Ollaanhan sitä jo versiossa 0.3...
Epäolennaista, esimerkiksi Project Motor Racingistä näki jo heti että peliä ei tulla koskaan saamaan korjatuksi, niin fundamentaalista laatua oli osa ongelmista. Kun mennään tarpeeksi pitkällä kehitystyössä ja on jo sitouduttu tiettyihin juttuihin vaikkapa fysiikoiden osalta, ei ole mahdollista hioa niitä kunnolla paremmaksi rakentamatta peliä perustavanlaatuisesti alusta saakka. Tässä alkaa näkymään aavistus tuollaista oiretta.
En mä vielä ole pyyhettä heittämässä kehään, mutta hyvin maltillisilla fiiliksillä nyt tässä kohtaa mennään.
Mulle neljä tärkeää asiaa ajopelissä on fysiikat, FFB, kiinnostavat autot ja radat. Näistä neljästä tämä toistaiseksi ihan kunnolla hoitaa yhden, eikä ole mitään satavarmaa että muut kolme saadaan oikeasti toimimaan viimeisen päälle hyvin. Vähän alkanut näkymään oireita että on menty aavistuksen väärään suuntaan kehitysvaiheessa. Esimerkiksi fysiikoissa yleensä tehdään turhia ongelmia sillä että koitetaan laskea liikaa asioita konepellin alla.
Pelissä missä simuloidaan tasan yhtä asiaa sen kanssa on miljoona kertaa helpompi toimia, tälläisessä monen alustan ja monen auton ajopelissä sillä kaivetaan itseltä verta nenästä. Käytännössä hankaloitetaan pirusti esimerkiksi FFB:n toimivaksi saamista, suorituskykyä ja satunnaisten fysiikka-sekoilujen kuriin saamista. Vastapainoksi ei kuitenkaan saada arvoa tarpeeksi lisää asioiden turhasta monimutkaistamisesta.
Niitä toissijaisia juttuja kuten grafiikat, autenttisuus, pienet yksityiskohdat ja tekemisen runsaus on saatu jo tosi hyvään malliin (viimeistä lukuunottamatta). Eli mun silmissä tässä on ns. "viimeiset kiillotukset" paremmalla tolalla, kuin ne oleelliset ajopelin fundamentaalit.
Sitten jos tämä peli koskaan päätyy kunnolla modattavaksi, on vain taivas rajana ja meikäläinen yhtä hymyä (luultavasti).