Assetto Corsa rally (early access)

Tulipa testailtua tätä uutta päivitystä ja mun mielestä asfaltti ffb on parantunut paljon. Gain asetusta jouduin vähän pudottamaan. Soralla en niin hirveää muutosta huomannut.
Jäärata oli ihan hauska, mutta ei sitä kauaa jaksanut hinkata. Pitoja siinä oli tosiaan aika vähän. Vähän kuin olisi loskalumessa ajanut.
Niin ja liikesimulaattorin palaute oli myös muuttunut ja hiukan parempi sekin oli.
 
Jaahas, itsellä työpäivä takana ja Stratoksella näköjään pari Ruotsalaista kuskia sijoilla 4/5 Afon Bidnossa, jos niitä lähtisin jahtaamaan. Ei se pelkkä Björn Waldegordin perintö noin pitkälle kanna kun Suomalaisia mukana rallissa. :D
 
Ajoin puolisen tuntia Forretin (vai mikä se oli?) asfallttia ja tuntu jotenkin jo liiankin helpolta entiseen verrattuna. Vaikea sanoa miten aito tuo tuntuma on kun en ikinä ole ralliautoa ajanut.
 
Itsellä jäi mainitsemani Swedu-pari taakse 30min jälkeen kun totuin hieman Stratoksen fysiikoihin, melkoinen muutos kyllä v0.1 versioon verrattuna.

3917090_24.jpg


Löytyyhän tuolta esiasetuksia kunnon rattien omistajillekin. Omat T300 asetukset tuolta olivat aivan syvältä kun testasin minuutin ettei tule kauppoja!
3917090_23.jpg
 
Voi veljet!

Kyllä tämä on tässä kunnossa jo kaikkien aikojen paras rallipeli ja kelpaisi minulle sellaisenaan, kunhan ek-kilometrejä saisi lisää!

Kävin ottaan nopeat testit kaikilla alustoilla ja kaikki omat 0.1 version epäkohdat eli vaisu ffb, huonot jarrut ja sladinhallinta ovat tässä 0.2 versiossa heti paljon paremmin! Alpinella Walesin sillä tutulla pätkällä eka veto top10 nurkille ja tokalla jo kympin sakkiin. Sitten tuttu auto alle ja kolmannella vedolla pohjat, niin pääsin minäkin nauttimaan maailmanennätyksestä :lol: Tuosta saisi vielä helposti pois, tuli aika varovaisesti. Itse en huomannut heikentynyttä pitoa, niinkuin jotkut sanoivat, mutta Alfa tuntui tehottomammalta, en tiedä onko tai johtuuko jostain fysiikkatweakista vai onko vaan sellainen olo nyt kun tuntee paremmin mitä se rengas tekee. Vedin myös assulla Lancia Deltalla jonkun pätkän ja ekavedolla top20 aika ja ajaminen tuntui assullakin kivalta kun tähän asti se on ollut leijuvaa ja tunnotonta ja hassua kitkaa vastaan taistelua. Nyt auto teki niinkuin halusin ja meni minne käskin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/NWNT2Rr14f8


VR lasit kadotti wifin kesken replayn ulko-osuuden, niin ei tullut koko pätkä ulkoa sen tähden.
 
Onkos tähän jotain keskimäärin sopivia asetuksia Fanatec CLS dd 8Nm kenelläkään jakaa?
Tai mistä olette löytäneet parhaimmat, kun tuntuu aika sekalaista säätöä olevan ulkomaalaisissa keskusteluissa.
 
Onkos tähän jotain keskimäärin sopivia asetuksia Fanatec CLS dd 8Nm kenelläkään jakaa?
Tai mistä olette löytäneet parhaimmat, kun tuntuu aika sekalaista säätöä olevan ulkomaalaisissa keskusteluissa.
Fanatec app:


[SEN] Sensitivity: 540°

[FFB] Force Feedback Strength: 100%

[FFS] Force Feedback Scale: Peak

[NDP] Natural Damper: 20%

[NFR] Natural Friction: 5%

[NIN] Natural Inertia: 20%


[INT] FFB Interpolation Filter: 5

[FEI] Force Effect Intensity: 100

[FOR] Force Effect Strength: 100%

[SPR] Spring Effect Strength: 100%

[DPR] Damper Effect Strength: 100%

ACR asetukset:

Gain: 120
Minimum Force : 2
Damper: 10
Steeringlock: 540

Näillä asetuksilla sekä EA Wrc:ssä että ACR:ssä hätyytellään kärkiaikoja.

Toki täysin makuasioita millaisista asetuksista tykkää 👍
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
Joo, se on varmaan bugi/ominaisuus että paikallaan / tosi hitaassa vauhdissa ei ole ohjauksessa vastusta. Ei se onneksi pätkällä haittaa juurikaan.
 
Fanatec app:


[SEN] Sensitivity: 540°

[FFB] Force Feedback Strength: 100%

[FFS] Force Feedback Scale: Peak

[NDP] Natural Damper: 20%

[NFR] Natural Friction: 5%

[NIN] Natural Inertia: 20%


[INT] FFB Interpolation Filter: 5

[FEI] Force Effect Intensity: 100

[FOR] Force Effect Strength: 100%

[SPR] Spring Effect Strength: 100%

[DPR] Damper Effect Strength: 100%

ACR asetukset:

Gain: 120
Minimum Force : 2
Damper: 10
Steeringlock: 540

Näillä asetuksilla sekä EA Wrc:ssä että ACR:ssä hätyytellään kärkiaikoja.

Toki täysin makuasioita millaisista asetuksista tykkää 👍
Täytyy testata näitä.

Nyt mulla on CSL DD 8Nm kanssa kaikki filtterit nollilla ja strenght 100 ja asteet auton mukaan. Asteet pidän varmaan jatkossakin koska ralliautismi, mutta muuten voisi kyllä tuntumaa koittaa säätää. Ajasta saisi kyllä helposti pois kun ajaisi nopealla ohjauksella ja läppävaihteilla. Nyt mennään täys asteilla ja H-kaaviolla ja kytkimellä.
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
Kokeile laittaa Damperia isommaksi pelistä, pitäisi auttaa tuohon hitaan vauhdin tuntumaan. Ja gainia kannattaa rohkeasti myös lisätä oman maun mukaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 755
Viestejä
5 053 406
Jäsenet
80 929
Uusin jäsen
Maksym

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom