Asus esitteli peukalotatilla varustetun ROG Chakram -pelihiiren

Viestiketju alueella 'io-tech.fi uutiset' , aloittaja Kaotik, 14.01.2020.

  1. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    10 805
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    [​IMG]


    Viime viikolla pidetyistä CES 2020 -messuista riittää uutisoitavaa vielä tällekin viikolle. Tällä kertaa vuorossa on Asuksen mielenkiintoinen ROG Chakram -pelihiiri.

    ROG Chakramin ensimmäinen erikoisuus on peukalotatti. Tattiohjain on sijoitettu peukalotuen eteen siten, että se olisi helposti hallittavissa sekä analogisessa että digitaalisessa toimintatilassaan. Eri käyttäjien tottumuksia varten mukana on kaksi eri mittaisilla varsilla varustettua vaihtotattia. Kun tattiohjainta ei haluta käyttää, voi sen paikalle vaihtaa suojalevyyn, jolloin hiiri toimii kuin mikä tahansa 5-nappinen pelihiiri.

    Toinen erikoisuus on hiiren huollettavuuus sekä kustomointimahdollisuudet. Hiiren kuori on kiinni magneetein ja sen poistamalla pääsee käsiksi langattomaan USB-lähettimeen, vaihdettavaan logoon, magneettisesti kiinnitettyihin pääpainikkeisiin ja niiden alla kannoissa istuviin, vaihdettaviin kytkimiin. Logona on oletuksena Asuksen ROG-logo, mutta mukana toimitetaan myös tyhjä lätkä, johon voi suunnitella oman logonsa.

    [​IMG]

    Hiiren pääpainikkeet käyttävät Asuksen saranallista mekanismia, joka eliminoi jousen ja saranan avulla hiiren painikkeen ja kytkimen väliin jäävän raon. Chakramin DPI on säädettävissä 100:n ja 16 000:n välillä joko portaitain pohjan napista, tai täysin vapaasti pohjan DPI-nappia pohjassa painaen ja käyttäen rullaa säätimenä.

    ROG Chakram toimii sekä langallisena että langattomana. Langattomassa tilassa käyttäjä voi valita perinteisen 2,4 GHz:n taajuuden ja Bluetoothin väliltä. Lataukseen sekä langallisessa tilassa käytettävä johto kiinnittyy hiireen standardilla USB Type-C -liittimellä, mutta halutessaan hiirtä voi ladata myös Qi-latausta tukevilla alustoilla. USB Type-C tukee myös hiiren pikalatausta ja vartin latauksella sille luvataankin parhaimmillaan 12 tunnin käyttöaikaa.

    Asus ei ole kertonut hiiressä käytettävän sensorin merkkiä tai mallia, mutta se kykenee parhaimmillaan 16 000 DPI:n tarkkuuteen, 400 tuuman sekuntinopeuteen ja 40 G:n kiihtyvyyteen. Hiiren strategiset mitat ovat 132,7 x 76,6 x 42,8 millimetriä ja 121,6 grammaa (ilman kaapelia).

    Lähde: Asus, ROG Chakram -tuotesivut

    Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

    Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

    Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2020
  2. rikyy6

    rikyy6

    Viestejä:
    917
    Rekisteröitynyt:
    22.05.2017
    Voi herranjestas mitä avaruusalusta Asus taas työntämässä ulos. 16 000 DPI ja 121,6 g… Mikä vitsi.
     
  3. mikkelson

    mikkelson

    Viestejä:
    1 558
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Huollettavuutensa puolesta ihan mielenkiintoinen hiiri. Yleensä omista hiiristä on alkanut ensimmäisenä joku nappi temppuilemaan esim. tulee tuplaklikkauksia, niin sehän ois kätevä jos ongelman voisi korjata vain kytkimen vaihtamalla.
     
  4. Marti77

    Marti77 Team H2O

    Viestejä:
    1 725
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Helposta huollettavuudesta on kyllä hyötyä mutta mahtaako kestää tiputuksen vai leviää osiin.
    Myös olisivat voineet yhden napin pistää rullan taakse.
     
  5. Ransteri

    Ransteri

    Viestejä:
    207
    Rekisteröitynyt:
    12.11.2019
    Eikös se ongelma korjaannu kytkintä vaihtamalla? Ei ole edes pakko vaihtaa, jos jousta vaan kytkimessä vähän säätää.
     
  6. PatuFin

    PatuFin

    Viestejä:
    53
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Kellään hyviä ideoita mihin tuota tattiohjainta voi käyttää? Mahtaako mikään edes tukea moista? Muuten vaikuttaa melko keskinkertaiselta peli rotalta
     
  7. rikyy6

    rikyy6

    Viestejä:
    917
    Rekisteröitynyt:
    22.05.2017
    Sillä varmaan ohjataan RGB-valaistusta:vihellys:
     
  8. Catrik

    Catrik

    Viestejä:
    309
    Rekisteröitynyt:
    28.06.2017
    Peleihin joissa on erikseen tähtäys ja pään/kameran kääntö. Esimerkiksi Squadissa, Armassa ja War Thunderissa voi ohjata hiirellä lentokonetta, ja Alttia painamalla hiiri muuttuu pään käännöksi. Luonnollisesti konetta ei sillon voi ohjata samaan aikaan. Kaikki pelit ei tällaista tukisi kun pään kääntö pitäisi pystyä erikseen asettamaan tietylle akselille.