Assetto Corsa Competizione

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k1nggg
  • Aloitettu Aloitettu
Moro

Tässä olen hissukseen opetellut ajohommia ja tuntuu nälkä kasvavan jne.

Mikä tai mitkä lisäosat kannattaisi hankkia Assetto Corsa Competizioneen että ei auton puolesta häviä siis omat kyvyt ratkaisisivat,mielestäni autot jotka ovat perus seissä eivät ole oikein kilpailukykyisiä ja kaikkia ei saa niistä edes valittua,onko siihen joku konsti.

Katselin tuossa että Ferrari 296 GT3 voisi olla se millä voisi edes yrittää muiden mukana ja sellainen olisi Assetto Corsa Competizione - 2023 GT World Challenge Packissä mukana,olisiko asiallinen hankinta,onko paha asentaa,onko asennukseen hyvät ohjeet.

Sitten on nämä valmiit setuppi paketit jotka ovat aika tyyriitä,saako niitä vaikkapa ilmaisia ettei tarvitsisi alkaa kaikkea alusta asti kokeilemaan.

Ostamalla et saa lisää vauhtia. Pelin ilmaisista autoista McLaren 720S Evo on voittaja auto radalla kuin radalla osaavissa käsissä. BMW M4 GT3 myös helppo ajaa ja nopea kaikilla radoilla. Aston Martin V8 Vantage myös täysin kilpailukykyinen.

Kannattaa katsoa ihan ajatuksen kanssa YT useampia eri opetusvideoita ajolinjoista, jarrutuksesta ja setupista. Se setup mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Esim noi Jardierin Meta setupit ei pysy mulla tumpussa kovin hyvin.

Kannattaa myös kokeilla LFM kisoihin mukaan lähtemistä. Itse vasta aloittanut siellä ja saanut radalla kuin radalla kierrosajasta reilusti pois ihan vaan seuraamalla nopeampia. Kunhan Maltaa ekat kierrokset vältellä kolareista (ja antaa vaikka reilusti tietä takaa tuleville koheltajille) niin äkkiä saa safety ratingiä ylös ja kisaamaan puhtaasti ajavien kuskien kanssa. Muista myös että radalla olet tilanteessa kuin tilanteessa velvollinen jättämään myös kilpakumppanille auton verran rataa, vaikka kuinka olisit jo puskurin verran edellä.

Moro

Joo reenaamalla tottakai saa helpoiten sekuntteja pois kierrosajoista,vaikka olisi kuinka nopea auto ei siellä parhaille kuskeille pärjää,sanonta lahjattomat harjoittelee ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Ajattelin vaan että toiset autot ovat nopeampia kun suoralla pakenevat horisonttiin että kulku olisi toisilla parempaa.
Taidan nyt kuitenkin kokeilla jotain autopakettia saa ainakin vaihtelua ja on enemmän valinnanvaraa koittaa mikä auto sopisi parhaiten itselle.

Kiitos ajatuksistanne,aloittelija ottaa niitä mielellään vastaan:)

Ajattelin vaan että toiset autot ovat nopeampia kun suoralla pakenevat horisonttiin että kulku olisi toisilla parempaa.

Jotkut autot ovat tehokkaampia kuin toiset, mutta niissä on sitten muita heikkouksia, eli vaikkapa huono painojakauma tai kuluttavat renkaita nopeammin.

Tehoa tärkeämpää on säädöt. Oletussetupissa on usein turhan paljon downforcea ison siipikulman myötä ja tällöin jäät suoralla samanlaisillekin autoille. Agressive setuppi on usein vähän turhankin ärhäkkä ja auton pitäminen lapasessa on hankalaa sekö renkaat ylikuumenevat muutamassa kierroksessa.

Moro

Joo reenaamalla tottakai saa helpoiten sekuntteja pois kierrosajoista,vaikka olisi kuinka nopea auto ei siellä parhaille kuskeille pärjää,sanonta lahjattomat harjoittelee ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Taidan nyt kuitenkin kokeilla jotain autopakettia saa ainakin vaihtelua ja on enemmän valinnanvaraa koittaa mikä auto sopisi parhaiten itselle.

Kiitos ajatuksistanne,aloittelija ottaa niitä mielellään vastaan:)

Kyllä se suoranopeus tulee enemmän siitä kurvin ulostulosta (ja auton säädöistä esim vähmmän downforcea-> nopeampi suorilla) kuin auton tehoista ja usein suoralla nopea auto ei ole niin hyvä kurveissa. Tosiaan ne edellisessä viestissä mainitsemani ilmais autot on ihan yhtä nopeita (radasta riippuen) kuin mikä tahansa ostoauto. Tottakai saat ostaa itseäsi kiinnostavia dlc vaikka kaikki ja ehdottomasti kannattaakin jos on sellaista sisältää mistä itse tykkäät, mutta menestykseen sitä ei vaadita. Nyt vähän harmittaa itseäkin ettei tullut ostettua alesta lisäsisältöä, koska tällä hetkellä ACC LFM serveireillä pyörii lähinnä maksullisia autoja ja ratoja.

Onneksi AC, AMS2 ja RBR tarjoaa kyllä niin paljon ilmaistakin ajettavaa, että edelleen loppuu aika pahasti kesken ajaa kaikkea mikä kiinnostaisi.

Ilmaisautoja taitaa olla multiplayerissa pari kymmentä eri mallia, niin aika hyvin olet niitä tahkonnut, jos kaikki olet jo testannut läpi niin hyvin että kaipaat jo vaihtelua. Itse olen ajanut ACC 140h ja vasta 5 autolla ajanut sen verran enemmän että kutakuinkin osaan ajaa niillä kunnolla :D

Statistiikka

Viestiketjuista
265 239
Jäsenet
75 584
Uusin jäsen
jakke.s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom