Maailmassa on kyllä hienoja ihmisiä olemassa. Sain pelin ilmaiseksi kun toinen ei pelaa tän tyypin pelejä ja oli koodin peliin saanut.
Sain kahdesta edellisestä niin älyttömän ähkyn, että kun näin et tää on ihan samaa copy pastea niin en osta.
Ja onhan tää täysin samaa. No joo, ennen oli saviruukku minkä lootit y napilla. Nyt tuotu yksi merkittävimpiä pelillisiä innovaatioita. Laitettu siihen ympärille puulaatikko mikä ensin lyödään rikki ja sit vasta lootitaan.
Mutta siitä huolimatta toi tuntu hauskalta ja jotenki taas fiilis et tätä (AC) olin kaivannut.
Enkä edes tiedä miksi tykkään, koska ei mulla tästä mitään hyvää sanottavaa ole.
- Että vihaan näitä alkuja missä höpötetään, minkä jälkeen pääset näennäisesti ahtaassa tilassa liikkumaan hieman mutta et voi oikeasti tehdä mitään. Ei tää nyt mikään RDR2 alku oo likimainkaan. Mutta en vaan tykkää tälläisistä aloituksista. Liian perus ja hidas.
- AC ja lumi, en tiedä miksi, mutta vaikka viikingit on aiheeltaan täydellinen, lumi tökkii AC sarjassa pahasti.
- Lumesta ja upeasta viikinkimaisemasta huolimatta en saanut mitään viikinki fiiliksiä. Tuntui et on vaan Odysseystä purjehdittu Norjaan.
- Taistelut aivan täysin Hack&Slash meininkiä, eikä niissä ollut mitään fiilinkiä. Joten täysin turhaa kohellusta ja AI ei tuttuun tapaan tee mitään. Lisäksi siinä heti alussa se isompi mähinä niin kamera seikkaili ihan mihin sattuu ja talojen sisälle jne, kun lukitsin vihuun kameran.
- Miksi ei voi tuoda autenttista ääninäyttelyä. Yksin paikallinen kieli olisi tuonut aivan eritavalla sitä viikinki fiilistä. Ihan kuin Ghost of Tsushiman Japani oli elinehto koko pelille. Nyt tuo aivan kamala englanti aksentti pilaa kaiken.
Teknisestihän tää on Pc:llä hirveä. 60fps, ultra, 1440p. Ei mitään ongelmaa (itseasiassa jotain 100hujakoilla on, mutta mun on tv kanssa pidettävä vsync päällä), mutta sit muutaman minuutin välein, tai ehkä ennemminkin oviaukoissa, taisteluiden alussa tms tulee ihan hirveä muutaman sekunnin stutterointi kun fps tippuu käytännössä nolliin. Tätä kuulin olevan jopa 3090 geforce näyttiksellä.
Graafisesti tämä ei todellakaan ole ruma, päinvastoin. Lumeen tulee hienosti jäljet jne. Mutta eihän tämä pätkääkään eroa kahdesta edellisestä AC:sta, eikä tule lainkaan fiilis, että tämä olisi edes 2v vanha peli, saati juuri julkaistu.
Kaiken maailman bugia tuntui olevan jokapuolella, mutta ei mitään isompaa.
Kaiken lisäksi ensimmäinen pelikerta päättyi tähän..
Kaiken kaikkiaan tämä on tällä hetkellä ennen fiksauksia hyvinkin heikko ilmestys. Noin ongelmien ulkopuolella ei ainakaan alussa tullut mitään viikinki viboja, pikemminkin fiilikset oli että AC on aivan väärässä paikassa, joten peli tuntuisi olevan muutoinkin hyvin keskinkertainen rahastus kahden edellisen copypastella.
Ja silti...kuten sanoin, mulla on olo et on ollut ikävä tätä.
Outoa. Pakko nukkua välissä et pääsee jatkamaan.