En tiedä onko vaikutusta sulavuuteen mutta itse muutin GameUserSettings FPS asetuksen 60 > 140. Mulla näyttö 165Hz mutta FrameTimejen takia mulla oli Limit 140FPS (Pitäs olla 5090 että saisin Ultralla 160FPS nätisti), nyt kun laitoin ko. asetuksen 140FPS niin pudotin FPS rajoittimeni alle tuon eli nyt 135FPS.
Asetuksen muutoksen jälkeen pitää tiedosto laittaa Read-Only asetukseen tai peli muuttaa arvon takaisin 60. Tiedoston paikka näkyy tässä kuvassani:
Pari tuntia meni kummiskin hangatessa, eri säätöjäkin tutkaillessa, välitykset OK ja jarrupaineet maksimit (2.5>4.0) mutta perän lukkojen kanssa meni ihmetellessä mikä olisi paras? Mutta onpahan joku aika tällä pätkällä ja sahataan lisää kun porukkaa menee ohi. Videoni ajassa 1:15 jälkeen seuraavat 10s. on aika missä lukon toiminta vaikuttaa, toki se on tietyistä tilanteista pois kun ei ole niin painetta vetävälle pyörälle eli tasauspyörästö syö eteenpäin vievää tehoa hukkaan.
Ko. vehkeellä ja pätkällä kyllä tuli useasti mieleen että nyt ollaan rallin ytimessä, pätkällä kun lappu pohjassa ja ruvetaan laskeutumaan alaspäin ja hirveitä kuplaVolkkarin kokoisia syvennyksiä niin monesti tuli kyllä Äiti mieleen että Hoosianna'Daavidin Poika.
Parhaaseen ajokokemukseen kun ei tarvita mitään reaktio 4-veto autoja vaan mahdollisimman optimaalista ajolinjaa joka tarkoittaa että pysyy pätkän keskinopeus mahdollisimman korkeana kun ei paljoa korjailla kuten nelareilla että pysyy Km/h kohtuullisena seuraavaankin mutkaan saavuttaessa, mutkista ulostulot entistä tärkeämpiä.
Huh että nykyään Tube raiskaa entistä pahemmin laadun. Tallennettu nVidian softalla AV1 / High (90Mbps) ja natiivi resollani eli 34x14. Briljantti video itsellä mutta Tube raiskaa liikkuvan kuvan, esim. mittaristo ihan OK mutta pätkä näyttää ihan oksennukselta. Saiskohan OBS:lla parempaa laatua tubeen?
Tallennettu HDR:nä (BT.2020) eli en tiedä miten SDR näytöllä näyttää, oudosti Tube ei kerro että olisi HDR tallenne?
Ajoin mä tossa 3:27.4 ajankin mutta ei jotenkin jarru ottanut loppu viivalle tullessa ja liian kovaa osuin ihmiseen pätkän jälkeen josta tuli aika sakko eli toi 3:27.5 on virallinen aikani tällä hetkellä.
Joskus kestää että serverit rekisteröivät aikasi kuten videoltani näkyy ettei sen aikana heti kerinneet reagoida, mutta pari minuuttia myöhemmin ajettu aikani sieltä löytyi.
Tämän meidän Sinivalkoisen lipun puolesta mä näitä ajelen, Pride of a Rally-Nation!
EDIT.
TM T300 rateille myös illalla "löysin" aivan hyvät asetukset, ainakin tolla takapotku Alfalla toimii kaikista parhaiten kun Minimum Force on 2% ja Damper 0%. Gain 200% ja ajureiden asetukset Winukassa ne normaalit jotka suositeltu jokaiseen Simuun jo viimeiset 10 vuotta.
Astekulma sitten oman setin ja mieltymyksien mukaan. Ja muuten soft-lock ei toimi (ainakaan T300), se mitä on asetettu simussa pitää laittaa samaksi ajureistakin.
Tolla pätkällä en käsijarrua käyttänyt kuten Afon Bidnossa pari kertaa, sen kertoimen olen laittanut -0.5 ettei ihan niin äkäseen pure.