen tonnin hintaan. Tuollaiset olivat silloin ysärillä maksimissaan 10000 markan hintaisia, joten on niissäkin arvonnousua tapahtunut. Persaukisen jenkkiautofanin budjettiin sopivia kulkineita ei nykyään hirveästi taida olla elähtäneiden puukylkipiilofarmarien lisäksi.

Kyllä tosiaankin välillä iskee WTF-fiilis kun chattiauton jenkkien hintapyyntöjä vertailee siihen mitä vastaavat maksoivat 20 vuotta takaperin. Kutoskoneisen karvalakki- 65-66 Mustangin sai silloin edullisimmillaan noin 25000 markan hintaan.

Kärjistetysti voi todeta että jotain on arvostuksissa nykyään vinossa kun samanlaisen ankeaan Ford Falconiin perustuvan, suunnilleen kaikkien saavutettavissa olleen kansanauton hinnalla saa pari museorekisteröityä Porsche 928:ia. Joo tiedostan kyllä että Porschen ylläpitokulut ovat kovemmat kuin Mustangilla ja poniauto on komeamman näköinen, mutta siltikin...
 
Kyllä, pidemmän aikaa on jo tehnyt mieli R129:iä, koneella ei niin väliä. Sellaiseen ei kuitenkaan ole varaa kun tälläkin hetkellä nettiautossa halvin on 8500€
Kesäautoksi ostin vähä yli kuukausi sitten lähimmän korvikkeen, eli C124:n. Olen tyytyväinen.

Itse vaihdoin kesäautona toimineen Boxsterin viime kesänä R129:n seuraajaan R230:een (SL500).
Kyllä nuo iäkkäämmätkin Mersut on osattu tehdä mukaviksi ajaa. Joskus jopa vähän turhan mukaviksi, sillä esimerkiksi tuo R230 on hieman hajuttoman ja mauttoman tuntuinen ajettaessa - kenties liiallisen elektroniikan, aktiivijousituksen ym. johdosta.


Kyllähän tuota joskus haluaisin tuollaisen auton joka on "must own" listalla. Itsellä ne enimmäkseen sijoittuvat japanilaisten akselille.
MX-5 on ehkä realistisin kun eivät niin hirveän hintaisia ole.

MX5 on kyllä hinta-laatu -suhteeltaan yksi oivallisimmista "kesäleluista". Auto kärsii mielestäni suotta parturikampaaja -leimasta, sillä esimerkiksi mutkateillä ainakin itsellä ollut NB oli todella mukava ajettava.


Omista autohaaveiluista. Tällä hetkellä olen tyytyväinen omiin autoihini, eikä akuuttia autokuumetta ole (talviauton vaihduttua keväällä). Jossain vaiheessa olisi kuitenkin mukava ajella 991 (911) Targalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 768
Viestejä
4 546 474
Jäsenet
74 845
Uusin jäsen
Datapappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom