Asus esitteli peukalotatilla varustetun ROG Chakram -pelihiiren

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453



Viime viikolla pidetyistä CES 2020 -messuista riittää uutisoitavaa vielä tällekin viikolle. Tällä kertaa vuorossa on Asuksen mielenkiintoinen ROG Chakram -pelihiiri.

ROG Chakramin ensimmäinen erikoisuus on peukalotatti. Tattiohjain on sijoitettu peukalotuen eteen siten, että se olisi helposti hallittavissa sekä analogisessa että digitaalisessa toimintatilassaan. Eri käyttäjien tottumuksia varten mukana on kaksi eri mittaisilla varsilla varustettua vaihtotattia. Kun tattiohjainta ei haluta käyttää, voi sen paikalle vaihtaa suojalevyyn, jolloin hiiri toimii kuin mikä tahansa 5-nappinen pelihiiri.

Toinen erikoisuus on hiiren huollettavuuus sekä kustomointimahdollisuudet. Hiiren kuori on kiinni magneetein ja sen poistamalla pääsee käsiksi langattomaan USB-lähettimeen, vaihdettavaan logoon, magneettisesti kiinnitettyihin pääpainikkeisiin ja niiden alla kannoissa istuviin, vaihdettaviin kytkimiin. Logona on oletuksena Asuksen ROG-logo, mutta mukana toimitetaan myös tyhjä lätkä, johon voi suunnitella oman logonsa.



Hiiren pääpainikkeet käyttävät Asuksen saranallista mekanismia, joka eliminoi jousen ja saranan avulla hiiren painikkeen ja kytkimen väliin jäävän raon. Chakramin DPI on säädettävissä 100:n ja 16 000:n välillä joko portaitain pohjan napista, tai täysin vapaasti pohjan DPI-nappia pohjassa painaen ja käyttäen rullaa säätimenä.

ROG Chakram toimii sekä langallisena että langattomana. Langattomassa tilassa käyttäjä voi valita perinteisen 2,4 GHz:n taajuuden ja Bluetoothin väliltä. Lataukseen sekä langallisessa tilassa käytettävä johto kiinnittyy hiireen standardilla USB Type-C -liittimellä, mutta halutessaan hiirtä voi ladata myös Qi-latausta tukevilla alustoilla. USB Type-C tukee myös hiiren pikalatausta ja vartin latauksella sille luvataankin parhaimmillaan 12 tunnin käyttöaikaa.

Asus ei ole kertonut hiiressä käytettävän sensorin merkkiä tai mallia, mutta se kykenee parhaimmillaan 16 000 DPI:n tarkkuuteen, 400 tuuman sekuntinopeuteen ja 40 G:n kiihtyvyyteen. Hiiren strategiset mitat ovat 132,7 x 76,6 x 42,8 millimetriä ja 121,6 grammaa (ilman kaapelia).

Lähde: Asus, ROG Chakram -tuotesivut

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Voi herranjestas mitä avaruusalusta Asus taas työntämässä ulos. 16 000 DPI ja 121,6 g… Mikä vitsi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Huollettavuutensa puolesta ihan mielenkiintoinen hiiri. Yleensä omista hiiristä on alkanut ensimmäisenä joku nappi temppuilemaan esim. tulee tuplaklikkauksia, niin sehän ois kätevä jos ongelman voisi korjata vain kytkimen vaihtamalla.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Helposta huollettavuudesta on kyllä hyötyä mutta mahtaako kestää tiputuksen vai leviää osiin.
Myös olisivat voineet yhden napin pistää rullan taakse.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Huollettavuutensa puolesta ihan mielenkiintoinen hiiri. Yleensä omista hiiristä on alkanut ensimmäisenä joku nappi temppuilemaan esim. tulee tuplaklikkauksia, niin sehän ois kätevä jos ongelman voisi korjata vain kytkimen vaihtamalla.
Eikös se ongelma korjaannu kytkintä vaihtamalla? Ei ole edes pakko vaihtaa, jos jousta vaan kytkimessä vähän säätää.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
80
Kellään hyviä ideoita mihin tuota tattiohjainta voi käyttää? Mahtaako mikään edes tukea moista? Muuten vaikuttaa melko keskinkertaiselta peli rotalta
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Kellään hyviä ideoita mihin tuota tattiohjainta voi käyttää? Mahtaako mikään edes tukea moista? Muuten vaikuttaa melko keskinkertaiselta peli rotalta
Peleihin joissa on erikseen tähtäys ja pään/kameran kääntö. Esimerkiksi Squadissa, Armassa ja War Thunderissa voi ohjata hiirellä lentokonetta, ja Alttia painamalla hiiri muuttuu pään käännöksi. Luonnollisesti konetta ei sillon voi ohjata samaan aikaan. Kaikki pelit ei tällaista tukisi kun pään kääntö pitäisi pystyä erikseen asettamaan tietylle akselille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 534
Viestejä
4 165 740
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom