Assetto Corsa EVO (early access)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mshine
  • Aloitettu Aloitettu
Racing1 lisenssiä ajellessa tuli vastaan Mazda MX-5. Hyvä **ma** että on hieno auto ajaa, lievät nelipyörä luisutkin tuntuvat niin hyvälle ja ihmeellinen virne tulee kuskille kuinka mukavaa voi simuttaminen ollakkaan, aivan toista kuin GT3 luokan kisakireellä hampaat irvessä Nordschleifessa kirnuaminen.

En muistanutkaan mutta kun seinältäni paria taulua vilkaisin, niin tuolta yli 10 vuoden takaa multa onkin edelliset MX-5 kokemukset eli 22.8.2014.
fixed_20250206_103705.jpg
 
Jokos tätä uskaltaa Picoilla, ainakin aikaisemmassa päivityksessä kuva jäätyili parinsadan metrin välein Lagunassa. Eikä ääniä saanut kuulokkeisiin.
 
Ihan kuin Kunos kettuilisi eli vaikka kyseessä Challenge, vai mitä ne 10min hotlap ajot olikaan ja sain hyvällä parhaalla kierrosajalla reilu 30k XP, niin ACE-doshia sain vain..
1000001833.jpg

..44 kolikkoa. 😅
 
Laitoin nVidian uusimmat ajurit (572.42)™ de-bloat versiona ja ajoin saman kisan kun eilen ja huomasin että Avg. FPS about 10% enemmän, myös 1% FPS näytti parantuneen ~10%.

Laitoin nyt DLSS Quality > DLSS Ultra Quality ja FPS about sama kun eilen paitsi peli näyttää nyt entistä paremmalta, eron huomaa heti tarkempina tekstuureina.

Ei tietoa johtuiko ero vain uudesta ajuriversiosta vai yleensä ottaen palatessani de-bloat ajureihin.

Olen käyttänyt de-bloatattuja ajureita jo vuosia paitsi aiemmat 2 versiota (572.17/572.24) että sain ne heti asennettua; harmi koska ei nyt todellista vertailukohtaa vrt. aiempi 572.24 ajuri.
 
Laitoin nVidian uusimmat ajurit (572.42)™ de-bloat versiona ja ajoin saman kisan kun eilen ja huomasin että Avg. FPS about 10% enemmän, myös 1% FPS näytti parantuneen ~10%.

Laitoin nyt DLSS Quality > DLSS Ultra Quality ja FPS about sama kun eilen paitsi peli näyttää nyt entistä paremmalta, eron huomaa heti tarkempina tekstuureina.

Ei tietoa johtuiko ero vain uudesta ajuriversiosta vai yleensä ottaen palatessani de-bloat ajureihin.

Olen käyttänyt de-bloatattuja ajureita jo vuosia paitsi aiemmat 2 versiota (572.17/572.24) että sain ne heti asennettua; harmi koska ei nyt todellista vertailukohtaa vrt. aiempi 572.24 ajuri.
Mistäs sellaisia ajureita saa? Onko AMDllä jotain vastaavaa?
 
Niistä poistetaan bloatware, telemetria tiedot ja blokataan nettiyhteydet joita näyttiksien ajurit tekevät eli jakavat näyttiksestäsi tietoa. Kaikki toi scheisse kun se satunnaisesti lähettää kerättyä tietojaan SINUN nettiyhteydellä ja SINUN näyttiksestä sekä kokoonpanostasi voi aiheuttaa stutteria/lageja koska upload... Ollut tiedossa jo vuosikymmenen tai toisen...

En tiedä AMD korteista, varmasti sama homma koska data jota jaat koko ajan ilmaiseksi menee heidän laariin, nVidialla on oma ohjelma jolla saa purettua ajuripaketin ja itse voi Customoida itselleen omat ajurinsa.
Voi jättää pois kaiken turhan, kymmeniä juttuja kuten telemetria tietojen lähettämisen, Äänipuolen (HD) yms joita ei tarvitse ...

Kun tein omani niin jätin vain minimit, ajurien "kernelin" eli ytimen, Phys-X sekä WHQL -sertifioinnin..toimivat 100%. En ole jaksanut itse säätää enää vuosiin kun yksi tyyppi julkaisee joka-ikisestä nVidia versiosta samanlaiset bloatwaresta puhtaat ajurit aina 1-3 vuorokautta niiden julkaisun jälkeen.
 
Isompaa päivitystä tulossa ensi keskiviikkona, jee!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


+ Lancia Delta HF Integrale "Evoluzione 2"
+ Lamborghini Huracán STO
+ Fuji Speedway
 
FUJI oli jo tiedossa, mutta mieli kategoriaani soveltuva LANCIA Delta HF kyllä otetaan täällä vastaan lämpimästi.
Jes, lisää autoja joissa kuski merkitsee enemmän kuin 500-800hv auto ja niiden ulostulo mutkasta.

Ja turha sanoa että kyllä se kuski merkitsee mainitsemassani teholuokassa samalla lailla: tarkoitin ettei ole niin-tai-näin kuinka saat vehkeen mutkasta ulos koska pienemmillä tehoilla asia on vaan "herkempää" saada se kippo nopeasti ulos mutkasta.

Mielestäni voisivat päivityksissään kertoa enemmän muutoksista joita kukin päivitys tuo.
Nykyinen 0.1.5.1 päivityksessä kertoivat 4-5 juttua, mutta itse huomasin jo eilen että muutakin on päivitetty.

Kuten kisat botteja vastaan on nyt fixattu, ennen jos laitoit vaikeudeksi 90%, se oli 88-89%, aina 1-2% alle laitetun. Nyt kummiskin aina se minkä laittaa kisaan eli 95% = 95%.
Sama oli jossain toisessakin asiassa... ei kyllä tule mieleen missä mutta vastaava "pieni" juttu...
 
Joo, kivan oloiset autot! Ei niitä liikaa vielä ole... (meikälle toimii tähän saakka i30, Camaro, M4, 296, RS3, GR86, GTAm, PCup & 488)

^Ymmärsin, että toi vaikeus ainakin toimi niin, että asetettu vaikeus oli maksimi ja mikä ruudulle pamahtaa on pelin arpoma keskiarvo kaikista AI-kuskeista.
 
Itsellä kaikki autot jotka olen ostanut (5kpl) on Sport -luokasta vaikka EVO paalua on 3.5M+.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa ostettua kun ajattelin että olis tullu eifel jo ajettavaksi(en sen tarkemmin ollu lukenu asiasta). No ei ollu mut muutamat ajot kun kokeilin niin kyllä tässä potentiaalia on alkuperäisen pelin korvaajaksi
 
Edellisen viestini jälkeen ei ole tullut yhtään päivitystä eli 1.5 kuukauteen.

Mikä on eifel?
 
^Luultavasti se Nordschleifen (freeroam)alue.


Seuraavaa pätsiätulossa vasta "viikkojen päästä":

 
Earlyn julkkarissa jo puhuivat/lupailtu vasta kesällä julkaistavaksi toi alue.

Elokuukin on "kesällä" eli voi mennä vielä yli 4kk ilman että ilmoittaisivat mistään viivästyksestä kuten nykyään homma on julkaisujen kohdalla.

Tai alkuun julkaisevat vain osan tuosta Nurren alueesta tjsp., syksyllä eli ~6kk päästä kun pitäisi olla kaikki valmista eli julkkari: 100 autoa, kymmeniä ratoja + toi iso ajettava alue toimivana kokonaisuutena. En usko.

Tuntuu kyllä että vasta joskus 2026 valmista..
 
Eipä tuo haittaa sinänsä mut huomasin tuon myöhemmin kun aloin tarkemmin lukemaan että kesällä vasta tuleeki. Mukava kokeilla aina välissä miten on parantunu kun tulee päivityksiä. Mut hyvältä vaikuttaa ainaski tällä hetkellä.
 
Uutta traileria (ei muuta):

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Vihdoin pätsiä tulossa: 0.2 keskiviikkona klo 17.

ufv46zzpmzye1.jpeg


Ei oo peli paljon nappaillu viime aikoina ja simuilut keskittyny LMU:hun mutta joskohan taas tällä viikolla...
 
Viimeksi muokattu:
Uudestaan, uudestaan eli Teletappi meininkiä. Lisenssit, saavutukset, rahat yms. nollautuneet, piti kuskin accounttikin uudestaan tehdä.

Milloinkahan seuraavan kerran kaikki nollataan? :thumbsdown:
 
Uudestaan, uudestaan eli Teletappi meininkiä. Lisenssit, saavutukset, rahat yms. nollautuneet, piti kuskin accounttikin uudestaan tehdä.

Milloinkahan seuraavan kerran kaikki nollataan? :thumbsdown:
Sitä se pelin testaaminen on. Varmaan ainakin kerran kun siirtyvät beta vaiheeseen tai julkaisu versioon (1.0). Nythän tuli vasta versio 0.2.
 
Eiköhän nollaus liittynyt siihen, että "career" siirty palvelimelta omalle koneelle. Tuskin on toista enää tulossa.

Muutenkin vähän ihmetyttää koko urahomman pointti, ehkä selviää tulevaisuudessa? Liekö sitä varten, että pääsee tiettyjä autoja pelaamaan onlinessa myöhemmin.

Tuli muut autot paitsi Maserati testattua, ja onhan noilla manuaaliaskeilla siisti ajella. LMU:n jälkeen kaipaisi kyllä tunnokkaampaa FFB:tä. Tosin ehkä epäreilua vertailla slicksien tuntumaa vintagekumeihin mutta eiköhän FFB:kin kehity kun parantavat rengasmallia. NSX suosikki noista, ainoastaan Alfasta en pitänyt ja sekin varmaan selittyy järkyttävän aliohjaavalla oletussetupilla.

Seuraavaksi testaamaan AI-gridejä ja GT2 COTAssa joka onkin itelle uusi rata.
 
Kovasti ainakin lupailleet, että ffb tulee paranemaan kunhan rengasmallia päivitetään. Sille ei ilmeisesti vielä early accessin aikana tehty mitään uutta.

Viimeisimmän päivityksen myötä sentään pyörii huomattavasti paremmin kun aiemmin, tosin ei tuo nyt mitään riemunkiljahduksia ainakaan 1440p triploilla aiheuta edelleenkään. Pelattavalla tasolla nyt jo sentään kuitenkin.
 
Niistä poistetaan bloatware, telemetria tiedot ja blokataan nettiyhteydet joita näyttiksien ajurit tekevät eli jakavat näyttiksestäsi tietoa. Kaikki toi scheisse kun se satunnaisesti lähettää kerättyä tietojaan SINUN nettiyhteydellä ja SINUN näyttiksestä sekä kokoonpanostasi voi aiheuttaa stutteria/lageja koska upload... Ollut tiedossa jo vuosikymmenen tai toisen...

En tiedä AMD korteista, varmasti sama homma koska data jota jaat koko ajan ilmaiseksi menee heidän laariin, nVidialla on oma ohjelma jolla saa purettua ajuripaketin ja itse voi Customoida itselleen omat ajurinsa.
Voi jättää pois kaiken turhan, kymmeniä juttuja kuten telemetria tietojen lähettämisen, Äänipuolen (HD) yms joita ei tarvitse ...

Kun tein omani niin jätin vain minimit, ajurien "kernelin" eli ytimen, Phys-X sekä WHQL -sertifioinnin..toimivat 100%. En ole jaksanut itse säätää enää vuosiin kun yksi tyyppi julkaisee joka-ikisestä nVidia versiosta samanlaiset bloatwaresta puhtaat ajurit aina 1-3 vuorokautta niiden julkaisun jälkeen.

Älä vaan kerro mistä ne löytyy.
 
Viimeisimmän päivityksen myötä sentään pyörii huomattavasti paremmin kun aiemmin, tosin ei tuo nyt mitään riemunkiljahduksia ainakaan 1440p triploilla aiheuta edelleenkään. Pelattavalla tasolla nyt jo sentään kuitenkin.
Joku tässä nyt tais mennä rikki. Joko Nvidian ajureissa tai pelissä kun itsellä pyörii 5090 100% käyttöasteella ja fps tuolla 100 kieppeillä 1440p ja yhdellä näytöllä(kaikki asetukset toki tapissa). Aiemmassa versiossa minusta kyllä oli korkeampi
 
VR:ssä perffi parani jonkin verran DLSS päällä. Jostain syystä toinen näyttö laseissa renderöi huonolla resolla tai ilman AA:ta tjms. Aika karmea pelata, DLAA toimii kyllä.

Ilman DLSS:ää on aika huono fps vaikka 4090.
 
Joku tässä nyt tais mennä rikki. Joko Nvidian ajureissa tai pelissä kun itsellä pyörii 5090 100% käyttöasteella ja fps tuolla 100 kieppeillä 1440p ja yhdellä näytöllä(kaikki asetukset toki tapissa). Aiemmassa versiossa minusta kyllä oli korkeampi
Redditissä oli joku maininta texture poolista, että sen muuttaminen olisi liki tuplannut fps:n.
 
VR:ssä perffi parani jonkin verran DLSS päällä. Jostain syystä toinen näyttö laseissa renderöi huonolla resolla tai ilman AA:ta tjms. Aika karmea pelata, DLAA toimii kyllä.

Ilman DLSS:ää on aika huono fps vaikka 4090.
Siihen liittyen oli ainakin jo heti päivityksen jälkeen kehittäjiltä kommentti että ei saa käyttää dlss swappia.
 
Hotfix 0.2.2 is going live. This includes:

- Physics: split weather time and clock time
- Renderer: fix crash with FXAA
- Renderer: slightly reduced VRAM usage
- Cameras: fix TV camera far plane
- Handling: updated Honda NSX-R vintage tyres and setup
- Audio: removed high pitched noise from Porsche 964 Turbo
- UI: fixed reversed zoom in/zoom out with the mouse wheel in the interior view of the showroom
- UI: fix for split thumbnails when using upscaling at lower resolutions
- UI: Chinese localization update
 
Hieman kyllä kaipais jo uutta patchia kehiin ja etenki että kierroajat jäisi johonki esille(tai sitten en ole löytänyt tälläistä), Kytkin myös on joko en osaa asetuksista säätää tai sitä ei vielä ole
 
Vielä videomuodossa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvältä näyttää ja toivottavasti alkaa myös kuulostamaan. :) Pätsin ulostulopäivä ei vielä tiedossa.

"Open world" tulossa vasta 1.0 :/

Muoks: video olikin jo pantu, ei vaan ladannut itelle jostain syystä...
 
Onko muilla uusimmat Nvidian ajurit tappanu peliä? Uusilla ajureilla ei lähteny peli käyntiin ja vanhat ajurit asennettuna niin käynnisty heti. Tämä siis ainaski itsellä 5090 astralin kanssa
 
Ilmeisesti tänään illalla tulossa tämä 0.3 betana eli pitää käydä pelin ominaisuuksissa aktivoimassa beta.
Virallinen julkaisu viikon päästä, jossa myös sitten online.
 
Ei oo tunnareita tuonne, mutta vissiin aukee klo 20, jolloin myös beta-avain julkistetaan.
"6pm BST/7pm CET" eli juu klo 20 meidän aikaan.

Jossain luki että pitäisi liittyä Assetto Corsan uutiskirjeen saajaksi että pääsee osallistumaan betaan, mutta ei tuolta Kunosin foorumilta kyllä sellaista käsitystä saanut :hmm:

Tässä tuo viesti lainattuna:
"Everyone in the EA will be able to opt into the Open Beta branch. It has been deemed necessary since it's the introduction of not just a new version of the game but an external infrastructure as well. The offline part will be fully playable regardless and you can think of it as a soft launch of the 0.3 with no caviats."
 
Muutosloki

General​

  • Added BMW M4 GT3 Evo
  • Added BMW M3 E30 Evo II (Sport Evo)
  • Added Dallara Stradale in multiple configurations
  • Added Caterham Seven Academy Racer
  • Added Ferrari F2004
  • Added Lamborghini Huracán Supertrofeo EVO2
  • Added Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II
  • Added Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
  • Added Red Bull Ring
  • Added Spa-Francorchamps
  • Introducing Step 1 Multiplayer

Physics​

  • review of exposed car electronics and performance modes for all EA1-2-3 cars
  • fixed ABS setting on the Ferrari 296 GTB
  • fixed erroneous setup limits across all car content
  • Porsche Cup with dedicated setuplimits for each variant (to prevent player being able to select non-available electronics levels)
  • setup electronic limits set once at car loading
  • Physics: fixed hybrid vehicles that could start with ignition off
  • Physics: experimental wheel soft lock
  • Physics: tyre flex in double precision
  • Physics: experimental dampers
  • NSX-R better vintage tires and setup
  • fixed car setup resetting on next session
  • fixed pit limiter display state
  • fixed ignition state after setup
  • Golf 8 softlimiter adjustment
  • fixed wrong setup in license tests
  • implemented Chevrolet active dampers for the Camaro ZL1
  • added engine throttle value for audio:
  • these changes will likely benefit the overall audio quality as well that rely on physics
New tyre model:
  • less grip on Eco, Road compound but more predictable grip.
  • more grip on performance compounds (SC - HC - Slick)
  • a better thermal behavior: now tyre surface heats and cools very fast. Also grip is more temperature sensitive, so heating tires in the right way is pretty important.
  • Speed Sensitivity: finally you'll have a tyre that slips and makes the car go wide or sideways, regaining some grip in a more natural and expected way.
  • new tyre structure: overall you'll feel more bumps, kerbs and all the road imperfections.
  • tweaks to slick tyres and slick performance in the wet
Updated dampers:
  • We’ve also developed an experimental method to stabilize dampers at very high damping ratios. This approach effectively mimics the behavior of 1000Hz suspension systems while running at much lower base frequencies. The result is significantly improved transient response and more accurate vehicle dynamics, especially in overdamped scenarios.
  • reworked ABS logic
  • Performance modes now take effect - certain cars, such as the Audi RS3 also introduce unique modes, such as Drift mode. These modes will be available as Mode 2.
  • In general the modes are ordered in sequence of performance, the track-focused one being the default and the first one.
  • suspension damage review on all cars (added where it was missing)

Rendering​

  • dynamic global illumination 2.0
  • improved mirrors rendering (resolution, content, far plane)
  • improved night aesthetic globally (car aa, headlights, shadows)
  • improved antialiasing
  • improved upscaling (dlss, fsr3)
  • improved grass
  • improved cubemap rendering
  • improved crowds
  • improved motion blur, dof and other pp effects
  • improved virtual mirror
  • smoothed driver animations
  • improved showroom lighting
  • improved texture streamer logic and memory utilization
  • improved ssao contribution in distance
  • introduced adaptive vsync
  • introduced car damage
  • added option to set maximum number of dash display renders (video settings)
  • added option to set maximum number of visible opponents in front and behind the player car - the option includes whether to apply also on non-driving cameras
  • optimized shadow rendering
  • optimized VRAM usage
  • optimized CPU and GPU
  • fixed AMD-specific glitches and crashes
  • fixed dynamic weather transitions
  • fixed TV cameras far plane
  • fixed car dirt accumulation
  • fixed FXAA crash
  • fixed black line while using triple mode on mono
  • fixed digital mirror displays not working correctly in races with different cars
  • fixed driver visibility not applied only to drivable cameras
  • fixed certain showrooms not having instanced structures visible in reflections (e.g. LED roof lights)
  • fixed driver animations not appearing in LOD cars
  • fixed driver casting static shadow ignoring animation movement in the focused car
  • fix shadow bug on driver hands
  • fix vr car shadow cut
  • fix vr inconsistent lod switching
  • fix vr shadow popping in peripherical vision
  • fix triple shadow popping in peripherical vision
  • fixed vsync in VR

Graphics​

  • Ferrari 296 GTB standard version now has the correct front splitter
  • various updates to the Audi RS 3 model
  • Some of the changes will only appear correctly with newly purchased/customized cars. It is recommended to remove them from your garage and add them again.
  • smoothing on driver foot animations to mitigate the dancefloor effect on throttle blip and AI inputs
  • overall revision of lights and LED scripting logic, especially in car interiors
  • implemented physics-driven aero animations

UI​

  • Per-item scrolling in certain scrollable lists (modelselection, grideditor, car presetselector)
  • Reduce number of data models fetched for car displays.
  • fix for split thumbnails when using upscaling at lower resolutions
  • renamed My Cars (ex-garage) and Vehicle Hub (ex-dealership) in Open Mode
  • fixed reversed zoom in/zoom out with the mouse wheel in the interior view of the showroom
  • Added weather in pitlane menu screen
  • leaderboard updates
  • added driver name labels
  • They can be enabled/disabled on the fly with a key (default is V), in the UI there will be 3 options like in ACC: MP Only (default), Always On, Always Off
  • UI: added initial version of an MFD
  • Gameplay-HUD settings now exposed in session settings menu
  • added persistence for last used Driving and Onboard Cameras
  • limits for drivable camera movements with hotkeys (+ linked hotkey camera movement with UI camera movement, and hotkeys skipped when the UI is opened to not interfere with UI navigation)
  • updated HUD gear widget
  • HUD gear widget now only shows bb/electronics functions when they are intended to be modifiable in-car or in setup
  • FF strength indicator added to HUD widget
  • fix for car display effects occasonally interfering with HUD gear widget effects
  • localization updates in all languages
  • HUD layout now saves persistence (saving is done when calling the pause menu)
  • HUD now defaults to centre screen on triples
  • compressed car customization items for multi-toggle optional items (now only one item will show up, sanitizing the lists a bit)
  • the showroom has a new camera mode (called Showcase), enabled by default that uses the sequence cameras just like the screen saver, but playing all the time: it's possible to go back to the previous mode (called Free mode) via the Scene Options (the flag is saved in the personal settings)
  • it also automatically switches back to the Free mode when in an interactive page - preset selection, configuration and the paintshop
  • HUD added wrong way popup and pit limiter widget
  • HUD notifications are moved to centre side position even on ultrawide
  • added slider to Audio Device list
  • direct electronics stage input labels corrected to start from 0 stage
  • added scrollability to the list of audio devices

Controls​

  • Input: Gamepad Steer Assist has now 2 modes: Assisted (new) and Smart (ACC)
  • fixed brake bias and electronics adjustments being active in-car even when they were not flagged modifiable
  • fixed hotkey inputs being able to toggle unintended electronics stages that were supposed to be inaccessible both in setup and in-car
  • fixed steer assist not being selectable with the dpad on controller
  • implementation of custom per-car FFB gain (saved into documents folder)
  • added optional FF enhancement effects: G-force, kerbs, slip effect, ABS
  • work on mitigating low-speed FF vibration
  • Controls page added into the MFD, allowing on-the-fly changes to controls/FFB settings
  • added VR panel move fwd/rwd and scale up/down inputs in controls with persistence on the set values
  • fixed direct wiper stage inputs not working for the top stage
  • direct electronics stage inputs now take into account setup limits

Gameplay​

  • Added replay at the end of the sessions in race weekend
  • Removed game economy page in open mode
  • Fix total km when purchasing new cars
  • Fix money check when purchasing a car in career mode
  • now all the player penalties are sent to the ui and not only the worst one
  • fixed remote state overwriting some of the local gamestate
  • fixed considering player as opponent for audio during replay
  • forcing stop replay in case of endgame replay during race weekend
  • virtual spawn points (for practice only)
  • fix session name at the end of the session
  • fixed realtimeleaderboard that wasn't get a correct updated last split pos.
  • This should fix some of the bad microsectors (predicted and delta) behaviour under certain conditions (ps: inverted + and - for realtime gap)
  • TV cams with more priority to set1 (closest cameras) in mixed mode
  • Fixed end game commands sent to AI
  • Improved automatic grid opponents varation when not single make

AI​

  • improved steering precision and smoothness
  • improved braking planning and execution when braking for another car
  • changed the approach how overtaking decisions are modelled
  • changed gaps and safety margin approach to be more precise and less "wasteful" while maintaining the safety aspects
  • introduced additional safety margins vs. the player car
  • all focus is on the "safe" aspect of the AI; pace, defensive capabilities and variety have not been pushed
  • to avoid races ending in an early mass collision, we temporarily disabled the collisions between AI cars in dense situations
  • set the pit limit aligned with the signs (60km/h)
  • dirt/dust accumulation now based on tyre speed average and not car speed
  • engine can now be switched off with starter key
  • fix for crash in grid mixer when limiting vehicle type search to EV only
  • fix for previous car from career being momentarily visible when selecting open mode
  • previously used driving camera restored after viewing a replay
  • added DSQ and teleport functions
  • analogue instrumentation now respects ignition state
  • rain lights enabled now satisfies the black/orange flag requirement in the rain (since certain cars don't have headlights)
  • enabled onboard (F6) cameras
  • adjusted default cameras for EA3 cars (please reset to defaults if you have modified user saves)
  • added pre-start revving for AI cars

Architecture​

  • Driver Manager items (cars and drivers) are now saved outside the file itself and they are read by folder structure
  • various loading optimizations thru prebuild asset and caching
  • optimized car info loading
  • optimization moving ContentDataManager from instance to static
  • fix on settings manager file loading
  • preload of the car assets
  • CPU optimization - only visible lods are animated
  • avoid periodic stutter due to old consumable updates for backend
  • gameplay thread optimization
  • fix for a VRAM leak source from the UI engine
  • added garage versioning

Audio​

  • introduced audio versioning and new default volumes
  • We recommend deleting the audiosettings file in doc/ACE
  • further improved Honda NSX sounds
  • fixed dust sfx that kept playing during replay in some occasions
  • better inflation sounds system and added damages volume
  • removed high pitch noise on Porsche 964
  • Honda NSX-R new interior sound
  • fixed Honda NSX-R idle
  • fixed backfire probabilities being forced to defaults
  • fixed ignition sound event
  • fixed hit sounds not following the car
  • throttle managment for limiters moved to audio for a more fidelity audio on mp and replays
  • avoid muted audio due to async audiofade on loading (in some next/restart mp events)
  • new Lancia Delta Integrale step sound set
  • Lancia Delta Integrale 16V improved volume dynamics
  • updated backfire_classic_turbo event cone angle and distance volume curve (30 - 200m)
  • increased volume distance scale in track cameras
  • Lancia Delta added countershaft gear whine which is a typical feature of Lampredi 2.0l engines
  • power on / off sound for Alfa Junior
  • increased minimum engine sound distance to 3 meters
  • added startup sounds on all content
  • fixed BMW M4 CSL idle sound
  • fixed BMW M2 CS Racing limiter and TC sound
  • Added distance filter to better modulate the backfire timbre at large distances.
  • Major rework of all backfire sounds and logic
  • tuned slip on wheel event
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 245
Viestejä
4 898 950
Jäsenet
78 946
Uusin jäsen
Eister

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom