Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Odysessa joku pahoitti mielensä siitä:
Kun alkuperäisessä kässärissä pelaajan hahmo Alexios tai Kassandra hankki lapsen koska verilinjan on jatkuttava niin jotkut veti herneet nenäänsä siitä että peli pakottaa "heteroksi"
Voispa joku loukkaantua pelin suorituskyvystä.
Totta kai tanssii!Mielensäpahottajat taas löytäneet jotain mistä valittaa.
Ubisoft pahoittelee Assassin’s Creed Valhallaan jäänyttä loukkausta – lupaa korjata asian tulevissa päivityksissä - Muropaketti.com
Assassin’s Creed Valhallaan on jäänyt ableistista kieltä erään hahmon taustatarinaan, jonka Ubisoft on luvannut korjaavansa. Yhtiö pahoitteli asiaa virallisella Twitter-tilillä, kun yksi pelin etukäteen saanut si…muropaketti.com
En itse ainakaan näe tuossa mitään erityisen loukkaavaa, tuohan on vaan lyhyt taustatarina jollekkin pelin hahmolle. Ja vittu valittaa nyt vielä fiktiivisen pelihahmon kuvauksesta.
Ja Ubisoftkin rupeaa tanssimaan tuonkin itkupillin tahdissa.
Olinkin unohtanut tämän. Silloin en edes kovin aktiivisesti pelistä käytävää keskustelua seurannut, mutta jossain tähän törmäsin. Olisiko ollut joku Jim Sterlingin video aiheesta? Sittemmin olen kyllä Jimin videoiden katsomisen lopettanut, kun pahoittaa ihan tarkoituksella mielensä milloin mistäkin. Ihan asiaakin on monetisaatiosta peleissä yms., mutta liian usein kitisee myös ihan turhista asioista.Odysessa joku pahoitti mielensä siitä:
Kun alkuperäisessä kässärissä pelaajan hahmo Alexios tai Kassandra hankki lapsen koska verilinjan on jatkuttava niin jotkut veti herneet nenäänsä siitä että peli pakottaa "heteroksi"
Voispa joku loukkaantua pelin suorituskyvystä.
Et ilmeisesti ole ainoa, pari mahdollisia korjauskeinoa ja lähteitä niille:Mitäs mieltä olette pelin HDR:stä? En tiedä onko miulla jotkut muut asetukset päin helvettiä mutta HDR päällä peli näyttää aivan hirveälle. Odysseyssa tuli wau-efekti kun käänti hdr päälle, tässä ei oikein tullut. Millä asetuksilla te tuota HDR:ää käytätte?
-Start the game with HDR off in windows settings and game settings
-Check that your game is in fullscreen
-Turn on HDR in-game
-Alt-tab and turn off HDR in windows (It turn on when enabling HDR in-game)
-Go back in-game and turn off HDR
Make exposure 2.0 and increase contrast in nvcp. Set lumiance to 800cmd
Mun mielestä tuo on loppupeleissä aika yllättävä tulos, sillä itselläni on AMD 3600 ja 5700xt. Ultra graffoilla 60-70 välissä, mutta pidän vsyncin päällä kun pelaan tv:llä, joten lukittuna 60fps. Sama 1440p reso.
Ei kovin vahvalla fps voi pyöriä?Itsellä I7-6770 ,1070,16 gb 3440*1440 .Kaikki asetukset Ultra tai High. Tiettyä Ac tyyppistä marinaa voisin sanoa kontrolleista,ukko menee välillä edestakas eikä sinne minne pitäisi.Aihealue on hieno,paljon on tekemistä,no ehkä samanlaista puurtamista,mutta tällähetkellä 30h taulussa vahva 9 roolipelinä
En ole itse huomannut repeilyä, mutta käytössä on tosiaan VRR:ää tukeva televisio (LG C9), joten ilmeisesti se auttaa asiaan.Series X:llä pieni pettymys kun ekassa kylässä(taisi olla tuo kotikylä, en kerinnyt kun rantautumaan sinne) johon pääsee alkaa kuva repeilemään. Ei taida puhti riittää vai bugaakohan laitteessa jokin. Mieluummin saisi skaalata resoa alaspäin sulavan kuvan säilyttämiseksi. Harmi kun tv ei tue vrr:ää, tiedä sitten toimiiko se tällä hetkellä ja auttaisiko asiaan. Onko kellään tv:tä joka tukee ja repeileekö kuva? Muuten vaikutti kyllä ihan hauskalta ac mätöltä vaikka Odyssey ja Origins tuli jauhettua läpi aiemmin. Silloin kun kuva pysyy 60fps on se konsolipelaajalle melkoista herkkua. Vähän ot, mutta quick resume on aika killeri ominaisuus. Fallen Orderista Valhallaan ja toisinpäin siirtyen ei tarvi odottaa kuin sekuntteja.
Series X:llä pieni pettymys kun ekassa kylässä(taisi olla tuo kotikylä, en kerinnyt kun rantautumaan sinne) johon pääsee alkaa kuva repeilemään. Ei taida puhti riittää vai bugaakohan laitteessa jokin. Mieluummin saisi skaalata resoa alaspäin sulavan kuvan säilyttämiseksi. Harmi kun tv ei tue vrr:ää, tiedä sitten toimiiko se tällä hetkellä ja auttaisiko asiaan. Onko kellään tv:tä joka tukee ja repeileekö kuva? Muuten vaikutti kyllä ihan hauskalta ac mätöltä vaikka Odyssey ja Origins tuli jauhettua läpi aiemmin. Silloin kun kuva pysyy 60fps on se konsolipelaajalle melkoista herkkua. Vähän ot, mutta quick resume on aika killeri ominaisuus. Fallen Orderista Valhallaan ja toisinpäin siirtyen ei tarvi odottaa kuin sekuntteja.
Onko kukaan huomannut että Pc versiosta puuttuu saavutukset ja tilastot?
Mä en ole viitsinnyt edes aloittaa koko peliä, kun nuo puuttuvat. Pitää odottaa korjaus päivitystä. Edit: Ubisoft tiedotti ettei tule saavutuksia pc versioon. Ei hyvä. Mä ostan tuon pelin ehkä joskus sille uudelle Xboxille.
Tyhmä kysymys: Kaikissa valikoissa ja keskustelujen vaihtoehdoissa tietokoneenomainen naisääni lukee ääneen kaikki tekstit? Mitä helvettiä, ja mistä sen saa pois?
Olen kahlannut valikoita ja katsonut Windowsin puolelta, että ei ole lukija päällä.
Kyllä tuo ihan hyvältä näyttää minun silmiini,katsotaan nyt onko tuo Lunden sitten isompi kaupunki missä rupeaa pätkimään. Witcher 3 Novigrad oli kyllä raskas ,siinä joutui laskemaan ultralta highEi kovin vahvalla fps voi pyöriä?
Toivottavasti tulisi vielä ne saavutukset. Edit: Näyttää siltä että ubisoft meinaa kokonaan jättää saavutukset pois tuon ubisoft connecttin takia, kun siinä on pelkästään ne haasteet. Itse kävin tuonne valittamassa, alla olevassa linkissä:Tilastot näyttäisi nyt löytyvän ja tulleen takautuvasti.
Mutta se soilla asuva, kristuksen rauhaa ja suuttumattomuutta tuputtava sarjamurhaajaheppu ei ole mitenkään loukkaava ketään kohtaan.Mielensäpahottajat taas löytäneet jotain mistä valittaa.
En itse ainakaan näe tuossa mitään erityisen loukkaavaa, tuohan on vaan lyhyt taustatarina jollekkin pelin hahmolle. Ja vittu valittaa nyt vielä fiktiivisen pelihahmon kuvauksesta.
Ja Ubisoftkin rupeaa tanssimaan tuonkin itkupillin tahdissa.
Taistelukin tuntuu jotenkin "köykäiselle" verrattuna Originsiin ja Odysseihin. Nih kyllöhön tätä pelaa.
Miten ton kypärän saa päähän? Kun sen sieltä inventorystä laittaa ni se lähtee päästä pois ja siihen tulee joku kuvake ettei onnistu.
Sama oli odyseyssa myös ainakin, itse pidin kypärää totta kai mutta pelissä se ei ollut näkyvillä itse pelissä koska vaikka laitoit pelin näkyville nin välivideoissa se poistui koooska pelaajan hahmon tunteet pitää näkyä.No jo on ihme systeemi. Kiitos.
Niin vai johtuisiko siitä että Välimeren vedet ovat kirkkaampia kuin Englannin sameat joet? Itse en ole huomannut vedessä mitään dramaattista muutosta.Vesi on tässä uudessa kyllä ihan hirveen näköistä suttua. Originsissa ja Odysseyssa on upean näköinen meri, kun tässä se on ihmeellistä low res suttua rampautetuilla fysiikoilla... Muutenkaan ei ole kyllä yhtään hienompi, kun esim. Odyssey tai origins. En olisi kyllä uskonut, että grafiikossa mennään takapakkia, kun uudet konsolitkin tuli. Onko tämä nyt sitten tämmönen koronan rampauttama pula-ajan versio.
Taistelukin tuntuu jotenkin "köykäiselle" verrattuna Originsiin ja Odysseihin. Nih kyllöhön tätä pelaa.
Oma kokemus on, että näyttää paremmalta SDR:llä. HDR päällä musta on todella harmaata ja kuva on lattea ja "washed out" yö/luola yms tilanteissa. Auringon valossa HDR onnistuu näyttämään ihan hyvältä, mutta kokonaisuutena SDR mielestäni parempi tässä. Ja pelaan tätä XsX:llä.Mitäs mieltä olette pelin HDR:stä? En tiedä onko miulla jotkut muut asetukset päin helvettiä mutta HDR päällä peli näyttää aivan hirveälle. Odysseyssa tuli wau-efekti kun käänti hdr päälle, tässä ei oikein tullut. Millä asetuksilla te tuota HDR:ää käytätte?
Niin vai johtuisiko siitä että Välimeren vedet ovat kirkkaampia kuin Englannin sameat joet? Itse en ole huomannut vedessä mitään dramaattista muutosta.
Sivutehtäviä on haukuttu unohdettaviksi, samaa kaavaa toistaviksi ja tylsiksi. Ja kun taistelut on kömpelön tuntuista hack'n slashia, what's the point?
Tuon harmahtavan mustan saa korjattua laittamalla konsolin Väritila vakioksi (ei siis PC RGB) ja samoiten television puolelta vastaava asetus pitäisi löytää ja asettaa dynaaminen alue 16-235 tasolle, LG:llä tuo on nimellä Mustan taso > Pieni ja PC:llä Nvidian korteilla Tulosteen dynaaminen alue > Rajoitettu.Oma kokemus on, että näyttää paremmalta SDR:llä. HDR päällä musta on todella harmaata ja kuva on lattea ja "washed out" yö/luola yms tilanteissa. Auringon valossa HDR onnistuu näyttämään ihan hyvältä, mutta kokonaisuutena SDR mielestäni parempi tässä. Ja pelaan tätä XsX:llä.
XsX ruudunrepeilyyn niin itselläni ei telkkarissa ole vielä VRR käytössä, koska tämä ominaisuus tulee vasta myöhemmässä firmispäivityksessä telkkariini, mutta huomasin että ruudunrepeily katoaa kun konsoli on asetettu 4K 120hz tilaan. 4k 60hz tilassa repeily oli itselläni todella selkeää, mutta 120hz tilassa ei minkäänlaista havaittavaa tearia.
Juu limited ja full RGB on tuttua huttua, mutta tuo sony on osannut tähän mennessä vaihtaa automaattisesti näiden välillä lähteestä ja tulosignaalista riippuen. Telkkarista olen HDR päällä kokeillut vaihtaa limited ja full välillä, näistä full oli se vielä enemmän "washed out", mutta konsoli mulla taitaa olla PC RGB asetuksella, niin pitää sitäkin vielä kokeilla.Tuon harmahtavan mustan saa korjattua laittamalla konsolin Väritila vakioksi (ei siis PC RGB) ja samoiten television puolelta vastaava asetus pitäisi löytää ja asettaa dynaaminen alue 16-235 tasolle, LG:llä tuo on nimellä Mustan taso > Pieni ja PC:llä Nvidian korteilla Tulosteen dynaaminen alue > Rajoitettu.
Kommenttisi perusteella sinulla taitaa olla Sony XH9005, joten valitettavasti en osaa sanoa millä nimellä se noissa kulkee.
Ilmainen Gear Pack tarjolla jos on Amazon Prime tilaus:
Prime Gaming | Discover, download, and play games
Enjoy games and more gaming extras every month with Amazon Prime.gaming.amazon.com
What is included in this offer?
For a limited time only, get the Carolingian Gear Pack in Assassin's Creed Valhalla including a gear set, mount, raven skin, shield, weapon, naval skin set and naval prop set.
Ei ollut vaikutusta näitten pyörittelyllä. Omalla telkkarillani tässä pelissä SDR vaan nyt tuntuis toimivan paremmin. Ainoat mikä HDR:llä mulla näyttää paremmalta on lähinnä suoraan aurinkoon katsominen ja revontulet, muuten SDR kaikkea myöten parempi kuva.Tuon harmahtavan mustan saa korjattua laittamalla konsolin Väritila vakioksi (ei siis PC RGB) ja samoiten television puolelta vastaava asetus pitäisi löytää ja asettaa dynaaminen alue 16-235 tasolle, LG:llä tuo on nimellä Mustan taso > Pieni ja PC:llä Nvidian korteilla Tulosteen dynaaminen alue > Rajoitettu.
Kommenttisi perusteella sinulla taitaa olla Sony XH9005, joten valitettavasti en osaa sanoa millä nimellä se noissa kulkee.
Tuota Sonyn automatiikkaa ei siis pysty mitenkään ohittamaan? LG:llä tosiaan sain noiden kanssa tuon korjattua Valhallan kanssa.Ei ollut vaikutusta näitten pyörittelyllä. Omalla telkkarillani tässä pelissä SDR vaan nyt tuntuis toimivan paremmin. Ainoat mikä HDR:llä mulla näyttää paremmalta on lähinnä suoraan aurinkoon katsominen ja revontulet, muuten SDR kaikkea myöten parempi kuva.
VRR vaikuttaisi siis oleva ainoa "korjaus" tällä hetkellä tuohon Valhalla kuvan repeilyyn, sillä oma LG kun sitä sattuu tukemaan, niin en ole sekä 4K@60Hz että 4K@120Hz tiloissa siihen törmännyt.Sinänsä ei ole mikään oikea ratkaisu XSX:n ruudunrepeilyyn, mutta itselläni tuo ongelma poistuu konsolin ollessa 4k 120Hz tilassa. 60Hz tilassa repeily on tosiaan hyvinkin ilmeistä, telkkarit joissa VRR luulisi että ei ole ongelma. Omallani en pysty vielä tuota varmaksi totemaan kun telkkarin VRR ominaisuus odottaa firmispäivitystä.
Mutta en siis pidä VRR enkä 120hz tilaa oikeana ratkaisuna Valhallan ruudun repeilyyn, koska valtaosalla käyttäjistä ei ole telkkaria joista nuo ominaisuudet löytyy. Patchia tai jotain kaivattaisiin.
Tuota Sonyn automatiikkaa ei siis pysty mitenkään ohittamaan? LG:llä tosiaan sain noiden kanssa tuon korjattua Valhallan kanssa.
Onko kellään muulla havaittavissa erittäin vakavaa epävakautta? Itselläni peli kaatuu ehkä 8/10 käynnistyksessä ennen päävalikkoja ja pelissäkin todella usein.
On kellotettu kyllä kaikki, mutta vakaat kellot muissa peleissä jo pidemmän aikaa. Ajurit on uusimmat. Täytynee varmaan kokeilla asentaa peli uudelleen.Kerran on peli kaatunut työpöydälle ja pelailua takana 20 tuntia.
Eihän sinulla ole mitään kellotuksia päällä ja ajurit uusimmat?
On kellotettu kyllä kaikki, mutta vakaat kellot muissa peleissä jo pidemmän aikaa. Ajurit on uusimmat. Täytynee varmaan kokeilla asentaa peli uudelleen.
Onko kellään muulla havaittavissa erittäin vakavaa epävakautta? Itselläni peli kaatuu ehkä 8/10 käynnistyksessä ennen päävalikkoja ja pelissäkin todella usein.
Oletko kokeilut että luot "oman" pikakuvakkeen työpöydälle erikseen pelin omasta asennus kansiosta?Ei ole kaatunut pelin aikana kertaakaan. Jos käynnistän työpöydältä pelin pikakuvakkeesta ei peli käynnisty ikinä. Tiedostojen kautta acv.exe ja järjestelmän valvojana käynnistys niin ei ongelmaa.